#blacklivesmatterquote:Op zondag 20 september 2020 15:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En voorop rijden omdat je een donkere huidskleur hebt. Het blijft een merkwaardige sport, dat wielrennen.
quote:Op zondag 20 september 2020 14:01 schreef wimderon het volgende:
[..]Denken dat Didi Senft een Belg isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind dit soort acties zo onzinnig he.quote:Op zondag 20 september 2020 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het voorop laten rijden van een verder niet al te boeiende renner, puur omdat hij donker is, niet het anti-racismegebaar is waar men het vooraf over had
Niet echt nee. Mensen lijken altijd te denken dat 'positieve' discriminatie geen discriminatie is. Wat natuurlijk onzin is.quote:Op zondag 20 september 2020 15:49 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het voorop laten rijden van een verder niet al te boeiende renner, puur omdat hij donker is, niet het anti-racismegebaar is waar men het vooraf over had
Laten we er maar even vanuit gaan dat dit niet die actie/dat gebaar is, dat zou wel echt verschrikkelijk tenenkrommend zijn.quote:Op zondag 20 september 2020 15:50 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet echt nee. Mensen lijken altijd te denken dat 'positieve' discriminatie geen discriminatie is. Wat natuurlijk onzin is.
Als Reza nou iets van betekenis had laten zien...
Maar niemand valt de persoon Reza aan.quote:Op zondag 20 september 2020 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch wel typisch dat men nu de persoon Reza aanvalt.
Ik word daar dan weer heel erg moe van.
Het is niet de persoon Reza. Het is meer de intentie waarmee hij vooraan zou moeten rijden. Maar goed ik weet niet zeker of dit een of ander statement is, maar ik zou het onzinnig vinden.quote:Op zondag 20 september 2020 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Waarom zou het onzinnig zijn? Een statement tegen racisme is altijd goed.quote:Op zondag 20 september 2020 15:53 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Het is niet de persoon Reza. Het is meer de intentie waarmee hij vooraan zou moeten rijden. Maar goed ik weet niet zeker of dit een of ander statement is, maar ik zou het onzinnig vinden.
Tietema:')quote:
Een donkere fietser voorop laten fietsen vanwege zijn huidskleur is onzinnig, want zijn huidskleur doet er sowieso al niet toe in een wielerpeloton.quote:Op zondag 20 september 2020 16:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Waarom zou het onzinnig zijn? Een statement tegen racisme is altijd goed.
Hij spreekt zich uit tegen racisme. Dan ben je de kop van jut tegenwoordig.quote:Op zondag 20 september 2020 15:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Denk dat racisme ook wel zeker een rol speelt in de wielerwereld. Er stond laatst nog een heel stuk in de Volkskrant daarover.quote:Op zondag 20 september 2020 16:06 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Een donkere fietser voorop laten fietsen vanwege zijn huidskleur is onzinnig, want zijn huidskleur doet er sowieso al niet toe in een wielerpeloton.
Ze hebben op de eerste én de laatste dag het geel in de ploeg gehad, maar nergens daartussen.quote:Op zondag 20 september 2020 16:04 schreef wimderon het volgende:
Haha, lekker poseren met je ploeg die bijna niets voor je heeft betekend.
Er zal vast racisme aanwezig zijn, want dat is overal wel het geval en dat zal in het wielrennen niet anders zijn. Alleen in zo'n wielerpeloton heb je gewoon knechten, vrijbuiters, sprinters etcetera. Het boeit verder niet wat je huidskleur is. Om dan een donkere renner vooraan te laten fietsen als statement (of onderdeel daarvan) leg je juist de nadruk op dat soort zaken.quote:Op zondag 20 september 2020 16:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk dat racisme ook wel zeker een rol speelt in de wielerwereld. Er stond laatst nog een heel stuk in de Volkskrant daarover.
niets abnormaal volgens Josequote:
pintjequote:Op zondag 20 september 2020 16:40 schreef Jason22 het volgende:
Spannend, wie pakt het laatste bergpintje?
Je maakt je wel heel erg druk zeg.quote:Op zondag 20 september 2020 16:14 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Er zal vast racisme aanwezig zijn, want dat is overal wel het geval en dat zal in het wielrennen niet anders zijn. Alleen in zo'n wielerpeloton heb je gewoon knechten, vrijbuiters, sprinters etcetera. Het boeit verder niet wat je huidskleur is. Om dan een donkere renner vooraan te laten fietsen als statement (of onderdeel daarvan) leg je juist de nadruk op dat soort zaken.
Positieve discriminatie is ook discriminatie dus laten we gewoon lekker alle wielrenners - ongeacht hun kwaliteiten - over een kam scheren. Maar dit soort 'statements' (want waar staat het nu eigenlijk echt voor?) scoren wel lekker in de huidige tijdsgeest.
Het is niet dat ik me er druk om maak. Ik vind het zelf alleen jammer dat dit soort maatschappelijke problematiek ook even een nummertje komt afdraaien in zo'n sportevenement.quote:Op zondag 20 september 2020 16:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je maakt je wel heel erg druk zeg.
Wat maar weer aantoont dat het een goede zaak is dat hier aandacht voor is.
Wat is naar jouw mening het concrete doel dan?quote:Op zondag 20 september 2020 16:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je maakt je wel heel erg druk zeg.
Wat maar weer aantoont dat het een goede zaak is dat hier aandacht voor is.
Je vindt het jammer dat er aandacht is voor een maatschappelijk probleem.quote:Op zondag 20 september 2020 16:47 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Het is niet dat ik me er druk om maak. Ik vind het zelf alleen jammer dat dit soort maatschappelijke problematiek ook even een nummertje komt afdraaien in zo'n sportevenement.
Wie zit er op te wachten en wie dringt er op aan?quote:Op zondag 20 september 2020 16:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je vindt het jammer dat er aandacht is voor een maatschappelijk probleem.
Oké.
De renners blijkbaar.quote:Op zondag 20 september 2020 16:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wie zit er op te wachten en wie dringt er op aan?
Benieuwd welke deugneus dit op poten heeft gezet.quote:Op zondag 20 september 2020 16:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De renners blijkbaar.
Ik denk Rojas.quote:Op zondag 20 september 2020 17:00 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Benieuwd welke deugneus dit op poten heeft gezet.
Ik vind het jammer dat er een donkere renner vooraan in het peloton gaat fietsen als onderdeel van een of ander statement. Het is een trend dit soort acties, want je ziet het ook terug in andere sporten. Ik vind het nogal nietszeggend en het voegt ook niks toe aan de tour.quote:Op zondag 20 september 2020 16:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je vindt het jammer dat er aandacht is voor een maatschappelijk probleem.
Oké.
Nou ja, mocht je dat vinden, dat het niets toevoegt aan de tour, dan is deze etappe in ieder geval nog de beste keus om zo'n actie te houden.quote:Op zondag 20 september 2020 17:04 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er een donkere renner vooraan in het peloton gaat fietsen als onderdeel van een of ander statement. Het is een trend dit soort acties, want je ziet het ook terug in andere sporten. Ik vind het nogal nietszeggend en het voegt ook niks toe aan de tour.
Dat is waar ja.quote:Op zondag 20 september 2020 17:05 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nou ja, mocht je dat vinden, dat het niets toevoegt aan de tour, dan is deze etappe in ieder geval nog de beste keus om zo'n actie te houden.
Een mooie tijdrit rondom het Lac de Bordeaux?quote:Op zondag 20 september 2020 17:07 schreef Jason22 het volgende:
Als ik op Velowire kijk, ziet het er naar uit dat ze volgend jaar eerst de Alpen doen en dan de Pyreneeën. Voor de eerste rustdag zou er een aankomst zijn in Tignes. De hotels in Bordeaux schijnen al gereserveerd te zijn voor in het slotweekend.
Maar wat is nu precies het probleem? Het is toch fantastisch dat er solidariteit in het peloton is en dat men gezamenlijk een statement maakt tegen racisme? Dat Reza vervolgens vooruit wordt geschoven is alleen maar logisch. Het is ook dapper van Reza dat hij deze rol op zich durft te nemen. Ik vraag me vooral af hoe een mens hier op tegen kan zijn.quote:Op zondag 20 september 2020 17:04 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat er een donkere renner vooraan in het peloton gaat fietsen als onderdeel van een of ander statement. Het is een trend dit soort acties, want je ziet het ook terug in andere sporten. Ik vind het nogal nietszeggend en het voegt ook niks toe aan de tour.
Misschien, nu alle verhoudingen daar weer helemaal zijn 'hersteld', kan W. Genee erover beginnen tegenover J. Derksen en R. van der Gijp. Dikke kans dat er een diepgravend antwoord komt van J.Derksen.quote:Op zondag 20 september 2020 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies het probleem? Het is toch fantastisch dat er solidariteit in het peloton is en dat men gezamenlijk een statement maakt tegen racisme? Dat Reza vervolgens vooruit wordt geschoven is alleen maar logisch. Het is ook dapper van Reza dat hij deze rol op zich durft te nemen. Ik vraag me vooral af hoe een mens hier op tegen kan zijn.
Waarom laten ze Reza niet gewoon rijden waar hij altijd rijdt, achteraan het peloton.quote:Op zondag 20 september 2020 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Maar wat is nu precies het probleem? Het is toch fantastisch dat er solidariteit in het peloton is en dat men gezamenlijk een statement maakt tegen racisme? Dat Reza vervolgens vooruit wordt geschoven is alleen maar logisch. Het is ook dapper van Reza dat hij deze rol op zich durft te nemen. Ik vraag me vooral af hoe een mens hier op tegen kan zijn.
Precies... waarom?quote:Op zondag 20 september 2020 17:15 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Waarom laten ze Reza niet gewoon rijden waar hij altijd rijdt, achteraan het peloton.
Vroeger moesten ze natuurlijk altijd achterin de bus.quote:Op zondag 20 september 2020 17:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies... waarom?
Oh, aan wie is deze vraag gesteld eigenlijk?
Solidariteit is mooi en de intenties van het peloton (inclusief Reza) zullen ook wel prima zijn verder. Het komt nogal geforceerd over. En ik zie liever niet 'een kijk ons eens begaan zijn met racisme-show' - om het maar even lomp te zeggen - in een sportevenement in de tour. Hoezo? Waarom?quote:Op zondag 20 september 2020 17:10 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
De renners van Lotto kwamen zelfs de bus niet in deze tour maar daar hoor je ook niemand over.quote:Op zondag 20 september 2020 17:20 schreef Aguero het volgende:
[..]
Vroeger moesten ze natuurlijk altijd achterin de bus.
Wat is er precies geforceerd aan? Dan zou je ieder statement geforceerd kunnen noemen.quote:Op zondag 20 september 2020 17:20 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Solidariteit is mooi en de intenties van het peloton (inclusief Reza) zullen ook wel prima zijn verder. Het komt nogal geforceerd over. En ik zie liever niet 'een kijk ons eens begaan zijn met racisme-show' - om het maar even lomp te zeggen - in een sportevenement in de tour. Hoezo? Waarom?
Maar misschien sta ik wat argwanend tegenover dit soort taferelen.
Was een paar keer een beetje boos deze Tour; verder een aardige jongen. Ik gun het hem van harte, maar ik denk plek 3 of 4.quote:
Gewoon à la HTC in 2009 die laatste bocht doorknallen.quote:Op zondag 20 september 2020 17:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Was een paar keer een beetje boos deze Tour; verder een aardige jongen. Ik gun het hem van harte, maar ik denk plek 3 of 4.
Daar vraag je me wat; maar veel wind is er niet.quote:Op zondag 20 september 2020 17:35 schreef Aguero het volgende:
[..]
Gewoon à la HTC in 2009 die laatste bocht doorknallen.
Hoe staat de wind vandaag op de Champs?
Het was wel lekker geweest als NTT een serieus team met Afrikaanse kern was geworden. Hadden ze nog Ghirmay kunnen kopen bijvoorbeeld. Dan laat je het pas echt zien en breng je ook daadwerkelijk diversiteit in de sport. Overigens zie ik niet in wat die diversiteit met de sport an sich te maken zou moeten hebben. Iedereen is toch ook gewoon welkom in de wielersport?quote:Op zondag 20 september 2020 17:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wat is er precies geforceerd aan? Dan zou je ieder statement geforceerd kunnen noemen.
Overigens is het juist logisch om het in het wielrennen te doen. Een van de minst diverse sporten op aarde. Goed om te laten zien dat iedereen desondanks welkom is. Bovendien kijken hier best veel mensen naar, dan heeft het meer impact. Al vond ik dit allemaal vrij bescheiden, waardoor ik me extra hard afvraag waarom mensen zich zo opwinden.
Dankje lieverd. Ik heb genoten.quote:Op zondag 20 september 2020 02:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De vaste lezers worden weer bedankt voor het doorstaan van mijn eindeloze stroom aan bagger.
Ik ga me nu maar eens beraden wat te doen met de Giro en de Vuelta. Op voorhand ben ik niet erg enthousiast, vooral niet vanwege het korte tijdsbestek tussen het eind van de Tour en het begin van de Giro. Dat de laatste week van de Giro en de eerste week van de Vuelta overlappen vind ik ook niet echt een topshow. Het ligt voor de hand dat ik de Giro over ga slaan, maar ik ben nu net een wielrenner na een zware bergrit dus het kan morgen ook zomaar weer anders zijn.
Enfin, tot zover.
Au revoir.
Je kan maar beter alle twijfel wegnemen. Er rijden ook nog steeds racisten als Moscon rond, dan zijn dit soort statements die hopelijk door alle renners gedragen worden toch een mooi signaal aan jonge renners.quote:Op zondag 20 september 2020 17:37 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Het was wel lekker geweest als NTT een serieus team met Afrikaanse kern was geworden. Hadden ze nog Ghirmay kunnen kopen bijvoorbeeld. Dan laat je het pas echt zien en breng je ook daadwerkelijk diversiteit in de sport. Overigens zie ik niet in wat die diversiteit met de sport an sich te maken zou moeten hebben. Iedereen is toch ook gewoon welkom in de wielersport?
Maar goed, zoals je zelft al zegt, dit was vrij bescheiden. Ik heb erg geen probleem mee, maar het enige wat ik zeg is dat ik zulke acties niet vind thuishoren in zo'n evenement. Net als dat knielen voor de start in de F1 bijvoorbeeld.
Ik heb dat ook nooit begrepen. Als de laatste etappe een tijdrit is gaat toch ook niet iedereen als een toerist rondfietsen?quote:Op zondag 20 september 2020 17:46 schreef Scheepskok het volgende:
Ik ben misschien simpel, maar wat ik totaal niet snap is dat gisteren al een winnaar is uitgeroepen terwijl er nog een etappe te gaan is. En wat ik helemaal niet snap is dat de ontkroonde geletruidrager,ex, zijn kansen vandaag niet grijpt. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Ach ja als het helpt wie ben ik dan.quote:Op zondag 20 september 2020 17:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je kan maar beter alle twijfel wegnemen. Er rijden ook nog steeds racisten als Moscon rond, dan zijn dit soort statements die hopelijk door alle renners gedragen worden toch een mooi signaal aan jonge renners.
Ja, dan denk je, ik heb nog een kleine kans, dus ga ik mijn uiterste best doen.quote:Op zondag 20 september 2020 17:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik heb dat ook nooit begrepen. Als de laatste etappe een tijdrit is gaat toch ook niet iedereen als een toerist rondfietsen?
Vroeger kon dat ook nog gewoon... geen idee wanneer deze belachelijke 'beslissing' definitief genomen is.quote:Op zondag 20 september 2020 17:46 schreef Scheepskok het volgende:
Ik ben misschien simpel, maar wat ik totaal niet snap is dat gisteren al een winnaar is uitgeroepen terwijl er nog een etappe te gaan is. En wat ik helemaal niet snap is dat de ontkroonde geletruidrager,ex, zijn kansen vandaag niet grijpt. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn?
Het is een soort herenakkoord dat ze tot het binnenrijden van Parijs niks doen en vanaf dat ze in Parijs rijden ligt het tempo vaak tegen de 60 km/h. Dan is het heel moeilijk om als klassementsrenner weg te rijden, laat staan een minuut goed te maken.quote:Op zondag 20 september 2020 17:46 schreef Scheepskok het volgende:
Dat herenakkoord moet ergens in de jaren 90 definitief vorm hebben gekregen. De vormgeving van de etappe werd er zelfs aan aangepast. In vroegere jaren moest het peloton nog vaak door de vallei van Chévreuse, waar nog een handvol bergjes van 3e en 4e categorie lagen. Joop Zoetemelk vond bijv. in 1979 dat hij daar Bernard Hinault nog best kon aanvallen. Spijtig voor hem was dat Hinault zei: goed idee man, ik ga met je mee.quote:Op zondag 20 september 2020 17:52 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is een soort herenakkoord dat ze tot het binnenrijden van Parijs niks doen en vanaf dat ze in Parijs rijden ligt het tempo vaak tegen de 60 km/h. Dan is het heel moeilijk om als klassementsrenner weg te rijden, laat staan een minuut goed te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |