abonnement Unibet Coolblue
pi_195129543
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb mijn vragen al eerder gepost maar jij beantwoord die met een persoonlijke aanval en weinig tot geen inhoud. Ik ben er verder wel klaar mee.
Ik geef meningen, onderbouwingen, bronnen, quotes, en ook nog een opening om verder te gaan over het onderwerp. Je gaat nergens op in en komt alleen maar met aggressieve persoonlijke aanvallen. Ik vind het zeer triest, en dat noemt zich moderator :)

Tip: sta meer open voor andere meningen en invalshoeken. Dan hoef je niet steeds zo met gestrekt been er in te gaan.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 14:52:49 #52
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195129591
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik geef meningen, onderbouwingen, bronnen, quotes, en ook nog een opening om verder te gaan over het onderwerp. Je gaat nergens op in en komt alleen maar met aggressieve persoonlijke aanvallen. Ik vind het zeer triest, en dat noemt zich moderator :)
Nee, hoor, ik noem mijzelf helemaal niets. Dat doet FOK!, bij de FA's kun je klagen daarover of via forum@fok.nl.

PS: Ik mis nog steeds een antwoord op mijn vraag waar jij de uitspraak over het anti-wetenschappelijk karakter van CRT op baseert. Gaat dat nog lukken of blijf je steken in persoonlijke aanvallen op mij?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195129644
Die vraag heb ik al beantwoord met de quote van wikipedia. :)
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:59:26 #54
8369 speknek
Another day another slay
pi_195129695
Openstaan voor wetenschapsontkenning is een vrij heilloze weg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:02:56 #55
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195129766
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik geef meningen, onderbouwingen, bronnen, quotes, en ook nog een opening om verder te gaan over het onderwerp. Je gaat nergens op in en komt alleen maar met aggressieve persoonlijke aanvallen. Ik vind het zeer triest, en dat noemt zich moderator :)

Tip: sta meer open voor andere meningen en invalshoeken. Dan hoef je niet steeds zo met gestrekt been er in te gaan.
Tip, kom uit je schuilkelder, dan ontdek je misschien dat structureel racisme wel degelijk bestaat en zeker in een land als de VS wel degelijk nog steeds een groot probleem vormt.
pi_195129804
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:59 schreef speknek het volgende:
Openstaan voor wetenschapsontkenning is een vrij heilloze weg.
Inderdaad, dat is dan ook het gevaarlijke aan CRT en aanverwanten.

quote:
One of the key contributions of critical theorists concerns the production of knowledge. Given that the transmission of knowledge is an integral activity in schools, critical scholars in the field of education have been especially concerned with how knowledge is produced. These scholars argue that a key element of social injustice involves the claim that particular knowledge is objective and universal. An approach based on critical theory calls into question the idea that "objectivity" is desirable, or even possible. The term used to describe this way of thinking about knowledge is that knowledge is socially constructed. When we refer to knowledge as socially constructed, we mean that knowledge is reflective of the values and interests of those who produce it. This term captures the understanding that all content and all means of knowing are connected to a social context.

[...]

[The] scientific method (sometimes referred to as "positivism") was the dominant contribution of the 18th century Enlightenment period in Europe. Positivism rested on the importance of reason, principles of rational thought, the infallibility of close observation, and the discovery of natural laws and principles governing life and society. Critical Theory developed in part as a response to this presumed superiority and infallibility of the scientific method, and raised questions about whose rationality and whose presumed objectivity underlies scientific methods.

Sensoy, Ozlem, and Robin DiAngelo. Is Everyone Really Equal?: An Introduction to Key Concepts in Social Justice Education, first edition. Teacher's College Press: New York, 2012



[ Bericht 62% gewijzigd door MoreDakka op 18-09-2020 15:13:07 ]
pi_195129814
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Tip, kom uit je schuilkelder, dan ontdek je misschien dat structureel racisme wel degelijk bestaat en zeker in een land als de VS wel degelijk nog steeds een groot probleem vormt.
En er is natuurlijk niemand die je gaat vragen om zo'n oneliner te onderbouwen zeker :)
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 15:13:31 #58
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195129998
Die DeJoy blijkt toch wel een flinke crimineel. Jammer dat Trump en Barr niet van de Law & Order zijn.

twitter

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:14:13 #59
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195130016
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En er is natuurlijk niemand die je gaat vragen om zo'n oneliner te onderbouwen zeker :)
Vertel wil jij dat ontkennen? En indien ja zou ik je nog steeds geen extreem-rechts figuur mogen vinden?

Onderbouwing met cijfers (omdat jij zo van cijfers bent toch?):









pi_195130226
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:14 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Vertel wil jij dat ontkennen? En indien ja zou ik je nog steeds geen extreem-rechts figuur mogen vinden?

Onderbouwing met cijfers (omdat jij zo van cijfers bent toch?):

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je hebt de plaatjes niet goed gelinkt. Althans, ze werken hier niet.
pi_195130228
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is dan ook het gevaarlijke aan CRT en aanverwanten.
[..]

Wat is je punt? Dat positivisme de enige geldige wetenschapsopvatting is?
Hoe ga je van deze quote naar je claim dat het een feit is dat alle CRT studies dezelfde conclusies hebben.
Of naar je claims dat CRT white supremacy en white privilige de vader van alle problemen maakt.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:28:27 #62
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195130255
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je hebt de plaatjes niet goed gelinkt. Althans, ze werken hier niet.
das raar, bij mij doen ze het gewoon. Artikel: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
pi_195130272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je hebt de plaatjes niet goed gelinkt. Althans, ze werken hier niet.
Ik zie wel een hoop cijfers iig.
pi_195130304
Bij mij doen ze het ook niet :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195130310
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

das raar, bij mij doen ze het gewoon. Artikel: https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Ze vinden hotlinken niet zo tof, da's wat het is. Als ik doorklik:




Nu het artikel geopend te hebben laden de plaatjes hier wel.

quote:
16s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:29 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ik zie wel een hoop cijfers iig.
Ja, dat wel. :P
pi_195130333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat is je punt? Dat positivisme de enige geldige wetenschapsopvatting is?
Hoe ga je van deze quote naar je claim dat het een feit is dat alle CRT studies dezelfde conclusies hebben.
Of naar je claims dat CRT white supremacy en white privilige de vader van alle problemen maakt.
quote:
Critical race theory (CRT) is a scholarly and political approach to examining race that leads to a consequential analysis and profound understanding of racism. It argues, as a starting point, that the axis of American social life is fundamentally constructed in race. As a result, the economic, political, and historical relationships and arrangements that social actors have to institutions and social processes are all race based. CRT also argues that, as a whole, this idea has been purposefully ignored, subdued, and marginalized in both the dominant and public discourse and that there are serious repercussions that arise from this structural blindness (Mills, 1997, p. 153)…. One of the important tenets of CRT is the assertion that race is socially constructed, yet it denotes explicitly and implicitly how power is used and appropriated in society.

Thompson, Sherwood. Encyclopedia of Diversity and Social Justice. Rowman & Littlefield Publishers. Kindle Edition
quote:
The definition of privilege that we use in critical social justice education may be different from how our readers use the word. … [T]he lay usage of “privilege” means to be lucky, to have fortunate opportunity and to benefit from this luck and opportunity. These definitions suggest that privilege is a positive outcome of happenstance. However, when academics use the term in describing how society works, they refer to the rights, advantages, and protections enjoyed by some at the expense of and beyond the rights, advantages, and protections available to others. In this context, privilege is not the product of fortune, luck, or happenstance, but the product of structural advantages. One automatically receives privilege by being a member of a dominant group (e.g., men, Whites, heterosexuals, the able-bodied, Christians, upper classes). Because dominant groups occupy the positions of power, their member receive social and institutional advantages.

Sensoy, Ozlem, and Robin DiAngelo. Is Everyone Really Equal?: An Introduction to Key Concepts in Social Justice Education, first edition. Teacher’s College Press: New York, 2012
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:35:38 #67
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195130381
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:32 schreef MoreDakka het volgende:

Maar bestaat structureel racisme nu wel of niet in jouw wereldbeeld?
pi_195130417
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:35 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar bestaat structureel racisme nu wel of niet in jouw wereldbeeld?
Dat hangt er nogal vanaf wat je daar mee bedoelt. Gezien het artikel dat je net post lijk je te bedoelen dat in de VS vooral zwarte mensen achterlopen ten opzichte van andere populaties in veel gebieden. Klopt dat ongeveer?
pi_195130479
Nog een endorsement voor Biden vanuit de tech-hoek:
https://www.nytimes.com/2(...)s-endorse-biden.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:43:24 #70
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195130526
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:37 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat hangt er nogal vanaf wat je daar mee bedoelt. Gezien het artikel dat je net post lijk je te bedoelen dat in de VS vooral zwarte mensen achterlopen ten opzichte van andere populaties in veel gebieden. Klopt dat ongeveer?
"Institutioneel racisme, geďnstitutionaliseerd racisme, structureel racisme, staatsracisme of systemisch racisme is het systematisch uitsluiten, marginaliseren en discrimineren van bevolkingsgroepen door formele of informele regels vanuit instituties. Daarbij speelt het geen rol of de actoren binnen deze instituties opzettelijk handelen of niet. Onder instituties wordt verstaan alle organisaties en structuren binnen de samenleving, inclusief abstracte begrippen zoals de rechtstaat of de gewoonten."

Die definitie dus.

Het artikel geeft niet alleen achterstelling van zwart, maar ook hispanic en asian weer. Zou maar zo kunnen dat het onderdeel uitmaken van het dominante ras toch net wat meer voordelen heeft. He, is daar niet een theorie over?
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 15:48:10 #71
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195130630
twitter


Klinkt als een goed plan. Als de GOP wat senators wil uit PR moeten ze maar goed beleid gaan voeren. Dan is er best een kans dat ze daar over een paar generaties de papieren handdoekjes waar Trump mee gooide zijn vergeten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 15:49:35 #72
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195130656
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 15:52:10 #73
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195130713
twitter


Het lijken democraten die daar staan. Het Trumpvolk draagt liever geen mondkapjes.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195130756
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hoe ga je van deze quote naar je claim dat het een feit is dat alle CRT studies dezelfde conclusies hebben.
Onafhankelijk van wat MoreDakka schrijft, kan ik zeggen dat lang niet alle CRT studies dat beweren. In tegenstelling, er is behoorlijk wetenschappelijke discussie rondom CRT.
quote:
Of naar je claims dat CRT white supremacy en white privilige de vader van alle problemen maakt.
Dat doet CRT niet:

quote:
But examination of class and gender, taken alone or together, does not account for the extraordinarily high rates of school dropouts, suspension, expulsion, and failure among African Americans and Latino males (7). In de case of suspension, Major and Billson (1992) argue that many African American males are suspended or expelled from school for what they term 'non-contact violation' - wearing banned items of clothing such as hats and jackets, or wearing these items in an "unauthorized" manner such as back-wards or inside out. The point we strive to make with this meta-proposition is not that class and gender are insigificant, but, as West (1993) suggests, that "race matters", and, as Smith (1993) insists, "blackness matters in more detailed ways.".
Bron: Toward a critical race theory of education, G Ladson-Billings, WF Tate, 2006
pi_195130771
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:43 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

"Institutioneel racisme, geďnstitutionaliseerd racisme, structureel racisme, staatsracisme of systemisch racisme is het systematisch uitsluiten, marginaliseren en discrimineren van bevolkingsgroepen door formele of informele regels vanuit instituties. Daarbij speelt het geen rol of de actoren binnen deze instituties opzettelijk handelen of niet. Onder instituties wordt verstaan alle organisaties en structuren binnen de samenleving, inclusief abstracte begrippen zoals de rechtstaat of de gewoonten."

Die definitie dus.

Ok, dat is een hele andere definitie dan waar je eerst mee kwam. Het uitsluiten van bevolkingsgroepen gebeurt absoluut (zie gerrymandering) maar dat is een bewuste actie om politieke redenen. De GOP probeert het moeilijker te maken voor minderheden om te stemmen omdat zij over het algemeen stemmen op Democraten. Ik vind het geen probleem om dat als systematisch racisme te bestempelen als je dat wil, maar het probleem met deze definitie is dat het intentie bewust negeert als factor. Denk je dat als zwarte mensen massaal gaan stemmen op de GOP diezelfde partij dan op dezelfde manier doorgaat met gerrymandering, bijvoorbeeld?

Is het feit dat Joe Biden min of meer gedwongen werd om een zwarte vrouw als running mate te kiezen racisme of niet? :)
pi_195130774
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:48 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Klinkt als een goed plan. Als de GOP wat senators wil uit PR moeten ze maar goed beleid gaan voeren. Dan is er best een kans dat ze daar over een paar generaties de papieren handdoekjes waar Trump mee gooide zijn vergeten.
Wat betreft Puerto Rico: met het oog op de verkiezingen heeft Trump ineens de behoefte om alsnog financiele hulp te bieden

twitter

:')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_195130780
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

[..]

[..]

Waarom geen antwoord op de vragen, gewoon met quotes strooien is niet echt argumenteren hoor. Ik vind een discussie over dit soort zaken zeker interessant en potentieel leerzaam maar er is geen sprake van een discussie op deze manier.

Daarbij nota bene in je eigen quotes zie je al meer voorbeelden van privilege die niet white privilige zijn. Hoe kun je als je dit quote
quote:
privilege is not the product of fortune, luck, or happenstance, but the product of structural advantages. One automatically receives privilege by being a member of a dominant group (e.g., men, Whites, heterosexuals, the able-bodied, Christians, upper classes).
Oftewel er zijn ook andere voorbeelden van privilige bijvoorbeeld fysiek gezond zijn, hetero zijn, bij de elite horen.
dan vasthouden aan
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:09 schreef MoreDakka het volgende:Alle literatuur in het veld komt uiteindelijk tot slechts één conclusie: 'white supremacy' is exclusief verantwoordelijk voor het niet behalen van volledige gelijkheid van uitkomsten voor 'people of color' (in die kringen wordt dat 'equity' genoemd).
pi_195130895
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:54 schreef cynicus het volgende:

[..]

Onafhankelijk van wat MoreDakka schrijft, kan ik zeggen dat lang niet alle CRT studies dat beweren. In tegenstelling, er is behoorlijk wetenschappelijke discussie rondom CRT.
[..]

CRT is geen wetenschap.
  vrijdag 18 september 2020 @ 16:05:29 #79
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195130938
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:55 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ok, dat is een hele andere definitie dan waar je eerst mee kwam. Het uitsluiten van bevolkingsgroepen gebeurt absoluut (zie gerrymandering) maar dat is een bewuste actie om politieke redenen. De GOP probeert het moeilijker te maken voor minderheden om te stemmen omdat zij over het algemeen stemmen op Democraten. Ik vind het geen probleem om dat als systematisch racisme te bestempelen als je dat wil, maar het probleem met deze definitie is dat het intentie bewust negeert als factor. Denk je dat als zwarte mensen massaal gaan stemmen op de GOP diezelfde partij dan op dezelfde manier doorgaat met gerrymandering, bijvoorbeeld?

Is het feit dat Joe Biden min of meer gedwongen werd om een zwarte vrouw als running mate te kiezen racisme of niet? :)
Het is wel ok dus, want er is een doel? Als we niet zouden discrimineren stemmen er meer mensen op de Democratische partij. Wonderlijke redenatie. Racisme heeft toch altijd een doel?

Is dat racisme? Lijkt mij wat voorbarig. Haar carričre is best wel aardig indrukwekkend, ze straalt aan alle kanten intelligentie en daadkracht uit. Dat ze daarnaast vrouw en zwart is maakt haar in jouw ogen waarschijnlijk verdacht, voor mij is het vooral een leuk extraatje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

CRT is geen wetenschap.
Zie hier de wel onderbouwde mening van professor doctor Dakka die wel eens een boek heeft gelezen en wikipedia kan quoten.
pi_195130942
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

CRT is geen wetenschap.
Dit heb je al een keer beweert daarbij in je eigen woorden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

En er is natuurlijk niemand die je gaat vragen om zo'n oneliner te onderbouwen zeker :)
Ik had je al gevraagd of je positivisme de enige geldige wetenschapsopvatting vindt omdat het erop lijkt dat je zoiets beweert.
pi_195130970
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom geen antwoord op de vragen, gewoon met quotes strooien is niet echt argumenteren hoor. Ik vind een discussie over dit soort zaken zeker interessant en potentieel leerzaam maar er is geen sprake van een discussie op deze manier.

Daarbij nota bene in je eigen quotes zie je al meer voorbeelden van privilege die niet white privilige zijn. Hoe kun je als je dit quote
[..]

Oftewel er zijn ook andere voorbeelden van privilige bijvoorbeeld fysiek gezond zijn, hetero zijn, bij de elite horen.
dan vasthouden aan
[..]

De quotes zijn er om mijn punt te ondersteunen. Dat er meerdere 'privileges' zijn in de theorie ontken ik niet. Maar we hebben het hier over CRT, dat gaat over ras. Ik kan je nog wel wat meer uitleg geven aan de hand van teksten van CRT-academici (en dat woord vind ik eigenlijk te veel eer, maar goed) als je wil.
pi_195131032
twitter


In het artikel staat dat het Witte Huis ontkent en dat stukje, die link naar Trump, niet in meegegaan wordt.

Maar wow. Mag dat zomaar, je voordoen alsof je een pardon kunt regelen vanwege je link met het Witte Huis? Of als Trump wel zijn zegen heeft gegeven, mag je dan een pardon beloven in ruil voor iets als tussenpersoon of als president?
pi_195131050
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:05 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Dit heb je al een keer beweert daarbij in je eigen woorden.
[..]

Ik had je al gevraagd of je positivisme de enige geldige wetenschapsopvatting vindt omdat het erop lijkt dat je zoiets beweert.
Dat beweer ik helemaal niet. En CRT is expliciet en impliciet geen wetenschap. Het komt voort uit de kritieke methodes van de Frankfurt-school, daarna beinvloed door postmodernisme. Zoals ik ook al heb laten zien ziet CRT objectiviteit als niet-bestaand en zelfs niet wenselijk. Wetenschap is per definitie een discipline die zich bezighoudt met objectieve realiteit, iets dat volgens CRT en aanverwante theoriën niet kan bestaan.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 16:13:16 #84
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195131071
Waar gaat dit over?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195131175
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het is wel ok dus, want er is een doel? Als we niet zouden discrimineren stemmen er meer mensen op de Democratische partij. Wonderlijke redenatie. Racisme heeft toch altijd een doel?
Bizarre non sequitur. Niets van wat je hier zegt volgt uit mijn post, probeer het alsjeblieft nog een keer. En het idee dat ik racisme ok zou vinden is al helemaal bespottelijk.

quote:
Is dat racisme? Lijkt mij wat voorbarig. Haar carričre is best wel aardig indrukwekkend, ze straalt aan alle kanten intelligentie en daadkracht uit. Dat ze daarnaast vrouw en zwart is maakt haar in jouw ogen waarschijnlijk verdacht, voor mij is het vooral een leuk extraatje.

En weer zo'n bizarre aantijging, eerder ook al probeerde je me in de extreem-rechtse hoek te drukken. Wat is dat toch voor impuls? Ga gewoon in op de issues zonder meteen je gesprekspartner van allerlei tribale dingen te beschuldigen.

Je beantwoordt de vraag ook niet. Harris is expliciet bevoorrecht in deze vanwege haar geslacht en huidskleur. Immers, de keuze voor een zwarte vrouw stond al vast. Is dat racisme of niet?
pi_195131181
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:13 schreef Ulx het volgende:
Waar gaat dit over?
Het idee dat politek naratief in Amerika over ras geleid wordt door schijnwetenschap genaamd Critical Race Theory wat zich vermomd als echte wetenschap. Terwijl het eigenlijk een ideologie zou zijn. Daka beweert in ieder geval dat dit een gevaarlijk fenomeen is en dat Trump er goed aan doet door hier tegen te ageren.
pi_195131241
Geleid is een groot woord, zoveel invloed heeft het nou ook weer niet. Trump en consorten overdrijven het uit politieke motieven. Maar de invloed is er en de termen en ideologie zie je langzaam maar zeker de samenleving binnen druppelen. Overigens is de ideologie die voortkomt uit de academische wereld van CRT beter bekend als Social Justice.
  vrijdag 18 september 2020 @ 16:25:15 #88
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195131294
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:19 schreef MoreDakka het volgende:
Je beantwoordt de vraag ook niet. Harris is expliciet bevoorrecht in deze vanwege haar geslacht en huidskleur. Immers, de keuze voor een zwarte vrouw stond al vast. Is dat racisme of niet?
Ik wil dat best positieve discriminatie noemen hoor als jij je daar beter bij voelt.
pi_195131382
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Ik wil dat best positieve discriminatie noemen hoor als jij je daar beter bij voelt.
Wat ik er bij voel is niet relevant. Maar vooruit, laten we dit kleine beetje wederzijdse grond vieren.

Overigens heb ik geen probleem met Biden die expliciet een zwarte vrouw kiest als running mate, uiteindelijk is dat ook gewoon een politieke keuze. Ik had zelf liever Duckworth gezien, Harris is wat mij betreft volledig inhoudsloos.
pi_195131473
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet. En CRT is expliciet en impliciet geen wetenschap. Het komt voort uit de kritieke methodes van de Frankfurt-school, daarna beinvloed door postmodernisme. Zoals ik ook al heb laten zien ziet CRT objectiviteit als niet-bestaand en zelfs niet wenselijk. Wetenschap is per definitie een discipline die zich bezighoudt met objectieve realiteit, iets dat volgens CRT en aanverwante theoriën niet kan bestaan.
Je begrijpt een nuance niet helemaal lijkt het. Natuurwetenschap en aanverwanten zitten voornamelijk met objectieve realiteiten te werken, dat klopt.
Maar de geesteswetenschappen houden zich bezig met dingen die het resultaat zijn van menselijke handelingen en uitingen, die soms niet tastbaar zijn. Je daarbij bewust zijn van een standplaatsgebondenheid van zowel object als subject lijkt mij heel zinvol, en die houding is dan ook een uitkomst van evoluties in wetenschappelijk denken.
Dus nee, een objectieve realiteit bestaat niet altijd.
What Would Goku Do
pi_195131500
Ik kan Harris nou niet echt inhoudsloos noemen...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_195131563
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet. En CRT is expliciet en impliciet geen wetenschap. Het komt voort uit de kritieke methodes van de Frankfurt-school, daarna beinvloed door postmodernisme. Zoals ik ook al heb laten zien ziet CRT objectiviteit als niet-bestaand en zelfs niet wenselijk. Wetenschap is per definitie een discipline die zich bezighoudt met objectieve realiteit, iets dat volgens CRT en aanverwante theoriën niet kan bestaan.
Je hebt niks laten zien je strooit met losse quotes zonder duidelijk te maken hoe ze je punt ondersteunen zodat wij maar moeten raden waar je op doelt. Alsof je eigenlijk de discussie niet wil voeren want je wil je punt dus niet echt onderbouwen wij moeten maar raden wat het precies is zodat jij elke keer kan ontwijken en zeggen dat dát het niet is.

Dat wetenschap zich alleen bezig houdt met objectieve realiteit is een claim die niet klopt. Nota bene waar we het over hebben is wetenschap die op een andere manier tot kennis komt. Je lijkt in de vorm van een soort cirkelredening te proberen deze claim te onderbouwen. Zo van de wetenschap die op andere manier tot kennis komt is geen wetenschap dus is er geen andere wetenschap dan die zich bezig houdt met objectieve realiteit.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 16:39:27 #93
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195131568
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195131615
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:35 schreef viagraap het volgende:

[..]

Je begrijpt een nuance niet helemaal lijkt het. Natuurwetenschap en aanverwanten zitten voornamelijk met objectieve realiteiten te werken, dat klopt.
Maar de geesteswetenschappen houden zich bezig met dingen die het resultaat zijn van menselijke handelingen en uitingen, die soms niet tastbaar zijn. Je daarbij bewust zijn van een standplaatsgebondenheid van zowel object als subject lijkt mij heel zinvol, en die houding is dan ook een uitkomst van evoluties in wetenschappelijk denken.
Dus nee, een objectieve realiteit bestaat niet altijd.
Goed punt, de nuance is nodig. Mijn punt is meer dat die nuance niet gemaakt wordt in CRT en aanverwanten. Daar wordt het bestaan van een objectieve realiteit ontkent. Alles in een samenleving is 'socially constructed', oftewel het wordt door de dominante groep (white supremacy) bedacht, in stand gehouden en bewust en onbewust als 'normaal' gezien. Uiteraard zit daar een kleine kern van waarheid in, in bepaalde gebieden. Maar nogmaals, die nuance komt niet terug in CRT. Wetenschap is historisch gezien bedacht en bedreven exclusief door blanke mannen, en in de theorie betekent dat dat kennis vanuit wetenschap alleen maar gebruikt kan worden om de positie van de groep 'blanke mannen' aan de top de verstevegen.
pi_195131673
'Wetenschap is historisch gezien bedacht en bedreven exclusief door blanke mannen'

Wat? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Overall beste user 2022 vrijdag 18 september 2020 @ 16:45:17 #96
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_195131675
twitter


Hoe kan dat nou? Demente mensen kunnen toch niks onthouden? Trumpfans, ik heb duiding nodig. Kom het eens uitleggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_195131677
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je hebt niks laten zien je strooit met losse quotes zonder duidelijk te maken hoe ze je punt ondersteunen zodat wij maar moeten raden waar je op doelt. Alsof je eigenlijk de discussie niet wil voeren want je wil je punt dus niet echt onderbouwen wij moeten maar raden wat het precies is zodat jij elke keer kan ontwijken en zeggen dat dát het niet is.

Dat wetenschap zich alleen bezig houdt met objectieve realiteit is een claim die niet klopt. Nota bene waar we het over hebben is wetenschap die op een andere manier tot kennis komt. Je lijkt in de vorm van een soort cirkelredening te proberen deze claim te onderbouwen. Zo van de wetenschap die op andere manier tot kennis komt is geen wetenschap dus is er geen andere wetenschap dan die zich bezig houdt met objectieve realiteit.
Dat is correct. Wetenschap houdt zich primair bezig met de objectieve realiteit. Anders gezegd: met wat meetbaar is. Kritieke methodes zoals CRT verwerpen dat idee omdat zij claimen dat die objectieve realiteit niet bestaat en dat meten onmogelijk objectief kan zijn.

Daarom is CRT dan ook geen wetenschap, er zijn volgens mij ook weinig CRT-academici die dat echt claimen.
  vrijdag 18 september 2020 @ 16:45:28 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_195131680
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is dan ook het gevaarlijke aan CRT en aanverwanten.
[..]

Ah ja er was een tijd dat ik me ook rigoureus vasthield aan een specifieke epistemologie voor alle kennis. Ook dat is een heilloze, al zij het best nobele, weg. Filosofisch en wetenschappelijk wel een beetje in onmin geraakt na het falen van Hilbert's program en Wittgenstein's filosofische onderzoekingen (en Thomas Kuhn natuurlijk).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_195131695
Hypatia draait d'rzelf om in haar graf in ieder geval.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_195131757
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 16:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah ja er was een tijd dat ik me ook rigoureus vasthield aan een specifieke epistemologie voor alle kennis. Ook dat is een heilloze, al zij het best nobele, weg. Filosofisch en wetenschappelijk wel een beetje in onmin geraakt na het falen van Hilbert's program en Wittgenstein's filosofische onderzoekingen (en Thomas Kuhn natuurlijk).
Je maakt een denkfout. Ik ontken nergens Kuhn's conclusie en het lijkt me duidelijk dat wetenschap als geheel absoluut onderhevig is aan consensus. Maar dat is niet van invloed op de postmodernistische claim dat objectieve realiteit niet bestaat. Verder dwaalt dit wel heel erg af.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')