Wat goed! Ik heb na een half jaar nog steeds een waterdichte molton er onder liggenquote:
Sjaak is al 3 jaar zindelijk en wij hebben ook nog steeds een waterdichte matrashoes eronder. Gewoon, omdat het af en toe nog fout gaat. En voor die ene keer in de paar maanden vind ik het wel prettig.quote:Op woensdag 2 december 2020 08:36 schreef Nazil het volgende:
[..]
Wat goed! Ik heb na een half jaar nog steeds een waterdichte molton er onder liggenlaatste ongelukje is ook al zo'n 3 maanden geleden.
Wat goedquote:Op dinsdag 1 december 2020 19:09 schreef LeSage het volgende:
Wauw Quoi!![]()
S. had vandaag zijn allereerste zwemles. Heel spannend, want we mochten niet kijken. Zwemschool had het wel tof opgelost, ze mochten hun favoriete knuffel meenemen. En gelukkig kent S. een jongetje al goed en die ging al een jaar mee naar zwemles van grote broer, dus die kon een beetje helpen.
En toen kwam hij naar buiten met een enorme lach op zijn gezicht en vertelde honderduit. Echt genoten![]()
T is niet al 3 jaar zindelijk (Was Sjaak met 2 al zindelijk 's nachts?), maar hier ook een waterdichte hoes eronder. Ook fijn met spugen in bed, dat het niet gelijk de matras indringt...quote:Op woensdag 2 december 2020 08:39 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak is al 3 jaar zindelijk en wij hebben ook nog steeds een waterdichte matrashoes eronder. Gewoon, omdat het af en toe nog fout gaat. En voor die ene keer in de paar maanden vind ik het wel prettig.
Ja, hij was tussen 2,5 en 3 jaar ineens zowel overdag als ‘s nachts zindelijk.quote:Op woensdag 2 december 2020 08:41 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
T is niet al 3 jaar zindelijk (Was Sjaak met 2 al zindelijk 's nachts?), maar hier ook een waterdichte hoes eronder. Ook fijn met spugen in bed, dat het niet gelijk de matras indringt...
Of de sinterklaasliedjes worden in februari nog gezongen, net als vorig jaarquote:Op donderdag 3 december 2020 14:21 schreef FlyingFish het volgende:
Nog een weekje Quoi! Dan is Max eraan gewend dat hij weg is...
Dat laatste snap ik zo! Ik kon gisteren wel huilen toen ik de foto’s zag. Het meest gelukkige, stralende snoetje was van S. Hij zat zķ te genietenquote:Op vrijdag 4 december 2020 10:14 schreef Quoi het volgende:
[..]
Of de sinterklaasliedjes worden in februari nog gezongen, net als vorig jaar![]()
Ik krijg net filmpjes van de sintviering in Max' klas doorgestuurd en word er gewoon helemaal emo vanKan er de vinger niet op leggen, maar ik vind het zo fijn dat ze vanuit school er toch een heel fijn en warm feestje van maken voor de kindjes dit jaar. En dan zit die kleine grote van ons daar liedjes te zingen op zijn stoeltje.....
Wat is het ook allemaal veel voor zo’n kleuter he, en dan mag er ook wel even een terugval zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2020 19:45 schreef Quoi het volgende:
Zo, even het kleutertopic wat leven in blazen
Ik begon aan een nieuwe baan, Max aan 2 dagen BSO p/w. We vielen vanavond nog voor de persconferentie samen in slaapVan 's nachts zindelijk viel Max weer terug naar luiers 's nachts en overdags op school/BSO weer meedere ongelukjes. Toch een iets te drukke tijd voor zo'n grote verandering (die hij zelf had ingeluid overigens).
We hadden trouwens een geweldige sinterklaas. Beste in jaren. Dat koppie toen er op de deur werd gekloptEn nu branden er alweer heel veel kerstlichtjes om en in huis. Gezellig. Alles klein houden kost hier weinig moeite op dit moment.
Echt, dat hebben wij dus maanden gehad. Het brak ons bijna op. Ik ben nl. ook niet iemand die om 22:00 uur naar mijn nest gaat.quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wat is het ook allemaal veel voor zo’n kleuter he, en dan mag er ook wel even een terugval zijn.
Sjaak was gister om 5.00u wakker en vanmorgen om 4.00u. Hij slaapt uiteindelijk wel weer in (en dan moet ik hem om 7.30u wakker maken), maar ik slaap dan dus niet meer. Is dit het moment om koffie te leren drinken?
Echt, wat kun je je daar toch rot over voelen he? Wel fijn dat het een half uurtje is bij jullie. Goed geregeld. Maar het ophalen vind ik idd ook belangrijk (en vooral gezellig!).quote:Op dinsdag 8 december 2020 21:35 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van een gastouder-bso. Het is maar een half uurtje, dan haalt mijn vrouw hem op, maar toch vind ik het vervelend dat niet één van zijn mama’s op het schoolplein staat. Op donderdag hetzelfde en vrijdag is het deze week oma en volgende week andere mama, maar na de kerstvakantie is het dan ook bso. En ik voel me best schuldig, maar kan het ook gewoon niet anders regelen.
Ik werk ook thuis, maar hij "verdient" wel mijn aandacht, vind ik (da's geen oordeel, maar zo ervaar ik het) en ik wil niet telkens met mijn snufferd achter die laptop zitten. Nieuwe werk kent veel overlegmomenten.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:18 schreef Mariposas het volgende:
Wij nemen 3 dagen nso af. Waarvan 1 woensdagmiddag. Ik ga wel kijken of we de vrijdag gaan stopzetten. Ik werk toch thuis en kleuter speelt veelal op zijn kamer, dus echt “last” heb ik dan niet van hem als ik werk.
Wat vindt Max van de nso?
Oh, het was ook niet als suggestie bedoeld, om Max thuis te houden terwijl jij werkt.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:22 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ik werk ook thuis, maar hij "verdient" wel mijn aandacht, vind ik (da's geen oordeel, maar zo ervaar ik het) en ik wil niet telkens met mijn snufferd achter die laptop zitten. Nieuwe werk kent veel overlegmomenten.
Hij vindt het niet zo leuk om erheen te gaan, maar eenmaal daar heeft hij het naar zijn zin. Hij kent er klasgenootjes en vriendjes uit de buurt. Hij vraagt wel elke week weer op welke dag(en) hij moet.
Als ik dat doe zegt hij nee, maar dat komt omdat hij altijd tegen de BSO op ziet. Alle kindjes hebben het in zijn klas, hoorde ik pas van andere ouders. Toch de nog jonge leeftijd, de schooldagen en dan het liefst door papa/mama worden opgehaald. Dus zijn antwoord kan ik raden.quote:Op dinsdag 8 december 2020 22:41 schreef FlyingFish het volgende:
Heb je het al met hem zelf besproken Quoi?
Ik had toen ZZ nog geen 4 was ook een vaste niet-werkdag, maar die heb ik ingeruild tegen twee niet-werkmiddagen. De ochtenden werk ik dan thuis, dit was eerst één hele thuiswerkdag. (Nu vanwege corona zijn ál mijn dagen thuiswerkdagen, maar okay.quote:Op woensdag 9 december 2020 08:48 schreef Quoi het volgende:
Daar staat wel tegenover dat ik dus vandaag een hele dag vrij ben met niks!
Dit zou ik kunnen doen idd. Alleen ik geniet nu wel heel erg van een hele dag vrij. Eigen tijd =quote:Op woensdag 9 december 2020 08:57 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik had toen ZZ nog geen 4 was ook een vaste niet-werkdag, maar die heb ik ingeruild tegen twee niet-werkmiddagen. De ochtenden werk ik dan thuis, dit was eerst één hele thuiswerkdag. (Nu vanwege corona zijn ál mijn dagen thuiswerkdagen, maar okay.)
Dat scheelt dus een middag NSO, en mijn logica was ook dat het relaxte van de hele dag vrij toch verloren is als je 's ochtends de deur uit moet voor school.
Met ouder wordende kinderen is 20.30 eigenlijk ook wel het nieuwe normaal (quote:Op woensdag 9 december 2020 10:54 schreef LadyBlack het volgende:
Dat deed mijn dochter ook destijds, maar S helaas niet. Is nog steeds regelmatig dat ik om 20:30 pas beneden ben.
Dat window hebben we nu al gemist dan...quote:Op woensdag 9 december 2020 12:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met ouder wordende kinderen is 20.30 eigenlijk ook wel het nieuwe normaal (). Er is met geluk een window van een jaar of misschien 2 dat je écht je avond voor jezelf hebt...
Misschien komt het nog? Onze kinderen gingen ook pas met 4 jaar echt goed (door)slapen.quote:Op woensdag 9 december 2020 12:19 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Dat window hebben we nu al gemist dan...
En wil je nu zeggen dat mijn kleuter een ouder wordend kind is??![]()
Onze Minion nam het vrrij goed op vanmorgen vond ik, maar vermoed dat het echte besef nog moet komen eigenlijkquote:Op dinsdag 15 december 2020 08:46 schreef twist02 het volgende:
Hier zitten we in een redelijke luxepositie qua lockdown, dus ik prijs mezelf vooral gelukkig. Man is op vrijdag vrij en ik op woensdag, dus deze week gaat het alleen om de donderdag, maar dan zouden ze toch al naar opa en oma gaan.
Tijdens de eerste golf durfden we dat niet aan, maar inmiddels geloof ik wel dat zulke kleine kinderen echt amper een rol spelen bij verspreiding (plus, ze zien straks toch alleen ons nog als ze niet naar school/opvang kunnen).
Man is vanaf maandag 2 weken vrij, en ik zelf 3 weken. Dus dan gaat het voor ons eigenlijk alleen nog om de week van 11 januari; daar passen we dan wel een mouw aan.
(En dan hopen dat dit inderdaad 'maar' voor die 5 weken is...)
Enige nadeel is dat we in het voorjaar lekker vaak naar buiten gingen, dus ik hoop dat het weer een beetje meevaltOf gewoon een dik pak sneeuw natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |