De beweging representeert duizenden Nederlanders. We hoeven niet net zoals de viruswaanzin-wappies met duizenden tegelijk naar een fysieke demo te gaan om een punt te maken. Met veel mensen tegelijk demonstreren geeft ook weer extra risico's, dus beter dat Containment Nu dat juist niet gedaan heeft.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, moet de NOS echt aandacht besteden aan 20 man die iets vinden?
Ik ben uit eigen beweging ook weer grotendeels op kantoor gaan werken. Waar ik thuiswerken aanvankelijk erg relaxed vond (geen reistijd, wekker dus later, muziekje aan) begon ik het sociale aspect erg te missen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Al in juni zat de verkeersdrukte op het oude niveau, alleen het was beter verspreid over de dag, dus (veel) minder files.
En ja, mensen worden thuiswerken steeds meer zat. En terecht. Er is naast corona ook nog zoiets als mentale gezondheid (nog afgezien van de belabberde thuiswerkplekken die sommigen hebben; het aantal fysieke werkgerelateerde klachten is veel hoger dan normaal)
quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
belachelijk, wij zijn geen proefkonijnen zijn, echt zo'n arrogante wetenschaps mentaliteit
Dit is in lijn met het OMT-advies van eind juni waarin stond dat het kabinet de virusverspreiding zoveel mogelijk moest gaan indammen. Jammer wel dat ze juist een beleid in stand houden waarbij dit juist niet mogelijk is.quote:,,We willen het aantal besmettingen zo laag mogelijk houden, dan moet je dus wel zorgen dat het niet uit de hand loopt”, zegt Van Dissel.
een grotere IC capaciteit moet ook nog, aangezien de laatste jaren erg bezuinigd is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Met de huidige cijfers is er alles aan gelegen om het reproductiegetal zo snel mogelijk weer onder de 1 te krijgen. Bij minder dan twee verdubbelingen verder liggen de ziekenhuizen al vol.
Eigenlijk had het kabinet al veel eerder een beleid moeten voeren dat er op gericht is om het reproductiegetal blijven onder de 1 te houden. Dat is de enige uitweg.
I know maar het is simpelweg electoraal voorsorteren. Asscher is vooral wat aan het roepen dat goed klinkt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PvdA en CDA samen komen nergens, dat zijn totaal 28 zetels, zelfs met de VVD erbij kom je niet aan een meerderheid.
Die fysieke demo's zijn eigenlijk een perfecte weergave van hoe het op twitter gaat. Er zijn genoeg mensen die op een genuanceerde manier hun ongenoegen willen uiten, maar er zijn tijdens die demo's altijd een paar roeptoeters die helemaal los gaan en alle aandacht van de media op eisen. Daar heeft niemand iets aan.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De beweging representeert duizenden Nederlanders. We hoeven niet net zoals de viruswaanzin-wappies met duizenden tegelijk naar een fysieke demo te gaan om een punt te maken. Met veel mensen tegelijk demonstreren geeft ook weer extra risico's, dus beter dat Containment Nu dat juist niet gedaan heeft.
Werken is in onze (met name kantoor)contreien vaak meer dan alleen geld verdienen door taken te verrichten. In zekere zin heb je het ultieme deels te pakken, zelf bepalen waar en wanneer je dat werken doet.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:57 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ben uit eigen beweging ook weer grotendeels op kantoor gaan werken. Waar ik thuiswerken aanvankelijk erg relaxed vond (geen reistijd, wekker dus later, muziekje aan) begon ik het sociale aspect erg te missen.
Jammer alleen dat hij een belangrijk deel van het verhaal van Pueyo vergeet te vertellen:quote:Je had in het begin van de uitbraak de beroemde grafiek in een wetenschappelijk artikel over ‘de hamer en de dans’: dat je de eerste golf liefst neerslaat met een hamer, dat was dit voorjaar, en dat je vervolgens gaat zien dat de curve door golft, dan weer wat hoger, dan weer lager na extra maatregelen. In die fase zitten we nu.”
het is maar 2 uur reizen en je bent in the hotspot van NL, het is een pandemie, dus 2 uur/200Km reizen stelt niks voor wereldwijd. het virus kan zo in het rest van het land oplaaien.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik ben dat letterlijk nu aan het doen, geen grap
Er ligt 37 man op de IC met corona en jij gaat neuzelen over een grotere IC-capaciteit?quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een grotere IC capaciteit moet ook nog, aangezien de laatste jaren erg bezuinigd is.
'Wacht maar over twee weken...'quote:37 COVID-patiënten op IC
12 september 2020
Het aantal COVID-patiënten dat op de Intensive Care verblijft, bedraagt 37. Dat is 1 patiënt meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 596 non-COVID-patiënten op de IC, 13 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt 633, 12 minder dan de dag ervoor. Het aantal COVID-opnames buiten de IC bedraagt 138, 2 meer dan gisteren. Het totaal aantal opgenomen COVID-patiënten bedraagt daarmee 175.
Dit blijkt uit de gegevens van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal opgenomen COVID-patiënten blijft stijgen in navolging op het sinds 10 dagen stijgende aantal besmettingen. Driekwart van de opgenomen patiënten ligt in ziekenhuizen in de Randstad. De verwachting is dat het aantal opgenomen patiënten in de komende week verder door zal stijgen.’
is toch makkelijk te voorspellen op landen die voor op ons liggen met ongeveer hetzelfde beleid?quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:07 schreef Gretzl het volgende:
Haha Van Dissel citeert Pueyo in het AD-artikel
[..]
Jammer alleen dat hij een belangrijk deel van het verhaal van Pueyo vergeet te vertellen:
[ afbeelding ]
Nederland is nooit gestart met het zogeheten dansen (wat zich in strategie/beleid laat vertalen als containmentmaatregelen om het aantal nieuwe infecties blijvend laag te houden). We zitten juist in een gevaarlijke nieuwe opleving die allang neergeslagen had kunnen worden.
nu ja, maar het gaat weer opleven, de ic achtervolgt altijd het aantal besmettingen met een vertraging.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Er ligt 37 man op de IC met corona en jij gaat neuzelen over een grotere IC-capaciteit?
Klopt veel deskundigen en dan bedoel ik virologen, micro biologen en epidemiologen hebben dat al vaker gezegd. In Nieuw Zeeland weten ze ook niet precies hoe de laatste uitbraak komt. Het vermoeden is bevroren geimporteerd voedsel of vogels die van oudsher al virusverspreiders zijn. In Nederland zou dat beleid beteken dat we van lock down naar lock down rennen. Maar goed aangezien dit topic een ego kamer is voor containment nu heeft het weinig zin om het er over te hebben.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland was niet open en Nieuw-Zeeland zijn 2 eilanden. Nederland heeft open grenzen die niet eens af te sluiten zijn met andere Europese landen. Nou niet doen alsof we NZ hadden kunnen kopieren, dat is niet haalbaar in Nederland, punt.
Ik denk inderdaad dat we binnen afzienbare tijd weer op 1000 coronapatiënten op de IC zitten, in weerwil van al die maanden waarin het ondanks het aantal positieve testen niet tot nauwelijks oploopt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu ja, maar het gaat weer opleven, de ic achtervolgt altijd het aantal besmettingen met een vertraging.
Op zichzelf een aardige taalkundige verspreking.quote:
Zeg maar gerust 'geen'.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Geen al te grote stijgingen vooralsnog.
Is maar goed dat dat dagelijks gepost word, dan vergeten we het niet.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nu ja, maar het gaat weer opleven, de ic achtervolgt altijd het aantal besmettingen met een vertraging.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Mijn aanname is warmer weer, dus meer weerstand. Mensen die in een risicogroep zitten en bang zijn die meer afstand nemen en daardoor buiten de drukte etc blijven. Mensen die beter opletten wanneer ze bij iemand in de buurt zijn waarvan ze weten dat die verzwakt is. Misschien is het virus inderdaad wel zwakker geworden. Ik zou daar in elk geval ook graag wel wat onderzoek van zien.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 'geen'.
Maar misschien dat iemand hier mij uit kan leggen waarom de ziekenhuisopnames laag blijven ondanks al weken oplopende besmettingen? En dan graag wat diepgaander dan 'wacht maar, het gaat nog wel stijgen', want dat hoor ik al vanaf mei.
edit: quote was van een eerder geval.quote:Farmaceut AstraZeneca en de universiteit van Oxford hebben het testen van hun coronavaccin in het Verenigd Koninkrijk hervat. De Britse toezichthouder op de volksgezondheid heeft daar toestemming voor gegeven.
quote:De telefoon staat roodgloeiend bij de GGD's, na de aankondiging van minister De Jonge gisteren dat personeel in de zorg en het onderwijs voorrang krijgt bij coronatesten. "We hebben vanochtend 30 procent meer telefoontjes binnengekregen dan normaal op een zaterdag", zegt GGD-directeur Sjaak de Gouw.
"Veel mensen zeiden dat ze in het onderwijs werken en vroegen of ze vandaag nog getest konden worden." De eerste mensen zullen eind volgende week met voorrang kunnen worden getest, voorspelt Gouw.
Ook de ziekenhuisopnames blijven vrij laag. Hoewel ik ook het idee heb dat men er inderdaad vrij snel weer vanaf is.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:30 schreef chratnox het volgende:
Belangrijk is denk ik ook wel dat de behandelmethoden in het ziekenhuis veel beter zijn dan in maart/april, wat denk ik ook een reden is dat bijna niemand meer op de IC komt. Bij gewone opname kunnen ze veel meer dan toen, weten beter wat aanslaat.
Of jij dat daaruit begrijpt kan ik niet beoordelen. Als dat zo is heb je het in ieder geval verkeerd begrepen...quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:30 schreef Cynicio het volgende:
Begrijp ik hieruit dat men voorrang kan krijgen door gewoon te liegen dat ze in het onderwijs werken? Is hier een controle op?
[..]
Behalve die grote groepen met langdurige klachten he. Feestboek heeft niet voor niets een groep!quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ook de ziekenhuisopnames blijven vrij laag. Hoewel ik ook het idee heb dat men er inderdaad vrij snel weer vanaf is.
Hoe gaat dat dan? Moet je een salarisstrook overleggen?quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Of jij dat daaruit begrijpt kan ik niet beoordelen. Als dat zo is heb je het in ieder geval verkeerd begrepen...
Omdat het al vrij lang duidelijk was dat "besmettingen" en besmet zijn geen moer zegt over Corona kunnen overdragen aan anderen.. dat onderzoek is pas enkele dagen geleden gestart notabene.. na maanden ellende nu pas onderzoeken of een fractie Corona na 100x vermenigvuldigd in het lab iemand kan besmetten...het lijkt verdorie net wel een complotje om de angst er flink in te houden tot dat vaccin er isquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 'geen'.
Maar misschien dat iemand hier mij uit kan leggen waarom de ziekenhuisopnames laag blijven ondanks al weken oplopende besmettingen? En dan graag wat diepgaander dan 'wacht maar, het gaat nog wel stijgen', want dat hoor ik al vanaf mei.
Het verhaal 'het zijn alleen maar jongeren' kunnen we ook moeilijk blijven verkopen, want al die jongeren zouden toch hun oma besmetten?
De signaalwaardes zijn er niet voor niets toch? Net als het mislukken van het testbeleid en BCO wat de afgelopen weken duidelijk is geworden. Genoeg tekenen aan de wand voor het kabinet zou je zeggen om nu niet een tweede keer ernstig achter de feiten aan te blijven lopen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 'geen'.
Het verhaal 'het zijn alleen maar jongeren' kunnen we ook moeilijk blijven verkopen, want al die jongeren zouden toch hun oma besmetten?
Beter nieuws. Goed dat ze voorzichtig waren maar dit was ook wel te verwachten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:30 schreef DireStraits7 het volgende:
Ondertussen in vaccinland... https://nos.nl/artikel/23(...)tten-vaccintest.html
[..]
[..]
Geen idee hoe dat systeem eruit komt te zien. Ik kan me best voorstellen dat het via je werkgever geregeld moet worden. Hoewel het ook wel weer heel Nederlands zou zijn om 'uit te gaan van de eerlijkheid van de burger'.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:34 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hoe gaat dat dan? Moet je een salarisstrook overleggen?
Mijn broer (leraar) kan gewoon voorrang krijgen via de huisarts. Moest zich laten testen van de school waar hij werkt. En hij woont of werkt niet in Friesland.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:30 schreef Cynicio het volgende:
Begrijp ik hieruit dat men voorrang kan krijgen door gewoon te liegen dat ze in het onderwijs werken? Is hier een controle op?
[..]
Zo lijkt het wel inderdaad, vraag me af hoe ver ze gaan om dit te checken. Wel opmerkelijk dat er dus meteen om 08u 30.000 mensen bellen voor een test. Hoeveel daarvan zullen daadwerkelijk klachten hebben?quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:30 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Hoe kun je die eerste conclusie al trekken als het onderzoek pas net begonnen is?quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:34 schreef 5thencounter het volgende:
Omdat het al vrij lang duidelijk was dat "besmettingen" en besmet zijn geen moer zegt over Corona kunnen overdragen aan anderen.. dat onderzoek is pas enkele dagen geleden gestart notabene..
3 verklaringen die ik kan geven. Het virus gaat nu vooral rond onder gezonde mensen die niet zo ziek worden als de risico groep. De risico groep isoleert zich beter. Wat ook kan van de week is een onderzoek gepubliceerd dat hoe meer virus je binnen krijgt hoe zieker je wordt. Dus kan best zijn dat door de maatregels mensen die besmet raken gewoon minder virus binnen krijgen dan voorheen. Mensen zijn toch voorzichtiger. Maar welke het precies is durf ik ook niet te zeggen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Zeg maar gerust 'geen'.
Onzin. Die ene persoon bleek MS te hebben zonder dat te weten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:04 schreef 5thencounter het volgende:
Astra Seneca heeft de tests weer hervat, niets over die ene zieke, onderzoek gesloten
Heel verstandig, er staan miljarden op het spel
Ik reageer even vanaf hier, want de rest is het gebruikelijke riedeltje...quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:35 schreef Gretzl het volgende:
Er zijn hier al meerdere verklaringen gegeven waarom er nu waarschijnlijk meer vertraging zit tussen de geregistreerde besmettingen en de ziekenhuisopnames.
Dat de huidige aantallen niet vergelijkbaar zijn met het aantal positieve testen in maart/april is evident. De vraag is echter hoe onvergelijkbaar. Het maakt nogal een verschil als we nu te maken hebben met een factor 10 of factor 100 i.v.m. maart/april. Vooralsnog lijken deze aantallen nauwelijks impact te hebben op de daadwerkelijke ziekenhuisopnames.quote:Bedenk ook dat in maart-april Nederlanders praktisch alleen getest werden als ze al doodziek in het ziekenhuis waren beland. Of in datzelfde ziekenhuis werkten. De rest van het land werd domweg niet getest. Nu worden Nederlanders in een vroegtijdig(er) stadium getest, althans dat is de bedoeling als het testbeleid weer voldoende functioneert.
Pure speculatie. En ik hoor het al sinds mei. Iedere keer wordt een nieuwe golf aangekondigd en deze blijft iedere keer uit. Ook vriendje Slagter heeft deze voorspeld en moest met de staart tussen de benen de uitspraken terugnemen.quote:Het is echt niet zo raar om te veronderstellen dat we de serieuze piek qua ziekenhuis-/IC-opnames met het huidige beleid gewoon alsnog gaan krijgen, zij het wat later dan bij de eerste golf.
Dat onderzoek is nu pas begonnen vanwege de twijfels over de testmethode, een gemiddeld mens heeft honderden virussen aan boord waar je uit kan kweken wat je wiltquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe kun je die eerste conclusie al trekken als het onderzoek pas net begonnen is?
Hier heb ik ook wel eens over nagedacht. Dit is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Ondanks dat sommigen graag willen geloven dat het gewoon weer zoals vroeger was, is dat absoluut niet zo. Bedenk dat veel mensen in maart bv. besmet werden in een kleffe apres-skihut in Oostenrijk. Al lallend, knuffelend en zoenend ging men de lente in. En dezelfde taferelen uiteraard in Brabant.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:37 schreef ipa84 het volgende:
Wat ook kan van de week is een onderzoek gepubliceerd dat hoe meer virus je binnen krijgt hoe zieker je wordt. Dus kan best zijn dat door de maatregels mensen die besmet raken gewoon minder virus binnen krijgen dan voorheen. Mensen zijn toch voorzichtiger.
Dat wist ik niet, er werd geen verklaring gegeven bij het artikel wat ik lasquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin. Die ene persoon bleek MS te hebben zonder dat te weten.
Je gooit nu gewoon maar wat dingen op één hoop. Iets met de klok en de klepel.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:43 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat onderzoek is nu pas begonnen vanwege de twijfels over de testmethode, een gemiddeld mens heeft honderden virussen aan boord waar je uit kan kweken wat je wilt
Tja, ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt maar het is gewoon bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:44 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Dat wist ik niet, er werd geen verklaring gegeven bij het artikel wat ik las
De tijd zal het leren , ik lees ook maar wat in het rondquote:Op zaterdag 12 september 2020 17:45 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je gooit nu gewoon maar wat dingen op één hoop. Iets met de klok en de klepel.
Het is natuurlijk sappiger om te vermoeden dat er iets onder de pet geschoven wordt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt maar het is gewoon bekend gemaakt.
Dat was toch een eerder geval, niet het meest recente geval?quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Onzin. Die ene persoon bleek MS te hebben zonder dat te weten.
quote:https://nos.nl/artikel/23(...)tten-vaccintest.html
Een woordvoerder van het Europees Medicijnagentschap (EMA) bevestigde gisteren tegen de NOS, dat de proefpersoon die ziek geworden was een acute ontsteking van het ruggenmerg had. In juli was er een deelnemer die vergelijkbare klachten had. Het onderzoek van AstraZeneca werd ook toen stilgelegd. Na onderzoek bleek dat deze deelnemer, zonder het te weten, leed aan multiple sclerose. Na een paar dagen kon het onderzoek toen worden hervat.
quote:Tja, ik weet niet waar jij je nieuws vandaan haalt maar het is gewoon bekend gemaakt.
Zijn de resultaten van de fase 3 studies die nu lopen straks dan wel betrouwbaar?quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:44 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hier heb ik ook wel eens over nagedacht. Dit is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Ondanks dat sommigen graag willen geloven dat het gewoon weer zoals vroeger was, is dat absoluut niet zo. Bedenk dat veel mensen in maart bv. besmet werden in een kleffe apres-skihut in Oostenrijk. Al lallend, knuffelend en zoenend ging men de lente in. En dezelfde taferelen uiteraard in Brabant.
De medische wetenschappers zullen het ook niet precies zeggen over hoe lang je immuun bent tegen het virus als je gevaccineerd bent, meestal zal dus ook helaas niet levenslang immuniteit zijn(dat willen we echt heel graag hebben). Maar resultaten zullen over paar maanden bekend worden gemaakt als alle klinische proeven zijn gedaan. Je vraagt of resultaten betrouwbaar zijn, moet het ook uitwijzen aan een vaccin goed en veilig werkt, dan is aan de medische autoriteiten een zaak om te beoordelen of dit wel betrouwbaar of niet. Nu is nog wel veel onduidelijkheden over precieze werking van een kandidaat-coronavaccin.quote:Op zaterdag 12 september 2020 18:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Zijn de resultaten van de fase 3 studies die nu lopen straks dan wel betrouwbaar?De bedoeling is immers dat de maatregelen weer worden opgeheven zodra genoeg mensen gevaccineerd zijn (en paar weken voor opbouw immuniteit natuurlijk), dan gaat men dat weer doen, hoe weet men dan dat het vaccin dan nog werkt? hmm...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |