https://decorrespondent.n(...)oY2mtsYxHihkicn_43pEquote:Op maandag 14 september 2020 15:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Andere optie is dat de testuitslagen nu kloppen niet.
False positives om de een of andere reden?
Voor veel mensen was de 'intelligente lockdown' hier in Nederland zo ongeveer gelijk aan opsluiten in huis.quote:Op maandag 14 september 2020 15:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is alleen in China gebeurt en dat was niet op voorspraak van de WHO. En ironisch genoeg, dat werkte.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het al maanden eerder in het rioolwater aangetroffen was.quote:Op maandag 14 september 2020 15:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan vraag ik me toch af wanneer het virus naar NL gekomen is.
Ja, dat argument hoor ik ook vaak voorbij komen. Nou ja, moeten die mensen zelf weten uiteraard, maar heel relax vind ik het niet als ze in aanraking komen met me. Toen we een keer naar de VS vlogen zat ik naast een vrouw die duidelijk griep symptomen had. Ging ze ook nog eens zakdoekjes hergebruiken...als ze die al gebruikte bij het niezen. Was een wonder dat ze me niet aan stak.quote:Op maandag 14 september 2020 15:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Of hielenlikkerig werken onder het mom van ben geen aansteller + hart voor de zaak en vervolgens iedereen ziek.
Veel mensen. Tja. Ik zal maar niet zeggen hoe ik over die mensen denk.quote:Op maandag 14 september 2020 15:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Voor veel mensen was de 'intelligente lockdown' hier in Nederland zo ongeveer gelijk aan opsluiten in huis.
Ik denk dat het een uitdaging is dat de meeste besmettingen opgelopen worden in de thuissituatie. Bij feestjes die thuis gehouden worden. Verjaardagen. Laat dat nou net de plek zijn (bij mensen thuis) waar je lastig kan handhaven.quote:Op maandag 14 september 2020 15:07 schreef capricia het volgende:
Met die oplopende infecties gaan er hoe dan ook maatregelen komen (tenzij de testcapaciteit echt beroerd is).
Ik hoop alleen dat ze cijfers hebben in welke setting de meeste infecties plaatsvinden. Dan kun je gericht kijken naar hoe dat veiliger kan, zonder dat de rest getroffen wordt.
Dat gaat een drama worden in het najaar. Want dan zijn er geen tuinfeestjes meer. En zit iedereen lekker gezellig op elkaar binnen.quote:Op maandag 14 september 2020 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het een uitdaging is dat de meeste besmettingen opgelopen worden in de thuissituatie. Bij feestjes die thuis gehouden worden. Verjaardagen. Laat dat nou net de plek zijn (bij mensen thuis) waar je lastig kan handhaven.
Dat is het punt: dat weten ze niet.quote:Op maandag 14 september 2020 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat het een uitdaging is dat de meeste besmettingen opgelopen worden in de thuissituatie. Bij feestjes die thuis gehouden worden. Verjaardagen. Laat dat nou net de plek zijn (bij mensen thuis) waar je lastig kan handhaven.
Vandaar dus ook het advies > meer dan 6 personen, ga naar de horeca. Omdat het daar wel kan.quote:Op maandag 14 september 2020 15:09 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het punt is dat ze gewoon in het algemeen veel te begaan zijn met ons. Alles koste wat kost willen voorkomen en denken volledige controle over een samenleving te hebben, terwijl dat gewoon een utopie is. Dit zie je trouwens ook op landelijke schaal met rookverboden in de horeca, en de verhoging van de minimumleeftijd voor alcohol. Laat die corona maatregelen gewoon los want het is op geen enkele manier gerechtvaardigd op dit moment. Maar wel als we doemscenario's als stok achter de deur blijven houden met over een paar weken weer volle IC's, longhaul-covid gejammer en de meerderheid dit allemaal ook nog voor zoete koek aanneemt. We maken op dit moment er zelf allemaal een probleem van.quote:Op maandag 14 september 2020 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan krijgt de WHO een zak geld of zo? Hoe werkt dat volgens jou? En wat leveren die maatregelen regeringen op eigenlijk behalve veel werk, een slechtere economie en veel gezeik?
Nee, dat leek zo omdat je als gewone sterveling zonder Italië-connectie in februari/maart geen coronatest kreeg tenzij je al 2 weken met een onverklaarbare longonsteking op de IC lag te rochelen.quote:Op maandag 14 september 2020 14:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar er was in het begin steeds een link met Italië en carnaval bij de ziekenhuisopnamens.
Wanneer het werk ook thuis kan worden gedaan hoeft dat toch geen probleem te zijn?quote:Op maandag 14 september 2020 15:13 schreef Mammietje het volgende:
Het huidige testbeleid nekt werkelijk de MKB. Je bent continu wel minimaal 1 werknemer kwijt en van testen tot uitslag duurt inmiddels bijna net zo lang als de 10 dagen quarantaine zonder testen.
Toch bleek uit die eerste antilichamen test van sanquin niet dat half NL al besmet was geweest.quote:Op maandag 14 september 2020 15:13 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, dat leek zo omdat je als gewone sterveling zonder Italië-connectie in februari/maart geen coronatest kreeg tenzij je al 2 weken met een onverklaarbare longonsteking op de IC lag te rochelen.
Er zijn héél veel bedrijven die niet uit kantoorwerk bestaan, he?quote:Op maandag 14 september 2020 15:15 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer het werk ook thuis kan worden gedaan hoeft dat toch geen probleem te zijn?
Dat klopt. Heb alleen geen inzicht welk percentage van het MKB dat is.quote:Op maandag 14 september 2020 15:16 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Er zijn héél veel bedrijven die niet uit kantoorwerk bestaan, he?
Een kantbankje neem je niet ff mee naar huis.
Dat snap ik. Maar het zijn de enige cijfers die we hebben; logisch dat daar voorzichtige conclusies over getrokken worden. Het geeft wel iets aan namelijk.quote:Op maandag 14 september 2020 15:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is het punt: dat weten ze niet.
Van het totaal is van 30% bekend waar de bron is, en dáárvan is een groot deel in de thuissituatie. Het is dus niet zeker dat dat voor de meeste besmettingen van het geheel geldt.
Yup. Ik heb geen idee hoe ze dat het beste op kunnen vangen. Je kan mensen inderdaad vragen (zoals Mammietje hierboven zegt) om naar de horeca te gaan, omdat er daar meer controle is dan thuis, maar dan moet daar ook maar naar geluisterd worden.quote:Op maandag 14 september 2020 15:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat gaat een drama worden in het najaar. Want dan zijn er geen tuinfeestjes meer. En zit iedereen lekker gezellig op elkaar binnen.
En dit wordt de komende tijd alleen maar erger zolang je dus niet binnen 24/48u kunt testen en de uitslag hebt.quote:Op maandag 14 september 2020 15:13 schreef Mammietje het volgende:
Het huidige testbeleid nekt werkelijk de MKB. Je bent continu wel minimaal 1 werknemer kwijt en van testen tot uitslag duurt inmiddels bijna net zo lang als de 10 dagen quarantaine zonder testen.
Nee, dat zou ik ook niet weten.quote:Op maandag 14 september 2020 15:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat klopt. Heb alleen geen inzicht welk percentage van het MKB dat is.
Nee, niet half NL, maar destijds wel 3% van de donoren, wat (indien representatief) zou neerkomen op circa een half miljoen besmettingen. Slechts een fractie daarvan was toen als bevestigd geval bekend.quote:Op maandag 14 september 2020 15:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch bleek uit die eerste antilichamen test van sanquin niet dat half NL al besmet was geweest.
Ik zou eerder willen zeggen gebrek aan beleid. Nu willen ze basisscholen en zorg voorrang geven, maar daar ook weer uitzonderingen in. Zo'n beetje elke beroepsgroep staat te stuiteren dat ze ook voorrang willen, dus gevolg zal zijn dat die voorrang er weer af gaat.quote:Op maandag 14 september 2020 15:13 schreef Mammietje het volgende:
Dat was in april als ik het me goed herinner. Toen was het echt heftig ja.quote:Op maandag 14 september 2020 15:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee, niet half NL, maar destijds wel 3% van de donoren, wat (indien representatief) zou neerkomen op circa een half miljoen besmettingen. Slechts een fractie daarvan was toen als bevestigd geval bekend.
Dit ja! Jammer dat ik maar 1 like kan geven.quote:Op maandag 14 september 2020 15:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou eerder willen zeggen gebrek aan beleid. Nu willen ze basisscholen en zorg voorrang geven, maar daar ook weer uitzonderingen in. Zo'n beetje elke beroepsgroep staat te stuiteren dat ze ook voorrang willen, dus gevolg zal zijn dat die voorrang er weer af gaat.
Als je die verhalen van vorige week ziet dat er nog steeds een angst is voor grote laboratoria om welke reden dan ook zou je zeggen: los dat op en schaal die tests op. Ik snap werkelijk waar niet dat we tijdens een pandemie accepteren dat vriendjespolitiek (dat is de enige manier hoe ik 't kan omschrijven) tussen de arts-microbiologen en bepaalde labs ervoor zorgen dat weet ik veel hoeveel bedrijven kapot gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |