abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 11:50:46 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195035293
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Degenen waarover dit fragment ging niet.
Dat waren verzetstrijders die in een hinderlaag bij Putten een Duitse patrouille hebben "uitgeschakeld".
Iets wat de Nederlandse militairen ook meemaakten in IndiŽ.
niemand ziet die verzetsstrijders als burgers, echt helemaal niemand, zij zelf ook niet, de Duitsers ook niet

net als die figuren die Nederlandse militairen aanvielen in Indie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_195035302
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Filmpjes van Dumpert en hoe eoa Duitser het bekijkt doe ik niet zoveel mee. Het HOR is duidelijk. Als jij de wapens oppakt of herkenningstekens draagt ben je een combatant en neem je deel aan het conflict. Aan welke kant je staat boeit verder niet.
Nederlandse verzetstrijders hielden zich dus niet aan het "Humanitair Oorlogs Recht".
Wel vreemd dat zo dan zo worden geŽerd, oa door Wilhelmina. Oa dmv straatnaambordjes e.d., Oa door het benoemen van Kazernes naar hen (Johannes Post Kazerne).
Je kunt beter ťťn kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_195035307
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Degenen waarover dit fragment ging niet.
Dat waren verzetstrijders die in een hinderlaag bij Putten een Duitse patrouille hebben "uitgeschakeld".
Iets wat de Nederlandse militairen ook meemaakten in IndiŽ.
En dus combatanten... Hoe ingewikkeld wil je het hebben?
pi_195035374
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:30 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Maar het waren maar "incidenten" toch? Niets structureels, niets georganiseerd. Gewoon een paar kwajongens onder duizenden roomblanke onschuldige jongetjes.
[..]

Niets is voldoende bewijs voor jou, dat weet je zelf ook heel goed. Alle onderzoek is "fake" of "links" of "gebakken lucht". Gewoon de normale extremistische bullshit als altijd. Alles wat in jouw straatje past is goed, alles wat het tegendeel aantoont wordt genegeerd.

Het is sneu dat je zelf niet inziet dat niemand eigenlijk nog twijfelt aan de kwalijke rol die delen van het Nederlandse leger in het na-oorlogse IndonesiŽ hebben gespeeld, dat niemand nog twijfelt dat er duizenden rotte appels tussen honderdduizenden militairen zaten en dat excessen zeker geen incidenten waren.

Het allersneuste is dat jij het verleden van degenen die wel deugden besmeurd met je ontkenningen, besmeurd met je valse vergelijkingen en besmeurd met je shit over guerrilla's
Klopt, erg extremistisch. Het is een feit dat er oorlogsmisdaden zijn gepleegd.
West-Melanesia
pi_195035388
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nederlandse verzetstrijders hielden zich dus niet aan het "Humanitair Oorlogs Recht".
Wel vreemd dat zo dan zo worden geŽerd, oa door Wilhelmina. Oa dmv straatnaambordjes e.d., Oa door het benoemen van Kazernes naar hen (Johannes Post Kazerne).
Juist wel. Aangezien ze er zelf voor kozen om een zg. combatant (lid verzetsgroep) te worden. Dus vallen ze onder het HOR en hebben ze dezefde rechten als een normale soldaat mbt krijgsgevangenenschap etc. Maar dat betekent dus ook dat het voor je klep geschoten worden geen oorlogsmisdaad is in de zin van burgers neerschieten.
pi_195035533
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Juist wel. Aangezien ze er zelf voor kozen om een zg. combatant (lid verzetsgroep) te worden. Dus vallen ze onder het HOR en hebben ze dezefde rechten als een normale soldaat mbt krijgsgevangenenschap etc. Maar dat betekent dus ook dat het voor je klep geschoten worden geen oorlogsmisdaad is in de zin van burgers neerschieten.
U snapt het nog steeds niet. Boeren die door Nederlandse militairen worden doodgeschoten zijn burgers, geen combatant.
West-Melanesia
pi_195035546
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, maar als je burgers van Putten gijzelt om de daders te voorschijn laten komen wťl.
En datzelfde gebeurde in Rawagedeh. Of wou je beweren dat de slachtoffers van Rawagedeh (meer dan 400) allemaal militairen waren.
pi_195035649
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Of wou je beweren dat de slachtoffers van Rawagedeh (meer dan 400) allemaal militairen waren.
Juist.
Dit is wat mcmlxiv bedoelde.
West-Melanesia
pi_195035675
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Nee, maar als je burgers van Putten gijzelt om de daders te voorschijn laten komen wťl.
Correct.

quote:
En datzelfde gebeurde in Rawagedeh. Of wou je beweren dat de slachtoffers van Rawagedeh (meer dan 400) allemaal militairen waren.
Nee en tevens correct dat dat een oorlogsmisdaad is en volgens mij stel ik dat ook helemaal niet ter discussie. Ik stel die "duizenden en duizenden" ter discussie want dat is schromelijk overdreven.

Maar goed, dat alle 400 daadwerkelijk non-combatanten waren is een tweede.

En zelfs generaal Spoor vond dat Wijnen vervolgd moest worden voor oorlogsmisdaden.

Anyway, we hebben er nu eentje gevonden, dat staat nog steeds in schril contrast met de "duizenden en duizenden" claim die hier gemaakt werd.

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 13-09-2020 12:22:11 ]
pi_195035779
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Correct.
[..]

Nee en tevens correct dat dat een oorlogsmisdaad is en volgens mij stel ik dat ook helemaal niet ter discussie. Ik stel die "duizenden en duizenden" ter discussie want dat is schromelijk overdreven.

En zelfs generaal Spoor vond dat van Wijnen vervolgd moest worden voor oologsmisdaden.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 10:53 schreef mcmlxiv het volgende: [..] Het is jammer dat je zo'n blinde vlek hebt voor waar het mis gaat wanneer je als militair niet zelf nadenkt en holle frasen als "vaderlandsliefde" of "patriottisme" boven inzicht en de wet stelt. Het sneue is dat je juist daarmee het militaire apparaat schade toebrengt. Militairen die burgers doden zijn moordenaars, eenvoudig zat. nationaliteit, ook Nederlandse militairen.
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 11:17 schreef AchJa het volgende: [..] Burgers die wapens oppakken of een militair pak aantrekken zijn combatant. Misschien zou je je eens moeten verdiepen in de conventie en (non-)combatanten. Dan wordt het wsl een stuk minder zwart wit van voor je.
Niet alle burgers zijn combatant is de juiste formulering
West-Melanesia
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 12:27:54 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195035891
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 12:21 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[..]

[..]

Niet alle burgers zijn combatant is de juiste formulering
burgers zijn nooit combatant
pi_195035925
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

quote:

[..]

Correct.
[..]

En zelfs generaal Spoor vond dat Wijnen vervolgd moest worden voor oorlogsmisdaden.

Anyway, we hebben er nu eentje gevonden, dat staat nog steeds in schril contrast met de "duizenden en duizenden" claim die hier gemaakt werd.
Je hoort het
West-Melanesia
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 12:33:40 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195035986
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:29 schreef Oceanier het volgende:

[..]

[..]

Je hoort het
ik hoor wat?

welke discussie probeer je nu eigenlijk te winnen :?
pi_195035995
Ik zie dat je wat toegevoegd hebt aan je post:

quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 11:30 schreef mcmlxiv het volgende:

Niets is voldoende bewijs voor jou, dat weet je zelf ook heel goed. Alle onderzoek is "fake" of "links" of "gebakken lucht". Gewoon de normale extremistische bullshit als altijd. Alles wat in jouw straatje past is goed, alles wat het tegendeel aantoont wordt genegeerd.
Juist ja... :')

Weer lekker op de man spelen en me ook nog de extremistische hoek induwen, chapeau! Zo kennen we je weer.

quote:
Het is sneu dat je zelf niet inziet dat niemand eigenlijk nog twijfelt aan de kwalijke rol die delen van het Nederlandse leger in het na-oorlogse IndonesiŽ hebben gespeeld, dat niemand nog twijfelt dat er duizenden rotte appels tussen honderdduizenden militairen zaten en dat excessen zeker geen incidenten waren.

Het allersneuste is dat jij het verleden van degenen die wel deugden besmeurd met je ontkenningen, besmeurd met je valse vergelijkingen en besmeurd met je shit over guerrilla's
Nogmaals, doe maar een bron.
pi_195036001
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

Behalve als ze wapens opnemen. Daar geef ik AchJa gelijk in.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 12:35:17 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195036008
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Behalve als ze wapens opnemen. Daar geef ik AchJa gelijk in.
dan zijn ze toch geen burgers meer?

het een sluit het ander uit
pi_195036017
quote:
83s.gif Op zondag 13 september 2020 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik hoor wat?

welke discussie probeer je nu eigenlijk te winnen :?
Jij niet
West-Melanesia
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 12:36:45 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195036036
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:35 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Jij niet
ik wat niet :? :? :?
pi_195036049
quote:
83s.gif Op zondag 13 september 2020 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik wat niet :? :? :?
Uhm, achja
West-Melanesia
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 12:37:51 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195036056
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:37 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Uhm, achja
uhm achja wat?
  zondag 13 september 2020 @ 12:38:10 #46
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_195036062
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:34 schreef AchJa het volgende:
Ik zie dat je wat toegevoegd hebt aan je post:
[..]

Juist ja... :')

Weer lekker op de man spelen en me ook nog de extremistische hoek induwen, chapeau! Zo kennen we je weer.
[..]

Nogmaals, doe maar een bron.
Ik heb je bronnen gegeven, zoals een onderzoek van de universiteit van leiden.
pi_195036081
quote:
83s.gif Op zondag 13 september 2020 12:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

uhm achja wat?
Die hoort het, hoop ik
West-Melanesia
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 12:39:52 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195036086
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 12:39 schreef Oceanier het volgende:

[..]

Die hoort het, hoop ik
die hoort wat hoop je?

probeer nu eens een argument te formuleren
pi_195036159
quote:
83s.gif Op zondag 13 september 2020 12:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

die hoort wat hoop je?

probeer nu eens een argument te formuleren
Is dat nodig?
West-Melanesia
pi_195036183
quote:

[..]

Correct.
[..]

Dat in Putten alle 600 weggevoerde mannen non-combatanten is ook een tweede.
Feit is dat in de officiŽle lezing in de excessennota sprake was van slechts 20 slachtoffers.

Alleen daarom zijn excuses terecht.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')