abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195056375
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 14:40 schreef roos94 het volgende:

[..]

Er komen nu mensen verkouden/half ziek naar de klas vanwege die idiote aanwezigheidsplicht. Maar goed niks aan het handje in Rotterdam natuurlijk
Je bent ook gewoon gestoord dat je gaat met klachten. Maar dat is mijn bescheiden mening.
Met klachten blijf je hoe dan ook thuis en laat je testen

Het is helemaal nog geen volle bak griepseizoen, dus dat ze met bosjes allemaal verkouden zijn, is al heel apart.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195056376
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 14:33 schreef roos94 het volgende:
Ondertussen in brandhaard Rotterdam: 3 dagen per week les op Hogeschool locatie (verplichte aanwezigheid!) Niet omdat het praktijkvakken zijn, nee gewoon theorie wat zeer makkelijk online kan, maar omdat de docent de "persoonlijke binding met studenten mist". Studenten zijn veelal leeftijdscategorie 20-29. De school heeft inmiddels al twee keer een mail gestuurd dat men zich niet aan de maatregelen houdt en foei foei, maar ondanks dat MOETEN we 3 dagen per week op locatie aanwezig zijn. Zelfs als je aangeeft astma patiënt te zijn en mantelzorger voor een ouder met kanker.

^O^
Kun je geen contact opnemen met de schoolleiding? Want dit lijkt mij niet de bedoeling.
pi_195056380
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:40 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

In maart was het vooral een probleem in Brabant en kort daarna was bijna heel het land aan de beurt.
Jij hebt werkelijk geen enkel idee hoe wijdverspreid dit virus al was in Nederland. Het bleef gewoon onder de radar omdat het gewoon niet zo veel voorstelt, behalve voor ouderen en zieken.

Patient nr 1. Was waarschijnlijk patient 1 miljoen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_195056389
quote:
81s.gif Op maandag 14 september 2020 14:41 schreef BeriBeri het volgende:
WHO: Oktober en november worden het moeilijkst in Europa met toename dagelijks dodental

De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) verwacht in Europa een stijging van het aantal corona-sterfgevallen in oktober en november, twee maanden die zich ‘als erg moeilijk aankondigen’. Dat zegt de directeur van de Europese tak van de organisatie tegen persbureau AFP.

Hoe weten ze dat nu al? Wat een gelul
Ze geven vast het opzetje, zodat regeringen weer klakkeloos vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen invoeren.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:47:41 #180
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195056408
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

En waarom zou december beter gaan?
Dan is iedereen deaud, dus is het probleem opgelost ;)
pi_195056412
Hopelijk valt het allemaal mee, heb in oktober vakantie en wil wel ff naar Nederland
pi_195056424
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:46 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

Ze geven vast het opzetje, zodat regeringen weer klakkeloos vrijheidsbeperkende maatregelen kunnen invoeren.
Zul je zien dat dadelijk slechts de gerúchten over toenemende besmettingen al voldoende rechtvaardiging zouden geven.
I'll give you something to do
pi_195056440
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 14:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Jij hebt werkelijk geen enkel idee hoe wijdverspreid dit virus al was in Nederland. Het bleef gewoon onder de radar omdat het gewoon niet zo veel voorstelt, behalve voor ouderen en zieken.
Maar er was in het begin steeds een link met Italië en carnaval bij de ziekenhuisopnamens.
pi_195056456
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Maar er was in het begin steeds een link met Italië en carnaval bij de ziekenhuisopnamens.
Er was in begin van Corona een link met z'n beetje alles, daarom is alles in blinde paniek verboden, en weet niemand waar de echte oorzaak zit/zat. (en nog steeds niet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195056476
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:46 schreef Rlz12 het volgende:

[..]

En dan krijgt de WHO een zak geld of zo? Hoe werkt dat volgens jou? En wat leveren die maatregelen regeringen op eigenlijk behalve veel werk, een slechtere economie en veel gezeik?
pi_195056510
quote:

[..]

Als je het dodental van de eerste golf bekijkt en legt naast de huidige cijfer kun je bijna niet anders concluderen dan dat het virus destijds al veel eerder en een een veel grotere mate verspreid moet zijn geweest. Helaas gaan we daar nooit meer achter komen. Enkel vage rekenmodellen kunnen enigszins iets zeggen maar in hoeverre die betrouwbaar zijn is nog te bezien.
pi_195056525
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En dan krijgt de WHO een zak geld of zo? Hoe werkt dat volgens jou? En wat leveren die maatregelen regeringen op eigenlijk behalve veel werk, een slechtere economie en veel gezeik?
Totale controle.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195056534
quote:

[..]

Ja duh..... omdat er alleen mensen getest werden die uit Italië kwamen!
Komen ze ook nog na een paar weken tot de conclusie dat de meeste mensen een link met Italië hebben! :')
pi_195056541
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Totale controle.
Oh. Nou, dat werkt anders totaal niet. Heb je nog andere ideeen?
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:59:03 #190
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195056551
Denk toch echt dat meer besmettingen komen simpelweg omdat mensen minder voorzichtig doen en/of gewoon gaan werken/naar school gaan met klachten.

Had vanmorgen een monteur hier die onze CV ketel kwam schoonmaken en ik hoorde die gast continu hoesten :{

Hij was beneden aan t werk dus ik heb minimaal contact gehad met m, maar vond het niet bepaald relaxed.
pi_195056572
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Agenda 2030? Maar dan dwalen we af. Feit is dat de WHO niet alleen een wetenschappelijk maar ook een politieke organisatie is.
pi_195056575
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 14:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Als je het dodental van de eerste golf bekijkt en legt naast de huidige cijfer kun je bijna niet anders concluderen dan dat het virus destijds al veel eerder en een een veel grotere mate verspreid moet zijn geweest. Helaas gaan we daar nooit meer achter komen. Enkel vage rekenmodellen kunnen enigszins iets zeggen maar in hoeverre die betrouwbaar zijn is nog te bezien.
Dan vraag ik me toch af wanneer het virus naar NL gekomen is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195056581
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik vind het geen goed idee, hoor, maar dat is geloof ik wel waar een groep mensen bang voor is. En ze willen dan ook alleen dociele mensjes waar ze volledige controle over hebben, en dat krijg je door ze op te sluiten in huis.
pi_195056588
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Was er maar niet zo heel lang geleden een virus dat ook dood en verderf zou zaaien volgens de WHO... Bleek ook wel mee te vallen. Covid-19 is iets venijniger, maar niks rechtvaardigt met de huidige kennis de maatregelen.
pi_195056594
quote:

[..]

Ja eens hoor. Andere optie is dat de testuitslagen nu kloppen niet.
False positives om de een of andere reden?
pi_195056599
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:59 schreef dick_laurent het volgende:
Denk toch echt dat meer besmettingen komen simpelweg omdat mensen minder voorzichtig doen en/of gewoon gaan werken/naar school gaan met klachten.

Had vanmorgen een monteur hier die onze CV ketel kwam schoonmaken en ik hoorde die gast continu hoesten :{

Hij was beneden aan t werk dus ik heb minimaal contact gehad met m, maar vond het niet bepaald relaxed.
Zelfs in normale tijden vind ik het persoonlijk maar niks dat mensen ziek of met klachten de deur uit gaat. Wel begrijpelijk, want je wil jezelf niet voor elke verkoudheid ziek melden, maar veel mensen gaan dan ook gewoon lekker uit eten, of naar de film, etc.
pi_195056609
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 15:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het geen goed idee, hoor, maar dat is geloof ik wel waar een groep mensen bang voor is. En ze willen dan ook alleen dociele mensjes waar ze volledige controle over hebben, en dat krijg je door ze op te sluiten in huis.
Maar dat is alleen in China gebeurt en dat was niet op voorspraak van de WHO. En ironisch genoeg, dat werkte.
pi_195056619
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zelfs in normale tijden vind ik het persoonlijk maar niks dat mensen ziek of met klachten de deur uit gaat. Wel begrijpelijk, want je wil jezelf niet voor elke verkoudheid ziek melden, maar veel mensen gaan dan ook gewoon lekker uit eten, of naar de film, etc.
Ik heb zelfs enkele collega's die voor corona rustig met koorts naar het werk gingen en weg moesten worden gestuurd door de leidinggevende.
pi_195056622
quote:
2s.gif Op maandag 14 september 2020 15:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Of hielenlikkerig werken onder het mom van ben geen aansteller + hart voor de zaak en vervolgens iedereen ziek.
pi_195056627
quote:

[..]

Het kan zeker zo zijn dat het al verder verspreid was dan men eerst dacht.
Dat is nu waarschijniljk ook gewoon een feit.
Dat wil dus zeggen dat ook nu het virus verder verspreid kan raken onder de bevolking zonder dat men het in de gaten heeft en dat er aan het einde daarvan (net als in maart) meer mensen uit kwetsbare groepen besmet kunnen raken.

Er wordt nu meer bovenop gezeten, er zijn betere behandelmethodes dan destijds, er is veel meer bekend over het (verloop van het) virus, dus de kans dat het net zo uit de hand loopt als in maart lijkt me inderdaad vrij klein. Maar de idee dat we er al zijn, en er niets meer ook maar een beetje uit de hand kan lopen, lijkt me echt veel te optimistisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')