Al een keer eerder meerdere onderzoeken gepost, maar zal de post even moeten terugzoeken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Gewoon voor de grap, laat maar zien dan.
Ik zeg niet per se dat het een goede oplossing is, maar was puur ter illustratie bedoeld dat de praktijk natuurlijk verandert kan worden en dat het niet in beton gegoten zit dat men de mondkapjes verkeerd gebruikt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En dan wel de stadioncapaciteit vergroten?
Met de huidige aantallen mensen in de stadions heb je die kapjes ook niet nodig en werkt het alleen maar als een extra drempel. Zullen dan gok ik nog meer mensen gewoon voor de tv gaan kijken. Kun je tenminste lekker met een paar maten bier drinken en los gaan bij een goal.
Afhankelijk van waar je je kapje pakt is dat niet per se problematisch.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:45 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Helemaal niet. Bij overstappen zijn er mensen die hem even afzetten of onder hun kin dragen.
Natuurlijk veel minder frequent dan in andere landen, maar correct gebruik is het niet.
Links- of rechtsom blijft een mondkapje voor veel mensen een 'moetje' en zolang dat zo is, verwacht ik niet dat mensen dag in dag uit heel netjes dat ding gaan gebruiken. Zeker niet als ze haast hebben of met andere dingen druk zijn in hun hoofd.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik zeg niet per se dat het een goede oplossing is, maar was puur ter illustratie bedoeld dat de praktijk natuurlijk verandert kan worden en dat het niet in beton gegoten zit dat men de mondkapjes verkeerd gebruikt.
Nederlanders kennen veel eigen verantwoordelijkheid en met een grootschalige voorlichtingscampagne denk ik dat je veel verkeerd gebruik kunt voorkomen.
"Droeg het op de goede manier", namelijk dat zowel mond als neus bedekt waren, niets meer. Dat is natuurlijk iets heel anders dan "correct gebruik". Dat valt natuurlijk ook helemaal niet vast te stellen aan de hand van videoanalyse.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:41 schreef Postbus100 het volgende:
Ben wel benieuwd naar wat men in het onderzoek onder 'correct gebruik' schaart?
Nou ja, zelf knutselen enzo is ook een manier om het te tackelen, natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Mijn 8 jarige dochter maakte bij de BSO bij het knutselen een mondkapje.![]()
Leuk voor haar hoor. Mama vraagt 100 uit over hoe heb je dat gemaakt..en wat handig enzo.
Maar ja. Inwendig vind ik het heel triest.
Ik hoop dat het hierbij dan ook blijft. Qua mondkapjes.
Mee eens. De vraag is natuurlijk hoe incorrect het gebruik moet zijn voordat de winst niet meer opweegt tegen de nadelen. Daar is momenteel geen enkel zicht op geloof ik. Veel landen implementeren het maar zonder echt te weten of het werkt of niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Links- of rechtsom blijft een mondkapje voor veel mensen een 'moetje' en zolang dat zo is, verwacht ik niet dat mensen dag in dag uit heel netjes dat ding gaan gebruiken. Zeker niet als ze haast hebben of met andere dingen druk zijn in hun hoofd.
Maar is het dat ook? Zijn islamitische kinderen getraumatiseerd als ze mensen in niqaabs zien? In Aziatische landen lopen ook veel mensen met een mondkapje.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het voor heel jonge kinderen echt een heel nare, moeilijke ervaring is als veel mensen in hun omgeving met mondmaskers rondlopen.
Eens. Niets flexibeler dan een kind. Na een week weten ze niet beter.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is het dat ook? Zijn islamitische kinderen getraumatiseerd als ze mensen in niqaabs zien? In Aziatische landen lopen ook veel mensen met een mondkapje.
Het verhaal van getraumatiseerde kinderen komt mij erg overdreven over.
Het is een grote verandering voor jonge kinderen. De voorbeelden die je noemt zijn kinderen er veel meer aan gewend. Dat is in onze normaal open maatschappij zeker niet zo.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is het dat ook? Zijn islamitische kinderen getraumatiseerd als ze mensen in niqaabs zien? In Aziatische landen lopen ook veel mensen met een mondkapje.
Lijkt mij dan ook een prima idee, maar dat is een andere discussiequote:Op dinsdag 15 september 2020 12:57 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Eens. Niets flexibeler dan een kind. Na een week weten ze niet beter.
Niet dat ik een voorstander ben van mondkapjes, ook geen tegenstander trouwens, misschien dat het binnen best iets toevoegt. Maar het argument 'traumatisch voor kinderen' gaat er bij mij niet in. Dan mogen we wel heel rap stoppen met de viering van Sinterklaas en al die parkmascottes als Bollo, Puk en Pelle etc.
Ja hier in Zwitserland moet je elke keer dat ding opzetten als je een winkel/gebouw/horeca binnenloopt. Dus constant op/af/op. Ik koop niet honderd van die kapjes per week, zou wat zijn zeg, maximale milieuvervuiling ook.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Joh dat is toch duidelijk?
In het OV is het een maal op en een maal af.
Heel anders dan landen waar ie continu op en af moet.
Ga je staan: op, ga je zitten:af.
Supermarkt:op
In de auto:af.
Precies mijn ervaring in het buitenland dus ook.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja hier in Zwitserland moet je elke keer dat ding opzetten als je een winkel/gebouw/horeca binnenloopt. Dus constant op/af/op. Ik koop niet honderd van die kapjes per week, zou wat zijn zeg, maximale milieuvervuiling ook.
Dus net als veel andere heb ik er 1 in mn broekzak, of in mn tas. Ga je naar de wc/bestel je een drankje op, daarna weer af als je zit 2 meter verderop.![]()
Doe ik zo een week of meer mee, 1 wegwerpkapje. 1 grote clownshow is het, meer is het niet.
Wat?quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, zelf knutselen enzo is ook een manier om het te tackelen, natuurlijk.
Mijn dochter was tot ze een jaar of 5-6 was panisch voor mensen met maskers. Mensen waarvan ze niet het hele gezicht kon zien en dus niet kon inschatten of die persoon het wel of niet goed met haar voor had. We konden niet over de Dam lopen met "de verklede meneren" zoals ze ze zelf noemde.
Ik kan me voorstellen dat het voor heel jonge kinderen echt een heel nare, moeilijke ervaring is als veel mensen in hun omgeving met mondmaskers rondlopen.
Allemaal voor de bühne. Dat in Frankrijk en Spanje de besmettingen door het dak gaan, is natuurlijk gewoon de schuld van de burgers.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja hier in Zwitserland moet je elke keer dat ding opzetten als je een winkel/gebouw/horeca binnenloopt. Dus constant op/af/op. Ik koop niet honderd van die kapjes per week, zou wat zijn zeg, maximale milieuvervuiling ook.
Dus net als veel andere heb ik er 1 in mn broekzak, of in mn tas. Ga je naar de wc/bestel je een drankje op, daarna weer af als je zit 2 meter verderop.![]()
Doe ik zo een week of meer mee, 1 wegwerpkapje. 1 grote clownshow is het, meer is het niet.
Maar de overheden kunnen weer trots verkondigen dat ze effectief bezig zijn.
Had je ook nog wat inhoudelijks, of was dit het hoogst haalbare niveau voor je?quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat?Als je denkt alles al gehoord te hebben..
Op kantoor? serieus? Waarom werken jullie niet thuis?quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:17 schreef nixxx het volgende:
Ik moet zo’n ding op kantoor dragen, het valt wel mee.. maar dat mijn supervisor ons dan weer niet informeert als degene in de volgende cubicle positief getest is, is dan wel weer een beetje minder...
Nee hoor, lach me gewoon dood om alle zogenaamd getraumatiseerde kindertjes.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Had je ook nog wat inhoudelijks, of was dit het hoogst haalbare niveau voor je?
In België ook weer een stijgende lijn. Toen het vorige week even daalde, stond Gretzl alweer te wijzen naar de rol van mondkapjes, dus ben benieuwd hoe hij dit gaat duiden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Allemaal voor de bühne. Dat in Frankrijk en Spanje de besmettingen door het dak gaan, is natuurlijk gewoon de schuld van de burgers.
Veel kinderen hebben dat hoor.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat?Als je denkt alles al gehoord te hebben..
'Want a balloon?'quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel kinderen hebben dat hoor.
Clowns zijn dan ook echt niet leuk.
Kun je ook iemand in zijn waarde laten? Je maakt het topic niet leuker zo.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee hoor, lach me gewoon dood om alle zogenaamd getraumatiseerde kindertjes.
Doe normaal joh.
Niet getraumatiseerd, dat zeg ik niet. Maar goed, ik ga ervan uit dat jij met jouw ervaring en expertise veel beter weet hoe dat zit met kinderen. Bedankt voor je constructieve bijdrage.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee hoor, lach me gewoon dood om alle zogenaamd getraumatiseerde kindertjes.
Doe normaal joh.
quote:
Dat hoef ik dus niet aan te zetten hè.quote:
Lol, in andere landen vluchten ze voor bommen, komen ze om van de honger of maken ze 12 werkuren per dag maar de gepamperde Nederlandse kindjes zijn de rest van hun leven getraumatiseerd doorquote:Op dinsdag 15 september 2020 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Veel kinderen hebben dat hoor.
Clowns zijn dan ook echt niet leuk.
Het enige wat ik aangaf was dat mijn dochter er (op dit moment) bang voor is. Als ze iemand met een mondkapje op ziet worden 'r ogen groot, en als diegene in de buurt komt gaat ze huilen. Daarom kies ik er (voor mezelf) voor om als ik het ook maag enigzins kan voorkomen zo'n ding te dragen ik er geen één zal dragen. Ik kan me niet direct voorstellen dat het tot trauma's zal leiden, maar het zal er wel toe leiden dat andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik plekken waar mensen mondkapjes (moeten?) dragen gaan mijden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat zegt toch helemaal niemand.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, in andere landen vluchten ze voor bommen, komen ze om van de honger of maken ze 12 werkuren per dag maar de gepamperde Nederlandse kindjes zijn de rest van hun leven getraumatiseerd door
[ afbeelding ]
Verloren generatie dan
Is het nou serieus nodig om een (gewone) discussie zo te verzieken? Zeg dan gewoon niets.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:13 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, in andere landen vluchten ze voor bommen, komen ze om van de honger of maken ze 12 werkuren per dag maar de gepamperde Nederlandse kindjes zijn de rest van hun leven getraumatiseerd door
[ afbeelding ]
Verloren generatie dan
Het is wat nuttiger om er een positieve connectie aan vast te krijgen dan iets zo veel mogelijk te ontwijken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het enige wat ik aangaf was dat mijn dochter er (op dit moment) bang voor is. Als ze iemand met een mondkapje op ziet worden 'r ogen groot, en als diegene in de buurt komt gaat ze huilen. Daarom kies ik er (voor mezelf) voor om als ik het ook maag enigzins kan voorkomen zo'n ding te dragen ik er geen één zal dragen. Ik kan me niet direct voorstellen dat het tot trauma's zal leiden, maar het zal er wel toe leiden dat andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik plekken waar mensen mondkapjes (moeten?) dragen gaan mijden.
Ik probeerde alleen aan te geven aan degene die zei 'waarom niet' dat er ook nadelen aan vast zitten. Voor mij volledig egoïstisch uiteraard, maar dat is een voorbeeld uit eigen hand.
De voordelen die eraan zitten wordt van gezegd dat ze er vooral aan zitten bij correct gebruik, dus niet aan komen, als je 'm af doet alleen aan de lusjes. Zodra je 'm aangeraakt hebt vervangen, op 60 graden wassen etc. De hoeveelheid mensen die dat doet is echt niet groot kan ik me zomaar voorstellen.
Zo'n thuiszorgorganisatie hier in de buurt moet mondkapjes dragen, 2 uur achter elkaar, inclusief buiten en in de auto. Dus als ze bij een patiënt geweest zijn houden ze dat mondkapje op, stappen in de auto, rijden naar de volgende en ga zo maar door. Als ik dat zo voorbij hoor/zie komen vind ik dat nogal een symboolmaatregel, want dat mondkapje is echt niet schoon meer dan.
100% eens.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:13 schreef Dven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Verloren generatie dan
Goed punt, en dat is zeker waardevoller. Die week iedere nacht een aantal keer met zo'n kleintje op schoot zitten gaat je ook opbreken. Het is zolang het niet absoluut noodzakelijk is een kleine moeite om 't te ontwijken. Als die mondkapjesplicht hier komt zullen we ook wel in mee moeten, en zal ik dat ook wel met 'r doen ja. Zolang het niet nodig is, liever niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Het is wat nuttiger om er een positieve connectie aan vast te krijgen dan iets zo veel mogelijk te ontwijken.
Ja, daar hadden we het net al over, dat je ook in Frankrijk en Italie bijvoorbeeld gewoon volle kroegen en clubs ziet waar een mondkapje een wassen neus is, omdat iedereen hem merendeels van de tijd gewoon af heeft (alleen bij lopen op)quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Mondkapjes gaan alleen een bijdrage leveren (en niet eens heel veel waarschijnlijk) wanneer:
1. je ze OVERAL invoert en niet in een paar straten in het centrum (zoals in 010 en 020).
2. je daarnaast bewust blijft van en streng blijft handhaven op afstand en hygiëneregels.
Met name punt 2 heb ik met eigen ogen mis zien gaan in Spanje afgelopen maand.
De hygiëneregels in Spanje werden natuurlijk vanaf de start al niet goed nageleefd, dit wordt veroorzaakt door de strenge lockdown van 50 dagen, men heeft daar nauwelijks vergeleken met andere landen kunnen wennen aan social distancing en hygiëneregels. Men is daar zo goed als meteen helemaal los gegaan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Mondkapjes gaan alleen een bijdrage leveren (en niet eens heel veel waarschijnlijk) wanneer:
1. je ze OVERAL invoert en niet in een paar straten in het centrum (zoals in 010 en 020).
2. je daarnaast bewust blijft van en streng blijft handhaven op afstand en hygiëneregels.
Met name punt 2 heb ik met eigen ogen mis zien gaan in Spanje afgelopen maand.
Is natuurlijk voor een groot deel opvoeding maar dat zal wel weer als vloeken in de kerk worden gezien. Maak leuke maskers met ze. Leg uit dat die mensen met maskers supergoed bezig zijn met andere mensen beschermen. Speel kiekeboe met een masker. Laat ze zelf maskers opdoen bij poppen of knuffels of wat dan ook.quote:
Mwa, ik ben toch wel van mening dat het ook een cultureel dingetje is.. in Zuid Europese landen is de familieband gewoon serieus anders. Gezinnen zijn anders samen gesteld etc.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De hygiëneregels in Spanje werden natuurlijk vanaf de start al niet goed nageleefd, dit wordt veroorzaakt door de strenge lockdown van 50 dagen, men heeft daar nauwelijks vergeleken met andere landen kunnen wennen aan social distancing en hygiëneregels. Men is daar zo goed als meteen helemaal los gegaan.
Dat klopt. Het helemaal los bedoel ik mee dat er meteen weer grote familie feesten werden gegeven, men massaal op bezoek gingen bij elkaar, etc, etc.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mwa, ik ben toch wel van mening dat het ook een cultureel dingetje is.. in Zuid Europese landen is de familieband gewoon serieus anders. Gezinnen zijn anders samen gesteld etc.
Daar moet ik je gelijk in geven. In het geval wat ik noemde is dat (nog) lastig omdat je het ze niet kunt uitleggen. Het wordt natuurlijk een stuk makkelijker wanneer dat wel kan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Is natuurlijk voor een groot deel opvoeding maar dat zal wel weer als vloeken in de kerk worden gezien. Maak leuke maskers met ze. Leg uit dat die mensen met maskers supergoed bezig zijn met andere mensen beschermen. Speel kiekeboe met een masker. Laat ze zelf maskers opdoen bij poppen of knuffels of wat dan ook.
Hier in ieder geval nog nooit een bang kind op straat of in de winkel gezien, noch bij de kinderdagverblijven waar ik langs ben geweest. Integendeel, bijvoorbeeld juist enorm veel positieve reacties van kinderen om bepaalde grappige maskers.
Precies, jij snapt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Is natuurlijk voor een groot deel opvoeding maar dat zal wel weer als vloeken in de kerk worden gezien. Maak leuke maskers met ze. Leg uit dat die mensen met maskers supergoed bezig zijn met andere mensen beschermen. Speel kiekeboe met een masker. Laat ze zelf maskers opdoen bij poppen of knuffels of wat dan ook.
Hier in ieder geval nog nooit een bang kind op straat of in de winkel gezien, noch bij de kinderdagverblijven waar ik langs ben geweest. Integendeel, bijvoorbeeld juist enorm veel positieve reacties van kinderen om bepaalde grappige maskers.
Maken die twee uurtjes nou echt zo'n verschil?quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:48 schreef Mammietje het volgende:
Wat is dat trouwens voor onzin dat de testresultaten van de RIVM 2 uur later bekend gemaakt worden vanwege prinsjesdag? Staat van Dissel de koning nu ook al bij in zijn toespraak?
Hahaha, nee, wilde net een voetnoot maken! Maar vind het zo'n onzin. Meer een mopperdingetje dan dat ik vol spanning zit te wachten!quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maken die twee uurtjes nou echt zo'n verschil?
Haha. Heb je wel extra tijd om je popcorn klaar te zetten voor 4 uurquote:Op dinsdag 15 september 2020 13:51 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hahaha, nee, wilde net een voetnoot maken! Maar vind het zo'n onzin. Meer een mopperdingetje dan dat ik vol spanning zit te wachten!
Mooi nog de gelegenheid om bij de prijzenmepper zo'n popconrmachine te halen, popcorn voor de hele tent!quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Haha. Heb je wel extra tijd om je popcorn klaar te zetten voor 4 uur
Tja wat had je dan verwacht. Zeker in Spanje waar veel mensen wonen in een appartement zijn de meeste na zo lock down er wel klaar mee. Dan ben je huisgenoten wel zat na die tijd.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat klopt. Het helemaal los bedoel ik mee dat er meteen weer grote familie feesten werden gegeven, men massaal op bezoek gingen bij elkaar, etc, etc.
Tja, mijn meer genuanceerde poging werd ook niet gewaardeerd.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Kun je ook iemand in zijn waarde laten? Je maakt het topic niet leuker zo.
Ai, ja daar begint het nu helaas toch wel op te lijken ja....quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:20 schreef Jor_Dii het volgende:
Positief getest: 1418
Totaal: 84778 (+1379 ivm -39 corr.)
Opgenomen: 25
Totaal: 12315 (+24 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 18
Huidig: 75
Totaal: 3099
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 2
Totaal: 6258
Het gaat de verkeerde kant op lieve mensen..
definieer goedquote:
355? Gemeentes?quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 25 van de 355 zijn nog maar corona vrij in ons land.
Amsterdam gaat weer lekker.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Uitschieters (+10 of meer)
+249 Amsterdam (was +199) - over de grens van 200
+134 Den Haag (was + 132)
+103 Rotterdam (was +90)
+42 Utrecht (was +42)
+30 Groningen (was +26)
+29 Leiden (was +18)
+24 Zaanstad (was +17)
+23 Nijmegen (was +37)
+22 Haarlemmermeer (was +4)
+18 Zoetermeer (was +13)
+17 Eindhoven (was +20)
+16 Amersfoort (was +10)
+16 Amstelveen (was +8)
+16 Haarlem (was +14)
+15 Delft (was +29)
+15 Dordrecht (was +8)
+13 Almere (was +19)
+13 Alphen aan den Rijn (was +17)
+11 Leidschendam-Voorburg (was +13)
+11 Zwolle (was +7)
+10 Apeldoorn (was +2)
+10 Schiedam (was +12)
Waar vind je dit? Ben benieuwd hoe mijn gemeente het doetquote:Op dinsdag 15 september 2020 14:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Slechts 25 van de 355 zijn nog maar corona vrij in ons land.
https://twitter.com/ThomIvar/status/1305846055179878400quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
Waar vind je dit? Ben benieuwd hoe mijn gemeente het doet
Zie ik overal wel. Ook in Amsterdam verslappen ze. Net op het terras gezeten en ze vragen niet eens meer of je je gegevens wilt invullen (deden ze eerst wel).quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:29 schreef roos94 het volgende:
Ondertussen in Zeeland lijkt corona niet te bestaan. Zie werkelijk niemand afstand houden. Zelfs medewerkers van winkels niet. er zijn hier ook vrijwel geen besmettingen..
Koekoek. Ga die Randstad nou eindelijk eens aanpakken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:29 schreef _serial_ het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
* bewezen of verdacht
(stichting-nice.nl)
Uitschieters (+10 of meer)
+249 Amsterdam (was +199) - over de grens van 200
+134 Den Haag (was + 132)
+103 Rotterdam (was +90)
+42 Utrecht (was +42)
+30 Groningen (was +26)
+29 Leiden (was +18)
+24 Zaanstad (was +17)
+23 Nijmegen (was +37)
+22 Haarlemmermeer (was +4)
+18 Zoetermeer (was +13)
+17 Eindhoven (was +20)
+16 Amersfoort (was +10)
+16 Amstelveen (was +8)
+16 Haarlem (was +14)
+15 Delft (was +29)
+15 Dordrecht (was +8)
+13 Almere (was +19)
+13 Alphen aan den Rijn (was +17)
+11 Leidschendam-Voorburg (was +13)
+11 Zwolle (was +7)
+10 Apeldoorn (was +2)
+10 Schiedam (was +12)
En dan allemaal met dezelfde niet tussendoor ontsmette pen, zoals ik erg veel heb gezien. Prachtig toch.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zie ik overal wel. Ook in Amsterdam verslappen ze. Net op het terras gezeten en ze vragen niet eens meer of je je gegevens wilt invullen (deden ze eerst wel).
Oudjes binnenhouden, wij naar buitenquote:Op dinsdag 15 september 2020 14:37 schreef _serial_ het volgende:
Leeftijdsverdeling afgelopen 2 weken
0-9 167 cases, 2 opnames, 0 overleden
10-19 1790 cases, 0 opnames, 0 overleden
20-29 4277 cases, 5 opnames, 0 overleden
30-39 2214 cases, 11 opnames, 0 overleden
40-49 1833 cases, 19 opnames, 0 overleden
50-59 1777 cases, 22 opnames, 1 overleden
60-69 880 cases, 23 opnames, 4 overleden
70-79 391 cases, 35 opnames, 4 overleden
80-89 234 cases, 12 opnames, 15 overleden
90+ 84 cases, 4 opnames, 4 overleden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Ik verwacht toch eigenlijk donderdag wel een persco. Al was het maar om uit te leggen waarom ze nog afwachten met ingrijpen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
Wordt wel zorgwekkend nu ja. Lijkt erop dat het elke dag blijft stijgen, er is geen sprake meer van een afvlakking en over een daling kunnen we al geruime tijd zéker niet meer spreken.
Ik ben benieuwd hoe ze dit nu willen gaan aanpakken. Las gister nog dat er geen extra maatregelen genomen gingen worden (ook niet in de randstad). Maar als dit zo doorgaat dan zie ik het niet "uit zichzelf" stabiliseren
Dat is de vraag, je leest dat dat het vooral studenten zijn die nu besmet raken. Dan zou ik een afvlakking verwachten binnen nu en ongeveer een week.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:37 schreef dick_laurent het volgende:
Wordt wel zorgwekkend nu ja. Lijkt erop dat het elke dag blijft stijgen, er is geen sprake meer van een afvlakking en over een daling kunnen we al geruime tijd zéker niet meer spreken.
Ik ben benieuwd hoe ze dit nu willen gaan aanpakken. Las gister nog dat er geen extra maatregelen genomen gingen worden (ook niet in de randstad). Maar als dit zo doorgaat dan zie ik het niet "uit zichzelf" stabiliseren
quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:39 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Oudjes binnenhouden, wij naar buitenLigt aan je definitie van oudjes. Vanaf 30-39 gaat het omhoog, dus 30+ binnen blijven dan maar?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt het wel echt lekker rustig op straat
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Blijft naar om te zien hoe hard de oudere groepen geraakt worden, ook al zijn daar relatief weinig cases.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:37 schreef _serial_ het volgende:
Leeftijdsverdeling afgelopen 2 weken
0-9 167 cases, 2 opnames, 0 overleden
10-19 1790 cases, 0 opnames, 0 overleden
20-29 4277 cases, 5 opnames, 0 overleden
30-39 2214 cases, 11 opnames, 0 overleden
40-49 1833 cases, 19 opnames, 0 overleden
50-59 1777 cases, 22 opnames, 1 overleden
60-69 880 cases, 23 opnames, 4 overleden
70-79 391 cases, 35 opnames, 4 overleden
80-89 234 cases, 12 opnames, 15 overleden
90+ 84 cases, 4 opnames, 4 overleden
Waarom verwacht je dat dan?quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:39 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is de vraag, je leest dat dat het vooral studenten zijn die nu besmet raken. Dan zou ik een afvlakking verwachten binnen nu en ongeveer een week.
We weten natuurlijk niet in hoeverre onderliggende problemen in deze cijfers zitten.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:41 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Blijft naar om te zien hoe hard de oudere groepen geraakt worden, ook al zijn daar relatief weinig cases.
Liever eerder nog, waarom communiceert de overheid niet meer met ons over wat de bedoeling is de komende tijd.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:39 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verwacht toch eigenlijk donderdag wel een persco. Al was het maar om uit te leggen waarom ze nog afwachten met ingrijpen.
Shitquote:Op dinsdag 15 september 2020 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ligt aan je definitie van oudjes. Vanaf 30-39 gaat het omhoog, dus 30+ binnen blijven dan maar?
Dat heb ik gisteren al vermeld in een van mijn posts.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Straks dus nog de cijfers betreft het aantal tests en besmettingen. Inmiddels weten we dat ook dat flink gaat stijgen (naar 3,5 - 4% zo'n beetje).
Ik dacht zelf meer aan 60+.quote:Op dinsdag 15 september 2020 14:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ligt aan je definitie van oudjes. Vanaf 30-39 gaat het omhoog, dus 30+ binnen blijven dan maar?
Ik hou ook nog steeds van buitenspelen en wil niet binnen zittenquote:Op dinsdag 15 september 2020 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
ShitMaar ik vind buiten spelen leuk.
Overigens nog steeds van de 30-39 groep is exact 0.5% naar het ziekenhuis gegaan in de afgelopen twee weken.
Dat is een half persoon op honderd mensen
O, dat is mooi, dan kan ik nog een paar jaar buiten spelenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |