abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 september 2020 @ 16:45:46 #1
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195041510

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.makers4all.eu/nl/
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
Dr. John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Simulaties over waarom social distancing werkt
Video: Wat is exponentiële groei en hoe werkt dat bij uitbraken
Video: Wat is dit coronavirus, wat doet het, wat zijn de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's
Reconstructie NRC, een echte aanrader
Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht BD Dataplan Corona Locator Nederland
Overzicht The Netherlands Covid Analytics
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Grafieken zelf maken of Alle grafieken t/m 13apr20
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart
Verzameling alle NL cijfers

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Vermijd drukte!

Laatste cijfers, weinig spannend:
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195041554
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 15:22 schreef Elan het volgende:
Maar het geeft wel een indicatie wat je staat te wachten als je het blijft laten oplopen..
1141 ziekenhuisopnames in Spanje vs. 17 in Nederland. Alsof je naar Somalië wijst om te laten zien 'wat er kan gebeuren als we de Nederlandse onderwijskwaliteit achteruit laten gaan'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 13 september 2020 @ 16:48:11 #3
473584 Gretzl
pi_195041609
Gezien ook de leeftijdsopbouw van de nieuwe COVID-patiënten denk ik niet dat de hosannastemming over het relatief lage aantal ziekenhuisopnames lang blijft aanhouden. Mind the gap.

Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  zondag 13 september 2020 @ 16:51:47 #4
473584 Gretzl
pi_195041795
Interessante berekening:

twitter
pi_195041809
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

1141 ziekenhuisopnames in Spanje vs. 17 in Nederland. Alsof je naar Somalië wijst om te laten zien 'wat er kan gebeuren als we de Nederlandse onderwijskwaliteit achteruit laten gaan'.
1141 opnames op ca 4000 nieuwe dagelijkse besmettingen. Zitten wij al aan de 4000, geloof het niet hè?

Kan wel een waarschuwing zijn voor als je het hier laat oplopen.
blablablabla
  zondag 13 september 2020 @ 16:53:31 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195041877
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:51 schreef Gretzl het volgende:
Interessante berekening:

[ twitter ]
Misschien moet deze man inderdaad maar geen simpele aannames meer gaan doen op de zondagmiddag.
  zondag 13 september 2020 @ 16:54:27 #7
473584 Gretzl
pi_195041917
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Misschien moet deze man inderdaad maar geen simpele aannames meer gaan doen op de zondagmiddag.
De disclaimers staan er toch ook gewoon bij beste WheeledWarrior. In bijna geen enkele complexe berekening kun je alles wat van belang is meewegen. Nog los van het feit in welke mate bepaalde dingen je zou moeten wegen.
pi_195041930
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Erg vervelend inderdaad al die Twitter berichten van complete nobodies. Wellicht kan een moderator daar eens naar kijken?
blablablabla
pi_195042040
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:48 schreef Gretzl het volgende:
Gezien ook de leeftijdsopbouw van de nieuwe COVID-patiënten denk ik niet dat de hosannastemming over het relatief lage aantal ziekenhuisopnames lang blijft aanhouden. Mind the gap.

[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:12 schreef _serial_ het volgende:
36 COVID-patiënten op IC
13 september 2020

Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 36. Dat is 1 patiënt minder dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 572 non-COVID-patiënten op de IC, 24 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 608, 25 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 148, 10 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 184.

Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patiënten blijft stijgen, het ligt nu op het hoogste niveau sinds 1 juli.’

[ afbeelding ]
Iedereen meet het anders, maar best een verschil tussen 10 opnames en de 17 opnames van twee uur.
pi_195042139
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:52 schreef Elan het volgende:

[..]

1141 opnames op ca 4000 nieuwe dagelijkse besmettingen. Zitten wij al aan de 4000, geloof het niet hè?

Kan wel een waarschuwing zijn voor als je het hier laat oplopen.
Kan never nooit dat die 1141 in 24 uur zijn opgenomen. Er zitten veel fouten in de berichtgeving. Waarschijnlijk zijn dat de opnames in 1 week.
  zondag 13 september 2020 @ 17:03:48 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195042249
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Kan never nooit dat die 1141 in 24 uur zijn opgenomen. Er zitten veel fouten in de berichtgeving. Waarschijnlijk zijn dat de opnames in 1 week.
Lijkt mij ook heel veel. Spanje rapporteert ook wel vaker pas na meerdere dagen.
pi_195042449
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Zijn opnames per week ja.
blablablabla
pi_195042456
Nog vrij veel toch, of vinden jullie dat wel acceptabel?
blablablabla
  zondag 13 september 2020 @ 17:22:42 #14
473584 Gretzl
pi_195042857
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:11 schreef Elan het volgende:
Nog vrij veel toch, of vinden jullie dat wel acceptabel?
Nee. Dit is het gevolg van endemische verspreiding die grotendeels voorkomen had kunnen worden. In Spanje gaan dus ook voor een beleid dat op de lange termijn alleen maar meer schade oplevert.
pi_195042943
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:22 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Nee. Dit is het gevolg van endemische verspreiding die grotendeels voorkomen had kunnen worden. In Spanje gaan dus ook voor een beleid dat op de lange termijn alleen maar meer schade oplevert.
Waar baseer je op dat het beleid dat NL/Spanje wie dan ook voert lange termijn verkeerd is? Welk land voert wel goed beleid dan? Zuid-Korea/Taiwan enzo?
pi_195043083
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

[..]

Iedereen meet het anders, maar best een verschil tussen 10 opnames en de 17 opnames van twee uur.
Een opname van 2 uur is geen opname. Vanaf 4 uur is het pas een opname.
pi_195043095
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:25 schreef chratnox het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat het beleid dat NL/Spanje wie dan ook voert lange termijn verkeerd is? Welk land voert wel goed beleid dan? Zuid-Korea/Taiwan enzo?
Gretzl denkt dat we hier hetzelfde beleid kunnen voeren als Nieuw Zeeland.
- verwijderd door admin -
pi_195043347
Ik denk ook niet dat het ineens economisch beter zou gaan als we in Nederland minder besmettingen zouden hebben eerlijk gezegd.

Waarop is dat gebaseerd?
pi_195043376
Lees nu over mensen die niet mee willen werken aan BCO in Heerjansdam bij een uitbraak in een restaurant.

Je vult dan dus wel je gegevens in om te reserveren of bij aankomst bij het restaurant, maar weigert dan aan zo’n BCO mee te werken. :r wat mij betreft gaan ze dat soort mensen beboeten en fiks ook.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zondag 13 september 2020 @ 17:44:50 #20
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_195043396
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Lees nu over mensen die niet mee willen werken aan BCO in Heerjansdam bij een uitbraak in een restaurant.

Je vult dan dus wel je gegevens in om te reserveren of bij aankomst bij het restaurant, maar weigert dan aan zo’n BCO mee te werken. :r wat mij betreft gaan ze dat soort mensen beboeten en fiks ook.
Waarom willen ze niet meedoen dan :?
Is toch zo’n kleine moeite lijkt me...
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_195043415
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:44 schreef Arizona het volgende:

[..]

Waarom willen ze niet meedoen dan :?
Is toch zo’n kleine moeite lijkt me...
Als je geen klachten hebt en vervolgens 5 dagen met je gezin in quarantaine moet kan ik het me wel voorstellen
pi_195043500
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Als je geen klachten hebt en vervolgens 5 dagen met je gezin in quarantaine moet kan ik het me wel voorstellen
Maar ondertussen wel andere aansteken die misschien wel klachten ondervinden/ziekenhuis opname moeten/overlijden, kwalijke zaak, moet hard beboet worden. :r
pi_195043616
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:49 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Maar ondertussen wel andere aansteken die misschien wel klachten ondervinden/ziekenhuis opname moeten/overlijden, kwalijke zaak, moet hard beboet worden. :r
Hoe wil je mensen gaan dwingen om aan een BCO mee te gaan doen dan? Je kan er wel een boete op zetten maar dan gaan mensen gewoon valse informatie geven om anderen in te dekken.

En achteraf bewijzen dat iemand gelogen heeft in zo'n onderzoek ga je niet voor elkaar krijgen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195043678
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:45 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Nou nou. Poeh poeh.
Tap tap tap
pi_195043783
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:56 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Hoe wil je mensen gaan dwingen om aan een BCO mee te gaan doen dan? Je kan er wel een boete op zetten maar dan gaan mensen gewoon valse informatie geven om anderen in te dekken.

En achteraf bewijzen dat iemand gelogen heeft in zo'n onderzoek ga je niet voor elkaar krijgen.
Valt dat niet gewoon onder valsheid in geschrifte?
blablablabla
pi_195043853
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:01 schreef Elan het volgende:

[..]

Valt dat niet gewoon onder valsheid in geschrifte?
Misschien heel theoretisch gezien wel, maar je kan bijvoorbeeld ook stukjes informatie weglaten natuurlijk. Er zijn genoeg manieren om te zeggen "zeg ik niet" terwijl je wel iets van waarheid vertelt.

Bovendien ben ik heel benieuwd hoe je het oplost als iemand op zo'n moment spontaan last krijgt van geheugenverlies.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_195043869
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou nou. Poeh poeh.
Is toch gauw 1500 euro per persoon als zzper
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_195043914
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 16:51 schreef Gretzl het volgende:
Interessante berekening:

[ twitter ]
Eerst blaast Bertje hoog van de toren met een heel Twitter-draadje dat een RIVM-medewerker maar wat aan het Excellen was. En nu, wanneer de conclusie hem wel zint, neemt hij gewoon de conclusie voor lief aan en doet alsof die 73 miljoen is wat het is (Tweet). In plaats van gaten te schieten in de bizarre aannames waarop die 73 miljoen gebaseerd is.

Maar verder doen ze ook maar hun best hoor en proberen ze echt zo objectief mogelijk te zijn...
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195043947
Robben en Onana trouwens trending op Twitter vandaag. Tot zover de illusie dat trending zijn op Twitter daadwerkelijk een accurate representatie is van wat Nederlanders zoal bezighoudt.
pi_195044053
Wat mij (oprecht!) te binnen schoot toen ik de topictitel las: dit zou zomaar een nieuws headline van de NOS kunnen zijn. Bij uitstek bekend staand om relatief positief nieuws alsnog een stevig negatieve lading te kunnen geven. Post #3 bevestigde helaas mijn vermoeden.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')