Serial, lees jij misschien ergens hoe groot het percentage ouderen is dat zich laat testen?quote:Op maandag 14 september 2020 11:12 schreef _serial_ het volgende:
Afgelopen week zijn er door de GGD labs 195545 testen uitgevoerd, het aantal positieve tests is omhoog gegaan naar 7312, 3,7% positief.
De verwachting is dat het % positief rond de 3.5% uit zal komen omdat GGD niet alle testen doet.
Echter de maximale testcapaciteit is momenteel aardig bereikt, dus zullen mogelijk niet alle potentieel positieve personen gevangen worden.
Heb ik wat gemist, want dat is toch juist wel de bedoeling?quote:Op maandag 14 september 2020 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
of je moet nog eens duidelijk maken dat je niet voor elk kuchje of elk niesje meteen langs de teststraat moet.
Ik denk dat dat niet zo zwart / wit is: ja, de testcapaciteit moet omhoog en vooral vele malen sneller verwerkt worden (max 2 dagen tussen bellen en de uitslag hebben). Maar hoe kwalijk kun je het mensen nemen dat ze zich willen laten testen als ze klachten hebben? Dit zijn de verstandige, wellicht wat over panikerende, mensen maar die zouden niet moeten 'boeten' voor het falend beleid.quote:Op maandag 14 september 2020 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus of de capaciteit moet omhoog, of je moet nog eens duidelijk maken dat je niet voor elk kuchje of elk niesje meteen langs de teststraat moet.
Als je klachten hebt kun je het men niet kwalijk nemen. Nies je een keer en laat je je testen, kun je dat misschien beter niet doen.quote:Op maandag 14 september 2020 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo zwart / wit is: ja, de testcapaciteit moet omhoog en vooral vele malen sneller verwerkt worden (max 2 dagen tussen bellen en de uitslag hebben). Maar hoe kwalijk kun je het mensen nemen dat ze zich willen laten testen als ze klachten hebben? Dit zijn de verstandige, wellicht wat over panikerende, mensen maar die zouden niet moeten 'boeten' voor het falend beleid.
Ja, zeker gezien het belang dat gehecht wordt aan pre-symptomatische verspreiding. Dat lijkt domweg te zijn dat mensen klachten niet goed herkennen. De boodschap is dus nogal dubbel: let heel goed op het ontstaan van klachten, want dan ben je het meest besmettelijk. Laat je niet testen bij te lichte klachten.quote:Op maandag 14 september 2020 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat dat niet zo zwart / wit is: ja, de testcapaciteit moet omhoog en vooral vele malen sneller verwerkt worden (max 2 dagen tussen bellen en de uitslag hebben). Maar hoe kwalijk kun je het mensen nemen dat ze zich willen laten testen als ze klachten hebben? Dit zijn de verstandige, wellicht wat over panikerende, mensen maar die zouden niet moeten 'boeten' voor het falend beleid.
Er zit natuurlijk nog een enorm grijs gebied tussen de situatie van nu en ''pas iets doen als het weer echt mis gaat en een situatie zoals in maart''. Met het aantal opnames/doden van nu zou ik geen voorstander zijn van extra ingrijpen; maar dat betekent niet meteen dat ze maar moeten wachten op een situatie die we in maart hadden.quote:Op maandag 14 september 2020 13:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Pas iets doen als het weer echt mis gaat en het te laat is om in te grijpen net als in maart?
Nee het gaat zo nog wel prima met 10 ziekenhuisopnames per dag, maar met de herfst voor de deur is het juist belangrijk om veel te testen en een goed beeld te krijgen van de verspreiding van het virus. De ziekenhuisgolf komt eventueel pas 2-3 weken later dan een toename van besmettingen.quote:Op maandag 14 september 2020 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk nog een enorm grijs gebied tussen de situatie van nu en ''pas iets doen als het weer echt mis gaat en een situatie zoals in maart''. Met het aantal opnames/doden van nu zou ik geen voorstander zijn van extra ingrijpen; maar dat betekent niet meteen dat ze maar moeten wachten op een situatie die we in maart hadden.
Goed verhaal van specificiteit (foutkans test niet besmet) en selectiviteit (idem terecht besmet).quote:Op maandag 14 september 2020 08:39 schreef miss_sly het volgende:
Hier een stuk over testen. .Ik vond het verhelderend en relativerend; het laatste beide kanten op: zowel qua blind varen op een positieve uitslag als op het afwijzen van het belang van testen en een eventuele positieve uitslag.
https://decorrespondent.n(...)oY2mtsYxHihkicn_43pE
Door actief testbeleid in veel landen zien we ook dat het percentage mensen wat opgenomen moet worden of overlijd ook steeds meer naar beneden gaat. We vinden dus nu meer besmettingen maar er is ook een beter beeld van hoe gevaarlijk het virus/ziekte is. Zelfs onder de risico groepen zijn die dalingen te zien. Dus ja waar ga je dan beleid op maken.quote:Op maandag 14 september 2020 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee het gaat zo nog wel prima met 10 ziekenhuisopnames per dag, maar met de herfst voor de deur is het juist belangrijk om veel te testen en een goed beeld te krijgen van de verspreiding van het virus. De ziekenhuisgolf komt eventueel pas 2-3 weken later dan een toename van besmettingen.
Veel testen ben ik ook voorstander van. Dat dat zo rommelig verloopt ben ik erg slordig. En onduidelijk. In een ideale wereld wil je genoeg capaciteit hebben om iedereen te testen. Of nou ja; dan doel ik voornamelijk op mensen die in aanraking zijn geweest met iemand die Corona heeft (als je er bij een brononderzoek uit komt bv), mensen met klachten, e.d. Ik lees nu zelfs verhalen dat mensen de boodschap krijgen dat ze het nog maar even aan moeten kijken als ze bellen voor een test (terwijl ze klachten ervaren). Tegelijkertijd word er van die groep wel verwacht dat ze maar gewoon thuis blijven. Dat is gewoon krom.quote:Op maandag 14 september 2020 13:39 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee het gaat zo nog wel prima met 10 ziekenhuisopnames per dag, maar met de herfst voor de deur is het juist belangrijk om veel te testen en een goed beeld te krijgen van de verspreiding van het virus. De ziekenhuisgolf komt eventueel pas 2-3 weken later dan een toename van besmettingen.
Percentage ouderen wat zich laat testen weet ik niet.quote:Op maandag 14 september 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Serial, lees jij misschien ergens hoe groot het percentage ouderen is dat zich laat testen?
Het aantal positief geteste ouderen is laag, maar is dat overeenkomstig het aantal dat zich überhaupt laat testen? BVD
Dit vanwege:
Belangenvereniging voor ouderen Anbo is bezorgd over de bereikbaarheid van de teststraten voor kwetsbare mensen en ouderen zonder auto.
Op zichzelf is die versprepding te verwachten. Niet heel erg zolang dat binnen de "gezonde" populatie is.quote:Op maandag 14 september 2020 12:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja zo kun je alles wel neersabelen. Feit is gewoon dat het virus zich weer meer verspreid onder de bevolking en het land. Opnames gelukkig vooralsnog laag, maar we weten niet hoe dat gaat verlopen.
Als je bij hem aangeeft de adviezen van het RIVM op te volgen, dan kan hij daar niks tegen in brengen.Die adviezen zijn al een half jaar hetzelfde.quote:Op maandag 14 september 2020 13:54 schreef mikieu het volgende:
Donderdag aangegeven dat ik klachten heb(mild) bij mijn werkgever. Kan gewoon prima thuiswerken (wel wat afspraken moeten afzeggen, soit). Gaat mn werkgever mij donderdag alweer vragen of ik er vrijdag ben. Vanmorgen kunnen laten testen, vandaag alweer aan de telefoon of ik nu echt van plan was thuis te werken tot ik uitslag heb.. Zo van, valt toch wel mee.. Echt, soms hoop je gewoon dat er een uitbraak op kantoor komt.
Dat bedoel ik dus - nu heb je juist een hoge bereidheid om te testen en dan krijg je 'de schuld' van de capaciteit onder druk te zetten. De wereld op z'n kop vind ik.quote:Op maandag 14 september 2020 13:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja, zeker gezien het belang dat gehecht wordt aan pre-symptomatische verspreiding. Dat lijkt domweg te zijn dat mensen klachten niet goed herkennen. De boodschap is dus nogal dubbel: let heel goed op het ontstaan van klachten, want dan ben je het meest besmettelijk. Laat je niet testen bij te lichte klachten.
Maak daar maar chocolade van.
Vermoeiend dat soort werkgevers. Is zeker een micromanager die zicht wil hebben op zijn werknemers?quote:Op maandag 14 september 2020 13:54 schreef mikieu het volgende:
Donderdag aangegeven dat ik klachten heb(mild) bij mijn werkgever. Kan gewoon prima thuiswerken (wel wat afspraken moeten afzeggen, soit). Gaat mn werkgever mij donderdag alweer vragen of ik er vrijdag ben. Vanmorgen kunnen laten testen, vandaag alweer aan de telefoon of ik nu echt van plan was thuis te werken tot ik uitslag heb.. Zo van, valt toch wel mee.. Echt, soms hoop je gewoon dat er een uitbraak op kantoor komt.
Zo één zal het er ongetwijfeld zijn idd. Zo'n manager die zegt: Mijn mensen werken alleen als ik ze zie, en die bijhoudt hoe lang mensen aan 't werk zijn. Dat als je een keer om 2 uur weggaat er vragen komen.quote:Op maandag 14 september 2020 14:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vermoeiend dat soort werkgevers. Is zeker een micromanager die zicht wil hebben om zijn werknemers?
Ouderen laten zich - tenzij het "moet" - imho niet snel testen omdatquote:Op maandag 14 september 2020 13:27 schreef Za het volgende:
[..]
Serial, lees jij misschien ergens hoe groot het percentage ouderen is dat zich laat testen?
Het aantal positief geteste ouderen is laag, maar is dat overeenkomstig het aantal dat zich überhaupt laat testen? BVD
Dit vanwege:
Belangenvereniging voor ouderen Anbo is bezorgd over de bereikbaarheid van de teststraten voor kwetsbare mensen en ouderen zonder auto.
Denk niet dat het zonder slag of stoot verdwijnt. Dan zouden heel wat managers overbodig blijken.quote:Op maandag 14 september 2020 14:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zo één zal het er ongetwijfeld zijn idd. Zo'n manager die zegt: Mijn mensen werken alleen als ik ze zie, en die bijhoudt hoe lang mensen aan 't werk zijn. Dat als je een keer om 2 uur weggaat er vragen komen.
Hoop dat dat soort dingen niet terugkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |