abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195201961
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je kan een glijdende schaal toch ook als voorbeeld gebruiken om onjuist redeneren te illustreren? Maar ik begrijp wat je bedoelt hoor. Ik hoop dat we ooit nog een langer stuk van dit college te zien krijgen.
Ja, het zou kunnen. Echter gaat filosofie meestal niet over onjuist redeneren.

Daarbij zou dit de Haagse Hogeschool dan ook wel weer erg goed uitkomen.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 17:05:46 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195201991
ow dan zie ik het probleem helemaal niet, dan moet het origineel gewoon beschikbaar zijn lijkt me

je zou er een mooie les filosofie aan kunnen wijden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:08:19 #253
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195202041
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:05 schreef sp3c het volgende:
ow dan zie ik het probleem helemaal niet, dan moet het origineel gewoon beschikbaar zijn lijkt me

je zou er een mooie les filosofie aan kunnen wijden
Dat is het ook, want de NOS claimt het hele college gezien te hebben. Nu wij nog |:) .
Huilen dan.
pi_195202054
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_195202086
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is het ook, want de NOS claimt het hele college gezien te hebben. Nu wij nog |:) .
En erg verhelderend is het niet:

quote:
In de rest van het gisteren opgenomen hoorcollege, dat door de NOS is bekeken, leidt de docent haar opmerking over Baudet in met een beschrijving van het filosofische spanningsveld tussen vaststaande gedragsregels (zoals: je mag niet moorden) en de gevoelde noodzaak om in elke situatie naar de context te kijken, en soms af te wijken van zulke gedragsregels.

Over het voorbeeld van moorden zegt ze: "Op het moment dat je een keer zegt: 'voor een keer mag het wel', dan kom je in gevarengebied terecht. Want als ik wel Hitler mag vermoorden, waarom zou ik dan ook niet de handlanger van Hitler mogen vermoorden? Of Trump op dit moment? Of Baudet?" https://nos.nl/artikel/23(...)zegt-hogeschool.html
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:11:29 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195202107
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:10 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En erg verhelderend is het niet:
[..]

Nee, niet bepaald een gedegen analyse. Maar goed, het blijft dan ook de NOS hè: duiding kan je beter ergens anders zoeken.
Huilen dan.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 17:16:31 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195202197
quote:
_O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195202283
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Klaver en Halsema schurken niet tegen fascisme aan en niemand zou begrijpen waarom je ze in een rijtje met Hitler en Trump zou zetten. Stalin, Kim en Baudet is ook verwarrender dan Stalin, Kim en Klaver.
Niet letterlijk nee. Maar het zijn felle verdedigers van een ideologie : het deugisme noem ik het maar. En dat heeft al veel ellende veroorzaakt, en zal dat in de toekomst nog meer doen. Ideologieën zijn altijd slecht.
pi_195202427
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:21 schreef nomina het volgende:

[..]

Niet letterlijk nee. Maar het zijn felle verdedigers van een ideologie : het deugisme noem ik het maar. En dat heeft al veel ellende veroorzaakt, en zal dat in de toekomst nog meer doen. Ideologieën zijn altijd slecht.
Het deugisme bestaat niet. Het is jouw fantasie.
Dat fantaseren hoort bij jouw ideologie.
pi_195202463
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik denk dat de Haagse Hogeschool haar kont wil redden met het 'onjuist redeneren' stuk.

Kan me haast niet voorstellen dat dit fragment daar over gaat.
Ik denk het eigenlijk totaal niet. Dat zou zo'n makkelijk te ontkrachten leugen met grote gevolgen zijn.
pi_195202495
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik denk het eigenlijk totaal niet. Dat zou zo'n makkelijk te ontkrachten leugen met grote gevolgen zijn.
Onjuist redeneren is als term vaag genoeg. Je kunt iets zo noemen, zonder dat het direct zo genoemd is. Daar komen ze dus gewoon mee weg.
pi_195202498
quote:
Verstandige jongen die Baudet! _O-

Dit vind ik eigenlijk het jammere van Forum. Ze hebben best een punt af en toe, maar zijn zelf nog erger dan D66 als het gaat om naar buiten gedragen idealen na te leven.
pi_195202514
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Onjuist redeneren is als term vaag genoeg. Je kunt iets zo noemen, zonder dat het direct zo genoemd is. Daar komen ze dus gewoon mee weg.
Persoonlijk vertrouw ik liever op de NOS en het zelfbehoud gedrag van ambtenaren, dan op een overduidelijk tactisch geknipt stuk film zonder context. En ik heb de NOS niet eens erg hoog zitten.
pi_195202531
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Persoonlijk vertrouw ik liever op de NOS en het zelfbehoud gedrag van ambtenaren, dan op een overduidelijk tactisch geknipt stuk film zonder context. En ik heb de NOS niet eens erg hoog zitten.
Maar de NOS heeft het dus niet over de term 'onjuist redeneren'.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:39:38 #265
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_195202549
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:21 schreef nomina het volgende:

[..]

Gesproken als ieder ander die zijn eigen ideologie tot standaard wil verheffen.
pi_195202580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

er zijn zo veel meningen vaag te noemen
Ik zag het geknipte fragment en ik zag direct dat FvD komt met een valse beschuldiging.
Uit wat je wel hoorde kon je al opmaken dat de dame een punt wilde maken over 'onjuist redeneren'
Maar ja.... wie perse iemand wil meppen , vind wel een stok.
pi_195202661
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar de NOS heeft het dus niet over de term 'onjuist redeneren'.
Als jij gelijk hebt gaan er over een week koppen rollen bij zowel de NOS als de hogeschool en dat allemaal omdat ze een (voor de NOS wildvreemde) vrouw wilden beschermen die wat stouts had gezegd. Het enige wat dat kan tegenhouden is het stilzwijgen van honderden studenten die het college konden zien, alle collega's van de vrouw die ook toegang tot de filmpjes hebben en dat niemand binnen de NOS redactie zin heeft in het baantje van de eindredacteur.
pi_195202727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:11 schreef nomina het volgende:

[..]

Ook al is het een voorbeeld van onjuist redeneren. Het zaadje is gepland. Het had ook neutraal gekund. Mag ik persoon A doden als...
Bekende personen als voorbeeld nemen is toch veel aansprekender? Folisofielessen een beetje smeuïger maken lijkt me bij dat vak geen overbodige luxe.
pi_195202731
quote:
_O-
pi_195202750
Zo kun je ook de TS framen voor de TT : Waarom zou ik Baudet niet mogen vermoorden
Uit de context trekken,,,die context verbergen en maar roepen dat hij aanzet tot haat en erger .

Dat doet me denken aan Anne Fleur Dekker die twitterde:
twitter

Is het ethisch verantwoord dat ik een taart op Baudet gooi ?
ik vond van niet toen.
pi_195202783
vermoord liever die famke louise ;)
Big Brother 2025 Favo: Jolien (mijn persoonlijke winnaar)
pi_195202786
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:25 schreef Isdatzo het volgende:
...een gevaarlijke en helaas machtige idioot (Trump) genoemd, en daarna een populist van eigen bodem (Baudet).
Jij zou je ook helemaal thuis voelen op die hogeschool hè.
pi_195203322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Als jij gelijk hebt gaan er over een week koppen rollen bij zowel de NOS als de hogeschool en dat allemaal omdat ze een (voor de NOS wildvreemde) vrouw wilden beschermen die wat stouts had gezegd. Het enige wat dat kan tegenhouden is het stilzwijgen van honderden studenten die het college konden zien, alle collega's van de vrouw die ook toegang tot de filmpjes hebben en dat niemand binnen de NOS redactie zin heeft in het baantje van de eindredacteur.
De NOS heeft dan geen probleem. Die noteert slechts wat de Haagse Hogeschool zegt.
  dinsdag 22 september 2020 @ 18:38:32 #274
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195203331
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 september 2020 17:58 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Jij zou je ook helemaal thuis voelen op die hogeschool hè.
Wat probeer je nou te zeggen? En kan je je verder wel vinden in het punt dat ik probeer te maken in die reactie :? . Daar hoor ik je namelijk niet over, terwijl je wel op de persoon speelt.
Huilen dan.
pi_195203353
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te zeggen? En kan je je verder wel vinden in het punt dat ik probeer te maken in die reactie :? . Daar hoor ik je namelijk niet over, terwijl je wel op de persoon speelt.
Is dat zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')