De enige onzin is heel deze post van jou.quote:Op maandag 14 september 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Geef gewoon toe dat westerse jongeren over het algemeen geen fuck geven om anderen.
Juist om de reden die je aankaart.
Hyperindividualisme, yolo, alles voor de bühne op social media >>> solidariteit, normrn & waarden, soberder leven tijdelijk en enige opoffering.
Doen of ze veel leed doormaken en veel opofferen is alsof iemand met hiv zonder condoom seks heeft maar zielig is omdat hij niet meer uit kan gaan als voorheen.
Jongeren onder de 30 hebben geen patent op leed en zielig gevonden worden gedurende de coronacrisis.
Weet niet welke jongeren jij tegenkomt hoorquote:Op maandag 14 september 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Geef gewoon toe dat westerse jongeren over het algemeen geen fuck geven om anderen.
Hyperindividualisme, yolo, alles voor de bühne op social media >>> solidariteit, normrn & waarden, soberder leven tijdelijk en enige opoffering.
Doen of ze veel leed doormaken en veel opofferen is alsof iemand met hiv zonder condoom seks heeft maar zielig is omdat hij niet meer uit kan gaan als voorheen.
Jongeren onder de 30 hebben geen patent op leed en zielig gevonden worden gedurende de coronacrisis.
Er heerst veel meer dan alleen het virus, ziekmakende post.quote:Op maandag 14 september 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is sowieso het probleem. Zoveel generalisaties. Vanuit de media, maar blijkbaar zijn er ook echt aardig wat mensen die maar al te graag de schuld bij alle jongeren neer legt. De meeste jongeren doen gewoon hun best ondanks de uitdagingen in het leven. De meeste dertigers doen ook hun best ondanks alle uitdagingen. De meeste vijftigers ook. De meeste ouderen ook. Etc.quote:Op maandag 14 september 2020 07:28 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zo zeg, het is dat ik geen jongere ben, anders had ik na het lezen van deze generaliserende en zure post alle regeltjes aan mijn laars gelapt.
Dat valt nog te bezien. Sowieso is het geen wedstrijd en worden heel veel mensen getroffen door deze hele crisis, op welke manier dan ook.quote:Op maandag 14 september 2020 10:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat is sowieso het probleem. Zoveel generalisaties. Vanuit de media, maar blijkbaar zijn er ook echt aardig wat mensen die maar al te graag de schuld bij alle jongeren neer legt. De meeste jongeren doen gewoon hun best ondanks de uitdagingen in het leven. De meeste dertigers doen ook hun best ondanks alle uitdagingen. De meeste vijftigers ook. De meeste ouderen ook. Etc.
Dat constante wijzen naar jongeren gaat inderdaad alleen maar averechts werken. Het is de groep die juist het minst word geraakt door het virus, maar tegelijkertijd ook het meest door de maatregelen. Moet je ze vooral de schuld blijven geven. Terwijl een grote groep ondanks dat wel gewoon rekening houden met de maatregelen.
Daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 14 september 2020 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Sowieso is het geen wedstrijd en worden heel veel mensen getroffen door deze hele crisis, op welke manier dan ook.
Wat de effecten op de langere termijn zijn voor de verschillende groepen is pas over enige tijd te zien. Op dit moment ziet het er voor de jongeren (welke leeftijdscategorie hangt daar overigens aan) niet heel rooskleurig uit. Ook niet voor diverse mensen die al wat ouder zijn en hun baan verliezen. Een nieuwe baan vinden zal niet gemakkelijk zijn. Kunnen ze aan al hun financiele verplichtingen blijven voldoen? Ik denk dat er ook onder de ouderen veel zijn met een eigen bedrijf waarvan onzeker is of het zal blijven kunnen doorgaan.
Ook voor de jongere kinderen/jeugd moet nog worden bekeken hoe dat in de toekomst gaat. Hoe lang gaat dit alles duren, wat heeft dit voor invloed op hun opleiding, hun mogelijkheden, hun sociale ontwikkeling, etc.
Dit inderdaad. Ik denk dat wanneer het overheidsinfuus eruit gaat er een hoop (kleine) bedrijven om gaan vallen. In elke groep vallen (nog los van covid-19) grote klappen. Het nieuwe pensioenakkoord, afbouw hypotheekrenteaftrek en ga zo maar door. Er is echt niet één groep die het alleenrecht heeft om er last van te hebben. Hoeveel impact dit gaat hebben gaan we over een tijdje pas merken.quote:Op maandag 14 september 2020 11:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat valt nog te bezien. Sowieso is het geen wedstrijd en worden heel veel mensen getroffen door deze hele crisis, op welke manier dan ook.
Wat de effecten op de langere termijn zijn voor de verschillende groepen is pas over enige tijd te zien. Op dit moment ziet het er voor de jongeren (welke leeftijdscategorie hangt daar overigens aan) niet heel rooskleurig uit. Ook niet voor diverse mensen die al wat ouder zijn en hun baan verliezen. Een nieuwe baan vinden zal niet gemakkelijk zijn. Kunnen ze aan al hun financiele verplichtingen blijven voldoen? Ik denk dat er ook onder de ouderen veel zijn met een eigen bedrijf waarvan onzeker is of het zal blijven kunnen doorgaan.
Ook voor de jongere kinderen/jeugd moet nog worden bekeken hoe dat in de toekomst gaat. Hoe lang gaat dit alles duren, wat heeft dit voor invloed op hun opleiding, hun mogelijkheden, hun sociale ontwikkeling, etc.
Slecht nieuws dit..quote:Op maandag 14 september 2020 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week zijn er door de GGD labs 195545 testen uitgevoerd, het aantal positieve tests is omhoog gegaan naar 7312, 3,7% positief.
De verwachting is dat het % positief rond de 3.5% uit zal komen omdat GGD niet alle testen doet.
Echter de maximale testcapaciteit is momenteel aardig bereikt, dus zullen mogelijk niet alle potentieel positieve personen gevangen worden.
Wat was het percentage vorige week ook al weer?quote:Op maandag 14 september 2020 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week zijn er door de GGD labs 195545 testen uitgevoerd, het aantal positieve tests is omhoog gegaan naar 7312, 3,7% positief.
De verwachting is dat het % positief rond de 3.5% uit zal komen omdat GGD niet alle testen doet.
Echter de maximale testcapaciteit is momenteel aardig bereikt, dus zullen mogelijk niet alle potentieel positieve personen gevangen worden.
96,5% niet positief getest, dus gaat prima. Bijna 200.000 tests nodig hebben om het 'gevaar' van het virus in kaart te kunnen brengen...quote:Op maandag 14 september 2020 11:12 schreef _serial_ het volgende:
2,6%quote:Op maandag 14 september 2020 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat was het percentage vorige week ook al weer?
Tja zo kun je alles wel neersabelen. Feit is gewoon dat het virus zich weer meer verspreid onder de bevolking en het land. Opnames gelukkig vooralsnog laag, maar we weten niet hoe dat gaat verlopen.quote:Op maandag 14 september 2020 12:45 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
96,5% niet positief getest, dus gaat prima. Bijna 200.000 tests nodig hebben om het 'gevaar' van het virus in kaart te kunnen brengen...
Vooral omdat de max capaciteit ook is bereikt (voor nu), dus het percentage is waarschijnlijk nog hoger omdat niet iedereen tijdig getest wordt.quote:Op maandag 14 september 2020 12:56 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Best wel een stijging dan ja.
Wanneer is het percentage voor jou hoog genoeg? Als meer dan de helft van de testen positief is? Tot dan gewoon niet testen?quote:Op maandag 14 september 2020 12:45 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
96,5% niet positief getest, dus gaat prima. Bijna 200.000 tests nodig hebben om het 'gevaar' van het virus in kaart te kunnen brengen...
En je hebt natuurlijk de mensen die zich niet laten testen omdat ze niet eens symptomen ontwikkelen/ervaren. Als die ook zouden worden meegenomen zou het percentage nog hoger liggen.quote:Op maandag 14 september 2020 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral omdat de max capaciteit ook is bereikt (voor nu), dus het percentage is waarschijnlijk nog hoger omdat niet iedereen tijdig getest wordt.
Zolang de ziekenhuisopnamen en ic-opnamen laag blijven, zal het aantal positieve testen zeer weinig uitmaken. Zeker zolang de ct van de PCR-test die gebruikt wordt niet bekend is.quote:Op maandag 14 september 2020 13:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Wanneer is het percentage voor jou hoog genoeg? Als meer dan de helft van de testen positief is? Tot dan gewoon niet testen?
Oorzaak / gevolg: hoe meer spreiding over de bevolking, hoe groter de kans dat zwakkere groepen worden getroffen.quote:Op maandag 14 september 2020 13:09 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuisopnamen en ic-opnamen laag blijven, zal het aantal positieve testen zeer weinig uitmaken.
Pas iets doen als het weer echt mis gaat en het te laat is om in te grijpen net als in maart?quote:Op maandag 14 september 2020 13:09 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zolang de ziekenhuisopnamen en ic-opnamen laag blijven, zal het aantal positieve testen zeer weinig uitmaken. Zeker zolang de ct van de PCR-test die gebruikt wordt niet bekend is.
Dus of de capaciteit moet omhoog, of je moet nog eens duidelijk maken dat je niet voor elk kuchje of elk niesje meteen langs de teststraat moet.quote:Op maandag 14 september 2020 13:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Vooral omdat de max capaciteit ook is bereikt (voor nu), dus het percentage is waarschijnlijk nog hoger omdat niet iedereen tijdig getest wordt.
Zijn er ook cijfers exact hoeveel jongeren vs ouderen zich laten testen?quote:Op maandag 14 september 2020 07:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat de kritiek op jongeren misschien ongegrond is en nu enkel in de media komt vanwege de cijfers.
Vooral allebei. Met griepseizoen in aantocht heeft straks half NL een kuchje en snotneus. Gegarandeerd dat veel mensen op dat moment getest willen worden, om zeker te weten dat het een kuchje is en geen Corona.quote:Op maandag 14 september 2020 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus of de capaciteit moet omhoog, of je moet nog eens duidelijk maken dat je niet voor elk kuchje of elk niesje meteen langs de teststraat moet.
Serial, lees jij misschien ergens hoe groot het percentage ouderen is dat zich laat testen?quote:Op maandag 14 september 2020 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Heb ik wat gemist, want dat is toch juist wel de bedoeling?quote:Op maandag 14 september 2020 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
of je moet nog eens duidelijk maken dat je niet voor elk kuchje of elk niesje meteen langs de teststraat moet.
Ik denk dat dat niet zo zwart / wit is: ja, de testcapaciteit moet omhoog en vooral vele malen sneller verwerkt worden (max 2 dagen tussen bellen en de uitslag hebben). Maar hoe kwalijk kun je het mensen nemen dat ze zich willen laten testen als ze klachten hebben? Dit zijn de verstandige, wellicht wat over panikerende, mensen maar die zouden niet moeten 'boeten' voor het falend beleid.quote:Op maandag 14 september 2020 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus of de capaciteit moet omhoog, of je moet nog eens duidelijk maken dat je niet voor elk kuchje of elk niesje meteen langs de teststraat moet.
Als je klachten hebt kun je het men niet kwalijk nemen. Nies je een keer en laat je je testen, kun je dat misschien beter niet doen.quote:Op maandag 14 september 2020 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo zwart / wit is: ja, de testcapaciteit moet omhoog en vooral vele malen sneller verwerkt worden (max 2 dagen tussen bellen en de uitslag hebben). Maar hoe kwalijk kun je het mensen nemen dat ze zich willen laten testen als ze klachten hebben? Dit zijn de verstandige, wellicht wat over panikerende, mensen maar die zouden niet moeten 'boeten' voor het falend beleid.
Ja, zeker gezien het belang dat gehecht wordt aan pre-symptomatische verspreiding. Dat lijkt domweg te zijn dat mensen klachten niet goed herkennen. De boodschap is dus nogal dubbel: let heel goed op het ontstaan van klachten, want dan ben je het meest besmettelijk. Laat je niet testen bij te lichte klachten.quote:Op maandag 14 september 2020 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo zwart / wit is: ja, de testcapaciteit moet omhoog en vooral vele malen sneller verwerkt worden (max 2 dagen tussen bellen en de uitslag hebben). Maar hoe kwalijk kun je het mensen nemen dat ze zich willen laten testen als ze klachten hebben? Dit zijn de verstandige, wellicht wat over panikerende, mensen maar die zouden niet moeten 'boeten' voor het falend beleid.
Er zit natuurlijk nog een enorm grijs gebied tussen de situatie van nu en ''pas iets doen als het weer echt mis gaat en een situatie zoals in maart''. Met het aantal opnames/doden van nu zou ik geen voorstander zijn van extra ingrijpen; maar dat betekent niet meteen dat ze maar moeten wachten op een situatie die we in maart hadden.quote:Op maandag 14 september 2020 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Pas iets doen als het weer echt mis gaat en het te laat is om in te grijpen net als in maart?
Nee het gaat zo nog wel prima met 10 ziekenhuisopnames per dag, maar met de herfst voor de deur is het juist belangrijk om veel te testen en een goed beeld te krijgen van de verspreiding van het virus. De ziekenhuisgolf komt eventueel pas 2-3 weken later dan een toename van besmettingen.quote:Op maandag 14 september 2020 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nog een enorm grijs gebied tussen de situatie van nu en ''pas iets doen als het weer echt mis gaat en een situatie zoals in maart''. Met het aantal opnames/doden van nu zou ik geen voorstander zijn van extra ingrijpen; maar dat betekent niet meteen dat ze maar moeten wachten op een situatie die we in maart hadden.
Goed verhaal van specificiteit (foutkans test niet besmet) en selectiviteit (idem terecht besmet).quote:Op maandag 14 september 2020 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Hier een stuk over testen. .Ik vond het verhelderend en relativerend; het laatste beide kanten op: zowel qua blind varen op een positieve uitslag als op het afwijzen van het belang van testen en een eventuele positieve uitslag.
https://decorrespondent.n(...)oY2mtsYxHihkicn_43pE
Door actief testbeleid in veel landen zien we ook dat het percentage mensen wat opgenomen moet worden of overlijd ook steeds meer naar beneden gaat. We vinden dus nu meer besmettingen maar er is ook een beter beeld van hoe gevaarlijk het virus/ziekte is. Zelfs onder de risico groepen zijn die dalingen te zien. Dus ja waar ga je dan beleid op maken.quote:Op maandag 14 september 2020 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee het gaat zo nog wel prima met 10 ziekenhuisopnames per dag, maar met de herfst voor de deur is het juist belangrijk om veel te testen en een goed beeld te krijgen van de verspreiding van het virus. De ziekenhuisgolf komt eventueel pas 2-3 weken later dan een toename van besmettingen.
Veel testen ben ik ook voorstander van. Dat dat zo rommelig verloopt ben ik erg slordig. En onduidelijk. In een ideale wereld wil je genoeg capaciteit hebben om iedereen te testen. Of nou ja; dan doel ik voornamelijk op mensen die in aanraking zijn geweest met iemand die Corona heeft (als je er bij een brononderzoek uit komt bv), mensen met klachten, e.d. Ik lees nu zelfs verhalen dat mensen de boodschap krijgen dat ze het nog maar even aan moeten kijken als ze bellen voor een test (terwijl ze klachten ervaren). Tegelijkertijd word er van die groep wel verwacht dat ze maar gewoon thuis blijven. Dat is gewoon krom.quote:Op maandag 14 september 2020 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee het gaat zo nog wel prima met 10 ziekenhuisopnames per dag, maar met de herfst voor de deur is het juist belangrijk om veel te testen en een goed beeld te krijgen van de verspreiding van het virus. De ziekenhuisgolf komt eventueel pas 2-3 weken later dan een toename van besmettingen.
Percentage ouderen wat zich laat testen weet ik niet.quote:Op maandag 14 september 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Serial, lees jij misschien ergens hoe groot het percentage ouderen is dat zich laat testen?
Het aantal positief geteste ouderen is laag, maar is dat overeenkomstig het aantal dat zich überhaupt laat testen? BVD
Dit vanwege:
Belangenvereniging voor ouderen Anbo is bezorgd over de bereikbaarheid van de teststraten voor kwetsbare mensen en ouderen zonder auto.
Op zichzelf is die versprepding te verwachten. Niet heel erg zolang dat binnen de "gezonde" populatie is.quote:Op maandag 14 september 2020 12:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja zo kun je alles wel neersabelen. Feit is gewoon dat het virus zich weer meer verspreid onder de bevolking en het land. Opnames gelukkig vooralsnog laag, maar we weten niet hoe dat gaat verlopen.
Als je bij hem aangeeft de adviezen van het RIVM op te volgen, dan kan hij daar niks tegen in brengen.Die adviezen zijn al een half jaar hetzelfde.quote:Op maandag 14 september 2020 13:54 schreef mikieu het volgende:
Donderdag aangegeven dat ik klachten heb(mild) bij mijn werkgever. Kan gewoon prima thuiswerken (wel wat afspraken moeten afzeggen, soit). Gaat mn werkgever mij donderdag alweer vragen of ik er vrijdag ben. Vanmorgen kunnen laten testen, vandaag alweer aan de telefoon of ik nu echt van plan was thuis te werken tot ik uitslag heb.. Zo van, valt toch wel mee.. Echt, soms hoop je gewoon dat er een uitbraak op kantoor komt.
Dat bedoel ik dus - nu heb je juist een hoge bereidheid om te testen en dan krijg je 'de schuld' van de capaciteit onder druk te zetten. De wereld op z'n kop vind ik.quote:Op maandag 14 september 2020 13:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, zeker gezien het belang dat gehecht wordt aan pre-symptomatische verspreiding. Dat lijkt domweg te zijn dat mensen klachten niet goed herkennen. De boodschap is dus nogal dubbel: let heel goed op het ontstaan van klachten, want dan ben je het meest besmettelijk. Laat je niet testen bij te lichte klachten.
Maak daar maar chocolade van.
Vermoeiend dat soort werkgevers. Is zeker een micromanager die zicht wil hebben op zijn werknemers?quote:Op maandag 14 september 2020 13:54 schreef mikieu het volgende:
Donderdag aangegeven dat ik klachten heb(mild) bij mijn werkgever. Kan gewoon prima thuiswerken (wel wat afspraken moeten afzeggen, soit). Gaat mn werkgever mij donderdag alweer vragen of ik er vrijdag ben. Vanmorgen kunnen laten testen, vandaag alweer aan de telefoon of ik nu echt van plan was thuis te werken tot ik uitslag heb.. Zo van, valt toch wel mee.. Echt, soms hoop je gewoon dat er een uitbraak op kantoor komt.
Zo één zal het er ongetwijfeld zijn idd. Zo'n manager die zegt: Mijn mensen werken alleen als ik ze zie, en die bijhoudt hoe lang mensen aan 't werk zijn. Dat als je een keer om 2 uur weggaat er vragen komen.quote:Op maandag 14 september 2020 14:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vermoeiend dat soort werkgevers. Is zeker een micromanager die zicht wil hebben om zijn werknemers?
Ouderen laten zich - tenzij het "moet" - imho niet snel testen omdatquote:Op maandag 14 september 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Serial, lees jij misschien ergens hoe groot het percentage ouderen is dat zich laat testen?
Het aantal positief geteste ouderen is laag, maar is dat overeenkomstig het aantal dat zich überhaupt laat testen? BVD
Dit vanwege:
Belangenvereniging voor ouderen Anbo is bezorgd over de bereikbaarheid van de teststraten voor kwetsbare mensen en ouderen zonder auto.
Denk niet dat het zonder slag of stoot verdwijnt. Dan zouden heel wat managers overbodig blijken.quote:Op maandag 14 september 2020 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo één zal het er ongetwijfeld zijn idd. Zo'n manager die zegt: Mijn mensen werken alleen als ik ze zie, en die bijhoudt hoe lang mensen aan 't werk zijn. Dat als je een keer om 2 uur weggaat er vragen komen.
Hoop dat dat soort dingen niet terugkomen.
Ook weer sprake van het weekend-effect, het zogenaamde dipje op maandag? Is niet te hopen...quote:Op maandag 14 september 2020 14:19 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 1308
Totaal: 83399 (+1300 ivm -8 corr.)
Opgenomen: 9
Totaal: 12291 (+8 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 9
Huidig: 59
Totaal: 3081
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 2
Totaal: 6256
Dat is al lang niet meer ter sprake.quote:Op maandag 14 september 2020 14:32 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Ook weer sprake van het weekend-effect, het zogenaamde dipje op maandag? Is niet te hopen...
Huh? serieus?quote:Op maandag 14 september 2020 14:33 schreef roos94 het volgende:
Ondertussen in brandhaard Rotterdam: 3 dagen per week les op Hogeschool locatie (verplichte aanwezigheid!) Niet omdat het praktijkvakken zijn, nee gewoon theorie wat zeer makkelijk online kan, maar omdat de docent de "persoonlijke binding met studenten mist". Studenten zijn veelal leeftijdscategorie 20-29. De school heeft inmiddels al twee keer een mail gestuurd dat men zich niet aan de maatregelen houdt en foei foei, maar ondanks dat MOETEN we 3 keer per week op locatie aanwezig zijn.
Ik schiet pas in de stress bij tienduizenden positieve tests per dag. Dit was in maart namelijk het geval. Het is vooral een probleem in de randstad. Maar dat probleem maken jullie er ook helemaal zelf van met het staren naar positieve tests.quote:
Goede zaak. Zo snel mogelijk weer terug naar het oude i.p.v. allerlei betuttelende maatregels in te voeren.quote:Op maandag 14 september 2020 14:33 schreef roos94 het volgende:
Ondertussen in brandhaard Rotterdam: 3 dagen per week les op Hogeschool locatie (verplichte aanwezigheid!) Niet omdat het praktijkvakken zijn, nee gewoon theorie wat zeer makkelijk online kan, maar omdat de docent de "persoonlijke binding met studenten mist". Studenten zijn veelal leeftijdscategorie 20-29. De school heeft inmiddels al twee keer een mail gestuurd dat men zich niet aan de maatregelen houdt en foei foei, maar ondanks dat MOETEN we 3 dagen per week op locatie aanwezig zijn. Zelfs als je aangeeft astma patiënt te zijn en mantelzorger voor een ouder met kanker.
Als jij het werkelijk allemaal geen probleem vindt, dan vraag ik mij af waarom jij zo verschrikkelijk veel tijd in dit topic doorbrengt.quote:Op maandag 14 september 2020 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik schiet pas in de stress bij tienduizenden positieve tests per dag. Dit was in maart namelijk het geval. Het is vooral een probleem in de randstad. Maar dat probleem maken jullie er zelf van met het staren naar positieve tests.
Meeste opleidingen gooien alles online. Een enkeling heeft het bord voor de kop, zoals de opleiding van mij en mn vriend.quote:Op maandag 14 september 2020 14:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Goede zaak. Zo snel mogelijk weer terug naar het oude i.p.v. allerlei betuttelende maatregels in te voeren.
Dan zijn we al veel te laat met ingrijpen. Een tweede volledige lockdown die dan nodig zou zijn is wel het laatste wat iedereen wil en zou een enorme klap voor de economie betekenen.quote:Op maandag 14 september 2020 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik schiet pas in de stress bij tienduizenden positieve tests per dag. Dit was in maart namelijk het geval. Het is vooral een probleem in de randstad. Maar dat probleem maken jullie er ook helemaal zelf van met het staren naar positieve tests.
In maart was het vooral een probleem in Brabant en kort daarna was bijna heel het land aan de beurt.quote:Op maandag 14 september 2020 14:36 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik schiet pas in de stress bij tienduizenden positieve tests per dag. Dit was in maart namelijk het geval. Het is vooral een probleem in de randstad. Maar dat probleem maken jullie er ook helemaal zelf van met het staren naar positieve tests.
Ik dacht dat het mogelijk zou moeten zijn om toch voor jezelf te beslissen wat je aan risico's wil nemen? Dat lukt niet als iemand verplicht moet opdraven als hij/zij zich daar niet veilig bij voelt. Je kunt mensen ook niet verplichten om te doen alsof er niets aan de hand is, ook al zijn er mensen die vinden dat er niets aan de hand is.quote:Op maandag 14 september 2020 14:38 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Goede zaak. Zo snel mogelijk weer terug naar het oude i.p.v. allerlei betuttelende maatregels in te voeren.
Er komen nu mensen verkouden/half ziek naar de klas vanwege die idiote aanwezigheidsplicht. Maar goed niks aan het handje in Rotterdam natuurlijkquote:Op maandag 14 september 2020 14:39 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja Gezellie!![]()
Idioot toch?
En waarom zou december beter gaan?quote:Op maandag 14 september 2020 14:41 schreef BeriBeri het volgende:
WHO: Oktober en november worden het moeilijkst in Europa met toename dagelijks dodental
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) verwacht in Europa een stijging van het aantal corona-sterfgevallen in oktober en november, twee maanden die zich ‘als erg moeilijk aankondigen’. Dat zegt de directeur van de Europese tak van de organisatie tegen persbureau AFP.
Hoe weten ze dat nu al? Wat een gelul
Mag je alleen deelnemen aan de discussie als je pessimist bent ofzo?quote:Op maandag 14 september 2020 14:38 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Als jij het werkelijk allemaal geen probleem vindt, dan vraag ik mij af waarom jij zo verschrikkelijk veel tijd in dit topic doorbrengt.
Iets verwachten doe je meestal vooraf.quote:Op maandag 14 september 2020 14:41 schreef BeriBeri het volgende:
WHO: Oktober en november worden het moeilijkst in Europa met toename dagelijks dodental
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) verwacht in Europa een stijging van het aantal corona-sterfgevallen in oktober en november, twee maanden die zich ‘als erg moeilijk aankondigen’. Dat zegt de directeur van de Europese tak van de organisatie tegen persbureau AFP.
Er wordt al heel lang voor een tweede golf in de herfst gewaarschuwd. Het virus kan zich immers beter verspreiden wanneer iedereen grotendeels binnen zit en de temperaturen lager zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 14:41 schreef BeriBeri het volgende:
niet te volgen ditquote:Op maandag
14 september 2020 14:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er komen nu mensen verkouden/half ziek naar de klas vanwege die idiote aanwezigheidsplicht. Maar goed niks aan het handje in Rotterdam natuurlijk
Lijkt me inderdaad veel te voorbarig met alle willekeurig ogende stijgingen en dalingen in heel Europa.quote:Op maandag 14 september 2020 14:41 schreef BeriBeri het volgende:
Je bent ook gewoon gestoord dat je gaat met klachten. Maar dat is mijn bescheiden mening.quote:Op maandag 14 september 2020 14:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er komen nu mensen verkouden/half ziek naar de klas vanwege die idiote aanwezigheidsplicht. Maar goed niks aan het handje in Rotterdam natuurlijk
Kun je geen contact opnemen met de schoolleiding? Want dit lijkt mij niet de bedoeling.quote:Op maandag 14 september 2020 14:33 schreef roos94 het volgende:
Ondertussen in brandhaard Rotterdam: 3 dagen per week les op Hogeschool locatie (verplichte aanwezigheid!) Niet omdat het praktijkvakken zijn, nee gewoon theorie wat zeer makkelijk online kan, maar omdat de docent de "persoonlijke binding met studenten mist". Studenten zijn veelal leeftijdscategorie 20-29. De school heeft inmiddels al twee keer een mail gestuurd dat men zich niet aan de maatregelen houdt en foei foei, maar ondanks dat MOETEN we 3 dagen per week op locatie aanwezig zijn. Zelfs als je aangeeft astma patiënt te zijn en mantelzorger voor een ouder met kanker.
Jij hebt werkelijk geen enkel idee hoe wijdverspreid dit virus al was in Nederland. Het bleef gewoon onder de radar omdat het gewoon niet zo veel voorstelt, behalve voor ouderen en zieken.quote:Op maandag 14 september 2020 14:40 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
In maart was het vooral een probleem in Brabant en kort daarna was bijna heel het land aan de beurt.
Ze geven vast het opzetje, zodat regeringen weer klakkeloos vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen invoeren.quote:Op maandag 14 september 2020 14:41 schreef BeriBeri het volgende:
Dan is iedereen deaud, dus is het probleem opgelostquote:Op maandag 14 september 2020 14:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
En waarom zou december beter gaan?
Zul je zien dat dadelijk slechts de gerúchten over toenemende besmettingen al voldoende rechtvaardiging zouden geven.quote:Op maandag 14 september 2020 14:46 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ze geven vast het opzetje, zodat regeringen weer klakkeloos vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen invoeren.
Maar er was in het begin steeds een link met Italië en carnaval bij de ziekenhuisopnamens.quote:Op maandag 14 september 2020 14:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Jij hebt werkelijk geen enkel idee hoe wijdverspreid dit virus al was in Nederland. Het bleef gewoon onder de radar omdat het gewoon niet zo veel voorstelt, behalve voor ouderen en zieken.
Er was in begin van Corona een link met z'n beetje alles, daarom is alles in blinde paniek verboden, en weet niemand waar de echte oorzaak zit/zat. (en nog steeds niet)quote:Op maandag 14 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar er was in het begin steeds een link met Italië en carnaval bij de ziekenhuisopnamens.
En dan krijgt de WHO een zak geld of zo? Hoe werkt dat volgens jou? En wat leveren die maatregelen regeringen op eigenlijk behalve veel werk, een slechtere economie en veel gezeik?quote:Op maandag 14 september 2020 14:46 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ze geven vast het opzetje, zodat regeringen weer klakkeloos vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen invoeren.
Als je het dodental van de eerste golf bekijkt en legt naast de huidige cijfer kun je bijna niet anders concluderen dan dat het virus destijds al veel eerder en een een veel grotere mate verspreid moet zijn geweest. Helaas gaan we daar nooit meer achter komen. Enkel vage rekenmodellen kunnen enigszins iets zeggen maar in hoeverre die betrouwbaar zijn is nog te bezien.quote:Op maandag 14 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar er was in het begin steeds een link met Italië en carnaval bij de ziekenhuisopnamens.
Totale controle.quote:Op maandag 14 september 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan krijgt de WHO een zak geld of zo? Hoe werkt dat volgens jou? En wat leveren die maatregelen regeringen op eigenlijk behalve veel werk, een slechtere economie en veel gezeik?
Ja duh..... omdat er alleen mensen getest werden die uit Italië kwamen!quote:Op maandag 14 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Agenda 2030? Maar dan dwalen we af. Feit is dat de WHO niet alleen een wetenschappelijk maar ook een politieke organisatie is.quote:Op maandag 14 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh. Nou, dat werkt anders totaal niet. Heb je nog andere ideeen?
Dan vraag ik me toch af wanneer het virus naar NL gekomen is.quote:Op maandag 14 september 2020 14:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je het dodental van de eerste golf bekijkt en legt naast de huidige cijfer kun je bijna niet anders concluderen dan dat het virus destijds al veel eerder en een een veel grotere mate verspreid moet zijn geweest. Helaas gaan we daar nooit meer achter komen. Enkel vage rekenmodellen kunnen enigszins iets zeggen maar in hoeverre die betrouwbaar zijn is nog te bezien.
Ik vind het geen goed idee, hoor, maar dat is geloof ik wel waar een groep mensen bang voor is. En ze willen dan ook alleen dociele mensjes waar ze volledige controle over hebben, en dat krijg je door ze op te sluiten in huis.quote:Op maandag 14 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh. Nou, dat werkt anders totaal niet. Heb je nog andere ideeen?
Was er maar niet zo heel lang geleden een virus dat ook dood en verderf zou zaaien volgens de WHO... Bleek ook wel mee te vallen. Covid-19 is iets venijniger, maar niks rechtvaardigt met de huidige kennis de maatregelen.quote:Op maandag 14 september 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan krijgt de WHO een zak geld of zo? Hoe werkt dat volgens jou? En wat leveren die maatregelen regeringen op eigenlijk behalve veel werk, een slechtere economie en veel gezeik?
Ja eens hoor. Andere optie is dat de testuitslagen nu kloppen niet.quote:Op maandag 14 september 2020 14:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als je het dodental van de eerste golf bekijkt en legt naast de huidige cijfer kun je bijna niet anders concluderen dan dat het virus destijds al veel eerder en een een veel grotere mate verspreid moet zijn geweest. Helaas gaan we daar nooit meer achter komen. Enkel vage rekenmodellen kunnen enigszins iets zeggen maar in hoeverre die betrouwbaar zijn is nog te bezien.
Zelfs in normale tijden vind ik het persoonlijk maar niks dat mensen ziek of met klachten de deur uit gaat. Wel begrijpelijk, want je wil jezelf niet voor elke verkoudheid ziek melden, maar veel mensen gaan dan ook gewoon lekker uit eten, of naar de film, etc.quote:Op maandag 14 september 2020 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
Denk toch echt dat meer besmettingen komen simpelweg omdat mensen minder voorzichtig doen en/of gewoon gaan werken/naar school gaan met klachten.
Had vanmorgen een monteur hier die onze CV ketel kwam schoonmaken en ik hoorde die gast continu hoesten![]()
Hij was beneden aan t werk dus ik heb minimaal contact gehad met m, maar vond het niet bepaald relaxed.
Maar dat is alleen in China gebeurt en dat was niet op voorspraak van de WHO. En ironisch genoeg, dat werkte.quote:Op maandag 14 september 2020 15:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het geen goed idee, hoor, maar dat is geloof ik wel waar een groep mensen bang voor is. En ze willen dan ook alleen dociele mensjes waar ze volledige controle over hebben, en dat krijg je door ze op te sluiten in huis.
Ik heb zelfs enkele collega's die voor corona rustig met koorts naar het werk gingen en weg moesten worden gestuurd door de leidinggevende.quote:Op maandag 14 september 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs in normale tijden vind ik het persoonlijk maar niks dat mensen ziek of met klachten de deur uit gaat. Wel begrijpelijk, want je wil jezelf niet voor elke verkoudheid ziek melden, maar veel mensen gaan dan ook gewoon lekker uit eten, of naar de film, etc.
Of hielenlikkerig werken onder het mom van ben geen aansteller + hart voor de zaak en vervolgens iedereen ziek.quote:Op maandag 14 september 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zelfs in normale tijden vind ik het persoonlijk maar niks dat mensen ziek of met klachten de deur uit gaat. Wel begrijpelijk, want je wil jezelf niet voor elke verkoudheid ziek melden, maar veel mensen gaan dan ook gewoon lekker uit eten, of naar de film, etc.
Het kan zeker zo zijn dat het al verder verspreid was dan men eerst dacht.quote:Op maandag 14 september 2020 14:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |