abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195098479
BOEM
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195098513
@Blues hoe eh, moeten we die aanbieding interpreteren? Size-wise, of zoals Cat zegt qua hoe hoog ze hangen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195098548
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195098587
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:20 schreef Cat-astrophe het volgende:

Je moet je stootwillen wat hoger opbinden :P
Klopt. Heb ik inderdaad vanmiddag, na het maken van deze foto gedaan. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_195098599
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt. Heb ik inderdaad vanmiddag, na het maken van deze foto gedaan. ^O^
Lol, netjes ^O^
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195098652
@Candaasje vaccinaties? Voor jezelf en je huisdieren? Hoe denk je daarover? /nieuwsgierig
pi_195098654
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:20 schreef Candaasje het volgende:

[..]

We komen en gaan. De een wat vroeger dan de ander misschien, maar dood gaan we allemaal. En dat is prima wat mij betreft. In het wild wordt ook niet elke zebra even oud.
Ja muts, waarom wil je dan dierenarts worden _O-
Spoilers!
pi_195098703
Hier wel het CUL dieptepunt van de maand hoor.

Opgewarmde restjes van gister en eergister. Met chilisaus.
Lauwwarm
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195098752
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:22 schreef fietsie het volgende:
@:Blues hoe eh, moeten we die aanbieding interpreteren? Size-wise, of zoals Cat zegt qua hoe hoog ze hangen?
Nou eh beide? Ik gebruikte m als boksbal, maar dat kwam al helemaal niet goed over :D
pi_195098805
@Candaasje, lama in t verslag.
Hoe is t op jouw vakantie?
En sigme?

En @AnneX af en toe steken we onze hand op ja.
pi_195098818
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:31 schreef Blues het volgende:

[..]

Nou eh beide? Ik gebruikte m als boksbal, maar dat kwam al helemaal niet goed over :D
Hehe daar zijn ze ook geschikt voor :)

Hier is vanmiddag het motortje voor de sloep bezorgd, dus volgend vaarseizoen hoop ik ook weer te kunnen rondvaren :)
pi_195098917
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:Candaasje vaccinaties? Voor jezelf en je huisdieren? Hoe denk je daarover? /nieuwsgierig
Ja goede. Ik laat mezelf wel vaccineren, met enige tegenzin, maar met het idee dat zonder groepsimmuniteit er nog veel meer medicatie geslikt / ontwikkeld moet worden.

Ik ben het overigens niet eens met de wijze waarop bijvoorbeeld COVID vaccins ontwikkeld worden, dat niet.

Mijn dieren laat ik ook vaccineren, zelfde idee, hoewel ik er wel eens over twijfel. De konijnen zitten binnen, dus ik hoeverre die de druk van infectie echt zouden verhogen voor wilde konijnen...

Het is wel een reden om tegen de fok van huisdieren te zijn.
pi_195099003
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja goede. Ik laat mezelf wel vaccineren, met enige tegenzin, maar met het idee dat zonder groepsimmuniteit er nog veel meer medicatie geslikt / ontwikkeld moet worden.

Ik ben het overigens niet eens met de wijze waarop bijvoorbeeld COVID vaccins ontwikkeld worden, dat niet.

Mijn dieren laat ik ook vaccineren, zelfde idee, hoewel ik er wel eens over twijfel. De konijnen zitten binnen, dus ik hoeverre die de druk van infectie echt zouden verhogen voor wilde konijnen...

Het is wel een reden om tegen de fok van huisdieren te zijn.
Interessant, je afwegingen. Zou je je dan ook niet tegen COVID laten vaccineren?
pi_195099026
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Interessant, je afwegingen. Zou je je dan ook niet tegen COVID laten vaccineren?
Ik ook niet direct hoor. Jij wel?
pi_195099043
Morgen worden kittens en moederpoes hier gevaccineerd. Zou tijd worden, met ruim tien weken.
En ik zie er nu al tegenop om moeder in de carrier te krijgen. Ze wordt meteen gesteriliseerd dus wellicht kan ik haar met wat voer erin lokken na een nachtje vasten. Maar anders wordt het weer een jacht door haar kamer met een hoop geblaas en gegrom (van haar). -O-
pi_195099086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:43 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ook niet direct hoor. Jij wel?
Ik weet het nog niet. Ik zal niet vooraan staan nee, toch eerst wat meer onderzoek en bewijs van werkzaamheid en eventuele bijwerkingen.

COVID hoort op dit moment voor mij wel bij de ziektes die ik zeker niet wil verspreiden. Griep hoort daar voor mij niet bij, dus ik heb nooit de griepspuit gehaald. Ook omdat ik zelden tot nooit de griep krijg.
  woensdag 16 september 2020 @ 21:47:10 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_195099109
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:42 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hierdoor waarschijnlijk.
https://eu.usatoday.com/s(...)-science/5714115002/
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_195099177
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja muts, waarom wil je dan dierenarts worden _O-
Hele, hele goede vraag.
Ik stel hem mezelf ook regelmatig.

Maar ik zou het leven van veel (zwerf) dieren / (ex- industrie)dieren in sanctuaries / werkdieren willen verbeteren, (schuldgevoel vanuit het mens zijn en wat wij de dieren in mijn ogen ook nodeloos aandoen?)

Dierenarts in een gewone praktijk zie ik niet als mijn einddoel. Ik ben heel niet zo'n fan van huisdieren. Althans, de dieren vind ik fantastisch, maar ik ben tegen de fok.

Verder wil ik gewoon heel graag leren hoe het lichaam/ leven in elkaar steekt, dat is prachtig. En vanuit een positie met kennis en al helpende, verandering proberen te brengen.

Maar het is dus een enorm conflict: door deze dieren medisch te behandelen, stel ik hun welzijn boven dat van andere (proef)dieren.

Dus geen idee nog hoe ik hiermee ga dealen.
pi_195099211
Candaaasje, je bent een gekkie. :*

Blues: Ik realiseer me nu pas dat jij echt exact dezelfde naam hebt als mijn moeder (met je originele naam). Mijn moeder heeft ook jouw achternaam!
  woensdag 16 september 2020 @ 21:53:48 #20
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195099270
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hele, hele goede vraag.

Maar ik zou het leven van veel (zwerf) dieren / (ex- industrie)dieren in sanctuaries / werkdieren willen verbeteren, (schuldgevoel vanuit het mens zijn en wat wij de dieren in mijn ogen ook nodeloos aandoen?)

Dierenarts in een gewone praktijk zie ik niet als mijn einddoel. Ik ben heel niet zo'n fan van huisdieren. Althans, de dieren vind ik fantastisch, maar ik ben tegen de fok.

Verder wil ik gewoon heel graag leren hoe het lichaam/ leven in elkaar steekt, dat is prachtig. En vanuit een positie met kennis en al helpende, verandering proberen te brengen.

Maar het is dus een enorm conflict: door deze dieren medisch te behandelen, stel ik hun welzijn boven dat van andere (proef)dieren.

Maar dit is toch geen leven zo joh :D :o :X
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195099335
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:02 schreef Candaasje het volgende: [..] Nouja, dat is dus de vraag die ik mezelf regelmatig stel: doe ik dat ook echt? De grens leggen bij heftige behandelingen zoals chemo of een transplantatie is wel relatief makkelijk natuurlijk. Zolang het je dus ook niet overkomt. Maar ik ben geen donor, dus dan is het ook eerlijke dat ik het niet ontvang. En euthanasie klinkt wel vredig, (als er al een dokter in mee gaat) maar als de rest van je familie kwaad en verdrietig het er niet mee eens is... hoe lang hou ik dan stand? Geef ik dan niet toch toe? En wat als euthanasie geen optie is... neem ik zelf het heft in hand... of dan maar toch medicatie? Leven lang pijn? Kortom: ik probeer mezelf op allerlei manieren in te dekken en ben zo hypocriet als de neten. En ik heb geen idee wat ik zou doen, dus ik wil gewoon niet weten of ik een ziekte onder de leden heb. Scheelt veel confrontatie. Ignorance is bliss... Dus ik weet niet of ik echt hardcore ben in mijn doen. Mogelijk wel in gedachten, wat ik zou willen. Ergens diep in mijn wat sombere krochten. Niet per se wat ik doe of durf. Ofzo :P
Het klinkt vooral heel menselijk

Overigens ken ik iemand wiens moeder dolgraag euthanasie wilde...
dokter1 gaf akkoord...
dokter2 vond dat het drama allemaal wel mee viel...

En toen is ze van ellende zelf maar van een brug gesprongen.

Dan vind ik toch eigenlijk dat we in al onze goede bedoelingen en zorgen... ergens te kort zijn geschoten.
Helemaal als je bedenkt dat man en kinderen... het brug-verhaal “goed” nieuws vonden.
pi_195099581
Het klinkt een beetje als een soort combinatie van een minderwaardigheidscomplex en tegelijkertijd juist grootheidswaanzin. Jezelf niet belangrijk genoeg vinden voor een donororgaan of medicijnen, gaat helemaal niets veranderen tegen de dierproeven. Dus wat bereik je er precies mee? Dan gaat het gewoon naar de volgende. Misschien juist wel iemand die nog veel slechter is voor de wereld.

Ik ben overigens ook niet van levens tot in het eeuwige rekken en van mij mogen we, vanaf een bepaalde leeftijd, ook wel accepteren dat het bij het leven hoort om wat af te takelen en kwaaltjes te hebben. Maar een noodzakelijke behandeling weigeren terwijl je daarmee een prima kwaliteit van leven zou hebben, vind ik toch wel apart.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 22:16:01 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195099996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:03 schreef Myraela het volgende:
Maar een noodzakelijke behandeling weigeren terwijl je daarmee een prima kwaliteit van leven zou hebben, vind ik toch wel apart.
Jup, en na een nieuwe - ok misschien vanuit de veganist niet het juiste voorbeeld - hartklep kun je gewoon prima weer verder leven.

Het is onnodig om daaraan dood te gaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195100689
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:51 schreef Jagärtrut het volgende:
Candaaasje, je bent een gekkie. :*

Blues: Ik realiseer me nu pas dat jij echt exact dezelfde naam hebt als mijn moeder (met je originele naam). Mijn moeder heeft ook jouw achternaam!
Is zij blij met haar naam?
pi_195100741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hehe daar zijn ze ook geschikt voor :)

Hier is vanmiddag het motortje voor de sloep bezorgd, dus volgend vaarseizoen hoop ik ook weer te kunnen rondvaren :)
Leuk!
pi_195101250
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Jup, en na een nieuwe - ok misschien vanuit de veganist niet het juiste voorbeeld - hartklep kun je gewoon prima weer verder leven.

Het is onnodig om daaraan dood te gaan.
Maar is het noodzakelijk om door te leven?

Persoonlijk zou ik zeggen ja..
maar voor de wereld an sich.. kan ik prima gemist worden waarschijnlijk.
pi_195103149
Home alone and awake...dan kan ik gewoon muziekjes luisteren.
pi_195103494
Met matige internetverbinding is het matig bijlezen, maar ik snap de overwegingen van @Candaasje eigenlijk wel en vind het helemaal niet knettergek. Niettemin, voor de statistieken, ik wil persoonlijk graag absoluut wél koste wat kost in leven gehouden worden :7
Kus vanaf slaapmat! Gisteren was tof O+ http://twitter.com/ilonavg
Vanavond naar huis, dat is uiteraard nog toffer :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_195103616
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 04:06 schreef AnneX het volgende:
Home alone and awake...dan kan ik gewoon muziekjes luisteren.
Dit is prettig op de vroege ochtend O+

Goedemorgen :W

Ik sluit me bij minilot aan, ik wil graag nog heel lang leven en zo oud mogelijk worden O+ Liefst ook zo gezond mogelijk natuurlijk, want ik begrijp dat mensen er uit willen stappen met veel pijn. Ik ben dol op geschiedenis, maar ook de toekomstige geschiedenis wil ik eigenlijk niet missen. Het frustreert me al lichtelijk dat ik nooit iets van de 22ste eeuw ga weten :(
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_195103652
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het frustreert me al lichtelijk dat ik nooit iets van de 22ste eeuw ga weten :(
}:| ;(
Let me see you stripped down to the bone
pi_195103665
:W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_195103672

Douchen en tijd om naar KVK te gaan *O* *O* *O*
pi_195103692
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:40 schreef Sarabi het volgende:

Goedemorgen en veel plezier O+
pi_195103733
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Hele, hele goede vraag.

Denk je dat oprecht? Dat je het welzijn van dieren die je behandelt boven dat van andere dieren stelt? Het gaat toch om de reikwijdte van wat je kunt bereiken. Ik bedoel, de loodgieter vindt mijn lekkende kraan toch ook niet superieur aan die van een persoon in Lutjegast omdat ie bij mij komt en niet in dat andere huis? Voor elke patient die ik probeer te helpen, help ik er ook honderden niet. Niet omdat die mensen nou meer waard zijn dan de anderen maar omdat zij op mijn pad komen. Ik vind het nogal mal om te veronderstellen dat ik de enige zou zijn die dat allemaal moet oplossen :? En ook moeilijk te rijmen met het inwisselbare gevoel. Wat Myra ook zegt dus.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_195103767
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:43 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Goedemorgen en veel plezier O+
Dankjewel :)
pi_195103782
Meh, Duitsland zet Zuid-Holland op rood. We zouden eigenlijk volgend weekend naar Dusseldorf gaan.
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 08:18:49 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195103919
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:59 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Maar is het noodzakelijk om door te leven?
Geen idee. Maar dan kun je d'r misschien net zo goed direct een eind aan maken als zo aan je knaagt. :@ Waarom zou je dan moeten wachten totdat het lot beslist dat je je leven niet meer als gebruikelijk kunt voortzetten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 17 september 2020 @ 08:20:55 #38
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195103938
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:59 schreef Myraela het volgende:
Meh, Duitsland zet Zuid-Holland op rood. We zouden eigenlijk volgend weekend naar Dusseldorf gaan.
Zat ook al te kijken, wij gaan volgende maand naar Duitsland omdat Spanje is geannuleerd door oranje.
Nu woon ik in Gelderland, dus duimen dat we er niet bij komen op de lijst ;(

Gister (bijna) vegan uit eten in pop up restaurant hier in de buurt. Was tof O+
Uiteindelijk wel behoorlijk fris buiten maar er werden vuurtjes gestookt O+
pi_195103955
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen idee. Maar dan kun je d'r misschien net zo goed direct een eind aan maken als zo aan je knaagt. :@ Waarom zou je dan moeten wachten totdat het lot beslist dat je je leven niet meer als gebruikelijk kunt voortzetten.
nee aan mij knaagt het niet :)
ik heb kennelijk genoeg om voor te leven :)

maar voor het grote plaatje.. is het niet enorm noodzakelijk en kan ik prima gemist worden.
  donderdag 17 september 2020 @ 08:24:09 #40
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_195103967
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:06 schreef minilot het volgende:
Met matige internetverbinding is het matig bijlezen, maar ik snap de overwegingen van @:Candaasje eigenlijk wel en vind het helemaal niet knettergek. Niettemin, voor de statistieken, ik wil persoonlijk graag absoluut wél koste wat kost in leven gehouden worden :7
Jaloers op deze avonturen! Ziet er heerlijk rustig uit ook O+
Toen wij 2 weken terug op die camping waren was het helemaal vol. Nog een reli-gekkie tegenover ons ook ;(
  Moderator / Redactie Sport donderdag 17 september 2020 @ 08:29:26 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_195104008

*proest*
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_195104030
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:06 schreef minilot het volgende:
Met matige internetverbinding is het matig bijlezen, maar ik snap de overwegingen van @:Candaasje eigenlijk wel en vind het helemaal niet knettergek. Niettemin, voor de statistieken, ik wil persoonlijk graag absoluut wél koste wat kost in leven gehouden worden :7
Toffe verslag met pics!
Gü op de stille paddestoel :D dank voor menuetoorwurm nu |:)
pi_195104042
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:40 schreef Sarabi het volgende:

Kvk?
pi_195104066
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Kvk?
Kamer van Koophandel, over een uur heb ik een eigen bedrijfje :)
pi_195104087
Kkkkkoud in onze drijvende camper/tent :o
Kacheltje aan O+ !
Laatste vaardag. 🛥
pi_195104096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Kamer van Koophandel, over een uur heb ik een eigen bedrijfje :)
Stoer! W.s. net zo saai als ondertrouw, een handtekening en klaar :D
pi_195104132
Spijkers met koppen geslagen en gelijk de huisarts maar gebeld. Naast de kwestie oogdruppel heb ik nog een lijstje van 6 dingen die eigenlijk eens besproken moeten worden. Maar ja, niet van levensbelang dus niet belangrijk genoeg om een afspraak voor te maken.
Ik heb straks een belafspraak.
Spoilers!
pi_195104141
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:38 schreef Blues het volgende:
Kkkkkoud in onze drijvende camper/tent :o
Kacheltje aan O+ !
Laatste vaardag. 🛥
Laatste dag alweer :o

Veel plezier Sarabi, proost alvast 8-)
Spoilers!
pi_195104144
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spijkers met koppen geslagen en gelijk de huisarts maar gebeld. Naast de kwestie oogdruppel heb ik nog een lijstje van 6 dingen die eigenlijk eens besproken moeten worden. Maar ja, niet van levensbelang dus niet belangrijk genoeg om een afspraak voor te maken.
Ik heb straks een belafspraak.
Dat is helemaal prima toch.

Niet laten sudderen tot het wel zo belangrijk is dat je meteen a la de minute bij de huisarts mag komen :)
pi_195104154
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 08:38 schreef Blues het volgende:

[..]

Stoer! W.s. net zo saai als ondertrouw, een handtekening en klaar :D
Ondertrouw hebben ze nog saaier gemaakt :') kan gewoon online tegenwoordig.
Maar ik hoop het :D

@Lucky thanks :) de champagne en een mooie fles bier staan al koud. Vanavond ook nog sushi bestellen :9
pi_195104168
Sorry, tel viel gisteren uit.

Even snel, want zo eens aan de wandel, dus wellicht vergeet ik de helft:

@Myraela : ik heb niet de illusie dat ik iets verander voor de dieren door bepaalde behandelingen te weigeren. Dat geldt ook voor veganistisch leven: de cijfers van dierlijke consumptie stijgen nog steeds erg hard en gaan nog véél harder stijgen de komende jaren, is de verwachting.

In die zin lijkt het dus volkomen zinloos wat ik doe. Is het wellicht ook wel, behalve dat ik het voor mijn eigen geweten doe. Ik wil er zo min mogelijk aan bijdragen. Wil mezelf in de spiegel kunnen blijven aankijken.

Dat gezegd hebbende, zat ik eens na te denken vannacht, en bedacht ik me dat ik toch nog wel hier en daar medicatie pak voor kleinere kwalen. (Waar ik zelf weinig last van heb, maar bijvoorbeeld wel besmettelijk zijn, of dus verdoving bij de tandarts). Dat is dus niet consequent. Het zal inderdaad niet gelijk het verschil maken, maar ergens voelt het niet helemaal tof.

Maar een varkenshart wil ik dus pertinent niét. Echt niet.

@Clubsoda : nee het gaat me om de proefdieren. Voor elke nieuwe vaccinatie of product worden er vele proefdieren gebruikt. Dus dan stel je toch het leven van die proefdieren achter op het leven van de katten die het geluk hadden om een huishouden op te groeien. Of in mijn geval de konijnen bij mij thuis.

Het geldt ook voor voer; men geeft (logisch) veel om zijn of haar eigen dieren. Maar een kat moet wel vlees, dus dan kies je er voor honderden kippen e.d. op te offeren. Dilemma...(voor mij wel althans)

Dat probleem hou je ook bij dieren in opvangen, maar daarom hoop ik iets met educatie/voorlichting te kunnen gaan doen daarmee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')