Correlatie =/ causatie.quote:Op maandag 14 september 2020 17:28 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee ik ook niet natuurlijk. Maar wel bijzonder dat het net in die regio's de besmettingen snel oplopen waar veel protesten waren
De resultaten zeggen bijster weinig, maar wel voldoende om een run op producten van een enge club jehova's te bewerkstelligen, terwijl twee van de onderzoekers in dienst zijn bij dat clubje en één ervan daardoor gesponsord wordt.quote:Op maandag 14 september 2020 17:19 schreef lvw88 het volgende:
Werd vandaag vanuit Zwitserland gewezen op een studie die zich richtte op het gebruik van Echinaforce/Echinaforte tegen corona(klachten). In Zwitserland al een run op het product bij apotheken. Wat denken de meer nuchtere Fok!kers er van?
Een stevige kop groentesoep helpt ook, alsmede het geloof dat het helpt.quote:Op maandag 14 september 2020 17:19 schreef lvw88 het volgende:
Werd vandaag vanuit Zwitserland gewezen op een studie die zich richtte op het gebruik van Echinaforce/Echinaforte tegen corona(klachten). In Zwitserland al een run op het product bij apotheken. Wat denken de meer nuchtere Fok!kers er van?
Link naar artikel:
https://www.srf.ch/news/p(...)rmittel-gegen-corona
Link naar studie (Eng):
https://virologyj.biomedc(...)6/s12985-020-01401-2
https://nos.nl/liveblog/2(...)tra-maatregelen.htmlquote:Voorzitter Bruls van het Veiligheidsberaad ziet ondanks het oplopende aantal besmettingen nog geen reden voor extra coronamaatregelen in de grote steden. Sinds gisteren zijn er bij het RIVM 1300 nieuwe coronabesmettingen gemeld, het hoogste aantal sinds begin juni. Vooral in de GGD-regio's Rotterdam-Rijnmond, Amsterdam en Haaglanden zijn veel nieuwe coronagevallen.
"We zijn wel gealarmeerd, maar het aantal ziekenhuisopnames en met name het aantal ernstig zieken is nog altijd heel erg laag", zei Bruls na overleg van de veiligheidsregio's.
Dat zou wel ingaan op wat ze telkens roepen. Dat we werken met een achteruitkijkspiegel, als de stijging er teveel is dat het al te laat is enzovoorts.quote:Op maandag 14 september 2020 17:53 schreef Tijn het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ze nieuwe maatregelen gaan opleggen voordat de druk op de ziekenhuizen serieus toeneemt. Niet dat ik vind dat dat slim is, maar ik denk dat ze zelf vinden dat ze het niet kunnen maken om voortijdig in te grijpen.
In juni of juli kwam er al een onderzoek naar buiten dat dat niet iedereen anti-lichamen aanmaakt. Het ligt echt aan hoe zwaar je de infectie door maakt omdat je ook andere immuuncellen hebt die het kunnen handelen. Ook blijkt dat bij de meeste mensen binnen 12 weken de anti lichamen zijn verdwenen. Het vermoeden gaat dat het virus al halve wegen januari in Nederland was.quote:Op maandag 14 september 2020 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch bleek uit die eerste antilichamen test van sanquin niet dat half NL al besmet was geweest.
Ik heb niet de indruk dat iemand echt de regie heeft nu. Het is vooral aanmodderen tot het niet meer gaat. Ik denk dat dat moment pas komt wanneer de druk op de ziekenhuizen serieus toeneemt.quote:Op maandag 14 september 2020 17:58 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Dat zou wel ingaan op wat ze telkens roepen. Dat we werken met een achteruitkijkspiegel, als de stijging er teveel is dat het al te laat is enzovoorts.
Ik kan me allebei de kampen goed voorstellen, maar weet niet meer wat nou leidend is voor de beslisvorming. Enkele weken geleden kwam er een nieuw advies (6 man uitnodigen en niet meer) toen we rond de 500 besmettingen zaten, daarvoor nog de oproep voor de mondkapjesplicht. Nu ruim meer dan 1000 per dag en hoor je niets. Vindt dat zelf wel bijzonder
op de laatste persco, werden ideeën van burgers gevraagd, dat kwam radeloos overquote:Op maandag 14 september 2020 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat iemand echt de regie heeft nu. Het is vooral aanmodderen tot het niet meer gaat. Ik denk dat dat moment pas komt wanneer de druk op de ziekenhuizen serieus toeneemt.
Inderdaad. En als er dan nu nog niet regionaal wat maatregelen getroffen worden, wanneer dan wel? Als het al zoveel verspreid is dat het regionaal niet zoveel zin meer heeft ofzo? Of zien we dan een paniekvoetbal waarbij iedere regio tegelijk verschillende maatregelen gaat treffen zodat de chaos compleet wordt?quote:Op maandag 14 september 2020 18:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat iemand echt de regie heeft nu. Het is vooral aanmodderen tot het niet meer gaat. Ik denk dat dat moment pas komt wanneer de druk op de ziekenhuizen serieus toeneemt.
Input van het voetvolkquote:Op maandag 14 september 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op de laatste persco, werden ideeën van burgers gevraagd, dat kwam radeloos over
Zeg dat anders even tegen mensen die dankzij de intelligente lockdown wel opgesloten zaten zoals de risicogroepen, tehuizen voor verstandelijk beperkten, mensen met een GGZ- hulpvraag. Zeg maar even hoe jij over die mensen denkt?quote:Op maandag 14 september 2020 15:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veel mensen. Tja. Ik zal maar niet zeggen hoe ik over die mensen denk.
In Amsterdam waren ze eind juli de controle alweer kwijt in het BCO. Dus ja grotendeels voor de bühne. Veel positief geteste mensen schijnen ook echt geen idee te hebben waar ze het hebben opgelopen.quote:Op maandag 14 september 2020 18:21 schreef Confetti het volgende:
Is er eigenlijk onderzoek gedaan naar de effectiviteit van testen en tracen? Als je leest dat een groot gedeelte niet of te laat in quarantaine gaat, en dat de testresultaten ook veel te lang duren, vraag ik me af of deze hele operatie niet voor de buhne begint te worden.
Niet per se, een signaalwaarde is namelijk niet meer dan dat op zichzelf.quote:Op maandag 14 september 2020 18:36 schreef Hamzoef het volgende:
Signaalwaarde dashboard is nu al meermaals overschreden. Gaan ze daar nog iets mee doen?
quote:"Exponentiële groei is een verraderlijk ding. Dus met een R-factor die lang boven de 1 zit, neemt het hand over hand toe en hebben we eigenlijk pas te laat door hoe snel het eigenlijk aan het toenemen is."
Jaren geleden werkte ik bij een klein bedrijfje met een handjevol medewerkers. Op een dag had iedereen een mailtje in z'n inbox van de baas, met daarin de vraag of iemand nog ideeën had om de omzet te verhogen. Toen heb ik geantwoord dat als ik dat wist, ik hier niet zou werkenquote:Op maandag 14 september 2020 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
op de laatste persco, werden ideeën van burgers gevraagd, dat kwam radeloos over
Ik begrijp sowieso niet dat de Jonge nog steeds aan mag blijven ondanks herhaaldelijk gefaal qua testcapaciteit.quote:Op maandag 14 september 2020 18:50 schreef Gretzl het volgende:
'Winter is coming'Bruls man man man
[ afbeelding ]
Wat zei Hugo de Jonge ook alweer op de persconferentie van 18 augustus?
[..]
Is dat ook de reden dat je er niet meer werkt?quote:Op maandag 14 september 2020 18:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Jaren geleden werkte ik bij een klein bedrijfje met een handjevol medewerkers. Op een dag had iedereen een mailtje in z'n inbox van de baas, met daarin de vraag of iemand nog ideeën had om de omzet te verhogen. Toen heb ik geantwoord dat als ik dat wist, ik hier niet zou werken
Plus die kansloze app van 'm. Tegen het advies van de Autoriteit Persoonsgegevens gewoon doordrukken en uiteindelijk heeft een melding vanuit die app totaal geen waardequote:Op maandag 14 september 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet dat de Jonge nog steeds aan mag blijven ondanks herhaaldelijk gefaal qua testcapaciteit.
Tsja, ik vermoed dat de kabinetsleden zich donders goed bewust zijn van het zogeheten domino-effect. Als een van hen uit eigen beweging opstapt (of door de TK wordt gedwongen) als gevolg van overduidelijk falen, dan vallen ze binnen de kortste keren één voor één om. Dat is onvermijdelijk. Dus ze hebben er allemaal een persoonlijk belang bij om de mythe dat hun beleid voldoet zo lang mogelijk in stand te houden. Hetzelfde geldt voor de RIVM-kopstukken. Als Van Dissel om de een of andere reden z'n vertrek aankondigt dan zal de positie van De Jonge en Rutte ook moeilijk houdbaar meer zijn.quote:Op maandag 14 september 2020 18:54 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet dat de Jonge nog steeds aan mag blijven ondanks herhaaldelijk gefaal qua testcapaciteit.
Werd er niet eerder gezegd dat het consequenties zou hebben.quote:Op maandag 14 september 2020 18:46 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Niet per se, een signaalwaarde is namelijk niet meer dan dat op zichzelf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |