ik vind het echt onzin dat voorrang, ze moeten gewoon zorgen voor voldoende capaciteit ipv bepaalde mensen belangrijker maken dan andere, er liggen kerkhoven vol met onmisbare mensen.quote:Op maandag 14 september 2020 16:06 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het in de zorg gaat, maar naar ik begrijp is het binnen het onderwijs de verantwoordelijkheid van de schoolleider om te bepalen wie er met voorrang getest mag worden.
Ik volg je hoor maar doorgaans heeft een IT project niet direct tot gevolg dat mensen overlijden of failliet gaan.quote:Op maandag 14 september 2020 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Precies dit. Er mist een duidelijke -centrale- coordinatie. Ik werk in de IT, en als wij een groot incident hebben wordt er een crisisteam opgeschaald. Dat crisisteam neemt alle coordinatie over, en elk ander team is op dat moment ondersteunend aan het crisisteam, die de beslissingen neemt.
Als ik kijk naar hoe 't nu gaat wordt er oerhollands gepolderd. Het OMT komt met een advies richting de minister, die op dat moment een proefballon opgooit. Als die proefballon teveel weerstand heeft gaat ie weer terug, maar wordt het via de veiligheidsregio's alsnog als een 'test' gedaan. De uniformiteit in beleid is er niet, en dat is juist wat je nu wilt.
Één lijn, één strategie, één aanspreekpunt en niet 300 mensen die dat beleid ondermijnen door hun eigen agenda te willen pushen. De enige agenda die er nu moet zijn is zoveel mogelijk doen om zo weinig mogelijk impact te hebben, en soms kan dat ook betekenen niets doen. De veiligheidsregio die A zegt, RIVM die B zegt, Minister President die C zegt en GGD die D zegt doet meer kwaad dan goed.
Vind ik helemaal niet wenselijk. Laat iedereen zelf bepalen of ze gaan roken of alcohol willen nuttigen. Iedereen staat daar vrij in imo. Mijn punt is dat de samenleving de laatste jaren onderhevig is aan ontzettend veel betutteling, en de aanpak van de coronacrisis vind ik daar ook een mooi voorbeeld van, met vrijheidsbeperkende maatregelen die meer kwaad dan goed doen.quote:Op maandag 14 september 2020 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal rokers neemt al jaren af en ook vroegtijdig aan de alcohol gaan is lang niet meer zo vanzelfsprekend als begin deze eeuw. Kortom, die ontmoedigingscampagnes werken prima.
Carnaval vieren hadden we toen al gedaan. Conclusie we moeten nu niet op wintersport gaan. Ik stuur wel even een memo aan Rutte om het door te geven aan het volk.quote:Op maandag 14 september 2020 15:59 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Carnaval vieren en op wintersport?
En dan nemen Pinky en The Brain de wereld over!quote:Op maandag 14 september 2020 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dan is iedereen deaud, dus is het probleem opgelost
Volgens mij snap je niet helemaal wat zo'n campagne behelst.quote:Op maandag 14 september 2020 16:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Vind ik helemaal niet wenselijk. Laat iedereen zelf bepalen of ze gaan roken of alcohol willen nuttigen. Iedereen staat daar vrij in imo. Mijn punt is dat de samenleving de laatste jaren onderhevig is aan ontzettend veel betutteling, en de aanpak van de coronacrisis vind ik daar ook een mooi voorbeeld van, met vrijheidsbeperkende maatregelen die meer kwaad dan goed doen.
Dit.quote:Op maandag 14 september 2020 16:18 schreef Vallon het volgende:
Goed doe je het hier nooit. Ik zou het al fijn vinden dat men geen regels oplegt maar vooral adviezen als mogelijkheid geeft die een individueel persoon dan zelf naar eigen inzicht of overtuiging kan (her)overwegen.
Week lang al een dalende trend op de IC zo te zien.quote:Op maandag 14 september 2020 16:25 schreef _serial_ het volgende:
43 COVID-patiënten op IC
14 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 43. Dat zijn 7 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 562 non-COVID-patiënten op de IC, 10 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 605, 3 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 166, 18 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 209.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘De stijging van het aantal opgenomen COVID-patiënten zet door. De aantallen zijn op dit moment echter nog niet van dien aard dat dit noopt tot spreiding buiten de regio’s.’
[ afbeelding ]
Voor de non-Covid patiënten wel ja. maar goed, dat fluctueert wel vaker wat. Zo'n 43 is ook verder niet problematisch, zolang het maar niet het begin van een trend is.quote:Op maandag 14 september 2020 16:27 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Week lang al een dalende trend op de IC zo te zien.
Bijna alle nieuwe opnames in Noord- en Zuid-Holland zo te zien weer.quote:Op maandag 14 september 2020 16:25 schreef _serial_ het volgende:
43 COVID-patiënten op IC
14 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 43. Dat zijn 7 patiënten meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 562 non-COVID-patiënten op de IC, 10 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 605, 3 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 166, 18 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 209.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘De stijging van het aantal opgenomen COVID-patiënten zet door. De aantallen zijn op dit moment echter nog niet van dien aard dat dit noopt tot spreiding buiten de regio’s.’
[ afbeelding ]
Hoe komt toch iedere keer het verschil in het aantal opnames (ic of gewoon) gemeld door het rivm en het LCPS? Is dat omdat er ook zoveel mensen weer ontslagen worden of heeft dat een andere reden?quote:Op maandag 14 september 2020 16:25 schreef _serial_ het volgende:
43 COVID-patiënten op IC
14 september 2020
[ afbeelding ]
Hoe zie jij dat dan?quote:Op maandag 14 september 2020 16:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Bijna alle nieuwe opnames in Noord- en Zuid-Holland zo te zien weer.
'Begin deze eeuw' is natuurlijk wel al 20 jaar geleden.quote:Op maandag 14 september 2020 16:05 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal rokers neemt al jaren af en ook vroegtijdig aan de alcohol gaan is lang niet meer zo vanzelfsprekend als begin deze eeuw. Kortom, die ontmoedigingscampagnes werken prima.
Op https://bddataplan.nl/corona/ naar dashboard/regio's en dan bij ziekenhuisopnames filteren op provincie.quote:
Thanks!quote:Op maandag 14 september 2020 16:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op https://bddataplan.nl/corona/ naar dashboard/regio's en dan bij ziekenhuisopnames filteren op provincie.
Wat, die van begin juni? We zijn in september he.quote:Op maandag 14 september 2020 17:14 schreef hyviiee het volgende:
Waar zijn eigenlijk die blm schreeuwertjes die zeiden dat al die protesten van hun in Amsterdam en Rotterdam geen invloed zou hebben op het aantal besmettingen?
Ja, maar 1 zieke steekt een ander aan. En die weer een. En zo doorquote:Op maandag 14 september 2020 17:17 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Wat, die van begin juni? We zijn in september he.
En vergeet de viruswappie-demo's niet..quote:Op maandag 14 september 2020 17:14 schreef hyviiee het volgende:
Waar zijn eigenlijk die blm schreeuwertjes die zeiden dat al die protesten van hun in Amsterdam en Rotterdam geen invloed zou hebben op het aantal besmettingen?
Nee ik ook niet natuurlijk. Maar wel bijzonder dat het net in die regio's de besmettingen snel oplopen waar veel protesten warenquote:Op maandag 14 september 2020 17:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe groot het aantal nieuwe infecties is wat naar zulke bijeenkomsten terug te herleiden is.
De cijfers zouden dan 2/3 weken na de protesten al op moeten zijn gelopen. Verre van het geval geweest.quote:Op maandag 14 september 2020 17:28 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee ik ook niet natuurlijk. Maar wel bijzonder dat het net in die regio's de besmettingen snel oplopen waar veel protesten waren
Al had ik dan de infecties (omdat het al maanden later is) meer verspreid verwacht. Niet alleen Amsterdam, Den Haag.quote:Op maandag 14 september 2020 17:28 schreef hyviiee het volgende:
[..]
Nee ik ook niet natuurlijk. Maar wel bijzonder dat het net in die regio's de besmettingen snel oplopen waar veel protesten waren
Dit klinkt als een hele rare fantasie.quote:Op maandag 14 september 2020 15:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het punt is dat ze gewoon in het algemeen veel te begaan zijn met ons. Alles koste wat kost willen voorkomen en denken volledige controle over een samenleving te hebben, terwijl dat gewoon een utopie is. Dit zie je trouwens ook op landelijke schaal met rookverboden in de horeca, en de verhoging van de minimumleeftijd voor alcohol. Laat die corona maatregelen gewoon los want het is op geen enkele manier gerechtvaardigd op dit moment. Maar wel als we doemscenario's als stok achter de deur blijven houden met over een paar weken weer volle IC's, longhaul-covid gejammer en de meerderheid dit allemaal ook nog voor zoete koek aanneemt. We maken op dit moment er zelf allemaal een probleem van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |