abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195022180
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:20 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Met de aantallen van juni/begin juli had Nederland gewoon Nieuw-Zeeland kunnen kopiëren hoor. Andere Europese landen hebben dit wel gedaan. Die hebben de absolute nul nog niet bereikt, maar houden de viruscirculatie wel al geruime tijd zeer laag waardoor ze niet de issues hebben als waar Nederland nu wel weer mee kampt. En hun samenleving is ook gewoon open.
Nieuw-Zeeland was niet open en Nieuw-Zeeland zijn 2 eilanden. Nederland heeft open grenzen die niet eens af te sluiten zijn met andere Europese landen. Nou niet doen alsof we NZ hadden kunnen kopieren, dat is niet haalbaar in Nederland, punt.
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:27:37 #177
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195022230
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland was niet open en Nieuw-Zeeland zijn 2 eilanden. Nederland heeft open grenzen die niet eens af te sluiten zijn met andere Europese landen. Nou niet doen alsof we NZ hadden kunnen kopieren, dat is niet haalbaar in Nederland, punt.
Tuurlijk kan dat wel. Je hoeft niet exact hetzelfde eindresultaat te bereiken om succes te boeken. Zijn Thailand en Vietnam ook twee eilanden? :N

https://www.endcoronavirus.org/countries

En kun je mij aantonen dat het feit dat we nu weer op +1200 nieuwe gevallen per dag zitten vooral door de open grenzen is veroorzaakt? Dat de tweede golf vooral de schuld van de toeristen die naar Nederland kwamen en de Nederlanders die in andere Europese landen op vakantie gingen en daar besmet raken?

Lijkt me dat het toch vooral een kwestie van binnenlandse verspreiding is geweest, als je afgaat op de gegevens van het BCO.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195022239
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:51 schreef Gretzl het volgende:
#BreekDeGolf is intussen trending. Hopelijk gaat het voor meer urgentiebesef zorgen bij het kabinet en de oppositie.
[ twitter ]
Laatst was Van Dissel trending omdat hij een vermeend pedofiel zou zijn... Ik ben wel een beetje klaar met al die twitter-draadjes. |:(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:32:39 #179
473584 Gretzl
pi_195022294
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:28 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Laatst was Van Dissel trending omdat hij een vermeend pedofiel zou zijn... Ik ben wel een beetje klaar met al die twitter-draadjes. |:(
Als dat een actie met voorbedachte rade is geweest dan is dat treurig :'(

Maar hiermee haal je het punt van #BreekDeGolf niet onderuit. Het is niet ongelofelijk ingewikkeld om op twitter de zin van de onzin te onderscheiden.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_195022321
Voel me echt een verlicht mens dankzij de Twitter zelfstudie die ik hier toch maar mooi dagelijks meepik.
Go hard or go home
pi_195022341
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Die gezellige samenkomsten zoals jij ze noemt zijn op advies van Rutte himself verplaatst van bij tante Beppie thuis naar het lokale zalencentrum. Resultaat is natuurlijk niet wezenlijk anders, maar ach het was een vriendelijk gebaar naar de door de lockdown ernstig gedupeerde horeca :) . Zo'n feestje of verjaardag in besloten kring is bovendien erg goed controleerbaar, het probleem is alleen dat het veel te grootschalig is. Ook veel winkels zijn gewoon absurd druk eigenlijk nergens is men in staat nog anderhalve meter afstand te houden. Terwijl dat vanaf meet af aan de kern was van het hele cororonabeleid waar alle andere maatregelen om draaiden. Er hoeft nu niks dicht maar beperk in godsnaam je bezoekers zodat ze afstand kunnen houden. Dat is namelijk bewezen effectief geweest.
De feestjes, winkelbezoeken en dat soort dingen gingen tijdens de zomermaanden waarin het zo goed ging toch ook gewoon door, het is niet alsof mensen zijn gestopt boodschappen te doen. Als je kijkt naar de groei zijn er nu een aantal dingen anders: Wordt meer getest (waarmee je logischerwijs meer - ook milde - besmettingen vindt), er zijn weer veel meer contactmomenten (scholen open, vakantieverkeer, meer mensen op kantoren (kijk maar naar drukte op de weg).

Ik ben geen expert, maar het is niet logisch dat we 2 tot 3 maanden vrijwel niets in de cijfers zagen en de cijfers nu oplopen, en we nu ineens dingen die in juni ook al gedaan werden moeten stoppen.
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:36:15 #182
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195022350
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee, Sjerry snapt er niet zoveel van. Maar goed, alfa's en statistiek, het blijft een lastig verhaal. Het heeft niets te maken met 'patiënten zonder klachten bestempelen als besmet'.
Het heeft te maken met een ander statistisch fenomeen. Een medische test heeft altijd twee eigenschappen. Enerzijds de sensitiviteit, de mate waarin positieve gevallen worden gedetecteerd en anderzijds specificiteit, de mate waarin negatieve gevallen correct worden geïdentificeerd.

[kni]
Goed uitgelegd verhaal. Sensitiviteit is de mate van terechte gemeten besmetting en de Specifiteit die van terechte afwezigheid. Hoe dichter bij 100%, hoe zekerder en "bruikbaarder" een test wordt voor wat/wie dan ook.

Echter de adder onder mijn gras is dat men zich in maatregelen vooral laat leiden door het aantal (Sensitiviteit) positieve testen die verder wordt aangewakkerd op grond van zelf veronderstelde symptomen. Een virusdetectie zelf zegt (mij) niet veel over (individuele) besmettelijkheid, gevolgen etc.etc.

Het "gevaar" met testen zit hem imo deels ook dat men dan mist alsmede dat de ene test/type/methode niet de andere is. Afwezigheid van een besmetting zegt ook niets over een toekomstig (ander) verloop.
Onderlinge verschillen van testmethode, ook in moment & locatie etc, kan een oorzaak zijn in soms wat "onverklaarbare" afwijkingen van testwaarden.

Een ander ding wat mij bezighoudt wat men nu precies met het testen voor ogen heeft. Het lijkt vooral om op grond van "testwaarden"; een "verspreiding" vast te stellen om die middels maatregelen, (meent?) af te remmen.
Dat die maatregelen "soms" (hoe vaak?) zelf nauwelijks aantoonbaar resultaat heeft voor die "bestrijding", wordt dan ihkv beter-geschoten-dan-gemist voor lief genomen. Ik denk bv aan mondkapjes/desinfectie omdat die daarmee het wel effectievere gedrag dan bewuster maakt zoals vermijden/ontwijken/afstandhouden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195022359
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:43 schreef Gretzl het volgende:
1242 :'(

[ twitter ]
hoeveel mensen reizen van Limburg naar de randstad en terug per dag?
pi_195022372
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:35 schreef chratnox het volgende:

[..]

De feestjes, winkelbezoeken en dat soort dingen gingen tijdens de zomermaanden waarin het zo goed ging toch ook gewoon door, het is niet alsof mensen zijn gestopt boodschappen te doen. Als je kijkt naar de groei zijn er nu een aantal dingen anders: Wordt meer getest (waarmee je logischerwijs meer - ook milde - besmettingen vindt), er zijn weer veel meer contactmomenten (scholen open, vakantieverkeer, meer mensen op kantoren (kijk maar naar drukte op de weg).

Ik ben geen expert, maar het is niet logisch dat we 2 tot 3 maanden vrijwel niets in de cijfers zagen en de cijfers nu oplopen, en we nu ineens dingen die in juni ook al gedaan werden moeten stoppen.
Mee eens. Ik stond afgelopen week zowaar weer in de file op weg naar huis. Het lijkt erop dat het thuiswerken langzaamaan meer losgelaten wordt. Ik zou hier wel eens cijfers van willen zien.
pi_195022375
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:53 schreef Elan het volgende:

[..]

Geloof ik niet er gaat op lokaal niveau hard aan de noodrem getrokken worden. Ik verwacht maandag of dinsdag al.
denk ik ook, maximaal niet later dan dinsdag
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 16:38:57 #186
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195022384
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik ben dat letterlijk nu aan het doen, geen grap :D
pi_195022425
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:32 schreef Gretzl het volgende:
Maar hiermee haal je het punt van #BreekDeGolf niet onderuit. Het is niet ongelofelijk ingewikkeld om op twitter de zin van de onzin te onderscheiden.
Het is ook niet moeilijk om met onzin trending te worden op Twitter. Ik geef er alleen maar mee aan dat ik heel weinig waarde hecht aan wat er wel/niet trending is op Twitter.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:42:26 #188
473584 Gretzl
pi_195022448
quote:

[..]

Geen idee, mag hopen dat de Limburgers wiens werkgever zich in de Randstad bevindt nog steeds zoveel mogelijk vanuit huis kunnen werken.
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:42:56 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195022455
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:45 schreef Gretzl het volgende:
Deze woorden van Lodewijk Asscher van 4 augustus 2020 staan nog altijd als een huis:
[..]

Hij (Asscher) kan zo samenwerken met het CDA: de Jonge wil ook (met al het andere) het levensgevaarlijke (Grapperhaus) virus uitroeien. Gelukkig hebben we dan het opportunistische VVD om koers te houden.
pi_195022469
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:38 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Mee eens. Ik stond afgelopen week zowaar weer in de file op weg naar huis. Het lijkt erop dat het thuiswerken langzaamaan meer losgelaten wordt. Ik zou hier wel eens cijfers van willen zien.
Al in juni zat de verkeersdrukte op het oude niveau, alleen het was beter verspreid over de dag, dus (veel) minder files.

En ja, mensen worden thuiswerken steeds meer zat. En terecht. Er is naast corona ook nog zoiets als mentale gezondheid (nog afgezien van de belabberde thuiswerkplekken die sommigen hebben; het aantal fysieke werkgerelateerde klachten is veel hoger dan normaal)
pi_195022475
quote:

[..]

Hoeft niet per se, he? Je kan ook een situatie voorstellen van een gezin wat in, zeg, Utrecht woont waar de man in Limburg werkt en de vrouw in Amsterdam. Dat spreid dan aardig, natuurlijk.
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:44:45 #192
473584 Gretzl
pi_195022487
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:41 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het is ook niet moeilijk om met onzin trending te worden op Twitter. Ik geef er alleen maar mee aan dat ik heel weinig waarde hecht aan wat er wel/niet trending is op Twitter.
True, maar het zegt wel iets over wat er in het Nederlandse taalgebied leeft.

Het is waarschijnlijk wel makkelijker om trending te zijn op twitter dan genoemd te worden te worden in het NOS livelog :D

Over enkele weken zal een meerderheid van de Nederlanders waarschijnlijk zeggen dat het kabinet andermaal te lang gewacht heeft met ingrijpen op de plaatsen waar het virus wild om zich heen slaat.
pi_195022508
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hij (Asscher) kan zo samenwerken met het CDA: de Jonge wil ook (met al het andere) het levensgevaarlijke (Grapperhaus) virus uitroeien. Gelukkig hebben we dan het opportunistische VVD om koers te houden.
PvdA en CDA samen komen nergens, dat zijn totaal 28 zetels, zelfs met de VVD erbij kom je niet aan een meerderheid.
pi_195022523
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:44 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk wel makkelijker om trending te zijn op twitter dan genoemd te worden te worden in het NOS livelog :D

[ afbeelding ]
Over enkele weken zal een meerderheid van de Nederlanders waarschijnlijk zeggen dat het kabinet andermaal te lang gewacht heeft met ingrijpen op de plaatsen waar het virus wild om zich heen slaat.
Tja, moet de NOS echt aandacht besteden aan 20 man die iets vinden?
pi_195022525
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:44 schreef Gretzl het volgende:
Mwa, het is echt een select, bepaald type mens dat nog op Twitter zit. En dat zijn over het algemeen niet de meest genuanceerde mensen (op zich niet vreemd als je favoriete platform er één is waarin je alles in 280 tekens moet doen).

Twitter representeert voor mij voor de flanken dan wat er daadwerkelijk leeft bij de meerderheid.
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 16:51:41 #196
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_195022595
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Al in juni zat de verkeersdrukte op het oude niveau, alleen het was beter verspreid over de dag, dus (veel) minder files.

En ja, mensen worden thuiswerken steeds meer zat. En terecht.
Dit varieert ook. Ik werk nog steeds laten we zeggen voor 80% thuis en ik vind het (nog steeds) súper relaxed.
In mijn team zijn het vooral de oudere medewerkers die er meer moeite mee schijnen te hebben vreemd genoeg.
Ander collegaatje van me van 25 vindt het ook erg fijn en rustgevend.

Je hebt bijv niet te dealen met 2X per dag reistijd. Drukte in ov/autoweg waar je doorheen moet etc. En vooral voor mij, ik zit als ik thuiswerk niet in een drukke kantoorruimte met nog 8 andere 'haantjes' die continu luidkeels overleggen / ouwehoeren en/of zitten te bellen.
Mijn concentratie thuis is vele malen groter omdat ik niet non stop afgeleid raak.

Dus nee, niet iedereen vindt thuiswerken een probleem :)
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:53:43 #197
473584 Gretzl
pi_195022612
Mocht iemand gisteren niet in de gelegenheid zijn geweest om het onthullende stuk van Follow The Money over de belangenverstrengeling inzake het Nederlandse testbeleid te lezen dan kan dat alsnog via deze pdf-link. Aanrader :)
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:54:52 #198
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195022623
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:23 schreef Elan het volgende:

[..]

Die gezellige samenkomsten zoals jij ze noemt zijn op advies van Rutte himself verplaatst van bij tante Beppie thuis naar het lokale zalencentrum. Resultaat is natuurlijk niet wezenlijk anders, maar ach het was een vriendelijk gebaar naar de door de lockdown ernstig gedupeerde horeca :) . Zo'n feestje of verjaardag in besloten kring is bovendien erg goed controleerbaar, het probleem is alleen dat het veel te grootschalig is. Ook veel winkels zijn gewoon absurd druk eigenlijk nergens is men in staat nog anderhalve meter afstand te houden. Terwijl dat vanaf meet af aan de kern was van het hele cororonabeleid waar alle andere maatregelen om draaiden. Er hoeft nu niks dicht maar beperk in godsnaam je bezoekers zodat ze afstand kunnen houden. Dat is namelijk bewezen effectief geweest.
Doorgaans zal op een zakelijk locatie, het wat eenvoudiger zijn om de maatregelen te (laten op)volgen.
Thuis iemand (van jezelf) opstellen als toezichthouder is zelf dan het feestje missen.

Doorgaans zul je thuis niet veel meer dan conform regels zeg totaal een man of 8 kunnen herbergen. Dan moet je al beschikken over een forse woonkamer (40m2+) . Ik kom zelf in zaaltjes waar men als maatstaf 1 gelijktijdige bezoeker per 10m2 hanteert.
In winkels is in principe de afstand goed te handhaven, niet zo zeer door 1.5m maar simpelweg crowdcontrol die dan zelf aanleiding is tot minder mensen per oppervlakte.
  zaterdag 12 september 2020 @ 16:55:26 #199
473584 Gretzl
pi_195022627
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Mwa, het is echt een select, bepaald type mens dat nog op Twitter zit. En dat zijn over het algemeen niet de meest genuanceerde mensen (op zich niet vreemd als je favoriete platform er één is waarin je alles in 280 tekens moet doen).

Twitter representeert voor mij voor de flanken dan wat er daadwerkelijk leeft bij de meerderheid.
Er zitten anders ook nog steeds veel journalisten en wetenschappers op, die zich wel degelijk genuanceerd uitdrukken. Wat niet wegneemt dat het twitterriool ook bestaat, genoeg tweeps met wie je onmogelijk een discussie op de inhoud kunt voeren.
pi_195022654
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:02 schreef Gretzl het volgende:
Iemand al het interview met Van Dissel in het AD gelezen? Wat vinden jullie van zijn uitspraken?
[ twitter ]
belachelijk, wij zijn geen proefkonijnen zijn, echt zo'n arrogante wetenschaps mentaliteit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')