abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 17 september 2020 @ 12:46:14 #1
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195108076
Een topic voor en door ouders van kinderen in de kleuterleeftijd. Voor het delen van ervaringen en meer!



En hier verder over onze kleuters O+
  donderdag 17 september 2020 @ 12:48:17 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195108107
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:32 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Of het specifiek die leeftijd is, weet ik niet zo goed, maar onze jongste kan zichzelf ook helemaal gek maken met gedachten die beginnen met 'wat als...'. Wat als ons huis ineens in brand staat of wat als ik van de trap val? Wat als er vannacht ineens ruimtemannetjes komen en jou meenemen? Die fantasie ratelt maar door en zeggen dat dat niet gaat gebeuren (het zijn meestal totaal absurde situaties :') ) helpt ook niet. Toen A. 3,5 was denk ik zijn de jongens samen gaan slapen op 1 kamer, omdat hij niet alleen durfde te zijn en we wel een beetje klaar waren met 3x per nacht uit bed moeten voor een kind dat bang was. Dat hielp gelukkig goed. Inmiddels is hij 5,5 en gaat het wel beter. De fantasie is er nog steeds, maar hij slaapt wel echt een stuk rustiger. Binnenkort gaat hij weer naar zijn eigen kamer zelfs!
pi_195110795
Burdie, I heeft dit eigenlijk ook altijd wel een beetje, vanaf dat ze 3,5. De ene periode wat heftiger dan andere periode, soms een tijdje bijna niet, maar zeker ook als ze moe is en er veel is gebeurd of gaande is met haar en in haar leventje en dat kan ook een mentale groeispurt zijn. Het ene kind is ook gewoon gevoeliger voor dit soort gedachtes. I heeft bijv regelmatig een beetje buikpijn op school omdat ze dan bang is dat mij iets overkomt en ze mij nooit meer zal zien.
Ze heeft in de loop van de tijd de meest verschillende dingen gehad waardoor ze over haar toeren kon raken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_195115852
Hier ook wel herkenbaar, van onze Minion, die denkt ook werkelijk overal over na.

Soms vrij concrete situaties, dat vind ik zelf makkelijker. Het helpt haar dan juist om er over te praten (vragen stellen, uitleggen).

Vaker zijn het echter nieuwe of onbekende situaties waar ze zich druk over kan maken, dat vind ik lastiger inschatten waar ik dan goed aan doe. Enerzijds wil ik dat ze zich mentaal kan voorbereiden ofzo, maar de laatste tijd merk ik dat ze er dan al snel iets negatiefs van maakt.

2 weken terug kregen we bijv. een half uur voor school te horen dat haar klas verdeeld zou worden over de andere groepen i.v.m. uitval. Daar kan ze dan dus echt van in tranen zijn. Terwijl ze deze week al 2x onverwacht (mailtje kwam om 8.29u) een vervanger had (2 verschillende ook), en daar hoor je haar dan amper over :+

Hier is het dus echt per geval aankijken wat helpt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 17 september 2020 @ 20:34:11 #5
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195116400
Mijn zoon is overal bang voor. Een minuscuul wondje (microscoop nodig) is al reden om te gaan huilen en in paniek te raken. Ik hoef denk ik niet te vertellen wat de situatie is bij een echte wond of snee met bloed... en monsters, altijd en overal. Vréselijke hoogtevrees. Hoe vaak ik al niet een speelhuis of toestel ben ingekropen om hem te redden. Donker is eng, alleen zijn is eng. Ik probeer wel begrip te tonen zonder de angst te bevestigen, maar vaak denk ik wel: stel je niet zo áán. 🙄
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195116554
Hier ook wel deels herkenbaar. S. denkt ook over heel veel dingen na. Zijn opa is blind en hij denkt nu dat iedereen die ouder is blind wordt en daarna dood gaat. Opa is daar (in zijn gedachten) dus al best dicht bij. En hij vraagt zich af wanneer anderen blind worden.
Dit soort dingen zijn bijna niet te verklaren en uit te leggen. Moeilijk onderdeel van opvoeden vind ik dit.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 17 september 2020 @ 20:58:08 #7
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_195116829
@Mariposas, dan moet je mijn dochter nu niet zien. Helemaal onder de schrammen en butsen van het in bomen klimmen. Ik zag vanavond een grote kras op haar been en vroeg hoe het kwam. Ze haalde haar schouders op en zei, oh dat zal wel van het bomen klimmen zijn. *) Lastig dat er zoveel angst in je kleine man zit hoor.

@LeSage, ik krijg ook vaak de vraag van kinderen wat er met mijn man aan de hand is. Die loopt natuurlijk slecht en zijn hand werkt niet volledig mee door de hersenbloeding van 5 jaar geleden. Ik leg dan uit dat de stofjes die in zijn hoofd die daarvoor zorgen niet meer zo goed werken. Zeggen dat er bloed in zijn hoofd zit, is veel te beangstigend. Misschien kun je zoiets ook aan S. uitleggen, dat het stofje wat ervoor zorgt dat je kan zien bij opa er niet meer is en dat de dokter zoiets niet kan maken, omdat zoiets te ingewikkeld is oid. Mijn E. neemt met haar 6 jaar ook daar nog echt genoegen mee..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 17 september 2020 @ 21:32:34 #8
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195117471
N is niet bang voor enge dingen (ok, soms kriebelbeestjes of bloed ofzo). Klimmen en andere stoere dingen vindt ze leuk en ze is ook totaal niet verlegen in nieuwe situaties en met nieuwe mensen. Verandering trekt ze meestal ook wel. En als ze een moeilijke vraag stelt, dan probeer ik het uit te leggen en accepteert ze mijn antwoord ook wel. Fantasie en werkelijkheid kan ze ook prima gescheiden houden.

Het enige wat ze heeft is faalangst, dus ze durft niets te proberen waarvan ze niet zeker weet dat ze het kan. Dat beperkt haar soms nogal om nieuwe dingen te leren. Maargoed, dat is ook vrij normaal geloof ik.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_195117755
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:34 schreef Mariposas het volgende:
Mijn zoon is overal bang voor. Een minuscuul wondje (microscoop nodig) is al reden om te gaan huilen en in paniek te raken. Ik hoef denk ik niet te vertellen wat de situatie is bij een echte wond of snee met bloed... en monsters, altijd en overal. Vréselijke hoogtevrees. Hoe vaak ik al niet een speelhuis of toestel ben ingekropen om hem te redden. Donker is eng, alleen zijn is eng. Ik probeer wel begrip te tonen zonder de angst te bevestigen, maar vaak denk ik wel: stel je niet zo áán. 🙄
O was precies zo, maar van de een op andere dag was dat opeens weg. Of nouja, het begin was er opeens en al redelijk snel daarna ging hij zijn grenzen verleggen.

Bij hem hielp zijn rol als grote broer ook enorm overigens. Dingen die hij zelf eng vond, deed hij wel als stoere grote broer met zijn zusje. Dat ‘samen’ iets spannends doen werkt nog steeds goed overigens, net als benoemen dat iets spannend is en dat dat niet erg is.

Maar goed, laatst ging zijn juf trouwen maar dat was tè spannend en was huilen en gillen toen we erheen gingen. Maar uiteindelijk stond hij een half uurtje later wel lachend tussen de andere kinderen nadat hij de boel ‘verkend’ had.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 17 september 2020 @ 22:36:30 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195119077
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 20:42 schreef LeSage het volgende:
Hier ook wel deels herkenbaar. S. denkt ook over heel veel dingen na. Zijn opa is blind en hij denkt nu dat iedereen die ouder is blind wordt en daarna dood gaat. Opa is daar (in zijn gedachten) dus al best dicht bij. En hij vraagt zich af wanneer anderen blind worden.
Dit soort dingen zijn bijna niet te verklaren en uit te leggen. Moeilijk onderdeel van opvoeden vind ik dit.
Sinds we Max gewoon eerlijk antwoord hebben gegeven over de dood, is hij er ook erg mee bezig. Ik heb een keer verteld dat je eten en drinken nodig hebt om te leven. Als we hem nu aansturen op zijn bord leeg eten en hij werkt niet mee, vraagt hij soms angstig: "ga ik nu dan dood?"

We zetten 'm niet in als dreigmiddel overigens :+
  donderdag 17 september 2020 @ 22:49:09 #11
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195119477
Wij hebben trouwens ook weer zoiets. Tijdens onze vakantie had Max een vriendje en die was 5 en een nogal brutaal jongetje. En dan heb je Max: lief, slim, sociaal en natuurlijk de beste van de wereld in onze ogen, maar ook niet bijster assertief op dat vlak. Hij was maar wát blij met zijn vriendje, die vervolgens misbruik maakte van heel veel. Pakte Max' fiets en speelgoed af, kwam bij ons zitten en at gewoon mee met wat we aten. We moesten dus met alles dat jongetje grenzen geven. We hebben Max vooral proberen te "empoweren" om verbaal van zich af te bijten: geef aan als je iets niet wil. Dat jongetje spande ook samen met Max tegenover een ander (derde) jongetje en Max deed mee en deed ook heel gemeen. Hij liet zich voor het karretje spannen. We hebben vaak moeten helpen bemiddelen. De oplossing kwam pas echt toen het jongetje naar huis ging (halleluja). Toen ging hij trouwens moeiteloos wél harmonieus spelen met het derde jongetje.

Snappen jullie het nog?

Afijn, wat horen we terug tijdens het kennismakingsgesprek met de juf gisteren? Juist. Ook in zijn klas (combinatie 1/2) zit zo'n figuur. De juf heeft Max al een keer een standje moeten geven omdat hij iets uithaalde. Gelukkig zag de juf wel hoe het zat. Ook dat jongetje is erg dominant en Max zit natuurlijk nog maar in zijn eerste/tweede schoolweek en had zich voor een karretje laten spannen.

Toen we deze eigenschap van Max dus vertelden, kon de juf dit beamen. Ik baal er wel van en hoop dat we hem daarin wat "sterker" kunnen maken. Al moeten ze dit dus ook gewoon leren. Uiteindelijk doet Max niks wat hij echt niet wil (denk ik?), maar hij is - juist nu in deze eerste periode - erg bevattelijk voor dat soort kutkinderen dominantere kinderen.

We hebben er overigens goed over gepraat met de juf. En ik verwacht/hoop ook dat zodra hij wat ouder is en ook een andere positie in de klas heeft, hij vanzelf wat assertiever wordt en dit niet meer zal laten gebeuren.

Heel verhaal. Wel erg interessant wel. Herkenbaar voor iemand?
pi_195122334
L is wat timide, heeft even tijd en vrienden nodig om zich goed verbaal te kunnen uiten. Hij durft ook niet zo veel, dus hij werd al uitgemaakt voor 'mietje'. Ik vroeg wat hij toen deed. 'jij bent ook een mietje!' had hij gezegd, en toen 'stop hou op!' dus dat vond ik wel knap van hem.
pi_195127906
Oh wat een verschil bij de zwemscholen, wij mogen er helemaal niet bij blijven.. inmiddels krijgen alle kindjes een 'kleurtje' en mogen er iedere week 1 of 2 ouders blijven kijken geloof ik. Dus om de 5 weken of zo mag je een keer komen kijken. Dat houdt nu veel mensen tegen om te starten, blijkbaar. Eva wil wel graag en heb haar uitgelegd dat ik niet mee mag door de corona.

Ah Quoi, dat zijn idd de moeilijkere dingen vind ik hoor, die peer pressure, de verschillen in opvoeding tussen kinderen waar je mee geconfronteerd word en de positieve en 'negatieve' invloeden die andere kinderen nu op jouw spruit hebben.. Eva vraagt veel, dat scheelt. En alles wat ik zeg is waarheid voor haar ;). Dus gelukkig neemt ze wel veel van me aan. Het helpt hier iig om uit te leggen waarom iets wel of niet wenselijk is. En dat is een leerproces, waarvan je dan hoopt dat ze het aannemen en de volgende keer in de praktijk brengen I guess.

Dat uit zich bij die van mij dan overigens in dat ze tegen iedereen in de speeltuin roept OHH DAT MAG NIET! als ze tegen de glijbaan opklimmen :'). En leg dan maar eens uit waarom zij het niet mag en die kindjes van die moeders wel 8)7.
pi_195127919
Van de week vroeg ze overigens hoe baby's in de buik kwamen. Toen ik ook wel even met m'n bek vol tanden. Ik had me nog niet voorbereid op dat gesprek bij een 4-jarige, die zag ik nog niet aankomen zegmaar :P :').
  vrijdag 18 september 2020 @ 14:27:04 #15
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195129119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Van de week vroeg ze overigens hoe baby's in de buik kwamen. Toen ik ook wel even met m'n bek vol tanden. Ik had me nog niet voorbereid op dat gesprek bij een 4-jarige, die zag ik nog niet aankomen zegmaar :P :').
Wat heb je geantwoord? :+
KuikenGuppy
pi_195130302
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:42 schreef hetzusjevan het volgende:
En leg dan maar eens uit waarom zij het niet mag en die kindjes van die moeders wel 8)7.
Bij dat soort situaties zeg ik dat ík dat niet goed vind, en dat andere ouders het soms wel goed vinden.
  vrijdag 18 september 2020 @ 15:38:54 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195130450
Maar waarom vind je het eigenlijk niet goed? Het is ook maar een idee toch, dat een glijbaan maar 1 kant op bruikbaar is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195130480
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 13:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Van de week vroeg ze overigens hoe baby's in de buik kwamen. Toen ik ook wel even met m'n bek vol tanden. Ik had me nog niet voorbereid op dat gesprek bij een 4-jarige, die zag ik nog niet aankomen zegmaar :P :').
Ik zeg gewoon eerlijk: papa stopt ze erin, o yeah!

Gelukkig vinden ze deze uitleg vooralsnog afdoende en vragen ze nooit door hoe dat dan precies gaat.
pi_195132736
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 15:38 schreef Lemijn het volgende:
Maar waarom vind je het eigenlijk niet goed? Het is ook maar een idee toch, dat een glijbaan maar 1 kant op bruikbaar is.
Van mij mogen de kinderen dat dus gewoon wel. Want het is een speeltoestel en ze spelen. Ze gaan vanzelf wel aan de kant als een kindje wil glijden. Ik merk dan dus dat ik heel veel boze gezichten krijg van andere ouders, omdat mijn kinderen de glijbaan ‘verkeerd’ gebruiken.
Bij Monkeytown mogen ze het niet, daar staat het heel groot geschreven.
Als het echt heel druk is in een speeltuin zeg ik het ook wel eens, dat het nu even niet mag, want dan is het wat gevaarlijker met botsingen. Accepteren ze ook prima.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 18 september 2020 @ 17:57:33 #20
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195132893
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:47 schreef LeSage het volgende:

[..]

Van mij mogen de kinderen dat dus gewoon wel. Want het is een speeltoestel en ze spelen. Ze gaan vanzelf wel aan de kant als een kindje wil glijden. Ik merk dan dus dat ik heel veel boze gezichten krijg van andere ouders, omdat mijn kinderen de glijbaan ‘verkeerd’ gebruiken.
Nou, hier dus niet :N.
Het feit dat iemand anders er ook af wil, maakt het extra leuk om nog een aantal keer via de glijbaan omhoog en omlaag te klimmen. Bonuspunten als er daardoor een rij ontstaat.
KuikenGuppy
pi_195133301
Mijne is allang geen kleuter meer. Maar zij vond (en vindt) het ook geweldig om andersom de glijbaan op te gaan.
Ik legde haar wel altijd uit dat afglijden voorrang heeft.
pi_195133445
Nog geen kleuter, wel een peuter en ik geloof niet dat ooit bij me is opgekomen om 'm te vertellen dat andersom de glijbaan op onwenselijk is! :D Nu ook wel benieuwd naar de mogelijke beweegredenen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_195133916
Ik heb Sjaak geleerd dat hij alleen de verkeerde kant op mag klimmen, als er niemand wil glijden. Want ‘gewoon’ gebruik heeft voorrang, vind ik.
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:48:42 #24
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195134913
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb Sjaak geleerd dat hij alleen de verkeerde kant op mag klimmen, als er niemand wil glijden. Want ‘gewoon’ gebruik heeft voorrang, vind ik.
Kijk, dit vind ik logisch. Denk dat ik die graag overneem. Wat Omentielvo ook al zei dus.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195134916
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb Sjaak geleerd dat hij alleen de verkeerde kant op mag klimmen, als er niemand wil glijden. Want ‘gewoon’ gebruik heeft voorrang, vind ik.
Dit inderdaad ja.

Al hangt het ook een beetje van de andere kinderen af. Zijn dat dreumesen of kleine peuters, dan probeer ik die van mij uit te leggen dat ze maar even het 'goede voorbeeld' moeten geven, omdat die kleintjes nog niet zo gevaarlijk en stoer kunnen klimmen ;)

Tegelijkertijd vind ik het ook wel een goed punt dat het ook gewoon een speeltoestel is en het redelijk arbitrair is wat de 'goede' manier is ja :D

Plus zo heb ik laatst het concept 'wrijving' uit kunnen leggen toen onze Minion merkte dat ze met haar slippers minder goed omhoog kon klimmen :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195135188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:48 schreef twist02 het volgende:

[..]

Plus zo heb ik laatst het concept 'wrijving' uit kunnen leggen toen onze Minion merkte dat ze met haar slippers minder goed omhoog kon klimmen :+
Sjaak heeft een “glijbaanbroek”, zo’n lelijke, glimmende korte broek waarmee hij supersnel van de glijbaan kan :D
pi_195135269
Ik vind de glijbaan op klimmen meestal niet zo geslaagd omdat die van mij graag alles met z’n drieën doen en niet zo handig zijn. Bij een wat grotere glijbaan betekent dat dat er drie tegelijk omhoog klimmen, de bovenste uitglijdt en vervolgens ook de andere twee naar beneden kegelt en ik met drie huilende kinderen zit omdat ze op elkaar vallen. Als ze alleen klimmen heb ik er nooit zo’n moeite mee, maar dat komt dus vrijwel niet voor.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195136073
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:02 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak heeft een “glijbaanbroek”, zo’n lelijke, glimmende korte broek waarmee hij supersnel van de glijbaan kan :D
Haha geweldig! :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  vrijdag 18 september 2020 @ 21:41:38 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195137334
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:07 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de glijbaan op klimmen meestal niet zo geslaagd omdat die van mij graag alles met z’n drieën doen en niet zo handig zijn. Bij een wat grotere glijbaan betekent dat dat er drie tegelijk omhoog klimmen, de bovenste uitglijdt en vervolgens ook de andere twee naar beneden kegelt en ik met drie huilende kinderen zit omdat ze op elkaar vallen. Als ze alleen klimmen heb ik er nooit zo’n moeite mee, maar dat komt dus vrijwel niet voor.
Ik zie dit nu voor me :D Wat superschattig trouwens dat ze dat met z'n drieën doen.

Hier geldt rekening houden met andere kindjes (en veiligheid natuurlijk). Dat doet 'ie gelukkig. Andersom geldt ook zodra er een kindje op klimt en hij wil glijden: ga maar vragen of hij of zij opzij wil gaan :P

Het is wat.
pi_195139274
In de speeltuin zeg ik altijd dat ze lief moeten zijn en als ze niet lief zijn, bijvoorbeeld 100x vanaf de glijbaan omhoog klimmen en er weer van terwijl er een klein kindje wil glijden, roep ik ze bij me en vertel ik dat het niet lief is en waarom dat niet lief is.

Voor de rest boeit het mij weinig hoe ze speeltoestellen gebruiken, zolang het maar veilig is en dus lief.
pi_195140394
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 19:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb Sjaak geleerd dat hij alleen de verkeerde kant op mag klimmen, als er niemand wil glijden. Want ‘gewoon’ gebruik heeft voorrang, vind ik.
Voorrang vind ik dan weer niet zo interessant, om de beurt des te meer. Dus na mijnesen geklim etc mag de volgende wachtende.
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:18:37 #32
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195152143
Even wat anders: Max en ik waren vandaag naar Naturalis en dat is echt een leuk uitje O+

En nu zijn we een dinosaurus uit een blokje gips aan het opgraven thuis.
  zaterdag 19 september 2020 @ 20:54:18 #33
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195152961
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:18 schreef Quoi het volgende:
Even wat anders: Max en ik waren vandaag naar Naturalis en dat is echt een leuk uitje O+

En nu zijn we een dinosaurus uit een blokje gips aan het opgraven thuis.
Ah, dus daar gingen jullie heen op het station :+

Naturalis is echt geweldig idd!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_195182075
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:54 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ah, dus daar gingen jullie heen op het station :+

Naturalis is echt geweldig idd!
Onze kleuter is ook gek op dino's & Naturalis staat hoog op het lijstje :Y
Heb hier thuis onlangs dino's van gips zitten maken, waar ze zich na afloop op kon uitleven met verf. Zo leuk!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 26 september 2020 @ 15:06:56 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195267822
Kleuter-update!

En tevens een Max-upgrade. Inmiddels doet hij - na een maandje school - zelf al zijn kleren aan en uit en is hij gewoon Groot. Wegbrengen gaat goed, alleen de BSO is nog hell on earth en dat snap ik heel goed. Is school klaar, moet je daarna weer ergens anders heen.

Leve de speeldate trouwens. Vanmiddag speelt er een jongetje uit de straat bij ons. Ze spelen wisselend bij de een of de ander en ik kan gewoon mijn laptop openklappen, zo braaf spelen ze O+
pi_195275452
@Quoi hier een beetje het zelfde. School is geweldig, hij wordt snel zelfstandig. Bso gaat elke keer beter maar de overgang is lastig. Hij wordt opgehaald door een medewerker en moet een stukje rijden. Dat vindt hij het lastigst. Als hij er eenmaal is, vindt hij het prima. Had van de week de hele middag buiten gespeeld.
pi_195276604
Grappig, hier is de BSO echt vanaf het eerste moment goed gegaan, terwijl school in het begin echt wennen was.
Scheelt wel dat de BSO in hetzelfde gebouw is misschien, dat is wel heel fijn. Als ik 'r op ga halen, hoor ik 'r altijd heel hard 'Nee!' roepen zodra ze door heeft dat ik het ben, omdat ze nog niet naar huis wil :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zaterdag 26 september 2020 @ 23:13:15 #38
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195276911
Dat is fijn!

In hetzelfde gebouw: check.
Niet willen worden opgehaald: check.

Het is echt het ertegen opzien.

En daarom zal het wel goedkomen denk ik :)

@twist02 wanneer is ze begonnen op school?
pi_195279615
Wat raar Quoi, omdat het in hetzelfde gebouw is en hij wel met veel plezier naar school gaat verwacht je dat niet. Maar wellicht komt dat ook door de drukke dag, dat hij dan gewoon naar huis wil in plaats van wat dan ook. Wij hebben kleuter bewust niet gelijk naar de BSO gedaan, die had dat ook echt niet getrokken (al verwacht ik bij z’n zusjes daar geen problemen mee eigenlijk). Hij is op eigen verzoek pas dit schooljaar begonnen.

Mijn dino-fan vond Naturalis erg tof, maar de T-Rex heel eng, wilde hij niet mee op de foto (of überhaupt naast staan). Vooral vanwege de filmpjes op de achtergrond.

O is helemaal blij in zijn nieuwe 2/3 klas. Hij gaat met veel plezier naar school, pikt al wat dingetjes op van groep 3 en heeft het vooral naar z’n zin. Hij zit erg lekker in zijn vel! Tot frustratie van man zit hij echter wel in een ‘mama is geweldig’-fase, dus ik krijg heel veel knuffels en kusjes, ik moet hem naar bed brengen en ik win al zijn denkbeeldige wedstrijden. Ik vind dat niet zo’n probleem :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195292806
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 september 2020 23:13 schreef Quoi het volgende:
Dat is fijn!

In hetzelfde gebouw: check.
Niet willen worden opgehaald: check.

Het is echt het ertegen opzien.

En daarom zal het wel goedkomen denk ik :)

@:twist02 wanneer is ze begonnen op school?
In mei vorig jaar, dus ze heeft toen nog een paar weken school gehad, en afgelopen jaar het eerste hele jaar zeg maar. School gaat echt met ups en downs, maar de BSO is eigenlijk vanaf het begin af aan al prima gegaan.
Maar ja, zoveel kinderen, zoveel verschillende verhalen zeg maar ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 27 september 2020 @ 20:55:27 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195293569
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 08:45 schreef FlyingFish het volgende:
Maar wellicht komt dat ook door de drukke dag, dat hij dan gewoon naar huis wil in plaats van wat dan ook.
Dit is het :Y

En zoveel kinderen, zoveel verhalen inderdaad. Naast mijn optimisch gestemde post over de speeldate, stuiterde Max dit weekend van 's ochtends vroeg tot 's avonds later dan normaal rond. Reuze gezellig met leuke praatjes, maar omdat alleen (want vriend weekend weg) ben ik wel een beetje uitgeblust/gebroken rugtechnisch :{
pi_195320061
Hier is de BSO ook geen overweldigend succes. Het scheelt dat hij nu vaker naar de groep mag waar 2 klasgenootjes ook zitten.

We krijgen vermoedelijk wel een lange, lange herfst/winter. S. begon vannacht met hoesten en zit dus thuis vandaag. Op mijn kinderloze ochtend. Gelukkig is hij wel heel gezellig en lief. Hij zei het dat papa vergeten was het virus uit te zetten :')
En hij heeft de liefste juf. Ik belde school om hem ziek te melden en kreeg 5 minuten later al een berichtje in de Ouderportaal met beterschap van de juf. S. was helemaal trots O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:46:32 #43
269689 crew  Viv
pi_195383341
Ik ga hier alvast meelezen, ZZ gaat aanstaande maandag voor het eerst wennen op school (meteen de hele dag, is tot 14.00). Rugzakje hangt al aan de kapstok, broodtrommel komt vandaag binnen. :D O+

@Quoi hoezo rugtechnisch :* heeft de operatie wel het beoogde effect gehad?
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:53:24 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195383440
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:46 schreef Viv het volgende:
Ik ga hier alvast meelezen, ZZ gaat aanstaande maandag voor het eerst wennen op school (meteen de hele dag, is tot 14.00). Rugzakje hangt al aan de kapstok, broodtrommel komt vandaag binnen. :D O+

@:Quoi hoezo rugtechnisch :* heeft de operatie wel het beoogde effect gehad?
Ooooooooh @Viv is het al zover ja? Het is nu zó leuk om Max te zien 'groeien', nu hij gewend is O+ Succes!

De pijn is bijna een jaar weggeweest, maar ik deed ook rustig aan. Nu na de vakantie (op dun matrasje slapen, veel lichamelijke activiteit) en nu ik langzaam weer wat aan het sporten ben, ben ik blijkbaar over een grens gegaan en heb ik weer veel pijn. En dat is echt heel erg kut }:| Ik hoop dat het omkeerbaar is natuurlijk en dat ik gewoon wat rustiger aan moet doen. Dus ik ben hard op zoek naar een balans :r
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 2 oktober 2020 @ 11:58:55 #45
269689 crew  Viv
pi_195383545
@Quoi wat kut inderdaad, hopelijk gaat het weer weg en kun je de balans vinden. Dat je een jaar rustig aan gedaan hebt vind ik al heel knap van je! Tijdens je zwangerschap was je altijd net te laat met weer een stap terugdoen haha. :+
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 12:08:11 #46
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195383731
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 11:58 schreef Viv het volgende:
@:Quoi wat kut inderdaad, hopelijk gaat het weer weg en kun je de balans vinden. Dat je een jaar rustig aan gedaan hebt vind ik al heel knap van je! Tijdens je zwangerschap was je altijd net te laat met weer een stap terugdoen haha. :+
Ja ik ken mijn valkuilen :P Wat ik doe is trouwens wandelen en af en toe een balletje slaan op de tennisbaan. Met een fysio doe ik wat oefeningen in een sportschool. Ik weet wel dat we niet vanzelfsprekend terugkeren naar onze persoonlijke 1.0 na een zwangerschap, maar het valt me zwaar dat dit nog steeds ver afstaat van hoe ik was. Ik vind het ook stom om voor Max een moeder te zijn die het af en toe lichamelijk niet redt :X

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 02-10-2020 14:11:55 ]
  maandag 5 oktober 2020 @ 15:07:54 #48
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195445019
OK. Eerste speeldate is ongoing, een vriendje over de vloer O+ Wel onwennig hoor. Max bunkert wat pitabroodjes met pesto en appelmoes, maar jongetje wil alleen maar snoep (helaas, hebben we niet :X ) en heeft al 1x gepoept en 5x geplast op de wc :') :D Ze spelen echt wel heel leuk samen.

@Viv hoe ging het vandaag?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 5 oktober 2020 @ 15:36:01 #49
269689 crew  Viv
pi_195445541
@Quoi Het ging heel goed! O+ Juf zei dat ze meteen leuk mee heeft gedaan en vriendjes heeft gemaakt. Woensdag mag ze weer. :)
pi_195451762
Wat leuk @Viv !
pi_195467559
Gisteren 10 minuten gesprek gehad, L deed het goed, was lekker vrij en kwam voor zichzelf op. Ze had een heel rustig jongetje verwacht maar dat viel heel erg mee! (klopt, zo is het thuis ook. Lijkt een heel rustig type, totdat je hem leert kennen.)

Hoe eten jullie kleuters op school? Aan een tafel of op een bankje? Hier eten ze op een bankje en de juf vond dat hij zo knoeide. Ik vind dat niet zo vreemd zonder tafel :?

En, EINDELIJK gaat het goed met poepen, een ruime week geen ongelukjes, oké, 1 kleine maar goed. Daarvoor elke dag minstens 1 vieze onderbroek, soms wel 5. (ksst fokwet, wegwezen)
pi_195468121
@Viv : fijn dat Zz het zo leuk vond op school! :)
@Nazil : op school eten ze soms aan tafel en soms gewoon op hun stoeltjes in de kring

Gister ook 10min gesprekje gehad met de juffen van mijn kleutermeisje. Ze zit nu in groep 2 en verwacht wordt dat ze volgend schooljaar gewoon naar groep 3 gaat i.p.v. nog een jaar doorkleuteren, omdat ze laat in de herfs jarig is :)
Ze kan inmiddels ook al behoorlijk schrijven (had ik op FB laten zien :7 )

Speelafspraakjes zijn hier ook helemaal het einde. Kleuter heeft 2 vriendinnetjes op school waarmee ze gemiddeld wat meer speelt dan met de andere kinderen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 30% gewijzigd door MorganLeFay op 08-10-2020 09:29:22 ]
pi_195471248
Dat klinkt als een playdate from hell Morgan :D Ik ben een beetje huiverig voor speeldates met kleuters, ik wacht wel tot ze iets ouder en zelfstandiger zijn. Gelukkig heeft mijn kleuter daar ook weinig interesse in, waarschijnlijk omdat hij thuis al speelmaatjes heeft die hem op handen dragen. Als we in de speeltuin een vriendje tegenkomen moet ik hem ook altijd overtuigen om daarmee te gaan spelen in plaats van met zijn zusjes.

Fijn dat ze een goede start had Viv!

Nazil, Leuk dat hij zich blijkbaar al zo thuis voelt op school dat hij echt zichzelf kan zijn! Hier eten ze gewoon aan tafel, op een bank eten klinkt als een uitnodiging voor veel rommel. Eten ze dan in de kring ofzo?

Onze keuken wordt momenteel verbouwd. O gaat er s ochtends speciaal voor zitten en praat de keukenman de oren van zijn hoofd. De keukenman wordt “sterke meneer” genoemd, dus volgens mij vindt hij het niet heel vervelend. Het ochtendritueel gaat wel een stuk sneller zo, want als ze klaar zijn mogen ze bij de keuken kijken. En hij heeft sowieso een topweek daardoor. Gisteren met opa mee naar huis, vandaag BSO, morgen en overmorgen naar andere opa en oma na school (en evt vrijdag ook nog). Ik denk dat hij volgend jaar weer een nieuwe keuken wil.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195480313
Ff ja er staan bankjes in een kring en daarop eten ze voor zover ik begrijp. Ik vind het maar raar.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 08:58:31 #55
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195480421
Dat eten in de kring doen ze in de kleuterklas van F ook. Volgens mij hebben ze niet eens genoeg tafels voor alle kinderen, dus is het vooral een praktische keuze. De rest van de dag spelen kinderen ook heel veel in 'hoeken' (op matten, bij de zand/watertafel), dus dan zijn al die tafels ook niet nodig, staan alleen maar in de weg.
pi_195492407
Wij hebben een kledingbijter in huis. Super vervelend, want jassen en truien gaan kapot. Vandaag op aanraden van een vriendin een bijtketting gekocht, super benieuwd of dat gaat werken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 7 oktober 2020 @ 20:09:58 #57
269689 crew  Viv
pi_195492630
@LeSage in wat voor situaties bijt hij? ZZ bijt bijvoorbeeld vaak haar lip kapot als ze zich zit te vervelen. :)

Tweede keer wennen ging ook goed! Ook met buiten bij het hek afscheid nemen. (De eerste dag mocht ik haar tot aan het klaslokaal brengen.)
pi_195493918
Lesage, mijn oudste heeft ook periodes waarin hij dat doet. Zo'n ketting helpt maar bij buitenspelen niet. Ik heb ook bijt-dingen gehangen aan de lipjes van jasritsen, dat hielp ook.
pi_195494378
Fijn dat het zo goed gaat @Viv

Hij bijt gedurende de hele dag. Ik vermoed met zijn karakter dat het prikkelverwerking is en om een soort rust te vinden. De juf omschreef S. vorig schooljaar als ‘aan’ en dat is het inderdaad. Hij is altijd alert en onthoudt heel veel.
We zijn nu op school ook bezig met stickers omdat hij in zijn enthousiasme ooit kindjes duwt. Hij heeft zichzelf dan niet onder controle.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:14:53 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195530139
Zit er bij jullie ook een uitgetelde kleuter op de bank? :D
In plaats dat hij alles nou een beetje doseert, maar alles ging de hele week op 200%. Primeur: we hebben een vriendenboekje ingevuld. Mijn eigen basisschooltijd lijkt net gisteren bij dat soort dingen O+

Toppunt is wel dat ik straks uit eten ga met 3 moeders van jongetjes uit de kleuterklas. Whoea.
pi_195560627
@Quoi eigenlijk is meneer helemaal niet zo moe na school. Ik laat hem altijd even uitrusten op de IPad met wat drinken en eten. En nog meer eten. En nog meer. En nog meer. En daarna gaat hij weer spelen en de hele woonkamer vol auto's zetten.

Wij gaan straks lunchen ergens en hij heeft daar zo'n zin in. Het is ook al zo lang geleden door corona.
pi_195630196
Jeetje, ik ben gisteravond en vanmorgen best geschrokken.
Na de persconferentie had S. wel meegekregen dat mijn werk (horeca) tijdelijk stil komt te liggen.
Bij het naar bed brengen ging hij ineens compleet door het lint. Heel boos, driftig. Dat ging in zijn bed over naar heel hard huilen. Hij maakte zich zorgen, vertelde hij. Ik moest bij hem blijven liggen, hij lag nog snikkend naast me met 1000 vragen.
Uiteindelijk sliep hij lekker, maar werd om 2 uur vannacht wakker omdat hij in bed geplast had. Dat was echt een jaar geleden. En vanmorgen werd hij stilletjes wakker, kleedde zich met moeite aan en rende om 8.15 net voor we naar school gingen naar de wc om te spugen.
Uiteraard thuis gebleven, maar hij is dus echt niet ziek, zegt hij zelf ook.
Net nog even een gesprekje met hem gehouden en hij is dus echt bang voor alles. Dat mama geen werk meer heeft, dat Sinterklaas zijn cadeaus niet kan kopen ( :') O+ ‘Misschien online, mama, of dat wij ze online kopen en dat Sinterklaas het terug betaalt), over of hij nog wel naar school mag.

Ik had de impact van deze situatie echt onderschat en vind het zo zielig voor S. dat hij dit blijkbaar zo goed mee krijgt en er dus ook verdrietig van wordt.
Deze zorgen horen bij ons te liggen, niet bij onze 4,5 jarige ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:30:38 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195632537
Ach gossie... dat is toch ook niet leuk :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 13:37:04 #64
171422 LadyBlack
paint it black
pi_195632687
Ahhhh LeSage wat sneu :'(

Ze krijgen echt veel meer mee dan je denkt inderdaad. En hebben een grote fantasie he, dus kan alles nog veel erger worden in hun hoofd.

S had het in mei of juni soms ook heeeeeeel moeilijk. Ze gingen toen nog maar heel soms naar school, geen bso en opa & oma zagen ze al heel lang niet. Toen kwam er ook een keer zo'n enorme huilbui waarbij hij alles en iedereen uitschreeuwde die hij miste ;( ik lag er huilend naast...

Sindsdien heeft hij af en toe een minder heftige variant van die huilbui. Even een uitlaatklep, ik vind het wel gezond. Lekker knuffelen en dan is ie er weer.

Hopelijk krijg je jouw S ook weer ontspannen. Ik zou vooral proberen te benadrukken wat er allemaal wél kan. Sterkte voor je jongetje!
pi_195639088
Ach LeSage, dan breekt je hart wel even ja ;(

Ja, ik probeer er ook wel op te letten, want ze pikken inderdaad meer op dan je denkt...

Vanmiddag had onze Minion een vriendinnetje te spelen en ze knutselden toverstafjes. Bij het bedenken wat ze gingen toveren kwamen eerst de te verwachte zaken aan bod ('dat ik niet meer naar bed hoef' en 'dat ik altijd pannenkoeken mag eten'), gevolgd door: "Neeee, we gaan corona weg toveren, daarmee helpen we iedereen! :o " O+

En dan ook nog heel bijdehand er achteraan: "Maar dan weten we nog niet meteen of het werkt, we moeten eerst even wachten en kijken of er niemand meer ziek wordt!"

Kleuters die al rekening houden met incubatietijd, het moet niet gekker worden :X
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195641588
Ach wat sneu LeSage.. ik heb het in zijn bijzijn nooit over corona. Er zijn mensen ziek en daarom kunnen bepaalde dingen niet meer. Maar wij werken allebei in een vitale sector dus qua werk verandert er weinig. Hij heeft laatst van een ander kind geleerd dat het corona heet, maar hij is er verder niet mee bezig.
zijn juf was in nauw contact geweest met iemand die corona heeft, maar ik kreeg net bericht dat ze negatief getest heeft. Gelukkig.
pi_195641921
Wat sneu dat er zoveel kleutertjes al zo mee bezig zijn.
Hij was gelukkig vanmiddag al een stuk minder bezorgd. Er even over praten en gerust stellen doet wel wat.

Nu maar proberen er zo min mogelijk van te laten horen aan de jongens...
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195657156
Ik kom deze nog even spammen, want we trekken morgen al lootjes!

OUD / OUD Secret Santa 2020 - alle lootjes verzamelen!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 oktober 2020 @ 18:37:31 #69
269689 crew  Viv
pi_195679096
Even een random vraag: hoe noem je een kind dat ouder is dan de kleuterleeftijd? :?

Baby, dreumes, peuter, kleuter, en dan komt ???
pi_195679355
Kind en daarna puber.
pi_195679404
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:37 schreef Viv het volgende:
Even een random vraag: hoe noem je een kind dat ouder is dan de kleuterleeftijd? :?

Baby, dreumes, peuter, kleuter, en dan komt ???
Mijn ouders hadden vroeger zo'n gezondheidsgids (waarin allerhande ontwikkelingen in een mensenleven en ziektes worden besproken) uit de jaren 70 liggen. Die had ik eens gelezen en toen kwam ik erachter dat ik (toen 9) een "schoolgaand kind" was (zat tussen kleuter en puber in). Die conclusie vonden mijn ouders toen hilarisch...maar op zich klopt het :P
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:13:09 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_195679611
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:37 schreef Viv het volgende:
Even een random vraag: hoe noem je een kind dat ouder is dan de kleuterleeftijd? :?

Baby, dreumes, peuter, kleuter, en dan komt ???
Kutzak.
disclaimer
pi_195679851
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Kutzak.
Ik dacht dat dat de verzamelnaam voor peuters en kleuters was...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 19:39:21 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_195679999
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:30 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat de verzamelnaam voor peuters en kleuters was...
Nee dat blijft tot ze uit huis gaan.
disclaimer
pi_195680170
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Kutzak.
:D
In mijn dagboek op mijn iPhone had ik van die tags om buien aan te geven. Ik had dreumesperikelen, peuterstreken en kleuterdrama.
Toen ze zes werd wist ik niet hoe ik de volgende fase moest benoemen.
Tot nu. Ik ga een tag kutzak aanmaken. O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:18:28 #76
269689 crew  Viv
pi_195680806
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:00 schreef MorganLeFay het volgende:
Mijn ouders hadden vroeger zo'n gezondheidsgids (waarin allerhande ontwikkelingen in een mensenleven en ziektes worden besproken) uit de jaren 70 liggen. Die had ik eens gelezen en toen kwam ik erachter dat ik (toen 9) een "schoolgaand kind" was (zat tussen kleuter en puber in).
Ja dit had ik ook in mijn hoofd van vroeger, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen van "Ik ben moeder van een schoolgaand kind, een peuter en er is nog een derde onderweg". :')
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Kutzak.
:D O+
pi_195681110
Sjaak zegt dat hij geen kind is, maar een kleuter. Hij zegt ook dat hij pas een kind is als hij 6 jaar is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:03:48 #78
269689 crew  Viv
pi_195681923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak zegt dat hij geen kind is, maar een kleuter. Hij zegt ook dat hij pas een kind is als hij 6 jaar is.
Ja dat bedacht ik me ook, dat mensen na de kleuterleeftijd gewoon "Ik heb een kind van 8" zeggen. :') Of een kutzak dus.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:16:24 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195682218
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 20:33 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak zegt dat hij geen kind is, maar een kleuter. Hij zegt ook dat hij pas een kind is als hij 6 jaar is.
Kuiken zei laatst: "nu ben ik een jeugd".
Nee, dat is toch niet helemaal hoe het werkt :').
KuikenGuppy
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:19:37 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_195682284
Ik zeg ook eigenlijk nooit dat ik een kleuter en een peuter heb hoor. Ik heb gewoon 2 3 kinderen :P
disclaimer
pi_195682303
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 20:18 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja dit had ik ook in mijn hoofd van vroeger, maar ik heb nog nooit iemand horen zeggen van "Ik ben moeder van een schoolgaand kind, een peuter en er is nog een derde onderweg". :')
[..]

Mensen zeggen dan toch gewoon ‘Ik ben moeder van een zoon van 6?’ Ergo, na je kleutertijd word je gereduceerd tot je geslacht en leeftijd *)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:30:35 #82
269689 crew  Viv
pi_195682576
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:19 schreef SQ het volgende:
Ik zeg ook eigenlijk nooit dat ik een kleuter en een peuter heb hoor. Ik heb gewoon 2 3 kinderen :P
Ja ik zeg het eigenlijk vooral tegen de peuter zelf, dat ze een peuter is. :')
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 21:48:57 #83
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195683065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:30 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja ik zeg het eigenlijk vooral tegen de peuter zelf, dat ze een peuter is. :')
Ik zei wel eens "doe niet zo kinderachtig, je lijkt wel een kleuter... oh wacht..." :').
KuikenGuppy
pi_195683682
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 19:13 schreef SQ het volgende:

[..]

Kutzak.
Dat is de overkoepelende term voor alle leeftijden.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195683698
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:16 schreef Burdie het volgende:

[..]

Kuiken zei laatst: "nu ben ik een jeugd".
Nee, dat is toch niet helemaal hoe het werkt :').
O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195683733
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zei wel eens "doe niet zo kinderachtig, je lijkt wel een kleuter... oh wacht..." :').
Ja... ‘Je gedraagt je nu echt als een klein kind!’

Nevermind, ga gewoon maar door met plassen op de grond/met gebalde vuisten op de grond janken/Lego opeten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:07:31 #87
269689 crew  Viv
pi_195684634
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:48 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik zei wel eens "doe niet zo kinderachtig, je lijkt wel een kleuter... oh wacht..." :').
Haha, "Doe eens niet zo kínderachtig!" is hier al jaren een running gag. In mijn studententijd werkte ik als supermarktcaissière in een Nijmeegse volksbuurt, en ik moest mijn gezicht wel heel erg in de plooi houden toen iemand dit haar kind (van een jaar of 6) toebeet. :D
pi_195687774
Mijn 6-jarige vindt ineens alles kinderachtig. Toen moest ik haar toch echt even inlichten dat ze nog 12 jaar kind is. Toen sloeg ze om naar «dat is voor babies». Padoem patsj...
pi_195692199
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 18:37 schreef Viv het volgende:
Even een random vraag: hoe noem je een kind dat ouder is dan de kleuterleeftijd? :?

Baby, dreumes, peuter, kleuter, en dan komt ???
Jong schoolkind ;-)

Hier bijna een verse kleuter! Nog 2 nachtjes slapen maar we vieren het t hele weekend door corona...
S. 2014
J. 2016
  maandag 19 oktober 2020 @ 22:57:28 #90
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195739035
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 13:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jong schoolkind ;-)

Hier bijna een verse kleuter! Nog 2 nachtjes slapen maar we vieren het t hele weekend door corona...
Gefeliciteerd met James! *O*

------

Wij hadden de Efteling en 2 nachten in een hotel dichtbij geboekt een tijd geleden en zijn maar gewoon gegaan. En echt: wat is dit een geweldige leeftijd om met ze naar de Efteling te gaan O+ O+ En wat groeien ze toch tussen 3j3m en 4j1m :o We waren er afgelopen januari en toen was Max ziekig (visualiseer een scheefhangend Droomvluchtkarretje en daarin kots). Nu was hij fit en heeft hij genoten van heel veel attracties. En in het hotel (een kindvriendelijk hotel in Kaatsheuvel, echt ultiem) was hij zo vrij, maakte hij een vriendinnetje met wie hij 3 dagen heeft gespeeld en bestelde hij zijn eigen pizza enzo.

En nu maar weer in ons hok. Het voelde wat losbandig zo aan het begin van weer een gedeeltelijke lockdown, maar tegelijkertijd voelt het alsof ik 3 weken op vakantie ben geweest :s)
pi_195739320
Wat tof zeg @Quoi . Wij waren er vorige week (in de Efteling) en het kan wmb echt prima nu. Wat vond Max het leukst in de Efteling? Sjaak is heel erg fan van het Lavenlaar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 19 oktober 2020 @ 23:29:35 #92
269689 crew  Viv
pi_195739725
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 22:57 schreef Quoi het volgende:
(visualiseer een scheefhangend Droomvluchtkarretje en daarin kots)
:D :o :'(
  maandag 19 oktober 2020 @ 23:34:43 #93
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195739822
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:10 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat tof zeg @:Quoi . Wij waren er vorige week (in de Efteling) en het kan wmb echt prima nu. Wat vond Max het leukst in de Efteling? Sjaak is heel erg fan van het Lavenlaar.
Als we hem dit vragen zegt hij: alles! We zijn in de droomvlucht, slakkenbaantje, trein, Carnaval Festival, Monsieur Cannibale, piranha en Max & Moritz geweest en heel veel speeltuinen. Ik denk dat hij Monsieur Cannibale het leukst vond O+

Engst was de draak in het sprookjesbos :P

We hebben hem - ook vanwege geen wachtrij - meegesleept in de piranha en Max & Moritz. Die vond hij eng en hij vroeg de hele dag of we vooral daar niet in gingen. Beetje gemeen, maar het was een groot succes :P Hoe leuk ook, een achtbaan met zijn naam :) Lavenlaar dus niet gezien en meegekregen. Wat is er ook veel!
pi_195740452
Ik ben vandaag 5 jaar moeder O+ :Y *O* :'(
Ik ben er een beetje emo van.

5 jaar geleden probeerde ik nu te slapen in het ziekenhuis waar ik was opgenomen met cholestase
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 20 oktober 2020 @ 00:49:45 #95
269689 crew  Viv
pi_195741712
Van harte gefeliciteerd Adrian! :) Best een bijzonder moment, alweer vijf jaar!

L is morgen jarig, ook 5 😍!
pi_195742022
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 23:34 schreef Quoi het volgende:

[..]

Als we hem dit vragen zegt hij: alles! We zijn in de droomvlucht, slakkenbaantje, trein, Carnaval Festival, Monsieur Cannibale, piranha en Max & Moritz geweest en heel veel speeltuinen. Ik denk dat hij Monsieur Cannibale het leukst vond O+

Engst was de draak in het sprookjesbos :P

We hebben hem - ook vanwege geen wachtrij - meegesleept in de piranha en Max & Moritz. Die vond hij eng en hij vroeg de hele dag of we vooral daar niet in gingen. Beetje gemeen, maar het was een groot succes :P Hoe leuk ook, een achtbaan met zijn naam :) Lavenlaar dus niet gezien en meegekregen. Wat is er ook veel!
Die draak is hier nog steeds een plek waar we snel langs rennen, dus Sjaak snapt Max wel. En die achtbaan is echt heel leuk voor kleuters, maar nog leuker als je naam erop staat O+
pi_195742023
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:18 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben vandaag 5 jaar moeder O+ :Y *O* :'(
Ik ben er een beetje emo van.

5 jaar geleden probeerde ik nu te slapen in het ziekenhuis waar ik was opgenomen met cholestase
Gefeliciteerd met Willem!
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 07:15:50 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195742044
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:18 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben vandaag 5 jaar moeder O+ :Y *O* :'(
Ik ben er een beetje emo van.

5 jaar geleden probeerde ik nu te slapen in het ziekenhuis waar ik was opgenomen met cholestase
Aaah gefeliciteerd! Blijft speciaal om terug te denken aan die tijd! @Vieve6 ook van harte!
pi_195742294
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 00:18 schreef Adrian4 het volgende:
Ik ben vandaag 5 jaar moeder O+ :Y *O* :'(
Ik ben er een beetje emo van.

5 jaar geleden probeerde ik nu te slapen in het ziekenhuis waar ik was opgenomen met cholestase
Gefeliciteerd!
pi_195762388
Wie had ooit gedacht dat ik dit #livingthedream zou vinden. Maar deze ochtend O+
Na weken van heel veel brutaal gedrag, zelfs gisteren met logeren bij opa en oma, hebben we het deze ochtend zo fijn.
Lekker tot 7 uur geslapen, gezellig geknuffeld en gekletst in bed. Ontbijtje op het gemak, jongens samen gespeeld.
En nu zit S. te kleuren, knippen en schrijven terwijl ik aan de andere kant zit te breien. Heerlijk O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195762641
Oooh, dat is inderdaad idyllisch @LeSage O+
pi_195763812
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 11:30 schreef LeSage het volgende:
Wie had ooit gedacht dat ik dit #livingthedream zou vinden. Maar deze ochtend O+
Na weken van heel veel brutaal gedrag, zelfs gisteren met logeren bij opa en oma, hebben we het deze ochtend zo fijn.
Lekker tot 7 uur geslapen, gezellig geknuffeld en gekletst in bed. Ontbijtje op het gemak, jongens samen gespeeld.
En nu zit S. te kleuren, knippen en schrijven terwijl ik aan de andere kant zit te breien. Heerlijk O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+
pi_195769703
Ah wat fijn LeSage, ziet er inderdaad heel gezellig uit 🥰!
pi_195769978
En om het af te maken was de middag net zo heerlijk O+
Lang in de bossen gewandeld en tamme kastanjes gezocht waar we de komende tijd mee kunnen bakken/chocopasta maken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 21 oktober 2020 @ 21:41:33 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195774227
LeSage O+

Waar was je?
pi_195774687
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 21:41 schreef Quoi het volgende:
LeSage O+

Waar was je?
Leenderbos, daar woon ik vlakbij. Helemaal in het zonnige zuiden ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:14:33 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195774988
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:00 schreef LeSage het volgende:

[..]

Leenderbos, daar woon ik vlakbij. Helemaal in het zonnige zuiden ;)
Ziet er heel goed uit! Meer van dat soort dagen :Y

Wij deden een wandelingetje in de Loonse en Drunense duinen vandeweek. Mijn vriend kan het dan niet laten om knakworstjes warm te maken, tussen een broodje en ergens op een boomstam opeten. Ik geef hem gelijk: dat was toch wel subliem O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195775004
LeSage, wat klinkt dat als een fijne, welkome dag zo! Heerlijk!

Quoi, dat ziet er ook echt geweldig kneuterig uit O+

Ik was met Sjaak in Madurodam O+ Hij vond het geweldig om te zien. Er is ook veel te spelen en ontdekken, met boten die je door sluizen kunt laten gaan en containers die je op boten moet laden enzo, dus we hebben ons er 5 uur vermaakt, zelfs met de regen vanmorgen. Hij was ook zo leuk vandaag O+
We hebben Sjaak ook gewogen en hij is bijna 2 kazen zwaar ^O^
  woensdag 21 oktober 2020 @ 22:27:38 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195775312
Ohhh tof @MevrouwCactus. Ik heb ook over Madurodam nagedacht! Maar het regende zo vanmorgen. We hebben dus maar muffins gebakken, een plant gesnoeid en de Polar Express en Het Paard van Sinterklaas gekeken :')
pi_195775791
Wij zijn afgelopen zondag het bos ingetrokken om bladeren, kastanjes, eikels en ander herfstspul te zoeken, 'opdracht' van de juf. Nu zit hij de dagen af te tellen tot de vakantie voorbij is want dan mag hij het meenemen naar school O+

Gisteren heb ik hem laten kiezen wat we gingen doen, het werd monkeytown. Nummer 1 zat vol, nummer 2 had wel plek. Heerlijk gespeeld, lekker rustig als er maar 30 mensen mogen komen. Daarna even snel de primark ingedoken omdat we toch in die stad waren, want in ons dorp is geen shirt te vinden in zijn maat. Hele wintergarderobe in het mandje gegooid. L wist precies dat de gele sticker zijn maat was dus bij lelijke dingen kon ik niet zeggen dat zijn maat er niet was :+ hij heeft zelf vanalles uitgekozen. Er had nog meer bij gemoeten, een 3e jas is altijd handig volgens l want 2 is echt te weinig en sloffels (sloffen of pantoffels) moesten ook. Maar die dingen heb ik maar uit zijn kop gepraat. 2 jassen is genoeg en sloffen draagt hij nooit.
pi_195776225
Madurodam O+ Dat vind ik zo leuk! Ga ik volgend jaar S. ook maar eens mee naartoe nemen.

Quoi, klinkt ook als een hele lekkere dag. Wij hebben een tijdelijke tv zonder Disney+ mogelijkheid en dat mis ik wel voor zulke dagen :')

Nazil, klinkt al zo groot, zelf kleding uitkiezen. Wel jammer dat je geen smoesjes meer kon inzetten. Ik was van de week in de C&A met mijn moeder en was blij dat Mijm er niet bij was. Er was een wand vol hysterische Paw Patrol kledij en daar hadden we vast een flinke discussie/peuterterror mee gehad :X
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195777777
Ik neem mijn kinderen bewust nog niet mee kleding kopen, die willen dan alles kopen, want alles is leuk. Online mag O soms uit twee dingen kiezen, dat is keuze genoeg. En Paw Patrol mag alleen op pyjama’s hier :@

Fijn dat jullie zo’n relaxte dag hadden LeSage. Ik wilde eigenlijk ook naar het bos, maar hier was het baggerweer. Dus we hebben appeltaart gebakken en Voor het eerst wie is het gespeeld, wat zn zusjes heel graag wilden spelen maar die begrijpen het nog niet helemaal en klappen gewoon willekeurig wat figuren om. O deed het al wel goed, is een aanrader voor kleuters!

Madurodam staat hier ook al tijden op de planning, komt er maar niet van. Ik vind het wat dat betreft wel vervelend dat je alles moet reserveren tegenwoordig, wij besluiten vaak redelijk last minute wat we gaan doen. Ik heb tot m’n 28e in Den Haag gewoond, op 10 tot 15 minuten fietsen afstand, maar ben er nog nooit geweest... volgens mijn ouders was het altijd gewoon saai kleine gebouwtjes kijken.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195778897
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was Sjaaks favoriet in Madurodam. Bruggen, sluizen en boten.

@FlyingFish er zijn 2 speeltuinen waar Sjaak ook veel heeft gespeeld. De binnendingen zijn allemaal voor 6 jaar en ouder. Aangezien Sjaak dingen snel spannend vindt, hebben we die niet gedaan.
We hebben wel bij de huisjes en gebouwen gekeken, maar dat was al snel niet meer interessant. Als die extra dingen er niet waren, hadden we binnen 30 minuten weer buiten gestaan.

Ik hou van Den Haag O+ mijn opa en oma woonden er en ik vond het altijd leuk om daar naartoe te gaan. Iedere keer als ik de stad binnen kom (en dat is veel te weinig), word ik vrolijk.
Gelukkig kon ik Sjaak overhalen om binnenkort een weekendje daar naartoe te gaan, dan gaan we naar het Museon hebben we besloten O+
pi_195779055
Wij vonden Madurodam zo tof vroeger dat mijn zusje er ooit voor koos om haar verjaardag niet te vieren maar een dagje naar Madurodam te gaan O+
En dan dus wel alleen kleine gebouwtjes kijken. En opdrachten uitvoeren. Dan moesten we een bepaald gebouw gaan zoeken, dat soort dingen.

Wij gaan straks nog maar eens naar de bossen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 22 oktober 2020 @ 08:04:52 #116
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195779212
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 07:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was Sjaaks favoriet in Madurodam. Bruggen, sluizen en boten.

@:FlyingFish er zijn 2 speeltuinen waar Sjaak ook veel heeft gespeeld. De binnendingen zijn allemaal voor 6 jaar en ouder. Aangezien Sjaak dingen snel spannend vindt, hebben we die niet gedaan.
We hebben wel bij de huisjes en gebouwen gekeken, maar dat was al snel niet meer interessant. Als die extra dingen er niet waren, hadden we binnen 30 minuten weer buiten gestaan.

Ik hou van Den Haag O+ mijn opa en oma woonden er en ik vond het altijd leuk om daar naartoe te gaan. Iedere keer als ik de stad binnen kom (en dat is veel te weinig), word ik vrolijk.
Gelukkig kon ik Sjaak overhalen om binnenkort een weekendje daar naartoe te gaan, dan gaan we naar het Museon hebben we besloten O+
Hier idem! Hij is daar niet weg te slaan. En terecht. Leuk gemaakt!

Er is een leuk boekje van Boer Boris naar oma oid, dat gaat over Den Haag en erheen gaan enzo.

Ik ben ook benieuwd naar Museon met een kleuter.
pi_195780302
Wij hebben het Museon laatst gedaan met een kleuter en twee grote peuters, maar dat zou ik nog niet aanraden. Ik denk dat dat pas vanaf een jaar of 7/8 echt leuk is. Mijn 5-jarige kon er nog niet zoveel iig, zeker de vaste exposities zijn niet op die leeftijd gericht. De tijdelijke expositie over otzi hebben we nog het meeste tijd doorgebracht omdat ze dat voor jonge kinderen als een soort spoorzoeken hadden opgezet met 8 stationnetjes met simpele spelletjes als zoek de verschillen, dr bibber en puzzels.

En we gaan Madurodam op het ‘binnenkort’-lijstje zetten. We kunnen er toch nog met flinke korting naar toe dit jaar.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  donderdag 22 oktober 2020 @ 09:55:52 #118
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195780502
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:42 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben het Museon laatst gedaan met een kleuter en twee grote peuters, maar dat zou ik nog niet aanraden. Ik denk dat dat pas vanaf een jaar of 7/8 echt leuk is. Mijn 5-jarige kon er nog niet zoveel iig, zeker de vaste exposities zijn niet op die leeftijd gericht. De tijdelijke expositie over otzi hebben we nog het meeste tijd doorgebracht omdat ze dat voor jonge kinderen als een soort spoorzoeken hadden opgezet met 8 stationnetjes met simpele spelletjes als zoek de verschillen, dr bibber en puzzels.

En we gaan Madurodam op het ‘binnenkort’-lijstje zetten. We kunnen er toch nog met flinke korting naar toe dit jaar.
Eens... de Ötzi-tentoonstelling was leuk, maar de rest was heel veel losse info. Een heel grote zaal met allemaal displays die allemaal over totaal andere onderwerpen gingen. Ik vond het zelf ook een beetje lastig om dat aan elkaar te praten. Sommige vond N wel leuk, vooral die met proefjes, maar andere niet.

Kan je beter in het Science Centre in Delft langskomen ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_195787892
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 22:59 schreef LeSage het volgende:
Madurodam O+ Dat vind ik zo leuk! Ga ik volgend jaar S. ook maar eens mee naartoe nemen.

Quoi, klinkt ook als een hele lekkere dag. Wij hebben een tijdelijke tv zonder Disney+ mogelijkheid en dat mis ik wel voor zulke dagen :')

Nazil, klinkt al zo groot, zelf kleding uitkiezen. Wel jammer dat je geen smoesjes meer kon inzetten. Ik was van de week in de C&A met mijn moeder en was blij dat Mijm er niet bij was. Er was een wand vol hysterische Paw Patrol kledij en daar hadden we vast een flinke discussie/peuterterror mee gehad :X
Ik vind dat hij heel redelijk was. We hebben maar 1 marvel superhelden shirt gekocht en die is nog best te doen ook.

Vanochtend wilde hij wel z'n kerst shirt aan. Die moest en zou ook mee gisteren :'( God zij dank komt hij het huis niet uit vandaag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 oktober 2020 @ 16:17:10 #120
269689 crew  Viv
pi_195788233
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:03 schreef Nazil het volgende:
Vanochtend wilde hij wel z'n kerst shirt aan. Die moest en zou ook mee gisteren :'( God zij dank komt hij het huis niet uit vandaag.
ZZ wil regelmatig haar Kerst-shirt van 2019 aan, ook afgelopen zomer naar het kinderdagverblijf. Ze weet wel dat bijvoorbeeld leidsters dan kunnen zeggen "Wat heb JIJ nou aan, het is toch geen Kerstmis?", maar dat interesseert haar niet. Van mij mag ze. O+ ~:)
pi_195789144
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef Viv het volgende:

[..]

ZZ wil regelmatig haar Kerst-shirt van 2019 aan, ook afgelopen zomer naar het kinderdagverblijf. Ze weet wel dat bijvoorbeeld leidsters dan kunnen zeggen "Wat heb JIJ nou aan, het is toch geen Kerstmis?", maar dat interesseert haar niet. Van mij mag ze. O+ ~:)
Van mij mogen ze ook best combinaties aan waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar die hysterische kleding met tekenfilms erop, het liefst op van dat harde plastic, dat vind ik gewoon echt helemaal niets.
Ik ben meer van het principe: ik haal in huis wat ik acceptabel vind, zij mogen dan kiezen hoe ze het aan willen.
Overigens heb ik geen klagen, S. houdt vooral van ondergoed met een vos bijvoorbeeld.

En van pyjama’s mogen ze los, dat mag dan wel heul lilluk zijn :D
We komen net van een rondje fietsen met nieuwe rode laarsjes ( O+ ) en nu mogen ze vast in pyjama voor de tv. Matching pyjama’s, dus allebei dolgelukkig nu.
S.: ‘Nu zijn we een tweeeeeeling *; !’
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195789940
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 16:17 schreef Viv het volgende:

[..]

ZZ wil regelmatig haar Kerst-shirt van 2019 aan, ook afgelopen zomer naar het kinderdagverblijf. Ze weet wel dat bijvoorbeeld leidsters dan kunnen zeggen "Wat heb JIJ nou aan, het is toch geen Kerstmis?", maar dat interesseert haar niet. Van mij mag ze. O+ ~:)
Bij ons net zo idd :D Vorig jaar kerst mochten ze zelf plaatjes uitkiezen die ik op hun kerstshirt heb gestreken, dus die shirts zijn nog steeds populair, vorige week hebben ze hem nog aan gehad. Ik heb die van O daarna naar de te klein stapel kunnen sneaken, en die van Em en Lala gaan ook binnenkort die kant op. Ze hebben alle drie een flinke groeispurt gehad dit voorjaar.

Maar qua kleding koop ik verder geen dingen die ik echt lelijk vind. Lala zou het liefst alles baby-roze willen en daar gruwel ik een beetje van. Maar als ze dan van mn moeder zelf een shirt uit mag kiezen en met zoiets lelijks thuis komt (uiteraard ook uitgekozen voor Em) dan mogen ze dat ook gewoon aan. Wel bij voorkeur naar de opvang natuurlijk, maar zoveel inspraak heb ik vaak niet meer.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195793456
:W

Wij komen ons melden.. afgelopen maandag is James 4 geworden en dinsdag mag hij voor het eerst naar school! Wat vliegt de tijd...

We gaan proberen het bij te houden hier.



S. 2014
J. 2016
pi_195793944
Gefeliciteerd James!! 4 jaar alweer, in mijn hoofd is hij nog zoveel jonger!
pi_195794127
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 20:45 schreef MevrouwCactus het volgende:
Gefeliciteerd James!! 4 jaar alweer, in mijn hoofd is hij nog zoveel jonger!
In mijn hoofd ook :'( :P
S. 2014
J. 2016
pi_195802444
Gefeliciteerd James!
pi_195898518
Hoe is het hier met de kleuters?

Onze kleuter probeert deze week een bingokaart vol te krijgen. We begonnen de week met wormpjes ( }:| ) en nu hebben we daar waterpokken bij :')
Zijn beste vriend stuurde vanmorgen al een berichtje dat hij ook waterpokken heeft, dus nu vindt S. het wel stoer dat ze samen waterpokken hebben. En hopen ze dat C. (de andere beste vriend) ze ook heeft :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195898799
Haha jullie kunnen altijd nog een waterpokkenparty houden ;)

Met Sjaak gaat het wel ok, hij is erg bezig met zijn schoolwissel over 2 weken. Vandaag is zijn eerste zwemles, dus dat is ook spannend. Dus af en toe weer bedplassen, vroeg wakker en wat sneller tranen. Maar het is allemaal verklaarbaar en we hebben er geduld mee.
En hij is zo leuk verder O+ Ik vind deze leeftijd zo tof.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 09:57:05 #129
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195899846
Jeetje, die waterpokken :X Lijkt me zoveel meer gedoe als ze ouder zijn.

Hier ook een bingokaart, maar dan qua ongelukjes. Gister had hij er 3! Hij is trouwens ook supermoe en daardoor snel geirriteerd. Over een sok die 1 cm te hoog zit bijvoorbeeld :X

Ik probeer daarom alles naast school maar rustig te houden. Had hem alleen tijden terug voor een buitenschoolse activiteit ingeschreven, dus hij gaat vanmiddag wel een uurtje kleutergymen. Kijken of hij daar een beetje gezellig van terugkomt.

Spannend van Sjaak @MevrouwCactus, schoolwissel en zwemmen! Kun je me bijpraten over de schoolwissel? Ik ben even de reden kwijt. Heb hier voorheen niet meegelezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Quoi op 28-10-2020 10:52:28 ]
pi_195900808
@Quoi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 11:22:47 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195901183
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:Quoi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 15:36:45 #132
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_195906270
Hier 2 kleuters die een week thuis zijn. De school was maandag nog open en vanaf dinsdag voor een week gesloten i.v.m. teveel Corona besmettingen. Morgen gaan ze mee naar mijn werk en mogen ze bij mijn kleutercollega een dagje mee spelen.
pi_195912049
MevrCactus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog gefeliciteerd James *O*! (Dat ie alweer 4 is omg :o).

Shop balen.. wel fijn dat je ze iig morgen mee kunt nemen, is alweer 1 dag onder de pannen. Hoe is het verder met je dametjes? :)

Jongens ik heb het Eva-Is-Bijna-Jarig + corona maatregelen dilemma.. ze wordt 5, snapt het heel goed, is al wéken bezig met haar verlanglijstje, kijkt heel erg uit naar visite van vrienden + vooral hun kids, vraagt ook om een kinderfeestje (noemt alle vriendinnen op die ze wil uitnodigen op haar verjaardag). Ik vind het zo lastig. Wat moet ik daar nou mee? In theorie kunnen we haar verjaardag over 2 weekenden / 5 a 6 dagen gaan uitsmeren (max 3 volw. per dag bezoekregel). Maar wat is nou wijsheid? :{
  woensdag 28 oktober 2020 @ 20:37:53 #134
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195912164
Eerlijk gezegd: niet doen. Evt alleen opa en oma, verder geen visite.

Kinderfeestje zou ik ook uitstellen, maar ik ben van de niet-thuis feestjes, en die zijn nu sowieso lastig...
pi_195912476
@hetzusjevan Heb je de mogelijkheid om een feestje in een speelbos of speeltuin te doen? Dat zou ik nog wel een optie vinden, denk ik.

De zwemles ging goed! Sjaak deed goed mee, luisterde netjes (hij kan dat dus wel :') ) en hij vond het leuk. Het is een klein groepje met allemaal beginners en hij zit qua durven netjes in het midden.
  woensdag 28 oktober 2020 @ 21:10:33 #136
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_195912742
@hetzusjevan Met N en L gaat het heel goed. Ze worden groot. Zijn elkaars beste vriendinnetje en vermaken zich thuis samen hartstikke goed. Bedenken samen allerlei rollenspellen. Vinden bijna alles leuk om te doen. (Je wil alleen het huis soms niet zien. Wat een zooi kunnen ze maken 🤣) Op school spelen ze ook gezellig met anderen. Tijdens het eerste gesprek op school zei de juf ook dat we thuis vast ontzettend moesten genieten van die 2 en dat is ook zo!
pi_195912775
@MevrouwCactus wat fijn dat jullie een nieuwe school voor Sjaak hebben gevonden. Het klinkt enorm passend door de kleine groep en het aangepaste aanbod. En met een bos als schoolplein kan hij heerlijk zijn hoofd even leegmaken in de pauze. O+
pi_195913817
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:32 schreef hetzusjevan het volgende:
MevrCactus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog gefeliciteerd James *O*! (Dat ie alweer 4 is omg :o).

Shop balen.. wel fijn dat je ze iig morgen mee kunt nemen, is alweer 1 dag onder de pannen. Hoe is het verder met je dametjes? :)

Jongens ik heb het Eva-Is-Bijna-Jarig + corona maatregelen dilemma.. ze wordt 5, snapt het heel goed, is al wéken bezig met haar verlanglijstje, kijkt heel erg uit naar visite van vrienden + vooral hun kids, vraagt ook om een kinderfeestje (noemt alle vriendinnen op die ze wil uitnodigen op haar verjaardag). Ik vind het zo lastig. Wat moet ik daar nou mee? In theorie kunnen we haar verjaardag over 2 weekenden / 5 a 6 dagen gaan uitsmeren (max 3 volw. per dag bezoekregel). Maar wat is nou wijsheid? :{
Ik had maandag een jarige die 5 werd. Heb 1 vriendinnetje uitgenodigd en verder alleen directe familie van wie ik weet dat ze de corona-maatregelen opvolgen. Het kinderfeestje heb ik geannuleerd ;( Dat wordt een inhaalfeestje als de semi lockdown opgeheven is en het aantal besmettingen terugloopt.

Maar moet zeggen dat mijn kleuter het begrijpt. Zowel mama als opa zit in de risicogroep. Toen ze maandag uit school kwam en het een totale verrassing bleek dat haar vriendinnetje mee mocht en we poffertjes zouden eten, was ze zo blij dat ze zei dat ze dat al een heel mooi kado vond O+

Hier is de school trouwens ook dicht de rest van de week. Teveel corona-verdenkingen bij de leerkrachten om dit op te kunnen vangen met vervangers en klassenwissels.

@MwC : die nieuwe school klinkt heel fijn! ^O^
pi_195915450
Mevr C, wat super fijn voor Sjaak! Ik hoop dat hij het naar zijn zin gaat hebben. Einde van een zoektocht.

Kinderfeest zou ik nu ook echt uitstellen. En zoveel dagen bezoek ontvangen lijkt me eigenlijk ook af te raden. Naast dat ik daar zelf dus echt geen zin in zou hebben :D

S. is echt ontzettend sneu. Hij had vanmiddag 39 graden koorts en heel veel jeuk (zeker ook door de wormpjes). Heb daar zelfs nog hormoonzalf voor gekregen. Gelukkig genoot hij heel erg van een bad met havermout en sliep hij snel. En ik heb de hele namiddag en avond geen wormpjes meer gezien. Hopelijk daar zo’n beetje vanaf, dan alleen nog de waterpokken doorkomen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195915633
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 20:32 schreef hetzusjevan het volgende:
MevrCactus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog gefeliciteerd James *O*! (Dat ie alweer 4 is omg :o).

Shop balen.. wel fijn dat je ze iig morgen mee kunt nemen, is alweer 1 dag onder de pannen. Hoe is het verder met je dametjes? :)

Jongens ik heb het Eva-Is-Bijna-Jarig + corona maatregelen dilemma.. ze wordt 5, snapt het heel goed, is al wéken bezig met haar verlanglijstje, kijkt heel erg uit naar visite van vrienden + vooral hun kids, vraagt ook om een kinderfeestje (noemt alle vriendinnen op die ze wil uitnodigen op haar verjaardag). Ik vind het zo lastig. Wat moet ik daar nou mee? In theorie kunnen we haar verjaardag over 2 weekenden / 5 a 6 dagen gaan uitsmeren (max 3 volw. per dag bezoekregel). Maar wat is nou wijsheid? :{
Ik had vorige week een meneer die 5 werd in huis en ik heb ik echt veel nagedacht.
Uiteindelijk zijn alleen beide opa’s en oma’s geweest (jaja, dat is 4. Excuses). Ik heb nog nagedacht over op verschillende dagen mensen laten komen, maar A ik heb er geen zin in en B volgens mij is het idee dat je de hoeveelheid contacten beperkt houdt. Kinderfeestje hebben we ook niet georganiseerd vanwege reden B.

Ik heb het heel erg goed uitgelegd (want ook hij was al maanden bezig met welke kindjes hij uit ging nodigen) en hij heeft het heel goed geaccepteerd. Het is overigens wel dat ik een shit load aan Lego had gekocht ter compensatie en wij de hele week gebouwd hebben met zijn viertjes. We hadden echt niemand nodig.
pi_195915669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 11:03 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:Quoi
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn voor jullie O+
pi_195934892
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 23:19 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Ik had vorige week een meneer die 5 werd in huis en ik heb ik echt veel nagedacht.
Uiteindelijk zijn alleen beide opa’s en oma’s geweest (jaja, dat is 4. Excuses). Ik heb nog nagedacht over op verschillende dagen mensen laten komen, maar A ik heb er geen zin in en B volgens mij is het idee dat je de hoeveelheid contacten beperkt houdt. Kinderfeestje hebben we ook niet georganiseerd vanwege reden B.
Ja, dat heb ik dus ook, met name b..

quote:
Ik heb het heel erg goed uitgelegd (want ook hij was al maanden bezig met welke kindjes hij uit ging nodigen) en hij heeft het heel goed geaccepteerd. Het is overigens wel dat ik een shit load aan Lego had gekocht ter compensatie en wij de hele week gebouwd hebben met zijn viertjes. We hadden echt niemand nodig.
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, dat we (ik) vervolgens ga(an) overcompenseren met cadeautjes :@.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 29 oktober 2020 @ 22:17:52 #143
269689 crew  Viv
pi_195935141
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2020 22:02 schreef hetzusjevan het volgende:
Daar ben ik dus ook een beetje bang voor, dat we (ik) vervolgens ga(an) overcompenseren met cadeautjes :@.
Zo ja: is dat heel erg? O-) Het is gewoon een rare tijd zo, en als wat extra speelgoed kan helpen om die tijd beter door te komen, prima toch? :Y)

ZZ was laatst ook jarig. Op de dag zelf zijn we thuis gebleven zonder bezoek, maar hebben we het wel gevierd (slingers, ballonnen, liedjes zingen, kaarsjes uitblazen, cadeautjes, videobellen). En sindsdien spreken we 1-2 keer per week met één huishouden af (liefst buiten, anders op 1,5 meter binnen) en steken we gewoon weer kaarsjes aan, etc. O+
pi_195935911
Ik geloof dat de verjaardag van Mijm laatst de leukste was die hij ooit had. Persoonlijke aandacht, meteen spelen met zijn cadeaus. Het viel niets tegen zo.

S. is nog steeds zo ziek van de waterpokken. Knuffelen gaat niet, want dat kriebelt teveel. Hij heeft de hele ochtend gehuild van de jeuk.
Net heeft hij even liggen slapen op de bank, maar toen hij wakker werd heb ik zijn temperatuur gemeten, 39 graden koorts. Conclusie van S.: ‘Dat gaat de goeie kant op!’ :D
Hij is wel heel lief en gezellig als hij ziek is O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195938086
Beterschap voor S.! :*

Ketel heeft de afgelopen weken best wat kinderfeestjes gehad juist. Van zijn vaste vriendengroepje is iedereen nu jarig geweest, dus ik verwacht dat het wel weer even klaar is. Op zich zie ik er weinig kwaad in, ze hebben op school ook al veel contact natuurlijk.

Vandaag krijgt Ketel zijn eerste online lessen. Zijn ene juf is positief getest en omdat de andere in hetzelfde lokaal heeft gezeten (op afstand maar toch) gaat ze ook voor de zekerheid in quarantaine. Ik benieuwd hoe Ketel erop gaat reageren.
pi_195939301
Hoe gaan ze kleuters online les geven dan? Ik kan me daar weinig bij voorstellen...

Wij hebben ook het thuisles-protocol ontvangen, maar bij kleuters is dat in week 1 wat tips voor boeken en leuke filmpjes. Vanaf week 2 krijgen we werkboekjes. Zou voor O wel heel jammer zijn, die doet nu met groep 3 veel mee met leren lezen en schrijven, maar de werkboekjes zijn meer op echte kleuteropdrachten uit groep 2 gericht en dit is ook wat lastiger te begeleiden voor een leek. Hier overigens de ene keer dat juf getest moest worden gewoon een vervanger. We zitten in donkerrood gebied, maar tot nu toe is er van de hele school maar 1 kind besmet geweest.

Beterschap voor S LeSage! De waterpokken hebben hier ook nog niet de ronde gedaan en ik begin er steeds meer naar te neigen om maar te gaan enten (zodra corona grotendeels achter de rug is en daar weer tijd/ruimte voor is).

Viv, ben je op een gegeven moment dan niet ‘klaar’ met de verjaardag vieren? Ik vond een weekend feest wel lang genoeg, moet er niet aan denken om dat over weken uit te smeren. Prima om mensen over de vloer te hebben, maar daar elke keer een feestje van maken zou ik al snel klaar mee zijn, dan zou het puur om de kado’s gaan en dat mag imo sowieso grotendeels overgeslagen worden nu nog. Maar ik nodig sowieso liever pas mensen uit als de kinderen op bed liggen, dan kan ik daadwerkelijk met ze praten.

Mijn kleuter wilde overigens geen kinderfeestje, dus dat was hier geen issue.

Fijn dat het zo goed gaat met N en L Shop! Ik had je bericht zo kunnen copy-pasten met andere namen er in. Soms is een tweeling best gedoe (zeker het eerste jaar), maar ze hebben ook zoveel lol samen en kunnen heel leuk samen spelen. En grote broer doet daar vaak ook aan mee overigens, die is soms nog wel populairder dan de tweelingzus.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195940371
We hebben hier meestal ook een vervanger gehad, en voor volgende week hebben ze het ook al grotendeels geregeld, maar vandaag lukte niet meer. Er staat ook veel druk op dat systeem nu natuurlijk.

De les tot nu toe was een dagstart waarbij iedereen even mocht aangeven hoe 'ie zich voelde (met duim omhoog/omlaag), even bespreken welke dag het was en een korte rekenoefening met de vingers. Nu weer even niks en later vanochtend nog een half uurtje taalles. Het ging in zijn algemeen best goed, maar Ketel vond het héél erg spannend. Ik moest hem echt onder de tafel uitpraten en toen hij dan eindelijk zijn vinger op durfde te steken was het weer huilen als de juf hem niet koos. Hopelijk gaat dat straks beter, maar gelukkig is er ook veel begrip van de juf als het niet lukt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:17:05 #148
269689 crew  Viv
pi_195941709
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 09:04 schreef FlyingFish het volgende:
Viv, ben je op een gegeven moment dan niet ‘klaar’ met de verjaardag vieren? Ik vond een weekend feest wel lang genoeg, moet er niet aan denken om dat over weken uit te smeren. Prima om mensen over de vloer te hebben, maar daar elke keer een feestje van maken zou ik al snel klaar mee zijn, dan zou het puur om de kado’s gaan en dat mag imo sowieso grotendeels overgeslagen worden nu nog. Maar ik nodig sowieso liever pas mensen uit als de kinderen op bed liggen, dan kan ik daadwerkelijk met ze praten.
Och, de slingers hangen hier toch tot Sinterklaas, dus die verjaardagskaarsjes aansteken is een kleine moeite om er weer een feestje van te maken. ;) We spreken ook niet met meer mensen af dan we zonder verjaardag hadden gedaan.
pi_195942264
Ik heb familie die afgelopen weekend op visite wilde komen omdat kleuter 5 werd. Niet gedaan, want wilde geen risico nemen. Gelukkig maar, want ze zijn eergister allemaal positief getest :X

Ik vind deze 2e golf veel heftiger hoor. Vandaag is kleuter voor de 2e dag thuis want bijna alle juffen uit de onderbouw hebben/hadden corona. En de buurman van mijn ouders is er vorige week aan bezweken ;(

Hier geen online lessen. Kleuter kan wel vanaf maandag weer naar school, omdat 1 van de 2 juffen uit quarantaine mag.
pi_195942289
Luna, S. vond tijdens de eerste golf het videobellen met de juf veel te spannend. Ik heb dat uitgelegd toen. Hij was echt een middag van slag na de poging tot bellen.
Wij hebben daarna de belletjes maar even gelaten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195942368
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:50 schreef LeSage het volgende:
Luna, S. vond tijdens de eerste golf het videobellen met de juf veel te spannend. Ik heb dat uitgelegd toen. Hij was echt een middag van slag na de poging tot bellen.
Wij hebben daarna de belletjes maar even gelaten.
Hier ging de tweede poging gelukkig al een stuk beter. Hij deed vrolijk mee met de rijm-oefeningen en vond het ook leuk zijn vriendjes te zien. Dus ik denk dat het gewoon even wennen was.
pi_195942629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:55 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hier ging de tweede poging gelukkig al een stuk beter. Hij deed vrolijk mee met de rijm-oefeningen en vond het ook leuk zijn vriendjes te zien. Dus ik denk dat het gewoon even wennen was.
Fijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:54:47 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195944346
Het lijkt me zo grappig, dat online onderwijs bij de kleintjes. We zitten hier ook bijna donkerrood, maar weinig uitval op Max' school. Ik lach me trouwens wel rot om dat videobellen van Max en een vriendje. Dan lopen ze dus met onze telefoons door de woonkamer en laten allerlei speelgoed zien :D
pi_195944672
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:54 schreef Quoi het volgende:
Het lijkt me zo grappig, dat online onderwijs bij de kleintjes. We zitten hier ook bijna donkerrood, maar weinig uitval op Max' school. Ik lach me trouwens wel rot om dat videobellen van Max en een vriendje. Dan lopen ze dus met onze telefoons door de woonkamer en laten allerlei speelgoed zien :D
Het heeft me wel een heel nieuw respect voor het beroep van kleuterjuf gegeven. Je stelt een vraag en krijgt complete non sequiturs als antwoord. En dan toch met een uitgestreken gezicht "ja dat is ook zo, goed zeg ^O^ " kunnen antwoorden.
pi_195945396
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het heeft me wel een heel nieuw respect voor het beroep van kleuterjuf gegeven. Je stelt een vraag en krijgt complete non sequiturs als antwoord. En dan toch met een uitgestreken gezicht "ja dat is ook zo, goed zeg ^O^ " kunnen antwoorden.
Mooi he, dat is ook echt een vak vind ik. Ik zou gillend gek worden in ieder geval.

Aan de andere kant: ik heb een tijd zwemles gegeven en dat vond ik best leuk om te doen, maar toen ik afgelopen woensdag bij de eerste zwemles van Sjaak aan de kant stond, vroeg ik me af of ik toen ook zo’n geduld had. Toen had ik zelf nog geen kind, dat scheelt misschien...
pi_195945434
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het heeft me wel een heel nieuw respect voor het beroep van kleuterjuf gegeven. Je stelt een vraag en krijgt complete non sequiturs als antwoord. En dan toch met een uitgestreken gezicht "ja dat is ook zo, goed zeg ^O^ " kunnen antwoorden.
Ik vind dat dus echt genieten in mijn werk O+ (en ook bij het geven van zwemles)
Het blijft tof om kinderen dingen te leren.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 21:10:36 #157
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_195953026
Nou, de school van N en L blijft volgende week ook nog dicht. Gaan ze maandag en waarschijnlijk donderdag weer mee naar mijn werk. Ze vonden het hartstikke leuk afgelopen donderdag. Blij dat het zo opgelost kan worden. Hier krijgen we een bericht met tips voor kleuters om te doen. Geen online les.

@FlyingFish wat grappig dat het bij E en L ook zo gaat. Ik vind het nu echt wel genieten! Inderdaad in het begin was het wel zwaar, maar nu is het makkelijk. Ze hebben elkaar. (Dat is natuurlijk niet bij elke tweeling hetzelfde, maar ik ben blij dat het hier wel zo is. Echt vriendinnetjes)
pi_195968238
De buurtkinderen kwamen hier vanavond trick or treaten. En naast dat ik het nogal onverantwoord vind om dat nu tegen alle overheidsadviezen in te doen, vind ik het ook jammer dat ze dat niet even gecommuniceerd hebben. Ze vroegen namelijk of Ketel mee ging. Nu moest ik dat aan de deur weigeren, wat vervelend is voor iedereen (en vooral voor Ketel zelf die er echt even sip van was. -O- ) En ook als het wel had gemogen was even bespreken handiger geweest, qua kostuum en mandje enzo.

Nou nog even bedenken hoe ik dat dan weer vriendelijk naar de buurtouders ga communiceren, want nu ben ik nog vooral geïrriteerd.
pi_195968395
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:17 schreef lunapuella het volgende:
De buurtkinderen kwamen hier vanavond trick or treaten. En naast dat ik het nogal onverantwoord vind om dat nu tegen alle overheidsadviezen in te doen, vind ik het ook jammer dat ze dat niet even gecommuniceerd hebben. Ze vroegen namelijk of Ketel mee ging. Nu moest ik dat aan de deur weigeren, wat vervelend is voor iedereen (en vooral voor Ketel zelf die er echt even sip van was. -O- ) En ook als het wel had gemogen was even bespreken handiger geweest, qua kostuum en mandje enzo.

Nou nog even bedenken hoe ik dat dan weer vriendelijk naar de buurtouders ga communiceren, want nu ben ik nog vooral geïrriteerd.
Dat snap ik! Wat idioot dat zoiets even "spontaan" georganiseerd wordt :(
pi_195971070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 14:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Het heeft me wel een heel nieuw respect voor het beroep van kleuterjuf gegeven. Je stelt een vraag en krijgt complete non sequiturs als antwoord. En dan toch met een uitgestreken gezicht "ja dat is ook zo, goed zeg ^O^ " kunnen antwoorden.
Ja, fantastisch idd! :D

Wij hadden vandaag ook een lesje kleuterfilosofie voor beginners. In de auto stond de radio aan, en A. zegt ineens: als deze mensen dit liedje niet gemaakt hadden, hadden we het niet kunnen horen, mama! (mama komt in al zijn zinnen voor. Een zin is niet compleet als het woord mama er niet in zit :') ).

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 20:17 schreef lunapuella het volgende:
De buurtkinderen kwamen hier vanavond trick or treaten. En naast dat ik het nogal onverantwoord vind om dat nu tegen alle overheidsadviezen in te doen, vind ik het ook jammer dat ze dat niet even gecommuniceerd hebben. Ze vroegen namelijk of Ketel mee ging. Nu moest ik dat aan de deur weigeren, wat vervelend is voor iedereen (en vooral voor Ketel zelf die er echt even sip van was. -O- ) En ook als het wel had gemogen was even bespreken handiger geweest, qua kostuum en mandje enzo.

Nou nog even bedenken hoe ik dat dan weer vriendelijk naar de buurtouders ga communiceren, want nu ben ik nog vooral geïrriteerd.
Nou, stomme actie idd. Zou ik ook not amused over zijn!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195971447
Wij gaan normaal gesproken spontaan met st Maarten.. Vind halloween sowieso stom..
Dit jaar gaan we wél. Maar we hebben met 4 huizen afgesproken dat ze daar mogen komen zingen en daar laten we t bij, dit keer niet de hele buurt langs.. ;(
pi_195971949
Wat jammer dat dat niet doorgegeven is Luna.

Wij hadden vandaag een eerste keer. Ik was de fiets aan het pakken met Lala, kwamen er drie jongens aangerend. "Hier woont O! Komt hij spelen?" Bleek dat ze vlak daarvoor aan andere mensen in de straat hadden gevraagd of O daar woonde, want ze wisten in welk deel hij woonde, maar niet welk huis :D Maar goed, O is uiteindelijk met ze mee buiten gaan spelen, voor het eerst alleen, dus nieuwe mijlpaal! Maar al vrij snel brak dat groepje op en kwam er wat bij, en uiteindelijk heeft hij heel lang met drie andere kinderen buiten gespeeld. Sowieso waren er heel veel kinderen buiten, normaal zitten er amper kinderen in ons buurt-speeltuintje, nu een stuk of 20. Blijkbaar wonen we dus wel in een kinderrijke buurt, maar wonen ze allemaal in zijstraten en niet in onze straat.

Van die kinderen ving ik overigens ook op dat ze daar ook iets van een Halloween-activiteit gepland hadden 's avonds, maar opa kwam gourmetten op O's verzoek, dus hij kon niet komen.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zondag 1 november 2020 @ 17:18:50 #163
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195985513
Wij vierden nooit halloween, maar dit jaar....... ik had wat snoep in een bakje buiten gezet en alles was op, jammer voor de kindjes die nog aanbelden. We zijn zelf ook met een semi-georganiseerde tocht meegelopen langs enkele versierde huizen in de buurt, getuige deze foto (kijk die kleine grote vleermuis }) ):



Verder: fietsen blijft niet mijn kwaliteit. Vandaag is gebeurd waar ik nog regelmatig over droom (mijn fiets viel om toen Max 11 mnd was, met hem erop). Vandaag viel ik heel hard met de fiets, mét Max achterop. En altijd heeft hij zijn helm op, vandaag niet. Mijn wiel bleef tussen 2 tegels in een soort rails haken, naast de bios, want we gingen naar de film. Max is mijn superheld, want die stond (nadat ik hem - terwijl ik onder de fiets - lag snel losklikte - hóé dan?) binnen enkele seconden alweer rechtop. Ik keek meteen naar zijn hoofd en dat leek OK. Hij zat eerst nog vast met zijn voet tussen mijn zadel en de grond, maar dat was ook snel los. Toen een afgestapte mevrouw daarna vroeg of het met mij ging, wist ik het echt niet. Er deed van alles pijn, maar wonder boven wonder stond ik wel weer op.

Max wilde wel gewoon naar de film 8)7 En aangezien de bios ook wel EHBO zou hebben - ik zag nl. inmiddels een buil verschijnen op Max' hoofd - zijn we daar wel naar binnen gegaan. Ijszak op de buil en eigenlijk ging het wel. Dus daar zat 'ie met zijn ijszak, chipie op schoot en helemaal in de film verzonken. En ik voelde mezelf best bont en blauw worden en het duurde zo ongeveer de duur van de "Magische Poort" (leuke film wel) tot mijn hartslag was gedaald :') Naar huis gefietst en einde verhaal. We hebben heel veel mazzel gehad. Hulde aan het P.athe personeel w/
  zondag 1 november 2020 @ 17:31:47 #164
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195985798
Oh jakkie Quoi :o
Gelukkig viel het nog mee...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_195986167
Gelukkig viel het mee Quoi!
Is ook een drama om daar bij Zuidpoort te fietsen :{w
  zondag 1 november 2020 @ 18:34:13 #166
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195987018
Ik rij dus nooit daar naast de bioscoop en er zit daar dus een vage rails verwerkt in de stoep. Ga er nooit fietsen :{
pi_195990906
Quoi auw, hoe gaat het nu? Wat een pech hebben jullie met het fietsen. Was de film niet te eng? Ik zat ook voor vandaag te twijfelen maar vond de trailer soms wat onheilspellend. Daarom zijn we maar weer een eindje in het bos gaan lopen.
  zondag 1 november 2020 @ 22:38:54 #168
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195991566
De film was niet te eng. Wel randje hoor, want er zitten enge vissen in. Moest af en toe even een reality check doen: deze bestaan dus niet echt.

Het gaat goed. Alles had veel slechter kunnen gaan. Ik kom alleen zelf achter meer en meer blauwe bulten. En bij Max ga ik af en toe even kijken. Hij heeft morgen iig een verhaal op school.

We zijn hier trouwens vanaf gisteren weer aan het belonen voor zijn zindelijkheid. Meer en meer ongelukjes. Soms haalde ik 'm van school en had hij 3 nieuwe broeken aangekregen. Hij besteedt er simpelweg geen aandacht aan. Thuis ook niet. Nu krijgt hij een kruisje als hij goed luistert naar aandrang. Geen gemiep, meteen gaan. Ik hoop dat het hem stimuleert en de meerwaarde laat inzien van fijn een dagje droog blijven. Dat is vandaag iig gelukt ^O^
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 2 november 2020 @ 00:22:19 #169
269689 crew  Viv
pi_195993177
@Quoi wat een schrik! :'( Ik moet dan wel opbiechten dat ZZ nog nooit een fietshelm gehad heeft. :@
pi_195996937
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 22:38 schreef Quoi het volgende:
De film was niet te eng. Wel randje hoor, want er zitten enge vissen in. Moest af en toe even een reality check doen: deze bestaan dus niet echt.

Het gaat goed. Alles had veel slechter kunnen gaan. Ik kom alleen zelf achter meer en meer blauwe bulten. En bij Max ga ik af en toe even kijken. Hij heeft morgen iig een verhaal op school.

We zijn hier trouwens vanaf gisteren weer aan het belonen voor zijn zindelijkheid. Meer en meer ongelukjes. Soms haalde ik 'm van school en had hij 3 nieuwe broeken aangekregen. Hij besteedt er simpelweg geen aandacht aan. Thuis ook niet. Nu krijgt hij een kruisje als hij goed luistert naar aandrang. Geen gemiep, meteen gaan. Ik hoop dat het hem stimuleert en de meerwaarde laat inzien van fijn een dagje droog blijven. Dat is vandaag iig gelukt ^O^
Gelukkig dat het goed is afgelopen.
Qua zindelijkheid beetje zelfde verhaal, maar dan met ontlasting. Ging heel goed, tot de herfstvakantie. Thuis ging het weer helemaal mis en elke dag wel wat in zijn onderbroek. Ook maar weer stickers gaan plakken. Laatste paar dagen gaat het weer redelijk. Heb het idee dat hij thuis gewoon te weinig drinkt, verstopt raakt en daardoor het niet lukt. Op school drinkt hij meer en gaat het weer goed. Hem thuis meer laten drinken zijn we echt mee bezig maar lukt niet goed.
  dinsdag 3 november 2020 @ 15:37:42 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196022893
Het is gissen hé? De juf vertrouwde me vanmorgen toe dat hij echt de enige niet is. Kwestie van beter hun aandacht kunnen/leren verdelen. En Max is er wel eentje van 200% dedication als hij ergens mee bezig is. Thuis kunnen we 'm even dwingen pauze te nemen en naar de wc te gaan, de juf kan dat natuurlijk niet altijd.

Hij is bij een vriendje X spelen. Toen we erheen wandelden (ik wandel/fiets altijd even mee naar het huis) fluisterde hij me toe dat X alleen maar alleen maar Elsa speelgoed heeft. Met een beteuterd gezicht erbij :+ :D Ook wel een keer goed voor 'm.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 november 2020 @ 18:43:57 #172
269689 crew  Viv
pi_196027064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 15:37 schreef Quoi het volgende:
Hij is bij een vriendje X spelen. Toen we erheen wandelden (ik wandel/fiets altijd even mee naar het huis) fluisterde hij me toe dat X alleen maar alleen maar Elsa speelgoed heeft. Met een beteuterd gezicht erbij :+ :D Ook wel een keer goed voor 'm.
:D

ZZ vertelde gisteravond dat een kindje van school wel bij ons wil komen spelen. Dus ik vroeg hoe dat kindje dan heet. "Dat weet ik niet, dat heeft ze niet gezegd." Maar het was ook niet binnenkort, want dat kindje zou eerst nog bij X gaan spelen, dan bij Y en daarna pas hier. Goed verhaal ZZ. :')
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:49:10 #173
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196031360
Het viel mee. Er waren ook wat brandweerwagens. Hij kwam helemaal zen terug, met mooie verhalen over school en het spelen O+

Is ZZ al naar school @Viv? Hoe gaat het?
pi_196031993
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 18:43 schreef Viv het volgende:

[..]

:D

ZZ vertelde gisteravond dat een kindje van school wel bij ons wil komen spelen. Dus ik vroeg hoe dat kindje dan heet. "Dat weet ik niet, dat heeft ze niet gezegd." Maar het was ook niet binnenkort, want dat kindje zou eerst nog bij X gaan spelen, dan bij Y en daarna pas hier. Goed verhaal ZZ. :')
Dat komt ook doordat ze ZZ heet, dan ben je altijd pas als laatste aan de beurt :P

Wat een akelige val Quoi. Geen blijvende schade aan over gehouden hopelijk?

Mijn kleuter had vorig jaar ook soms nog een ongelukje (vooral met over zijn broek heen plassen), maar dat komt idd regelmatig voor. Hij heeft ook nog steeds een reserve onderbroek en joggingsbroek in zijn tas en we hebben gezorgd dat hij voor hij op school startte zichzelf om kon kleden. Regelmatig kwam hij dus thuis in zijn joggingsbroek, maar was allemaal geen probleem. Hopelijk heeft Max het snel onder de knie om ook op school uit zichzelf te gaan plassen indien nodig.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 november 2020 @ 22:32:08 #175
269689 crew  Viv
pi_196034239
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 20:49 schreef Quoi het volgende:
Is ZZ al naar school @:viv? Hoe gaat het?
Ja! *O* Voor de herstvakantie 4 keer wezen wennen, daarna gewoon 5 dagen in de week. Gaat prima! O+
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 november 2020 @ 08:40:41 #176
269689 crew  Viv
pi_196043813
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 22:32 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja! *O* Voor de herstvakantie 4 keer wezen wennen, daarna gewoon 5 dagen in de week. Gaat prima! O+
FOK!wet :(

Ze is 11 dagen vrolijk naar binnen gehuppeld en zojuist was het bij het schoolplein ineens "Maar ik wil thuis blijven bij jou" en huilen.
pi_196045569
Oh, wat breekt je hart dan he @Viv

Sjaak is wennen op zijn nieuwe school, ik heb hem ook huilend afgezet. Vind het zo moeilijk! Maar hij heeft het vast leuk. De juf zou bellen als het niet goed ging.
pi_196045813
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 08:40 schreef Viv het volgende:

[..]

FOK!wet :(

Ze is 11 dagen vrolijk naar binnen gehuppeld en zojuist was het bij het schoolplein ineens "Maar ik wil thuis blijven bij jou" en huilen.
;( Dat is naar ja. Maar vaak is het zo dat als je uit zicht bent ze zich erbij neerleggen en dat het huilen ook stopt. Daarom ook bij het wegbrengen het niet langer maken dan nodig is.

:*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 november 2020 @ 10:30:50 #179
269689 crew  Viv
pi_196046090
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 10:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

;( Dat is naar ja. Maar vaak is het zo dat als je uit zicht bent ze zich erbij neerleggen en dat het huilen ook stopt. Daarom ook bij het wegbrengen het niet langer maken dan nodig is.

:*
Ik heb inmiddels al een vrolijke foto gezien op de Klasbord-app. :)

Het ritueel is hier dat de kinderen bij het hek worden afgezet, en de juf gaat dan met de hele groep naar binnen terwijl alle ouders ze uitzwaaien. Ik kan dat dus niet korter maken tenzij ik al weg zou fietsen terwijl de juf nog buiten is, is ook zo sneu als ik dat als enige ouder zou doen. :D
pi_196046183
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 10:30 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels al een vrolijke foto gezien op de Klasbord-app. :)

Het ritueel is hier dat de kinderen bij het hek worden afgezet, en de juf gaat dan met de hele groep naar binnen terwijl alle ouders ze uitzwaaien. Ik kan dat dus niet korter maken tenzij ik al weg zou fietsen terwijl de juf nog buiten is, is ook zo sneu als ik dat als enige ouder zou doen. :D
Dat laatste is superleuk voor kinderen die geen moeite hebben met afscheid nemen van papa en mama, maar niet leuk voor kinderen die daar wel moeite mee hebben. Ik weet nog wel bij mij vroeger op school, mijn moeder zwaaide ook nog vaak naar me wanneer ze naar huis ging. Goed en lief bedoeld, maar ik werd daar op dat moment alleen maar verdrietiger van eigenlijk.
pi_196046854
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 10:30 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels al een vrolijke foto gezien op de Klasbord-app. :)

Het ritueel is hier dat de kinderen bij het hek worden afgezet, en de juf gaat dan met de hele groep naar binnen terwijl alle ouders ze uitzwaaien. Ik kan dat dus niet korter maken tenzij ik al weg zou fietsen terwijl de juf nog buiten is, is ook zo sneu als ik dat als enige ouder zou doen. :D
Bij ons is dat juist de standaard, vrijwel alle ouders gaan weg zodra hun kind bij de juf staat. Dat lijkt me ook beter aansluiten bij de Corona-regels zoals die bedoeld zijn. Als iedereen naast het schoolplein staat te wachten heeft dat ook weinig nut. Ophaaltijden zijn om die reden ook bewust gespreid.

Maar je mag kinderen ook al vanaf 8:15 brengen hier, en pas om 8:30 gaan de groep 1/2 kleuters naar binnen. Mijn kleuter zit in groep 2/3 en die mogen al zelf naar binnen lopen naar hun klas, is hij ook heel trots op :’) Omdat het wegbrengen zo snel gaat hebben we nu thuis ook de afspraak dat bij slecht weer mijn man de meiden gewoon thuis mag laten spelen om kleuter weg te brengen. Binnen 5 minuten is hij weer thuis. (hij werkt altijd thuis, ik nooit).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 4 november 2020 @ 11:31:29 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196047449
Grappig, al die verschillende wegbreng-varianten. Ten eerste @Viv wij hadden exact dezelfde opbouw. Eerste dagen onbezorgd naar school en toen ineens: wtf. Ging weer snel over gelukkig. @MevrouwCactus wat spannend weer. Laat weten hoe hij het heeft gehad!

Hier ligt Max' klas aan het schoolplein en gebruiken ze de openslaande deuren nu als ingang. We komen dus aan op het schoolplein en gaan in een rij. Alle kindjes nemen dus bij die deuren afscheid en wandelen langs de juf, die daar staat met een druppeltje desinfect :+

Ik krijg trouwens de laatste week echt een megaknuffel en een dikke kus op mijn mond O+ Hopelijk blijft hij dat nog lang doen, maar ik vrees dat ik er nu maar even van moet genieten.

Verder heb ik een kater-gevoel na een bleh-verkiezingsnacht. Hopelijk krijgt alles nog een positief staartje, maar vooralsnog is alles toch maar deprimerend.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 november 2020 @ 11:43:51 #183
269689 crew  Viv
pi_196047752
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 11:31 schreef Quoi het volgende:
Ten eerste @:viv wij hadden exact dezelfde opbouw. Eerste dagen onbezorgd naar school en toen ineens: wtf. Ging weer snel over gelukkig.
Goed om te weten. :)
quote:
Verder heb ik een kater-gevoel na een bleh-verkiezingsnacht. Hopelijk krijgt alles nog een positief staartje, maar vooralsnog is alles toch maar deprimerend.
Bleh blijft het daar sowieso. Ofwel Trump wint, ofwel hij accepteert zijn nederlaag niet. :X
pi_196048414
Sjaak had het leuk op school O+ *O*
Maandag gaat hij voor het echt, de komende twee dagen nog even afscheid nemen van de oude school.
pi_196049344
Wat fijn dat sjaak het leuk had!


Hier hadden we eerste 3 weken leuk, daarna wilde hij mee naar huis. Gelukkig hebben we een hele goede stagiair die hem afleidde. Nu is school weer het leukste ooit.

Wij brengen hem op 'de bult' op het schoolplein, kindjes binnen de cirkel en ouders erbuiten. De juf staat daar en ik neem gelijk afscheid en ben zo weer weg. Als de klas compleet is gaan ze samen naar binnen. Andere groepen gaan zelfstandig naar binnen.
pi_196051147
We zijn ondertussen weer 3 meltdowns verder, dus vanmorgen heeft flink veel energie gekost. Gister en eergister was de spanningsopbouw al duidelijk merkbaar overigens, dus het is allemaal niet gek.
  woensdag 4 november 2020 @ 17:10:17 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196055096
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak had het leuk op school O+ *O*
Maandag gaat hij voor het echt, de komende twee dagen nog even afscheid nemen van de oude school.
*O* Ondanks de meltdowns. Ook wel weer logisch. Spannende tijd.

Max bleef na school even met een vriendje spelen. Ze hebben een leuke natuurlijke speelplek (waardoor ik elke dag zijn hele outfit in de vanish moet gooien O+ ) en wie kukelde van een boomstammentrapje bovenop zijn hoofd? Snel naar huis gefietst om te koelen. Hij lag zo lekker met een ijszakje op zijn hoofd (weer een! nu de andere kant), dat hij in slaap viel. Gelukkig is hij nu weer de energieke oude.

Afijn, 2 levens verder......
pi_196055465
Och Max, wat een brokkenpiloot! Nu is het wel weer in evenwicht...
pi_196059123
Ahhhh zielige Max..

Mijn kleuter besloot op school dat zijn rode beker kapot was en hem daar gelijk maar weg te gooien. Daar kwamen we achter om 18.30 toen de schoonmakers waarschijnlijk alles al hebben weggegooid. :( juf bericht gedaan, hopelijk niet zulke ijverige schoonmakers. Dure mepal beker, nog geen 2 maand oud o|O

Ohja, hij wilde nu een gele beker 8)7
pi_196061701
Nazil _O-

Quoi :* schrikken is dat ja.

Hier wat rustiger vaarwater na een week pokkenellende. Hij heeft nu nog veel jeuk op zijn hoofd, maar daar kan hij gelukkig gewoon mee naar school.

Afscheid is hier nu bij de poort. Er staan 2 juffen buiten die de kinderen naar binnen sturen, allebei van een groep zonder instromers. S. loopt dat gewoon zelf zijn klas in, wast zijn handen en begint alvast met spelen.
Ik vind het zelf eigenlijk heel fijn. Aan de andere kant is het wel jammer dat je de school nu zo beperkt mee maakt. Ik zie geen knutsels die aan de muur hangen, de fijne plek die hij in de klas heeft. Gekke kleutertijd zo ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 4 november 2020 @ 23:29:19 #191
269689 crew  Viv
pi_196063385
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 12:09 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak had het leuk op school O+ *O*
Fijn! O+

ZZ kwam huilend de school uit, maar afgezien van het halen en brengen had ze een prima dag. :') Er zitten wat onstuimige kinderen in haar klas (groep 1+2) die haar vaak onder de voet lopen bij het naar buiten gaan. Ze kan verbaal wel van zich afbijten, maar fysiek is een ander verhaal als jongste daar.

@Quoi lekker bezig die Max! :X

@Nazil wat een actie met die beker.. (Nieuwe regel: als je denkt dat de beker/broodtrommel/etc kapot is, neem het tóch maar mee naar huis. :D )
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2020 22:04 schreef LeSage het volgende:
Aan de andere kant is het wel jammer dat je de school nu zo beperkt mee maakt. Ik zie geen knutsels die aan de muur hangen, de fijne plek die hij in de klas heeft. Gekke kleutertijd zo ;(
Hier is de juf heel actief op Klasbord, dat is een social media-app waarbij de juf foto's en berichten plaatst en de ouders kunnen liken en reageren. Ook de knutsels komen voorbij. :) Niet hetzelfde als daar echt zijn natuurlijk, maar ja.
pi_196072010
Juf zei vanochtend dat er inderdaad iets afgebroken was, maar dat ze had gezegd dat l het dan aan haar moest geven. L was gewoon iets te pro-actief. Het lag al in de grote container dus ik koop wel een nieuwe. Hij heeft zijn lesje wel geleerd, die gooit nooit meer een beker weg gok ik.
pi_196074549
Bij ons is het afleveren bij het hek (twee pleinen, in totaal 3 ingangen, ieder z’n plek nu), dan verzamelen ze per klas en als juf er is gaan de meeste ouders weg. Zo is het ook gecommuniceerd vanuit school, maar er blijven toch altijd een paar ouders plakken :{
Bij ophalen is het sowieso druk langs het plein, vind ik ondanks relatief veilig Groningen niet heel chill.

En qua in de klas kijken: onze juffen fotograferen de hele week vanalles en sturen die op vrijdag met een begeleidend tekstje via de klassenouder (ik *) ) naar de ouder-appgroep. Wordt erg gewaardeerd O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 5 november 2020 @ 17:05:42 #194
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_196075766
Hier grenzen alle kleuterklassen aan het schoolplein. Kinderen gaan naar hun juf die bij de deur wacht en dan meteen naar binnen. Ik ga altijd meteen naar huis, geen idee of er ooit iemand blijft plakken. Groep 3 tm 8 gaan zelfstandig naar binnen.

Bij ophalen ook weinig drukte, maar het helpt dat de school een plein rondom heeft, dus ouders spreiden prima.
pi_196094190
Mama, in het Engels is ontbijt brekfirst hé? Omdat het first is.

Ontbijt doe je als eerst op de dag dus daarom heet het 'brekfirst', wat een heerlijke logica O+ O+
Hij heeft schoolontbijt vandaag maar denk maar niet dat hij zonder ontbijt te hebben gehad naar school ging.
  maandag 9 november 2020 @ 10:56:31 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196147783
Zijn jullie kleuters ook soms al puberaal?

- Mama, als ik nee zeg, bedoel ik ook nee en dan is het ook nee!
- En ik doe nu mijn vingers in mijn oren en wil niet horen wat jij zegt!

O+

Nog even uitleggen dat grenzen aangeven ten opzichte van iedereen anders dan je ouders prima is :P

quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 16:08 schreef JufMariska het volgende:
En qua in de klas kijken: onze juffen fotograferen de hele week vanalles en sturen die op vrijdag met een begeleidend tekstje via de klassenouder (ik ) naar de ouder-appgroep. Wordt erg gewaardeerd
Dit lijkt me echt super! Hier helemaal niks. Eind van de week een weekoverzicht met wat foto's, schoolbreed.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 november 2020 @ 11:05:47 #197
269689 crew  Viv
pi_196147941
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 10:56 schreef Quoi het volgende:
Zijn jullie kleuters ook soms al puberaal?

- Mama, als ik nee zeg, bedoel ik ook nee en dan is het ook nee!
- En ik doe nu mijn vingers in mijn oren en wil niet horen wat jij zegt!

O+

Nog even uitleggen dat grenzen aangeven ten opzichte van iedereen anders dan je ouders prima is :P
Wij proberen uit te leggen dat "Stop, hou op" alleen bedoeld is voor kindjes onderling, en niet richting je ouders omdat je geen zin hebt om naar ons te luisteren. :')
  maandag 9 november 2020 @ 11:12:11 #198
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196148057
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 11:05 schreef Viv het volgende:

[..]

Wij proberen uit te leggen dat "Stop, hou op" alleen bedoeld is voor kindjes onderling, en niet richting je ouders omdat je geen zin hebt om naar ons te luisteren. :')
:D Dat ja.

Wel echt leuk om ze te zien experimenteren met dat soort dingen.
  maandag 9 november 2020 @ 11:31:06 #199
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196148434
Ik vind het wel heel goed als N haar grenzen aangeeft, ook tegen ons.
Ze kan de laatste tijd soms heel boos naar haar kamer stormen idd :D vooral als wij haar niet begrijpen (soms wil ze iets uitleggen en krijgt ze het niet goed verwoord, of soms is ze het gewoon niet met ons eens over iets). Prima als ze dat duidelijk maakt, al zou ze er wat minder hard bij mogen huilen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196148452
Haha, zo vindt Ketel het tegenwoordig "een afbreker" als ik niet de hele dag met hem op de Playstation wil. :')
pi_196149216
Wij gebruiken ‘stop hou op’ ook, want daar luistert Sjaak heel goed naar. Hij zegt het ook als ik het bijvoorbeeld kietel en dan luister ik ook naar hem.

Sjaak is vandaag voor het eerst naar zijn nieuwe school, nu voor het echt. Vanmorgen bespraken we even dat hij de vorige keer moest huilen, maar dat bleek te zijn omdat ik niet op de afgesproken plek stond te zwaaien :X Oeps...
Dus vanmorgen knuffelden en zwaaiden we zoals het hoort en ging Sjaak vrolijk zijn nieuwe school in O+ Ik ben zó benieuwd naar hoe hij straks is!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 november 2020 @ 12:57:30 #202
269689 crew  Viv
pi_196149997
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij gebruiken ‘stop hou op’ ook, want daar luistert Sjaak heel goed naar. Hij zegt het ook als ik het bijvoorbeeld kietel en dan luister ik ook naar hem.
Oh, dan luisteren wij er ook naar hoor. :Y

Maar van die gevallen als "Ssshh, zachtjes doen, papa slaapt nog" beantwoorden met "STOP HOU OP" hebben weinig met grenzen aangeven te maken. :')
pi_196150046
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 12:57 schreef Viv het volgende:

[..]

Oh, dan luisteren wij er ook naar hoor. :Y

Maar van die gevallen als "Ssshh, zachtjes doen, papa slaapt nog" beantwoorden met "STOP HOU OP" hebben weinig met grenzen aangeven te maken. :')
Oh ja, dan luisteren wij er ook niet naar :{w
  maandag 9 november 2020 @ 13:11:14 #204
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196150230
Precies, of het gebruiken voor niet willen eten, een filmpje kijken, nog niet naar bed willen etc. Een sluwe vos is het >:)
  maandag 9 november 2020 @ 13:39:43 #205
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196150733
Oh, dat doet N helemaal niet. Die vraagt braaf hoeveel minuten ze filmpje mag kijken (ok, als de timer dan gaat, vraagt ze wel of ze alsjeblieeeeeft nog langer mag en dan geef ik nog toe ook). :P
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196151164
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 13:11 schreef Quoi het volgende:
Precies, of het gebruiken voor niet willen eten, een filmpje kijken, nog niet naar bed willen etc. Een sluwe vos is het >:)
Dit herken ik trouwens niet echt (gelukkig). Tijdens het eten wordt wel een hele trukendoos open getrokken, maar verder is Sjaak best meegaand. Als we maar uitleggen waarom. Anders kunnen we het dak op.
pi_196151459
Pubergedrag herken ik wel.
Als we vinden dat iets moet en S. heeft daar geen zin in (aankleden voor school, de boterhammen die je net besteld hebt opeten, naar bed gaan) dan hoor ik regelmatig: ‘Jij bent mijn vriend niet meer mama!’
En dan daarna: ‘Je bent nog wel mijn vriend, maar ik vind het niet leuk.’
:D O+

En als het niet precies volgens plan gaat zegt hij: ‘Nou hoeft het al niet meer! Nee, laat maar, te laat!’ En daar heeft hij vooral zichzelf mee meestal.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 14 november 2020 @ 11:57:52 #208
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196236376
Er zit hier een ongeduldig Pietje klaar voor de intocht O+
Hoe beleven jullie kleuters alles? Veel vragen hier of hoe dan met de schoorsteen, gaat Sinterklaas ook dood en nog veel meer.

Ik vind het verder toch wel heel verdrietig dat we geen intocht/aankomst hebben zoals vorige jaren. Hij heeft er zo de leeftijd voor. Zal wel weer volwassenen sentiment zijn.
pi_196236682
“Sinterklaas bestaat niet” is hier de mening. We kijken de intocht nu, dat vindt Sjaak wel leuk geloof ik. Maar hij vindt het maar een raar verhaal. “Hoezo komt hij uit Spanje?”
pi_196236869
Hier een stuiterbal door alle chocola, afgelopen dagen heel veel vragen. Wat doen pieten, waarom hebben ze niet allemaal een naam, waarom heette sinterklaas vroeger sint Nicolaas (hij snapte het liedje niet, toen zei ik dat hij vroeger sint Nicolaas heette), als sinterklaas vandaag niet kan komen dan moet hij een andere keer komen. Hier is geen water, hoe komt hij dan hier?
Mama, waarom ken jij al die liedjes?

Quoi hier heeft hij het niet over de plaatselijke intoch, ik heb het idee dat hij dat niet meer weet en ik ben er niet over begonnen. Het is zoals het is dit jaar.
  zaterdag 14 november 2020 @ 19:02:18 #211
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196242392
N heeft eerst met open mond de intocht gekeken, vervolgens als Sint verkleed door de stad gelopen en pepernoten uitgedeeld aan kinderen, en nu heeft ze haar schoen gezet met twee tekeningen + het Intertoys speelgoedboek met kadowensen, water en wortel voor het paard en twee bananen voor sint en Piet.
Nu gaat ze naar bed met haar Sint-sokken aan.
Kortom, ze heeft er zin in :) <O) <O) <O) <O) <O) 8} 8} 8} 8} 8}
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196243891
Wij hadden geen wortels in huis, alleen in een potje.... Dus naast zijn schoen staan een potje worteltjes en een appel :')
  zaterdag 14 november 2020 @ 20:48:04 #213
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196243996
En dan wel zorgen dat al die dingen niet meer terug te vinden zijn in huis... dus die speelgoedgids moet in de papierbak van de buren :D en de bananen moeten we maar opeten :9
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zaterdag 14 november 2020 @ 20:56:31 #214
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196244100
Hier ziet het er zo zoetjes uit, dat schoentje met de wortel en een bakje water ernaast. Met een dekseltje erop, anders zou onze poes ervan drinken :D
pi_196245431
Heerlijk, al die kleuter-Sint-versies! O+

Hier met een zeer geconcentreerde blik de (plaatselijke) intocht zitten kijken op tv, met zelfgebakken pepernootjes en warme chocomel erbij :)

En man en ik hebben ooit één keer de opmerking gemaakt dat Sint en Piet misschien ook wel iets te drinken lusten, dus er staan nu 2 biertjes naast de schoorsteen :+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 14 november 2020 @ 22:12:57 #216
269689 crew  Viv
pi_196245437
quote:
1s.gif Op maandag 9 november 2020 14:23 schreef LeSage het volgende:
Pubergedrag herken ik wel.
Als we vinden dat iets moet en S. heeft daar geen zin in (aankleden voor school, de boterhammen die je net besteld hebt opeten, naar bed gaan) dan hoor ik regelmatig: ‘Jij bent mijn vriend niet meer mama!’
En dan daarna: ‘Je bent nog wel mijn vriend, maar ik vind het niet leuk.’
:D O+
Hier is het nu "Mama, je verpest mijn hele dag!" :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 20:48 schreef SaskiaR het volgende:
En dan wel zorgen dat al die dingen niet meer terug te vinden zijn in huis... dus die speelgoedgids moet in de papierbak van de buren :D en de bananen moeten we maar opeten :9
Ja daar zat ik ook over te denken, als ze bijvoorbeeld een tekening wil maken voor Sint & Piet en die in haar schoen doet, dan moeten we die dus vernietigen of zo. :o
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 20:56 schreef Quoi het volgende:
Hier ziet het er zo zoetjes uit, dat schoentje met de wortel en een bakje water ernaast. Met een dekseltje erop, anders zou onze poes ervan drinken :D
Ahh O+

Dat blokkade-woordgrapje van de intocht was nog wel een beetje te ingewikkeld voor ZZ. :P Kwam ze nog een paar keer op terug vandaag. Verder leuk gedaan! Hier ook een schoentje met wortel. O+ Ze wilde eerst een mandarijntje geven. :D
pi_196245678
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 22:12 schreef Viv het volgende:
Ja daar zat ik ook over te denken, als ze bijvoorbeeld een tekening wil maken voor Sint & Piet en die in haar schoen doet, dan moeten we die dus vernietigen of zo. :o
Ik heb een map met kindertekeningen en deze gaan daar gewoon bij. Staat tussen de administratie, zoeken ze nooit tussen. :)
pi_196245934
Ja, wij verstoppen de tekeningen ook altijd ja :D

Eerder deze week zat onze Minion heel bedenkelijk te kijken en zei ze opeens: "Mama, als ik zaterdag mijn schoen mag zetten, mag ik er dan wat centjes bij leggen?"
Ik: "Waarom wil je dat?"
Minion: "Nou, voor als Sinterklaas niet genoeg centjes heeft om voor alle kindjes cadeautjes te kopen."
:'( O+ O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196247243
Ahh twist! O+

Ik heb hetzelfde als jij @Quoi; ik was er vanochtend ook een beetje verdrietig om.. Mijn jongste had de intocht en ontvangst in lokale sporthal echt fantastisch gevonden, dit jaar maakt ze het voor het eerst wat bewuster mee. Mijn oudste vond het vorig jaar al tof. Die ervaring en herinnering missen zij en wijzelf dit jaar, ben daar toch wel een beetje emo over. Maar het is wat het is, we zijn gezond en hebben verder niks te klagen.

Maar vond het ook écht leuk gedaan zo door het Sinterklaasjournaal en de intocht op tv! Hier werd echt met aandacht gekeken, daarna lekker gezongen en schoentje gezet :).
pi_196249599
Wij bakten kruidnoten en keken de intocht met mijn broertje en zijn vriendin.
Einde van de dag deed ik nog een rondje speeltuin met de jongetjes. Op de terugweg werd het donker:

“Mam, kijk goed rond of je wat wittigheid op de daken ziet, misschien is Ozosnel er al wel.”

“Kijk daar mam, een oude man, oh hij heeft geen rode mantel.”

“Daar rijdt een witte auto, maar we moeten een wit paard hebben.”

Bij thuiskomst wist hij niet hoe snel zijn schoenen bij de haard moesten.
  maandag 16 november 2020 @ 08:53:48 #221
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196267026
Het is hier heel hard genieten, maar tegelijkertijd afzien. Sinds de wintertijd wordt Max tussen 4-6 uur wakker en gaat vaker niet dan wel weer slapen. Sterker nog, hij staat meteen aan en zoekt flink onze grenzen op. We zaten in zo'n fijn ritme ervoor en we krijgen het niet meer te pakken. Intussen hebben we een beetje chronisch slaaptekort hier. We gaan dus maar weer het slaapschaap herintroduceren, of stickeren (werkt bij zindelijkheid wel goed). Of wachten tot dit overgaat :{
pi_196267056
Oh wat vroeg Quoi! Dat is echt afzien (voor iedereen, want Max wordt er vast ook niet fitter op).
  donderdag 19 november 2020 @ 13:19:19 #223
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196319031
Sinds een paar dagen doen we weer aan het slaapschaap en het gaat beter!

Vanmorgen sliep hij zelfs tot half acht, we moesten 'm wakker maken. Dat had alleen een andere reden. Hij had vannacht een nachtmerrie, niet te filmen :o Schreeuwen: Mama, zorg dat ze me niet doodmaken! Komt de politie niet hier? Komen ze niet met schietkanonnen?

Op school spelen ze vaak politie'tje met boeven vangen, dus ik dacht eerst daaraan. Maar toen kwamen de details: o.a. waterkanonnen. Gister stond heel even het nieuws op met de protesten in Berlijn vanwege COVID maatregelen. Daar hebben ze dus ME ingezet met van die spuitwagens en spoten al die mensen plat. Meteen van zender gewisseld, maar dat heeft flink wat indruk gemaakt. Het heeft even geduurd voordat hij was bedaard. Arme Max en domme ik.
  woensdag 25 november 2020 @ 18:49:20 #224
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196411122
Jakkes, mijn kleuter heeft een wrat op zijn teen. Ik was bij de drogist, ze hebben echt iets van 10 middeltjes. Op basis van een zuur en op basis van stikstof volgens mij. Ik heb zuur gekocht omdat ik me meen te herinneren van vroeger dat stikstof pijn deed. Iemand ervaring met de behandeling van wratten?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196411710
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 18:49 schreef Mariposas het volgende:
Jakkes, mijn kleuter heeft een wrat op zijn teen. Ik was bij de drogist, ze hebben echt iets van 10 middeltjes. Op basis van een zuur en op basis van stikstof volgens mij. Ik heb zuur gekocht omdat ik me meen te herinneren van vroeger dat stikstof pijn deed. Iemand ervaring met de behandeling van wratten?
Ik heb van alles geprobeerd dat Kruidvat/Etos enzo verkoopt (kleuter had zo'n 9 waterwratjes onder haar arm en op haar buik). Niks werkte en naar de HA voor stikstof vind ik ook zielig (doet inderdaad pijn). Maar kleuter is er nu na 1 jaar bijna vanaf! Ervan afblijven, niet krabben, ze gewoon kapot laten gaan en laten indrogen werkt het beste (wel zorgen dat je die plekken altijd als laatste afdroogt, want ze zijn enorm besmettelijk).
  woensdag 25 november 2020 @ 19:37:07 #226
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196411832
Waterwratjes zijn wel iets heel anders dan gewone wratjes, geloof ik. N had ook waterwratjes en die gingen inderdaad vanzelf weg. Een gewone wrat zou ook vanzelf weg moeten gaan, maar dat doet ie vaak toch niet (in elk geval niet die die ik zelf had als kind... ;( )
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196412443
Hoi, drogist en ervaringsdeskundige, want net wrat bij zoon van 4 behandeld. Ik heb formule w gehaald, want bij goed gebruik geen (of vrijwel geen) pijn itt stikstof. Van salicylzuur is bewezen het meest effectief te zijn en over trichloorazijn kwam ik wat 'giftig' berichten tegen op internet. Ik ben 2 weken doorgegaan. Het moet minimaal 6 dagen en maximaal 2 weken. Voetwratten zijn vrijwel altijd lastig weg te krijgen en zoon vond het aanstippen niet erg dus 2 weken doorgegaan. Nu zit er nog een miniscuul puntje,ik verwacht dat die vanzelf wel weg gaat.

Bij wratten geen garantie dat het weg gaat en ook niet dat ze niet terugkomen. Je hoeft er niks aan te doen, ze gaan ooit vanzelf weg maar zoon had er last van met lopen en dan is een jonge wrat makkelijker behandelen dan een oude.

Bij formule w wel zalf rondom de wrat doen, dan raak je de gezonde huid niet en is het niet pijnlijk. En alle behandelingen niet in het gezicht gebruiken en vanaf 4 jaar.

Waterwratjes zijn iets anders, die hoef je niet te behandelen (liever niet zelfs). Niet aan krabben,eventueel Thuja van a. Vogel of vsm oraal innemen dan gaan ze sneller weg.
  woensdag 25 november 2020 @ 20:42:38 #228
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196412769
Ja dit is een behoorlijke wrat, zeker geen waterwrat. Ik heb ook Formule W gel uit een pen gekocht. Hopelijk is het binnen twee weken zo goed als weg. Het is wel een lastige plek want het zit op de zijkant van de teen, de wrat raakt ook de teen ernaast.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196412861
Hier ook hetzelfde probleem. Al twee weken bezig geweest met Formule W en na het bad schuren, maar behalve een boos kind deed het verder niks. Nu een krappe week bezig met de 'wrattenpen' ( :') ) van Kruidvat en we zijn al 1 wrat kwijt.
pi_196413166
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 20:42 schreef Mariposas het volgende:
Ja dit is een behoorlijke wrat, zeker geen waterwrat. Ik heb ook Formule W gel uit een pen gekocht. Hopelijk is het binnen twee weken zo goed als weg. Het is wel een lastige plek want het zit op de zijkant van de teen, de wrat raakt ook de teen ernaast.
De pen heeft geen salicylzuur, is een andere samenstelling. Ben er zelf minder fan van, maar werkt misschien ook wel. Laatst was het best prima weer en meneer wilde op blote voeten buiten spelen. Dat hielp om de wrat er af te schuren :+

Edit: de pen heeft trichloorazijnzuur waar ik het hierboven over heb. Wat toxischer en richtlijnen van huisartsen raden het af. Maar buiten dat, het werkt misschien best en veilig genoeg om al jaren op de markt te zijn, maar dat maakte mijn keuze wel voor de tinctuur ipv de pen.
  woensdag 25 november 2020 @ 21:56:14 #231
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196414268
quote:
1s.gif Op woensdag 25 november 2020 21:03 schreef Nazil het volgende:

[..]

De pen heeft geen salicylzuur, is een andere samenstelling. Ben er zelf minder fan van, maar werkt misschien ook wel. Laatst was het best prima weer en meneer wilde op blote voeten buiten spelen. Dat hielp om de wrat er af te schuren :+

Edit: de pen heeft trichloorazijnzuur waar ik het hierboven over heb. Wat toxischer en richtlijnen van huisartsen raden het af. Maar buiten dat, het werkt misschien best en veilig genoeg om al jaren op de markt te zijn, maar dat maakte mijn keuze wel voor de tinctuur ipv de pen.
Oh. :o Bah wat stom dat zoiets op de markt is. Denk dat ik dan morgen maar de tinctuur haal. :{
Bedankt voor de informatie!
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196417208
De JGZ communiceert weer lekker handig... Ik kreeg vannacht een mail met een 'herinnering' aan de afspraak voor J voor het 5 jarigen onderzoek. Over 5 dagen. Alleen... Ik wist (nog) niet van die afspraak :')

Wel fijn trouwens (als het gaat lukken om de afspraak te verzetten), want we twijfelen een beetje aan zijn ogen.
pi_196417255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 06:56 schreef Hupje het volgende:
De JGZ communiceert weer lekker handig... Ik kreeg vannacht een mail met een 'herinnering' aan de afspraak voor J voor het 5 jarigen onderzoek. Over 5 dagen. Alleen... Ik wist (nog) niet van die afspraak :')

Wel fijn trouwens (als het gaat lukken om de afspraak te verzetten), want we twijfelen een beetje aan zijn ogen.
5 jarigen afspraak? Die ken ik niet...
pi_196417454
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 07:11 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

5 jarigen afspraak? Die ken ik niet...
https://www.ggdhvb.nl/jeu(...)jullie-mijn-kind-uit Ik weet dat een aantal regio's het zo doen, dus ik nam aan dat het bij alle GGD's hetzelfde was.
Ik ken het als onderzoek voor oudste kleuters, waarbij oa gekeken wordt naar zicht, gehoor, lengte en gewicht.
pi_196417760
Die afspraak hebben wij ook gehad. :Y
pi_196417832
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 07:50 schreef Hupje het volgende:

[..]

https://www.ggdhvb.nl/jeu(...)jullie-mijn-kind-uit Ik weet dat een aantal regio's het zo doen, dus ik nam aan dat het bij alle GGD's hetzelfde was.
Ik ken het als onderzoek voor oudste kleuters, waarbij oa gekeken wordt naar zicht, gehoor, lengte en gewicht.
Wij zitten in dezelfde regio dus misschien komt het nog voor Sjaak :)
pi_196418013
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 06:56 schreef Hupje het volgende:
De JGZ communiceert weer lekker handig... Ik kreeg vannacht een mail met een 'herinnering' aan de afspraak voor J voor het 5 jarigen onderzoek. Over 5 dagen. Alleen... Ik wist (nog) niet van die afspraak :')

Wel fijn trouwens (als het gaat lukken om de afspraak te verzetten), want we twijfelen een beetje aan zijn ogen.
Die had ik laatst voor Mijm ook. Op zaterdagmiddag, dat we maandag moesten komen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196418591
Bij ons is de 5-jarigen afspraak via school gegaan. We kregen vooraf een formulier voor toestemming en wat vragen, en achteraf een formulier dat alles prima was en een formulier met tips over het afleren van duimen.

Wij hadden gisteren oudergesprek met de juf, bewust gekozen om deze keer met zijn nieuwe juf te spreken in plaats van de juf die hij vorig jaar ook al had. Hij sluit vaak aan bij de lees-instructies van groep 3 (thuis begint hij ook avi start te lezen) en is leergierig en enthousiast over alles wat hij leert. Hij gaat iig graag naar school en speelt met veel verschillende kinderen (waarvan er ook al een aantal hier hebben gespeeld).

En thuis heeft hij besloten om te willen leren fietsen (dat wilde hij eerder niet), dus daar zijn we nu mee aan het oefenen en dat gaat steeds beter. En ook erg goed voor m’n man, die komt daardoor ook weer eens buiten :P nu alleen nog leren luisteren...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 26 november 2020 @ 20:01:33 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196426424
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 09:38 schreef FlyingFish het volgende:
nu alleen nog leren luisteren...
Je man?

Succes!
pi_196426486
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:01 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je man?

Succes!
Nee, die heb ik in het verleden al goed afgericht gelukkig :P En die lijkt oorzaak-gevolg ook wat beter te begrijpen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_196426595
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 20:01 schreef Quoi het volgende:

[..]

Je man?

Succes!
_O-
  donderdag 26 november 2020 @ 21:29:52 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196428244
Hier zijn deze week de rommelpietjes langs geweest. Wat een enthousiasme bij de kleuters toen ze de klas in mochten O+ Ik bleef met 2 ouders even staan op het schoolplein en verbaaaaaazing hoe snel de klas alles weer had opgeruimd. Toen gingen ze netjes alle schoentjes bekijken. Juf heeft ze goed onder de duim _O_

Max wordt al 3 ochtenden om half 7 wakker en ik had nooit verwacht dat ik daar blij om kon zijn. Stukken beter zo.

Hij heeft vandeweek de tent afgebroken in de klas toen hij een huisje moest "uitprikken". Ik vind dat nog steeds hilarisch _O- Hij was al nooit een knutselaar met veel geduld of nuance ( O-) ). Dat is echt beter geworden sinds school; hij gaat nu spontaan soms tekenen, knippen, plakken, kleien en zelfs prikken. Nu kwam hij gister met stickers op zijn handjes thuis, helemaal trots. Samen met 2 andere "werkweigeraars" had hij nl. samen met een andere juf zijn huisje netjes afgemaakt, na 3 dagen O+ Ge-wel-dig dit.
pi_196438798
Hier was rommelpiet ook in de klas geweest. Maar die hele dag was een grote chaos. Zijn beste vriend trakteerde op school en daarna mocht S. nog naar het kinderfeestje.
Vanmiddag was er een vriendinnetje mee spelen, maar S. was geloof in blij dat ze naar huis ging, zo moe van alles.

Ik geniet verder wel enorm van de Sint-periode. Er wordt zomaar spontaan af en toe een Sinterklaas-nummer ingezet tijdens het tv-kijken of spelen O+

And as I type valt meneer naast me in slaap O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196441664
L had vandaag z'n eerste playdate. Hadden ze zichzelf bedacht op school, de juf was erbij. Eerst komt L naar mij toe. 'Ik wil met... spelen!' Later komt dat kindje ook naar mij toe. 'Ik wil met L spelen!' Ehhh oké... Ze zijn daar heen gegaan, ik heb hem daar afgezet, hij ging naar binnen en spelen alsof er al jaren komt. Normaal is hij zo verlegen :D
Later kreeg ik een appje van de moeder dat ik wel iets later mocht komen, l wilde nog niet naar huis.
Ja, maar... Ik mis hem wel ;) ik vond het wel weer een dingetje, een nieuwe stap. L heeft het geweldig gehad en kwam vol energie thuis. Volgende week hier ben ik bang _O-
pi_196445811
Fijne kleuterverhalen hier O+

Hier ook helemaal vol van Sinterklaas: rommelpiet is al geweest, as. dinsdag pietengym en donderdag komt de Sint op school, dus Minion is helemaal gelukkig omdat ze 2x in d'r pietenpak naar school mag O+

Ze is ook al zo dankbaar voor de schoencadeautjes (glitterstiften van vorige week zijn al bijna leeg :+ ) dat ik zó benieuwd ben naar d'r gezicht met pakjesavond :D

5-jaarsafspraak hier tijdje terug ook gehad, maar laatst met de jongste inderdaad ook een 'herinnering' terwijl we die hele afspraak nog niet eens wisten :?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 30 november 2020 @ 22:18:15 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196490691
Max besloot vanmorgen dat hij geen luier meer om wil 's nachts. Het zat 'm te strak. Hij is vaak droog, maar niet altijd. Maar heb 'm maar het vertrouwen gegeven. Ben benieuwd. Maar even een extra moltonnetje erbij gelegd :P
pi_196493251
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 22:18 schreef Quoi het volgende:
Max besloot vanmorgen dat hij geen luier meer om wil 's nachts. Het zat 'm te strak. Hij is vaak droog, maar niet altijd. Maar heb 'm maar het vertrouwen gegeven. Ben benieuwd. Maar even een extra moltonnetje erbij gelegd :P
Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!
pi_196500825
Ik was vanochtend met kleuter bij de huisarts, omdat 2 weken geleden haar buisje eruit kwam (samen met een heleboel troep, lichte koorts en pijn). Maar na 2 weken komt er nog wat troep uit, dus toch maar even laten checken, ook i.v.m. zwemles. Gaatje bleek mooi dichtgegroeid te zijn, maar toch oordruppels gekregen. Zei de HA tegen kleuter: maar je mag gewoon gaan zwemmen hoor!

Kleuter: }:|

Daarna kleuter naar school. Krijg ik 2u later een appje van de juf dat ze ziek is, oorpijn heeft.

Dus ga kleuter ophalen. Zie ik haar nog langsrennen met vriendinnetjes.

Nu thuis Sinterklaasfilms kijken en tussendoor discussies over de zwemles morgen in de kiem smoren :')

Ze zijn best slinks...die kleuters :P
pi_196501862
Oohh ze weten zo goed hoe ze het moeten doen he!
  dinsdag 1 december 2020 @ 18:02:45 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196502608
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 06:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het is gegaan!
Droog gebleven *O*
pi_196503564
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Droog gebleven *O*
*O*
pi_196503791
Wauw Quoi! *O*

S. had vandaag zijn allereerste zwemles. Heel spannend, want we mochten niet kijken. Zwemschool had het wel tof opgelost, ze mochten hun favoriete knuffel meenemen. En gelukkig kent S. een jongetje al goed en die ging al een jaar mee naar zwemles van grote broer, dus die kon een beetje helpen.
En toen kwam hij naar buiten met een enorme lach op zijn gezicht en vertelde honderduit. Echt genoten O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196511017
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 december 2020 18:02 schreef Quoi het volgende:

[..]

Droog gebleven *O*
Wat goed! Ik heb na een half jaar nog steeds een waterdichte molton er onder liggen :+ laatste ongelukje is ook al zo'n 3 maanden geleden.
pi_196511046
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:36 schreef Nazil het volgende:

[..]

Wat goed! Ik heb na een half jaar nog steeds een waterdichte molton er onder liggen :+ laatste ongelukje is ook al zo'n 3 maanden geleden.
Sjaak is al 3 jaar zindelijk en wij hebben ook nog steeds een waterdichte matrashoes eronder. Gewoon, omdat het af en toe nog fout gaat. En voor die ene keer in de paar maanden vind ik het wel prettig.
pi_196511050
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 december 2020 19:09 schreef LeSage het volgende:
Wauw Quoi! *O*

S. had vandaag zijn allereerste zwemles. Heel spannend, want we mochten niet kijken. Zwemschool had het wel tof opgelost, ze mochten hun favoriete knuffel meenemen. En gelukkig kent S. een jongetje al goed en die ging al een jaar mee naar zwemles van grote broer, dus die kon een beetje helpen.
En toen kwam hij naar buiten met een enorme lach op zijn gezicht en vertelde honderduit. Echt genoten O+ O+
Wat goed O+
pi_196511060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:39 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak is al 3 jaar zindelijk en wij hebben ook nog steeds een waterdichte matrashoes eronder. Gewoon, omdat het af en toe nog fout gaat. En voor die ene keer in de paar maanden vind ik het wel prettig.
T is niet al 3 jaar zindelijk (Was Sjaak met 2 al zindelijk 's nachts?), maar hier ook een waterdichte hoes eronder. Ook fijn met spugen in bed, dat het niet gelijk de matras indringt...
pi_196512651
quote:
0s.gif Op woensdag 2 december 2020 08:41 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

T is niet al 3 jaar zindelijk (Was Sjaak met 2 al zindelijk 's nachts?), maar hier ook een waterdichte hoes eronder. Ook fijn met spugen in bed, dat het niet gelijk de matras indringt...
Ja, hij was tussen 2,5 en 3 jaar ineens zowel overdag als ‘s nachts zindelijk.
pi_196515072
Ik houd de waterdichte molton ook voorlopig. Voor ongelukjes en spugen inderdaad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196521221
Waar halen jullie die waterdichte moltons? Hier ook maar eens aanschaffen.
Zijn die dingen nog enigszins ademend?
  woensdag 2 december 2020 @ 19:51:58 #260
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196521267
Ik heb er laatst 1 bij HEMA gekocht. Had er destijds 1 bij het peuterbed gekocht, maar ze worden na een aantal keer wassen minder waterdicht. Daar moet je dus wel op letten, hier dus alsnog een pismatras door een niet meer waterdichte molton. Ikea heeft ze ook, maar die hebben volgens mij een afwijkende maat (als je geen Ikea peuterbed hebt).
Ze ademen niet echt, maar met hoeslaken er omheen voelt het niet zweterig aan en het kraakt ook niet echt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_196523352
Ik heb hier nu van die incontinentie dekjes die volgens mij voornamelijk bedoeld zijn voor volwassenen. Die zijn su-per absorberend. Houdt de matrassen beter droog dan de waterdichte moltons die vervolgens toch doorlekken.
pi_196524041
Hier een matrasbeschermer van IKEA: de LENAST. Die is 80x200, maar past prima op een 90x200 matras :)

Met die andere waterdichte moltons trof ik steeds een zweterig kind aan in bed, maar met deze matrasbeschermer niet ^O^
pi_196530567
Action, ik vind ze plastic maar zoon vindt het prima.

We hebben ook wel eens de celstofmatjes uit het kraampakket gebruikt.
  donderdag 3 december 2020 @ 13:43:05 #264
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196531344
Wij hebben een waterdichte molton van de HEMA en zo'n molton matje. Het ging alle nachten goed. Hij wou er gister weer eentje om (luier), wat ik ook weer prima vind dan.

Alleen even een klacht: Max word nu weer elke ochtend om 5 uur wakker en begint dan HEEL hard sinterklaasliedjes te zingen 8)7

:Z
pi_196531908
Nog een weekje Quoi! Dan is Max eraan gewend dat hij weg is...

Wij hebben de goedkoopste hoes van Ikea. Ding gaat ondanks nachtluier nog steeds meerdere keren per week in de wasmachine en droger, maar doet het na dik twee jaar nog steeds prima!

Ik heb ook het idee dat het O niet uitmaakt als hij in een nat bed ligt, hij draait zich dan gewoon nog een keertje om. Terwijl Lala me vannacht al wakker maakt omdat haar broek een beetje nat is (terwijl haar bed nog helemaal droog was). Ik vermoed dat de meiden eerder nachtzindelijk zullen zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_196539828
L werd aan het begin ook niet wakker van een nat bed, dus ik voelde echt elke avond voor ik ging slapen of er niks nat was. Nu wordt hij wel wakker. Heel soms midden in de nacht, vaker net voordat hij uit bed mag, maar gaat daarna nog even terug. Man mag altijd mee naar de wc met hem, want alleen wil hij niet en ik wordt er later wakker van want ik slaap met oordoppen. Door mijn snurkende man.

Ik zal blij zijn als ze goede man terug is naar Spanje. Hij vindt het allemaal zo spannend en kan het niet goed benoemen. Vanochtend hele tantrum over een trui. Ik probeerde hem eerst zelf te laten benoemen wat er nou was ipv de trui, maar dat kwam er niet. Later vroeg ik of het door sinterklaas kwam. Dikke snikken jaaahaa ik vind het spannend.
  vrijdag 4 december 2020 @ 10:14:46 #267
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196545647
quote:
0s.gif Op donderdag 3 december 2020 14:21 schreef FlyingFish het volgende:
Nog een weekje Quoi! Dan is Max eraan gewend dat hij weg is...

Of de sinterklaasliedjes worden in februari nog gezongen, net als vorig jaar :D

Ik krijg net filmpjes van de sintviering in Max' klas doorgestuurd en word er gewoon helemaal emo van :'( Kan er de vinger niet op leggen, maar ik vind het zo fijn dat ze vanuit school er toch een heel fijn en warm feestje van maken voor de kindjes dit jaar. En dan zit die kleine grote van ons daar liedjes te zingen op zijn stoeltje..... O+
pi_196563894
Echt, onze kleuter hoor :D
Die werd dus vanmorgen wakker, besefte dat het 5 december was en trok een zielig gezicht.
"Mama, ik ben een beetje verdrietig. Want na vandaag gaat Sinterklaas weer weg."

Het was zó schattig en zielig tegelijk ;( O+

Dat ik denk: kind, het is 5 december! Stuiter het hele huis door omdat je weet dat je een berg cadeautjes krijgt! :?

Maar tegelijkertijd zo mooi om te merken dat het haar dus echt om het hele verhaal en de magie te doen is, en juist niet om de cadeautjes O+ O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196566087
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2020 10:14 schreef Quoi het volgende:

[..]

Of de sinterklaasliedjes worden in februari nog gezongen, net als vorig jaar :D

Ik krijg net filmpjes van de sintviering in Max' klas doorgestuurd en word er gewoon helemaal emo van :'( Kan er de vinger niet op leggen, maar ik vind het zo fijn dat ze vanuit school er toch een heel fijn en warm feestje van maken voor de kindjes dit jaar. En dan zit die kleine grote van ons daar liedjes te zingen op zijn stoeltje..... O+
Dat laatste snap ik zo! Ik kon gisteren wel huilen toen ik de foto’s zag. Het meest gelukkige, stralende snoetje was van S. Hij zat zó te genieten O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_196571386
Een vriend van ons wilde wel even voor Piet spelen en bracht de cadeaus. Wauw, dat was toch wel heel geweldig. L kreeg een hele grote garage dus de rest van de cadeaus waren maar bijzaak. Leuk, maar terug naar de garage _O- hij wilde pas naar bed toen ik beloofde dat hij morgen weer met de garage mocht spelen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 19:45:30 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196624603
Zo, even het kleutertopic wat leven in blazen :)

Ik begon aan een nieuwe baan, Max aan 2 dagen BSO p/w. We vielen vanavond nog voor de persconferentie samen in slaap :') Van 's nachts zindelijk viel Max weer terug naar luiers 's nachts en overdags op school/BSO weer meedere ongelukjes. Toch een iets te drukke tijd voor zo'n grote verandering (die hij zelf had ingeluid overigens).

We hadden trouwens een geweldige sinterklaas. Beste in jaren. Dat koppie toen er op de deur werd geklopt O+ En nu branden er alweer heel veel kerstlichtjes om en in huis. Gezellig. Alles klein houden kost hier weinig moeite op dit moment.
pi_196626614
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 19:45 schreef Quoi het volgende:
Zo, even het kleutertopic wat leven in blazen :)

Ik begon aan een nieuwe baan, Max aan 2 dagen BSO p/w. We vielen vanavond nog voor de persconferentie samen in slaap :') Van 's nachts zindelijk viel Max weer terug naar luiers 's nachts en overdags op school/BSO weer meedere ongelukjes. Toch een iets te drukke tijd voor zo'n grote verandering (die hij zelf had ingeluid overigens).

We hadden trouwens een geweldige sinterklaas. Beste in jaren. Dat koppie toen er op de deur werd geklopt O+ En nu branden er alweer heel veel kerstlichtjes om en in huis. Gezellig. Alles klein houden kost hier weinig moeite op dit moment.
Wat is het ook allemaal veel voor zo’n kleuter he, en dan mag er ook wel even een terugval zijn.

Sjaak was gister om 5.00u wakker en vanmorgen om 4.00u. Hij slaapt uiteindelijk wel weer in (en dan moet ik hem om 7.30u wakker maken), maar ik slaap dan dus niet meer. Is dit het moment om koffie te leren drinken?
  dinsdag 8 december 2020 @ 21:13:54 #273
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196626996
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wat is het ook allemaal veel voor zo’n kleuter he, en dan mag er ook wel even een terugval zijn.

Sjaak was gister om 5.00u wakker en vanmorgen om 4.00u. Hij slaapt uiteindelijk wel weer in (en dan moet ik hem om 7.30u wakker maken), maar ik slaap dan dus niet meer. Is dit het moment om koffie te leren drinken?
Echt, dat hebben wij dus maanden gehad. Het brak ons bijna op. Ik ben nl. ook niet iemand die om 22:00 uur naar mijn nest gaat.

Ik hik trouwens enorm op tegen de evt. 3e BSO dag die we misschien nodig hebben. We schieten 2,5 uur tekort, een dag dat ik Max eigenlijk gewoon graag thuis wil hebben, hem iets meer rust gun. Ik kan helaas niks aan mijn ouders (wonen 1 straat verder 8)7 ) vragen en heb al meerdere aanbiedingen van mensen afgewezen (we nemen hem wel mee na school, met een vriendje), dat lijkt me nl. ook zo onrustig. Voorlopig gaan we het met z'n tweetjes maar een beetje "regelen" tot de kerstvakantie.

Iemand soortgelijke dilemma's? Ik geloof dat een 3e dag BSO voor mij een soort hele hoge drempel is.
pi_196627529
Wij hebben vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van een gastouder-bso. Het is maar een half uurtje, dan haalt mijn vrouw hem op, maar toch vind ik het vervelend dat niet één van zijn mama’s op het schoolplein staat. Op donderdag hetzelfde en vrijdag is het deze week oma en volgende week andere mama, maar na de kerstvakantie is het dan ook bso. En ik voel me best schuldig, maar kan het ook gewoon niet anders regelen.
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:05:17 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196628122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 21:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van een gastouder-bso. Het is maar een half uurtje, dan haalt mijn vrouw hem op, maar toch vind ik het vervelend dat niet één van zijn mama’s op het schoolplein staat. Op donderdag hetzelfde en vrijdag is het deze week oma en volgende week andere mama, maar na de kerstvakantie is het dan ook bso. En ik voel me best schuldig, maar kan het ook gewoon niet anders regelen.
Echt, wat kun je je daar toch rot over voelen he? Wel fijn dat het een half uurtje is bij jullie. Goed geregeld. Maar het ophalen vind ik idd ook belangrijk (en vooral gezellig!).
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:18:26 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196628430
Wij nemen 3 dagen nso af. Waarvan 1 woensdagmiddag. Ik ga wel kijken of we de vrijdag gaan stopzetten. Ik werk toch thuis en kleuter speelt veelal op zijn kamer, dus echt “last” heb ik dan niet van hem als ik werk. Bovendien gaat hij ook wel eens uit school bij iemand spelen waardoor ik de nso moet afmelden. Oma woont trouwens op 15 minuten lopen van zijn school, maar ik geloof niet dat zij behoefte heeft aan structureel een middag per week.
Wat vindt Max van de nso?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 8 december 2020 @ 22:22:15 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196628516
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:18 schreef Mariposas het volgende:
Wij nemen 3 dagen nso af. Waarvan 1 woensdagmiddag. Ik ga wel kijken of we de vrijdag gaan stopzetten. Ik werk toch thuis en kleuter speelt veelal op zijn kamer, dus echt “last” heb ik dan niet van hem als ik werk.
Wat vindt Max van de nso?
Ik werk ook thuis, maar hij "verdient" wel mijn aandacht, vind ik (da's geen oordeel, maar zo ervaar ik het) en ik wil niet telkens met mijn snufferd achter die laptop zitten. Nieuwe werk kent veel overlegmomenten.

Hij vindt het niet zo leuk om erheen te gaan, maar eenmaal daar heeft hij het naar zijn zin. Hij kent er klasgenootjes en vriendjes uit de buurt. Hij vraagt wel elke week weer op welke dag(en) hij moet.
pi_196628925
Heb je het al met hem zelf besproken Quoi? Ik denk dat mijn kleuter even wat tijd voor zichzelf thuis wel zou waarderen eigenlijk, zeker als het in de tweede helft van de week is want dan is hij vaak ook echt moe. En je kunt er ook altijd nog voor kiezen om hem dan die dag dan wel zo vroeg mogelijk op te halen.

O had gisteren zijn allereerste zwemles. Hij had er mega veel zin in om 'iets te leren' en liep ook te stuiteren op weg naar het zwembad. Hij deed heel enthousiast mee en vond het erg leuk. En we hebben voor de lokale zwemvereniging gekozen in plaats van de echte zwemschool maar het was zeer professioneel geregeld en hij zwemt in een groepje van 5 kinderen met 2 juffen (en dat gold ook voor badje 2 en 3. De rest kon ik niet zien). Tot nu toe erg tevreden met de keuze dus!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 9 december 2020 @ 06:20:57 #279
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_196631559
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Ik werk ook thuis, maar hij "verdient" wel mijn aandacht, vind ik (da's geen oordeel, maar zo ervaar ik het) en ik wil niet telkens met mijn snufferd achter die laptop zitten. Nieuwe werk kent veel overlegmomenten.

Hij vindt het niet zo leuk om erheen te gaan, maar eenmaal daar heeft hij het naar zijn zin. Hij kent er klasgenootjes en vriendjes uit de buurt. Hij vraagt wel elke week weer op welke dag(en) hij moet.
Oh, het was ook niet als suggestie bedoeld, om Max thuis te houden terwijl jij werkt. :) jouw zoon is sowieso een jaar jonger, op die leeftijd had mijn zoon ook meer aandacht nodig. De middag die ik overweeg is vrijdagmiddag en dan heb ik gelukkig sowieso nooit overleggen oid staan.

Als je zoon het niet zo leuk vindt om te gaan en het voor jou ook niet goed voelt, zou ik toch kijken voor alternatieven om hem thuis te hebben. Misschien kunnen jullie je uren anders indelen?

Ik vond 3 dagen nso nooit veel, maar wij namen ook al altijd 3 dagen kdv af. Maar nu mijn zoon op 1 van zijn thuismiddagen naar zwemles gaat, vindt hij het wel vervelend en zou hij meer thuis willen zijn.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 9 december 2020 @ 08:46:50 #280
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196632457
Quoi, wij hadden precies na de zomervakantie tijdelijk 3 dagen bso nodig, en vooral de maandag en dinsdag had S het dan zwaar. Idd elke ochtend vragen of hij naar de bso moest en huilen als ik op dinsdag weer ja zei. "Ik wil niet twee dagen :'( "

Nu gaat hij alleen dinsdag en donderdag en is er niets meer aan de hand. Kan ook gewenning zijn natuurlijk, maar ik vond die derde dag bso zelf ook rot, dat speelde vast ook mee.

Het is voor jezelf fijn als je het onderling kan regelen denk ik, en dan zijn playdates toch een fijne backup?
  woensdag 9 december 2020 @ 08:48:21 #281
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196632470
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je het al met hem zelf besproken Quoi?
Als ik dat doe zegt hij nee, maar dat komt omdat hij altijd tegen de BSO op ziet. Alle kindjes hebben het in zijn klas, hoorde ik pas van andere ouders. Toch de nog jonge leeftijd, de schooldagen en dan het liefst door papa/mama worden opgehaald. Dus zijn antwoord kan ik raden.

En @Mariposas op die manier gaan we het dus idd maar even "proberen".

Daar staat wel tegenover dat ik dus vandaag een hele dag vrij ben met niks! *O* (vorige baan deed ik elke dag wat, maar kon ik dan ook de middag paar uurtjes "weg zijn".)

Zwemles! Ik moet daar naar gaan kijken. Voorlopig staat het nog niet in de planning, maar de wachtlijsten schijnen aanzienlijk te zijn in de regio.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 9 december 2020 @ 08:57:03 #282
269689 crew  Viv
pi_196632519
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:48 schreef Quoi het volgende:
Daar staat wel tegenover dat ik dus vandaag een hele dag vrij ben met niks! *O*
Ik had toen ZZ nog geen 4 was ook een vaste niet-werkdag, maar die heb ik ingeruild tegen twee niet-werkmiddagen. De ochtenden werk ik dan thuis, dit was eerst één hele thuiswerkdag. (Nu vanwege corona zijn ál mijn dagen thuiswerkdagen, maar okay. :D )

Dat scheelt dus een middag NSO, en mijn logica was ook dat het relaxte van de hele dag vrij toch verloren is als je 's ochtends de deur uit moet voor school. :X
  woensdag 9 december 2020 @ 08:57:34 #283
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196632525
Ohja zwemles :')

S is na de zomervakantie begonnen ( omdat hij in de eerste lockdown met zus veel buitenspeelde en ze dan de hele tijd bij slootjes rondhingen om kikkers te zoeken). Hij was toen 4,5 en eerst leek het goed te gaan, maar inmiddels is de kont volledig tegen de krib gegaan en heb ik m maar afgemeld tot nader order..... :{

Hij wil gewoon echt heel graag even alleen thuis spelen terwijl zus naar zwemles is. En dankzij thuiswerken kan dat ook, hoeft hij niet mee.

Nou maar hopen dat zijn zus haar B en C diploma een beetje vlot binnensleept, dan hebben we misschien nog een tijdje O+ geen zwemles O+
  woensdag 9 december 2020 @ 09:02:31 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196632564
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 08:57 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik had toen ZZ nog geen 4 was ook een vaste niet-werkdag, maar die heb ik ingeruild tegen twee niet-werkmiddagen. De ochtenden werk ik dan thuis, dit was eerst één hele thuiswerkdag. (Nu vanwege corona zijn ál mijn dagen thuiswerkdagen, maar okay. :D )

Dat scheelt dus een middag NSO, en mijn logica was ook dat het relaxte van de hele dag vrij toch verloren is als je 's ochtends de deur uit moet voor school. :X
Dit zou ik kunnen doen idd. Alleen ik geniet nu wel heel erg van een hele dag vrij. Eigen tijd = O+
Ik ben pas net weer bezig in de nieuwe situatie, dus we gaan maar even trial-and-error-en tot aan de kerstvakantie.

Dat wegbrengen 's ochtends is echt heerlijk. Half negen weer thuis binnenkomen, aan de koffie, nieuws kijken en de dag voor je hebben. Wow.

@LadyBlack Het kan ook zo zijn dat 2 dagen achter elkaar ook gewoon best impact heeft. Fijn dat het nu wel goed werkt!
  woensdag 9 december 2020 @ 09:05:14 #285
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196632590
Ja dat is echt heerlijk he, kind op school en jij handen vrij!

Ik werk regelmatig een dag in het weekend, wat inhoudt dat ik ook regelmatig een weekdag vrij ben. Heerlijk!!
  woensdag 9 december 2020 @ 09:07:34 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196632610
Ja, wat ik dus lekker vind is na Max naar bed brengen nog even naar mijn werkkamer om een uurtje dingen te doen. Vaak dingen waar ik anders niet aan toe kom. Scheelt dat hij nu echt 19:15 uur al onder zeil is.
  woensdag 9 december 2020 @ 10:54:54 #287
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196633992
Dat deed mijn dochter ook destijds, maar S helaas niet. Is nog steeds regelmatig dat ik om 20:30 pas beneden ben.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:03:00 #288
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196634139
Hier ook... N slaapt standaard pas om 20.30-20.45. Dan ben ik zelf ook gaar en werk ik dus niet echt meer. We doen het naar bed brengen om de beurt, dus sommige avonden kan ik vanaf 19.30 werken en andere pas rond 20.45.

En de bso struggles zijn erg herkenbaar... je voelt je toch altijd schuldig, ook al vinden ze het er wel leuk. N wil ook altijd het liefst na school bij een ander kind thuis afspreken, dus soms is ze geen enkele dag per week voor 17.00 uur thuis. Dus dat probeer ik soms wel af te remmen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 9 december 2020 @ 11:59:07 #289
171422 LadyBlack
paint it black
pi_196635109
Ik dacht ze laatst een plezier te doen door ze op een donderdag waarop ik vrij was af te melden. S was inderdaad heel blij, maar van de zus (7 jaar) kreeg ik te horen dat ik zoiets voortaan éérst moest overleggen want nu kon ze niet met haar beste vriendje spelen!!! :o :D
pi_196635357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 10:54 schreef LadyBlack het volgende:
Dat deed mijn dochter ook destijds, maar S helaas niet. Is nog steeds regelmatig dat ik om 20:30 pas beneden ben.
Met ouder wordende kinderen is 20.30 eigenlijk ook wel het nieuwe normaal ( :') ). Er is met geluk een window van een jaar of misschien 2 dat je écht je avond voor jezelf hebt...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 december 2020 @ 12:19:23 #291
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_196635424
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Met ouder wordende kinderen is 20.30 eigenlijk ook wel het nieuwe normaal ( :') ). Er is met geluk een window van een jaar of misschien 2 dat je écht je avond voor jezelf hebt...
Dat window hebben we nu al gemist dan...
En wil je nu zeggen dat mijn kleuter een ouder wordend kind is?? :'( :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_196635583
quote:
0s.gif Op woensdag 9 december 2020 12:19 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Dat window hebben we nu al gemist dan...
En wil je nu zeggen dat mijn kleuter een ouder wordend kind is?? :'( :'(
Misschien komt het nog? Onze kinderen gingen ook pas met 4 jaar echt goed (door)slapen.

Wij zitten met de oudste al bijna in de fase dat hij soms nog wakker is als we eigenlijk tv-programma’s voor 12+ willen kijken. Maar da’s geen kleuter meer. En op zaterdagavond kijken we samen met veel plezier naar “Klaas kan alles”. Erg leuk!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_196636134
L heeft het 'als ik ziek ben hoef ik niet naar de bso' uitgevonden. Maandag kon ik heb van school ophalen omdat hij hoestte }:| en hoefde hij dus niet naar de bso. Vanochtend: ik moet nog heel veel hoesten mama! Ik kan niet naar de bso.

Terwijl hij het normaal best heel leuk vindt. Eerste maanden niet maar sinds een tijdje heeft hij daar ook wel zin in. En nu moet ik die dagen weer omgooien vanaf januari.
pi_196636997
Willem gaat graag naar de BSO, maar aan het overblijven heeft ie een hekel. Ik weet niet goed waarom.
Gelukkig vindt zijn lievelingsoma het helemaal niet erg om hem op dinsdag op te halen voor de lunch en hem weer naar school te brengen, waardoor hij maar 1 dag in de week hoeft over te blijven.
pi_196736784
Ik ga even een winterslaap houden tot die lockdown over is.

En misschien de psycholoog weer eens bellen.
  maandag 14 december 2020 @ 22:29:02 #296
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_196737321
Erg he?

Max klaagde vandaag dat we 'm te vroeg kwamen ophalen bij de BSO :') Verder stuitert hij door het huis, zo enthousiast over alle kerstactiviteiten. Ik vind het enorm sneu dat het morgen abrupt ophoudt voor hem. Twee dagen langer open had me iig een hele uitleg gescheeld aan hem, dus daar baal ik van.

De combi met mijn nieuwe baan zou onmogelijk zijn, maar gunstige bijkomstigheid: mijn vriend is vanaf maandag drie weken vrij, hoezee. Dat brengt ons uiteindelijk maar een weekje in januari in een lastig parket.
pi_196737771
Wij hebben cruciale beroepen maar ik hoop dat we morgen horen hoe of wat met opvang. Ik kan niet zo goed met onzekerheid en schiet dan gelijk in de stress. Zoals het er nu naar uit ziet is het wo-school+bso en do-school. Volgende week wo bso do schoonvader en daarna zien we na kerst wel. Maar damn, het ging net zo goed met me en dan in 1 klap stort het weer volledig in. En l snapt er helemaal niks van, hoe moet ik hem uitleggen dat hij woensdag naar school moet waarschijnlijk maar zonder zijn vriendjes, ik weet niet welk lokaal welke juf en kerst op school gaat ook niet door. Dat valt niet uit te leggen.

Logopedie gaat morgen nog gewoon door, daarna online maar ik heb besloten dat niet meer te willen dus stoppen we tijdelijk.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 14 december 2020 @ 23:15:29 #298
269689 crew  Viv
pi_196740493
Crosspost uit het peutertopic:
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 december 2020 08:46 schreef twist02 het volgende:
Hier zitten we in een redelijke luxepositie qua lockdown, dus ik prijs mezelf vooral gelukkig. Man is op vrijdag vrij en ik op woensdag, dus deze week gaat het alleen om de donderdag, maar dan zouden ze toch al naar opa en oma gaan.
Tijdens de eerste golf durfden we dat niet aan, maar inmiddels geloof ik wel dat zulke kleine kinderen echt amper een rol spelen bij verspreiding (plus, ze zien straks toch alleen ons nog als ze niet naar school/opvang kunnen :') ).

Man is vanaf maandag 2 weken vrij, en ik zelf 3 weken. Dus dan gaat het voor ons eigenlijk alleen nog om de week van 11 januari; daar passen we dan wel een mouw aan.
(En dan hopen dat dit inderdaad 'maar' voor die 5 weken is... :X )

Enige nadeel is dat we in het voorjaar lekker vaak naar buiten gingen, dus ik hoop dat het weer een beetje meevalt :{ Of gewoon een dik pak sneeuw natuurlijk O+
Onze Minion nam het vrrij goed op vanmorgen vond ik, maar vermoed dat het echte besef nog moet komen eigenlijk :{
Vind het vooral zo sneu dat ze het kerstdiner op school mist ;( in 'the bigger picture' stelt dat natuurlijk weinig voor, maar vorig jaar was ze ziek (moesten we 'r de dag zelf ophalen van school) en nu verheugde ze zich er echt op; d'r jurk hangt al 2 weken klaar en ze had zelfs al bijpassende nagellak uitgezocht -O-

Verder ben ik vooral blij dat we qua school niet zoveel 'hoeven', in de zin dat we niet bang hoeven te zijn dat ze echt stof mist ofzo. Dat lijkt me in de hogere jaren toch echt wel lastig, dat ze echt aan de bak moeten thuis.

Dikke :* voor iedereen die het kan gebruiken!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_196740550
Bijna dicht
pi_196740551
Helemaal dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')