Klopt. Heb ik inderdaad vanmiddag, na het maken van deze foto gedaan.quote:Op woensdag 16 september 2020 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Je moet je stootwillen wat hoger opbinden
Lol, netjesquote:Op woensdag 16 september 2020 21:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt. Heb ik inderdaad vanmiddag, na het maken van deze foto gedaan.
Ja muts, waarom wil je dan dierenarts wordenquote:Op woensdag 16 september 2020 21:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
We komen en gaan. De een wat vroeger dan de ander misschien, maar dood gaan we allemaal. En dat is prima wat mij betreft. In het wild wordt ook niet elke zebra even oud.
Nou eh beide? Ik gebruikte m als boksbal, maar dat kwam al helemaal niet goed overquote:Op woensdag 16 september 2020 21:22 schreef fietsie het volgende:
@:Blues hoe eh, moeten we die aanbieding interpreteren? Size-wise, of zoals Cat zegt qua hoe hoog ze hangen?
Hehe daar zijn ze ook geschikt voorquote:Op woensdag 16 september 2020 21:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou eh beide? Ik gebruikte m als boksbal, maar dat kwam al helemaal niet goed over
Ja goede. Ik laat mezelf wel vaccineren, met enige tegenzin, maar met het idee dat zonder groepsimmuniteit er nog veel meer medicatie geslikt / ontwikkeld moet worden.quote:Op woensdag 16 september 2020 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Candaasje vaccinaties? Voor jezelf en je huisdieren? Hoe denk je daarover? /nieuwsgierig
Interessant, je afwegingen. Zou je je dan ook niet tegen COVID laten vaccineren?quote:Op woensdag 16 september 2020 21:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja goede. Ik laat mezelf wel vaccineren, met enige tegenzin, maar met het idee dat zonder groepsimmuniteit er nog veel meer medicatie geslikt / ontwikkeld moet worden.
Ik ben het overigens niet eens met de wijze waarop bijvoorbeeld COVID vaccins ontwikkeld worden, dat niet.
Mijn dieren laat ik ook vaccineren, zelfde idee, hoewel ik er wel eens over twijfel. De konijnen zitten binnen, dus ik hoeverre die de druk van infectie echt zouden verhogen voor wilde konijnen...
Het is wel een reden om tegen de fok van huisdieren te zijn.
Ik ook niet direct hoor. Jij wel?quote:Op woensdag 16 september 2020 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Interessant, je afwegingen. Zou je je dan ook niet tegen COVID laten vaccineren?
Ik weet het nog niet. Ik zal niet vooraan staan nee, toch eerst wat meer onderzoek en bewijs van werkzaamheid en eventuele bijwerkingen.quote:Op woensdag 16 september 2020 21:43 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ook niet direct hoor. Jij wel?
Hierdoor waarschijnlijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Interessant, je afwegingen. Zou je je dan ook niet tegen COVID laten vaccineren?
Hele, hele goede vraag.quote:Op woensdag 16 september 2020 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja muts, waarom wil je dan dierenarts worden
Maar dit is toch geen leven zo johquote:Op woensdag 16 september 2020 21:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hele, hele goede vraag.
Ik stel hem mezelf ook regelmatig.
Maar ik zou het leven van veel (zwerf) dieren / (ex- industrie)dieren in sanctuaries / werkdieren willen verbeteren, (schuldgevoel vanuit het mens zijn en wat wij de dieren in mijn ogen ook nodeloos aandoen?)
Dierenarts in een gewone praktijk zie ik niet als mijn einddoel. Ik ben heel niet zo'n fan van huisdieren. Althans, de dieren vind ik fantastisch, maar ik ben tegen de fok.
Verder wil ik gewoon heel graag leren hoe het lichaam/ leven in elkaar steekt, dat is prachtig. En vanuit een positie met kennis en al helpende, verandering proberen te brengen.
Maar het is dus een enorm conflict: door deze dieren medisch te behandelen, stel ik hun welzijn boven dat van andere (proef)dieren.
Dus geen idee nog hoe ik hiermee ga dealen.
Het klinkt vooral heel menselijkquote:Op woensdag 16 september 2020 21:02 schreef Candaasje het volgende: [..] Nouja, dat is dus de vraag die ik mezelf regelmatig stel: doe ik dat ook echt? De grens leggen bij heftige behandelingen zoals chemo of een transplantatie is wel relatief makkelijk natuurlijk. Zolang het je dus ook niet overkomt. Maar ik ben geen donor, dus dan is het ook eerlijke dat ik het niet ontvang. En euthanasie klinkt wel vredig, (als er al een dokter in mee gaat) maar als de rest van je familie kwaad en verdrietig het er niet mee eens is... hoe lang hou ik dan stand? Geef ik dan niet toch toe? En wat als euthanasie geen optie is... neem ik zelf het heft in hand... of dan maar toch medicatie? Leven lang pijn? Kortom: ik probeer mezelf op allerlei manieren in te dekken en ben zo hypocriet als de neten. En ik heb geen idee wat ik zou doen, dus ik wil gewoon niet weten of ik een ziekte onder de leden heb. Scheelt veel confrontatie. Ignorance is bliss... Dus ik weet niet of ik echt hardcore ben in mijn doen. Mogelijk wel in gedachten, wat ik zou willen. Ergens diep in mijn wat sombere krochten. Niet per se wat ik doe of durf. Ofzo
![]()
Jup, en na een nieuwe - ok misschien vanuit de veganist niet het juiste voorbeeld - hartklep kun je gewoon prima weer verder leven.quote:Op woensdag 16 september 2020 22:03 schreef Myraela het volgende:
Maar een noodzakelijke behandeling weigeren terwijl je daarmee een prima kwaliteit van leven zou hebben, vind ik toch wel apart.
Is zij blij met haar naam?quote:Op woensdag 16 september 2020 21:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Candaaasje, je bent een gekkie.![]()
Blues: Ik realiseer me nu pas dat jij echt exact dezelfde naam hebt als mijn moeder (met je originele naam). Mijn moeder heeft ook jouw achternaam!
Leuk!quote:Op woensdag 16 september 2020 21:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hehe daar zijn ze ook geschikt voor![]()
Hier is vanmiddag het motortje voor de sloep bezorgd, dus volgend vaarseizoen hoop ik ook weer te kunnen rondvaren
Maar is het noodzakelijk om door te leven?quote:Op woensdag 16 september 2020 22:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, en na een nieuwe - ok misschien vanuit de veganist niet het juiste voorbeeld - hartklep kun je gewoon prima weer verder leven.
Het is onnodig om daaraan dood te gaan.
Dit is prettig op de vroege ochtendquote:Op donderdag 17 september 2020 04:06 schreef AnneX het volgende:
Home alone and awake...dan kan ik gewoon muziekjes luisteren.
quote:Op donderdag 17 september 2020 07:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het frustreert me al lichtelijk dat ik nooit iets van de 22ste eeuw ga weten
Goedemorgen en veel plezierquote:Op donderdag 17 september 2020 07:40 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Douchen en tijd om naar KVK te gaan![]()
![]()
Denk je dat oprecht? Dat je het welzijn van dieren die je behandelt boven dat van andere dieren stelt? Het gaat toch om de reikwijdte van wat je kunt bereiken. Ik bedoel, de loodgieter vindt mijn lekkende kraan toch ook niet superieur aan die van een persoon in Lutjegast omdat ie bij mij komt en niet in dat andere huis? Voor elke patient die ik probeer te helpen, help ik er ook honderden niet. Niet omdat die mensen nou meer waard zijn dan de anderen maar omdat zij op mijn pad komen. Ik vind het nogal mal om te veronderstellen dat ik de enige zou zijn die dat allemaal moet oplossenquote:Op woensdag 16 september 2020 21:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hele, hele goede vraag.
Ik stel hem mezelf ook regelmatig.
Maar ik zou het leven van veel (zwerf) dieren / (ex- industrie)dieren in sanctuaries / werkdieren willen verbeteren, (schuldgevoel vanuit het mens zijn en wat wij de dieren in mijn ogen ook nodeloos aandoen?)
Dierenarts in een gewone praktijk zie ik niet als mijn einddoel. Ik ben heel niet zo'n fan van huisdieren. Althans, de dieren vind ik fantastisch, maar ik ben tegen de fok.
Verder wil ik gewoon heel graag leren hoe het lichaam/ leven in elkaar steekt, dat is prachtig. En vanuit een positie met kennis en al helpende, verandering proberen te brengen.
Maar het is dus een enorm conflict: door deze dieren medisch te behandelen, stel ik hun welzijn boven dat van andere (proef)dieren.
Dus geen idee nog hoe ik hiermee ga dealen.
Geen idee. Maar dan kun je d'r misschien net zo goed direct een eind aan maken als zo aan je knaagt.quote:Op woensdag 16 september 2020 22:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Maar is het noodzakelijk om door te leven?
Zat ook al te kijken, wij gaan volgende maand naar Duitsland omdat Spanje is geannuleerd door oranje.quote:Op donderdag 17 september 2020 07:59 schreef Myraela het volgende:
Meh, Duitsland zet Zuid-Holland op rood. We zouden eigenlijk volgend weekend naar Dusseldorf gaan.
nee aan mij knaagt het nietquote:Op donderdag 17 september 2020 08:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen idee. Maar dan kun je d'r misschien net zo goed direct een eind aan maken als zo aan je knaagt.Waarom zou je dan moeten wachten totdat het lot beslist dat je je leven niet meer als gebruikelijk kunt voortzetten.
Jaloers op deze avonturen! Ziet er heerlijk rustig uit ookquote:Op donderdag 17 september 2020 07:06 schreef minilot het volgende:
Met matige internetverbinding is het matig bijlezen, maar ik snap de overwegingen van @:Candaasje eigenlijk wel en vind het helemaal niet knettergek. Niettemin, voor de statistieken, ik wil persoonlijk graag absoluut wél koste wat kost in leven gehouden worden![]()
Kus vanaf slaapmat! Gisteren was tofhttp://twitter.com/ilonavg
Vanavond naar huis, dat is uiteraard nog toffer
Toffe verslag met pics!quote:Op donderdag 17 september 2020 07:06 schreef minilot het volgende:
Met matige internetverbinding is het matig bijlezen, maar ik snap de overwegingen van @:Candaasje eigenlijk wel en vind het helemaal niet knettergek. Niettemin, voor de statistieken, ik wil persoonlijk graag absoluut wél koste wat kost in leven gehouden worden![]()
Kvk?quote:Op donderdag 17 september 2020 07:40 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Douchen en tijd om naar KVK te gaan![]()
![]()
Stoer! W.s. net zo saai als ondertrouw, een handtekening en klaarquote:Op donderdag 17 september 2020 08:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kamer van Koophandel, over een uur heb ik een eigen bedrijfje
Laatste dag alweerquote:Op donderdag 17 september 2020 08:38 schreef Blues het volgende:
Kkkkkoud in onze drijvende camper/tent![]()
Kacheltje aan!
Laatste vaardag. 🛥
Dat is helemaal prima toch.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spijkers met koppen geslagen en gelijk de huisarts maar gebeld. Naast de kwestie oogdruppel heb ik nog een lijstje van 6 dingen die eigenlijk eens besproken moeten worden. Maar ja, niet van levensbelang dus niet belangrijk genoeg om een afspraak voor te maken.
Ik heb straks een belafspraak.
Ondertrouw hebben ze nog saaier gemaaktquote:Op donderdag 17 september 2020 08:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Stoer! W.s. net zo saai als ondertrouw, een handtekening en klaar
Precies. Hopelijk krijg ik straks een lijstje met herhalingen en klopt mijn dossier weer wat beter.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:43 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is helemaal prima toch.
Niet laten sudderen tot het wel zo belangrijk is dat je meteen a la de minute bij de huisarts mag komen
Duimen.quote:Op donderdag 17 september 2020 08:20 schreef gcjoel het volgende:
Zat ook al te kijken, wij gaan volgende maand naar Duitsland omdat Spanje is geannuleerd door oranje.
Nu woon ik in Gelderland, dus duimen dat we er niet bij komen op de lijst
Ik heb de trailer gisteren gezien.. dus nu moet er straks een PS5 komen :’)quote:Op donderdag 17 september 2020 08:48 schreef Candaasje het volgende:
Even wat anders: voor de gamers: Google even op Hogwarts Legacy!
quote:Op donderdag 17 september 2020 08:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb de trailer gisteren gezien.. dus nu moet er straks een PS5 komen :’)
dat wel..quote:Op donderdag 17 september 2020 08:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Wel gevaarlijk, nachten lang doorhalen naast de studie
Ja zelfde hier hoor. In mei zouden we ook naar spanje toen werd het drenthe. Ik wil gewoon even echt weg naar een andere omgevingquote:Op donderdag 17 september 2020 08:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Duimen.
Ik moet maar bedenken wat ik wel kan en wil gaan doen dan. In december zouden we een week naar Berlijn gaan, hopelijk gaat dat wel door.
Begin toch wel spijt te krijgen dat ik niet als de rest van Nederland gewoon in de zomer weg ben gegaan. Zeker als ik ook in december niet even weg kan.
Dat schijnt niet. Dat is zoquote:Op donderdag 17 september 2020 09:01 schreef Candaasje het volgende:
En het schijnt dat noord en zuid Holland vanaf vrijdag op rood gaan (?) Vanuit België bezien, dus er waren al diverse studenten die het toch wel graag wilden weten, of ze nog snel naar België moesten komen. Vanaf vrijdag is het anders 14 dagen quarantaine en een test. Kom je dus voor nop. (Maar als je enkel online kunt volgen, kom je ook voor niks...)
Ik heb 2x geluk gehad. in februari weekje spanje, waarna het op slot ging.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:02 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ja zelfde hier hoor. In mei zouden we ook naar spanje toen werd het drenthe. Ik wil gewoon even echt weg naar een andere omgeving
Dus het is jouw schuld!quote:Op donderdag 17 september 2020 09:21 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb 2x geluk gehad. in februari weekje spanje, waarna het op slot ging.
Maandag terugkomen uit griekenland, dinsdag oranje.
(wellicht ben ik de bron, dat kan ook).
Weekendjes weg naar Londen en Berlijn zal nog wel lastig worden.
Lul.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:21 schreef Kreator het volgende:
(wellicht ben ik de bron, dat kan ook).
Oh, je zwom in de Zandenplas!quote:Op donderdag 17 september 2020 07:06 schreef minilot het volgende:
IJsland zou hier in juni zijnquote:Op donderdag 17 september 2020 09:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dus het is jouw schuld!
Was in januari gelukkig nog wel in IJsland geweest
Heb ook nog nieuw-zeeland op de planningAlsof we daar in mogen
Zo dichtbij en dan komt ze niet eens even langsquote:Op donderdag 17 september 2020 09:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Oh, je zwom in de Zandenplas!
IJsland lijkt me wel leuk. Nieuw Zeeland prachtig, wel een teringeind vliegen. Ga je naar beide eilanden?quote:Op donderdag 17 september 2020 09:25 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dus het is jouw schuld!
Was in januari gelukkig nog wel in IJsland geweest
Heb ook nog nieuw-zeeland op de planningAlsof we daar in mogen
Ja we zouden naar beide eilanden gaan dan, 1 vliegveld heen en andere terug.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:50 schreef Kreator het volgende:
[..]
IJsland lijkt me wel leuk. Nieuw Zeeland prachtig, wel een teringeind vliegen. Ga je naar beide eilanden?
Hier staat Costa Rica nog op de planning, maar in de koelkast momenteel.
Geen idee wat het VK doet, maar naar Berlijn moet geen probleem zijn zolang je niet uit NH of ZH komt.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:21 schreef Kreator het volgende:
Weekendjes weg naar Londen en Berlijn zal nog wel lastig worden.
Dat dus, 2 km verderop bij de Bedriegertjesquote:Op donderdag 17 september 2020 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zo dichtbij en dan komt ze niet eens even langs
Niet verkeerd meneer de superverspreider!quote:Op donderdag 17 september 2020 09:25 schreef Kreator het volgende:
Verder is mijn huis volgens makelaar 1 ongeveer 100k meer waard dan de hypotheek. Dat is mooi. Hij vraagt wel 1.6 tot 2% aan makelaarskosten en dat is volgens mij wel extreem duur.
Makelaar 2 komt vanmiddag met de prijs.
Lekker bezigquote:Op donderdag 17 september 2020 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spijkers met koppen geslagen en gelijk de huisarts maar gebeld. Naast de kwestie oogdruppel heb ik nog een lijstje van 6 dingen die eigenlijk eens besproken moeten worden. Maar ja, niet van levensbelang dus niet belangrijk genoeg om een afspraak voor te maken.
Ik heb straks een belafspraak.
Weet ik hoor. Maar het is allemaal zo onbelangrijk, dat het de moeite niet is. Ik gebruik al jaren dezelfde tube voor mijn incidentele eczeem. Lang over de datum, voorgeschreven door mijn vorige huisarts. Ik wil wel een nieuwe tube maar ach, dat komt nog wel een keer. Dat soort dingenquote:Op donderdag 17 september 2020 10:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Lekker bezigdaar zijn huisartsen voor. Ook als je een lijstje van één ding had, had je kunnen bellen.
Gefeliciteerdquote:
quote:Op donderdag 17 september 2020 10:20 schreef Sarabi het volgende:
Dankjewel allemaal 0+
Dit had ik een half jaar geleden niet durven dromen.
Nu hopen dat het bier lekker wordt
@Kreator Had jezelf ook een dergl. bedrag in gedachten? Mooi wel.quote:Op donderdag 17 september 2020 09:25 schreef Kreator het volgende:
Verder is mijn huis volgens makelaar 1 ongeveer 100k meer waard dan de hypotheek. Dat is mooi. Hij vraagt wel 1.6 tot 2% aan makelaarskosten en dat is volgens mij wel extreem duur.
Makelaar 2 komt vanmiddag met de prijs.
Er zat bij die biertoko in Ermelo op het terras wel een dude die aanvankelijk op jou leek te lijken dus ik ging al vanquote:Op donderdag 17 september 2020 09:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Zo dichtbij en dan komt ze niet eens even langs
Zeker!quote:Op donderdag 17 september 2020 09:25 schreef Kreator het volgende:
Verder is mijn huis volgens makelaar 1 ongeveer 100k meer waard dan de hypotheek. Dat is mooi.
SPOILER: Mijn ochtendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Fraaie historische associatie!quote:Op donderdag 17 september 2020 10:09 schreef Candaasje het volgende:
[..]
(Ik voorzie een leven lang in quarantaine voor je, zoals Typhoid Mary... Dus zoek een beetje een mooie nieuwe casa uit)
Hi Ha Ho.quote:Op donderdag 17 september 2020 10:30 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar moet op gedronken worden
Ik ben dit jaar helaas niet meer geweestquote:Op donderdag 17 september 2020 11:03 schreef minilot het volgende:
[..]
Er zat bij die biertoko in Ermelo op het terras wel een dude die aanvankelijk op jou leek te lijken dus ik ging al vanmaar helaas! Andere knakker.
Bij derLudolf aanschuiven?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:13 schreef minilot het volgende:
Afslag Wildlands. Even vlinders en slangen kijken met de koter en ermee in het kekke, pittige Vekoma-achtbaantjeIemand nog tips voor snel maar lekker eten in de buurt van Emmen voordat we vanavond weer naar huis rijden?
Krokettenkunst?quote:Op donderdag 17 september 2020 11:13 schreef minilot het volgende:
Afslag Wildlands. Even vlinders en slangen kijken met de koter en ermee in het kekke, pittige Vekoma-achtbaantjeIemand nog tips voor snel maar lekker eten in de buurt van Emmen voordat we vanavond weer naar huis rijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |