nee ik doe niet mee aan die flauwekul.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:37 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Oh okee.
Post even een filmpje waarin een docent hetzelfde voorlegt met Hitler > v.d Graaf > Klaver in de hoofdrollen.
Want dan zal dat ook even vaak voorkomen.
Het gaat bij geschiedenis natuurlijk voortdurend over politiek, ook veel over de veranderende culturele samenstelling van Rotterdam, de PvdA die de weg was kwijtgeraakt, de anti-discriminatie groepen die hem onterecht achter de broek zaten, etc.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Als je gedocumenteerde voorbeelden hebt dat deze docent tijdens de les materiaal heeft vervormd of gekleurd om haat richting andere politici te zaaien of om de inhoud van het vak te veranderen op een politieke manier dan heb je mijn volledige steun. Dat soort mensen horen niet voor de klas te staan.
Het gebruik van een mobiel verbieden op hoger onderwijsquote:Op dinsdag 22 september 2020 11:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
De fout die docent maakt is het gebruik van een mobiel niet te verbieden om mee te beginnen.
Is dat zo vreemd dan?quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het gebruik van een mobiel verbieden op hoger onderwijs
Goed nieuws.. morgen ga ik doceren in informatica en Racially Aware Programming introduceren.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat bij geschiedenis natuurlijk voortdurend over politiek, ook veel over de veranderende culturele samenstelling van Rotterdam, de PvdA die de weg was kwijtgeraakt, de anti-discriminatie groepen die hem onterecht achter de broek zaten, etc.
Het was iedereens favoriete docent. Jouw standpunt is volstrekt onhoudbaar en zelfs schadelijk imo. Onderwijzen is waardes overdragen.
Niets menselijks is docenten vreemd natuurlijk. Maar je moet er wel op letten die vooringenomenheid niet door te laten dringen tot je lessen, of er in elk geval bewust van zijn en duidelijk aangeven wanneer dat wel het geval is. Een schijn van vooringenomenheid of niet oprechte intenties kan zo'n discussie compleet doodslaan en dan bereik je een deel van de leerlingen niet meer (zeker wanneer het om politiek beladen figuren als Baudet gaat). In mijn middelbare schooltijd had ik een docent die overduidelijk zijn persoonlijke overtuigingen stond te verkondigen zonder kenbaar te maken dat het zijn persoonlijke overtuigingen waren. Dat is gewoon een slechte zaak.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Docenten zijn vooringenomen, dat is een gegeven waar je mee om moet gaan. Mijn geschiedenisdocent zat voor de PVV in de senaat en is nu vooraanstaand FvD lid. Waar is het meldpunt waar ik over extreemrechtse indoctrinatie kan huilen.
Ik kan me niet herinneren dat er een (oud) PVV senator is overgestapt naar FvD, over welke PVV senator gaat het?quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Docenten zijn vooringenomen, dat is een gegeven waar je mee om moet gaan. Mijn geschiedenisdocent zat voor de PVV in de senaat en is nu vooraanstaand FvD lid. Waar is het meldpunt waar ik over extreemrechtse indoctrinatie kan huilen.
Wat moet ik me in jezusnaam daarbij voorstellen? Geen slave drives denk ik? En geen blacklist? Genderneutrale stekkers?quote:
Nee het is geen spreektaal, het is gewoon iets anders.quote:
Dat is een aanname, de rest heeft zich er niet over uitgelaten.quote:maar iedereen wist wat ik bedoelde.
Ik dacht dat jij op de man spelen niet academisch over vond komen.quote:Maar goed, jij valt er graag over.
Ronald Sorensen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:49 schreef Selqae het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren dat er een (oud) PVV senator is overgestapt naar FvD, over welke PVV senator gaat het?
Je moet daar inderdaad op letten, informatica is sinds de jaren 80 traditioneel exclusionair voor vrouwen geweest.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:46 schreef SpecialK het volgende:
Goed nieuws.. morgen ga ik doceren in informatica en Racially Aware Programming introduceren.
Onderwijzen is waardes overdragen.
Oh wacht... onderwijzen is waardes overdragen waar speknek het mee eens is.
Got it.
Wat is het punt?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De reactie van de school
Het punt gewoon totaal missen. Tja.
Je valt er toch graag over. Als je dat op de man spelen noemt... Ik begin er niet over dat anderen een laag IQ hebben en schuimbekkend achter hun computer zitten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op de man spelen niet academisch over vond komen.
doel je op deze reactie?quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:14 schreef Scrummie2.1 het volgende:
De reactie van de school
Het punt gewoon totaal missen. Tja.
En welk punt missen ze dan totaal?quote:Een woordvoerder van de onderwijsinstelling laat aan deze nieuwssite weten dat er intern onderzoek wordt gedaan naar de video. ,,Wij gaan dit uiteraard tot op de bodem uitzoeken. Wij willen precies weten wat er gezegd is.”
Nee. Kom op, beetje op de hoogte blijven graag.quote:
Dankjewel.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:02 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee. Kom op, beetje op de hoogte blijven graag.
https://nos.nl/artikel/23(...)zegt-hogeschool.html
Ik val er niet graag over, je wilt uitleggen wat een gedachte-experiment is en doet dat dat vervolgens verkeerd.quote:Op dinsdag 22 september 2020 14:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je valt er toch graag over. Als je dat op de man spelen noemt... Ik begin er niet over dat anderen een laag IQ hebben en schuimbekkend achter hun computer zitten.
Maar goed, sorry dat ik me onduidelijk heb uitgelaten. Alleen jij bent erover gevallen, maar beter één dan geen.
Ik zal me inzetten voor nog duidelijkere communicatie.
Nee, dat stuk maakt duidelijk dat ze het punt niet snappen. Net zoals jij het punt niet snapt. Net zoals meer mensen hier het punt niet snappen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:04 schreef babylon het volgende:
[..]
Dankjewel.
In de rest van het gisteren opgenomen hoorcollege, dat door de NOS is bekeken, leidt de docent haar opmerking over Baudet in met een beschrijving van het filosofische spanningsveld tussen vaststaande gedragsregels (zoals: je mag niet moorden) en de gevoelde noodzaak om in elke situatie naar de context te kijken, en soms af te wijken van zulke gedragsregels.
Over het voorbeeld van moorden zegt ze: "Op het moment dat je een keer zegt: 'voor een keer mag het wel', dan kom je in gevarengebied terecht. Want als ik wel Hitler mag vermoorden, waarom zou ik dan ook niet de handlanger van Hitler mogen vermoorden? Of Trump op dit moment? Of Baudet?"
Dat stuk maakt compleet duidelijk dat ze helemaal niet Baudet wil vermoorden.
En wie is er precies mee geschaad dat ik een beetje beknopt was?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik val er niet graag over, je wilt uitleggen wat een gedachte-experiment is en doet dat dat vervolgens verkeerd.
Tja, dan moet je dat gewoon erkennen en niet vingerwijzen dat ik graag ergens over val.
Wat is het punt dan volgens jou? Dat ze Hitler, Baudet en Trump over 1 kam zou scheren?quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat stuk maakt duidelijk dat ze het punt niet snappen. Net zoals jij het punt niet snapt. Net zoals meer mensen hier het punt niet snappen.
Geeft niets, kan gebeuren.
Je uitleg wat een gedachte-experiment is.quote:Op dinsdag 22 september 2020 15:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En wie is er precies mee geschaad dat ik een beetje beknopt was?
Okquote:Op dinsdag 22 september 2020 15:08 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Nee, dat stuk maakt duidelijk dat ze het punt niet snappen. Net zoals jij het punt niet snapt. Net zoals meer mensen hier het punt niet snappen.
Geeft niets, kan gebeuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |