abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 14:58:25 #51
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_195020750
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:10 schreef Fushia2 het volgende:

[..]

Ben jij een gespierde opa?? :o
Nee, geen opa }:|
F.K.A. SuperwormJim
pi_195020882
quote:
16s.gif Op zaterdag 12 september 2020 14:36 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Massamoord. :'(


Turkse gym zeker. ;(
Autocorrect. Inderdaad een oude stalinistische gym.
Whatever...
pi_195021442
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Autocorrect. Inderdaad een oude stalinistische gym.
:D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195022911
Split schema borst/schouder/triceps en rug/biceps . Benen verdeeld over de 4 dagen. 3 set en dan 12/15 rep range. 3tot 4 oefeningen per spiegroep. Op de trainingsdagen in de ochtend cardio op de dagen dat ik geen krachttraining doe in de avond cardio + wat mobiliteit oefeningen.
pi_195025013
Waarom split schema ipv full body?
pi_195026156
Hoe denken jullie over aantal reps en sets voor spiermassa? Hoeveel per workout en hoeveel per week @ sets?

En voor kracht?

Hebben jullie daarmee geëxperimenteerd?

Ik heb soms een beetje de 'fear of lost potential'. Ik deed eerst 6 sets per oefening per workout, 12 per week (2x6 pw), maar vond ik toch een beetje veel. Toen naar 4 sets per workout, 8 pw, maar nu weer naar 5 sets, 10 pw. Meestal rond de 8 reps, waarbij het vooral bij de laatste set de 8e rep dicht tegen falen aanzit. (net lukt dus). Alles full rom.

Eerste set heb ik ook een veel hoger max gewicht potentie, dan met opbouw van laag naar hoog.
pi_195026505
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:18 schreef Rupibma het volgende:
Waarom split schema ipv full body?
Als je online schema's zoekt, vind je toch wel veel split schema's waarbij je qua frequentie elke spiergroep maar 1 dag per week traint, terwijl de hersteltijd waarschijnlijk toch wel meer toestaat, zeg 2 of 3 keer, afhankelijk van de persoon en spiergroep. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt ook dat een hogere frequentie zowel meer kracht als massa oplevert (bijvoorbeeld 6 sets op 1 dag, versus 8 sets verdeeld over twee dagen).
pi_195026926
Het hangt er vanaf naar wie je luistert en hoe serieus je bent.

Als beginner maakt het niets uit. Ga gewoon trainen, zorg voor de juiste techniek en het gaat prima.

Ik doe zelf al vrij lang 5x5 voor main lifts en 3x8-12 voor assistance. 5 is een beetj de middenweg tussen kracht en wat hypertrofie. Wil je alleen kracht ga je mikken op 1-3 reps. Rond de 10 zit je meer in bb range. En bij 20, Nouja dan verzuur je aardig. Eigenlijk altijd zoveel reps doen tot failure of bijna failure.

1 rep is max force, 20
Reps is anaeroob glycolytisch.

Voor zover ik weet en heb gelezen moet je elke spier groep 2x per week meepakken en heb je als beginner voldoende aan 1-3 werksets, als intermediate (als dat al bestaat) een stuk of 5 en als advanced heb je er 10-12 nodig om voldoende activatie te krijgen. 3x per week trainen geeft wel meer resultaat, maar niet zoveel meer als van 1 naar 2.

Althans, dat is wat ik weet van wat er wetenschappelijk bekend is.
Whatever...
pi_195027055
Bro split is aangetoond minder effectief dan full body. Wil niet zeggen dat je niet vooruit kunt gaan trouwens.

Ik doe 3x full body maar wel 3 hele verschillende trainingen. En daarnaast nog wat cardio op herstel dagen.
Whatever...
pi_195027090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:55 schreef Spanky78 het volgende:
Bro split is aangetoond minder effectief dan full body. Wil niet zeggen dat je niet vooruit kunt gaan trouwens.

Ik doe 3x full body maar wel 3 hele verschillende trainingen. En daarnaast nog wat cardio op herstel dagen.
Netjes.
Hoe ervaar je de resultaten?
Definitely not CIA
pi_195027275
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:18 schreef Rupibma het volgende:
Waarom split schema ipv full body?
Ik train nu ongeveer 10 jaar en heb een hoop verschillende schema's geprobeerd. Dit vind ik gewoon het fijnste voor mezelf.
pi_195027287
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Netjes.
Hoe ervaar je de resultaten?
Uitstekend. Ik train vooral op kracht (5x5) maar ik ben inmiddels aardig gegroeid. Meer dan veel
Jongens die alleen maar in de kabels hangen op de sportschool en te veel curlen.

Squatten, ohp, bench, deadlift, bor zijn voor mij de basis. De rest komt er bij. Maar dan liever pullups, dips, leg raises etc. Dus weinig isolatie. Dat heeft alleen zin als je echt vaak traint en serieus bodybuilding doet.

Inmiddels wel meer variatie, maar ik kan iedereen aanraden gewoon te beginnen met StrongLifts 5x5 vanaf niets. Of iets dergelijks, greyskull of iets anders met als
Basis compound lifts.
Whatever...
pi_195027344
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Uitstekend. Ik train vooral op kracht (5x5) maar ik ben inmiddels aardig gegroeid. Meer dan veel
Jongens die alleen maar in de kabels hangen op de sportschool en te veel curlen.

Squatten, ohp, bench, deadlift, bor zijn voor mij de basis. De rest komt er bij. Maar dan liever pullups, dips, leg raises etc. Dus weinig isolatie. Dat heeft alleen zin als je echt vaak traint en serieus bodybuilding doet.

Inmiddels wel meer variatie, maar ik kan iedereen aanraden gewoon te beginnen met StrongLifts 5x5 vanaf niets. Of iets dergelijks, greyskull of iets anders met als
Basis compound lifts.
Pics
pi_195027366
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:08 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Pics
Ik ben hier lekker anoniem. Dat houd ik graag zo
Whatever...
pi_195027394
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Uitstekend. Ik train vooral op kracht (5x5) maar ik ben inmiddels aardig gegroeid. Meer dan veel
Jongens die alleen maar in de kabels hangen op de sportschool en te veel curlen.

Squatten, ohp, bench, deadlift, bor zijn voor mij de basis. De rest komt er bij. Maar dan liever pullups, dips, leg raises etc. Dus weinig isolatie. Dat heeft alleen zin als je echt vaak traint en serieus bodybuilding doet.

Inmiddels wel meer variatie, maar ik kan iedereen aanraden gewoon te beginnen met StrongLifts 5x5 vanaf niets. Of iets dergelijks, greyskull of iets anders met als
Basis compound lifts.
Ik ben daar ook fan van.
Plus clean and jerks, snatches. Dat soort oefeningen.
Kan oprecht zeggen dat ik fysiek door die compounds een verandering heb doorgemaakt.

Het zijn de oefeningen waar ik telkens op terug val. SL 5X5.
Definitely not CIA
pi_195027472
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik ben daar ook fan van.
Plus clean and jerks, snatches. Dat soort oefeningen.
Kan oprecht zeggen dat ik fysiek door die compounds een verandering heb doorgemaakt.
Die doe ik persoonlijk dan weer niet. Vooral ivm blessures. Maar mooi explosieve compounds. Daar word je echt sterker van.

Voor mij geldt ook dat ik squatten leuker vind dan leg presses
Whatever...
pi_195027494
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:13 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Die doe ik persoonlijk dan weer niet. Vooral ivm blessures. Maar mooi explosieve compounds. Daar word je echt sterker van.

Voor mij geldt ook dat ik squatten leuker vind dan leg presses
Ik vind het eigenlijk gewoon niet te vergelijken.
Leg presses en squats.
Bij een Squat is je hele lichaam bezig.

En het gekke is: ik DL 120% van mijn lichaamsgewicht. Maar toen deed ik een keer stiff leg met een kettlebell. En toen had ik toch weer spierpijn.
Definitely not CIA
pi_195027561
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk gewoon niet te vergelijken.
Is het nauwelijks. Ik vind compounds leuker en uitdagender. En ik voel achteraf veel meer dat ik echt iets gedaan heb. Vandaag squat, deadlift, close grip bench en lat pulldown met nog wat abs en curls. Nu kan ik dan zo lekker op de bank liggen met volle buik en voelen dat mijn lichaam sterker wordt.
Whatever...
pi_195027587
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:16 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Is het nauwelijks. Ik vind compounds leuker en uitdagender. En ik voel achteraf veel meer dat ik echt iets gedaan heb. Vandaag squat, deadlift, close grip bench en lat pulldown met nog wat abs en curls. Nu kan ik dan zo lekker op de bank liggen met volle buik en voelen dat mijn lichaam sterker wordt.
Heerlijk. O+
Definitely not CIA
pi_195027736
Leg press is een goede assistance voor dl. :)
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195027744
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:50 schreef Spanky78 het volgende:
Het hangt er vanaf naar wie je luistert en hoe serieus je bent.

Als beginner maakt het niets uit. Ga gewoon trainen, zorg voor de juiste techniek en het gaat prima.

Ik doe zelf al vrij lang 5x5 voor main lifts en 3x8-12 voor assistance. 5 is een beetj de middenweg tussen kracht en wat hypertrofie. Wil je alleen kracht ga je mikken op 1-3 reps. Rond de 10 zit je meer in bb range. En bij 20, Nouja dan verzuur je aardig. Eigenlijk altijd zoveel reps doen tot failure of bijna failure.
Verschillende artikelen die aantoonden dat tot failure trainen averechts werkt en dat het beter is om vast te houden aan een vaste hoeveelheid sets en reps, heavy stimulation, but not annihilation.
pi_195027865
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Verschillende artikelen die aantoonden dat tot failure trainen averechts werkt en dat het beter is om vast te houden aan een vaste hoeveelheid sets en reps, heavy stimulation, but not annihilation.
Ja, behalve dat vrijwel niemand echt tot failure gaat. Net zoals mensen zeggen hiit te doen, maar ze doen gewoon een interval.

Bijna iedereen heeft nog wel 3 reps in de tank. En dan ben je ook niet goed bezig. Je zou eigenlijk tot rpe1 moeten trainen. Dat is lastig bepalen met 10 reps. Want kon je er misschien toch 13-14?

Overigens: je kunt beter suboptimaal trainen maar wel blijven gaan dan optimaal trainen en afhaken.
Whatever...
pi_195027962
Overigens zou ik niet al te moeilijk doen. Hard trainen, elke keer een beetje meer doen dan je vorige keer kon. In gewicht of reps, of moeite.

Een keer tot failure is echt geen probleem, beter dan wat ik veel vaker zie -nooit echt hard trainen. Geen druppel zweet, geen laatste rep grinders. Mensen die te lief voor zichzelf zijn
Whatever...
pi_195028207
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:24 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Verschillende artikelen die aantoonden dat tot failure trainen averechts werkt en dat het beter is om vast te houden aan een vaste hoeveelheid sets en reps, heavy stimulation, but not annihilation.
Zat die aantonen dat het wel werkt tbh.
pi_195028287
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')