abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195070407
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Want a balloon?' >:)
:D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195070411
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Want a balloon?' >:)
Dat hoef ik dus niet aan te zetten hè. _O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:13:18 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195070422
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:09 schreef capricia het volgende:

[..]

Veel kinderen hebben dat hoor.
Clowns zijn dan ook echt niet leuk. :D
Lol, in andere landen vluchten ze voor bommen, komen ze om van de honger of maken ze 12 werkuren per dag maar de gepamperde Nederlandse kindjes zijn de rest van hun leven getraumatiseerd door

Verloren generatie dan :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195070434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar is het dat ook? Zijn islamitische kinderen getraumatiseerd als ze mensen in niqaabs zien? In Aziatische landen lopen ook veel mensen met een mondkapje.

Het verhaal van getraumatiseerde kinderen komt mij erg overdreven over.
Het enige wat ik aangaf was dat mijn dochter er (op dit moment) bang voor is. Als ze iemand met een mondkapje op ziet worden 'r ogen groot, en als diegene in de buurt komt gaat ze huilen. Daarom kies ik er (voor mezelf) voor om als ik het ook maag enigzins kan voorkomen zo'n ding te dragen ik er geen één zal dragen. Ik kan me niet direct voorstellen dat het tot trauma's zal leiden, maar het zal er wel toe leiden dat andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik plekken waar mensen mondkapjes (moeten?) dragen gaan mijden.

Ik probeerde alleen aan te geven aan degene die zei 'waarom niet' dat er ook nadelen aan vast zitten. Voor mij volledig egoïstisch uiteraard, maar dat is een voorbeeld uit eigen hand.

De voordelen die eraan zitten wordt van gezegd dat ze er vooral aan zitten bij correct gebruik, dus niet aan komen, als je 'm af doet alleen aan de lusjes. Zodra je 'm aangeraakt hebt vervangen, op 60 graden wassen etc. De hoeveelheid mensen die dat doet is echt niet groot kan ik me zomaar voorstellen.

Zo'n thuiszorgorganisatie hier in de buurt moet mondkapjes dragen, 2 uur achter elkaar, inclusief buiten en in de auto. Dus als ze bij een patiënt geweest zijn houden ze dat mondkapje op, stappen in de auto, rijden naar de volgende en ga zo maar door. Als ik dat zo voorbij hoor/zie komen vind ik dat nogal een symboolmaatregel, want dat mondkapje is echt niet schoon meer dan.
pi_195070441
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, in andere landen vluchten ze voor bommen, komen ze om van de honger of maken ze 12 werkuren per dag maar de gepamperde Nederlandse kindjes zijn de rest van hun leven getraumatiseerd door

[ afbeelding ]

Dat zegt toch helemaal niemand.
Je manier van posten is nogal aanvallend.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195070456
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Is het nou serieus nodig om een (gewone) discussie zo te verzieken? Zeg dan gewoon niets.
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:17:58 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195070489
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het enige wat ik aangaf was dat mijn dochter er (op dit moment) bang voor is. Als ze iemand met een mondkapje op ziet worden 'r ogen groot, en als diegene in de buurt komt gaat ze huilen. Daarom kies ik er (voor mezelf) voor om als ik het ook maag enigzins kan voorkomen zo'n ding te dragen ik er geen één zal dragen. Ik kan me niet direct voorstellen dat het tot trauma's zal leiden, maar het zal er wel toe leiden dat andere mensen die in dezelfde situatie zitten als ik plekken waar mensen mondkapjes (moeten?) dragen gaan mijden.

Ik probeerde alleen aan te geven aan degene die zei 'waarom niet' dat er ook nadelen aan vast zitten. Voor mij volledig egoïstisch uiteraard, maar dat is een voorbeeld uit eigen hand.

De voordelen die eraan zitten wordt van gezegd dat ze er vooral aan zitten bij correct gebruik, dus niet aan komen, als je 'm af doet alleen aan de lusjes. Zodra je 'm aangeraakt hebt vervangen, op 60 graden wassen etc. De hoeveelheid mensen die dat doet is echt niet groot kan ik me zomaar voorstellen.

Zo'n thuiszorgorganisatie hier in de buurt moet mondkapjes dragen, 2 uur achter elkaar, inclusief buiten en in de auto. Dus als ze bij een patiënt geweest zijn houden ze dat mondkapje op, stappen in de auto, rijden naar de volgende en ga zo maar door. Als ik dat zo voorbij hoor/zie komen vind ik dat nogal een symboolmaatregel, want dat mondkapje is echt niet schoon meer dan.
Het is wat nuttiger om er een positieve connectie aan vast te krijgen dan iets zo veel mogelijk te ontwijken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195070501
quote:

[..]

[ afbeelding ]

100% eens.
pi_195070544
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Het is wat nuttiger om er een positieve connectie aan vast te krijgen dan iets zo veel mogelijk te ontwijken.
Goed punt, en dat is zeker waardevoller. Die week iedere nacht een aantal keer met zo'n kleintje op schoot zitten gaat je ook opbreken. Het is zolang het niet absoluut noodzakelijk is een kleine moeite om 't te ontwijken. Als die mondkapjesplicht hier komt zullen we ook wel in mee moeten, en zal ik dat ook wel met 'r doen ja. Zolang het niet nodig is, liever niet natuurlijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 15-09-2020 13:22:36 ]
pi_195070608
Mondkapjes gaan alleen een bijdrage leveren (en niet eens heel veel waarschijnlijk) wanneer:

1. je ze OVERAL invoert en niet in een paar straten in het centrum (zoals in 010 en 020).
2. je daarnaast bewust blijft van en streng blijft handhaven op afstand en hygiëneregels.

Met name punt 2 heb ik met eigen ogen mis zien gaan in Spanje afgelopen maand.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:33:38 #136
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195070704
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Mondkapjes gaan alleen een bijdrage leveren (en niet eens heel veel waarschijnlijk) wanneer:

1. je ze OVERAL invoert en niet in een paar straten in het centrum (zoals in 010 en 020).
2. je daarnaast bewust blijft van en streng blijft handhaven op afstand en hygiëneregels.

Ja, daar hadden we het net al over, dat je ook in Frankrijk en Italie bijvoorbeeld gewoon volle kroegen en clubs ziet waar een mondkapje een wassen neus is, omdat iedereen hem merendeels van de tijd gewoon af heeft (alleen bij lopen op)
pi_195070713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:26 schreef Jor_Dii het volgende:

De hygiëneregels in Spanje werden natuurlijk vanaf de start al niet goed nageleefd, dit wordt veroorzaakt door de strenge lockdown van 50 dagen, men heeft daar nauwelijks vergeleken met andere landen kunnen wennen aan social distancing en hygiëneregels. Men is daar zo goed als meteen helemaal los gegaan.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:34:56 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195070726
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:19 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

100% eens.
Is natuurlijk voor een groot deel opvoeding maar dat zal wel weer als vloeken in de kerk worden gezien. Maak leuke maskers met ze. Leg uit dat die mensen met maskers supergoed bezig zijn met andere mensen beschermen. Speel kiekeboe met een masker. Laat ze zelf maskers opdoen bij poppen of knuffels of wat dan ook.

Hier in ieder geval nog nooit een bang kind op straat of in de winkel gezien, noch bij de kinderdagverblijven waar ik langs ben geweest. Integendeel, bijvoorbeeld juist enorm veel positieve reacties van kinderen om bepaalde grappige maskers.
pi_195070748
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]

De hygiëneregels in Spanje werden natuurlijk vanaf de start al niet goed nageleefd, dit wordt veroorzaakt door de strenge lockdown van 50 dagen, men heeft daar nauwelijks vergeleken met andere landen kunnen wennen aan social distancing en hygiëneregels. Men is daar zo goed als meteen helemaal los gegaan.
Mwa, ik ben toch wel van mening dat het ook een cultureel dingetje is.. in Zuid Europese landen is de familieband gewoon serieus anders. Gezinnen zijn anders samen gesteld etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195070782
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Mwa, ik ben toch wel van mening dat het ook een cultureel dingetje is.. in Zuid Europese landen is de familieband gewoon serieus anders. Gezinnen zijn anders samen gesteld etc.
Dat klopt. Het helemaal los bedoel ik mee dat er meteen weer grote familie feesten werden gegeven, men massaal op bezoek gingen bij elkaar, etc, etc.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195070800
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Is natuurlijk voor een groot deel opvoeding maar dat zal wel weer als vloeken in de kerk worden gezien. Maak leuke maskers met ze. Leg uit dat die mensen met maskers supergoed bezig zijn met andere mensen beschermen. Speel kiekeboe met een masker. Laat ze zelf maskers opdoen bij poppen of knuffels of wat dan ook.

Hier in ieder geval nog nooit een bang kind op straat of in de winkel gezien, noch bij de kinderdagverblijven waar ik langs ben geweest. Integendeel, bijvoorbeeld juist enorm veel positieve reacties van kinderen om bepaalde grappige maskers.
Daar moet ik je gelijk in geven. In het geval wat ik noemde is dat (nog) lastig omdat je het ze niet kunt uitleggen. Het wordt natuurlijk een stuk makkelijker wanneer dat wel kan.

Dat gezegd, ik vind het wel een goed idee van die poppen/knuffels, ik zal eens kijken of we daar misschien wat mee kunnen. Dank je wel!
pi_195070838
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Precies, jij snapt.
Dokters en zusters/tandarts die mensen beter maken hebben ook zo'n mondkapje op. En die 'mag' het kind nu ook op, dus die zorgt dan ook dat mensen niet ziek worden! Soort dokter ben je dan! ^O^
Het is maar hoe je het brengt.
pi_195071027
Wat is dat trouwens voor onzin dat de testresultaten van de RIVM 2 uur later bekend gemaakt worden vanwege prinsjesdag? Staat van Dissel de koning nu ook al bij in zijn toespraak?
pi_195071047
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:48 schreef Mammietje het volgende:
Wat is dat trouwens voor onzin dat de testresultaten van de RIVM 2 uur later bekend gemaakt worden vanwege prinsjesdag? Staat van Dissel de koning nu ook al bij in zijn toespraak?
Maken die twee uurtjes nou echt zo'n verschil?
pi_195071073
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maken die twee uurtjes nou echt zo'n verschil?
Hahaha, nee, wilde net een voetnoot maken! Maar vind het zo'n onzin. Meer een mopperdingetje dan dat ik vol spanning zit te wachten! :@
pi_195071081
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Hahaha, nee, wilde net een voetnoot maken! Maar vind het zo'n onzin. Meer een mopperdingetje dan dat ik vol spanning zit te wachten! :@
Haha. Heb je wel extra tijd om je popcorn klaar te zetten voor 4 uur ;)
pi_195071112
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Haha. Heb je wel extra tijd om je popcorn klaar te zetten voor 4 uur ;)
Mooi nog de gelegenheid om bij de prijzenmepper zo'n popconrmachine te halen, popcorn voor de hele tent! *O*
pi_195071263
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat klopt. Het helemaal los bedoel ik mee dat er meteen weer grote familie feesten werden gegeven, men massaal op bezoek gingen bij elkaar, etc, etc.
Tja wat had je dan verwacht. Zeker in Spanje waar veel mensen wonen in een appartement zijn de meeste na zo lock down er wel klaar mee. Dan ben je huisgenoten wel zat na die tijd.
pi_195071331
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Kun je ook iemand in zijn waarde laten? Je maakt het topic niet leuker zo.
Tja, mijn meer genuanceerde poging werd ook niet gewaardeerd.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_195071474
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:

Positief getest: 1418
Totaal: 84778 (+1379 ivm -39 corr.)

Opgenomen: 25
Totaal: 12315 (+24 ivm -1 corr.)

Opgenomen op IC*: 18
Huidig: 75
Totaal: 3099
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)

Overleden: 2
Totaal: 6258
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')