abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195048167
- Reactie op gemodde post -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2020 22:47:27 ]
pi_195049565
quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft vandaag een recordaantal nieuwe coronabesmettingen in 24 uur gemeld. In een dag tijd zijn er wereldwijd 307.930 infectiegevallen bijgekomen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ggd-besmet-verkouden
:{
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_195049575
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 23:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

:{
Dat gaat nu wel heel snel. :{
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195049810
Zouden de containmentpleiters die absurde regels voor scholen en met name kinderen en jongeren willen invoeren Denemarken kunnen duiden?

https://www.cbc.ca/news/w(...)9-pandemic-1.5720508

quote:
"Right now we are trying to make things as normal as possible, [to] not scare any kids," said Rodgaard, who has taught at Ålholm for 28 years.
quote:
"Most of the evidence points to the fact that even if children become infected, they are not getting severely diseased and they also don't transmit the disease,"
quote:
"Take a deep breath and let them go back, and if something happens, you take the precautions... but life needs to go on."
  zondag 13 september 2020 @ 23:57:21 #80
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195049824
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 23:31 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat gaat nu wel heel snel. :{
Logisch gevolg van het vele testen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zondag 13 september 2020 @ 23:59:45 #81
75556 erkel
back from Dagestan
pi_195049840
quote:
6s.gif Op zondag 13 september 2020 20:57 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het best is dat een vaccin werkt op de virusstam, zoals bv bij mazelen waarmee je met een vaccinatie voor de rest van je leven beschermd bent tegen varianten. Echter gezien het (verspreidingssnelheid, korte incubatietijd & aanpassings)gedrag van het Corona-virus en hoe ons immuunsysteem zich operationeel verdedigd tegen een besmetting, zal dit imo ijdele hoop gaan zijn. Het virus is (te) speciaal werkend op & voor onze longcellen.

Hierbij ook weten dat er niet één (laat staan immuun)methode is vast te stellen om daarmee een besmetting te overleven. Mensen hebben vooral "schade" omdat het eigen immuunsysteem over de kop wordt gedraaid dat met onderliggende of sluimerende aandoeningen, dan behoorlijk uit de pas gaat lopen.

Hoe je vaccineert tegen overreactie; zonder andere (afweer)ellende te veroorzaken, zal nog een hele toer worden. De enig werkende weg daarvoor, lijkt mij, is met een vaccin te voorkomen dat het virus zich kan hechten aan -en in onze longcellen. Dit betekent dus ingrijpen met "DNA-afweer" wat ik zelf erg gevaarlijk vind om mee te hobbyen.
Wat een gezwam allemaal. Net zoals bij de griepprik (ook een vaccin) kun je gewoon op zoek gaan naar de groep actieve Corona-virussen en proberen daarvan een verzwakte of dode vorm in een vaccin te krijgen. Dit helpt een afweer op te bouwen (hopelijk voor een paar maanden/jaren).

Dat het 'speciaal' de longcellen aanvalt doet niet ter zake. Influenza doet dat ook. En de afweerreactie doet ook niet ter zake als je dus net een dosis afweer hebt opgebouwd en het virus gelijk uitgeschakeld wordt bij binnenkomst.

En lees je nog even verder in over verschillende vaccins: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins. Voordat je mensen bang gaat maken van 'DNA-afweer'.
Weisst
  maandag 14 september 2020 @ 00:25:05 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195049949
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 21:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als het synthetisch virus was dan was dat allang ontdekt.
Yep, het is een ordinair corona virus waarin geen kunstmatige ingreep in te ontdekken is. Het genoom is volledig uiteengerafeld en komt overeen met regulier corona willekeurige bron.
Verder voor de eenvoud, Ockhams scheermes, accepteren dat het een natuurlijk virus want al het andere aan desinformatie, vocht sws niets toe en is alleen maar aandacht afleidend.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195050014
Liever laat ik tweets achterwege, maar aangezien er hier nogal wat figuren lopen die maar wat graag vingerwijzen naar jongeren:
twitter
pi_195050039
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 00:35 schreef Rlz12 het volgende:
Liever laat ik tweets achterwege, maar aangezien er hier nogal wat figuren lopen die maar wat graag vingerwijzen naar jongeren:
[ twitter ]
Sowieso is het vrij nutteloos om èèn specifieke bevolkingsgroep de schuld te geven (ik kan mensen die zo denken sowieso niet serieus nemen - veel te zwart/wit - kan ik niks mee). Het virus is er nou eenmaal en de meeste mensen (ongeacht leeftijd..) doen hun uiterste best om de crisis door te komen. Veel beter om daar op te focussen. En op de schade die het virus (en de maatregelen ook in bepaalde gevallen) aanricht.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2020 00:42:45 ]
  maandag 14 september 2020 @ 01:03:29 #85
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195050125
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 23:59 schreef erkel het volgende:

[..]

Wat een gezwam allemaal. Net zoals bij de griepprik (ook een vaccin) kun je gewoon op zoek gaan naar de groep actieve Corona-virussen en proberen daarvan een verzwakte of dode vorm in een vaccin te krijgen. Dit helpt een afweer op te bouwen (hopelijk voor een paar maanden/jaren).
Hmm... probeer even aan te nemen dat de besmetting ansich - koorts enz - niet het grootste probleem is en dan is ook te begrijpen dat daar imo niet de eerste aanpak ligt.
Probleem is dat het virusvervolgfase zelf niet goed wordt opgemerkt maar wat het veroorzaakt aan gedode longblaasjes met het virus dat zorgt voor een zichzelf versterkende afweer.

De "verzwakte vaccin" toediening is om het immuunsysteem te leren om het virus tegen te gaan.
Niet ondenkbaar is dan dat mensen met een onderliggende (immuun) aandoening daarvan dan juist - gevoeliger & ongecontroleerd - ziek worden. Tweede probleem daarbij is dat mensen mogelijk dan niet "ziek" genoeg worden om vanuit het vaccin, dan een adequate afweer op te bouwen.
Het fameuze immuunreactie oproepen is echt wat anders dan bescherming bieden.
quote:
Dat het 'speciaal' de longcellen aanvalt doet niet ter zake. Influenza doet dat ook. En de afweerreactie doet ook niet ter zake als je dus net een dosis afweer hebt opgebouwd
Hmm... het probleem is juist wel die longcel(blaasjes) en wel precies de receptoren daarvan die gevoellig zijn voor hechting (spike & ACE2 receptoren) en kunnen binnendringen van het Covid19 virus.
Andere type lichaamscellen zijn met de kennis van nu, daar niet/weinig gevoelig voor.

De bescherming en afweer is die vooral niet laten overreageren. Bij iemand met een verzwakte afweer - doorgaans oud of aandoening - is die begrenzing minder scherp aanwezig. Griep is een ander eitje in het nest omdat het bekender terrein is voor het lichaam.
quote:
En lees je nog even verder in over verschillende vaccins: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/vaccins. Voordat je mensen bang gaat maken van 'DNA-afweer'.
Laten we het gezellig houden en niet elkaar gaan vertellen dat we dom zijn en wat we moeten lezen om daarin slim te worden

Nergens maak ik mensen bang, ik stip alleen aan dat wanneer je gaat rommelen met afweer dat ingrijpt op het DNA van een cel om daarmee RNA-replicatie van het virus te belemmeren cq te voorkomen; extreme voorzichtigheid geboden is. Je link legt ook prima JipJanneke uit hoe dit proces werkt. Zoals het RIVM ook zegt:
"Deze DNA- en RNA- technieken zijn nieuw, en voor nog geen enkele menselijke ziekte is een DNA- of RNA- vaccin goedgekeurd. Voor dieren is al wel een aantal DNA-vaccins met succes in gebruik."

Vaccins die zich primair richten op de werking van Covid19 gaan imho voorbij aan wat de eigenlijke boosdoener is, dat ons immuunsysteem onbeheerst (snel) in de overreactie gaat en zichzelf dan gaat aanvallen om de "infectie(s)" weg te werken.
Het is niet het virus maar de voortdurende reactie van het immuunsysteem waardoor andere organen gaan uitvallen, dat de nare gevolgen geeft.

Toegeven dat een vaccin dat Covid19 invloed wat kan afremmen of deels blokkeren, daarmee het lichaam wat meer tijd & rust geeft zich te wapenen. Dat zal sws niet in alle gevallen werken, zeker niet waar iemand al verregaand fragiel is.

Op dit lange verhaal nog een aanvulling dat Covid19 is net als verkoudheid; een zg positief-RNA-streng virus en directer in staat om het immuunsysteem te ontwijken. Vergelijken van Griep met Covid19 ook qua vaccin is daarmee totaal anders (en moeilijker te vaccineren).
Griep net als bv Mazelen - negatief-streng-RNA) zijn wat "makkelijker" te vaccineren omdat die virussen in "twee" stappen (en dus twee immuunkansen), het RNA moet modificeren om zichzelf te repliceren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 14-09-2020 01:29:12 (++ssrna Influenza/Rhinovirus) ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195050241
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 00:35 schreef Rlz12 het volgende:
[ twitter ]
Wat een onzin. Geef gewoon toe dat westerse jongeren over het algemeen geen fuck geven om anderen.
Juist om de reden die je aankaart.

Hyperindividualisme, yolo, alles voor de bühne op social media >>> solidariteit, normrn & waarden, soberder leven tijdelijk en enige opoffering.

Doen of ze veel leed doormaken en veel opofferen is alsof iemand met hiv zonder condoom seks heeft maar zielig is omdat hij niet meer uit kan gaan als voorheen.

Jongeren onder de 30 hebben geen patent op leed en zielig gevonden worden gedurende de coronacrisis.
pi_195050978
Misschien waren jongeren in maart/april ook wel gewoon de grootste groep met besmettingen, maar kwamen ze toen niet naar boven als zo zijnde vanwege het lage testgehalte en de focus op de ouderen..?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195051134
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 01:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Geef gewoon toe dat westerse jongeren over het algemeen geen fuck geven om anderen.

Hyperindividualisme, yolo, alles voor de bühne op social media >>> solidariteit, normrn & waarden, soberder leven tijdelijk en enige opoffering.

Doen of ze veel leed doormaken en veel opofferen is alsof iemand met hiv zonder condoom seks heeft maar zielig is omdat hij niet meer uit kan gaan als voorheen.

Jongeren onder de 30 hebben geen patent op leed en zielig gevonden worden gedurende de coronacrisis.
Zo zeg, het is dat ik geen jongere ben, anders had ik na het lezen van deze generaliserende en zure post alle regeltjes aan mijn laars gelapt.
pi_195051144
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 06:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien waren jongeren in maart/april ook wel gewoon de grootste groep met besmettingen, maar kwamen ze toen niet naar boven als zo zijnde vanwege het lage testgehalte en de focus op de ouderen..?
Dikke kans aangezien zij de meeste contacten hebben, maar, wat wil je er mee zeggen?
pi_195051167
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:51 schreef Gretzl het volgende:
Interessante berekening:

[ twitter ]
Daarom zouden thuistesten helpen, maar ja...
pi_195051169
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 07:30 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dikke kans aangezien zij de meeste contacten hebben, maar, wat wil je er mee zeggen?
Dat de kritiek op jongeren misschien ongegrond is en nu enkel in de media komt vanwege de cijfers.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_195051201
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 07:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat de kritiek op jongeren misschien ongegrond is en nu enkel in de media komt vanwege de cijfers.
Die kritiek is sowieso ongegrond, zeker zo'n zeikverhaal van Cesare hierboven. Beetje hetzelfde als een zeikverhaal ophangen over ouderen dat ze eens moeten kappen met een aanslag plegen op de gezondheidszorg met al die ziekenhuisopnames.
pi_195051364
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 07:36 schreef quirina het volgende:

[..]

Daarom zouden thuistesten helpen, maar ja...
Willen ze niet , leverd te weinig geld op , en als ineens niemand meer positief test zitten ze met hun "vaccin " in de maag die niemand meer wilt

[ Bericht 0% gewijzigd door Freecky28 op 14-09-2020 08:16:36 (Spelfout) ]
pi_195051383
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 08:15 schreef Freecky28 het volgende:

[..]

Willen ze niet , leverd te weinig geld op , en als ineens niemand meer positief test zitten ze met hun "vaccin " in de maag die niemand meer wilt
Aan thuistests wordt hard gewerkt anders.
pi_195051521
Hier een stuk over testen. .Ik vond het verhelderend en relativerend; het laatste beide kanten op: zowel qua blind varen op een positieve uitslag als op het afwijzen van het belang van testen en een eventuele positieve uitslag.

https://decorrespondent.n(...)oY2mtsYxHihkicn_43pE
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195051636
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 07:28 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Zo zeg, het is dat ik geen jongere ben, anders had ik na het lezen van deze generaliserende en zure post alle regeltjes aan mijn laars gelapt.
Veroordelend met het vingertje wijzen werkt alleen maar averechts. Volgens onderzoek stimuleer je mensen wél in goed gedrag door een houding aan te nemen in de trant van 'de meesten van jullie (bijv de jongeren) houden zich keurig aan de regels'.

Ik ben ook geen jongere meer maar mocht mijn anti-gevoel wat zijn weggeëbt dan is deze na zo'n post weer op volle sterkte.
I'll give you something to do
pi_195051761
quote:

[..]

Wat een onzin. Ik zie in mijn omgeving met mijn leeftijdsgenoten dat iedereen zich met beste wil eraan wil houden. Maar als we keer op keer naar buiten gaan en dan zien dat juist de ouderen er zich totaal niet aan houden. Voor wie doen we het dan? Voor onszelf, nee want wij overleven het wel. We doen het voor hun in eerste plaats, iets met solidariteit... Maar daar stappen er steeds meer van af. Ik hoor nu juist meer geluiden van; "Ik hou me er graag aan maar als ik ze zo zie hoeft het kennelijk niet meer"
pi_195052024
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu over mensen die niet mee willen werken aan BCO in Heerjansdam bij een uitbraak in een restaurant.

Je vult dan dus wel je gegevens in om te reserveren of bij aankomst bij het restaurant, maar weigert dan aan zo’n BCO mee te werken. :r wat mij betreft gaan ze dat soort mensen beboeten en fiks ook.
Dan gaat dus niemand meer zn contactgegevens invullen in de eerste plaats, remember het is niet verplicht, als je als restaurant iemand weigert omdat diegene het niet doet staat daar 8000 euro boete of een half jaar gevangenisstraf af. Voor perspectief: dat is bijna het dubbele van een coronaboete.
#WeesGeenWhales
pi_195052207
quote:

[..]

....
Wat een empathisch vermogen laat je hier zien. Jongeren worden extra hard getroffen omdat ze nog een leven en een sociaal netwerk aan het opbouwen zijn. Dat gaat een stuk lastiger met al deze maatregelen. Maar goed dat je de tegenstellingen tussen de generaties nog wat aanscherpt.
pi_195052688
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 00:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Sowieso is het vrij nutteloos om èèn specifieke bevolkingsgroep de schuld te geven (ik kan mensen die zo denken sowieso niet serieus nemen - veel te zwart/wit - kan ik niks mee). Het virus is er nou eenmaal en de meeste mensen (ongeacht leeftijd..) doen hun uiterste best om de crisis door te komen. Veel beter om daar op te focussen. En op de schade die het virus (en de maatregelen ook in bepaalde gevallen) aanricht.
Precies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')