abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195025012
quote:
Ja, dat kan iedereen vantevoren aan zien komen, maar jij blijft maar denken dat dat dan wel door een moreel appèl dan wel door handhaving is bij te sturen. Reality check: dat gaat niet gebeuren.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:19:55 #262
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195025035
quote:
Wat is hier fucking hell aan? Ik lees alleen maar hele realistische teksten.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195025045
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Geen grote stijgingen bij opnames/doden, dus nog steeds weinig aan de hand.
er is nog steeds geen duidelijkheid wat het virus met mensen doet op de langere termijn. Er zijn al wel voorbeelden van mensen die na maanden geleden besmet zijn geweest met het virus nog steeds chronische klachten hebben
pi_195025138
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:20 schreef Evertjan het volgende:

[..]

er is nog steeds geen duidelijkheid wat het virus met mensen doet op de langere termijn. Er zijn al wel voorbeelden van mensen die na maanden geleden besmet zijn geweest met het virus nog steeds chronische klachten hebben
Ik hoor die verhalen ook.
Helaas zijn hier heel weinig cijfers over.
We kunnen dus met geen mogelijkheid zeggen om hoeveel mensen dit gaat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195025177
quote:

[..]

Dat is ook logisch, dat kost tijd om in kaart te brengen en momenteel is dat een minder hoge prioriteit.
pi_195025178
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:25 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik hoor die verhalen ook.
Helaas zijn hier heel weinig cijfers over.
We kunnen dus met geen mogelijkheid zeggen om hoeveel mensen dit gaat.
daarom kan je het virus ook beter indammen, je gaat toch geen onnodige risico's nemen
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:27:47 #267
432997 Ven1972
Man met humor
pi_195025182
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:43 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De maatregelen direct opheffen als het op de markt komt kan idd niet, wel als het aan genoeg mensen is toegediend, je WEET immers dat er dan groepsimmuniteit is.

Ik bedoel hoe ze kunnen zien of het überhaupt werkt als iedereen in de test nu lagere dosis krijgt als ze besmet raken door de maatregelen (waar het vaccin dan tegen beschermt of niet, dat meet men nu), terwijl het de bedeoling is dat als het breed is uitgerold ze worden opgeheven, dan nemen dossisen virus dus weer toe omdat mensen weer naar lowlands gaan, knuffelen, en dichter bij elkaar zitten in de bios, hoe weet men dan of het dan ook nog net zo effectief is? Dat bedoel ik ;)

Ben gewoon nieuwsgierig.
Dat snap ik, ik wil ook echt heel graag naar gewone normale wereld zonder maatregelen, dus daarom wil ik ook iemand knuffelen, lekker vrijen , zoenen en dicht bij elkaar zitten... En normaal naar sociale feesten in mijn woonplaats.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_195025591
quote:

[..]

Dat is zeker waar, maar ik denk wel dat we 'langere termijn' in context moeten zien. Een paar weken nodig hebben om te herstellen van een heftige griep is ook helemaal niet raar.

Het lijkt (mijn aanname) ook dat vrijwel alle mensen die 'langere termijn' klachten hebben in de periode maart/april besmet lijken te zijn. Veel van de berichten erover zijn van juni/juli, en in veel van die berichten wordt aangegeven dat mensen al 6 tot 8 weken na hun herstel klachten hebben, dus met die aanname zijn mensen minimaal 10 weken daarvoor besmet geraakt. De berichten die ik nu voorbij zie komen gaan in elk geval vooral over mensen uit die periode.

De gewone griep (en dit is absoluut niet bedoeld om Covid-19 en de griep te vergelijken) gaat al 100 jaar rond, en daar is ontzettend veel over bekend. Als we over de lange termijn gaan kijken zal er een percentage mensen zijn die lange termijn klachten eraan overhoudt, maar op het totaal is dat geen groot aantal. We hebben nu minder dan een jaar ervaring met dit virus, dus we weten het gewoon nog niet.
pi_195025638
Denken jullie dat er nu een jaarlijkse covid-achtige ziekte komt? Dat het muteert en naast de griep erbij komt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195025738
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:54 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat er nu een jaarlijkse covid-achtige ziekte komt? Dat het muteert en naast de griep erbij komt?
Eigenlijk wel, ik denk niet dat er een alles oplossend vaccin gaat komen... maar dat het meer als de jaarlijkse griep wordt.

Uiteraard is deze gedachte op niets gebaseerd maar gewoon hoe ik er over denk.
  zaterdag 12 september 2020 @ 20:02:06 #271
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195025781
quote:
Voorlopig schijnt het dus nog niet gemuteerd te zijn terwijl alle grote aantallen besmet zijn. Dus waarschijnlijk muteert ie niet zo makkelijk.
Denk eerder dat ie over enkele decennia uitsterft, veel mensen zullen zelf immuniteit opbouwen en andere nemen een vaccin.

Het virus zal nog lang circuleren bij de mensen die geen vaccin hebben genomen, of die geen immuniteit kunnen opbouwen tegen dit virus.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_195025819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:05 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk zit het probleem hem in elk van de locaties die je noemt. Het is alleen verdomd lastig om in te schatten hoe de verhoudingen liggen, gezien er bij zo'n hoog percentage besmettingen de plaats nog steeds onbekend is.

Maar gezien de karakteristieken van het coronavirus en de community spread die nu weer in hoge mate plaatsvindt is het niet mogelijk om te veronderstellen dat mensen nog steeds overal besmet raken. En dat wordt alleen maar meer zolang de toename blijft voortzetten. Waarbij het risico bij een drukke binnenlocatie uiteraard wel een stuk hoger is dan een rustige buitenlocatie.
Zou er in het buitenland met veel betere contacttracing en minder privacy dan niet meer info moeten zijn dan?

Een Zuid korea zou dit bv in kaart moeten hebben toch?
pi_195025854
quote:
Dit is na SARS en MERS het derde coronavirus dat rondgaat deze eeuw. Het zal vast niet de laatste zijn.
pi_195025935
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:05 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Dit is na SARS en MERS het derde coronavirus dat rondgaat deze eeuw. Het zal vast niet de laatste zijn.
Oh. Dat is ook wel een interessante: Of mensen die dat doorstaan hebben, deze corona makkelijker overleven.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195026236
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Voorlopig schijnt het dus nog niet gemuteerd te zijn terwijl alle grote aantallen besmet zijn. Dus waarschijnlijk muteert ie niet zo makkelijk.
Denk eerder dat ie over enkele decennia uitsterft, veel mensen zullen zelf immuniteit opbouwen en andere nemen een vaccin.

Het virus zal nog lang circuleren bij de mensen die geen vaccin hebben genomen, of die geen immuniteit kunnen opbouwen tegen dit virus.
Hoe kom je hier nu weer bij. Een virus muteert juist continu. Waar zou die 2 in sars cov 2 toch vandaan komen. En ook nu zijn er alweer verschillende strains

Wat ook prima is want een virus muteert meestal naar meer besmettelijk en minder dodelijk
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_195026390
quote:

[..]

Ja, dat word dagelijks benoemd. Vooralsnog lijkt het er toch echt op dat het procentueel gezien echt uitzonderingen zijn, hoe kut het wel niet is. Er is gewoon nog te weinig duidelijkheid om maar extra maatregelen in te voeren omdat er een bepaald percentage mensen er langdurige klachten aan overhoud. Nogal een verschil of het dan gaat om 1% of 20% zeg maar. Meer info is nodig. Persoonlijk verwacht ik dat het wel mee valt. Ik verwacht dat we er dan veel meer over zouden horen naast dat het nu voornamelijk gebruikt word om jongeren in het gareel te houden - gezien het wijzen naar doden en opnames niet echt werkt gezien de lage cijfers. Uitzonderingen heb je bij elke ziekte/aandoening. En in tijden waar er weinig info beschikbaar is grijpen mensen sneller naar geruchten en erg kleine onderzoeken. De meeste mensen verwijzen naar facebook groepen. Tja. Daar kan elke Henk wat roepen natuurlijk. En de onderzoeken die er wél zijn gedaan waren erg kleinschalig. En er werd niet eens een onderscheid gemaakt voor mensen die vóór Corona ook al klachten had.
pi_195026448
quote:
Ik denk niet dat we Corona op gaan lossen met een vaccin eerlijk gezegd; het zal altijd wel rond blijven gaan in enige vorm ja. Is het niet Corona dan komt er wel weer wat anders imo. We moeten leren om ermee te leven zolang het geen extreme vormen aan neemt. Puur een vermoeden hoor. Ik zou niet graag in de schoenen staan van het kabinet, maar het zou fijn zijn als ze verder kijken dan puur een vaccin. Hoe gaan we ons leven weer oppakken als dat vaccin toch niet komt/niet goed genoeg werkt, etc?
  zaterdag 12 september 2020 @ 20:44:53 #278
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_195026813
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:20 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Hoe kom je hier nu weer bij. Een virus muteert juist continu. Waar zou die 2 in sars cov 2 toch vandaan komen. En ook nu zijn er alweer verschillende strains

Wat ook prima is want een virus muteert meestal naar meer besmettelijk en minder dodelijk
Wellicht dat het stammateriaal wat muteert bij het huidige corona virus, maar blijkbaar neemt de sterkte van de ziekte nog niet af. Althans dat zeggen de deskundigen, ik had ook anders gehoopt hoor :)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 12 september 2020 @ 20:56:50 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195027093
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is ook logisch, dat kost tijd om in kaart te brengen en momenteel is dat een minder hoge prioriteit.
Dat blijft dan gek..... dat lijkt dan dat er maar één dokter in de zaal is.
Er zijn genoeg andere mensen en ik mag toch aannemen dat anderen zich focussen op hun onderzoek. Verder ook lastig, met welke tastbare criteria je dan patiënten moet volgen die lijden aan (vaak) ondefinieerbare zaken.

Ik denk ook dat het geen prioriteit heeft omdat er niet zoveel mee te winnen is om te onderzoeken dat een "minderheid" naweeën heeft van een ( technisch "geslaagde" :@ ) behandeling. Genoeg voorbeelden bij andere aandoeningen en operaties. Geneeskunde is ook geen exacte wetenschap en kijkt vooral naar wat lukt en in minder mate waarom dat zo, laat staan niet zo is.

Er al behoorlijk wat onderzoek met wat een verblijf aan de IC kan opleveren: PICS - wiki post intensive care syndrome.
Je gaat sws al willen dat een verblijf op IC niet nodig is en menigeen zal de rest van het leven een streepje geven.

Los daarvan, nog meer glad ijs, is onduidelijk wat een "virus" precies is/doet met een cel/lichaam; laat staan welke bijwerkingen die kan veroorzaken op de langere termijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195027180
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:40 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Tomas Pueyo is ook geen microbioloog/viroloog en toch hebben zijn adviezen ervoor gezorgd dat meerdere landen vele doden en ernstig zieken minder te betreuren hebben. Omdat deze staten tijdig ingrepen met effectieve maatregelen, voordat de epidemie oncontroleerbaar werd. En vervolgens ook goed doorhebben hoe je op duurzame wijze het aantal nieuwe infecties laag kon blijven houden. Het is geen hogere wiskunde.

Ik snap echt niet wat jou bezielt dat je het blijkbaar normaal vindt om in een discussie persoonlijke aanvallen (met taalfouten) te gebruiken die nergens op slaan. Mijn advies is om alsjeblieft bij de inhoud te blijven of anders gewoon niet te reageren.
Tomas Pueyo aanhalen? Net als al je clubjes, de schaamte voorbij.
  zaterdag 12 september 2020 @ 21:04:33 #281
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_195027254
quote:
Ik bleef steken bij dat shirt van die Munz.
pi_195027268
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:01 schreef Gretzl het volgende:

[..]

@:DeVerzamelaar ik kan je van harte aanraden om alle artikelen van Tomas Pueyo op Medium nog eens door te spitten. Dat kan helpen om in te zien welke aanpak/maatregelen effectief zijn voor de bestrijding van het coronavirus en welke niet. Hij legt het op een begrijpelijke manier uit. De coronapandemie heeft wel bewezen dat je echt niet een universitaire graad in virologie of epidemiologie nodig hebt om de basale zaken te begrijpen.
Voor iemand die loopt te drammen dat een wetenschappelijk onderzoek geen peer-review heeft, is het echt bizar dat je zo iemand serieus neemt. Stropop...
  zaterdag 12 september 2020 @ 21:06:32 #283
460440 Viltje
Het antwoord op alles is 42.
pi_195027312
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh. Dat is ook wel een interessante: Of mensen die dat doorstaan hebben, deze corona makkelijker overleven.
Ik heb geen bron, maar ik heb ergens gelezen dat mensen die SARS doorstaan hebben inderdaad gedeeltelijke immuniteit hebben voor dit virus.
pi_195027413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:06 schreef Viltje het volgende:

[..]

Ik heb geen bron, maar ik heb ergens gelezen dat mensen die SARS doorstaan hebben inderdaad gedeeltelijke immuniteit hebben voor dit virus.
Dat zie ik als goed nieuws. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 12 september 2020 @ 21:11:52 #285
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195027433
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:58 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nog wel ja
We mochten toch geen 2 weken grapjes meer maken?
pi_195027468
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

We mochten toch geen 2 weken grapjes meer maken?
Mja. Het is zo afgezaagd.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')