Aguero | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
SPOILER Etappe 20: Lure - La Planche des Belles Filles, 36,2 km (ITT)Een van de eerste aanvallers van de dag was Remi Cavagna, de erkende hardrijder van Deceuninck-Quick Step. Remi heeft soms zo'n dag dat hij op kop begint te rijden en dat niemand hem bij kan houden, dit was wel zo'n dag. Een paar jongens gingen in de achtervolging, maar kwam er totaal niet bij. Een groepje van vijf, met daarin onder meer Van Baarle, Barthe en Guillaume Martin. Die laatste deed een wanhopige poging om nog wat tijd goed te maken in het algemeen klassement, maar zag al snel de zinloosheid in van zijn onderneming. Bora begon al vrij snel op kop te rijden, samen met Sunweb. De boel werd dus gecontroleerd, de groep Martin kwam daarmee in een pijnlijke chasse patate terecht. Martin liet zich dan maar terugzakken, Barthe even later ook. Ook Van Baarle en co werden ingerekend, waardoor we moeten kijken naar Cavagna als eenzame koploper. Een voorsprong van tweeëneenhalve minuut, meer kreeg hij nooit. Pöstlberger werd ondertussen door een bij in zijn mond gestoken, waarna hij wegens een allergische reactie moest opgeven. Toch wel de grootste sensatie van de dag, tot aan de finale gebeurde er niet veel meer. Pas op een kilometer of 50 van het eind gebeurde er eens iets, de rit werd iets heuvelachtiger en dat was het signaal voor een aantal renners om in de aanval te gaan. Rolland, Cosnefroy en een zeer actieve Luke Rowe sprongen achter Cavagna aan, die ondertussen nog maar een minuut voorsprong had. De tussensprint kwam er ook bijna aan, daar werd er weer ouderwets gesprint door het vermakelijke trio Bennett, Sagan en Morkov. Sagan was Morkov eindelijk een keer te snel af, maar Bennett verslaan lukte weer niet. Na de tussensprint hadden ze een mooi gaatje op het peloton, een goede reden om door te rijden. Dat probeerde men dan ook. Asgreen was ook mee, een prima motor. Bij Sunweb waren ze daar dan weer niet erg fan van, ze besloten snel te gaan rijden in het peloton. Even later maakte een renner van Sunweb de oversteek, daarna had die groep eigenlijk prima door kunnen rijden. Deden ze niet, ze hielden de benen stil en werden weer opgeslokt. Ook omdat Jumbo weer eens tempo begon te maken, niemand weet waarom. Cavagna was ondertussen ook ingelopen, hij had eventueel nog als bruggenhoofd kunnen functioneren maar het was al bij al een zinloze inspanning. In het peloton bleef het ondertussen onrustig, op een kilometer of 30 van het eind regende het weer nieuwe aanvalspogingen. Het heuvelachtige parcours zorgde ervoor dat we toch nog wat koers te zien kregen. Onder meer local hero Perichon waagde een poging, maar het waren vooral de sprinters die de show stalen. Bennett, Sagan, Mezgec, Trentin, allemaal in de aanval. Ewan ook, maar dan van achteren. Eens te meer bewezen dat de Australiaan een belediging voor de edele wielersport is. Uiteindelijk ontstond er vooraan een kopgroep van een man of 12, met liefst vier (!) landgenoten. Naesen, Stuyven, Van Avermaet en Devenyns, een dommer gezelschap ga je zelden bij elkaar verzamelen. Dat lieten ze in de finale ook wel zien, allemachtig wat een onkunde. Al lag dat niet puur aan de landgenoten, ook de andere renners blonken niet uit in intelligentie. Kan iemand mij bijvoorbeeld vertellen waar Trentin in jozefsnaam mee bezig is? Al deed hij het alsnog beter dan Boasson Hagen, Hofstetter en Coquard, die reden mooi met z'n drieën in de chasse patate. Te laat gereageerd, wat toch altijd knap is als 12 renners vertrekken waaronder een aantal sprinters. Die groene trui zou toch niet zo moeilijk te spotten moeten zijn. In het peloton zagen we dat Lotto-Soudal een poging waagde om het verschil kleiner te maken, maar als Frederik Frison op kop komt loopt de voorsprong van de koplopers alleen maar op. Dus kwam De Gendt snel naar voren gereden om zijn ploeggenoten te vertellen dat het geen enkele zin had. Een finale met 12 renners dus. Op een van de laatste klimmetjes van de dag deed Trentin een ultieme poging om weg te rijden, maar Sagan liet hem niet rijden. Dat ging meer om de groene trui dan om de ritzege, behoorlijk gênante taferelen eigenlijk wel. Bennett zat dan weer de hele tijd in het wiel van Sagan, het verdedigen van de groene trui maakt van hem een panische mens. Na de demarrage van Trentin viel het even stil, het geschikte moment voor Kragh Andersen om aan te vallen. Een serieuze demarrage, hij ging vol aan en de rest keek toe. Achteraf gezien een bijzonder moment, zeker als je de uitspraken van Naesen hoort. Sunweb maakt zich er niet populairder op. Ze zijn altijd mee, maar ze rijden nooit. Waarschijnlijk daardoor kon Kragh Andersen op dat moment versnellen, tot nu toe moeten we het dus vooral slim noemen. Al vraag ik me wel af waarom de organisatie daarna niet meer op gang kwam. Toch het ongebreidelde amateurisme van het wielrennen, daar pakt Sunweb de winst. Je kan van de ploeg zeggen wat je wil, maar ze hebben altijd een duidelijk plan. Een ploeg als CCC heeft dat niet. Van Avermaet voor Trentin, Trentin voor Van Avermaet? Dat maakt tijdens zo'n rit met een hectische finale al het verschil van de wereld. Mitchelton en Deceuninck-Quick Step hadden ook nog een koppeltje, maar er werd nooit meer vol gereden. Het waren vooral kansloze demarrages, die nergens op sloegen. Kragh Andersen bleef ondertussen maar gaan, zijn voorsprong liep snel op naar een halve minuut, later zelfs naar een volle minuut. Niemand zou meer in de buurt komen. Zijn tweede ritzege, de derde voor Sunweb. Alle lof, maar dit soort grapjes moeten ze blijkbaar niet te vaak gaan uithalen. Daarachter won Mezgec de sprint van een achtervolgend groepje, waar alles nog uit elkaar werd gereden. De landgenoten werden drie, vier en vijf, ze worden bedankt voor niets. Even verderop klopte Bennett Sagan nog maar eens, de groene trui kan hem nu echt helemaal niet meer ontgaan zou je zeggen. Voor het peloton werd het toch nog een rustige finale, ze kwamen bijna acht minuten later rustig bollend over de finish. Wel weer een verrassende rit uiteindelijk. Dit soort ontwikkelingen hebben we nu al een aantal keer gezien, kwam in het verleden voor mijn gevoel veel midner vaak voor. De rit beginnen met een kleine kopgroep, die ver van de finish wordt ingerekend waarna er allerlei nieuwe aanvallen plaatsvinden. Het nieuwe wielrennen? Tijdens deze Tour in ieder geval wel. Ik moet er nog even aan wennen, toch iets om bij de voorspellingen in de toekomst ook rekening mee te houden. Na deze rit, die dan toch niet eindigde in een massasprint, gaan we verder met de tijdrit. De enige tijdrit van deze Tour, eigenlijk een schande. Een gimmicktijdrit ook nog eens. Eerst 30 kilometer vlak en dan een aankomst bergop bij het onvermijdelijke La Planche des Belles Filles. We zitten er niet op te wachten en we dringen er ook niet op aan. Bij het nieuwe wielrennen hoort ook dat we steeds minder tijdritkilometers hebben, en als er dan een keer een tijdrit is mag het parcours ook nog eens niet helemaal vlak zijn. Die ontwikkeling mag ondertussen wel een keer stoppen hoor. Al had het dit jaar niets uitgemaakt, aangezien er aan Jumbo toch niets te doen was. Ze gaan nu voor een clean sweep, dat noteren we alvast met potlood. Na een lange verplaatsing van 150 kilometer bevinden we ons in Lure, een stadje met 8500 inwoners in het departement Haute-Saône. De Tour is hier voor het eerst, Lure heeft de Tour dus nog nooit eerder weten te lokken. In Lure proberen ze zich Thibaut Pinot toe te eigenen, dat valt te lezen in het roadbook. De Franse Wikipedia beweert bovendien dat Pinot hier geboren is. Terwijl Pinot volgens zijn eigen site nochtans in Mélisey geboren en getogen is, zijn echte woonplaats gaan we tijdens deze tijdrit uitgebreid in beeld zien. Georges Colomb, ook wel bekend als Christophe, kwam dan wel weer echt uit Lure. De bedenker van het stripboek Les Facéties du Sapeur Camember. Zou bekend moeten zijn, mij zegt het niets. Romain Hamouna heb ik dan wel weer eens van gehoord, dat is een voetballer die al een eeuwigheid voor Saint-Étienne speelt. Ik vrees dat Lure verder een niet bijster interessante stad is. Er is een oud benedictijnerklooster, alwaar nu de subprefectuur van de Haute-Saône gevestigd is. Daarnaast staat er een standbeeld van de Sauper Camember in het centrum, dit is een stadje voor de echte sappelaars. Tegenwoordig moeten ze het hier vooral van de locatie hebben, aan de voet van de Vogezen. In de buurt van de ballonnetjes, daar komt vast wat volk op af. Ook in de buurt van de duizend vijvers, formidabel. Er is hier verder vooral industrie, daarnaast moet je hier zijn als je wat spullen nodig hebt. Toch een van de grotere plaatsen in deze omgeving, dus voor de winkels maar ook voor het ziekenhuis moet je hier zijn. Om het geheel toch nog enig sjeu te geven wil ik deze passage op Wikipedia niet onvermeld laten: Het motto van de stad is " Undique nos tuere", wat zich vertaalt naar "Bescherm ons overal". Dit motto kan worden begrepen door het te koppelen aan de historische feiten die bekend zijn op deze plaatsen, die door de eeuwen heen hebben geleden onder plunderingen en invallen door opeenvolgende indringers. Geen zorgen, er valt tegenwoordig niets meer te plunderen. De tijdrit start aan de rand van een grote parkeerplaats in het midden van het centrum van Lure. De precieze startlocatie is een een onooglijk straatje, langs het lokale lyceum. Na amper 100 meter volgt de eerste bocht van de tijdrit al, de renners slaan linksaf. Een kleine 200 meter later slaan ze dan weer rechtsaf, terwijl ze langs de verpauperde façades van Lure fietsen. Meter of 150 later weer een nieuwe bocht, opnieuw naar rechts. Geen begin om meteen in je ritme te komen, al wordt het nu beter. Het gaat 500 meter rechtdoor in de winkelstraat van Lure, daarna gaat het naar rechts. We verlaten Lure via een weg die een kilometer zo goed als rechtdoor zal gaan, waarna we kort achter elkaar drie rotondes tegenkomen. Bij de eerste rotonde gaat het schuin naar links, bij de tweede schuin naar rechts en bij de derde rechtdoor. Voorbij die laatste rotonde gaat het een kilometer of drie rechtdoor tot in Saint-Germain. We rijden over een brede weg die deels door een bos loopt. In het bos gaat het licht omhoog, eenmaal buiten het bos gaat het een kilometer lichtjes naar beneden. In Saint-Germain pakken we vervolgens wat flauwe bochtjes mee, maar ik denk niet dat de renners hier veel hoeven te sturen. Hooguit opletten voor een drempeltje, dat is het wel. Buiten het dorp wordt het nog makkelijker, het gaat vijf kilometer vooral rechtdoor richting Mélisey. Aan de rand van Saint-Germain komen we een rotonde tegen waar amper gestuurd hoeft te worden, daarna dus rechtdoor naar Mélisey. Een klein stukje vals plat omhoog, maar het is vooral vlak. Aan de buitenrand van Mélisey komen we weer een rotonde tegen, een wat flinkere variant. Na deze rotonde rijden we rechtdoor Mélisey in, op een flauwe bocht naar rechts na. We fietsen langs het Collège des Mille Etans, de voormalige school van Thibaut Pinot. Zijn gezicht hangt pontificaal op een spandoek aan de muur, ze zijn in Mélisey bijzonder trots op hun meest bekende inwoner. Thibaut werd hier geboren en woont er nog steeds. Vader Régis is burgemeester van dit kleine dorpje met amper 1700 inwoners. Na 9,1 kilometer fietsen we door dit dorp, het had een prachtige doortocht voor Pinot moeten zijn. Men droomde natuurlijk van een gele Thibaut, wraak na de rampzalige afloop van de vorige Tour. Deze Tour was minstens zo rampzalig, als pleister op de wonde is Thibaut nog wel aanwezig zodat hij familie en vrienden kan begroeten. Dat kan hij overigens wel vaker doen, sinds we bijna jaarlijks aankomen op La Planche des Belles Filles zijn we al vaker door Mélisey gereden. Naast Thibaut Pinot hebben we ook nog Julien Pinot, de oudere broer. Is werkzaam bij Groupama-FDJ als trainer, goede connecties hebben is altijd mooi meegenomen. In het centrum van Mélisey fietsen we voorbij het behoorlijk lelijke gemeentehuis een paar bochten tegemoet. Scherp bochtje naar links en daarna een makkelijkere naar rechts, vervolgens verlaten we Mélisey en rijden we een tijd verder door het land van de duizend vijvers. Zo noemen ze het hier in de buurt, er zijn ook daadwerkelijk veel vijvertjes te vinden, alleen niet direct langs de kant van de weg. Thibaut Pinot schijnt een van die vijvertjes gekocht te hebben. Daarnaast heeft ie geiten, wat een lieve jongen is het ook. Te lief, maar dat maakt hem dan natuurlijk weer extra populair. Het gaat twee kilometer vooral rechtdoor over een brede en vlakke weg, alleen wat flauwe bochten onderweg. Als de rivier Ognon in beeld komt slaan de renners scherp rechtsaf, ze rijden over een bruggetje en gaan op weg naar het eerste tussenpunt. De eerste tussentijd krijgen we te horen na 14,5 kilometer, in het gehucht Le Raddon. Bij een bushokje ligt de streep, aan het eind van het vlakke gedeelte. Het was nog een kilometer vlak, maar voorbij het eerste tussenpunt zal het een aantal kilometer omhoog gaan. Drie kilometer aan iets meer dan 3%, dat lijkt me wel ongeveer juist. Door een donker bos rijden de renners over een brede weg omhoog. Het wordt een stuk bochtiger, al kun je hier vrij eenvoudig op de grote plaat verder blijven stampen. Voorbij het gehucht Le Magny lijkt het even iets steiler te zijn, maar daarna vlakt het al vrij snel af richting Le Volvet. Buiten Le Volvet fietsen we een kilometer zo goed als rechtdoor over een toch niet al te beste weg richting Fresse. Dit stukje is wel vlak, licht dalend zelfs, maar er komt hierna nog meer aan. In Fresse hebben we inmiddels 18,1 kilometer afgewerkt, de tijdrit is precies doormidden. In en rond Fresse komen we een paar flauwe bochtjes tegen, maar het blijft voorlopig een vrij eenvoudig parcours. We rijden dwars door het dorp over een vlakke weg, buiten het dorp komen we nog wat meer lopende bochten tegen. Het lijft nog even vlak, vooraleer we gaan klimmen naar de Col de la Chevestraye. De renners rijden een bos in, waar de bochten vrij lauwtjes blijven. Toch nog steeds vooral doorstampen, geen technisch gedoe. Het gaat anderhalve kilometer vals plat omhoog, hoewel het wel steeds iets lastiger wordt. We krijgen vervolgens een stuk van een kilometer aan 5% voorgeschoteld. Hierna wordt het even een halve kilometer vlak, waarna we door Lavet rijden. In dit dorp ligt zowaar een echte bocht, het gaat naar rechts. Zodra we de huizen achter ons laten fietsen we opnieuw een bos in, waar het nog eens twee kilometer omhoog zal gaan aan 5%. Al houden andere bronnen het op 1,8 kilometer aan 4%, dat klinkt dan weer een stuk minder interessant. Alsnog is zo'n strook tijdens een tijdrit altijd vrij vervelend, je moet er toch maar over zien te komen met je grote verzet. De weg omhoog kent wel vrij veel bochten, we komen zelfs een aantal haarspeldachtige bochten tegen. In het gehucht La Chevestraye zijn we bijna boven, maar tussen de huizen door moet er nog wat meer geklommen worden. Nog een aantal bochten ook, na de laatste huizen slaan we linksaf en rijden we rechtdoor richting de top. De top bereiken we na 24,5 kilometer bij een kruispunt waar een oorlogsmonument te vinden is. Tijdens de Tweede Wereldoorlog hebben ze hier nog gevochten, de vijf soldaten die bij de gevechten op deze locatie om het leven kwamen worden vereerd. In 2012, toen we voor het eerst naar La Planche des Belles Filles gingen, reden we overigens ook al eens over deze weg. Wie had ooit gedacht dat we daarna jaarlijks richting die klim zouden gaan? Wel meestal via een andere route, alleen in 2017 reden we ook via Fresse en de Col de la Chevestraye naar de plank. Na de klim gaat het twee kilometer naar beneden. Door een bos rijden we naar beneden, over een brede weg. We beginnen met twee flauwe bochten naar links, daarna volgt een lange bocht naar rechts. Blijft maar scherp doordraaien naar rechts, daarna gaat het wel 300 meter min of meer rechtdoor. Vervolgens komen we een lopende bocht naar links tegen, met direct daar weer na een scherpere bocht naar rechts. Direct daarna een stevige naar links, zo blijven we voorlopig wel aan de gang. Die bocht naar links blijft na een scherp begin een tijdje zeurend doorlopen, daarna zijn we wel bijna beneden. Een flauwe bocht richtin rechts, daarna vlak voor we Plancher-Bas bereiken nog drie flauwe bochtjes achter elkaar. Links, rechts, links. Daar kun je wel volle bak doorheen zonder te remmen, waarbij de brede weg zeker helpt. Niet overal even fantastisch asfalt, maar ik neem aan dat iedereen het hier minutieus verkent heeft. Dit mag geen problemen opleveren en al zeker niet voor verrassingen zorgen. We rijden rechtdoor Plancher-Bas in, aan het eind van deze weg slaan we linksaf. We bereiken een nog bredere weg die ons rechtdoor naar Plancher-les-Mines gaat brengen. Het is nu vlak, dat blijft zo tot in Plancher-les-Mines. Twee kilometer min of meer rechtdoor, met alleen een paar flauwe bochtjes onderweg. We rijden dwars door het centrum van Plancher-les-Mines, een dorpje waar we ondertussen bijna net zo vaak komen als in Parijs. Het enige ding is dat je in tegenstelling tot Parijs hier helemaal niet wil zijn. Eén grote grijze, grauwe, afgebladerde bende. Een verschrikking, al staan er vanwege het rijkere mijnverleden wel een paar aardige gebouwen in het centrum. Duurt niet lang meer, over een paar jaar is de boel helemaal afgebrokkeld. Voorbij de kerk in het centrum rijden we nog een tijdje tussen de huizen door, hier pakken we wat flauwe bochten mee. Vooral rechtdoor stampen toch wel, uiteindelijk. Aan de rand van het dorp gaat het een paar keer flauw naar rechts, terwijl de weg een halve kilometer omhoog gaat aan een procent of vier. Dat soort stukjes schijnen vervelend te zijn voor de renners, je komt daardoor niet echt in een ritme. In de 500 meter daarna gaat het een beetje op en af, vrij minimaal. Na een bocht naar links rijden we over een bruggetje, waarna het definitief omhoog gaat lopen. Richting de voet van de slotklim en richting het tweede tussenpunt gaat het alvast 500 meter omhoog aan 5%. Na 30,3 kilometer komen we uit bij een kruispunt. De weg rechtdoor loopt ineens smerig steil omhoog. Daar begint de slotklim, waarschijnlijk ook het punt waar de renners van fiets gaan wisselen. Want dat gaan ze gewoon doen, geen idee waarom iedereen daar zo geheimzinnig over meent te moeten doen. Toch een minuut of 20 klimmen, de moeite van het wisselen waard. Ik zit klaar voor het gestuntel, prachtige beelden altijd. Ik heb overigens geen zin in de slotklim, want deze kloteklim heb ik de afgelopen jaren al veel te vaak gezien. En dan is het de verwachting dat we hier de komende 20 jaar iedere keer terug gaan komen. Bovendien werd het wereldkampioenschap hier nog bijna georganiseerd ook, hoe komen ze in deze vervallen regio aan zoveel geld? En als je toch zoveel geld hebt, waarom dan niet een andere berg? Ik pak de voorbeschouwing van vorig jaar er even bij hoor, hier gaan we geen moeite voor doen. Tijdens die voorbeschouwing kopieerde ik overigens weer de voorbeschouwing van 2017, om maar aan te geven dat ik er al een tijd klaar mee ben. We gaan beginnen aan de ondertussen welbekende klim naar La Planche des Belles Filles. Na 2012, 2014, 2017 en 2019 zijn we hier nu voor de vijfde keer en dus weten we exact wat we kunnen verwachten. Alleen deden we vorig jaar iets geks, toen werd er nog een supersteile strook vastgeplakt aan de klim. In plaats van een normale plank een superplank, dat was lachen joh. Doen we nu niet, gewoon de originele klim die inmiddels al lang en breed niet meer origineel is. La Planche des Belles Filles is 5,9 kilometer lang, het gaat aan 8,5% gemiddeld omhoog. De klim begint meteen steil, met een kilometer aan 9,4%. Daarna zwakt het wat af richting 7%, maar vervolgens krijgen de renners te maken met twee kilometer aan 9,5%. Richting de top wordt het iets eenvoudiger, met een kilometer aan 8%, maar het venijn zat hier echt in de staart. Heel even vlakt het af, maar dan gaat het in de laatste meters aan 20% omhoog. Hier mogen jullie het mee doen hoor, ik ga dit echt niet nog een keer dit nader beschouwen, je graaft maar lekker in je eigen geheugen. Veel bochten door een donker bos, dan boven wat meer open terrein. Jullie zijn toch niet achterlijk? Eerste categorie, top na 36,2 kilometer tijdrit. De groeten. Gooien we nog een keer dat vermoeiende verhaal over La Planche des Belles Filles online? Whatever, gewoon even knippen en plakken. Het verhaal van La Planche des Belles Filles is ondertussen ook bekend, veronderstel ik. In het kort komt het op het volgende neer: La Planche des Belles Filles heeft natuurlijk een mooi verhaal. Een legende zelfs. Tijdens de Dertigjarige Oorlog zouden Zweedse huurlingen dit gebied hebben geterroriseerd. Meisjes, die niet misbruikt wilden worden door deze wrede barbaren, vluchtten naar deze berg. Ze gingen nog liever dood dan dat ze misbruikt zouden worden. Daarom sprongen ze van het plateau naar beneden, hun dood tegemoet. Vaak kwamen ze dan in het ondergelegen meer terecht, dat de naam Étang des Belles Filles (vijver van de mooie meisjes) draagt. Of het klopt of niet, in ieder geval een bijzonder verhaal. Er is ook een beeld op de top, dat dit hele verhaal moet uitbeelden. Dit heb ik schaamteloos gekopieerd uit mijn voorbeschouwing van de rit van 2014, want als de ASO niet creatief is hoef ik het ook niet te zijn natuurlijk. Sinds de introductie van de klim in 2012 is het nu al de vijfde keer dat we hier zijn, wat ik toch ernstig veel op een overkill vindt lijken. Het is en het blijft een clowneske klim, en daarom zagen we hier in het verleden toch vooral clowneske renners winnen. Wat te denken van Froome in 2012. Na zijn totaal onverwachte doorbraak in de Vuelta van 2011 kwam hij in 2012 naar de Tour om de luitenant te spelen van Wiggins. Tijdens de eerste bergrit had hij daar lak aan en reed hij naar de overwinning, hoewel kopman Wiggins dan wel weer de gele trui pakte. In 2014 lagen alle favorieten ondertussen al op de grond en daarom kon voodoomaster Nibali probleemloos naar de overwinning rijden. Drie jaar geleden zagen we dan onze enige echte TIA schitteren als nooit tevoren. Ik heb het dan natuurlijk over Fabio Aru, die in zijn prachtige Italiaanse trui vroeg in de aanval ging. Aangezien er verder niemand reageerde reed hij zo vrij eenvoudig naar de overwinning, af en toe zit het mee. Sindsdien heeft het niet echt meer meegezeten, ook deze Tour was Aru weer een parodie op een coureur. Boven op de top van La Planche des Belles Filles ligt er overigens een skistation, dat zal de voornaamste reden zijn dat we hier tegenwoordig ieder jaar komen. Ik vond het vorig jaar al leuk geweest, en nu helemaal. Maarja, de berichten zijn dus dat we hier de komende jaren nog veel vaker gaan komen... Al kan in deze voorbeschouwing de aankomst van vorig jaar natuurlijk niet ontbreken. Vorig jaar was La Planche des Belles Filles net iets anders, er werd nog een rampzalig steile kilometer aan het geheel toegevoegd. Het zou een rit voor de vluchters worden. Uiteindelijk bleken Giulio Ciccone en Dylan Teuns de sterkste twee vooraan te zijn. In die steile slotkilometer reed Teuns op kop, maar die Ciccone wilde maar niet breken. Hij bleef aanklampen, tot een piepje, een klein scheurtje, een lichte kraak en poef, volledig gekraakt. Dylan Teuns schudde zijn laatste vluchtgenoot af en reed met het verstand op oneindig (zoals te doen gebruikelijk) naar de finish. Een prachtige zege voor iedereens favoriete renner. Dielon, primus inter pares. Een zege voor een landgenoot, feest van Scherpenheuvel tot Londerzeel. Helaas is Dielon er nu niet bij, ondanks fantastische benen. Toch maar mooi 91e in de Dauphiné en 49e in de Tirreno, werkelijk een schande dat Bahrein hem niet heeft meegenomen. Met Dielon aan het roer waren de tegenstanders van Landa natuurlijk vissenvoer geweest. Maar afijn, gelukkig hebben we de foto's nog. Ik denk trouwens dat ik een keer niet de foto van het houtsnijwerk van zo'n mooi meisje ga plaatsen. Ze hebben hier sinds een aantal jaar ook wat andere houtsnijwerken staan. Eentje van een beer bijvoorbeeld, ook niet mis. De plank van de bruine beren. In startplaats Lure wordt het overdag 26 graden, met een piepklein beetje kans op regen en een klein beetje wind vanuit het oosten. 10 km/u in de middag, dat is niet buitengewoon veel lijkt me. 's Ochtends een beetje vanuit het noordoosten, later op de dag meer vanuit het zuidoosten. In ieder geval vanuit het oosten, dus tegenwind. We rijden een beetje naar het noordoosten in het begin en naar het oosten in het tweede deel van de tijdrit. Een extra uitdaging, een extra voordeel voor de zwaardere en aerodynamischere jongens. Boven op La Planche des Belles Filles schijnt het ongeveer hetzelfde verhaal te zijn, alleen is het daar een beetje frisser. Op de slotklim zal de wind ook vooral tegen zijn, al fietsen we wel het grootste deel van de tijd door een bos. Lekker boeiend dus, pas in de laatste kilometer kan het enige invloed gaan hebben. Vanaf 13:00 stipt gaan we het meemaken, dan mag rode lantaarn Roger Kluge aan zijn barre tocht beginnen. Wij zetten de wekker voor landgenoot Wout. Om 16:36 gaat hij van start, leve Wout. ONZE Tom vertrekt om 16:58, tegen de tijd dat de piepers gekookt worden. De rest start daarna om de twee minuten. Roglic mag als laatste van start, in zijn vluchtig in elkaar geknutselde gele tijdritpak van Le Coq Sportif, zo'n C-merk dat je bij de Aktiesport in de winkel ziet liggen. Een nadeel voor zowel hem als Pogacar, zo'n amateuristisch tuniekje. Normaal zijn de pakken van Jumbo echt formidabel fantastisch en pak je er een minuut voorsprong mee per halve kilometer. Dat feest gaat nu dus niet door, om het toch nog maar een beetje spannend te kunnen houden. In het roadbook gaat men uit van een finish omstreeks 18:09, zij denken dus dat Primoz 55 minuten nodig gaat hebben voor zijn 36 kilometer. Alvast een minuut of 18 voor de klim, dan nog een minuut of 37 voor de vlakke 30 kilometer. Wie weet. De NOS is er om 13:10 bij, dat is verdomd vlug. Eurosport 1 heeft weer het altijd belachelijke motortje rijden, wie ondertussen niet meer zonder Jan en Bobbie kan is afhankelijk van de PLAYER. Sporza begint om 14:00, om een of andere reden. Niet eens direct na het onvermijdelijke nieuws, nee, er wordt eerst nog een aflevering van Dieren in Nesten geprogrammeerd. Leuk programma, maar de Tour gaat voor zou je zeggen. Naast de vraag wie er gaat winnen is het ook de vraag hoe vaak we de naam van Pinot tegen gaan komen op de weg. Ieder jaar weer hetzelfde liedje, de hooligans uit Mélisey kalken de hele berg onder. Al hoeven ze nu misschien geen nieuwe verf aan te brengen, dat zal wel een jaar blijven plakken. Het wordt een tijdrit met een lach en een traan voor Pinot, het is dapper dat hij heeft doorgestreden tot dit moment, maar eigenlijk trok het op niets. Gelukkig komen we hier volgend jaar weer terug, haha. En het jaar daarna. En daarna. En daar weer na. En waarschijnlijk ook daar wel weer na. Als Pinot tot z'n 40e blijft koersen krijgt ie nog tien kansen, komt helemaal goed. Dit verder geheel terzijde, door met de voorspelling. Een buitengewoon eenvoudige voorspelling. Zo'n beetje alle goede tijdrijders zijn al naar huis, daar hoeven we dus geen rekening meer mee te houden. Küng is afgestapt, Castroviejo is er niet meer bij, een aantal goede tijdrijders deden op voorhand al niet mee, voila. Scheelt weer een beredenering. Is de klim aan het eind lastig genoeg om de goede tijdrijders zoveel tijd te laten verliezen dat de klassementsrenners boven komen drijven, een gedachte die rechtstreeks in de prullenbak kan. Er zijn geen goede tijdrijders meer, alleen nog goede klassementsrenners. En Wout van Aert. Op zich zijn er overigens nog wel een aantal sterke tijdrijders, met onder meer Nelson Oliveira, Kasper Asgreen, Soren Kragh Andersen en de altijd onvoorspelbare Thomas De Gendt. Daar ga ik alleen niet veel rekening mee houden, voor veel van die gasten zal de plank hetzelfde effect hebben als op de mooie meisjes. Verder is het wel nog spannend wat er gaat gebeuren voor de bergtrui. Benieuwd hoe Carapaz dat gaat aanpakken. Voor de bergpunten telt de snelste tijd bergop, gemeten na het tweede tussenpunt. 1. Roglic. Gaat hier even de puntjes op de i zetten. Rechtdoor naar school en kantoor. Zelfs met een pak dat ze bij de Intersport nog niet zouden durven te verkopen. Niets aan te doen. Uw winnaar van de Tour. De vleesgeworden degelijkheid. Sprankelen doet het niet, maar dat hoeft ook niet als je zo goed bent. 2. Dumoulin. Wel met een superduperpak, maar dat gaat alsnog niet genoeg zijn om Roglic bij te benen. Alsnog tweede, want de Jumbo's zijn veel te goed voor de rest. Hoe dat kan? Thoriumbrood en Vifit. En weegschaaltjes. Meer heeft een mens niet nodig. Daarnaast Mathieu Heijboer natuurlijk, toch wel de Wout van Aert onder de tijdrittrainers. 3. Van Aert. Wat zeg je nu R_R? Wout van Aert pas derde? Dat is toch onbestaand? Ja, dat klopt. Ik zal het even uitleggen. Direct na de start blijkt een commissaris van de UCI de fiets van Van Aert in tweeën gebroken te hebben. Met een aantal losse spaken, een scheef stuur en afgebroken zadel werkt Van Aert de tijdrit af. Hij mag niet wisselen, want Grischa Niermann neemt de taken van Merijn Zeeman over en slaat alle juryleden in elkaar. Daardoor mag hij niet in de auto zitten. De auto kan niet achter Wout van Aert aan en Wout moet derhalve de hele tijdrit staand afwerken op een kapotte fiets. Daarom pas een derde plaats, hij had hier de Tour kunnen winnen. Spijtig, hij zal toch snel naar een andere ploeg moeten gaan om nog wat van zijn carrière te maken. 4. Pogacar. Strijdend ten onder. Een leuke poging, volgend jaar komt hij terug om te winnen. Wel knap hoor, om in de schaduw van het trio van Jumbo te kunnen eindigen. Dan ben je een hele grote. 5. Porte. Als het draait is dit een enorm goede tijdrijder. Alleen het draait vaak niet. Deze Tour wel, zelfs twee lekke banden hebben hem niet uit zijn evenwicht kunnen brengen. Chapeau, Richie. Het kan dus wel. Misschien dat contract bij Ineos toch snel door de versnipperaar duwen, zijn carrière als kopman hoeft nog niet afgelopen te zijn.
|
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
Matxin |
Aguero | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
Jumbo-Visma vandaag 2, 4 en 5. |
kilon | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
Niet eens de groene trui gewonnen. Overhypte puber dus. |
superniger | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
|
The_Undertone | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
Karrepats pakt ook de volle 0 punten in het bergklassement van de Belle Filles |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
MATXINGOAT |
maxi-mus | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
Jongens toch. Kan dit? |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
Bepaalde users genieten hiervan. |
Dagoduck | zaterdag 19 september 2020 @ 18:18 |
Online verder |
Wertha | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Die doet pijn.. |
Mykonos | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Bernal in vorm vs. Evenepoel vs. Pogacar. Ik heb er wel zin in.
Jumbo gaat in ieder geval nooit de Tour winnen. |
superniger | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
https://nos.nl/collectie/(...)-tijdrit-van-de-tour
hier verder |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Ik hoop dat Merijn nog wat officials in elkaar slaat. Wat een deceptie en wat moet dit een pijn doen. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Merijn Zeeman aangetroffen in sloot, met schuim en kroos op de mond. |
TargaFlorio | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Wow |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Maar goed de plasjes en buisjes bloed bewaren van de renners deze dag |
Max23 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Porte snel geklommen, maar 21 sec trager dan Pogi |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
quote: Nee, dit was voorlopig wel de laatste kans ja. |
johannes_vermeer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Droomplan Carapaz niet gelukt |
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
quote: hoezo zonder ploeg? UAE is zijn ploeg toch? |
xzaz | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
quote: Wat? |
Zwansen | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
Respect voor Dumoulin trouwens. |
Zorro | zaterdag 19 september 2020 @ 18:19 |
quote: Had maar een minuutje harder hoeven rijden om de concurenten buiten de tijd te krijgen.
Slecht hoor. |
Szura | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
quote: @Koffieplanter, Tom gaat de Tour nog winnen toch? |
Pedroso | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
Wel benieuwd of Poga dit gaat volhouden de komende jaren (of zelfs nog beter worden). Dat is zeker nog geen vanzelfsprekendheid. |
Remco | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
Stiekem was Jumbo Visma sterker dan Roglic zelf. |
TargaFlorio | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
quote: Soort van sneeuwmuur gevoel. |
Belgosome | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
Wie heeft de tijdslimiet niet gehaald? |
The_Undertone | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
Gedver, met Pogacor hier en Evenegod in de Giro hadden we een gast van 20 en 21 een grote ronde zien winnen. |
Dagoduck | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
Insert DWDD-trumpoverwinning-gifje. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
quote: Ja, maar ik betreur nog steeds zijn impulsieve beslissing en daad op de Peyresourde. |
xzaz | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
quote: Respect gewoon een matige knecht. Had gewoon leider moeten zijn slappeling |
Pedroso | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
quote: Poga halen. Anders gaat het 'm niet worden inderdaad de komende jaren. |
superniger | zaterdag 19 september 2020 @ 18:20 |
Tom |
Zwansen | zaterdag 19 september 2020 @ 18:21 |
Tom 2 plekken gestegen, Roglic 1 omlaag, netto dus een prima dag. |
Dagoduck | zaterdag 19 september 2020 @ 18:21 |
Weg woorden. |
Faraday01 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:21 |
UAE moet er wat geld tegenaan gooien want dit kan nooit meer voor pogchamp zonder team |
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:21 |
Roglic had het vast tactisch anders kunnen pakken, maar op die aanval van Poga in die ene rit na, is eigenlijk alles perfect gegaan.. met 1 minuut voorsprong de tijdrit beginnen is ook perfect..
Maar dan een bizarre tijdrit van Poga en eigenlijk gewoon een hele slechte van Roglic.. dat had echt niemand verwacht. En zelfs die 40 seconden van die aanval boeien niet meer, dan had hij alsnog de Tour verloren |
Remco | zaterdag 19 september 2020 @ 18:21 |
Tom met een vermoeden van uitspraak? |
superniger | zaterdag 19 september 2020 @ 18:21 |
Daar sta je dan met je tijdritfiets. |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:21 |
Hoe zit het met de bollen? |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 18:22 |
Carl |
johannes_vermeer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:22 |
S. Bennett sneller geklommen dan G. Bennett |
Wertha | zaterdag 19 september 2020 @ 18:22 |
quote: Dit is ongeveer wat ik net tegen mijn pa zei.
Zou hij überhaupt kanshebber geweest zijn als hij in dezelfde positie als Pogacar had gezeten? |
Doevelaer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:22 |
Wat een vraag.
'Wout, je hebt een schitterende tijdrit gereden maar je ploeg verliest de tour. Welk gevoel overheerst?'. |
The_Undertone | zaterdag 19 september 2020 @ 18:22 |
Wout heeft er flink de pest in |
Pino112 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:22 |
500k zien ze in rook op gaan |
Dagoduck | zaterdag 19 september 2020 @ 18:22 |
quote: Mwah, dat valt ook wel weer mee. Het was niet goed, maar ook niet slecht. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
quote: Naar verluidt ook voor Pogi. |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
quote: Dat snap ik wel. |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
Blijkt maar weer hoe belangrijk TLJ voor Roglic is geweest in de etappes. Nu hij het zelf moet doen, blijkt Pogagod beter |
Lucyintheafternoon | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
Ik neem alles wat ik heb gezegd over deze tour terug. Dit was de mooiste etappe die ik ooit heb gezien en maakt de hele tour meer dan goed. Jezus, wat hebben wij meegemaakt. |
Van_Poppel | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:21 schreef Marcoss het volgende:Roglic had het vast tactisch anders kunnen pakken, maar op die aanval van Poga in die ene rit na, is eigenlijk alles perfect gegaan.. met 1 minuut voorsprong de tijdrit beginnen is ook perfect.. Maar dan een bizarre tijdrit van Poga en eigenlijk gewoon een hele slechte van Roglic.. dat had echt niemand verwacht. En zelfs die 40 seconden van die aanval boeien niet meer, dan had hij alsnog de Tour verloren Achteraf gezien hadden ze Tom korter moeten houden in het klassement. Nu hoefde Poga alleen Rogla maar te volgen. |
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
Tom had op Roglic moeten wachten en hem uit de wind moeten houden |
Rob_La_Chouffe | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
quote: Morgen nog even het groen pakken. |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
quote: Dit is heel goed |
Faraday01 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:23 |
Is Wout aan het janken? |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
quote: Onzin, hij heeft er in finales zat alleen voor gestaan. |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
quote: Tom had de benen niet. |
Doevelaer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
'Maar geniet van je prestatie.'
Alsjeblieft zeg. |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
|
Mykonos | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
quote: Ja, dit. Maar ik ken dat Tom daar net niet goed genoeg voor was. |
Remco | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
quote: Dan voelde zelfs Han Kok de situatie nog beter aan. |
WAvanBuren | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
quote: Op de NOS? De blik sprak wel boekdelen in die uitsnijding toen Pogchamp binnen kwam. |
The_Undertone | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
quote: Ja, scheelt een flinke slok op borrel in de portemonnee + hij heeft zich weggecijferd voor Roglic |
Dagoduck | zaterdag 19 september 2020 @ 18:24 |
"Bijna de tijdrit winnen", jaja, op anderhalve minuut. |
Max23 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:25 |
quote: Ik denk wel dat Tom heel dicht bij plaats 3 had kunnen eindigen |
El-Stinho | zaterdag 19 september 2020 @ 18:25 |
quote: Het gelijk van @groenen . |
Pedroso | zaterdag 19 september 2020 @ 18:25 |
Wat een grote talenten gaan er de komende jaren strijden in de grote Rondes, ik zet de chips alvast klaar ! |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:25 |
quote: Niet alleen achteraf. Dat hadden ze vanaf het begin ook wel kunnen bedenken. Dumoulin had die eigenzinnige actie nooit mogen ondernemen. Maar hij was er mentaal niet klaar voor. Dat is bijzonder spijtig.
Verder vind ik het persoonlijk gewoon mooi, dat al dat rekenwerk niet altijd tot 'geel in Parijs' leidt, en dat het oude adagium van Peter Post "je moet pakken wat je pakken kan" zo gek nog niet is. Jumbo heeft veel te veel de zakjapanner gebruikt, maar Roglic is dus geen Froome of Thomas. |
Faraday01 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:25 |
quote: geloof niet dat het iets met geld te maken heeft |
johannes_vermeer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:25 |
Heeft Pogacar vroeger ook schans gesprongen? #dtv |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
quote: Maar hij kwam een stuk frisser in de finale. Roog had vaak tot laat nog veel helpers.
Ook die waaier etappe. Verliest Poga 1.2m. Een ploeg zorgt echt voor goede plaatsing bij waaieretappes. Zonder ploeg kom je minder makkelijk in de voorste waaier. |
PzKpfw | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
Eindelijk zijn we van die saaie Sky-Ineos jaren af. |
Zwansen | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:25 schreef Toby56 het volgende:[..] Niet alleen achteraf. Dat hadden ze vanaf het begin ook wel kunnen bedenken. Dumoulin had die eigenzinnige actie nooit mogen ondernemen. Maar hij was er mentaal niet klaar voor. Dat is bijzonder spijtig. Verder vind ik het persoonlijk gewoon mooi, dat al dat rekenwerk niet altijd tot 'geel in Parijs' leidt, en dat het oude adagium van Peter Post "je moet pakken wat je pakken kan" zo gek nog niet is. Jumbo heeft veel te veel de zakjapanner gebruikt, maar Roglic is dus geen Froome of Thomas. Waar hadden ze dan nog meer kunnen pakken?
Had iemand dan deze bizarre tijdrit van Pogacar kunnen voorspellen? |
Aguero | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
Waar heeft Jumbo de Tour verloren? Niet genoeg tijd gepakt in de waaieretappe, Pogacar 'laten rijden' op de Peyresoude of hadden ze ergens het numerieke overwicht beter kunnen uitspelen? |
Belgosome | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
quote: Pogcar Evenepoel Bernal gevecht volgende Tour |
Pedroso | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
Is MIchel al bang aan het worden over de zekere Tourwinsten van Evenepoel de komende jaren ? |
DeeBee | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
Tactisch broddelwerk van Jumbo dus. Maar ja, als je van een droomplan met drie kopmannen er maar eentje fit hebt dan krijg je dit soort mogelijkheden.
Al hebben ze te vaak dom gereden door Poga ook in een zetel naar de aankomst te brengen en ze hadden moeten proberen Tom nog een pak dichter te krijgen.
Maar ja, 2 minuten in de tijdrit valt niet tegen op te rijden... Knap van Pogacar. |
El-Stinho | zaterdag 19 september 2020 @ 18:26 |
Geen goede week voor de Hemelbestormers in velerlei sporten. |
Scorpion_17 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:27 |
Poga powned Evenepoel dik |
WAvanBuren | zaterdag 19 september 2020 @ 18:27 |
Evenepoel genoemd. |
Godshand | zaterdag 19 september 2020 @ 18:27 |
quote: Hopen op waaiers morgen |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:27 |
Nu maar hopen op een goede Steven in de Giro |
johannes_vermeer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:27 |
quote: Roglic tweede kans in de Vuelta? |
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 19 september 2020 @ 18:27 |
wat gaat Jumbo nu doen, team UAE kopieren? |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:27 |
quote:
Over waaiers gesproken |
Godshand | zaterdag 19 september 2020 @ 18:28 |
Vaker zo'n klim tijdrit in de 3e week |
superniger | zaterdag 19 september 2020 @ 18:28 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Aguero het volgende:Waar heeft Jumbo de Tour verloren?
Niet genoeg tijd gepakt in de waaieretappe, Pogacar 'laten rijden' op de Peyresoude of hadden ze ergens het numerieke overwicht beter kunnen uitspelen? Toen Tom opeens last kreeg van demonen. |
DeeBee | zaterdag 19 september 2020 @ 18:28 |
quote: Hoe is dit relevant? Lol. |
heywoodu | zaterdag 19 september 2020 @ 18:28 |
Froome, Nibali, Aru en Dylan Teuns. |
Pedroso | zaterdag 19 september 2020 @ 18:28 |
Toch schat ik Evenepoel nog hoger in dan Poga. Sowieso moet Poga naar een sterkere ploeg gaan om de komende jaren te heersen. |
Godshand | zaterdag 19 september 2020 @ 18:28 |
quote: Evenepoel weg kopen van DQS |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:28 |
quote: Zijn toch mooie feiten |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 18:29 |
Tja je kunt Jumbo weinig verwijten. Dit rijden van Pogacar zag niemand aankomen. |
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:29 |
quote: Als deze tijdrit in Romandië of Baskenland was geweest, ben ik ervan overtuigd dat Roglic dichtbij Poga eindigt, zie zowat alle tijdritten die Roglic afgelopen jaren reed. Dan vind ik dit wel slecht ja. |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:29 |
quote: Volgens mij gaat Tom als kopman naar de Vuelta |
El-Stinho | zaterdag 19 september 2020 @ 18:29 |
quote: Vertel dit even aan Klopkoek in het Jumbo-topic
SPOILER Alhoewel je dit beter niet kunt doen
|
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:29 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Aguero het volgende:Waar heeft Jumbo de Tour verloren? Niet genoeg tijd gepakt in de waaieretappe, Pogacar 'laten rijden' op de Peyresoude of hadden ze ergens het numerieke overwicht beter kunnen uitspelen? Uiteindelijk toch gewoon vandaag.. |
Godshand | zaterdag 19 september 2020 @ 18:30 |
quote: Hier zijn boven natuurlijke krachten aan de gang! |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 18:30 |
Hoe kan dit nadat Roglic overduidelijk sterker was op de Col de la Loze? |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:30 |
Roglic had denk ik meer tijd kunnen pakken op Pogacar in sommige bergritten. |
Pedroso | zaterdag 19 september 2020 @ 18:30 |
quote: Klopkoek |
Belgosome | zaterdag 19 september 2020 @ 18:30 |
quote: De Druk. Pogacar had niets te verliezen |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:30 |
quote: Meer moeten aanvallen |
Blik | zaterdag 19 september 2020 @ 18:31 |
Ik zei toch dat pogacar de bollen zou pakken... |
El-Stinho | zaterdag 19 september 2020 @ 18:31 |
quote: Klopkoek is de Maurice de Hond van dit forum. |
Mani89 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:31 |
quote: Volgend jaar naar de Tour met Primoz, Paul Martens, Maarten Wijnants, Pfingsten, Tom Laser, Bart Jan Lindeman en Twan Castelijns. Dat lijkt nu dé tactiek. |
Van_Poppel | zaterdag 19 september 2020 @ 18:31 |
quote: Klopkoek is een communistische idioot. |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:31 |
Wat had Porte nog kunnen doen met een Mollema bij zich |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:31 |
quote: Uiteraard. Zeker dat laatste punt is van belang. Toch denk ik dat Jumbo, met zolang mogelijk 2 serieuze ijzers in het vuur, de concurrentie veel meer het vuur na aan de schenen kan leggen. Laat de rest dan maar werken om dat ongedaan te maken.
Buiten dat: Pogacar is de verdiende en terechte winnaar. Hij heeft gewoon grandioos gereden in een Tour met ontzettend veel klimkilometers. |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:31 |
Gaat Roglic hier mentaal ooit nog overheen komen? |
MakkieR | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
Ik kreeg hier toch wel een behoorlijke Lance Amstrong Deja Voux. Iedereen werd gewoon compleet stuk gereden. Dan rijst bij mij meteen de vraag...hoe kan dit.... |
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
quote: Dat vraag ik me af eigenlijk..tactisch hadden ze het misschien anders moeten doen, maar niemand verwacht dat dat nodig was.. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
quote: Ja. |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
Daar had ook WVA in het groen kunnnen staan |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
quote: Nee, die springt van de schans. |
El-Stinho | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
quote: Mooie UI, makker. |
De-iets-tedikkewielrenner | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:32 schreef MakkieR het volgende:Ik kreeg hier toch wel een behoorlijke Lance Amstrong Deja Voux. Iedereen werd gewoon compleet stuk gereden. Dan rijst bij mij meteen de vraag...hoe kan dit.... Harder trappen |
opgebaarde | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
Porte gewoon op het podium. Het zou je bijna ontgaan door alle consternatie |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 18:32 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Patroon het volgende:[..] Maar hij kwam een stuk frisser in de finale. Roog had vaak tot laat nog veel helpers. Ook die waaier etappe. Verliest Poga 1.2m. Een ploeg zorgt echt voor goede plaatsing bij waaieretappes. Zonder ploeg kom je minder makkelijk in de voorste waaier. Ja, hartstikke leuk allemaal, maar Pogacar heeft ook gewoon net als Roglic in het JV-treintje meegereden. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:33 |
quote: En die had ook al een beroerde waaier-etappe. Goed werk van Richie. |
MakkieR | zaterdag 19 september 2020 @ 18:33 |
quote: of meer doping gebruiken. |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 18:33 |
quote: Ja, op Dumoulin. Echt, een non-statistiek. |
Zwansen | zaterdag 19 september 2020 @ 18:34 |
quote: We moeten nog een rit hè... |
Joost-mag-het-weten | zaterdag 19 september 2020 @ 18:34 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:26 schreef Aguero het volgende:Waar heeft Jumbo de Tour verloren? Niet genoeg tijd gepakt in de waaieretappe, Pogacar 'laten rijden' op de Peyresoude of hadden ze ergens het numerieke overwicht beter kunnen uitspelen? Ze hebben hem niet verloren, Pogacar heeft hem gewonnen. |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:34 |
quote: Matxin gaat werken hebben, hij kan niet nog eens met dit stukje broddelwerk naar een Tour trekken. |
Szura | zaterdag 19 september 2020 @ 18:34 |
Wout Van Aert is dus de Rob Ruijgh van België |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:34 |
Zou dit nog een rol hebben gespeeld? Merijn had die official in elkaar geslagen. |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 18:35 |
quote: Noem eens een moment waar Pogacar een slecht moment had en Roglic had kunnen aanvallen, maar dat niet heeft gedaan? |
Aguero | zaterdag 19 september 2020 @ 18:35 |
Jammer dat dit in de Sky-jaren nooit gebeurd is. |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 18:35 |
Drie truien winnen in je eerste Tour.
|
groenen | zaterdag 19 september 2020 @ 18:35 |
quote: Klopt, zei ik in de beginfase al. Tom een keer een klim van te voren laten aanvallen en het was binnen. UAE kon echt niets dichtrijden. Dan had Pog zichzelf moeten oproken.
Maar ja, Niermann tactics. |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 18:35 |
Plank van de Mooie Jongens |
Mexicanobakker | zaterdag 19 september 2020 @ 18:36 |
Wat zou arcee vinden van de prestatie van Roglic om hier zilver te winnen? |
opgebaarde | zaterdag 19 september 2020 @ 18:36 |
Heeft Evenepoel volgend jaar toch nog een beetje concurrentie |
MakkieR | zaterdag 19 september 2020 @ 18:36 |
Die blik van Tom Dumoulin bij de finish was toch wel onbetaalbaar toen zijn tijd werd verpulverd. |
Zorro | zaterdag 19 september 2020 @ 18:36 |
Gaat Roglic nou de Belle Filles nadoen? |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 18:37 |
quote: Dit soort oneliners kan in dezelfde categorie als "Ik verheug me nu al op de strijd van de grote 3." |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:37 |
quote:
|
Faraday01 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:37 |
quote: Wout en Tom waren verbijsterd |
MakkieR | zaterdag 19 september 2020 @ 18:37 |
Gelukkig hebben we het vrouwen wielrennen nog |
ulghh | zaterdag 19 september 2020 @ 18:38 |
Komt er deze ronde ook een Samen Winnen-documentaire van Jumbo? |
DeeBee | zaterdag 19 september 2020 @ 18:38 |
Ook wel het dilemma van de tijdritkilometers: ze geven meer verschil dan welke bergrit ook, maar er worden ook mannen direct geelimineerd en geven werkelijk minuten toe.
Persoonlijk ben ik toch voor meer tijdritkilometers, het is onderdeel van het spelletje en het is genant dat figuren als MAL meedoen in de top van het klassement in in 35km 10 minuten verliezen ofzo... |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:39 |
Dat verhaal over de Ronde van Vlaanderen vloog nog lekker onder de radar en ik zat te likkebaarden in afwachting op de odds op Unibet, dat feest gaat nu mooi niet door. |
MakkieR | zaterdag 19 september 2020 @ 18:39 |
Jumbo sponsor van Tom en Max... auw |
Beregd | zaterdag 19 september 2020 @ 18:39 |
quote: idd. Hoeveel keer zou hij zijn beslissing om zich op te offeren hebben beklaagd onertussen. |
maxi-mus | zaterdag 19 september 2020 @ 18:39 |
Caruso heeft zich ook keurig naar een top 10 geglibberd. |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:39 |
Ook jammer voor Martin, Dumoulin, Van Aert, Kuss, Bennett, Gesink & Jansen |
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:40 |
Wel goed voor de harten van veel Sloveense tv-kijkers dat de nummer 2 ook een Sloveen is |
Max23 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:40 |
Roglic bij Sporza |
-XOR- | zaterdag 19 september 2020 @ 18:40 |
quote: Dat belooft nog wat! |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:40 |
quote: Die schijnen, volgens een Sloveen, massaal achter Roglic gestaan te hebben vanwege zijn aansprekende verhaal en relatieve onbekendheid van De Pog, dus dat valt nog te bezien. |
Szura | zaterdag 19 september 2020 @ 18:40 |
quote: Zelfde soort interview als altijd |
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:40 |
quote: Mja, dan was hij misschien 5de geworden ofzo.. en podium in de Tour heeft hij toch al |
YoyoKlaagzak | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
quote: Hij klinkt opgewekter dan Wout. |
De-iets-tedikkewielrenner | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
Viesmad |
Beregd | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
quote: Renaat wil hem tot tranen dwingen |
MakkieR | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
Was Dumoulin over de hele tour eigenlijk niet sterker dan Roglic, ik weet het is achteraf. |
-XOR- | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:40 schreef Koffieplanter het volgende:[..] Die schijnen, volgens een Sloveen, massaal achter Roglic gestaan te hebben vanwege zijn aansprekende verhaal en relatieve onbekendheid van De Pog, dus dat valt nog te bezien. Relatieve onbekendheid? |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:35 schreef groenen het volgende:[..] Klopt, zei ik in de beginfase al. Tom een keer een klim van te voren laten aanvallen en het was binnen. UAE kon echt niets dichtrijden. Dan had Pog zichzelf moeten oproken. Maar ja, Niermann tactics. Maar Pogacar is niet de enige die dan gaat reageren. |
Doevelaer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
Primoz weer aan de prozac, net zo emotioneel als altijd |
opgebaarde | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
quote: Jup, ik houd wel van dom gelul |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
quote: Wielrennen stelt geen reet voor Slovenië. |
Max23 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:41 |
quote: Dat verging Roglic ook niet altijd even goed
|
DeeBee | zaterdag 19 september 2020 @ 18:42 |
quote: Hij eindigt een keer voor hem in een etappe van belang, wat denk je zelf. |
Beregd | zaterdag 19 september 2020 @ 18:42 |
quote: derde had zeker gekund |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:42 |
quote: Hij heeft een soort shield op staan bij dat soort dingen, zal wel anders zijn bij zijn ploeggenoten, veel ploeggenoten zijn ook wel echt vrienden van hem. |
showtimer | zaterdag 19 september 2020 @ 18:42 |
Die Carl is echt niet goed he |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 18:42 |
Roog had die helm voor het eerst op... |
De-iets-tedikkewielrenner | zaterdag 19 september 2020 @ 18:42 |
Gefeliciteerd met je tijdrit Tom |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:42 |
Hahaha, wat een openingsvraag van Carl aan Dumoulin. |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:43 |
Dit is ongemakkelijker dan Picavet met Cavendish. |
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:43 |
quote: Nee joh. Roglic was tot gisteren de beste in koers, Pogacar op gelijke hoogte. Dit is wel echt achteraf gelul |
Szura | zaterdag 19 september 2020 @ 18:43 |
Karrel feliciteert Tom met z’n tijdrit |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:43 |
quote: wtf idd |
SaintOfKillers | zaterdag 19 september 2020 @ 18:43 |
Dumoulin was bergop nergens bij de beste 5. |
Marcoss | zaterdag 19 september 2020 @ 18:44 |
quote: Dat was 4 minuten verschil? Dat is wel heel veel |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 18:44 |
quote: Nee, die moest er bij elke serieuze versnelling meteen af. |
maxi-mus | zaterdag 19 september 2020 @ 18:44 |
Wat een domme Belg. |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:44 |
|
Szura | zaterdag 19 september 2020 @ 18:44 |
Carl doet het gewoon nog een keer |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:44 |
Vanavond bij Vive le Velo: Had Jumbo moeten gaan voor Van Aert als kopman? |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:45 |
quote: Waarom zeggen Nederlanders in het Engels altijd proud on? |
Szura | zaterdag 19 september 2020 @ 18:45 |
quote: Flashbacks naar de sneeuwmuur |
kibo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:45 |
Krijgen we morgen weer die champagne onzin - of gaat Jumbo er nog een ploegentijdrit van proberen te maken ? |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:45 |
quote: Pat zit er, dus reken op gepush van Karl om Evenepoel te meten met Pogacar. |
The_Undertone | zaterdag 19 september 2020 @ 18:45 |
quote: Totaal niet |
Szura | zaterdag 19 september 2020 @ 18:46 |
Waarom praten Fransen altijd zo tyfussnel |
Zorro | zaterdag 19 september 2020 @ 18:46 |
quote: En nog in het Frans ook. |
YoyoKlaagzak | zaterdag 19 september 2020 @ 18:47 |
Zijn alle vrouwen weer de berg opgerend, op de vlucht voor een woedende Merijn Zeeman? |
damsco | zaterdag 19 september 2020 @ 18:48 |
quote: Trots op/proud on.
Net als dat we learn en teach door elkaar heen halen.
This time I will see this trough the fingers. |
Cyan9 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:48 |
Ergens toch jammer dat er morgen niet meer echt gestreden wordt. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:48 |
Was dit al gepost? De klimtijden?
Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom. Dus zo hondsberoerd was-ie nou ook weer niet.
Conclusie: de beste heeft gewoon gewonnen. Punt.
Blijkt ook: Van Aert kopman volgend jaar. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:48 |
quote: Ja, dat vind ik al jaren. Slappe hap tegenwoordig. |
Van_Poppel | zaterdag 19 september 2020 @ 18:49 |
Misschien morgen nog waaiers trekken |
opgebaarde | zaterdag 19 september 2020 @ 18:49 |
quote: Dat klinkt niet als JV die beweren dat alles nagenoeg perfect is voorbereid. |
Cyan9 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:49 |
quote: Goed plan. Windmachines aan. |
Zorro | zaterdag 19 september 2020 @ 18:50 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:Was dit al gepost? De klimtijden? Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom. Dus zo hondsberoerd was-ie nou ook weer niet. Conclusie: de beste heeft gewoon gewonnen. Punt. [ afbeelding ] Blijkt ook: Van Aert kopman volgend jaar. Aru deed het in 16:12, dus nieuw record |
YoyoKlaagzak | zaterdag 19 september 2020 @ 18:50 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:Was dit al gepost? De klimtijden? Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom. Dus zo hondsberoerd was-ie nou ook weer niet. Conclusie: de beste heeft gewoon gewonnen. Punt. [ afbeelding ] Blijkt ook: Van Aert kopman volgend jaar. Hij deed het op de klimfiets dus wel goed . Zou het verplicht verstellen van het zadel op de tijdritfiets hebben meegespeeld bij het slechte eerste deel? |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:51 |
quote: Was dat 1 op 1 precies dezelfde lap weg? Ik meen dat ze aan het begin van de uitzending zeiden van niet; maar ik kan me vergissen. |
Klopkoek | zaterdag 19 september 2020 @ 18:51 |
quote: Dumoulin is de nieuwe Gesink. Nooit meer de oude na een blessure. Zakt langzaam terug naar niveau peletonzaagsel. |
Zorro | zaterdag 19 september 2020 @ 18:51 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Toby56 het volgende:[..] Was dat 1 op 1 precies dezelfde lap weg? Ik meen dat ze aan het begin van de uitzending zeiden van niet; maar ik kan me vergissen. O dat weet ik niet, ik zocht naar het record van de Belles Filles. |
groenen | zaterdag 19 september 2020 @ 18:52 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:Was dit al gepost? De klimtijden? Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom. Dus zo hondsberoerd was-ie nou ook weer niet. Conclusie: de beste heeft gewoon gewonnen. Punt. [ afbeelding ] Blijkt ook: Van Aert kopman volgend jaar. Tom reed op een zwaardere fiets. Ook weer zo’n briljante keus van Niermann.
En 11de in de klim is toch echt wel slecht voor Roglic. |
YoyoKlaagzak | zaterdag 19 september 2020 @ 18:52 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:51 schreef Toby56 het volgende:[..] Was dat 1 op 1 precies dezelfde lap weg? Ik meen dat ze aan het begin van de uitzending zeiden van niet; maar ik kan me vergissen. Volgens mij was het alleen vorig jaar anders, toen gingen nog een stukje verder over het onverharde pad. |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 18:52 |
quote: Toen ze Roog vroegen naar de helm die niet goed zat, zei hij dat hij die voor het eerst op had 😂 |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:54 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:52 schreef groenen het volgende:[..] Tom reed op een zwaardere fiets. Ook weer zo’n briljante keus van Niermann. En 11de in de klim is toch echt wel slecht voor Roglic. Denk jij niet dat zoiets de keus van Tom zelf zou zijn, ouwe dibbes? |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 18:54 |
quote: Wat is dit voor godslastering over ONZE Tom? |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:55 |
quote: Tweede in deze tijdrit, dan doe je toch wel iets goed hoor. Pogacar was gewoon ongekend sterk vandaag. |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 18:56 |
quote: Dat is nog een heel verschil met een ploeg die helpt in de waaier. Ik ken genoeg renners die pro continentaal rijden en die geven ook aan dat je bij klassiekers echt een ploeg nodig hebt om voorin de waaier te zitten. Rij zelf ook koersen (niet op dat niveau, amateurs en vroeger junioren) maar weet ook dat je echt een ploeg nodig hebt die je er doorheen loodsen.
Maar blijf vooral roepen dat het onzin is, je zal zelf ook wel koers ervaring hebben.. |
Lospedrosa | zaterdag 19 september 2020 @ 18:56 |
quote: Ik snap wat je zegt maar ik hoop het niet, en het is te vroeg dit te zeggen. |
Evertjan | zaterdag 19 september 2020 @ 18:56 |
|
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:56 |
Ik word een beetje moe van dat opportunistische gejammer over de tactische keuzes van Jumbo. |
maxi-mus | zaterdag 19 september 2020 @ 18:57 |
quote: Is Gio ziedend? |
maxi-mus | zaterdag 19 september 2020 @ 18:57 |
quote: Ze hadden toch uiteindelijk gewoon een perfecte uitgangspositie? Echt niemand had dit kunnen bedenken. |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 18:58 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:56 schreef Patroon het volgende:[..] Dat is nog een heel verschil met een ploeg die helpt in de waaier. Ik ken genoeg renners die pro continentaal rijden en die geven ook aan dat je bij klassiekers echt een ploeg nodig hebt om voorin de waaier te zitten. Rij zelf ook koersen (niet op dat niveau, amateurs) maar weet ook dat je echt een ploeg nodig hebt die je er doorheen loodsen. Wel echt vet dat jij al die renners kent. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:58 |
quote: Welnee.
Dumoulin heeft zijn beste rondes doorgaans gereden met aanklampen op de bergen, gecombineerd met een goede tot zeer goede tijdrit. Explosiviteit heeft hij niet genoeg. Zo heeft hij destijds ook de Giro gewonnen. Ook daarin won hij de laatste tijdrit niet.
Deze ronde was, gezien de grote hoeveelheid klimkilometers, niet perfect op zijn lijf geschreven. Maar hij heeft zelf op de Peyresourde besloten niet meer te willen aanklampen, maar te willen knechten. Als dat anders was gelopen, had ik het nog wel willen zien. Tom werd toch steeds beter gedurende de Tour, en hij heeft ook gewoon een prima tijdrit gereden. Samen met Van Aert was hij eigenlijk zeer constant. Hij heeft geen podium kunnen halen omdat hij te onzeker was over zijn eigen kunnen.
"Dat is mijn mening, en die deel ik." (Laatste quote gejat van Jansen, of van Janssen. Kuifje enzo.) |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 18:59 |
quote: Inderdaad, gewoon het optimale gehaald uit een net niet renner.
Toppers als Evenpoel, Bernal en Pogajar mogen ons laten genieten in de toekomst.
Trouwens bois wat heeft het voor invloed dat Roglic niet geschoold is als renner op zijn uithoudingsvermogen in zo'n grote ronde? |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 18:59 |
quote: Ik vraag me af of het opportunistisch is; twee weken geleden werden deze discussies ook al gevoerd. Met opportunisme heeft het volgens mij dus niet zoveel te maken. |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 18:59 |
quote: Absoluut, zonder twijfel. Kijk, ik geniet er echt intens van wat er zojuist gebeurd is, maar als je ze vooraf vraagt of ze met een voorsprong van 57 seconden de afsluitende tijdrit in zouden willen geven ze daar in 100% van de gevallen een positief antwoord op. En er is geen ziel te vinden die het daarmee oneens zou zijn. |
kibo | zaterdag 19 september 2020 @ 18:59 |
Merijn is ziedend en heeft zn klapstoel inelkaar getrapt. Morgen KOERS!! |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 19:00 |
quote: Daar wil ik niks mee zeggen. Maar in waaiers heb je een team nodig. |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 19:01 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:59 schreef Toby56 het volgende:[..] Ik vraag me af of het opportunistisch is; twee weken geleden werden deze discussies ook al gevoerd. Met opportunisme heeft het volgens mij dus niet zoveel te maken. Twee weken geleden was er een discussie over een tactische blunder met Dumoulin, dat heeft vrij weinig met vandaag te maken. Dat kwam gewoon aan op Roglic tegen Pogacar en die eerste blijkt, om wat voor reden dan ook, plots niet meer goed genoeg, terwijl hij zelfs gisteren de beste indruk van iedereen gaf. Iets wat niemand, zelfs Pogacar zelf waarschijnlijk niet, had zien aankomen. Als we het toch over achteraf gejammer hebben: Dumoulin bleek verre van goed genoeg en is vandaag ook behoorlijk weggereden. |
maxi-mus | zaterdag 19 september 2020 @ 19:01 |
Nee, dit kan niet. |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 19:01 |
quote: hahahahahha |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 19:02 |
Door de woeiwaaieretappe verloor Pogacar tijd maar nu wind hij de Tour |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 19:02 |
Wel extra pijnlijk: zonder het tijdverlies van Pogacar in de waaieretappe had hij dus inderdaad al het geel gehad (en behouden) en hadden we dit niet als zodanig ervaren. |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:02 |
quote: Doe dit maar niet meer |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 19:03 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:Wel extra pijnlijk: zonder het tijdverlies van Pogacar in de waaieretappe had hij dus inderdaad al het geel gehad (en behouden) en hadden we dit niet als zodanig ervaren. Of juist een extra dimensie |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 19:04 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:56 schreef Patroon het volgende:[..] Dat is nog een heel verschil met een ploeg die helpt in de waaier. Ik ken genoeg renners die pro continentaal rijden en die geven ook aan dat je bij klassiekers echt een ploeg nodig hebt om voorin de waaier te zitten. Rij zelf ook koersen (niet op dat niveau, amateurs en vroeger junioren) maar weet ook dat je echt een ploeg nodig hebt die je er doorheen loodsen. Maar blijf vooral roepen dat het onzin is, je zal zelf ook wel koers ervaring hebben.. Je hele punt met waaiers slaat echt kant noch wal, we hadden het erover dat Roglic volgens jou een stuk frisser in de finales in de bergen zat omdat hij ploeggenoten had. Waaiers hebben daar niets mee van doen, want die waaiers waren niet in die bergetappes. En Pogacar had sowieso ook gewoon ploeggenoten mee deze Tour, dacht ik toch gezien te hebben. Dus die konden in de waaiers niets betekenen, begrijp ik volgens jou? Waar waren die dan? |
Koffieplanter | zaterdag 19 september 2020 @ 19:06 |
Merijn heeft genoeg gezien. |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 19:07 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:01 schreef Koffieplanter het volgende:[..] Twee weken geleden was er een discussie over een tactische blunder met Dumoulin, dat heeft vrij weinig met vandaag te maken. Dat kwam gewoon aan op Roglic tegen Pogacar en die eerste blijkt, om wat voor reden dan ook, plots niet meer goed genoeg. Iets wat niemand, zelfs Pogacar zelf waarschijnlijk niet, had zien aankomen. Als we het toch over achteraf gejammer hebben: Dumoulin bleek verre van goed genoeg en is vandaag ook behoorlijk weggereden. Er is toen volgens mij ook gesproken over de vraag of het verstandig was om Pogi weer zoveel tijd te laten terugpakken. En het feit dat de ploegleiding van JumboVisma niet ingreep na de eigengereide beslissing van Dumoulin, werd toen door sommigen ook al een tactische misser genoemd.
Over de vraag of Dumoulin echt zo slecht was als-ie zelf dacht: zie een paar eerdere posts. Daarover kun je van mening verschillen. Met zo'n strontklim aan het einde, vind ik overigens helemaal niet dat vandaag hij "behoorlijk is weggereden". Hij heeft ooit de Giro gewonnen met een veel vlakkere tijdrit aan het eind, en zelfs die wist-ie niet te winnen. Ik vind dat Dumoulin een meer dan uitstekende tour heeft gereden, hij heeft hem als meesterknecht volbracht, maar ik vind dat hij zichzelf te laag heeft ingeschat. En verder vind ik dat JumboVisma zich teveel heeft laten leiden door "nu hoeft het nog niet, pas in Parijs telt het". Zoals al eerder vermeld, heb ik dan meer met de credo's van ouwe (al dan niet overleden) rotten als Peter Post en Jan Raas: pakken wat je pakken kan; in de zak is in de zak. En met 2 kandidaat-eindwinnaars heb je nu eenmaal meer ijzers in het vuur.
En nogmaals: dat heeft met opportunisme (achteraf) niets te maken. |
groenen | zaterdag 19 september 2020 @ 19:09 |
Boogerd en Dekker bij de avondetappe, wordt gezellig. |
kibo | zaterdag 19 september 2020 @ 19:10 |
quote: Dit lag volkomen in de lijn der verwachting. |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 19:10 |
|
Van_Poppel | zaterdag 19 september 2020 @ 19:10 |
quote: Hopelijk komt er veel oud zeer op tafel. |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 19:10 |
Overigens, de manier waarop Tom sprak over het feit dat Pogacar "nog sneller reed dan ik" zegt ook wel heel veel. Volgens mij vertrouwt hij er niks van. |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 19:11 |
quote: Michael en Thomas ? echt? Wat moet ik nou kijken zuiplap PatLef bij de Belg |
naatje_1 | zaterdag 19 september 2020 @ 19:11 |
quote: haha oeps |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 19:11 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:04 schreef Zelva het volgende:[..] Je hele punt met waaiers slaat echt kant noch wal, we hadden het erover dat Roglic volgens jou een stuk frisser in de finales in de bergen zat omdat hij ploeggenoten had. Waaiers hebben daar niets mee van doen, want die waaiers waren niet in die bergetappes. En Pogacar had sowieso ook gewoon ploeggenoten mee deze Tour, dacht ik toch gezien te hebben. Dus die konden in de waaiers niets betekenen, begrijp ik volgens jou? Waar waren die dan? Ik heb het niet alleen over de bergetappes, maar ook over de waaieretappe. In de bergen is het inderdaad meer man tegen man geweest, maar in de waaieretappe heeft Poga het meeste verloren. Het is duidelijk dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar met waaiers heb je echt ploeggenoten nodig die je naar voren rijden en je toelaten in de waaier. Je kan nog zo sterk zijn, maar als je geen ruimte voorin krijgt, zit je al snel op de kant. Blijkbaar heb je dat zelf nooit gedaan, helemaal prima...maar zeggen dat ik onzin spreek is vrij kort door de bocht.
Jumbo had het tijdens die waaier etappe veel beter georganiseerd, sowieso zijn Nederlandse en Belgische ploegen vaak veel beter met waaiers door ervaring. 90% élite/belofte koersen in Nederland en ook veel in België worden beslist met waaiers. |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:12 |
Het koppie van Roglic stond minder fris hoor de laatste week. |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:12 |
Tadej een iets betere atleet |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 19:13 |
quote: Wat moet dat die hufter een goed gevoel geven.
Sukkel. |
Immerdebestebob | zaterdag 19 september 2020 @ 19:14 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:Overigens, de manier waarop Tom sprak over het feit dat Pogacar "nog sneller reed dan ik" zegt ook wel heel veel. Volgens mij vertrouwt hij er niks van. https://nos.nl/collectie/(...)-van-de-klas-geweest
Poga komt met een paar klassieke uitspraken. |
Rellende_Rotscholier | zaterdag 19 september 2020 @ 19:14 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:11 schreef Patroon het volgende:[..] Ik heb het niet alleen over de bergetappes, maar ook over de waaieretappe. In de bergen is het inderdaad meer man tegen man geweest, maar in de waaieretappe heeft Poga het meeste verloren. Het is duidelijk dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar met waaiers heb je echt ploeggenoten nodig die je naar voren rijden en je toelaten in de waaier. Je kan nog zo sterk zijn, maar als je geen ruimte voorin krijgt, zit je al snel op de kant. Blijkbaar heb je dat zelf nooit gedaan, helemaal prima...maar zeggen dat ik onzin spreek is vrij kort door de bocht. Jumbo had het tijdens die waaier etappe veel beter georganiseerd, sowieso zijn Nederlandse en Belgische ploegen vaak veel beter met waaiers door ervaring. 90% élite/belofte koersen in Nederland en ook veel in België worden beslist met waaiers. Pogacar reed tijdens die rit eerst lek en toen hij weer terugkwam in het peloton werd hij opgehouden door een valpartij. Dat was pure pech.
Dus ja, ik ben bang dat je post niet volledig opgaat. |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 19:17 |
quote: Hij zei ook echt dat hij het parcours heel goed kende en bedankte zijn team daar ontzettend voor |
Toby56 | zaterdag 19 september 2020 @ 19:18 |
quote: Behalve dat het feitelijk onjuist is. Hij is 2e geworden in een loodzware tijdrit na 3 weken Tour met heel veel bergen, en hij is 7e geworden in een Tour die hij grotendeels als knecht heeft gereden. Kom er maar eens om. |
Patroon | zaterdag 19 september 2020 @ 19:18 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:[..] Pogacar reed tijdens die rit eerst lek en toen hij weer terugkwam in het peloton werd hij opgehouden door een valpartij. Dat was pure pech. Dus ja, ik ben bang dat je post niet volledig opgaat. Dan nog blijft staan dat je bij waaier koersen echt een ploeg moet hebben. Maar goed, prachtige ontknoping dit. Lang geleden dat ik zo heb genoten |
OProg | zaterdag 19 september 2020 @ 19:20 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:10 schreef Jedi_Pimp het volgende:Overigens, de manier waarop Tom sprak over het feit dat Pogacar "nog sneller reed dan ik" zegt ook wel heel veel. Volgens mij vertrouwt hij er niks van. Och, knechten uit zijn eigen gewonnen Giro zaten ook gewoon bij de Oostenrijkse bloedbank. ONZE Tom zelf niet natuurlijk. |
DeeBee | zaterdag 19 september 2020 @ 19:22 |
Tom heeft 1.5 jaar geen serieuze koers gereden, dit was niet echt slecht.
We hadden op meer gehoopt, maar het blijft toch een aardige klasbak... |
kibo | zaterdag 19 september 2020 @ 19:24 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:22 schreef DeeBee het volgende:Tom heeft 1.5 jaar geen serieuze koers gereden, dit was niet echt slecht. We hadden op meer gehoopt, maar het blijft toch een aardige klasbak... Klasbak ja. Winnaar nee. |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 19:27 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:11 schreef Patroon het volgende:[..] Ik heb het niet alleen over de bergetappes, maar ook over de waaieretappe. In de bergen is het inderdaad meer man tegen man geweest, maar in de waaieretappe heeft Poga het meeste verloren. Het is duidelijk dat je er zelf geen ervaring mee hebt, maar met waaiers heb je echt ploeggenoten nodig die je naar voren rijden en je toelaten in de waaier. Je kan nog zo sterk zijn, maar als je geen ruimte voorin krijgt, zit je al snel op de kant. Blijkbaar heb je dat zelf nooit gedaan, helemaal prima...maar zeggen dat ik onzin spreek is vrij kort door de bocht. Jumbo had het tijdens die waaier etappe veel beter georganiseerd, sowieso zijn Nederlandse en Belgische ploegen vaak veel beter met waaiers door ervaring. 90% élite/belofte koersen in Nederland en ook veel in België worden beslist met waaiers. Je komt er opeens die waaiers bijhalen bij een stelling 'Zodra Pogacar het alleen moest doen was hij beter dan als Roglic geen ploegmaat meer bij zich had', maar die waaieretappe is bij die stelling volstrekt irrelevant. Omdat in die waaieretappe Pogacar gewoon ook ploegmaats bij zich had de hele etappe.
En dat is nog afgezien van het keiharde feit (en mijn punt) dat Pogacar zeker niet altijd beter was dan Roglic als ze er beide alleen voor stonden. Puy Mary bijvoorbeeld toen Pogacar zat te sterven in zijn wiel.
Waarom je continu met die ad verecundiam moet komen strooien dat jij er wel verstand van hebt omdat je amateurkoersen rijdt en ik niet (wat je überhaupt niet kan weten), is mij ook volstrekt onduidelijk. |
Pino112 | zaterdag 19 september 2020 @ 19:32 |
Koekoek |
DeeBee | zaterdag 19 september 2020 @ 19:34 |
quote: PogaicarGod. |
Aguero | zaterdag 19 september 2020 @ 19:35 |
Aardig rijtje. |
Van_Poppel | zaterdag 19 september 2020 @ 19:36 |
7 W/kg |
Zwansen | zaterdag 19 september 2020 @ 19:37 |
quote:
Zoek eens op hoeveel etappeoverwinningen hij al heeft in grote ronden... |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 19:38 |
quote: Plus dat hij in het stuk daarvoor zich ook al helemaal het schompes had gereden. |
Aguero | zaterdag 19 september 2020 @ 19:38 |
quote: Wel een Mihai-schatting, die zijn nog wel eens een tikkeltje overdreven.
|
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:38 |
quote: Winnaar van de tour makker |
kibo | zaterdag 19 september 2020 @ 19:38 |
quote: Etappeoverwinningen |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:39 |
quote: Zo'n tijdrit is natuurlijk niet echt te vergelijken met een gewone etappe |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 19:40 |
quote: Daar komen ze inderdaad frisser aan de voet. |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:41 |
quote: Dit zijn topsporters he, 36k is peanuts |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 19:41 |
quote: Je denkt dat Pogacar dat eerste stuk niet op of tegen de max heeft gereden? |
W.H.I.S.T.L.E | zaterdag 19 september 2020 @ 19:41 |
quote: dat is precies het verschil tussen een etappeoverwinning en een tour overwinning de een hoef je niet op te zoeken, iedereen weet het uit zijn hoofd, een etappeoverwinning moet je steeds opzoeken, wanneer/waar hoe etc. |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:43 |
quote: Blijkbaar lukt het hem om dat de hele tijdrit te doen |
Blik | zaterdag 19 september 2020 @ 19:43 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 18:48 schreef Toby56 het volgende:Was dit al gepost? De klimtijden? Blijkt dat Roglic nog een seconde harder tegen de mooie meisjes is opgefietst dan Tom. Dus zo hondsberoerd was-ie nou ook weer niet. Conclusie: de beste heeft gewoon gewonnen. Punt. [ afbeelding ] Blijkt ook: Van Aert kopman volgend jaar. Op een klimfiets vs tijdritfiets voor Tom, en slechter dan o.a. Barguil en Soler
Die heeft een complete inzinking gehad, die zou hier in de top 3 moeten staan qua klimtijden normaliter |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 19:47 |
quote: Ja, maar dat betekent dat hij niet zo fris aan de voet van deze klim aankwam als Aru in 2017 die tot deze klim opdoemde in de luwte van het peleton kon meepeddelen en geen trap teveel hoefde te doen. En ook nog eens in het begin van de Tour. |
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 19:48 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:47 schreef Zelva het volgende:[..] Ja, maar dat betekent dat hij niet zo fris aan de voet van deze klim aankwam als Aru in 2017 die tot deze klim opdoemde in de luwte van het peleton kon meepeddelen en geen trap teveel hoefde te doen. En ook nog eens in het begin van de Tour. Mijn mening is dat je dat niet kunt beweren |
Breekfast | zaterdag 19 september 2020 @ 19:52 |
Waarom zou Jumbo-Visma in de laatste rit niet gewoon proberen om vanaf de start gewoon volle bak te gaan fietsen en te kijken of je de boel los kan trekken?
Is de kans echt 0% dat het lukt om nog een minuut te pakken of is het puur om de traditie in stand te houden dat je in de laatste etappe gezellig met champagne in de hand rustig naar de finish fietst? |
Frozen-assassin | zaterdag 19 september 2020 @ 19:54 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:52 schreef Breekfast het volgende:Waarom zou Jumbo-Visma in de laatste rit niet gewoon proberen om vanaf de start gewoon volle bak te gaan fietsen en te kijken of je de boel los kan trekken? Is de kans echt 0% dat het lukt om nog een minuut te pakken of is het puur om de traditie in stand te houden dat je in de laatste etappe gezellig met champagne in de hand rustig naar de finish fietst? Erecode dat je niet koerst tot aan Champs Elysees. Op lokale circuit zou het kunnen maar niet waarschijnlijk dat je daar ruim halve minuut pakt. |
Zelva | zaterdag 19 september 2020 @ 19:54 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:52 schreef Breekfast het volgende:Waarom zou Jumbo-Visma in de laatste rit niet gewoon proberen om vanaf de start gewoon volle bak te gaan fietsen en te kijken of je de boel los kan trekken? Is de kans echt 0% dat het lukt om nog een minuut te pakken of is het puur om de traditie in stand te houden dat je in de laatste etappe gezellig met champagne in de hand rustig naar de finish fietst? Kansloos. Omdat het parcours zich daar niet voor leent en er in het peloton meer belangen zijn dan het algemeen klassement. |
Van_Poppel | zaterdag 19 september 2020 @ 19:57 |
quote: Hinault en Zoetemelk dachten daar anders over. |
Breekfast | zaterdag 19 september 2020 @ 19:59 |
quote:
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:54 schreef Zelva het volgende:[..] Kansloos. Omdat het parcours zich daar niet voor leent en er in het peloton meer belangen zijn dan het algemeen klassement. Beiden dus een beetje |
Bill_Hillie | zaterdag 19 september 2020 @ 19:59 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:52 schreef Breekfast het volgende:Waarom zou Jumbo-Visma in de laatste rit niet gewoon proberen om vanaf de start gewoon volle bak te gaan fietsen en te kijken of je de boel los kan trekken? Is de kans echt 0% dat het lukt om nog een minuut te pakken of is het puur om de traditie in stand te houden dat je in de laatste etappe gezellig met champagne in de hand rustig naar de finish fietst? Dit idee komt vaker voorbij, maar ik zou het ook wel eens leuk vinden. In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit. Het meest opzienbarende was nog die keer dat Vinokourov een sprintend peloton voorbleef, maar dat is ook al weer een tijd geleden. |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 20:00 |
Is dit een halve insinuatie? |
xzaz | zaterdag 19 september 2020 @ 20:02 |
quote: Wie hadden we vorig jaar ook alweer. Die andere falert |
Breekfast | zaterdag 19 september 2020 @ 20:03 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:59 schreef Bill_Hillie het volgende:[..] Dit idee komt vaker voorbij, maar ik zou het ook wel eens leuk vinden. In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit. Het meest opzienbarende was nog die keer dat Vinokourov een sprintend peloton voorbleef, maar dat is ook al weer een tijd geleden. Ik zou het ook leuk vinden, hoe klein de kans ook is dat het lukt. Je hebt toch niks te verliezen wat dat betreft. |
YoyoKlaagzak | zaterdag 19 september 2020 @ 20:03 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 19:59 schreef Bill_Hillie het volgende:[..] Dit idee komt vaker voorbij, maar ik zou het ook wel eens leuk vinden. In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit. Het meest opzienbarende was nog die keer dat Vinokourov een sprintend peloton voorbleef, maar dat is ook al weer een tijd geleden. |
Godshand | zaterdag 19 september 2020 @ 20:05 |
quote: Ja, daarin blazen de Nederlandse vrouwen altijd de concurrentie weg. Nu in de Giro Rosa nam van der Breggen gewoon de plek van Van Vleuten in...
Geld overigens ook voor het vrouwen voetbal. |
Beregd | zaterdag 19 september 2020 @ 20:06 |
quote:
quote: Pogacar valt niet stil op de klim naar de Planche; integendeel. Hij rijdt de snelste beklimming óóit – inclusief fietswissel. Het kan niet, maar het gebeurt toch. Het is alsof je kijkt naar een appel die omhoog valt, naar een rekensom met een antwoord dat nergens op slaat; naar twee plus twee is miljoenmiljard. zo klinkt het toch.
Thijs is nu ook niet echt de neutrale journalist deze tour... |
Immerdebestebob | zaterdag 19 september 2020 @ 20:10 |
quote: Wel echt met durf gekoerst van FDJ daar Ze hadden de overwinning eigenlijk beeld verdiend. |
TargaFlorio | zaterdag 19 september 2020 @ 20:12 |
|
Beregd | zaterdag 19 september 2020 @ 20:12 |
Is ook maar 3s sneller dan Aru, en de eerste keer tijdrit.
Thijs is een slechte verliezer. |
xzaz | zaterdag 19 september 2020 @ 20:14 |
quote: Bedankt nog niet gezien |
Momo | zaterdag 19 september 2020 @ 20:16 |
|
#ANONIEM | zaterdag 19 september 2020 @ 20:16 |
quote: Je hebt niks aan twee paarden, 1 raspaardje is meer dan genoeg. |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 20:17 |
quote: José gaat mee in het opportunisme. |
TargaFlorio | zaterdag 19 september 2020 @ 20:17 |
Dumoulin had nooit de Tour kunnen winnen. |
Lospedrosa | zaterdag 19 september 2020 @ 20:18 |
Had roglic zijn laatste bloedzak vergeten? |
TLC | zaterdag 19 september 2020 @ 20:21 |
1minuut21 sneller dan de nummer 2, dat kan toch gewoon eigenlijk niet
Met alle respect trouwens voor Pogocar, hij is de verdiende winnaar van deze tour. |
showtimer | zaterdag 19 september 2020 @ 20:21 |
quote: Het andere uiterste is dat Tom geen enkele rol heeft gespeeld. Zevende worden en zijn grootste bijdrage was het inleiden van de krachtigste Pogacar aanval. |
Bill_Hillie | zaterdag 19 september 2020 @ 20:22 |
quote: Geweldige renner was dat. |
Jedi_Pimp | zaterdag 19 september 2020 @ 20:22 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 20:21 schreef TLC het volgende:1minuut21 sneller dan de nummer 2, dat kan toch gewoon eigenlijk niet Met alle respect trouwens voor Pogocar, hij is de verdiende winnaar van deze tour. Wie? |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 20:23 |
quote: Op zaterdag 19 september 2020 20:21 schreef showtimer het volgende:[..] Het andere uiterste is dat Tom geen enkele rol heeft gespeeld. Zevende worden en zijn grootste bijdrage was het inleiden van de krachtigste Pogacar aanval. Hij heeft een aantal keer op kop gereden zonder verder veel waarde. |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 20:24 |
Maar er was toch ook geen enkele aanleiding voor Dumoulin om iets te proberen? Alles liep op rolletjes. |
Immerdebestebob | zaterdag 19 september 2020 @ 20:25 |
Lopez 45e is ook wel gênant eigenlijk |
Immerdebestebob | zaterdag 19 september 2020 @ 20:26 |
quote: Het is beter om geen kansen ongebruikt te laten. |
Slobeend | zaterdag 19 september 2020 @ 20:28 |
quote: Achteraf niet nee. Vind het te makkelijk. |