Ja. En dat is begrijpelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:32 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wij hebben er thuis 1 die maanden oud is en als iemand de grens overgaat wordt die meegenomen.
Wat jij wil hoor, het komt vooral gefrustreerd overquote:Op dinsdag 15 september 2020 12:29 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Sommige mensen ontbreekt het duidelijk aan een referentiekader, ik help graag.
Misschien wel, misschien niet. Tot die tijd, waarom zo zeuren? Sorry, maar of je dochtertje het eng vindt is totaal niet relevant.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:31 schreef chratnox het volgende:
Waarom moeten we daar in hemelsnaam zo spastisch over doen?
Het is verplicht.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dat is begrijpelijk.
Je deelt hem dus ook nog.
Hoe gaat zo'n ding dan werken?
Wat jij ervan vindt ook, maar goed, die constatering bevordert de discussie hier ook niet.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Tot die tijd, waarom zo zeuren? Sorry, maar of je dochtertje het eng vindt is totaal niet relevant.
Dat is ook het hele punt, en je ziet dat in Spanje en Frankrijk waar je ze wel overal moet dragen de cijfers van besmettingen ook gewoon keihard zijn gestegen. Niet zo gek als je dus gewoon kroegen en clubs vol stampt met mensen en dan in de illusie verkeert dat een maskertje van 1 euro dat al een maand oud is nog iets gaat voorkomen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. En dat is begrijpelijk.
Je deelt hem dus ook nog.
Hoe gaat zo'n ding dan werken?
Haha ik draag mijn mondkapje met grote tegenzin maar doe in ieder niet alsof dat mijn leven verpest.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat jij wil hoor, het komt vooral gefrustreerd over
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet. Tot die tijd, waarom zo zeuren? Sorry, maar of je dochtertje het eng vindt is totaal niet relevant.
Maar is dat dan een argument om mondkapjes niet te verplichten of te claimen dat ze niet werken? Niemand die beweert dat het als op zichzelf staande maatregel afdoende is...quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is ook het hele punt, en je ziet dat in Spanje en Frankrijk waar je ze wel overal moet dragen de cijfers van besmettingen ook gewoon keihard zijn gestegen. Niet zo gek als je dus gewoon kroegen en clubs vol stampt met mensen en dan in de illusie verkeert dat een maskertje van 1 euro dat al een maand oud is nog iets gaat voorkomen.
Doe ik dat wel dan?quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Haha ik draag mijn mondkapje met grote tegenzin maar doe in ieder niet alsof dat mijn leven verpest.
Weinig nieuws onder de zon. Ben meer benieuwd hoe groot het percentage is met dit soort klachten (niet gebaseerd op onderzoeken met zeer kleine populaties) en wat het lange termijnsperspectief is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:25 schreef Gretzl het volgende:
Net een genuanceerd stuk in Nature verschenen over long-COVID, belicht van alle zijdes![]()
https://www.nature.com/articles/d41586-020-02598-6
Bij goed gebruik kan het best werken maar dat is veelst te duur.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is ook het hele punt, en je ziet dat in Spanje en Frankrijk waar je ze wel overal moet dragen de cijfers van besmettingen ook gewoon keihard zijn gestegen. Niet zo gek als je dus gewoon kroegen en clubs vol stampt met mensen en dan in de illusie verkeert dat een maskertje van 1 euro dat al een maand oud is nog iets gaat voorkomen.
https://www.hln.be/nieuws(...)-marseille~ab70a425/quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee maar wel de praktijkquote:Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is dat dan een argument om mondkapjes niet te verplichten of te claimen dat ze niet werken? Niemand die beweert dat het als op zichzelf staande maatregel afdoende is...
Dat is dus eigenlijk de achterliggende vraag: kun je discotheken en bruine kroegen en grote evenementen weer openen als je een mondkapjesplicht invoert? En scheelt dat openen economisch dan zoveel?quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Yep, dat is vervelend en helaas onvermijdelijk. Dus laten we ermee dealen, zo goed als mogelijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Dat is iets wat veel jonge kinderen zullen ervaren. En een langere tijd opgroeien in een omgeving waar ze vaak geconfronteerd worden met enge mensen met maskers is niet echt een aanrader.
Ik denk dat je er wel her en der virusoverdracht mee voorkomt, maar dan wel onder optimale omstandigheden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar is dat dan een argument om mondkapjes niet te verplichten of te claimen dat ze niet werken? Niemand die beweert dat het als op zichzelf staande maatregel afdoende is...
Ben wel benieuwd naar wat men in het onderzoek onder 'correct gebruik' schaart?quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:27 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Uit dat recente onderzoek in Nederland bleek dat 2/3e van de Nederlanders deze correct gebruikt. Dat zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben dat ze slechts op een zeer beperkt aantal plekken verplicht zijn en je het minder snel zal laten verslonsen.
De praktijk kun je veranderen indien nodig.quote:
Mijn 8 jarige dochter maakte bij de BSO bij het knutselen een mondkapje.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
Dat is iets wat veel jonge kinderen zullen ervaren. En een langere tijd opgroeien in een omgeving waar ze vaak geconfronteerd worden met enge mensen met maskers is niet echt een aanrader.
Sowieso zijn mondkapjes in hoercagelegenheden een wassen neus denk ik. Je bent continu bezig met eten/drinken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:38 schreef capricia het volgende:
Dat is dus eigenlijk de achterliggende vraag: kun je discotheken en bruine kroegen en grote evenementen weer openen als je een mondkapjesplicht invoert? En scheelt dat openen economisch dan zoveel?
Zeker met handhaving erbij.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De praktijk kun je veranderen indien nodig.
Om een voorbeeld te geven: je zou bij een voetbalwedstrijd ook als organisatie zelf mondkapjes kunnen uitdelen en mensen te verplichten die te dragen. Dan weet je zeker dat ze 'vers' zijn.
En dan wel de stadioncapaciteit vergroten?quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:41 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
De praktijk kun je veranderen indien nodig.
Om een voorbeeld te geven: je zou bij een voetbalwedstrijd ook als organisatie zelf mondkapjes kunnen uitdelen en mensen te verplichten die te dragen. Dan weet je zeker dat ze 'vers' zijn.
Joh dat is toch duidelijk?quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:41 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar wat men in het onderzoek onder 'correct gebruik' schaart?
- niet hergebruiken? (tenzij op 60 graden gewassen)
- niet onder je kin dragen?
- handen wassen/reinigen voor opzetten en na afdoen?
- niet elkaars mondkapje dragen?
- netjes over mond èn neus?
Indien men dat onder je kin dragen buiten beschouwing laat, wil ik dit cijfer nog best geloven, maar onder je kin dragen is natuurlijk niet echt correct, dus dat verbaast me wel. Ik zie vrijwel iedereen die dingen onder hun kin dragen als ze tussentijds overstappen bijvoorbeeld.
Heb het niet gelezen, maar...quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:41 schreef Postbus100 het volgende:
Ben wel benieuwd naar wat men in het onderzoek onder 'correct gebruik' schaart?
Kortom, een kwart (25%) droeg het niet en 1/3e van de personen die deze wel droegen, droeg deze incorrect (1/3*75% = 25%). Ergo, de helft droeg het mondkapje niet of verkeerd.quote:In het begin van de proef droeg 55 procent van de mensen een mondkapje. Dit percentage steeg naar 75 procent door de invoering van de mondkapjesplicht. Een derde van alle bezoekers droeg het mondkapje niet op de juiste manier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |