1141 ziekenhuisopnames in Spanje vs. 17 in Nederland. Alsof je naar Somalië wijst om te laten zien 'wat er kan gebeuren als we de Nederlandse onderwijskwaliteit achteruit laten gaan'.quote:Op zondag 13 september 2020 15:22 schreef Elan het volgende:
Maar het geeft wel een indicatie wat je staat te wachten als je het blijft laten oplopen..
1141 opnames op ca 4000 nieuwe dagelijkse besmettingen. Zitten wij al aan de 4000, geloof het niet hè?quote:Op zondag 13 september 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
1141 ziekenhuisopnames in Spanje vs. 17 in Nederland. Alsof je naar Somalië wijst om te laten zien 'wat er kan gebeuren als we de Nederlandse onderwijskwaliteit achteruit laten gaan'.
Misschien moet deze man inderdaad maar geen simpele aannames meer gaan doen op de zondagmiddag.quote:
De disclaimers staan er toch ook gewoon bij beste WheeledWarrior. In bijna geen enkele complexe berekening kun je alles wat van belang is meewegen. Nog los van het feit in welke mate bepaalde dingen je zou moeten wegen.quote:Op zondag 13 september 2020 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moet deze man inderdaad maar geen simpele aannames meer gaan doen op de zondagmiddag.
Erg vervelend inderdaad al die Twitter berichten van complete nobodies. Wellicht kan een moderator daar eens naar kijken?quote:Op zondag 13 september 2020 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Misschien moet deze man inderdaad maar geen simpele aannames meer gaan doen op de zondagmiddag.
quote:Op zondag 13 september 2020 16:48 schreef Gretzl het volgende:
Gezien ook de leeftijdsopbouw van de nieuwe COVID-patiënten denk ik niet dat de hosannastemming over het relatief lage aantal ziekenhuisopnames lang blijft aanhouden. Mind the gap.
[ afbeelding ]
Iedereen meet het anders, maar best een verschil tussen 10 opnames en de 17 opnames van twee uur.quote:Op zondag 13 september 2020 16:12 schreef _serial_ het volgende:
36 COVID-patiënten op IC
13 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 36. Dat is 1 patiënt minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 572 non-COVID-patiënten op de IC, 24 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 608, 25 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 148, 10 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 184.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patiënten blijft stijgen, het ligt nu op het hoogste niveau sinds 1 juli.’
[ afbeelding ]
Kan never nooit dat die 1141 in 24 uur zijn opgenomen. Er zitten veel fouten in de berichtgeving. Waarschijnlijk zijn dat de opnames in 1 week.quote:Op zondag 13 september 2020 16:52 schreef Elan het volgende:
[..]
1141 opnames op ca 4000 nieuwe dagelijkse besmettingen. Zitten wij al aan de 4000, geloof het niet hè?
Kan wel een waarschuwing zijn voor als je het hier laat oplopen.
Lijkt mij ook heel veel. Spanje rapporteert ook wel vaker pas na meerdere dagen.quote:Op zondag 13 september 2020 17:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kan never nooit dat die 1141 in 24 uur zijn opgenomen. Er zitten veel fouten in de berichtgeving. Waarschijnlijk zijn dat de opnames in 1 week.
Zijn opnames per week ja.quote:Op zondag 13 september 2020 17:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Kan never nooit dat die 1141 in 24 uur zijn opgenomen. Er zitten veel fouten in de berichtgeving. Waarschijnlijk zijn dat de opnames in 1 week.
Nee. Dit is het gevolg van endemische verspreiding die grotendeels voorkomen had kunnen worden. In Spanje gaan dus ook voor een beleid dat op de lange termijn alleen maar meer schade oplevert.quote:Op zondag 13 september 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
Nog vrij veel toch, of vinden jullie dat wel acceptabel?
Waar baseer je op dat het beleid dat NL/Spanje wie dan ook voert lange termijn verkeerd is? Welk land voert wel goed beleid dan? Zuid-Korea/Taiwan enzo?quote:Op zondag 13 september 2020 17:22 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee. Dit is het gevolg van endemische verspreiding die grotendeels voorkomen had kunnen worden. In Spanje gaan dus ook voor een beleid dat op de lange termijn alleen maar meer schade oplevert.
Een opname van 2 uur is geen opname. Vanaf 4 uur is het pas een opname.quote:Op zondag 13 september 2020 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
[..]
Iedereen meet het anders, maar best een verschil tussen 10 opnames en de 17 opnames van twee uur.
Gretzl denkt dat we hier hetzelfde beleid kunnen voeren als Nieuw Zeeland.quote:Op zondag 13 september 2020 17:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat het beleid dat NL/Spanje wie dan ook voert lange termijn verkeerd is? Welk land voert wel goed beleid dan? Zuid-Korea/Taiwan enzo?
Waarom willen ze niet meedoen danquote:Op zondag 13 september 2020 17:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu over mensen die niet mee willen werken aan BCO in Heerjansdam bij een uitbraak in een restaurant.
Je vult dan dus wel je gegevens in om te reserveren of bij aankomst bij het restaurant, maar weigert dan aan zo’n BCO mee te werken.wat mij betreft gaan ze dat soort mensen beboeten en fiks ook.
Als je geen klachten hebt en vervolgens 5 dagen met je gezin in quarantaine moet kan ik het me wel voorstellenquote:Op zondag 13 september 2020 17:44 schreef Arizona het volgende:
[..]
Waarom willen ze niet meedoen dan![]()
Is toch zo’n kleine moeite lijkt me...
Maar ondertussen wel andere aansteken die misschien wel klachten ondervinden/ziekenhuis opname moeten/overlijden, kwalijke zaak, moet hard beboet worden.quote:Op zondag 13 september 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je geen klachten hebt en vervolgens 5 dagen met je gezin in quarantaine moet kan ik het me wel voorstellen
Hoe wil je mensen gaan dwingen om aan een BCO mee te gaan doen dan? Je kan er wel een boete op zetten maar dan gaan mensen gewoon valse informatie geven om anderen in te dekken.quote:Op zondag 13 september 2020 17:49 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Maar ondertussen wel andere aansteken die misschien wel klachten ondervinden/ziekenhuis opname moeten/overlijden, kwalijke zaak, moet hard beboet worden.
Nou nou. Poeh poeh.quote:Op zondag 13 september 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je geen klachten hebt en vervolgens 5 dagen met je gezin in quarantaine moet kan ik het me wel voorstellen
Valt dat niet gewoon onder valsheid in geschrifte?quote:Op zondag 13 september 2020 17:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Hoe wil je mensen gaan dwingen om aan een BCO mee te gaan doen dan? Je kan er wel een boete op zetten maar dan gaan mensen gewoon valse informatie geven om anderen in te dekken.
En achteraf bewijzen dat iemand gelogen heeft in zo'n onderzoek ga je niet voor elkaar krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |