abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195070077
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:44 schreef capricia het volgende:
In het OV is het een maal op en een maal af.
Helemaal niet. Bij overstappen zijn er mensen die hem even afzetten of onder hun kin dragen.

Natuurlijk veel minder frequent dan in andere landen, maar correct gebruik is het niet.
Somebody that I used to know
pi_195070083
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:31 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Gewoon voor de grap, laat maar zien dan.
Al een keer eerder meerdere onderzoeken gepost, maar zal de post even moeten terugzoeken.
pi_195070090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:43 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

En dan wel de stadioncapaciteit vergroten?

Met de huidige aantallen mensen in de stadions heb je die kapjes ook niet nodig en werkt het alleen maar als een extra drempel. Zullen dan gok ik nog meer mensen gewoon voor de tv gaan kijken. Kun je tenminste lekker met een paar maten bier drinken en los gaan bij een goal.
Ik zeg niet per se dat het een goede oplossing is, maar was puur ter illustratie bedoeld dat de praktijk natuurlijk verandert kan worden en dat het niet in beton gegoten zit dat men de mondkapjes verkeerd gebruikt.

Nederlanders kennen veel eigen verantwoordelijkheid en met een grootschalige voorlichtingscampagne denk ik dat je veel verkeerd gebruik kunt voorkomen.
pi_195070101
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:45 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Helemaal niet. Bij overstappen zijn er mensen die hem even afzetten of onder hun kin dragen.

Natuurlijk veel minder frequent dan in andere landen, maar correct gebruik is het niet.
Afhankelijk van waar je je kapje pakt is dat niet per se problematisch.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:50:54 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195070136
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik zeg niet per se dat het een goede oplossing is, maar was puur ter illustratie bedoeld dat de praktijk natuurlijk verandert kan worden en dat het niet in beton gegoten zit dat men de mondkapjes verkeerd gebruikt.

Nederlanders kennen veel eigen verantwoordelijkheid en met een grootschalige voorlichtingscampagne denk ik dat je veel verkeerd gebruik kunt voorkomen.
Links- of rechtsom blijft een mondkapje voor veel mensen een 'moetje' en zolang dat zo is, verwacht ik niet dat mensen dag in dag uit heel netjes dat ding gaan gebruiken. Zeker niet als ze haast hebben of met andere dingen druk zijn in hun hoofd.
pi_195070140
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:41 schreef Postbus100 het volgende:
Ben wel benieuwd naar wat men in het onderzoek onder 'correct gebruik' schaart?
"Droeg het op de goede manier", namelijk dat zowel mond als neus bedekt waren, niets meer. Dat is natuurlijk iets heel anders dan "correct gebruik". Dat valt natuurlijk ook helemaal niet vast te stellen aan de hand van videoanalyse.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_195070141
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Mijn 8 jarige dochter maakte bij de BSO bij het knutselen een mondkapje. :')

Leuk voor haar hoor. Mama vraagt 100 uit over hoe heb je dat gemaakt..en wat handig enzo.
Maar ja. Inwendig vind ik het heel triest.

Ik hoop dat het hierbij dan ook blijft. Qua mondkapjes.
Nou ja, zelf knutselen enzo is ook een manier om het te tackelen, natuurlijk.
Mijn dochter was tot ze een jaar of 5-6 was panisch voor mensen met maskers. Mensen waarvan ze niet het hele gezicht kon zien en dus niet kon inschatten of die persoon het wel of niet goed met haar voor had. We konden niet over de Dam lopen met "de verklede meneren" zoals ze ze zelf noemde.
Ik kan me voorstellen dat het voor heel jonge kinderen echt een heel nare, moeilijke ervaring is als veel mensen in hun omgeving met mondmaskers rondlopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195070165
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Links- of rechtsom blijft een mondkapje voor veel mensen een 'moetje' en zolang dat zo is, verwacht ik niet dat mensen dag in dag uit heel netjes dat ding gaan gebruiken. Zeker niet als ze haast hebben of met andere dingen druk zijn in hun hoofd.
Mee eens. De vraag is natuurlijk hoe incorrect het gebruik moet zijn voordat de winst niet meer opweegt tegen de nadelen. Daar is momenteel geen enkel zicht op geloof ik. Veel landen implementeren het maar zonder echt te weten of het werkt of niet.
pi_195070180
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:51 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het voor heel jonge kinderen echt een heel nare, moeilijke ervaring is als veel mensen in hun omgeving met mondmaskers rondlopen.
Maar is het dat ook? Zijn islamitische kinderen getraumatiseerd als ze mensen in niqaabs zien? In Aziatische landen lopen ook veel mensen met een mondkapje.

Het verhaal van getraumatiseerde kinderen komt mij erg overdreven over.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:54:14 #110
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_195070181
Let op: in verband met Prinsjesdag wordt de wekelijkse update op dinsdag 15 september om 16:00 gepubliceerd in plaats van 14:00. (RIVM)

Logisch toch?
2019: The Great Awakening
pi_195070214
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar is het dat ook? Zijn islamitische kinderen getraumatiseerd als ze mensen in niqaabs zien? In Aziatische landen lopen ook veel mensen met een mondkapje.

Eens. Niets flexibeler dan een kind. Na een week weten ze niet beter.
Niet dat ik een voorstander ben van mondkapjes, ook geen tegenstander trouwens, misschien dat het binnen best iets toevoegt. Maar het argument 'traumatisch voor kinderen' gaat er bij mij niet in. Dan mogen we wel heel rap stoppen met de viering van Sinterklaas en al die parkmascottes als Bollo, Puk en Pelle etc.
pi_195070215
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is een grote verandering voor jonge kinderen. De voorbeelden die je noemt zijn kinderen er veel meer aan gewend. Dat is in onze normaal open maatschappij zeker niet zo.

Ik denk echt dat deze periode ook voor jonge kinderen nog niet zo gemakkelijk is.
pi_195070227
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:57 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Eens. Niets flexibeler dan een kind. Na een week weten ze niet beter.
Niet dat ik een voorstander ben van mondkapjes, ook geen tegenstander trouwens, misschien dat het binnen best iets toevoegt. Maar het argument 'traumatisch voor kinderen' gaat er bij mij niet in. Dan mogen we wel heel rap stoppen met de viering van Sinterklaas en al die parkmascottes als Bollo, Puk en Pelle etc.
Lijkt mij dan ook een prima idee, maar dat is een andere discussie ;)

Overigens zeg ik niet dat mondkapjes traumatisch zijn voor kinderen en daarom dús niet zouden moeten worden gebruikt, maar een user reageerde met dat het jammer is als een kind er bang voor is. Dat vind ik te kort door de bocht.
pi_195070237
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Joh dat is toch duidelijk?
In het OV is het een maal op en een maal af.
Heel anders dan landen waar ie continu op en af moet.
Ga je staan: op, ga je zitten:af.
Supermarkt:op
In de auto:af.
Ja hier in Zwitserland moet je elke keer dat ding opzetten als je een winkel/gebouw/horeca binnenloopt. Dus constant op/af/op. Ik koop niet honderd van die kapjes per week, zou wat zijn zeg, maximale milieuvervuiling ook.

Dus net als veel andere heb ik er 1 in mn broekzak, of in mn tas. Ga je naar de wc/bestel je een drankje op, daarna weer af als je zit 2 meter verderop. :')

Doe ik zo een week of meer mee, 1 wegwerpkapje. 1 grote clownshow is het, meer is het niet.
Maar de overheden kunnen weer trots verkondigen dat ze effectief bezig zijn.
pi_195070259
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja hier in Zwitserland moet je elke keer dat ding opzetten als je een winkel/gebouw/horeca binnenloopt. Dus constant op/af/op. Ik koop niet honderd van die kapjes per week, zou wat zijn zeg, maximale milieuvervuiling ook.

Dus net als veel andere heb ik er 1 in mn broekzak, of in mn tas. Ga je naar de wc/bestel je een drankje op, daarna weer af als je zit 2 meter verderop. :')

Doe ik zo een week of meer mee, 1 wegwerpkapje. 1 grote clownshow is het, meer is het niet.
Precies mijn ervaring in het buitenland dus ook.

En Nederlanders zijn dan ook nog zuinig hè.. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:04:07 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195070296
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nou ja, zelf knutselen enzo is ook een manier om het te tackelen, natuurlijk.
Mijn dochter was tot ze een jaar of 5-6 was panisch voor mensen met maskers. Mensen waarvan ze niet het hele gezicht kon zien en dus niet kon inschatten of die persoon het wel of niet goed met haar voor had. We konden niet over de Dam lopen met "de verklede meneren" zoals ze ze zelf noemde.
Wat? :') Als je denkt alles al gehoord te hebben.. _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:05:55 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195070313
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:58 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Maar de overheden kunnen weer trots verkondigen dat ze effectief bezig zijn.
Allemaal voor de bühne. Dat in Frankrijk en Spanje de besmettingen door het dak gaan, is natuurlijk gewoon de schuld van de burgers.
pi_195070317
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Had je ook nog wat inhoudelijks, of was dit het hoogst haalbare niveau voor je?
pi_195070344
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:17 schreef nixxx het volgende:
Ik moet zo’n ding op kantoor dragen, het valt wel mee.. maar dat mijn supervisor ons dan weer niet informeert als degene in de volgende cubicle positief getest is, is dan wel weer een beetje minder...
Op kantoor? serieus? Waarom werken jullie niet thuis?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:08:06 #120
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195070347
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Had je ook nog wat inhoudelijks, of was dit het hoogst haalbare niveau voor je?
Nee hoor, lach me gewoon dood om alle zogenaamd getraumatiseerde kindertjes.

Doe normaal joh.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195070349
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:05 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Allemaal voor de bühne. Dat in Frankrijk en Spanje de besmettingen door het dak gaan, is natuurlijk gewoon de schuld van de burgers.
In België ook weer een stijgende lijn. Toen het vorige week even daalde, stond Gretzl alweer te wijzen naar de rol van mondkapjes, dus ben benieuwd hoe hij dit gaat duiden.
pi_195070366
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Veel kinderen hebben dat hoor.
Clowns zijn dan ook echt niet leuk. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:10:55 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195070388
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Veel kinderen hebben dat hoor.
Clowns zijn dan ook echt niet leuk. :D
'Want a balloon?' >:)
pi_195070396
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Doe normaal joh.
Kun je ook iemand in zijn waarde laten? Je maakt het topic niet leuker zo.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195070400
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Doe normaal joh.
Niet getraumatiseerd, dat zeg ik niet. Maar goed, ik ga ervan uit dat jij met jouw ervaring en expertise veel beter weet hoe dat zit met kinderen. Bedankt voor je constructieve bijdrage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')