abonnement Unibet Coolblue
pi_194987785
Welkom in het Peutertopic!!



... en weer verder!
pi_194987809
Ik zal 'm dan opstarten met een foto waar ze zich van haar beste kant laat zien. O+

pi_194990060
Lief NJ! O+

En idd, die peuterbillen zijn enorm naast de billen van een newborn. :D Ik ben nog niet gewend aan de enorme billen, terwijl die er eerder waren haha.
pi_194990612
Aah wat schattig! O+

Fijn dat het op de psz goed ging Tolstoi!

Hoe gaat het nu met het wel/geen middagslaapje rena?

Mijn peuter heeft iets nieuws :')
Casper: Mama ik wil die hebben (speelgoed)
Ik: Vraag maar voor je verjaardag
Casper: Nee! Die is nog heel ver weg! }:|

En de vorige keer zei ik nog dat ie nergens bang voor was, nu is ie opeens bang voor haaien in huis :')
pi_194992311
Oh NJ, wat een zoet plaatje O+

Tolstoi wat fijn dat het goed ging bij de psz!

Fleur, we zijn toch weer terug bij nog wel een klein dutje maar maximaal tot 14 uur, er was toch wel ineens een opmars aan driftbuien te merken :') Maar het is fijn om te weten dat we al best een dag weg zouden kunnen zonder slaapje :)

Fleur, wat een bijdehand ventje met z’n dat is nog heel ver weg _O-

Mijn kleine diva;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat ik haar spottend wel eens zo noem zegt ze nu zelf wel eens; “Ik ben een echte diva” _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_194993186
De Diva hangt er mooi bij @rena! O+
pi_194993214
We hadden hier vanmiddag cake. Één plakje meer dan dat er mensen waren, die zouden we nog even verdelen. S. pakte 'm (met toestemming uiteraard) dus vroegen wij om een hapje cake. Houdt ze hem naast haar hoofd, voor haar idee uit beeld, "Nee, die is op". Ze wordt veel te handig, haha. :9 O+
  vrijdag 11 september 2020 @ 12:00:51 #8
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_195000083
Doukje gaat sinds 1 september naar de kleuterschool. Nu heeft ze best veel praat en wij ontcijferwerk hihi.

Trotse tante
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 12:47:55 #9
269689 crew  Viv
pi_195000912
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 19:11 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
En de vorige keer zei ik nog dat ie nergens bang voor was, nu is ie opeens bang voor haaien in huis :')
Gelukkig voor hem is de kans op haaien in huis niet zo groot. ;) Ik zou dan overigens ook bang zijn!
pi_195009077
Onze vaak moeilijk inslapende peuter viel om 17:30 naast me op de bank opeens om in slaap. Ze heeft 2 nachten wat minder geslapen door een snotneus. Overstuur wakker worden, tranen met tuiten. Herkenbaar?
Misschien dat dat verklaart waarom ze opeens omkiept. We kregen haar om 18:00 niet eens meer wakker voor het eten en ze slaapt dus nog steeds. Papa heeft dr met slippers aan in bed gelegd. :') Ik ben benieuwd hoelaat ze wakker gaat worden en wat dat gaat geven voor de rest van de nacht. Tot morgenvroeg zal m wel niet worden denk ik en verwacht ook dat ze honger gaat hebben.
pi_195009601
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:47 schreef Viv het volgende:

[..]

Gelukkig voor hem is de kans op haaien in huis niet zo groot. ;) Ik zou dan overigens ook bang zijn!
Alleen hebben peuters er helaas geen boodschap aan of de kans op iets wel of niet groot is. Als het in hun hoofd zit, krijg je het er niet meer uit. Of in elk geval, bij die van mij niet. :+

@Nolita, ik duim toch voor een goede nacht. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 11 september 2020 @ 20:57:56 #12
269689 crew  Viv
pi_195009813
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:50 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Alleen hebben peuters er helaas geen boodschap aan of de kans op iets wel of niet groot is. Als het in hun hoofd zit, krijg je het er niet meer uit. Of in elk geval, bij die van mij niet. :+
Klopt hoor. ;) Die van mij is vooralsnog alleen bang van dingen die ze op dat moment kan horen of zien (waaronder rookmelders die uit staan :D ) en niet van hypothetische haaien/monsters onder het bed.
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:06:34 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195010004
Hier was Max afgelopen zomer meerdere malen 's nachts bang voor ..... zeemeeuwen :')

Vroeg ie ook: "is die meeuw niet echt?"
pi_195010673
Fokwet; om 20:50 kwam ze de trap af. En ze zit nu (langzame eter) een bord bami naar binnen te werken.
Dadelijk een poging met zijn allen naar bed dan maar!

Edit: Dat ging allemaal nog best voorspoedig. Ze ligt nu (6:20) nog in eigen bed.

[ Bericht 14% gewijzigd door Nolita op 12-09-2020 06:21:30 ]
pi_195015766
@ Nolita; fijn dat er nog een normale nacht achteraan kwam!

Wij zijn nu op vakantie. Gister een autorit van 10.5uur naar Zwitserland. En ik ben zo trots op Sofie! Ze heeft zo lief zitten spelen, af en toe geslapen, boekjes gelezen. We zijn maar 2 keer gestopt en ze was hartstikke vrolijk! Hadden een houder voor de iPad gekocht zodat ze eventueel een filmpje kon kijken in de auto, maar de iPad is niet aan geweest.
En vannacht het grootste deel van de nacht ook nog in haar eigen bed geslapen.
We beginnen onze vakantie in ieder geval goed :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_195016133
Hoe doen andere ouders dat met de zindelijkheid en op pad gaan en gebrek aan wc's? En nu met corona zijn openbare toiletten ook vaak gesloten en kun je niet zomaar even de horeca inlopen. Toch zonder luier? Of een luierbroekje voor de zekerheid?

Simon is nu bijna een week uit de luier en het gaat best goed, maar we blijven wel een beetje rondom het huis.

Het valt ons ook op dat Simon opeens zo vaak aan zijn piemeltje zit nu hij overdag geen luier meer heeft. Als we ernaar vragen, zegt hij niet (altijd) te hoeven plassen als hij aan zijn piemeltje zit. Hebben andere peuterjongens dat ook?
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:41:21 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195016437
Antwoord op vraag 1: gewoon op pad gaan. Desnoods gewoon even de auto/fiets parkeren en een mooi plekje ergens zoeken. Voor dit soort incidenten (steeds minder) neem ik altijd nog natte doekjes mee.

Antwoord op vraag 2: ja! Jongens & piemels O-)
pi_195016477
Wat knap van Sofie takkie! De foto’s zien er al heerlijk uit. Fijne vakantie nog!

Ben wel wat jaloers want ik hou van de bergen. Hopelijk volgend jaar weer.
Eind van de maand gaan we wss wel een weekje ergens in NL erop uit. Dat is iig iets.

Tolstoi; de dame zit hier sindsdien ook vaker aan haar ‘spleetje’. Lijkt me normaal gedrag; door de luier hebben ze dat eerder nooit ervaren / kunnen doen natuurlijk.
Wat betreft op pad gaan zonder luier; we doen het gewoon. Weer een luier om doen; voor het geval dat; voelt niet goed. Ik heb wel altijd een luier voor de zekerheid in mijn tas. Als we dan nergens naar de wc kunnen en we zijn niet in natuurgebied / speeltuin (dan hang ik haar boven de struiken) dan heb ik in ieder geval een noodoplossing. En idd de openbare toiletten zijn dicht, maar vorige week in een schoenenwinkel mocht N gewoon naar het toilet. Ik vind dat ze peuters ook moeilijk kunnen weigeren wat dat betreft. Maar in deze tijd bij niet openbare toiletten dus eerder kans om te kunnen gaan.
pi_195016586
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:17 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe doen andere ouders dat met de zindelijkheid en op pad gaan en gebrek aan wc's? En nu met corona zijn openbare toiletten ook vaak gesloten en kun je niet zomaar even de horeca inlopen. Toch zonder luier? Of een luierbroekje voor de zekerheid?

Simon is nu bijna een week uit de luier en het gaat best goed, maar we blijven wel een beetje rondom het huis.

Het valt ons ook op dat Simon opeens zo vaak aan zijn piemeltje zit nu hij overdag geen luier meer heeft. Als we ernaar vragen, zegt hij niet (altijd) te hoeven plassen als hij aan zijn piemeltje zit. Hebben andere peuterjongens dat ook?
Een flesje met brede opening meenemen!
pi_195018090
Tolstoi, ze moeten bij mij verplicht plassen voordat we weg gaan (zelfs al is het maar tien minuten). En bij een hele dag weg krijgen ze een grote meiden luier aan (luierbroekje), maar proberen we nog steeds gewoon regelmatig naar het toilet te gaan met ze. Meestal blijft de luier ook droog en waarschijnlijk dat we dan helemaal van de luiers afstappen. Het scheelt voor nu vooral haastig gezoek, want als ze moeten, dan moeten ze nog NU direct.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195018116
Ik ben nu voor het eerst met hem weg zonder luier, maar heeft nu zijn broek nat :'(
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 september 2020 @ 12:14:32 #22
269689 crew  Viv
pi_195018472
Ik laat ZZ kiezen of ze een "luier voor onderweg" aan wil. Van/naar kinderdagverblijf doet ze nu zonder luier (na het ophalen gaan we vaak nog naar de speeltuin).

Haar boven de struiken hangen zie ik niet zo zitten, dan spettert ze waarschijnlijk alsnog haar kleding en mijn schoenen onder. :')
  zaterdag 12 september 2020 @ 12:44:21 #23
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195018940
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Een flesje met brede opening meenemen!
Potje kan ook.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 september 2020 @ 13:01:23 #24
269689 crew  Viv
pi_195019123
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Potje kan ook.
Jongensmama's hebben het wel makkelijker op dit vlak. :D
  zaterdag 12 september 2020 @ 13:03:06 #25
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195019143
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:01 schreef Viv het volgende:

[..]

Jongensmama's hebben het wel makkelijker op dit vlak. :D
Een meisje kan toch ook op een potje plassen?
KuikenGuppy
  zaterdag 12 september 2020 @ 13:04:27 #26
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195019167
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 september 2020 @ 13:07:07 #27
269689 crew  Viv
pi_195019211
quote:
Ik dacht dat je een jampotje of iets dergelijks bedoelde. Ik ga toch geen potje zoals hierboven meenemen naar de winkel of zo. :D (Ik doe het gros van onze uitstapjes op de fiets.)
pi_195019346
Dan zou ik eerder een plaszak meenemen. Of een plastuit+flesje.
  zaterdag 12 september 2020 @ 13:32:09 #29
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195019592
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:07 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een jampotje of iets dergelijks bedoelde. Ik ga toch geen potje zoals hierboven meenemen naar de winkel of zo. :D (Ik doe het gros van onze uitstapjes op de fiets.)
Oh naar de winkel niet nee, maar dan hebben wij de oorspronkelijke vraag verschillend geīnterpreteerd.
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 september 2020 @ 13:37:57 #30
269689 crew  Viv
pi_195019687
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:32 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh naar de winkel niet nee, maar dan hebben wij de oorspronkelijke vraag verschillend geīnterpreteerd.
Ik dacht bijvoorbeeld aan de Ikea waar ze de wc's gesloten hadden vanwege COVID-19. :)
  zaterdag 12 september 2020 @ 13:44:25 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195019819
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:37 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik dacht bijvoorbeeld aan de Ikea waar ze de wc's gesloten hadden vanwege COVID-19. :)
Alle toiletten zijn gewoon open bij IKEA.
Ik dacht bijvoorbeeld aan een dagje naar opa&oma waarbij we bijna 3 uur in de auto moeten zitten (enkele reis).
KuikenGuppy
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 september 2020 @ 13:47:46 #32
269689 crew  Viv
pi_195019887
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:44 schreef Burdie het volgende:

[..]

Alle toiletten zijn gewoon open bij IKEA.
Ik dacht bijvoorbeeld aan een dagje naar opa&oma waarbij we bijna 3 uur in de auto moeten zitten (enkele reis).
Oh inmiddels weer wel? Handig om te weten. :Y)
  zaterdag 12 september 2020 @ 14:24:16 #33
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195020337
Maar juist bij de Ikea ben je 10 minuten aan het lopen om de wc’s te bereiken... maar ik doe wat FF zei: verplicht plassen voor vertrek. Hier gaat het wonderbaarlijk goed. We waren net anderhalf uur onderweg. Hij repte niet over plassen, thuis vroeg ik of hij wou, hij zei oké en plaste. Dus wij doen alles zonder. Poepen is een stuk moeilijk op te houden helaas }:| maar ik denk dat oefenen en ervaring opdoen het enige is dat helpt dus rugzakje met schone kleren en doekjes gaan tekens mee. Flesje met brede opening vind ik goede tip zeg! Dat ga ik in de fietstas en auto gooien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195020824
Heerlijke foto’s Takkie O+ Veel plezier!

En jouw diva Rena O+

Hier is het ook verplicht plassen voor we weggaan. Hij kan ook staand plassen in de bosjes (dat hebben we even geoefend :P). Hier zijn de ongelukjes dan ook enkel met poep wegens het niet op kunnen houden.

Maar hij heeft wel een vervelende kieskeurigheid met potjes en wc’s. Zo plaste hij gisteren bij z’n vader bewust naast het potje want ik wil op mama’s potje had ie gezegd }:|. Zo wil hij ook absoluut niet op een wit paw patrol potje wat ik heb, niet op de wc-verkleiner, niet op de camping op de kinderwc (alleen op de grote wc’s voor volwassenen :')). Is dat herkenbaar voor iemand? :')

@Viv Ik krijg ‘m inderdaad niet overtuigd dat we geen haaien in huis hebben. Maar het helpt wel wat door te zeggen dat ik er niet bang voor ben bijvoorbeeld :P
pi_195026215
Even schrikken vanmiddag, aangetikt door 'n automobilist terwijl ik onze peuter voor op de fiets had zitten. Ging niet hard, de auto kwam uit een zijstraat, wilde invoegen op de weg waarbij hij even over het hoofd zag dat er eerst nog een fietspad zat, met voorrang.. Onze dame eerst helemaal overstuur, compleet over de zeik. Ik zag en zie niks aan haar, denk gewoon erg geschrokken. Kon haar gelukkig opvangen, of ja, het stuur met stoeltje, want ze zat natuurlijk vast. Was een uitdaging om haar weer in het stoeltje te krijgen om naar huis te fietsen. Hoop dat ze de volgende keer gewoon weer met goede zin mee wil op de fiets..

Wel echt een unieke dag gehad samen. Samen spelen, samen fietsen, naar de markt, auto's kijken en zwaaien op 't viaduct over de snelweg, koeien-schapen-paarden spotten. O+ Normaal door het werk niet zomaar de tijd om de dag zķ uitgebreid samen door te brengen. Voel nu iets van een roze wolk. O+ Alleen jammer dat ze nu niet naar bed wil. :9 :+
pi_195026416
Thanks voor alle tips en ervaringen. Hier ook verplicht plassen voor het weggaan.

Vanmiddag naar de speeltuin geweest met Simon en bij gebrek aan een fles met brede opening een leeg (en gewassen :+ ) mosterdpotje meegenomen :P . Simon gaf goed aan dat ie moest plassen, dus toen in het potje geplast. Maar dat vond ie zodanig interessant, dat ie daarna om de haverklap riep dat ie moest plassen :')

Soms plast ie 4x in een half uur en soms een dik uur niet, dus het had zomaar gekund. Uiteindelijk 3x echt geplast en 10 keer geroepen dat ie moest plassen (en dus toch maar een rustig plekje opzoeken en zijn piemel in het mosterdpotje hangen, maar toch geen plas :') )

Ongelukjes met poep hebben we (nog) niet, want zonder luier poept ie echt niet.

Vandaag was verder een behoorlijk slechte dag, Simon en ik brachten niet bepaald het beste in elkaar naar boven (vooral vanochtend), hij was zo dwars en tegendraads en ik had flinke hoofdpijn. Voelde me echt een shitty parent :@
Ik heb af en toe zulke twijfels over mijn parenting skills, wat ik dan ook probeer, alles maakt het dan alleen maar erger. En dan buiten bij de psz ouders met kids tegenkomen, waarvan de kinderen goed luisteren, terwijl Simon alleen maar wegrent en niet luistert }:|

En na 1 week psz is ie meteen verkouden.... Hij heeft het er wel vreselijk naar zijn zin, zo fijn O+

@NicolasJoy wat een schrik! Misschien morgen meteen nog een klein rondje met haar fietsen om te kijken of ze inderdaad niet bang is? Klinkt als een heerlijke dag zo samen O+
  zaterdag 12 september 2020 @ 20:59:18 #37
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195027144
Maar Tolstoifan soms heb je toch gewoon een kutdag? En dan ben je even niet Ouder van het Jaar. Boeiend. Wij deden vanmiddag een Paw Patrol-marathon. Ik zeg wij, maar ik sliep een deel en heb op mijn telefoon liggen klooien. Te moe voor iets beters. En ik heb veel gemopperd met bedtijd. Nou, dan ziet ie dat ik ook niet volmaakt ben. Ik kan er niet mee zitten hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195028625
Oeh schrikken NJ! Ik vind de tip van Tolstoi wel een goede. Klinkt verder wel als een hele fijne dag voor jullie samen.

En wat lemijn zegt Tolstoi; soms lukt het even niet goed samen. Die momenten hebben al die ouders die je op dat moment met luisterende kinderen ziet lopen vast ook!
En idd dat kan komen doordat je hoofdpijn hebt, moe, stress vul maar in. Zolang de goede momenten maar in de meerderheid zijn en je niet in een vicieuze cirkel zit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 12 september 2020 @ 22:44:11 #39
269689 crew  Viv
pi_195029351
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:59 schreef Lemijn het volgende:
Wij deden vanmiddag een Paw Patrol-marathon. Ik zeg wij, maar ik sliep een deel en heb op mijn telefoon liggen klooien. Te moe voor iets beters.
Wij hebben ook wel eens zo'n ochtend of middag, maar dan voel ik me wel schuldig dat ik die tijd met haar niet "beter" besteed heb. Al helemaal als ik vooral moe ben omdat ik zelf nogal laat naar bed ben gegaan (en zij eerder dan gehoopt wakker was). :@
pi_195029386
Lemijn en Nolita, het klopt natuurlijk ook wat jullie schrijven.

In dit soort situaties ben ik achteraf altijd bang dat Simon er emotioneel / psychisch door beschadigt, misschien ook door mijn eigen jeugd ;(
Maar dat is misschien ook totaal overdreven.

Het is soms gewoon echt f*cking zwaar dat opvoeden en het goed proberen te doen, maar ook grenzen stellen (misschien wel teveel???) en duidelijk zijn en dan zo'n peuter die overal dwars doorheen gaat en precies niet wil wat wij willen en alles een struggle is (naar bed brengen, tanden poetsen, uit bed halen, 150.000x keer zeggen "we gaan eten" en dan nog niet komen, het brood op verzoek in stukjes snijden, maar dat uiteindelijk toch niet goed blijkt te zijn, want dan wil ie een hele boterham, vaak weglopen, enz.)

Zo opsommend moet ik er wel weer een beetje om lachen, want het hoort natuurlijk ook gewoon bij peuterzijn. Maar soms verlang ik er zo naar dat het wat makkelijker gaat, vooral als ik zelf een off-day heb.

Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen :) en iets met fase, fase, fase.
pi_195032286
Tolstoi; ;) Heel herkenbaar hoor, maar je bent ook maar een mens en die rotdagen horen er af en toe ook bij. Wees ook mild naar jezelf toe, peuters kunnen af en toe gewoon het slechtste in jezelf naar boven halen :X Die van mij is ook een expert daarin :')

Takkie, fijne vakantie! Die foto bij het water van Sofie O+

NJ, wat schrikken :o Goede tip van Tolstoi om misschien vandaag weer te gaan fietsen zodat ze niet bang blijft. Klinkt verder wel als een heerlijke dag!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_195032374
Tolstoi :*

NJ, dat is schrikken zeg! Fijn dat jullie in orde zijn en geen grote klapper gemaakt hebben.
pi_195032591
@TolstoiFan; het is ook pittig met peuters. Ik vind het momenteel ook even echt niet leuk. Dirk heeft heel erg moeite z'n draai te vinden in het nieuwe huis, wil s avonds niet slapen en overdag is t veelal jammeren en hangen. Overal staan dozen die nog uitgepakt moeten worden en ik kom nergens aan toe, want ondertussen ook gewoon weer aan het werk. Dirk z'n nieuwe update is heel hardnekkig 'ja maar dat wilt ikke (niet)!' roepen, dus van de week kreeg hij ook al een niet perse pedagogische 'ik wil ook wel eens wat' naar z'n hoofd terug. Soms is het gewoon zwaar en lukt het niet zoals we zouden willen. Dat maakt niet dat je het niet goed doet, het maakt je gewoon een mens. :* Over een paar dagen of weken klikt er weer wat in het kleine hoofdje en dan is de fase weer voorbij. Houd vol! Wees lief voor jezelf.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 september 2020 @ 09:01:14 #44
74056 crew  ToT
pi_195032872
:W Helleuh!

Ennnn Mini-ToT is vandaag jarig! *O*
pi_195032913
Die tv ochtenden/middagen/dagen komen hier ook voor. Ik denk dan maar beter een rustdagje dan jezelf voorbij lopen want dan ben je verder van huis. Ik merk bij mezelf dat ik vanuit vermoeidheid soms uit onmacht reageer en als dat te vaak voorkomt lijkt me dat slechter dan tv hangen.

Hier hadden we gisterochtend een drama ochtend. Heb uiteindelijk de deurklink uit de deur gehaald zodat ik niet constant achter hem aan hoefde.
Smiddags zijn we lekker wezen uitrazen in het bos. Hij bleef de rest van het dag vertellen hoe leuk het bos is O+
pi_195033537
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 08:26 schreef Nanuke het volgende:
Knip
Dirk z'n nieuwe update is heel hardnekkig 'ja maar dat wilt ikke (niet)!' roepen, dus van de week kreeg hij ook al een niet perse pedagogische 'ik wil ook wel eens wat' naar z'n hoofd terug.
Knip
Wat is daar niet pedagogisch aan? Kinderen moeten ook leren dat ze niet altijd op 1 staan en je soms even andere dingen wil of moet doen en zij zich aan moeten passen. Mijn kinderen krijgen vrij regelmatig iets vergelijkbaars te horen, bijv “je mag daar best mee spelen, maar ik ga je niet helpen als het niet lukt” bij een lastige puzzel of “nee, nu even niet”. Dat komt hier beide dagelijks voor.

Net als het tv moment van Lemijn, dat is hier standaard elke dag een uurtje. Of twee.

Ik ben gewoon niet gemaakt als moeder die er 100% is, ik heb behoefte aan eigen dingen doen, even kunnen relaxen en vooral niet de hele dag met m’n kinderen bezig zijn, ook op mijn mama-dagen. En ik beschouw mezelf eigenlijk wel als goede moeder :@. Dat is zeker niet omdat ik nooit fouten maak en nooit uit m’n slof schiet, maar omdat ze ook allemaal individueel qualitytime krijgen, ze gelukkig zijn en mensen het leuke kinderen vinden die overal welkom zijn, zelfs al zijn ze met z’n drieën. En thuis zijn het echt geen engeltjes, weigeren ze soms te eten, slaan ze elkaar en lachen ze me soms in m’n gezicht uit als ik ze corrigeer.

En verder kan ik me helemaal vinden in de stelling “die andere ouders doen ook maar wat” en is naar buiten gaan de beste oplossing bij kinderen die hun dag niet hebben, of ze nou willen of niet.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195033541
Gefeliciteerd ToT en mini ToT *O*
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195034113
@ToT Van harteeeeeeeeh! *O*
@NicolasJoy Je klinkt zo vertederend verliefd! O+ O+

@TolstoiFan Er is al een boel nuttigs gezegd en ik hoop dat het je lukt het een beetje ter harte te nemen - een moeder die om de haverklap heel angstig is dat ze iets niet goed doet, dat heeft op zich misschien ook niet een heel zalig effect. ;) Beetje loslaten joh :*

Verder: Günther hier moet komende week wat peuterschool missen omdat we in een tentje in een Veluws bos gaan slapen, dus ik dacht: educatief zondagochtendmoment met strookjes dierenplaatjes knippen. En nou wil -ie al de hele ochtend niks anders meer. We zijn aan uitgeprint velletje dertien bezig :') Tip dus, voor regenachtige dagen ofzo.



Let me see you stripped down to the bone
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 september 2020 @ 10:35:58 #49
74056 crew  ToT
pi_195034129
*O* Dank voor de felicitaties! :D
Straks ff wat fotootjes maken. :)
  zondag 13 september 2020 @ 10:54:54 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195034409
Gefeliciteerd @ToT!

Zij die net een Brandweerman Sam film die lekker een uur duurt heeft opgezet groet u :W

Wat zoet @minilot! En nu al die dieren in het bos gaan zoeken? (muv de krokodil en kangoeroe hoop ik)
pi_195034455
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Quoi het volgende:
Wat zoet @:minilot! En nu al die dieren in het bos gaan zoeken? (muv de krokodil en kangoeroe hoop ik)
Laten we het hopen! We duimen in elk geval voor everzwijn, hert en wie weet wel een wolf. ;)

Krokodillen wonen volgens deze peuter vooral in Fata Morgana in de Efteling. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_195036818
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 10:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Laten we het hopen! We duimen in elk geval voor everzwijn, hert en wie weet wel een wolf. ;)

Krokodillen wonen volgens deze peuter vooral in Fata Morgana in de Efteling. :')
Daar heeft je peuter volgens de mijne helemaal gelijk in!

@ToT: gefeliciteerd!

@Nanuke: ik zeg dat ook vaak hoor. T. geeft het vaak als reden, als wij zeggen dat iets even niet kan of mag: 'Maar ik wil het!' En dan reageer ik meestal met iets wat ik wil. Vindt ie niet leuk, maar inmiddels houdt ie wel sneller op met zeuren.

@TolstoiFan: je peuter leert dat jij ook maar een mens bent. En als hij later groot is dan zijn er vast dingen die anders zijn uitgepakt dan jij hebt bedoeld, maar zolang het goede maar overheerst toch? Een beetje strijd af en toe hoort er ook bij: het gezin is juist een plek om daar op een veilige manier mee om te leren gaan. Ik geef les aan een generatie waarvan ouders soms wel heel snel toegaven lijkt het en dat pakt ook niet altijd lekker uit (niet tegen feedback kunnen, over de zeik zijn bij een kleine tegenslag, enz.). Terwijl die ouders dat met een volledig goede intentie op die manier hebben aangepakt destijds.

Ik herken het wel dat je eigen leven invloed heeft op je opvoeding, goed je daar bewust van te zijn. Maar probeer er niet te krampachtig door te worden. :*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 september 2020 @ 13:35:21 #53
74056 crew  ToT
pi_195037346
Tolstoi, wij zijn s'avonds na werktijd vaak ook niet de meest bruisende ouders meer die nog uitgebreid gaan buitenspelen of knutselen of weetikwat. Vaak wat tv kijken (terwijl we koken) eten en dan nog wat tv. Meer krijgen we op sommige avonden niet opgebracht. Maar we volgen wel een routine, hij heeft zn buikje lekker vol, we lezen verhaaltjes ect. Dus ondanks dat we niet veel puf hebben vind ik het best prima :) we doen wat we kunnen en dat is op dat soort dagen genoeg.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195037355
Wat een mooie kerel ToT O+ gefeliciteerd!!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 september 2020 @ 15:10:38 #56
74056 crew  ToT
pi_195038817
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 14:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat een mooie kerel ToT O+ gefeliciteerd!!
:D Haha, dank je! :D
pi_195044066
@ToT, gefeliciteerd met je peuter, mooie foto's O+

Gelukkig ging het vandaag alweer een stuk beter :) (zowel met mij als met peuter). Hij is flink verkouden en doet al 2 dagen weer een middagdut. Hopelijk knapt ie snel op en kan hij dinsdag wel naar de psz, want daar heeft ie het nu alweer over.

Wel fijn om hier af en toe wat voor te kunnen leggen en feedback te krijgen O+
  zondag 13 september 2020 @ 19:31:28 #58
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195045355
Welkom mini-ToT! *O* .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 13 september 2020 @ 20:14:34 #59
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195046077
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 09:55 schreef FlyingFish het volgende:
En ik beschouw mezelf eigenlijk wel als goede moeder
Ik wou dit nog even quoten omdat ik het zo goed vind dat je jezelf zo ziet én ook gewoon zegt.
Ik vind mezelf trouwens ook best oké als moeder :7 .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195046264
Gefeliciteerd ToT!

Peuter en uberhaupt kinderperikelen Check! Het zijn soms gewoon enorme eikels.
pi_195046521
Gefeliciteerd @ToT !
pi_195046544
Vandaag mevrouw trouwens gewoon weer op de fiets kunnen zetten, dus voor haar lijkt er niets aan de hand! O+
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 september 2020 @ 20:41:57 #63
74056 crew  ToT
pi_195046561
Haha, dank jullie! :D

Leuk om hier weer bekende gezichten usernamen weer tegen te komen! :P
pi_195046831
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 20:14 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik wou dit nog even quoten omdat ik het zo goed vind dat je jezelf zo ziet én ook gewoon zegt.
Ik vind mezelf trouwens ook best oké als moeder :7 .
Dan quote ik jou ook even 8-)

En ook ik vind mezelf een goede moeder *O* zelfs als ik Jip de hele dag voor de tv heb gezet :D

Welkom mini-ToT !
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 13 september 2020 @ 21:44:29 #65
74056 crew  ToT
pi_195047837
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 20:57 schreef Aure het volgende:

[..]

Dan quote ik jou ook even 8-)

En ook ik vind mezelf een goede moeder *O* zelfs als ik Jip de hele dag voor de tv heb gezet :D

Welkom mini-ToT !
*O* Thanks!

Pfff blijft een gelazer om hem naar bed te krijgen.
pi_195047961
Gefeliciteerd en welkom hier ToT!
pi_195048143
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 12:14 schreef Viv het volgende: (na het ophalen gaan we vaak nog naar de speeltuin).
:( :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:45 schreef TolstoiFan het volgende:

Het is soms gewoon echt f*cking zwaar dat opvoeden
Zo is het, niet meer of minder. Ik probeer de beste moeder te zijn voor U., maar ik ben ook maar een mens. Net zoals hij dat is. Soms hebben we dagen dat we elkaar echt even niet moeten zien omdat we elkaar alleen maar in de weg zitten, dan gaat hij even spelen bij oma of tante. En na een uur of twee kunnen we weer samen door een deur.
Verder is alles al gezegd. Niet zo hard zijn voor jezelf. :*

@ToT welkom en gefeliciteerd!

Wij gingen even wandelen vandaag. Hij heeft heerlijk gespeeld met water, zand, modder, stenen en takken en kwam helemaal vies thuis. O+
Protčge moi de mes désirs.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 14 september 2020 @ 08:56:07 #68
74056 crew  ToT
pi_195051687
Haha thanks weer folks! :D

Mannetje is echt blij met zijn keukentje hier. En met alle houten keukengerei dat er bij zat. :P
pi_195051845
Gefeliciteerd @ToT Mooi manneke!

Heerlijk Duman, als ze zo lekker spelen en vies mogen worden oudste had vorige week een vriendje van school te spelen, “laat je ze wel alleen binnen spelen want ik wil niet dat zijn kleding vies wordt”, zei moeder
pi_195051853
Ah DUMAN wat is het toch een heerlijk mannetje!

Wij hebben gisteren een leuke route van Natuurmonumenten gelopen vlakbij huis. Leuk stukje lopen van 3 kilometer, Juul wel deels getild en halverwege een fruitbreak gedaan. Juul van het geweldig. We moesten over slootjes heen over wiebelplanken, met een trekpontje etc. Je kon er ook omheen dus de echt spannende heeft Juul overgeslagen.


De schoenen op deze foto zijn heilig, ze waren eerst van haar neef die inmiddels 9 is, daarna van haar nicht die alweer 6,5 is en nu draagt Juul ze dus. Elke ochtend bij aankleden 'Blauuuuuwwww groeeeeeeen mama!'.
pi_195051913
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:08 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT Mooi manneke!

Heerlijk Duman, als ze zo lekker spelen en vies mogen worden oudste had vorige week een vriendje van school te spelen, “laat je ze wel alleen binnen spelen want ik wil niet dat zijn kleding vies wordt”, zei moeder
Ik moet zeggen dat ik mij daar ook overheen heb moeten zetten. :@ Voor m’n man is het ook nog steeds lastig, haha. Maar ik vind het belangrijker dat hij er zo van geniet!

Waar ik niet blij van word is dat hij met stiftstrepen terugkomt van de opvang. Shirtjes en broeken die hij net voor het eerst aan heeft. Ik vond het altijd onzin om “aparte” kleding te hebben voor op de opvang, maar Ik ga er nu toch over nadenken.
Protčge moi de mes désirs.
pi_195052075
Juul heeft naar de opvang niet de beste kleding aan zeg maar en zeker geen nieuwe. Ze komt altijd vies terug O+

Nu met B die natuurlijk alweer 6,5 is, die draagt naar school gewoon mooie kleding zeg maar, maar met buiten spelen, trekt ie een oude broek etc aan. (buiten spelen thuis he, niet op school)

Ook nieuwe schoenen zetten we bewust in, echt, het doet pijn als je nieuwe prijzige schoenen aantrekt en ze 10 minuten later er al niet meer uitzien.

Ik had dat vroeger ook, buitenspeel kleding, schoolkleding en feestkleding. Bij B is het gewoon broeken met gaten of die we niet meer schoon krijgen. Zelfde bij Juul. Ik wil dat ze vrij kunnen spelen zonder dat ik me druk maak over vlekken of gaten in broeken.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 14 september 2020 @ 09:23:34 #73
74056 crew  ToT
pi_195052078
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:08 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT Mooi manneke!

Heerlijk Duman, als ze zo lekker spelen en vies mogen worden oudste had vorige week een vriendje van school te spelen, “laat je ze wel alleen binnen spelen want ik wil niet dat zijn kleding vies wordt”, zei moeder
Dank je! *O*

Nou Mini-ToT komt bijna altijd wel vies terug van de opvang. (Daar laten ze de kinderen veel op het pleintje met zand en water spelen).
Wat boeit het nou dat de kleren smerig worden? Daar zijn wasmachines voor uitgevonden.
En die kleertjes zijn ze toch wel uitgegroeid voor ze versleten zijn of te vies geworden zijn en er vlekken in zitten die er niet meer uit kunnen.

Daarbij kopen we toch vooral kleren van een tientje per stuk of zo.
Soms wel dure merken, maar dan alleen als het in de opruiming is en je een broek en truitje samen voor ¤25 kunt krijgen of zo.
pi_195052097
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik mij daar ook overheen heb moeten zetten. :@ Voor m’n man is het ook nog steeds lastig, haha. Maar ik vind het belangrijker dat hij er zo van geniet!

Waar ik niet blij van word is dat hij met stiftstrepen terugkomt van de opvang. Shirtjes en broeken die hij net voor het eerst aan heeft. Ik vond het altijd onzin om “aparte” kleding te hebben voor op de opvang, maar Ik ga er nu toch over nadenken.
Maar ik neem aan dat ze op de opvang de juiste viltstiften hebben, dat gaat er gelukkig gewoon uit in de was.
pi_195052146
Ons overbuurjongentje wilt niet in onze tuin spelen als het zwembadje er staat. Hij mag niet nat worden van zijn moeder zegt ie altijd. Het echte verhaal is dat hij zelf niet nat wilt worden. _O- Als wij een waterpistolen gevecht aan het doen zijn in de speeltuin, rent hij ook altijd heel hard naar binnen.

Juul is nogal gek op zand en op de steentjes in onze voortuin. Ik denk niet dat ik haar nagels ooit nog schoon krijg. De opvang is aan een recreatiestrand dus die komt vandaag volledig onder de modder thuis :D Maar modder is natuurlijk een stuk makkelijker schoon te krijgen dan stift.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 09:28:22 #76
382129 crew  Donna
pi_195052163
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat ze op de opvang de juiste viltstiften hebben, dat gaat er gelukkig gewoon uit in de was.
Precies, net als verf en alles. Al had G. voor vaderdag een cadeautje gemaakt met blauwe metallic verf. Ondanks een schort heeft ze het toch in haar t-shirt gekregen en dat is er helaas niet uit gegaan.

Maar goed, we kopen eigenlijk nooit dure kleren en zo wel dan gaan die niet aan naar de opvang. Ik vond het in het begin al lastig en zonde als ze een vlek in een 'gewoon' HEMA truitje had, maar dat went ook haha. Ze krijgt iig niet alles aan naar de opvang.
pi_195052382
De rottigste vlekken zijn hier niet van het spelen maar van het eten; mandarijnen, kersen, aardbeien, tomatensaus etc. Oh, en van zonnebrand. Alle speelvlekken krijg ik er meestal wel uit.

Ik zat als kind ook altijd onder de vlekken (en moet eerlijk zeggen dat het nu ook nog vaak voorkomt :@). Kan me er bij Sofie echt niet druk om maken. Ze krijgt elke dag schone kleren aan en als het te erg is dan ook een keer tussendoor.

Gefeliciteerd met peuter-tot, tot!
Mooie foto van je knappe mannetje Duman!
Dat klinkt als een super leuk wandelpad Exode! Waar is dat?

Wij hebben gister 16km gewandeld door de Zwitserse Alpen. Sofie het overgrote deel in de draagzak. Zo leuk dat we dit soort dingen met haar kunnen doen! O+
pi_195052416
quote:
88s.gif Op maandag 14 september 2020 09:23 schreef ToT het volgende:
En die kleertjes zijn ze toch wel uitgegroeid voor ze versleten zijn of te vies geworden zijn en er vlekken in zitten die er niet meer uit kunnen.
Verse peuter *O* gefeliciteerd

Enne wacht maar :P
Peuters groeien minder hard dan dreumesen en dragen daardoor langer dezelfde kledingmaat.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 14 september 2020 @ 09:49:23 #79
74056 crew  ToT
pi_195052427
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:48 schreef Elleska het volgende:

[..]

Verse peuter *O* gefeliciteerd

Enne wacht maar :P
Peuters groeien minder hard dan dreumesen en dragen daardoor langer dezelfde kledingmaat.
_O- Owjah!

En ze gaan idd ook met andere dingen spelen enzo natuurlijjk. :Y
pi_195052465
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:24 schreef Malteser het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat ze op de opvang de juiste viltstiften hebben, dat gaat er gelukkig gewoon uit in de was.
Helaas niet, je blijft de strepen zien. Zal dit eens bespreken met ze.
Protčge moi de mes désirs.
pi_195052496
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:45 schreef Takkie88 het volgende:
De rottigste vlekken zijn hier niet van het spelen maar van het eten; mandarijnen, kersen, aardbeien, tomatensaus etc. Oh, en van zonnebrand. Alle speelvlekken krijg ik er meestal wel uit.
Oh, ja. En aaaltijd als ‘ie wat aan heeft in een lichte kleur. :+

quote:
Wij hebben gister 16km gewandeld door de Zwitserse Alpen. Sofie het overgrote deel in de draagzak. Zo leuk dat we dit soort dingen met haar kunnen doen! O+
Klinkt heerlijk!
Protčge moi de mes désirs.
pi_195052733
Wij hebben juist de opvang uitgekozen op veel buiten zijn. Op maandag heeft de groep van Mijm dierendienst en verzorgen ze de konijnen en kippen. Ze hebben laarzen en regenpakken voor echt slecht weer, maar schoon komt hij nooit thuis O+
Maar zoals Takkie ook zegt, het gaat vaker mis met eetvlekken dan door het buitenspelen :D

Ik heb voor de broeken van de jongens zelfs van die strijkpatches gehaald die ik daarna nog even vast naai, voor alle spijkerbroeken met gaten. Anders houd ik het niet bij met kopen van nieuwe broeken :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195052846
Juul start al vies....ze eet als ontbijt cruesli met yoghurt, al doen we honderd slabben aan of leggen zelfs handdoekjes op haar schoot, ze start de dag met yoghurt vlekken.

Takkie (sorry LeSage): Landgoed Haarzuilens, we zijn gestart met Hoeve Wielrevelt van Natuurmomunementen. Sowieso leuke omgeving want ook Geertjes Hoeve. (waar het gisteren afgeladen was en we dus hebben gemeden voor de lunch)
Is overigens allemaal net boven Utrecht :D

Wij gaan wel eens naar 's Gravenland naar Oerrr en lopen daar speurtochten maar dat is voor ons nog wel even rijden mede als het vaarseizoen is en de bruggen open staan. Deze is voor 15 minuutjes rijden en er komt komend voorjaar ook een Oerrr speeltuin *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door exode op 14-09-2020 10:45:51 ]
pi_195052924
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Juul start al vies....ze eet als ontbijt cruesli met yoghurt, al doen we honderd slabben aan of leggen zelfs handdoekjes op haar schoot, ze start de dag met yoghurt vlekken.

LeSage: Landgoed Haarzuilens, we zijn gestart met Hoeve Wielrevelt van Natuurmomunementen. Sowieso leuke omgeving want ook Geertjes Hoeve. (waar het gisteren afgeladen was en we dus hebben gemeden voor de lunch)
Is overigens allemaal net boven Utrecht :D

Wij gaan wel eens naar 's Gravenland naar Oerrr en lopen daar speurtochten maar dat is voor ons nog wel even rijden mede als het vaarseizoen is en de bruggen open staan. Deze is voor 15 minuutjes rijden en er komt komend voorjaar ook een Oerrr speeltuin *O*
Haha, heel herkenbaar van de yoghurt. Ik kleed ze meestal pas aan na het ontbijt 8-)

Takkie vroeg waar het was ;) ik weet dat jij in het midden van het land woont en ik in het zuiden van Brabant, dus heb helaas niet zoveel aan je tips :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195053052
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 10:36 schreef LeSage het volgende:

[..]

Haha, heel herkenbaar van de yoghurt. Ik kleed ze meestal pas aan na het ontbijt 8-)

Takkie vroeg waar het was ;) ik weet dat jij in het midden van het land woont en ik in het zuiden van Brabant, dus heb helaas niet zoveel aan je tips :D
Hihi, oepsie, sorry. Ik heb ook Brabant tips hoor :P
pi_195054397
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Helaas niet, je blijft de strepen zien. Zal dit eens bespreken met ze.
Ja, moet je doen. Er zijn 101 verschillende stiften te koop waarvan de vlekken er gewoon uitgaan in de was (zonder vooraf iets te hoeven voorbehandelen).
pi_195054554
Kun je je kind schoon terug krijgen van de opvang dan? :9

Misschien ooit gehad dat ze zichzelf onder poepte vlak voor het ophalen en met een nieuwe set kleren klaar stond, maar anders.... :+
  maandag 14 september 2020 @ 12:43:48 #88
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195054569
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 09:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Helaas niet, je blijft de strepen zien. Zal dit eens bespreken met ze.
Probeer eens Vlekkenduivel! Te koop bij Kruidvat. Ik heb de hele collectie geloof ik. :D Werkt echt fantastisch. Ik krijg zelfs oude fruitvlekken uit kleding. Maar met viltstift dus ook uitstekende ervaring!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_195054888
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Probeer eens Vlekkenduivel! Te koop bij Kruidvat. Ik heb de hele collectie geloof ik. :D Werkt echt fantastisch. Ik krijg zelfs oude fruitvlekken uit kleding. Maar met viltstift dus ook uitstekende ervaring!
[ afbeelding ]
:9 Thanks!
Protčge moi de mes désirs.
pi_195055258
Ik ben altijd blij dat ik L op de fiets ophaal, dan maakt het niets uit hoe smerig hij is. Laatst 1x met de auto opgehaald en kon daarna de auto schoonmaken.
pi_195055597
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:38 schreef Elleska het volgende:
Ik ben altijd blij dat ik L op de fiets ophaal, dan maakt het niets uit hoe smerig hij is. Laatst 1x met de auto opgehaald en kon daarna de auto schoonmaken.
Maar nam je hem dan rechtstreeks vanaf het buitenspelen mee?? Want als hij zo vies was/is, zullen ze hem/zijn kleding toch ook even afkloppen en handen laten wassen enz?
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:17:19 #92
382129 crew  Donna
pi_195055858
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Probeer eens Vlekkenduivel! Te koop bij Kruidvat. Ik heb de hele collectie geloof ik. :D Werkt echt fantastisch. Ik krijg zelfs oude fruitvlekken uit kleding. Maar met viltstift dus ook uitstekende ervaring!
[ afbeelding ]
Goede tip. Ik mors zelf ook nog wel eens wat :D
pi_195057440
Spelen = vies worden O+ O+

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 09:45 schreef Takkie88 het volgende:
De rottigste vlekken zijn hier niet van het spelen maar van het eten; mandarijnen, kersen, aardbeien, tomatensaus etc. Oh, en van zonnebrand. Alle speelvlekken krijg ik er meestal wel uit.
Er zijn hier ook wat lichte kledingstukken verpest door zonnebrand 🙁
pi_195057456
Onze meneer is zindelijk bij het KDV, maar plast en poept thuis gewoon in z’n broek...
Wat doen wij fout??? -O-
pi_195057549
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 14:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

Maar nam je hem dan rechtstreeks vanaf het buitenspelen mee?? Want als hij zo vies was/is, zullen ze hem/zijn kleding toch ook even afkloppen en handen laten wassen enz?
ja bij onze psz beginnen en eindigen ze met buitenspelen ivm de coronamaatregelen.
pi_195058054
We zijn vooral heel blij dat we T. regelmatig moeten douchen na een opvangdag. Bij de vorige opvang hadden ze smetvrees en kwam ie nauwelijks buiten. Onze auto is achterin ook nogal een zandbak, hij maakt er een gewoonte van om zijn schoenen uit te doen in de auto...

[ Bericht 0% gewijzigd door Gogo83 op 14-09-2020 17:49:22 ]
pi_195059552
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:13 schreef Adrian4 het volgende:
Onze meneer is zindelijk bij het KDV, maar plast en poept thuis gewoon in z’n broek...
Wat doen wij fout??? -O-
Zijn vader en moeder zijn ;)
Ik heb hier ook wel eens het vermoeden dat ze veel meer kunnen bij anderen dan bij ons.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195059883
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 18:50 schreef LeSage het volgende:

[..]

Zijn vader en moeder zijn ;)
Ik heb hier ook wel eens het vermoeden dat ze veel meer kunnen bij anderen dan bij ons.
+1, B was eerder zindelijk op KDV, kon er allang fietsen maar weigerde het thuis, kleedde zich er zelf aan en uit, inderdaad thuis dus niet etc. En dat gaat gewoon zo door hoor, op school doet ie ook veel meer zelf dan thuis.

Juul wilt alles zelf doen dus bij haar zal het schelen denk ik.

En jaaaa zonnebrand, pffff, ook onze leren relax stoel, heel wat hartverzakkingen gehad als mevrouw er weer eens vet ingesmeerd op ging liggen....
pi_195067298
Oh zindelijkheid ik weet echt niet hoe ik het goed aanpak.. N heeft al wel een paar keer iets op het potje gedaan. Maar als ze het aan geeft dan is het te laat of als ik het vraag dan hoeft ze niet? 8)7 hebben jullie misschien nog tips.. (in mijn omgeving vinden ze het zo raar dat ze nog een luier om heeft en dat ze nog een speen heeft. Wat doe ik fout? :X )
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:13:00 #100
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195067675
Hier geen tips, ik heb er nooit moeite voor gedaan om ze zindelijk te krijgen.
KuikenGuppy
pi_195067921
Wij zijn begonnen met 'training' toen B zelf op de wc wilde plassen. Dat hield in een sticker bij elk plasje. Hij was binnen no time zindelijk, niet omdat wij het geweldig deden maar omdat hij er zelf blijkbaar klaar voor was.
Juul is nu 2 jaar en bijna 3 maanden en totaal geen interesse in het potje of wc, prima, we zien wel wanneer ze interesse krijgt.

En dat anderen het raar vinden, tja, moeten zij weten toch?!
pi_195104890
Hi!
Mijn uk is gisteren een peuter geworden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 17 september 2020 @ 09:37:19 #103
74056 crew  ToT
pi_195104966
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:31 schreef Framblij89 het volgende:
Hi!
Mijn uk is gisteren een peuter geworden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Woei, feli! :D
pi_195105179
Framblij, gefeliciteerd en welkom bij de peuters!
  donderdag 17 september 2020 @ 10:23:31 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195105762
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 10:31 schreef exode het volgende:
dat anderen het raar vinden, tja, moeten zij weten toch?!
Ja, dit :Y).

Gefeliciteerd framblij!
KuikenGuppy
pi_195109336
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:31 schreef Framblij89 het volgende:
Hi!
Mijn uk is gisteren een peuter geworden *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

Volgens mij ligt de verjaardagskaart hier nog klaar om op de post te doen. :@

Hebben jullie het nog een beetje gevierd? *)
pi_195110670
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 09:48 schreef BellaaElisa het volgende:
Oh zindelijkheid ik weet echt niet hoe ik het goed aanpak.. N heeft al wel een paar keer iets op het potje gedaan. Maar als ze het aan geeft dan is het te laat of als ik het vraag dan hoeft ze niet? 8)7 hebben jullie misschien nog tips.. (in mijn omgeving vinden ze het zo raar dat ze nog een luier om heeft en dat ze nog een speen heeft. Wat doe ik fout? :X )
Loslaten. Volgens mij is N veel jonger dan Kevin. En dat begint nu te komen.
Bij Willem heb ik er veel te veel achteraan gezeten en dat heeft vooral mij veel stress gekost en niets opgeleverd (Willem was plaszindelijk een maand voordat hij naar school moest en poepzindelijk een paar maanden nadat ie op school zat)

Kevin is een beetje raar. Op KDV en bij mijn schoonouders is ie zindelijk en geeft ie het super goed aan. Thuis en bij mijn moeder komt ie heel trots zeggen dat zijn broek nat is...
Nou ja, hij kan het dus wel zullen we maar zeggen.

Zijn billen zijn zo mooi zonder luier :@ :@ :@

Gefeliciteerd @Framblij89 met je verse peuter *O*
pi_195111187
Gefeliciteerd Framblij! *O*
pi_195117245
Dank jullie O+ !
Ze heeft nu koorts en morgen zou haar tweede wendag op het kdv zijn, dus dat feestje gaat niet door :'(

quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:58 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

O+ O+

Volgens mij ligt de verjaardagskaart hier nog klaar om op de post te doen. :@

Hebben jullie het nog een beetje gevierd? *)
:o word ik/Y gewoon weer vergeten hier!? Nee geintje. Komt goed :*
Ja! Er is wat familie langs geweest, was wel wat druk allemaal (en ook iets teveel suikers gegeten) dus vannacht moesten we 7 keer uit bed. :X, maar ze is goed verwend en heb alleen maar een blij koppie gezien dus wij zijn tevreden. O+
pi_195117585
Gefeliciteerd Framblij *O* en Tot ook nog zag ik *O*
Hopelijk is de koorts snel weg.

Ik kom mij hier ook melden met verse peuter: 1,5 week geleden 2 jaar geworden. Waren op vakantie, dus weinig online geweest.

Plassen en zindelijk worden is nog ver van m'n bed show. Hij zit soms op de wc, zonder iets te doen. We vragen het wel regelmatig, maar meestal wilt hij niet.
pi_195123096
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:19 schreef Framblij89 het volgende:
Dank jullie O+ !
Ze heeft nu koorts en morgen zou haar tweede wendag op het kdv zijn, dus dat feestje gaat niet door :'(
[..]

:o word ik/Y gewoon weer vergeten hier!? Nee geintje. Komt goed :*
Ja! Er is wat familie langs geweest, was wel wat druk allemaal (en ook iets teveel suikers gegeten) dus vannacht moesten we 7 keer uit bed. :X, maar ze is goed verwend en heb alleen maar een blij koppie gezien dus wij zijn tevreden. O+
Oh, zo zuur qua timing! Is ze ook slecht in orde, of mogelijk gewoon een tandje/kies o.i.d. ?

Nou ja, ik heb hier misschien een klein probleem met de post. :+ De urenregistratie van de kraamzorg moet ook ergens liggen. :@
Klinkt als een geslaagde verjaardag! Als cadeau een pop gegeven om te wennen aan de baby? :+

@Fuchsia_roze Gefeliciteerd ook nog dan!!
pi_195123533
Gefeliciteerd! *O* En beterschap!
Protčge moi de mes désirs.
pi_195124061
Yeah Framblij, gefeliciteerd! En beterschap :{
Fuchsia, ook gefeliciteerd en welkom!

Juul is vandaag Jantje huilt, Jantje lacht. Het ene moment zingt ze en danst ze en het andere moment wordt ze boos en slaat letterlijk om zich heen. Pfffff. Ik ga maar een stuk fietsen denk ik.
pi_195132724
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:13 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Oh, zo zuur qua timing! Is ze ook slecht in orde, of mogelijk gewoon een tandje/kies o.i.d. ?

Nou ja, ik heb hier misschien een klein probleem met de post. :+ De urenregistratie van de kraamzorg moet ook ergens liggen. :@
Klinkt als een geslaagde verjaardag! Als cadeau een pop gegeven om te wennen aan de baby? :+

@:Fuchsia_roze Gefeliciteerd ook nog dan!!
Ja afgelopen maandag had ze natuurlijk haar eerste wendag op kdv, en 2 dagen later was ze ziek.. 1+1 :+
Popje heb ik je al gestuurd hihi.

En dankjullie @ de rest!

Ik kwam net thuis van werk en Y stond in de deuropening en mocht niet naar binnen van haar, ook hallo :') werd zo de deur uitgeduwd
pi_195133615
Welkom mooie, lieve verse aanwas! *O*

Even inbreken voor tips: mijn lief is volgende week onverwachts vrij. Wat is wat jullie betreft een knetterleuke dag(deel)attractie specifiek met peuters waar het gewoonlijk in de weekenden en vakanties vervelend druk is? :+ Regio maakt niet zoveel uit :)

Verder net terug van met tentje in de Veluwe bivakkeren. Groeten nog van kabouter Günther op avondlijke everzwijnenjacht in het bos :W

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 17% gewijzigd door minilot op 18-09-2020 19:07:10 ]
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:05:09 #116
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195133803
Nijntjehuis, spoorwegmuseum, kinderboekenmuseum...
KuikenGuppy
pi_195134925
Naturalis! :)

Of “gewoon” een dierentuin, heerlijk weer ervoor!

Oh en wat ook superleuk is voor peuters, Plaswijckpark!
pi_195135431
Plaswijckpark heeft misschien wel weer schoolreisjes nu, dat is daar een populaire bestemming voor (en het is nu schoolreisjesperiode).

Naturalis is wel erg leuk door de weeks omdat er dan daar meer gewerkt wordt (ga ik vanuit iig...). Avifauna was afgelopen weekend ook een grote hit (maar ook in het weekend nog goed te doen qua drukte). Ik zou voor julianatoren gaan denk ik, als dat doordeweeks nog open is.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195135783
Het natuurhistorisch museum in Rotterdam is ook wel geinig :Y als je kind een beetje into dieren is (dat is ie geloof ik wel he :+ )


Verder is appels plukken bij de buytenhof (rhoon geloof ik) ook leuk! Net als belevenisboerderij schieveen :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195135962
Oh leuk, uitjes!

Wij gaan binnenkort naar de Veluwe dus als jullie nog leuke uitjes in die omgeving weten. Of leuke plekken om een wandeling te maken ( peuter / baby in draagdoek proof ).
Nijntje museum gaan we meepakken ook al is het nog even rijden. Vanuit thuis is het echt te ver om ‘even’ naartoe te gaan en ik denk dat Peuter het geweldig gaat vinden.
Iemand ervaring met het dolfinarium, is dat wat?
pi_195136854
Wij waren van de week bij de Koperen Ezel in Epe. Een grote kinderboerderij mét ook veel exotische dieren, heel veel speelgelegenheden en restaurant. En kost geen drol. Erg geschikt voor peuter. Op de Veluwe zijn genoeg mooie plekken om te lopen. Vorig jaar bij Radio Kootwijk gelopen. Vooral als de hei bloeit zo mooi, is nu alleen net te laat.

Dolfinarium ben ik jaren geleden zonder kinderen geweest, maar zou niet snel weer heen gaan. Volgens mij waren we best wel snel klaar.
Apenheul vond ik dan leuker, ook in die buurt.

En voor mini: Wildlands vond ik echt een hele leuke dierentuin. En Nijntje museum inderdaad, maar daar vermaak je je maximaal 2/3 uur.
pi_195137141
Ik hoorde van de week dat het Sprookjesbos in Valkenburg erg leuk was, ook al voor jongere kindjes.
Misschien wil ik daar binnenkort ook eens heen.
Verder gewoon altijd dierentuinen O+ O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195137674
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 20:43 schreef Nolita het volgende:
Oh leuk, uitjes!

Wij gaan binnenkort naar de Veluwe dus als jullie nog leuke uitjes in die omgeving weten. Of leuke plekken om een wandeling te maken ( peuter / baby in draagdoek proof ).
Nijntje museum gaan we meepakken ook al is het nog even rijden. Vanuit thuis is het echt te ver om ‘even’ naartoe te gaan en ik denk dat Peuter het geweldig gaat vinden.
Iemand ervaring met het dolfinarium, is dat wat?
Wij waren n paar dagen geleden bij attractiepark Waarbeek, kleinschalig, tikkie kneuterig en gedateerd maar wel erg charmant :Y kapitein vond het fantastisch.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195140309
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 22:00 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij waren n paar dagen geleden bij attractiepark Waarbeek, kleinschalig, tikkie kneuterig en gedateerd maar wel erg charmant :Y kapitein vond het fantastisch.
Daar kwam ik als kind ook al :D
pi_195142295
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:13 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Daar kwam ik als kind ook al :D
Oh dat kan ik me helemaal voorstellen :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 september 2020 @ 09:16:32 #126
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195142693
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:32 schreef LeSage het volgende:
Ik hoorde van de week dat het Sprookjesbos in Valkenburg erg leuk was, ook al voor jongere kindjes.
Misschien wil ik daar binnenkort ook eens heen.
Verder gewoon altijd dierentuinen O+ O+
Ze zijn iig goed aan het opknappen. Alleen het boventerrein, waar vroeger de wildwaterbaan was is echt een zootje doordat er parkeerplaats en opslagplaats van gemaakt is.

Ben er laatst nog geweest. Wel grappig want vroeger heb ik daar voor vakantie werk gewerkt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195142740
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:32 schreef LeSage het volgende:
Ik hoorde van de week dat het Sprookjesbos in Valkenburg erg leuk was, ook al voor jongere kindjes.
Misschien wil ik daar binnenkort ook eens heen.
Verder gewoon altijd dierentuinen O+ O+
Ik ben daar met mijn dochter van toen 5 geweest een paar maanden terug. Ik had haar een weekendje samen weg beloofd voordat de baby zou komen O+ Dat werd dus Valkenburg! Eerste dag zijn we naar de Valkenier gegaan wat we allebei maar mwah vonden. De tweede dag naar het Sprookjesbos en dat was al veel geslaagder! Hoop speelgelegenheid en al die sprookjehuisjes.. Zo leuk! Entree kost in vergelijking wat je krijgt echt drie keer niks. Eten zou ik wel zelf mee nemen als het kan, dat vond ik dan weer weinig soeps.


Ik zou het doen! Prachtige omgeving ook! Kan je zelf ook even genieten wanneer de kids aan het ravotten zijn in de speeltuinen :Y
pi_195144603
Welkom Fuchsia! Gefeliciteerd met je peuter *O*

Ik vond het land van Jan Klaassen ook erg leuk vorig jaar.

Wij hebben nog veel geluk met het weer gehad met de caravan die 5 weken op een camping in de buurt staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-09-2020 12:23:38 ]
pi_195145143
Oh fijn Belle! Ik heb niets met caravans (vouwwagen eigenaar) maar hem ergens op rijafstand voor langere tijd neerzetten, zou ik ook leuk vinden.

Uitjes: Oud Valkenveen, dierentuin Amersfoort, Burgers Zoo, mini Billund, Spoorwegmuseum, Sea life, Plopsaland, uhm uhm uhm Schateiland Zeumeren, Apenheul, Orchideen Hoeve.

Juul werd vanochtend wakker met opgedroogd bloed om haar mond en een hoeslaken vol bloedvlekjes tov haar hoofd. Geen idee wat en hoe, ik zie niets aan haar lippen of tanden en ze heeft ook geen pijn ofzo.
pi_195145167
Lipbandje of tandvlees?
Protčge moi de mes désirs.
pi_195150831
Als je op de Veluwe zit, dan zit je ook vlakbij de Julianatoren, is ook leuk. Burgers' Zoo in Arnhem is een leuke dierentuin, Apenheul is ook leuk, al zijn de apen nu wel meer afgeschermd van het publiek vanwege corona.
pi_195151284
Apenheul is wat meer afgeschermd inderdaad, maar nog steeds voldoende te zien. En ik vond ze de coronamaatregelen prettig serieus nemen. In tegenstelling tot Burgers Zoo waar iedereen door elkaar loopt en het aquarium afgeladen vol was.

We zijn in de zomervakantie bij beiden geweest, maar ik zou momenteel alleen Apenheul aanraden.
pi_195151318
Ik ben echt de enige geloof ik maar ik vind Julianatoren echt niet leuk. Wij zijn er 1 x met B geweest toen hij iets van 2,5 jaar was en daarna niet meer. Ik vond de opzet gewoon niet zo leuk.

En echt veeg me op, Juul gooit de termen 'stop hou op' en 'sorry, gaat het' er regelmatig in. Ook als het niet helemaal overeenkomt met de situatie.
pi_195151854
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 19:35 schreef lunapuella het volgende:
Apenheul is wat meer afgeschermd inderdaad, maar nog steeds voldoende te zien. En ik vond ze de coronamaatregelen prettig serieus nemen. In tegenstelling tot Burgers Zoo waar iedereen door elkaar loopt en het aquarium afgeladen vol was.

We zijn in de zomervakantie bij beiden geweest, maar ik zou momenteel alleen Apenheul aanraden.
Ik vond dat er (vergeleken met eerdere keren) echt weinig te zien was in de Apenheul, maar misschien hadden wij pech. De maatregelen waren inderdaad goed gedaan daar. Burgers' ben ik zelf nog niet geweest dit jaar.
pi_195152063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 20:05 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Ik vond dat er (vergeleken met eerdere keren) echt weinig te zien was in de Apenheul, maar misschien hadden wij pech. De maatregelen waren inderdaad goed gedaan daar. Burgers' ben ik zelf nog niet geweest dit jaar.
Hadden wij ook (twee weken geleden) :Y de leukste delen (waar mensen langer stilstaan vermoedelijk) zijn afgesloten
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195155632
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 12:55 schreef exode het volgende:
Orchideen Hoeve.
Hier hoor ik de laatste tijd niet zulke positieve verhalen over. Niet om het park zelf maar vooral de drukte en de handhaving van de coronamaatregelen.
pi_195158526
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 22:51 schreef Elleska het volgende:

[..]

Hier hoor ik de laatste tijd niet zulke positieve verhalen over. Niet om het park zelf maar vooral de drukte en de handhaving van de coronamaatregelen.
Oh dat is vervelend! Wij vonden het 2 jaar geleden een verrassend leuk uitje.
pi_195162284
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 08:42 schreef exode het volgende:

[..]

Oh dat is vervelend! Wij vonden het 2 jaar geleden een verrassend leuk uitje.
Het staat bij ons ook op het lijstje. We hadden deze zomer heen willen gaan maar hopelijk volgend jaar.
We zijn pas naar AquaZoo Leeuwarden geweest. Zal voor de meesten te ver weg zijn maar dat vond ik ook een aanrader. Het is niet groot maar voor L precies groot genoeg om zelf te lopen met klimroutes tussendoor en halverwege en aan het einde een speeltuintje om nog even extra uit te razen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 20-09-2020 15:59:49 ]
pi_195164191
Dat is toevallig. Ik zat gister te kijken naar de AquaZoo, omdat ik zag dat ik daar korting krijg met m'n Blijdorp Abo. Gaia Zoo en Zooparc Overloon staan daar ook op. Allemaal nog nooit van gehoord :+
Helaas heel erg uit de richting. Wie weet ooit.
pi_195165149
Ik ken dat soort dingen aan de andere kant van het land ook niet hoor, in de buurt is vaak genoeg leuks te doen dus waarom uren met een peuter in de auto of het OV gaan zitten?
  FOK!fotograaf zondag 20 september 2020 @ 16:32:00 #141
148247 taxibabe
pi_195165188
Voor de mensen in de buurt van de Achterhoek/Twente, of die daar in de buurt op vakantie zijn/gaan:
Hof van Eckberge in Eibergen is ook erg leuk voor kleine kinderen! Het is een minidierentuin met allerlei buitenspeeldingen maar ook binnenspeeltuin en aquaria.
  Moderator zondag 20 september 2020 @ 16:43:58 #142
382129 crew  Donna
pi_195165375
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 13:35 schreef Elleska het volgende:

[..]

Het staat bij ons ook op het lijstje. We hadden deze zomer heen willen gaan maar hopelijk volgend jaar.
We zijn pas naar AquaZoo Leeuwarden geweest. Zal voor de meesten te ver weg zijn maar dat vond ik ook een aanrader. Het is niet groot maar voor L precies groot genoeg om zelf te lopen met klimroutes tussendoor en halverwege en aan het einde een speeltuintje om nog even extra uit te razen :)
Aqua Zoo is leuk idd! En daar in de buurt Sanjes Safari ook.
pi_195166612
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 15:36 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Dat is toevallig. Ik zat gister te kijken naar de AquaZoo, omdat ik zag dat ik daar korting krijg met m'n Blijdorp Abo. Gaia Zoo en Zooparc Overloon staan daar ook op. Allemaal nog nooit van gehoord :+
Helaas heel erg uit de richting. Wie weet ooit.
Zooparc overloon is ook erg leuk voor kinderen.

Ik ben sowieso wel fan van die kleine dierentuinen, persoonlijk vind ik ze voor jonge kinderen veel leuker dan Blijdorp, waar wij een abo op hebben. Blijdorp heeft alleen de grote speeltuin en de indoorspeeltuin (die nu wel beter is dan een paar jaar terug) en die zijn altijd heel druk. Ik mis het tussendoor klimmen en klauteren zoals je dat bij Amersfoort, Beekse Bergen en ik dacht ook Ouwehands wel hebt. Dan zie je dieren ook vanaf een andere hoogte/plaats.

Wij pakten altijd op de terugweg van een weekendje weg een dierentuin mee, toen we nog geen leerplichtig kind hadden. Heerlijk rustig, je komt nog eens ergens en een leuke afsluiting van het weekend.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195166841
Ik vind Zooparc Overloon wel echt een aanrader wanneer je hier ooit in de buurt bent. Vooral de zogenaamde avonturenpaden zijn hier een hit. De Paden bij de dieren waarin je omhoog moet klauteren of op een boomstam moet lopen oid

Het dierenpark in Nuenen is overigens ook heel leuk voor kleine kinderen. Heeeeel veel speelgelegenheden. Wij komen er heel vaak en het verveeld nooit.

[ Bericht 26% gewijzigd door Adrian4 op 20-09-2020 18:22:33 ]
pi_195166926
We zijn gisteren naar de plaatselijke speelhel geweest en het was zo heerlijk, en rustig. De jongens hebben gespeeld en man en ik lazen een boek O+
pi_195168741
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 16:43 schreef Donna het volgende:

[..]

Aqua Zoo is leuk idd! En daar in de buurt Sanjes Safari ook.
Ah die kende ik nog niet, weer iets voor op het lijstje. Altijd goed om tips in het noorden te delen ^O^

In de categorie speelparken met kinderboerderij vond ik de Naturij in Drachten en Nienoord in Leek ook erg geslaagd.

Andere uitjes die nog op het lijstje staan. Duinen Zathe, Drouwenerzand, Sprookjeshof, de Drentse koe.
  zondag 20 september 2020 @ 20:43:23 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195169347
Zoo Bizar in Orvelte is ook een aanrader, als we het over het Noorden hebben. Orvelte is sowieso geweldig.
Exloo is ook leuk, het dorpje, de schaapskudde en kabouterland.
KuikenGuppy
  zondag 20 september 2020 @ 20:44:33 #148
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195169371
Staatsbosbeheer heeft door heel Nederland kabouterpaden in het bos, ook super leuk om te lopen met wat oudere peuters en kleuters.
KuikenGuppy
pi_195170145
Hier staat een hele lijst met kabouterpaden: https://www.mamasmeisje.c(...)uterpaden-nederland/
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 16:35:17 #150
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195235770
Nou, daar ben ik dan toch weer een keer. 8 Oktober hebben we een afspraak bij het consultatiebureau. Onze dochter is inmiddels 26 maanden oud, en praat niet (uit zichzefl).

Ze zegt inmiddels een heleboel woorden ná, maar dat is dus als je er naar vraagt. Als je aan haar vraagt iets te pakken, dan doet ze dat. Maar ze wijst en ze doet, maar ze benoemt dingen niet. Dus als ik haar een appel voor hou, en ik vraag 'wat is dit', dan komt er niets. 0. Ze kan appel zeggen. Ze weet ook wat een appel is want als ik aan haar vraag 'pak eens een appel', dan doet ze dat. Maar ze zegt niet 'appel' als ik aan haar vraag 'wat is dit'.

Dat zou ze inmiddels toch wel moeten kunnen. Mijn vrouw begint het nu ook op te vallen al wil zij dat niet echt toegeven. Ik kan de keren dat ze dat wél heeft gedaan op 1 hand tellen. Ze benoemt haar bal'. Dan zegt ze 'de bal de bal', maar dat is omdat wij steeds zeiden 'dit is de bal'' en zij denkt nu volgens mij dat dat voorwerp 'de bal' heet in plaats van 'bal'.

Ze heeft daarnaast 1x water (wati) benoemd toen ik het bad vol liet lopen, en 'aardbei' heeft ze ook een keer benoemt, dat laatste is een paar maanden geleden, 'bal' zegt ze al ik weet niet hoe lang, maar water heeft ze een paar dagen geleden gedaan.

Ze noemt ons ook niet papa en mama. Ze weet dat ik papa ben, en mama is mama, en ze kan beide woorden zeggen, en ze kijkt die persoon dan meestal ook aan, maar meer komt er niet. Ze heeft 1x een paar maanden (voor mn gevoel) geleden toen ik binnen kwam naar mij gewezen en gezegd 'papa'. Mijn vrouw vertelde me dat ze dat afgelopen week ook deed toen ik lag te slapen en zij de slaapkamer op kwam, toen zei ze tegen mijn vrouw 'papa' terwijl ze bij mij aan het bed stond schijnbaar (ik heb dit niet mee gekregen).

Mijn vrouw zegt dan dat ze dus wél dingen zegt, maar dat is dan toevallig altijd als ik er niet bij ben, want min vrouw claimt dat ze wel eens wijst naar een auto en dan 'auto' zegt (ik weet dat ze dat woord kan zeggen) en dat ze ook 'boot' benoemde toen ze met haar ging fietsen en ze langs een rivier fietste.

Maar, het is volgens mij niet helemaal hoe het hoort te zijn. Nu weet ik wel dat ik me altijd over dit soort dingen druk maak, ik heb dat ook gehad met draaien en kruipen en lopen en dat doet ze ook allemaal meer dan prima. Verder gaat ze nu sinds 3,5 week 2 halve dagen naar het KDV, dus die stimulans heeft ze eerder niet mee gekregen, maar ja, van die 3,5 week is ze al 2 dagen thuis gebleven omdat ze erg grieperig was en oorontsteking, dus ja, dat is pas net in de opstartfase.

Maar, concluderend; ik maak me zorgen. Dat doe ik wellicht omdat ik weet hoe het is om 'anders' te zijn (daar ik een handicap heb waar ik meer dan prima mee kan leven) maar ja, praten is toch wel de basis van alles.

:{ ;(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195236204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, daar ben ik dan toch weer een keer. 8 Oktober hebben we een afspraak bij het consultatiebureau. Onze dochter is inmiddels 26 maanden oud, en praat niet (uit zichzefl).

Ze zegt inmiddels een heleboel woorden ná, maar dat is dus als je er naar vraagt. Als je aan haar vraagt iets te pakken, dan doet ze dat. Maar ze wijst en ze doet, maar ze benoemt dingen niet. Dus als ik haar een appel voor hou, en ik vraag 'wat is dit', dan komt er niets. 0. Ze kan appel zeggen. Ze weet ook wat een appel is want als ik aan haar vraag 'pak eens een appel', dan doet ze dat. Maar ze zegt niet 'appel' als ik aan haar vraag 'wat is dit'.

Dat zou ze inmiddels toch wel moeten kunnen. Mijn vrouw begint het nu ook op te vallen al wil zij dat niet echt toegeven. Ik kan de keren dat ze dat wél heeft gedaan op 1 hand tellen. Ze benoemt haar bal'. Dan zegt ze 'de bal de bal', maar dat is omdat wij steeds zeiden 'dit is de bal'' en zij denkt nu volgens mij dat dat voorwerp 'de bal' heet in plaats van 'bal'.

Ze heeft daarnaast 1x water (wati) benoemd toen ik het bad vol liet lopen, en 'aardbei' heeft ze ook een keer benoemt, dat laatste is een paar maanden geleden, 'bal' zegt ze al ik weet niet hoe lang, maar water heeft ze een paar dagen geleden gedaan.

Ze noemt ons ook niet papa en mama. Ze weet dat ik papa ben, en mama is mama, en ze kan beide woorden zeggen, en ze kijkt die persoon dan meestal ook aan, maar meer komt er niet. Ze heeft 1x een paar maanden (voor mn gevoel) geleden toen ik binnen kwam naar mij gewezen en gezegd 'papa'. Mijn vrouw vertelde me dat ze dat afgelopen week ook deed toen ik lag te slapen en zij de slaapkamer op kwam, toen zei ze tegen mijn vrouw 'papa' terwijl ze bij mij aan het bed stond schijnbaar (ik heb dit niet mee gekregen).

Mijn vrouw zegt dan dat ze dus wél dingen zegt, maar dat is dan toevallig altijd als ik er niet bij ben, want min vrouw claimt dat ze wel eens wijst naar een auto en dan 'auto' zegt (ik weet dat ze dat woord kan zeggen) en dat ze ook 'boot' benoemde toen ze met haar ging fietsen en ze langs een rivier fietste.

Maar, het is volgens mij niet helemaal hoe het hoort te zijn. Nu weet ik wel dat ik me altijd over dit soort dingen druk maak, ik heb dat ook gehad met draaien en kruipen en lopen en dat doet ze ook allemaal meer dan prima. Verder gaat ze nu sinds 3,5 week 2 halve dagen naar het KDV, dus die stimulans heeft ze eerder niet mee gekregen, maar ja, van die 3,5 week is ze al 2 dagen thuis gebleven omdat ze erg grieperig was en oorontsteking, dus ja, dat is pas net in de opstartfase.

Maar, concluderend; ik maak me zorgen. Dat doe ik wellicht omdat ik weet hoe het is om 'anders' te zijn (daar ik een handicap heb waar ik meer dan prima mee kan leven) maar ja, praten is toch wel de basis van alles.

:{ ;(
Ik zou de kinderopvang eens vragen om een observatie te (laten) doen :) zij zien zoveel kinderen en hebben vaak een prima beeld van wat binnen de normen valt en wat evt afwijkt. Die info kan je dan meteen meenemen naar het cb binnenkort.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator donderdag 24 september 2020 @ 16:59:22 #152
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_195236248
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 16:56 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ik zou de kinderopvang eens vragen om een observatie te (laten) doen :) zij zien zoveel kinderen en hebben vaak een prima beeld van wat binnen de normen valt en wat evt afwijkt. Die info kan je dan meteen meenemen naar het cb binnenkort.
Ja, dat ga ik morgenochtend direct vragen als ik haar daar heen breng. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_195236338
@CoolGuy heb je hierover gesproken met medewerkers van het kdv? Zij weten vaak ook wat normaal is en wat erg traag is. Al voelt ze zich daar nu misschien nog niet helemaal thuis als het heel nieuw is, maar wellicht prikken ze ook daar al doorheen.

Verder wat hier goed werkte was dingen fout zeggen. Dus ‘kijk, een banaan voor jou!’ terwijl je een appel geeft. Dat wilden mijn kinderen altijd verbeteren als ze wisten dat het fout was. Moet je alleen wel zeker weten dat ze de dingen die je gebruikt wel kent. En bij geen reactie wel jezelf verbeteren om te voorkomen dat ze het verkeerd gaat leren en denkt dat appel een ander woord voor banaan is.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195240275
Ik zou idd ook kdv laten meekijken. Zij gaven bij ons ook aan dat hij achter liep qua spraak, maar toen ze zeiden dat hij er zelf last van had dat hij slecht verstaanbaar was, hebben we logopedie ingeschakeld. Al is hij sinds hij naar de basisschool gaat (3 weken nu) sneller vooruit gegaan dan het hele vorig jaar met logopedie. Het heeft wel geholpen om klanken te leren uitspreken. De s en t bijvoorbeeld kon hij echt niet.
pi_195246436
Ik heb een verse peuter *O* Welpje is gisteren 2 geworden. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die overigens ook nog geen woord zegt. Iets wat op ja/nee lijkt en wat dierengeluiden, dat is het wel zo'n beetje. Zijn broer was ook langzaam en dat is met anderhalf jaar logopedie helemaal bijgetrokken, dus ik bereid me maar vast voor op eenzelfde traject met hem. Hoewel onze logopediste ook aangaf dat ze tussen 2 en 2,5 ineens nog een flinke sprong kunnen maken.
pi_195247299
@CoolGuy: Neem ook eens contact op het het CB. Zij hebben ons, ondanks de coronatijd, echt prima geadviseerd.

Spraak:
Onze peuter is nu 2 jaar en 5 maanden. We zijn nu ruim twee maanden bezig met logopedie, omdat hij ook weinig sprak.
En de knop is om. Sinds twee weken iedere dag nieuwe woorden, ook twee- en driewoordszinnen. Duidelijk nog een beginnende prater maar eindelijk echt vooruitgang.

Komt het door de logopedie? De logopediste zegt zelf van niet, dat hij nu gewoon ‘ineens’ die sprong maakt. Maar we gaan nog wel even door met de logopedie, zodat ze het proces volgt.

—————

Welkom Welpje!
pi_195248180
@lunapuella, gefeliciteerd met Welpje en welkom hier. Leuke collage!

@CoolGuy, inderdaad wat anderen ook zeggen, KDV eens mee laten kijken/denken of het CB om advies vragen.

Simon heeft het leuk op de psz, maar is daar na 3 weken nog wel op zichzelf en vrij bedeesd/verlegen. Hij speelt weinig met andere kindjes. Als wij met hem naar een speeltuintje gaan, dan stapt ie gewoon op andere kindjes af en vraagt of ze willen spelen en is best veel interactie, maar op de psz doet ie dat dus niet. Ik vind het vooral sneu voor hem, dat ie dat daar niet doet/durft. Onduidelijk waar het door komt. Verwachten we teveel na 3 weken psz?

Wat wel heel duidelijk is, is dat ie na een ochtend op de psz zich thuis helemaal laat gaan in negatieve zin. Grote mond, om alles huilen, stampvoeten, gillen om niks, niks willen, niet luisteren. Ik snap dat ie dan de indrukken en prikkels van de psz moet verwerken in zijn veilige thuisomgeving, maar merk dat ik het toch lastig vind om mee om te gaan. Iemand tips?
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:54:17 #158
149959 SQ
snelle trees
pi_195248276
Ja tolstoi, loslaten en tijd gunnen. Voor kinderen van die leeftijd is het echt nogal wat. Dat is niet in 2 weken ineens om ;)

Noud heeft na onze verhuizing bijna 2 maanden gekrijst om alles. En het ging gewoon weer over toen alles weer een beetje normaal voelde voor hem ;) :*
disclaimer
pi_195248284
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 10:46 schreef Malteser het volgende:
@:CoolGuy: Neem ook eens contact op het het CB. Zij hebben ons, ondanks de coronatijd, echt prima geadviseerd.

Spraak:
Onze peuter is nu 2 jaar en 5 maanden. We zijn nu ruim twee maanden bezig met logopedie, omdat hij ook weinig sprak.
En de knop is om. Sinds twee weken iedere dag nieuwe woorden, ook twee- en driewoordszinnen. Duidelijk nog een beginnende prater maar eindelijk echt vooruitgang.

Komt het door de logopedie? De logopediste zegt zelf van niet, dat hij nu gewoon ‘ineens’ die sprong maakt. Maar we gaan nog wel even door met de logopedie, zodat ze het proces volgt.

—————

Welkom Welpje!
Onze logopedist zegt hetzelfde. De woordenschatexplosie noemde ze dat. Eerste paar keer logopedie zagen we wel dat hij het wel snapte maar hij deed het gewoon niet. Het frustreeerde hem ook niet. Nu praat hij in zinnen en kan alles verbaal duidelijk maken.
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:58:45 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_195248324
Ik heb overigens ook een dingetje.
Noud doet op het kdv kennelijk al zijn plasjes op de wc. Hartstikke goed. Dat wil dus zeggen dat hij zindelijk is.

Thuis, not so much. Alleen als we hem naakt houden gaat ie meestal op het potje. Van de wc wil hij sowieso niets weten. Zodra er iets van kleding om zijn kont zit, pist hij alles vol. Ook als we hem elk uur op het potje zetten. Soms pist bij binnen 3 minuten na een vruchteloze potjespoging zijn broek al helemaal vol.
Kijk, leuk dat het werkt als hij naakt is, maar dat gaat op de lange termijn natuurlijk niet werken. Hij moet echt leren dat het met kleren aan net zo werkt. En hij kan het ook, want op het kdv gaat het probleemloos.

Wat zie ik over het hoofd? En heeft iemand tips?

Hij is 3 jaar en 7 maanden, dus ik ben inmiddels wel een beetje klaar met het "rustig aankijken". :')
disclaimer
pi_195249121
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:58 schreef SQ het volgende:
Ik heb overigens ook een dingetje.
Noud doet op het kdv kennelijk al zijn plasjes op de wc. Hartstikke goed. Dat wil dus zeggen dat hij zindelijk is.

Thuis, not so much. Alleen als we hem naakt houden gaat ie meestal op het potje. Van de wc wil hij sowieso niets weten. Zodra er iets van kleding om zijn kont zit, pist hij alles vol. Ook als we hem elk uur op het potje zetten. Soms pist bij binnen 3 minuten na een vruchteloze potjespoging zijn broek al helemaal vol.
Kijk, leuk dat het werkt als hij naakt is, maar dat gaat op de lange termijn natuurlijk niet werken. Hij moet echt leren dat het met kleren aan net zo werkt. En hij kan het ook, want op het kdv gaat het probleemloos.

Wat zie ik over het hoofd? En heeft iemand tips?

Hij is 3 jaar en 7 maanden, dus ik ben inmiddels wel een beetje klaar met het "rustig aankijken". :')
Nou zit ik hier toevallig in EXACT de zelfde situatie ;(
Ik lees graag mee voor tips

Naakt laten lopen weiger ik nu gewoon. Ik doe hem een luier aan als we weg gaan en na het avondeten (want poep) En verder zet ik hem vaak op de wc en laat ik hem in zijn broek plassen. En dan geef ik rustig aan dat dit niet goed is. Ik weet niet hoe ik het anders moet doen.

Maar ik troost mezelf dat ie het in ieder geval wel kan.
We waren net bij mijn opa en oma en toen gaf hij aan dat hij moest plassen en ging naar de wc en ging plassen. Dat was de eerste keer dat ik er bij was. Ik was al bijna het KDV aan het verdenken van liegen, omdat ze al een aantal weken zeggen dat hij het zelf prima aangeeft.

[ Bericht 3% gewijzigd door Adrian4 op 25-09-2020 13:02:26 ]
pi_195249386
SQ, het is een jongen...nee flauw. B was op het KDV ook snel zindelijk en thuis gedoe.

Vast al geprobeerd maar: belonen? Zo mocht B na 5 dagen droog een Hotwheel uitkiezen. Uiteindelijk ging het steeds beter, zonder cadeaus.

Wij hebben gisteren een gesprekje met de mentor leidster van Juul aangevraagd. Ze zit nu een maand bij haar nieuwe groepje en we zijn niet zo blij. Geen idee wie haar leidsters zijn, er komt altijd iemand anders met haar naar buiten. Overdracht 0 omdat degene die Juul naar buiten dirigeert dus niet haar leidster is. In de App wordt niets ingevuld. Geen idee of ze er slaapt of niet. En vrijwel elke keer heeft ze een poepluier inclusief rode billen.
Het voelt extra vervelend omdat we nu natuurlijk niet naar binnen kunnen en echt niets meekrijgen van de dagen. Ik hoef geen dagboek maar even wat steekwoorden zijn wel fijn.
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:29:44 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195249606
Mijn oudste zoon was ineens zindelijk met 3 jaar en 9 maanden. Opeens tijdens de kraamweek, van de jongste. Misschien dat het kwam omdat ik wel een aantal keer had gemopperd dat luiers voor baby’s zijn en dat grote jongens naar de wc gaan. >:)
Ik zou het eerlijk gezegd voor nu loslaten, als hij zindelijk is op het kdv dan denk ik dat hij dat ook wel doortrekt naar school (wat pas over een maand of 5 is). Los daarvan is het wel echt irritant, want op een gegeven moment ben je er wel klaar mee, en hoogzwanger luiers verschonen bij zo’n groot kind is ellende. :X Ik vermoed dat mijn zoon het gewoon wel lekker makkelijk vond, die luiers. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 25 september 2020 @ 13:31:50 #164
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195249644
@SQ Guppy is net 4 weken zindelijk. Over 6 weken is hij jarig :+.
Heb je Noud verteld dat hij niet naar school mag met een luier? Dat bleek hier uiteindelijk een doorslaggevend argument :P.
KuikenGuppy
pi_195283973
Simon is nu een week of 3 plaszindelijk overdag. Poepen doet ie alleen in een luier en dat is voor nu prima. Echter zegt ie wel eens dat ie moet poepen, terwijl dat niet zo is, maar dan plast ie wel in de luier. Of hij zegt dat ie moet plassen en vervolgens rent ie weg of verstopt zich als we met hem naar de wc willen lopen.
Of hij ziet het plassen als vertragingstechniek bij bv. het tandenpoetsen, want dat wil ie niet en dan roept hij 5 keer dat ie moet plassen (soms echt, soms perst ie er een paar druppeltjes uit).
Moeten we hem maar gewoon laten? Is het normaal experimenteergedrag?

Ik wil hem serieus kunnen nemen in wat hij zegt, maar dit soort 'grappen' maken het wel lastig :)
pi_195287932
James doet het op psz perfect met af en toe een ongelukje, thuis plast ie zo 3x achter elkaar in zn broek en wil meneer t liefst een luier aan... hij zegt "als ik naar school ga ben ik een echt grote jongen en dan hoef ik geen luier meer.... zn zus deed t ook ongeveer zo...nog 4 weken tot school *tiktaktiktak*
S. 2014
J. 2016
  zondag 27 september 2020 @ 16:13:33 #167
149959 SQ
snelle trees
pi_195288144
Bedankt voor de reacties!

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 13:31 schreef Burdie het volgende:
@:SQ Guppy is net 4 weken zindelijk. Over 6 weken is hij jarig :+.
Heb je Noud verteld dat hij niet naar school mag met een luier? Dat bleek hier uiteindelijk een doorslaggevend argument :P.
Noud is iéts ( :') ) minder geavanceerd dan de jouwe, die is nog totaal ongevoelig voor dit soort argumenten :D
Maar het stelt me ook weer wat gerust dat ook geavanceerde kinderen er laat mee kunnen zijn O+

Ook beloningen werken hier nog niet. Momenteel is er ook weer totale regressie, dus ik laat het maar weer even.
Het is fijn dat het werkt bij het strikte plasschema regime van het kdv, maar op school hebben ze natuurlijk geen plasschema :') maar goed, inderdaad, nog 5 maanden, we houden maar gewoon hoop :X
disclaimer
pi_195289093
Heeft hij thuis dezelfde soort kleding aan als op het kdv? Misschien dat daar nog verschil in zit (wel/niet zelf de broek en onderbroek naar beneden kunnen doen bijvoorbeeld). Anders is het gewoon een trollkind...
  zondag 27 september 2020 @ 16:51:26 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_195289106
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 16:50 schreef MevrouwCactus het volgende:
Heeft hij thuis dezelfde soort kleding aan als op het kdv? Misschien dat daar nog verschil in zit (wel/niet zelf de broek en onderbroek naar beneden kunnen doen bijvoorbeeld). Anders is het gewoon een trollkind...
Uiteraard! :D wat ik al zei... met kúnnen heeft het niets te maken ;)

Sterker nog, thuis draagt hij vaak minder dan op de opvang :')
disclaimer
pi_195289455
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 16:51 schreef SQ het volgende:

[..]

Uiteraard! :D wat ik al zei... met kúnnen heeft het niets te maken ;)

Sterker nog, thuis draagt hij vaak minder dan op de opvang :')
Hier zat het verschil in drukknopjes of schuifknoopjes op de broek... vandaar mijn vraag ;)
  zondag 27 september 2020 @ 18:42:35 #171
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_195291243
@SQ mijn stress bij J komt weer helemaal boven. Die werd zindelijk met kerst, na de kerstvakantie ging ie naar school... en die deed dus op de PSZ ook niets op de wc...

Bij J ging t pas dagen toen hij op school mocht gaan kijken en daar bleek dat ie de enige was met een luierbroekje. Een week later viel t kwartje. Blijkbaar kon ie t dus al lang reguleren, maar had ie er gewoon geen zin in.

Echt, bij de meeste kinderen komt t goed.
  zondag 27 september 2020 @ 18:55:13 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_195291465
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 18:42 schreef mousemicky het volgende:
@:SQ mijn stress bij J komt weer helemaal boven. Die werd zindelijk met kerst, na de kerstvakantie ging ie naar school... en die deed dus op de PSZ ook niets op de wc...

Bij J ging t pas dagen toen hij op school mocht gaan kijken en daar bleek dat ie de enige was met een luierbroekje. Een week later viel t kwartje. Blijkbaar kon ie t dus al lang reguleren, maar had ie er gewoon geen zin in.

Echt, bij de meeste kinderen komt t goed.
Oh, dat biedt ook weer hoop! Thanks O+
disclaimer
  zondag 27 september 2020 @ 19:32:41 #173
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195292197
Ja volgens mij is dat “er aan toe zijn” bij jongens zoiets als studenten die de vaat doen... Op een gegeven moment moet je wel. :')
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 september 2020 @ 20:13:50 #174
269689 crew  Viv
pi_195292774
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 19:32 schreef Mariposas het volgende:
Ja volgens mij is dat “er aan toe zijn” bij jongens zoiets als studenten die de vaat doen... Op een gegeven moment moet je wel. :')
:D

Hier nooit actief bezig geweest om ZZ zindelijk te krijgen. Ze had een krukje en een zitverkleiner en mocht naar de wc als ze daar zelf om vroeg. Aangezien ze in oktober naar school gaat, was mijn plan om er in de zomervakantie toch eens "werk van te maken." Dat hoefde niet, want in mei bleek ineens dat ze prima zonder luier kan overdag, zonder dat ik haar aan de wc hoef te herinneren. Hurray for lazy parenting. 8-)
  zondag 27 september 2020 @ 20:16:08 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_195292804
Ja, mijn dochter werd ook vanzelf zindelijk. Deze piemel not so much _O-
disclaimer
  zondag 27 september 2020 @ 20:21:44 #176
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195292904
Zoveel kinderen zoveel smaken :+.
KuikenGuppy
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 20:22:17 #177
447051 crew  Peejtur
pi_195292921
Altijd zo apart dat een jongetje hier piemel genoemd wordt maar een meisje gewoon meisje/dochter.....
  zondag 27 september 2020 @ 20:25:00 #178
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195292971
quote:
84s.gif Op zondag 27 september 2020 20:22 schreef Peejtur het volgende:
Altijd zo apart dat een jongetje hier piemel genoemd wordt maar een meisje gewoon meisje/dochter.....
Altijd, ja.
KuikenGuppy
pi_195293002
Het is mij nog niet eerder opgevallen :P
pi_195293013
Dat zindelijk gedoe, man wat was dat ingewikkeld. En eigenlijk toch ook weer niet :+ Beloningen werkte hier niet. In die zin dat ze een beloning bij elkaar plaste op de wc en eenmaal beloning binnen was het weer luiertijd }:| Potje werkte ook niet, naakt laten lopen ook niet. Toen ze 3,5 was kreeg ik zo'n extreem vieze poepluier voor mijn kiezen dat ik haar vriendelijk doch dringend gezegd heb dat het echt eens tijd wordt om op de wc te plassen en te poepen. Geloof het of niet, vanaf dat moment was ze overdag zindelijk en niet veel later snachts ook.
  zondag 27 september 2020 @ 20:41:09 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_195293293
quote:
84s.gif Op zondag 27 september 2020 20:22 schreef Peejtur het volgende:
Altijd zo apart dat een jongetje hier piemel genoemd wordt maar een meisje gewoon meisje/dochter.....
Nou, dat is volgens mij echt de allereerste keer dat ik dat hier doe :D maar geef me vooral een stapel voorbeelden, dan zal ik er op letten :P
disclaimer
pi_195294179
Geef maar toe, wie noemt zijn zoon piemel? Ik heb wel een dochter die heel vaak piemel roept, maar dat is nogal random.

Juul kan de Google home bedienen....dus mevrouw zet steeds muziek aan. 'Eej Koekol zet Banana aan' en dan heeeeel hard lachen. En er achteraan 'harder harder!' Sorry buren....
  zondag 27 september 2020 @ 21:26:13 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_195294217
Het zou misschien ook wel schelen als hij niet zodra hij geen luier of broek aanheeft CONSTANT maar dan ook echt zonder pauze aan zijn gereedschap zou zitten :')
Maar goed... hopelijk groeien ze daar ook overheen :')
disclaimer
pi_195294726
Die van mij heeft het ook continu over zijn piemel. En tegenwoordig moet ie tijdens het douchen benadrukken dat ik geen piemel heb en hij en papa wel :')
pi_195294746
Oh en z'n navel! Die is ook de bom.
pi_195294887
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 21:50 schreef Aure het volgende:
Die van mij heeft het ook continu over zijn piemel. En tegenwoordig moet ie tijdens het douchen benadrukken dat ik geen piemel heb en hij en papa wel :')
Check. Inclusief priemende vingertje tussen mijn schaamlippen als ik niet oppas :') Hij is volgens mij nog altijd op zoek naar mijn piemel. Om vervolgens heel mistroostig 'nee' te schudden.
pi_195295058
Momenteel heeft iedereen volgens Juul een piemol. Totnogtoe roept ze het binnenshuis, ik wacht op het moment dat ze het bij de Appie gaat roepen: mama heeft een piemooool!
  Moderator zondag 27 september 2020 @ 22:41:49 #188
447051 crew  Peejtur
pi_195295721
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 20:41 schreef SQ het volgende:

[..]

Nou, dat is volgens mij echt de allereerste keer dat ik dat hier doe :D maar geef me vooral een stapel voorbeelden, dan zal ik er op letten :P
Sorry bedoelde niet dat het altijd zo gezegd wordt. Meer dat als er een ander woord voor jongen/meisje genoemd wordt, het altijd piemel is voor de jongen. Nooit vagina voor een meisje. Met andere woorden: ik vind het vreemd dat een jongetje zo genoemd wordt. Niet vreemd dat een meisje geen vagina genoemd wordt btw. Noem me oudbollig ofzo maar ja. Zo denk ik.

Oww en ik ren weer weg. Hoor hier pas over 5 maandjes. Sjees 5 maandjes alweer. :o
pi_195295924
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2020 21:26 schreef SQ het volgende:
Het zou misschien ook wel schelen als hij niet zodra hij geen luier of broek aanheeft CONSTANT maar dan ook echt zonder pauze aan zijn gereedschap zou zitten :')
Maar goed... hopelijk groeien ze daar ook overheen :')
Dat hebben alle kinderen toch? Dat had mijn zoon ook, en mijn dochters nu ook (het lijkt zelfs nog een tandje erger dan bij zoon, die groeide daar sneller overheen). Op een gegeven moment is het nieuwe er vanaf. Hoop ik...

Wij hebben vandaag een rondje fietsles gedaan. Kleuter voor het eerst zonder zijwieltjes, de meiden weer een keer op hun echte fietsjes. Ze begrijpen alleen dat trappen echt nog niet, bewegen een beetje voor en achteruit op die dingen, maar verder niets. Van de week dus even twee stenen zoeken voor onder de zijwieltjes en een poging luchtfietsen doen. Loopfietsen gaat al lang heel soepel, maar dit begrijpen ze maar niet.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195295959
Oja, piemels. Fascinerende dingen zijn het toch. Dirk kwam een poos terug in bad tot de conclusie dat er veel verschillende piemels waren. Grote zoals papa en kleine zoals die van hem. En ook wegpiemels. Die heb ik, blijkbaar. :+ Ik heb hem toch wel even verteld hoe we dat bij vrouwen noemen, maar het blijft tot nu toe nog niet hangen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 27 september 2020 @ 23:05:53 #191
269689 crew  Viv
pi_195296100
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2020 22:56 schreef Nanuke het volgende:
En ook wegpiemels. Die heb ik, blijkbaar. :+
:D
  maandag 28 september 2020 @ 06:15:52 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_195297931
Haha, nee, mijn dochter doet dat dus helemaal niet _O-
Die flasht wel te pas en te onpas haar billen momenteel, maar aan haar vagina zit ze amper :P

@Peejtur, mocht het je geruststellen, ik noem mijn dochter ook wel eens kutje :P

Vagina zal ik niet zo snel gebruiken als benaming, maar penis daarentegen ook niet :+
disclaimer
pi_195297969
Brr penis. Op de een of andere manier vind ik dat zo'n naar woord :P

Hier is 't overigens gewoon piemel voor de jongens en vulva voor de meisjes hoor.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195298429
Piemels _O- hier moet tijdens het douchen altijd trots in allerhande bakjes (er slingert een stapeltoren) worden geplast :D "kijk mama, goed gemikt van ik he!!" Ja hoor kind, prachtig :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195299398
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 08:10 schreef littledrummergirl het volgende:
Piemels _O- hier moet tijdens het douchen altijd trots in allerhande bakjes (er slingert een stapeltoren) worden geplast :D "kijk mama, goed gemikt van ik he!!" Ja hoor kind, prachtig :D
Hahah hier ook al is het niet om het mikken maar er moet blijkbaar worden gegeten of gedronken :D
pi_195319343
Trollkind hier.
Altijd vroeg wakker waardoor ik echt al tijden geen wekker heb gezet, gisteren ineens uitslapen en vandaag natuurlijk weer. Nu had ik wel een wekker gezet.
pi_195320242
Ik heb een versche 3-jarige peuter met eenzelfde fascinatie voor zijn geslachtsdeel. En een treurige blik als hij naar mij kijkt. Het is natuurlijk ook hartstikke sneu dat ik niet zo’n fantastisch ding tussen mijn benen heb hangen :')

Hij was zondag echt zo jarig, genieten! En super trots, want hij kreeg een grote-jongens-bed. Wel lichte teleurstelling toen hij er in ging liggen, want ‘waar is mijn grote-jongens-kussen?’ Die ga ik straks maar even halen bij de Hema :+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195320314
Nog gefeliciteerd, @LeSage!

Hier niet echt interesse in zijn geslachtsdeel. Wel in mijn ontbloot bovenlichaam. Hij rent dan achter me aan en roept “Melk! Melk! Melk!”. :+
Protčge moi de mes désirs.
pi_195327374
Zal er dan maar even wat tegengewicht tegenaan gooien; niet alleen voor de piemels! :9 Onze jongedame heeft zeker wel interesse in wat er (niet) tussen haar benen hangt. Zodra de luier uit is is het ook wel ontdekken wat daar allemaal gebeurt. En ook wel de interesse al in ons, wat er allemaal wel of niet anders is als we samen onder de douche staan.
pi_195327748
Ah ja, al die gesprekken die ik de afgelopen drie jaar over de piemel heb gevoerd.., nooit gedacht dat ik zo veel over dat ding zou praten.

Kevins interesse in dat ding is wel beduidend minder groot dan die van Willem

[ Bericht 24% gewijzigd door Adrian4 op 29-09-2020 16:51:18 ]
pi_195330866
Gefeliciteerd LeSage! *O*

Hier weinig interesse in z’n geslachtsdeel :+ We hebben t de hele dag over wolven, de angst voor haaien is omgeslagen in angst voor wolven }:|
pi_195332977
Sofie heeft zeker interesse in haar vagina maar niet meer of minder dan voor de rest van haar lijf. Navel, tepels, buik etc zijn allemaal interessant. Ook die van een ander trouwens.
Ze kan wel op de meest random momenten aan random mensen vragen of ze een piemel hebben :s)
pi_195334853
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 21:39 schreef Takkie88 het volgende:
Sofie heeft zeker interesse in haar vagina maar niet meer of minder dan voor de rest van haar lijf. Navel, tepels, buik etc zijn allemaal interessant. Ook die van een ander trouwens.
Ze kan wel op de meest random momenten aan random mensen vragen of ze een piemel hebben :s)
Kan Sofie al zo goed praten? Bikkel babbelt alleen nog in zijn eigen taaltje. En trekker en auto lukt wel.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_195337382
Li zit altijd bij haar broers in bad, met piemels ;)
Laatst was een buurmeisje zich aan het omkleden waar zij bij was.
Ze keek heel verbaasd, “mama, die”.... en wou vervolgens ook even voelen bij het buurmeisje _O- (maar dat mocht niet, dus toen ging ze haar eigen luier uittrekken ;) )
pi_195337449
@Wolken; Sofie had met 18 maanden een spraak achterstand maar er is een knop om gegaan en nu spreekt ze regelmatig hele zinnen. Zo gek, uit zo’n klein meisje een hele zin te horen :P

Enkelvoud/meervoud snapt ze ook. 1 koe 2 koeien etc. Grappige is dat ze een hond nog steeds een waf noemt. En wanneer ze er 2 ziet roept ze dus heel blij ‘2 waffers!’ O+
pi_195337590
Oh dat zal de fokwet wel zijn, Casper kwam er vanmorgen opeens achter dat ik geen piemel had, hij denkt nu dat ie bij mij aan de achterkant zit :')
pi_195337594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:22 schreef Takkie88 het volgende:
@:Wolken; Sofie had met 18 maanden een spraak achterstand maar er is een knop om gegaan en nu spreekt ze regelmatig hele zinnen. Zo gek, uit zo’n klein meisje een hele zin te horen :P

Enkelvoud/meervoud snapt ze ook. 1 koe 2 koeien etc. Grappige is dat ze een hond nog steeds een waf noemt. En wanneer ze er 2 ziet roept ze dus heel blij ‘2 waffers!’ O+
Waffers O+
pi_195337734
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:44 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh dat zal de fokwet wel zijn, Casper kwam er vanmorgen opeens achter dat ik geen piemel had, hij denkt nu dat ie bij mij aan de achterkant zit :')
Constructiefoutje -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195338140
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:44 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Oh dat zal de fokwet wel zijn, Casper kwam er vanmorgen opeens achter dat ik geen piemel had, hij denkt nu dat ie bij mij aan de achterkant zit :')
:D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195338187
Er werd hier vanochtend in bed ook weer uitgebreid besproken wie wat heeft: "Mama poppel (tepel), papa poppel, pappa pommel (piemel), Jip pommel, mama pommel NIET!" :')
  woensdag 30 september 2020 @ 09:10:36 #211
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195338437
O jongens, herkenbaar, die piemelpraat. En je moeder zien als iemand waar dan dus iets aan ontbreekt. Sowieso, meisjes :{w

Ze hebben nog een hoop te leren ;)

De echte continu-ermee-bezig-zijn-fase is wel voorbij. Heb het idee dat dat ook vooral zo ten tijde van zindelijkheid is ofzo?
  woensdag 30 september 2020 @ 09:24:06 #212
149959 SQ
snelle trees
pi_195338648
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:49 schreef Aure het volgende:
Er werd hier vanochtend in bed ook weer uitgebreid besproken wie wat heeft: "Mama poppel (tepel), papa poppel, pappa pommel (piemel), Jip pommel, mama pommel NIET!" :')
En dan straks nķg een pommel er bij. Arme jij ;(
disclaimer
pi_195339487
Wij hebben natuurlijk maar 1 piemel in huis, dus Juul vindt juist die piemel interessant en de rest van het lichaam niet.

Gisteren was er een man onder onze vloer bezig met de isolatie. Dat vond ze echt niets, dat geluid, die man die voor gevoel vanuit het niets (kruipluik zit in de woonkamer) steeds verscheen. Ze heeft het nog steeds over 'Monster!' en wijst naar de vloer.
  woensdag 30 september 2020 @ 11:57:08 #214
149959 SQ
snelle trees
pi_195341192
Ik zal eens even updaten wat er is gebeurd sinds mijn zindelijkheidswanhoopspost van een paar dagen terug :')

Gisterochtend zat er een plasje in het potje op de overloop. De avond ervoor toen wij naar bed gingen was het potje nog leeg :D
Hij heeft nu al 3 keer op eigen aangeven !op de wc! geplast ondanks het feit dat hij een luier aan had. Hij weet zelfs dat ie zijn piemel naar beneden moet duwen.

En nu heb ik de fokwet getart dus zal hij weer maanden in zijn luier zeiken. Maar toch. O+
disclaimer
pi_195343629
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:57 schreef SQ het volgende:
Ik zal eens even updaten wat er is gebeurd sinds mijn zindelijkheidswanhoopspost van een paar dagen terug :')

Gisterochtend zat er een plasje in het potje op de overloop. De avond ervoor toen wij naar bed gingen was het potje nog leeg :D
Hij heeft nu al 3 keer op eigen aangeven !op de wc! geplast ondanks het feit dat hij een luier aan had. Hij weet zelfs dat ie zijn piemel naar beneden moet duwen.

En nu heb ik de fokwet getart dus zal hij weer maanden in zijn luier zeiken. Maar toch. O+
Wat goed! :D
pi_195350368
Het is een begin SQ ^O^
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195424673
Aangezien het toch al over plassen ging ;)

Iemand tips bij een peuter die zelfs met luier vrijwel elke ochtend wakker wordt in een zeiknat bed? :X
Zelf lijkt-ie er weinig last van te hebben en hij slaapt er ook niet minder door (echt hoe dan?! :? ), maar we treffen 'm dus regelmatig aan in bed met een bomvolle luier, natte onderbroek, natte pyjamabroek, natte slaapzak én nat bed (daar gaat het dus allemaal doorheen...).

Hij krijgt expres al geen drinken meer vanaf het avondeten, heeft goedpassende luiers (maat 6 bij 16,5kg) en we checken alle randjes e.d. nauwkeurig voordat-ie z'n bed in gaat (incl. piemeltje naar beneden enzo).

Iemand tips?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 4 oktober 2020 @ 14:45:33 #219
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_195424784
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:41 schreef twist02 het volgende:
Aangezien het toch al over plassen ging ;)

Iemand tips bij een peuter die zelfs met luier vrijwel elke ochtend wakker wordt in een zeiknat bed? :X
Zelf lijkt-ie er weinig last van te hebben en hij slaapt er ook niet minder door (echt hoe dan?! :? ), maar we treffen 'm dus regelmatig aan in bed met een bomvolle luier, natte onderbroek, natte pyjamabroek, natte slaapzak én nat bed (daar gaat het dus allemaal doorheen...).

Hij krijgt expres al geen drinken meer vanaf het avondeten, heeft goedpassende luiers (maat 6 bij 16,5kg) en we checken alle randjes e.d. nauwkeurig voordat-ie z'n bed in gaat (incl. piemeltje naar beneden enzo).

Iemand tips?
Misschien even laten plassen voor het slapen?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 4 oktober 2020 @ 15:48:03 #220
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195425967
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:41 schreef twist02 het volgende:
Aangezien het toch al over plassen ging ;)

Iemand tips bij een peuter die zelfs met luier vrijwel elke ochtend wakker wordt in een zeiknat bed? :X
Zelf lijkt-ie er weinig last van te hebben en hij slaapt er ook niet minder door (echt hoe dan?! :? ), maar we treffen 'm dus regelmatig aan in bed met een bomvolle luier, natte onderbroek, natte pyjamabroek, natte slaapzak én nat bed (daar gaat het dus allemaal doorheen...).

Hij krijgt expres al geen drinken meer vanaf het avondeten, heeft goedpassende luiers (maat 6 bij 16,5kg) en we checken alle randjes e.d. nauwkeurig voordat-ie z'n bed in gaat (incl. piemeltje naar beneden enzo).

Iemand tips?
Is hier ook zo, dus ik trek nu voordat ik zelf ga slapen even een nieuw luierbroekje bij hem aan en dat gaat prima.
Geen enkele tip werkte hier, heb gewoon een zeikerd denk ik :P
pi_195426233
@twist02 Je kunt als laatste check nog kijken of de romper goed past, of dat je een maat groter neemt.
Verder geen tips, die fase hebben wij ook gehad en is vervelend...
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 16:21:58 #222
382129 crew  Donna
pi_195426645
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:41 schreef twist02 het volgende:
Aangezien het toch al over plassen ging ;)

Iemand tips bij een peuter die zelfs met luier vrijwel elke ochtend wakker wordt in een zeiknat bed? :X
Zelf lijkt-ie er weinig last van te hebben en hij slaapt er ook niet minder door (echt hoe dan?! :? ), maar we treffen 'm dus regelmatig aan in bed met een bomvolle luier, natte onderbroek, natte pyjamabroek, natte slaapzak én nat bed (daar gaat het dus allemaal doorheen...).

Hij krijgt expres al geen drinken meer vanaf het avondeten, heeft goedpassende luiers (maat 6 bij 16,5kg) en we checken alle randjes e.d. nauwkeurig voordat-ie z'n bed in gaat (incl. piemeltje naar beneden enzo).

Iemand tips?
En 6+?
Zelfde maat, maar neemt meer op.
En zo laat mogelijk voor het slapen de luier verschonen.
En de romper niet te groot, maar ook niet te klein.
pi_195426669
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:45 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Misschien even laten plassen voor het slapen?
Ja, dat gaan we inderdaad maar weer wat bewuster proberen te doen. Het potje en de wc zijn hier regelmatig lava, dus om een hoop drama te vermijden hebben we dat maar weer even losgelaten net voor bedtijd :')

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 15:48 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Is hier ook zo, dus ik trek nu voordat ik zelf ga slapen even een nieuw luierbroekje bij hem aan en dat gaat prima.
Geen enkele tip werkte hier, heb gewoon een zeikerd denk ik :P
Ja, die tip las ik al ja. Ik maak 'm liever niet wakker 's nachts, omdat-ie nu eindelijk echt goed slaapt, maar ja...

quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:02 schreef MevrouwCactus het volgende:
@:twist02 Je kunt als laatste check nog kijken of de romper goed past, of dat je een maat groter neemt.
Verder geen tips, die fase hebben wij ook gehad en is vervelend...
Hij draagt al een tijdje boxertjes ( O+ ) en die lijken me niet heel strak te zitten, maar da's wel eenvoudig te proberen ja.

Ik hoopte op een gouden tip, maar gedeelde smart is ook fijn ;)
We gaan maar eens een combinatie van bovenstaande proberen, want dat constante wisselen en wassen ben ik ook wel beu aan het worden...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195426698
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:21 schreef Donna het volgende:

[..]

En 6+?
Zelfde maat, maar neemt meer op.
En zo laat mogelijk voor het slapen de luier verschonen.
En de romper niet te groot, maar ook niet te klein.
We hebben altijd van die luierbroekjes, die zijn er volgende mij niet in 6+.
Maar andere luiers halen voor alleen de nacht is natuurlijk ook een idee ja!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195427601
Luierbroekjes houden sowieso minder plas tegen dan gewone luiers. B had ook regelmatig een zeiknat bed, daar hielpen pampers maat 6+ en juist geen onderbroek het beste tegen. Dan had hij nog maar 2 a 3x een nat bed. Overigens schijnen vooral buikslapers er last van te hebben.
  Moderator zondag 4 oktober 2020 @ 17:10:02 #226
382129 crew  Donna
pi_195427634
Luierbroekjes hoef ik overdag niet eens te proberen, laat staan voor de nacht. :X
pi_195427710
Het is inderdaad een buikslaper ja, klopt :Y

Dat die luierbroekjes minder plas konden hebben, wist ik niet trouwens, ik vind ze vooral wel makkelijk met aantrekken (staand).
Dan gaan we dus zeker even gewone luiers proberen :Y
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_195432553
Toevallig ben ik gisteren Pampers Baby Dry maat 7 gaan kopen vanwege hetzelfde probleem. We hadden ‘s nachts maat 6 maar de laatste week ging dat ineens iedere nacht mis.
Hij slaapt op zijn buik met zijn knieën opgetrokken (kontje in de lucht). Mars weegt overigens circa 13 kilo.
Overdag draagt hij maat 5.

Voorzichtige hoera, hij was vanochtend voor het eerst deze week niet doorgelekt!

Andere tips:
Luier achterstevoren
Luiers over elkaar aan (gewone maat normaal aan, maatje groter achterstevoren eroverheen)
pi_195433490
Vervelend lijkt me dat! Casper slaapt vanavond voor het eerst zonder luier, dus als hier de boel zeiknat is heb ik dat mezelf aangedaan :')

Heeft Noud nog meer plasjes op het potje gedaan SQ?
  zondag 4 oktober 2020 @ 21:52:24 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_195433558
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:49 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Vervelend lijkt me dat! Casper slaapt vanavond voor het eerst zonder luier, dus als hier de boel zeiknat is heb ik dat mezelf aangedaan :')

Heeft Noud nog meer plasjes op het potje gedaan SQ?
Nope! Hij gaat nu naar de wc ineens :? Zonder verkleiner, want dat is voor baby's :?

Of tart ik nu de fokwet weer? :')

Geen tips tegen overstromingen, mijn kinderen zijn van het soort waar je met moeite 300cc vocht op een dag in krijgt }:|
disclaimer
pi_195435158
Wij hebben met kleuter nog steeds 2 tot 5 keer per week overstromingen. Ongeacht of hij s nachts nog is gaan plassen. Het lijkt alsof de luiers gewoon de hoeveelheid plas in één keer niet aankunnen. Geen tips dus, alleen gedeelde smart. Ik ga volgende week bij m’n schoonzusje plasmatjes ophalen, daarmee schijnt iig niet heel het bed verschoond te hoeven worden, dus binnenkort ervaring daar mee.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 4 oktober 2020 @ 23:16:34 #232
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195435220
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 16:23 schreef twist02 het volgende:

Hij draagt al een tijdje boxertjes ( O+ ) en die lijken me niet heel strak te zitten, maar da's wel eenvoudig te proberen ja.

Huh maar een luierbroekje is toch al zijn 'onderbroek'.
Ik heb niet eens ondergoed om eroverheen te doen, ben ik nu simpel? :D

En rompers ging hij overdags ook van lekken, nu gewoon luierbroekje met hemdje als het koud is.
  zondag 4 oktober 2020 @ 23:18:38 #233
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195435251
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 21:52 schreef SQ het volgende:

[..]

Nope! Hij gaat nu naar de wc ineens :? Zonder verkleiner, want dat is voor baby's :?

Of tart ik nu de fokwet weer? :')

Geen tips tegen overstromingen, mijn kinderen zijn van het soort waar je met moeite 300cc vocht op een dag in krijgt }:|
Ik had laatst gelezen dat er een zwangere moeder was die tegen haar zoontje had gezegd dat omdat de baby nu komt hij echt op de wc moest, want anders had de baby geen luiers. Haar zoontje zei okay en heeft nooit een ongelukje gehad.

Weet niet of ik het moet geloven, maar je kan het altijd proberen als het nog nodig is :P
pi_195437464
WoW fleur; Casper al zonder luier naar bed!? Ben benieuwd hoe het gegaan is! Wilde hij dat zelf of is hij al een tijd droog?

Hier draagt ze ook gewone luiers (alleen ‘s nachts nog), maat 6. Luierbroekjes lekten idd veel sneller door.

Wij waren vorige week even ertussen uit, was fijn!
Na alle goede verhalen hier en een filmpje op YouTube was mijn verwachting van het Nijntje museum iets te hoog ofzo. Vriend en ik vonden het beiden nogal tegenvallen en stonden na 3 kwartier alweer buiten. Erg blij dat we er niet vanuit thuis naartoe zijn gegaan (1,5 uur enkele reis). Na het promotie filmpje verheugde peuter zich op het keukentje dat we vervolgens niet gezien hebben. Dat zit denk ik in het huis van Nijntje dat dicht is nu.
Bij de fietsjes liep een jongetje rond dat enorm verkouden en aan het hoesten was, niet normaal. Daarna meteen alle drie maar gedesinfecteerd, snap echt niet dat zijn oma hem mee naar binnen heeft genomen in deze tijd. Een snotneus oké, maar hij had het wel heel flink te pakken.
Ivm slechte recensies over het dolfinarium zijn we naar burgersZoo gegaan, onze favoriete dierentuin waar we ook wel eens vanuit thuis naartoe gaan. Wat blijft dat toch een super dierentuin. Het was er ook super rustig, zo hadden we het nog nooit gezien. Peuter vond het ook geweldig weer! ^O^
Ook weer eens met z’n allen gezwommen, normaal doen we dat iedere maand maar door Corona, hoogzwanger en bevalling kon ik nu (na 7 maanden) pas weer een keer mee, peuter is met papa nog een aantal keer geweest. Ik vind het zo tof om te zien dat ze steeds meer kan en durft in een zwembad. Maandelijks zag ik vaak steeds al een sprongetje dus nu al helemaal!

Peuter viel gisteren behoorlijk hard op haar knieën in de tuin om vervolgens 20 minuten lang op standje sirene te krijsen en de rest van de dag alleen nog maar als een oud omaatje te lopen (liefst liep ze niet). Ze reageert altijd zo heftig wanneer ze een schaafwondje oploopt. Huid kapot = sirene aan en dat lichaamsdeel niet meer gebruiken. Als de huid niet kapot is, maar ze wel hard valt roept ze altijd ‘niets gebeurd’. :')
Ben benieuwd hoe ze straks opstaat ermee.
  maandag 5 oktober 2020 @ 07:11:03 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_195438061
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 23:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Huh maar een luierbroekje is toch al zijn 'onderbroek'.
Ik heb niet eens ondergoed om eroverheen te doen, ben ik nu simpel? :D

Nee hoor, ik doe het ook niet. :P
disclaimer
pi_195438234
Ik deed er wel een boxershortje overheen maar puur omdat mijn hoofd ondergoed als setje ziet :')

@Nolita: hij blijft al een hele poos droog met luier (maar die van mij drinkt net zoveel als de kinderen van SQ denk ik :P) dus ik durfde het wel aan en het ging ook goed! Hij roept sinds vorige week ‘s ochtends zelfs vanuit z’n ledikant dat ie moet plassen dus dat vind ik ook nog wel knap :')
pi_195438462
@Nolita hier zijn wondjes ook altijd reden om heel veel drama te maken. S. wil zijn pleister dan ophouden tot het helemaal genezen is en aankleden moet voorzichtig, dat soort dingen :')

@LaBelleFleur27 vriend trekt de jongens wel eens een niet-matchend setje aan :X daar ga ik ze dus voor omkleden :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 5 oktober 2020 @ 08:10:30 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_195438468
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:09 schreef LeSage het volgende:
@:Nolita hier zijn wondjes ook altijd reden om heel veel drama te maken. S. wil zijn pleister dan ophouden tot het helemaal genezen is en aankleden moet voorzichtig, dat soort dingen :')

@:LaBelleFleur27 vriend trekt de jongens wel eens een niet-matchend setje aan :X daar ga ik ze dus voor omkleden :D
Omg vrouw _O-

Mijn dochter kleedt zichzelf al jaren aan, ik heb haar nog nooit op iets matchends kunnen betrappen :')
disclaimer
pi_195438647
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:09 schreef LeSage het volgende:
@:Nolita hier zijn wondjes ook altijd reden om heel veel drama te maken. S. wil zijn pleister dan ophouden tot het helemaal genezen is en aankleden moet voorzichtig, dat soort dingen :')

@:LaBelleFleur27 vriend trekt de jongens wel eens een niet-matchend setje aan :X daar ga ik ze dus voor omkleden :D
Ik ook :@

Maar ik merk ook dat het Casper geen zak uitmaakt wat ie aanheeft dus daar kan ik dat ook nog doen. Mijn even oude stiefdochter begint zelf al te flippen wanneer het haarknipje of de sokken niet matchen bij de rest van de kleding _O-
pi_195438815
Wij hebben 2 exemplaren in huis die exact weten wat ze in hun kast hebben hangen en zich niets laten aantrekken wat wij hebben bedacht. B pakt een avond vantevoren altijd zijn setje voor de volgende dag. Hij mag van ons geen kapotte of vieze kleding aan en geen joggingbroek naar school verder hij ziet maar. Ik moet zeggen het gaat steeds beter.
Juul is nog net een stapje eigenzinniger. Juul liep de afgelopen 2 dagen in een rood Adidas trainingspak met roze rokje erover en trots dat ze was. _O-

Ze draagt sinds deze week een onderbroek over haar luier heen. Ze ziet natuurlijk een onderbroek bij haar grote broer dus mevrouw wilde ook onderbroeken.

Nog even over zo'n slaapmatje, die zweten wel, B had er 1 omdat hij zonder luier vaak ongelukjes had en hij zweette zich helemaal kapot met dat ding. Wij hebben tussen de molton en het hoeslaken een dubbelgevouwen handdoek gelegd. Soms ging het er doorheen maar niet altijd.
  maandag 5 oktober 2020 @ 08:54:36 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_195438867
Nou inderdaad. Gelukkig is Noud nogal van de warme bedden. Maar ik heb zelf nu zo'n waterdichte mat op mijn matras en ik vind het zo'n ramp :')
disclaimer
pi_195438903
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:09 schreef LeSage het volgende:

@:LaBelleFleur27 vriend trekt de jongens wel eens een niet-matchend setje aan :X daar ga ik ze dus voor omkleden :D
Herkenbaar :P

Hier inmiddels wat plasjes en poepjes op het potje (op het kdv zelfs op het toilet), maar hij wil opeens niet meer. Ik laat het voor nu maar even zo. Hij is ‘s nachts wel gewoon droog, maar wordt ‘s ochtends langzaam wakker waardoor z’n luier alsnog vol zit. Dus die uitlaten zit er ook even niet in.

Hij is overigens aan het hoesten, dus dat wordt hem thuis houden. Er komen ook wat kiezen door, de pijn daarvan slaat op z'n oortje. Slaapt dus ook al nachten belabberd, vieze stinkluiers.. dacht dat we het grootste leed al achter de rug hadden. Pff. :P

[ Bericht 7% gewijzigd door arvensis op 05-10-2020 09:21:15 ]
Protčge moi de mes désirs.
  maandag 5 oktober 2020 @ 10:58:58 #243
149959 SQ
snelle trees
pi_195440670
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:57 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Herkenbaar :P

Hier inmiddels wat plasjes en poepjes op het potje (op het kdv zelfs op het toilet), maar hij wil opeens niet meer. Ik laat het voor nu maar even zo. Hij is ‘s nachts wel gewoon droog, maar wordt ‘s ochtends langzaam wakker waardoor z’n luier alsnog vol zit. Dus die uitlaten zit er ook even niet in.

Hij is overigens aan het hoesten, dus dat wordt hem thuis houden. Er komen ook wat kiezen door, de pijn daarvan slaat op z'n oortje. Slaapt dus ook al nachten belabberd, vieze stinkluiers.. dacht dat we het grootste leed al achter de rug hadden. Pff. :P
Wat knap zeg, voor zo'n jong kereltje!
disclaimer
pi_195442927
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 23:16 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Huh maar een luierbroekje is toch al zijn 'onderbroek'.
Ik heb niet eens ondergoed om eroverheen te doen, ben ik nu simpel? :D

En rompers ging hij overdags ook van lekken, nu gewoon luierbroekje met hemdje als het koud is.
Haha, nee in mijn hoofd dus niet :D

Eerst had ie een romper aan over z'n luier, en dat is dus vervangen door hemd + boxer (hemd niet als het echt warm is). Alleen een hemd en luier zou ik dus weer heel gek vinden :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 5 oktober 2020 @ 16:10:20 #245
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_195446359
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 13:00 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, nee in mijn hoofd dus niet :D

Eerst had ie een romper aan over z'n luier, en dat is dus vervangen door hemd + boxer (hemd niet als het echt warm is). Alleen een hemd en luier zou ik dus weer heel gek vinden :D
Oh :P t lijkt mij maar een gedoe, elke laag is al te veel met verschonen. :D

Net als zwemluiers en daar nog een badpakje of zwembroekje overheen, doe ik ook nooit.
Maar het lijkt me ook niet heel chill zitten, maar dat kan ook aan mij liggen :P
pi_195446652
Hier doe ik meneer ‘s nachts ook een onderbroek over zijn luier. Dat is lui van mij. Het eerste wat hij doet als hij ‘s ochtends wakker is, is zijn luier uit en dan hoef ik niet uit bed om een onderbroek te pakken...

Heb ik al gemeld dat Kevin al een aantal dagen overdag luierloos is zonder ongelukjes??
*O* *O* *O*

Ow en
*O* *O* *O* *O* *O*

Ik ben zo blij dat we al dat drama van Willem niet hebben bij dit exemplaar
*O* *O* *O* *O*
pi_195446693
Ik vind die wegwerp zwemluiers sowieso niets maar dat geprop van zwemkleding over een wegwerpzwemluier is helemaal niets.
De wasbare zwemluier van de decathlon bevalt het beste. Enige nadeel is dat er maar 2 soorten zijn (1x meisjes 1x jongens).

L draagt nog rompers maar als die niet meer passen gaat er snachts wel een boxer over de wegwerpluier, al is het maar om het iets moeilijker te maken de plakstrips open te trekken.

Super knap al die (bijna) zindelijke peuters *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door Elleska op 05-10-2020 16:31:39 ]
  maandag 5 oktober 2020 @ 19:42:37 #248
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_195451100
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 13:00 schreef twist02 het volgende:

[..]

Haha, nee in mijn hoofd dus niet :D

Eerst had ie een romper aan over z'n luier, en dat is dus vervangen door hemd + boxer (hemd niet als het echt warm is). Alleen een hemd en luier zou ik dus weer heel gek vinden :D
Idd :+ die luierbroekjes (of überhaupt iedere luier) zakken altijd zo uit binnen no time als er geen romper of onderbroek overheen zit. Nu drinkt die van mij ook zo 5-6 flessen water door de dag heen, dus dan gaat het ook rap. Als het koud is gebruik ik wel nog rompers bij O, maar ik vind een onderbroek wel makkelijker / sneller met zo'n peuter die alles leuker vindt dan wachten tot de drie knoopjes van de romper dicht zijn.
pi_195451165
Wat knap inderdaad van al die (bijna) zindelijke peuters :Y

Simon doet het ook nog steeds goed, nu een maand zonder luiers overdag. Supertrots en nooit gedacht dat het zo "makkelijk" zou gaan. Hij neemt er wel soms een loopje mee, door te zeggen dat ie moet plassen en dan niet naar de wc willen (met kleine ongelukjes van een paar druppels tot gevolg), maar vooral vaak roepen dat ie moet plassen als hij iets moet doen, wat hij niet wil (tandenpoetsen bv.), maar ik probeer het los te laten, met wisselend succes :+

Hier soms nog een romper en soms een boxertje over de luier.
pi_195451808
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 08:49 schreef exode het volgende:
Wij hebben 2 exemplaren in huis die exact weten wat ze in hun kast hebben hangen en zich niets laten aantrekken wat wij hebben bedacht. B pakt een avond vantevoren altijd zijn setje voor de volgende dag. Hij mag van ons geen kapotte of vieze kleding aan en geen joggingbroek naar school verder hij ziet maar. Ik moet zeggen het gaat steeds beter.
Juul is nog net een stapje eigenzinniger. Juul liep de afgelopen 2 dagen in een rood Adidas trainingspak met roze rokje erover en trots dat ze was. _O-

Ze draagt sinds deze week een onderbroek over haar luier heen. Ze ziet natuurlijk een onderbroek bij haar grote broer dus mevrouw wilde ook onderbroeken.

Nog even over zo'n slaapmatje, die zweten wel, B had er 1 omdat hij zonder luier vaak ongelukjes had en hij zweette zich helemaal kapot met dat ding. Wij hebben tussen de molton en het hoeslaken een dubbelgevouwen handdoek gelegd. Soms ging het er doorheen maar niet altijd.
Ah goeie tip, heb bij gebrek aan matjes ook een dubbelgevouwen handdoek gebruikt vanavond :)
pi_195456655
Wat goed al die zindelijke kindjes ineens. *O*

Bij Banaan gaat het ook redelijk alleen poep gaat altijd mis. Vandaag wel een ongelukje maar hij had dan ook meer dan een halve beker water op. :D

Hij blijft wel heel moeilijk te motiveren om op het potje te gaan. Soms echt spartelend en nee roepend maar dan wel plassen. Nou probeer ik hem zover te krijgen dat hij zelfstandig kan, hopelijk is er dan wat minder strijd.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_195460475
Werkte het BelleFleur?

Juul heeft nog steeds 0 interesse voor het potje of wc. Ze wilt altijd mee naar de wc met haar grote broer maar dat ze er zelf ook op kan zitten, dringt nog niet door.
Praten daarentegen....hele verhalen komen eruit. En ze snapt zoveel en onthoudt zoveel. Supergezellig. De interactie tussen Juul en B is weer wat beter, ze hebben niet meer non stop ruzie. Juul haar interesse trekt wat weg van de auto's van B naar haar poppen en aanverwanten dus ze zitten elkaar minder in de weg. Dat genderneutraal gaat hem hier niet worden ;)
pi_195460709
Ik heb het niet nodig gehad gelukkig ( *O*) maar volgens mij heeft ie er in ieder geval geen last van gehad met slapen.

Fijn dat het beter gaat! Hier ook geen genderneutraal kind al zou ik t willen, hij loopt de hele dag met auto’s in z’n hand en ‘s nachts moeten ze bij hem in bed liggen dus ja :')
pi_195483522
Ik wil even iets voorleggen hier.

T. is inmiddels 3,5 en plast sinds juni heel goed op de wc/op het potje. Het gaat heel af en toe nog wel mis omdat hij te druk zit te spelen, maar hij doet het over het algemeen heel erg goed. Wat ie absoluut niet doet is poepen. Hij slaapt met een luierbroekje, wat we over het algemeen aanhouden tot hij gepoept heeft. Maar ook al doen we het wel uit (of moet hij twee keer op een dag), hij poept gerust zijn onderbroek vol. Hij geeft geen duidelijke poepsignalen, het is een enorm snelle poeper volgens mij. Ik twijfel of hij überhaupt aandrang voelt, of dat hij dat gevoel als aandrang herkent.

Nu gaat hij natuurlijk pas over een half jaar naar school, maar over een maand of drie wordt kind nummer 2 geboren en ik vraag me toch steeds vaker af of ik hier niet iets mee moet, of ik hem niet meer moet stimuleren ofzo. Maar hoe dan? Hij vindt het zelf totaal geen probleem en is ook niet zo onder de indruk dat ie op school straks toch echt op de wc moet gaan poepen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderen die wel goed plaszindelijk zijn, maar niet op het gebied van poepen? Heb je er iets aan gedaan om het te stimuleren of kwam het vanzelf goed? Heeft het zin om hier expliciet aandacht aan te besteden of moet ik het toch echt laten rusten en tijd geven? School geeft op de website aan dat ze alleen zindelijke kinderen laten starten, dus ik knijp 'm inmiddels een beetje, zeker met de verandering die er over drie maanden nog aan gaat komen.
pi_195485105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:21 schreef Gogo83 het volgende:
Ik wil even iets voorleggen hier.

T. is inmiddels 3,5 en plast sinds juni heel goed op de wc/op het potje. Het gaat heel af en toe nog wel mis omdat hij te druk zit te spelen, maar hij doet het over het algemeen heel erg goed. Wat ie absoluut niet doet is poepen. Hij slaapt met een luierbroekje, wat we over het algemeen aanhouden tot hij gepoept heeft. Maar ook al doen we het wel uit (of moet hij twee keer op een dag), hij poept gerust zijn onderbroek vol. Hij geeft geen duidelijke poepsignalen, het is een enorm snelle poeper volgens mij. Ik twijfel of hij überhaupt aandrang voelt, of dat hij dat gevoel als aandrang herkent.

Nu gaat hij natuurlijk pas over een half jaar naar school, maar over een maand of drie wordt kind nummer 2 geboren en ik vraag me toch steeds vaker af of ik hier niet iets mee moet, of ik hem niet meer moet stimuleren ofzo. Maar hoe dan? Hij vindt het zelf totaal geen probleem en is ook niet zo onder de indruk dat ie op school straks toch echt op de wc moet gaan poepen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderen die wel goed plaszindelijk zijn, maar niet op het gebied van poepen? Heb je er iets aan gedaan om het te stimuleren of kwam het vanzelf goed? Heeft het zin om hier expliciet aandacht aan te besteden of moet ik het toch echt laten rusten en tijd geven? School geeft op de website aan dat ze alleen zindelijke kinderen laten starten, dus ik knijp 'm inmiddels een beetje, zeker met de verandering die er over drie maanden nog aan gaat komen.
Ervaringsdeskundige hier! :Y
Ik stuur je vnvd een PM Want het is een heel verhaal en heb weinig tijd nu
Het komt goed! Ook met school.
Volgens mij hebben @FlyingFish en @pinquit ook ervaring.
pi_195485157
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik heb het niet nodig gehad gelukkig ( *O*) maar volgens mij heeft ie er in ieder geval geen last van gehad met slapen.

Fijn dat het beter gaat! Hier ook geen genderneutraal kind al zou ik t willen, hij loopt de hele dag met auto’s in z’n hand en ‘s nachts moeten ze bij hem in bed liggen dus ja :')
Kevin speelt ook het liefst met alles op wielen, maar zijn lievelingskleur is roze en naast helemaal niks draagt hij het liefst een jurk uit de verkleedkist van het KDV O+
  woensdag 7 oktober 2020 @ 13:43:44 #257
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195485192
Gogo! :W Komt nummer 2 al bijna ja? *O*

Er zijn geloof ik genoeg ervaringsdeskundigen idd.

Max heeft gewoon besloten: op school poep ik niet. Ook een oplossing :') Die gaat thuis eerst eens even lekker poepen.

Ter geruststelling: als er ongelukjes zijn in de kleuterklas (het 2x gebeurd bij Max) is er ook een reservesetje aan kleding. Ik vind dat allemaal minder strict dan het er vaak vanaf straalt.
pi_195485315
B is zes en poept pas sinds kort op de schoolwc daarvoor hield ie het gewoon op.

Ja dat genderneutraal...Juul is gek op Paw Patrol maar alleen op de vrouwelijke karakters erin. Ze speelt enorm graag met Lego maar haar pop is heilig en ze houdt enorm van haar speelkeukentje. Ze puzzelt en kleurt, houdt van freubelen en meehelpen in het huishouden. B was zoooooo anders en nog steeds. Echt zo grappig om te zien. Overigens zijn haar lievelingsschoenen dan weer groen/blauw Adidas sneakers die van haar neef zijn geweest.
pi_195485574
@Adrian4: Ik ben benieuwd, thanks alvast!

Over dat niet op school poepen: ik weet niet of T dat zou kunnen, hij lijkt het niet echt aan te voelen ofzo.. Wel goed om te horen dat het vaak minder streng is dan het lijkt.
pi_195486876
Gogo, mijn kleuter was ook met 3,5 plaszindelijk, maar poep-zindelijk was hij ongeveer tegelijk met de meiden (die deden het beide tegelijk met plaszindelijk), maar toen was hij al bijna vijf. We hebben echt ons best gedaan om het te stimuleren met stickers, beloningen etc, maar dat had 0 effect. Hij heeft heel incidenteel eens op de wc gepoept, wat meer een toevalstreffer leek. Wel poepte hij alleen in zijn nachtluier, s avonds voor hij ging slapen of zodra hij wakker werd. Op een gegeven moment ging de knop om in zijn hoofd (wellicht door mijn verhaal over poepjes in de luier die daar in blijven en dan helemaal alleen in de vuilnisbak gaan, en poep in de wc die naar zijn vriendjes kan gaan).
Kortom, ik zou hem gewoon duidelijk vertellen dat hij op school niet in zijn broek mag poepen want dan mag hij niet meer komen, en verder gewoon afwachten. Je kunt er weinig meer aan doen, en het belangrijkste is dat hij gewoon naar school kan.

Overigens moet kleuter nu nog steeds elke avond voor het naar bed gaan verplicht poepen op de wc (of het iig goed proberen), maar hij poept nu ook elders en heeft zelfs al op school een keer gepoept. Maar toen we het verplicht poepen een tijdje loslieten kreeg hij obstipatie, wat juist de oorzaak voor dit hele gedoe leek te zijn, dus blijf ik hem nog maar even helpen eraan te denken.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195487401
Ik was net voor het eerst met kapitein bij de kinderfysio/sensomotorisch integratie chick. We hadden een intake dus vooral veel gepraat. Toen ik vertelde dat kaptein (net drie) nog niet zindelijk is en ook het gevoel niet lijkt te herkennen, gaf ze aan dat bekkenbodemfysio daar bij sommige kindjes bij kan helpen. Het zou niet mijn eerste go-to zijn, maar ik kan me voorstellen dat het, wanneer het op een gegeven moment echt "moet" het wellicht de moeite waard kan zijn om te kijken of het wat kan doen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195488665
Wij hebben na aanleiding van dit onderwerp ook weer eens een luierloze dag gedaan. Ik moet zeggen, er zit wel vooruitgang in. Het zijn niet meer 4 kleine plasjes in anderhalf uur, die dan ook nog eens op de grond eindigen. Hij lijkt alleen de aandrang nog heel laat (eigenlijk te laat) te herkennen. Vragen of hij moet en het laten proberen op mijn intiatief doet helaas weinig, en levert al snel weerstand op.

Nouja. Kleine stapjes zijn ook stapjes toch? ik zou het alleen zelf zo prettig vinden, die buik begint aardig in de weg te zitten met verschonen. ;(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_195491905
Hier ook een peuter, die wel plaszindelijk is (overdag) en niet poepzindelijk. Simon is nu 3j3m en hij wil alleen poepen in zijn luier. Hij voelt de aandrang wel heel goed, want dan vraagt hij om een luier. Bij enkele pogingen om toch op de wc of het potje te poepen, raakt hij helemaal overstuur. Daarom hebben we afgesproken dat hij in een luier mag poepen.

De leidsters van de psz geven aan dat het vanzelf komt en er nu geen punt van te maken en hem gewoon in een luier te laten poepen. Het schijnt dat jongetjes meer moeite hebben om de poep "los te laten" in de wc (maar wel in een luier of onderbroek poepen).

Geen ervaring met een kind dat geen aandrang lijkt te voelen. Ik hoop dat je goede tips krijgt.
pi_195495033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 12:21 schreef Gogo83 het volgende:
Ik wil even iets voorleggen hier.

T. is inmiddels 3,5 en plast sinds juni heel goed op de wc/op het potje. Het gaat heel af en toe nog wel mis omdat hij te druk zit te spelen, maar hij doet het over het algemeen heel erg goed. Wat ie absoluut niet doet is poepen. Hij slaapt met een luierbroekje, wat we over het algemeen aanhouden tot hij gepoept heeft. Maar ook al doen we het wel uit (of moet hij twee keer op een dag), hij poept gerust zijn onderbroek vol. Hij geeft geen duidelijke poepsignalen, het is een enorm snelle poeper volgens mij. Ik twijfel of hij überhaupt aandrang voelt, of dat hij dat gevoel als aandrang herkent.

Nu gaat hij natuurlijk pas over een half jaar naar school, maar over een maand of drie wordt kind nummer 2 geboren en ik vraag me toch steeds vaker af of ik hier niet iets mee moet, of ik hem niet meer moet stimuleren ofzo. Maar hoe dan? Hij vindt het zelf totaal geen probleem en is ook niet zo onder de indruk dat ie op school straks toch echt op de wc moet gaan poepen. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met kinderen die wel goed plaszindelijk zijn, maar niet op het gebied van poepen? Heb je er iets aan gedaan om het te stimuleren of kwam het vanzelf goed? Heeft het zin om hier expliciet aandacht aan te besteden of moet ik het toch echt laten rusten en tijd geven? School geeft op de website aan dat ze alleen zindelijke kinderen laten starten, dus ik knijp 'm inmiddels een beetje, zeker met de verandering die er over drie maanden nog aan gaat komen.
Hoi, ervaringsdeskundige hier. Ik weet niet of je er blij van wordt, want het heeft 8 maanden geduurd. Plassen ging prima. Na 4 maanden zelfs nachtzindelijk. Alleen poepen altijd kleine beetjes in zijn onderbroek. Eerst elke paar dagen, later echt elke dag. Hij leek het niet te voelen en altijd als hij aan het spelen was (later niet meer, toen te pas en te onpas). En als ik hem daarna gelijk op het potje of de wc zette kwam er niks. Hoe hij ook probeerde. Op een gegeven moment kon hij helemaal niet meer poepen, behalve de kleine beetjes in zijn onderbroek. Toen zijn we gestart met lactulose totdat hij weer normaal kon poepen (met nog steeds elke dag vieze onderbroeken). Dit was in juli denk ik. Eind augustus weer begonnen met lactulose want ik wilde hem graag zonder stinkende onderbroeken op de basisschool hebben. Na 3 weken had hij ineens een dag een schone onderbroek! Wow, al maanden niet meer gezien. We hadden soms 6 vieze onderbroeken op een dag. Sinds die ene dag gaat het goed (1.5 week nu, dus nog vers) en als hij 10 schone dagen heeft krijgt hij een verrassing van ons, in de hoop op motivatie om het zo te houden en hopelijk is hij daarna er doorheen.

Sorry heel verhaal. Hij is nu 4y2m en dus 1.5 week poep zindelijk.

We hebben trouwens een beloningssysteem sinds zindelijk worden met winegums. Poepen op wc=1 winegum
Zonder vieze onderbroek is 2 winegums
Zelf afvegen is 3 winegums in totaal :+
als hij zin in snoep heeft gaat hij even poepen ;( maar poepen an sich was mij toen meer waard dan die snoepjes.
pi_195501822
;( Vandaag moest Simon huilen toen ik hem naar de psz bracht. Eerst rode oogjes en met een piepstemmetje vragen of ik hem wel weer op kwam halen. Toen ik de deur uitliep moest hij helemaal huilen en nog eens vragen of ik hem wel écht weer kwam ophalen. :'(
pi_195507784
Ach, Tolstoi, wat sneu..

Ik kom even binnenwalsen en aanhaken op de zindelijkheidsverhalen. Wij zitten er met Ysje ook middenin. En het is vrij sneu. Plassen gaat heel goed, hij heeft geen ongelukjes. Hij krijgt 's nachts nog wel een luier om, maar die blijft eigenlijk altijd droog. Uit bed wil hij ook meteen op het potje. Maar poepen is een ander verhaal..

Hij is nu 3 jaar en 4 maanden. Een maand geleden wilden we actief gaan werken aan het zindelijk worden. We gingen ook werken met stickers als beloning. Dat leek goed te gaan, behalve dat Ysje niet goed op het potje durfde te poepen. Af en toe deed hij het wel, en ook een beetje op de wc. Wij dachten dus: komt wel goed.
Maar kennelijk was het toen toch wat verstopt geraakt bij hem en werd poepen pijnlijk. En vanaf dat moment raakt hij in paniek als hij voelt dat hij moet poepen. Schreeuwen, huilen, dramatisch om hulp roepen. Het is echt heel zielig.
Doordat we hem dingen gaven (kiwi's!!) die helpen bij verstopping kwam er wel poep, omdat hij het op een gegeven moment niet meer kan tegenhouden. Maar dit is voornamelijk op het kdv. Daar trekken ze hem dan snel een luier aan (hij wil eigenlijk geen luier mee om ook, maar durft dus ook niet naar de wc om te poepen) en dan gebeurt het gewoon. Maar thuis, waar hij zich ook meer durft te laten gaan, is het elke keer dikke paniek, schreeuwen, jammeren, verkrampen, hij probeert het tegen te houden.

Ik vind het zo zielig, we zitten er best een beetje mee. Iemand hier ervaring met zo'n angstige peuter en wat de beste aanpak is? Uiteraard leggen we er helemaal geen druk op, hij mag poepen waar en hoe hij wil, als hij maar poept en dat zeggen we ook voortdurend tegen hem. :') .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_195507982
Ik heb er geen ervaring mee zelf, maar toevallig afgelopen week de nieuwste podcast van ‘ik ken iemand die’ geluisterd en daar gaat het helemaal over poepen. Heel interessant!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195522904
Oh dat klinkt leuk, LeSage, een hele aflevering over poepen. Ik denk dat mijn zesjarige dat ook supertof vindt! :') . :D .
Wordt dit onderwerp (angst voor) er ook in behandeld?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:51:38 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195523285
Ik heb geleerd dat je de ontlasting dan juist een poos goed dun moet houden zodat ze het niet meer op kunnen houden, geen pijn meer hebben en de associatie kwijt raken. Dus ik zou zelf zakjes hiervoor bij de huisarts halen.

Sneu!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 10:58:45 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195523389
Ja de gast in de podcast (de superpoeper) zegt ook dat je altijd moet laxeren om een poepprobleem op te lossen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195523720
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 10:26 schreef Franny_G het volgende:
Oh dat klinkt leuk, LeSage, een hele aflevering over poepen. Ik denk dat mijn zesjarige dat ook supertof vindt! :') . :D .
Wordt dit onderwerp (angst voor) er ook in behandeld?
Daar gaat het juist heel veel over. Dat het vaak geen fysiek probleem is, maar een ‘gedragsprobleem’ als angst of schaamte. De deskundige die aan tafel zit heeft er een hele methode voor ontwikkeld, nadat ze zelf haar hele jeugd poepproblemen had. Haar verhaal is wel heel schrijnend eigenlijk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 9 oktober 2020 @ 11:21:52 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195523748
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2020 11:19 schreef LeSage het volgende:

[..]

Daar gaat het juist heel veel over. Dat het vaak geen fysiek probleem is, maar een ‘gedragsprobleem’ als angst of schaamte. De deskundige die aan tafel zit heeft er een hele methode voor ontwikkeld, nadat ze zelf haar hele jeugd poepproblemen had. Haar verhaal is wel heel schrijnend eigenlijk.
Ohh ik schrok wel echt van haar verhaal ja! Poehpoeh
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195523887
quote:
2s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 16:01 schreef Franny_G het volgende:
Ach, Tolstoi, wat sneu..

Ik kom even binnenwalsen en aanhaken op de zindelijkheidsverhalen. Wij zitten er met Ysje ook middenin. En het is vrij sneu. Plassen gaat heel goed, hij heeft geen ongelukjes. Hij krijgt 's nachts nog wel een luier om, maar die blijft eigenlijk altijd droog. Uit bed wil hij ook meteen op het potje. Maar poepen is een ander verhaal..

Hij is nu 3 jaar en 4 maanden. Een maand geleden wilden we actief gaan werken aan het zindelijk worden. We gingen ook werken met stickers als beloning. Dat leek goed te gaan, behalve dat Ysje niet goed op het potje durfde te poepen. Af en toe deed hij het wel, en ook een beetje op de wc. Wij dachten dus: komt wel goed.
Maar kennelijk was het toen toch wat verstopt geraakt bij hem en werd poepen pijnlijk. En vanaf dat moment raakt hij in paniek als hij voelt dat hij moet poepen. Schreeuwen, huilen, dramatisch om hulp roepen. Het is echt heel zielig.
Doordat we hem dingen gaven (kiwi's!!) die helpen bij verstopping kwam er wel poep, omdat hij het op een gegeven moment niet meer kan tegenhouden. Maar dit is voornamelijk op het kdv. Daar trekken ze hem dan snel een luier aan (hij wil eigenlijk geen luier mee om ook, maar durft dus ook niet naar de wc om te poepen) en dan gebeurt het gewoon. Maar thuis, waar hij zich ook meer durft te laten gaan, is het elke keer dikke paniek, schreeuwen, jammeren, verkrampen, hij probeert het tegen te houden.

Ik vind het zo zielig, we zitten er best een beetje mee. Iemand hier ervaring met zo'n angstige peuter en wat de beste aanpak is? Uiteraard leggen we er helemaal geen druk op, hij mag poepen waar en hoe hij wil, als hij maar poept en dat zeggen we ook voortdurend tegen hem. :') .
O had dit ook, wij hebben ook van die zakjes gehaald via de huisarts maar om die op te laten drinken was net zoveel gedoe. Wij hebben hem vooral veel pruimen laten eten, en hij heeft een tijdje geen banaan meer gekregen. Toen was het dramatische er wel vanaf, maar op de wc poepen weigerde hij alsnog heel lang. Hij gebruikte gewoon zijn nachtluier.

Er was ook een speciaal poep/plastopic met wat tips er in btw, volgens mij een half jaar geleden nog.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:47:23 #274
74056 crew  ToT
pi_195531923
Wat is geschikter om je peuter achter te plakken: vinyl of glasweefselbehang?

Echt, elke dag na zijn middagdutje URENLANG extreem gevoelig. -O-
Middagdutje overslaan verzacht het probleem wel, maar dat lukt ook niet altijd.

Buiten dat is hij hartstikke vrolijk en actief, met name 's avonds laat (nog steeds! _O- ).
Op de dagopvang en met zijn vriendinnetje gaat het ook super. Voor zijn vriendinnetje is hij alleen ineens ongelooflijk verlegen! _O- (Omdat ze laatst een paar daagjes niet geweest is.)

Behalve eten....dat blijft wel een enorme ramp. -O- En hem in zijn bedje leggen; dan is hij meteen volledig wakker. Is 's avonds wel ff een dingetje. ELKE! AVOND! :')
pi_195577208
Ok, na 7,5 jaar en vele vele uren slaaptekort ben ik er nu toch maar voor gegaan...
Gecontroleerd laten huilen :’(

Manlief en ik hebben nu bijna een maand geen avond meer samen beneden hebben gehad, en we zijn beiden’s nachts ook nog 4 uur lang bezig met een schoppende en spelende Li. We zijn we er echt klaar mee....

Het is niet eens echt het slaaptekort dat we hebben, want in het weekend slapen we beide 1 dag uit. Oh en het klinkt stom, maar we zijn het gewend om maar 5 a 6 uur slaap per nacht te hebben na 7,5 jaar slaapleed.
Maar nu bij Li hebben we echt geen minuut meer samen ‘s avonds en dat missen we enorm. (En natuurlijk door Corona gebruiken we de oppassen alleen ik noodgevallen).

Li ligt nu naast me in haar eigen bed en is eindelijk kalm na anderhalf uur.. wat voelt dit toch verschrikkelijk.

Maar nog max 2 jaar :D want mijn jongens sliepen vanaf het moment dat ze naar school gingen echt prima! Dus dan, nooit meer slaapgebrek :)

#dagliefdagboek ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 12-10-2020 21:57:40 ]
pi_195595415
Nou ik vind dat ook heel zwaar klinken hoor! Slaapt ze overdag nog?
pi_195597818
Nou soms...
Op het kdv dus niet meer en thuis geeft ze het soms zelf aan. Als ze het zelf aangeeft slaapt ze trouwens binnen 5 min (en helaas, ‘s avonds werkt dat niet, dan wil ze gewoon niet).

Maar als ze overdag slaapt, dan is het ‘s avonds nog dramatischer.

Ik kwam een half uur geleden thuis na oudergesprekken, heb wat gedronken en ga nu manlief aflossen ...
pi_195598826
Pittig zo, @Loj Snap best dat je dan die keuze maakt. Oudste was hier met een jaar of twee wel klaar met slaapdrama, en als die ‘s nachts nog wakker werd, sliep ie na een aai over de bol na vijf minuten weer. Met Phi zijn we nog steeds uuuuuren bezig als ze wakker wordt: die zingt en schreeuwt en danst en schopt en speelt en is echt Wakkerrrrrr. Zoals Li dus *) Ik vind dat echt zwaar, ook om zelf cool te blijven (‘want ga nou toch ‘ns slapen, kind }:| !’ ). Maar bij ons is het af en toe, als het bij jullie vaste prik is... pfoe. Respect dat je überhaupt nog tot werken komt dan. Succes, hopelijk valt het kwartje snel bij Li.
pi_195599366
Sterkte @Loj :* Wij hebben begin dit jaar een paar nachten slaaptraining toegepast bij Welpje. Het ging tegen al mijn principes in en ik vond het afschuwelijk, maar ik kon niet meer. ;( Het werkte wel - hij slaapt sindsdien de meeste nachten door. Ik hoop op snel resultaat bij jullie.
pi_195599871
Sterkte Loj, lijkt me pittig. Wij hebben alleen incidenteel een slaapweigeraar (of twee meiden die het heel gezellig hebben), en dan pluk ik er een uit en ga zelf in bed tv kijken terwijl ze naast me ligt en ik haar negeer. Meestal slaapt ze dan alsnog redelijk snel en zo niet heb ik er niet zoveel last van want ik kijk gewoon tv. Maar ik kan me voorstellen dat je er gek van wordt als je zoiets elke avond hebt. Hopelijk valt het kwartje snel.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_195602553
@Loj, ik snap je frustratie enorm. Na 4,5 jaar slaapgedoe ben ik er ooit zķ klaar mee. En dan is dat (gelukkig) vaak niet eens midden in de nacht. Jarenlang sliep S. alleen maar als wij er bij bleven en Mijm heeft dit ook een tijdje gehad. Mijm ging er dan ook nog bij feesten, dat vond ik nog vervelender.
En S. heeft jarenlang ‘s nachts bij ons gelegen, soms vanaf 11 uur, soms half 7 in de ochtend. Maar ook daar had ik genoeg van en dit zijn we vorige week af gaan schaffen. Ik vermoedde heel veel drama. Ik besloot om dan maar naar hem toe te gaan en in zijn bed te troosten en dit heb ik vorige week 2 keer moeten doen en toevallig vannacht nog een keer. Verder alle avonden geslapen.
Er is hoop.
En het is echt helemaal geen schande dat je deze situatie wil veranderen. Jullie worden er ook geen leukere mensen van als je elkaar nooit meer kunt spreken samen.
Ik hoop dat Li snel de stap maakt om gewoon lekker te gaan slapen. Wat een rust levert dat voor iedereen op.

Daarnaast een kleine sidenote voor alle peuters: doe eens niet zo moeilijk met slapen, want O+ slapen O+
Gekke wezens 8)7
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_195605257
Jeetje dat klinkt ook gewoon enorm zwaar Loj!
Juul was niet zo erg zeg maar, maar heeft wel sinds de zomer ineens een switch gemaakt. Die kon meerdere keren per nacht dramatisch wakker worden. We hebben halfslachtig aan slaaptraining gedaan, maar ze maakte zelf de omslag ineens. Alsof er een knop omging of zo.
Misschien heeft het peuterbed ook bijgedragen, geen idee.

Hopelijk werkt de slaaptraining snel en kunnen jullie weer wat tijd samen doorbrengen! :*
pi_195619596
Ik zet even de wereld stil, dit moment .. O+ O+ O+



Je krijgt de essentie niet op de foto, laat staan twee kinderen charmant op de foto. :9
pi_195622756
NJ O+ Wacht maar tot je peuter de mooiste glimlachen krijgt van je baby bij (bijna dan :+ ) alles wat ze doet. O+

Ik kom even voor Loj. :* slaapgebrek is killing en dat al 7,5 jaar, jeetje!
Onze peuter is van baby af aan een slechte slaper geweest. Dag- nachtritme omgedraaid; op 1 hand te tellen langere dutjes dan 45 minuten-1 uur toen ze iets ouder was. Viel/valt nooit alleen in slaap (Eerst drinken, toen wiegend, toen ernaast in een stoel en nu ernaast in bed)en eindigt nog steeds regelmatig in ons bed. Wat een frustratie voelden wij af en toe. Ook wij zijn vanaf 2 jaar begonnen met haar leren alleen in slaap te vallen, ze begrijpen dan al zoveel. Dat ging verrassend snel best goed, maar leuk is anders. Maar sinds een half jaar (verbouwing, ergens anders wonen, baby erbij) liggen wij weer bij haar tot ze slaapt. Waar dat eerst wel eens heel lang duurde, slaapt ze nu vaak binnen 5 minuten! Als dat het dan is, vind ik het prima. Vandaag moest baby ook naar bed en ik vroeg haar goed haar best te doen en zei dat ik daarna weer zou komen. Toen ik even later baby in bed had was ze ook al in diepe slaap. Dus ze kan het wel. Ik had verwacht dat ze meteen weer naast me zou staan dus ben best verbaasd.De laatste tijd moet ze ook echt vroeg (voor haar doen) naar bed, anders lukt het niet. En dan nog had ze gisteren een krijsavond ‘ik wil mama’!!! Toen vriend haar naar bed bracht. Ze hield het gekrijs het hele ritueel vol. Op die momenten (en die zijn er heel wat geweest tussen 1,5 en 2,5) ben ik erg blij met onze vrijstaande woning. :+

Wij zitten inmiddels dus in een betere situatie en 2,5 jaar is geen 7,5 jaar. Maar ik wil vooral aangeven dat het herkenbaar is en het vaak hopeloos lijkt / voelt. Het wordt echt beter zoals je zelf weet en ik hoop dat dat eerder zal zijn dan pas over 2 jaar voor jullie. :*
pi_195623405
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zet even de wereld stil, dit moment .. O+ O+ O+

[ afbeelding ]

Je krijgt de essentie niet op de foto, laat staan twee kinderen charmant op de foto. :9
O+
pi_195626665
Oh NJ, ik smelt O+
Gelukkig hebben jullie ook dit soort mooie momenten! Maar heel vaak die foto bekijken wanneer het zwaar is :*

@ Loj, hopelijk valt het kwartje snel bij haar!
pi_195628514
Slapen gaat hier prima, inslapen daarentegen blijft een probleem. Gelukkig de meeste avonden zonder drama en zit ik gewoon naast het bed een boek te lezen maar op die manier blijft er geen avond over dus hopelijk is deze fase snel ten einde.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:38 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik zet even de wereld stil, dit moment .. O+ O+ O+

[ afbeelding ]

Je krijgt de essentie niet op de foto, laat staan twee kinderen charmant op de foto. :9
Owje rammelmateriaal O+
pi_195628675
NJ, stop. Ik rammel al zo hard voor een derde.

Ookal is mijn 2e momenteel een monster. Van de week bij het consultatiebureau moest hij bij mij op schoot zitten. Meneer vertikte het, ging met z'n rug naar mij en de verpleegster toe staan, met dramatisch zijn handen over elkaar gevouwen en een boze blik. Ook op de creche hebben ze hun handen vol aan hem.

Het middagslaapje is er thuis ook af meestal. We proberen het, maar geven ook makkelijk op. Op de creche moet hij verplicht in bed, daar hebben ze geen uitzonderingsmogelijkheid. Vind ik wel lastig, maar goed, het is zo.

Op het consultatiebureau bleek m'n monster van net 2 ook al 15 kg, en 97 cm. Best groot, vond ik.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:35:29 #289
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195629903
Mooie foto NJ O+ .

Verder: slaap voor iedereen graag. Voor peuters maar vooral graag voor ouders. Ik had de illusie dat ik met een doorslapend kind gewoon fit zou zijn maar had gerekend buiten een paar keer per week ikmoetplassen/knuffelkwijt/snot/droom/magikaleruit. }:| . Kind, draai je om, laat me. Maar nee hoor, een moeder met een zachte stem en een arm om hem heen, dat is wat ie wil, dan slaapt hij met gemak verder en daarna mag ik een uur lang wakker liggen.

/klaag

Hee @SQ ik vraag het een hier: hoe reageren je peuter en kleuter op hun broertje?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:41:11 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_195630018
Dan ben je nog niet moe genoeg lemijn _O- ik kan inmiddels slapend de baby verschonen geloof ik :P maar inderdaad, wel frustrerend.
Wij hadden vannacht ook de nodige peuter- en kleuterbezoekjes aan bed. Precies op de momenten dat de baby wél sliep uiteraard :')

Noud kan nog niet zo veel met de baby geloof ik, behalve heel vaak roepen hoe hij heet. Komt vanzelf. Mauwtje vindt m echt helemaal het einde. Krult zich er helemaal omheen en fluistert lieve dingen in z'n oortjes. Dan smelt ik wel een beetje tot een plasje O+
disclaimer
pi_195630182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 10:25 schreef Jag�rtrut het volgende:

Op het consultatiebureau bleek m'n monster van net 2 ook al 15 kg, en 97 cm. Best groot, vond ik.
Best groot inderdaad maar hij is daarmee nog steeds net zo groot als L ;) L is alleen ietsjes lichter.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 11:49:48 #292
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195630240
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 11:41 schreef SQ het volgende:
Mauwtje vindt m echt helemaal het einde. Krult zich er helemaal omheen en fluistert lieve dingen in z'n oortjes. Dan smelt ik wel een beetje tot een plasje O+
Kijk, dat wou ik horen O+ . Fijn!

Mijn gezin van herkomst is ook m-j-j. In mijn herinnering waren mijn broertjes altijd samen aan het voetballen en ze delen nu nog steeds een vriendenkring, ondanks leeftijdsverschil vergelijkbaar met bij jullie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195631940
Ik heb slaap zo ondergewaardeerd toen ik nog geen kind had... En hoewel ik dolblij met de zwangerschap en straks weer een baby, zie ik als een berg op tegen die eerste tijd (die bij T. 2,5 jaar duurde).

Nog bedankt voor de ervaringen over poepende peuters, ik had er niet meer op gereageerd. Heb die podcast geluisterd en we zijn nu iets vaker bewust even wat langer op het potje/de wc aan het oefenen. Met z'n voeten op een krukje, verhaaltje erbij. Hij heeft er alleen niet altijd zin in en ik wil ook niet te veel pushen. Even afwachten wat dit doet.
pi_195632620
slaap O+

Ik geloof dat we vanmorgen, voor het eerst in 2.5 jaar tijd allemaal wakker werden van de wekker om 7 uur. Die wekker staat altijd 'voor het geval dat', maar dit is de eerste keer dat we een geval dat hadden.... *O* *O*
pi_195632734
Sinds er bij Juul een knop om is, hebben wij vrij weinig klagen meer. Natuurlijk is er wel eens een mindere nacht en meestal wisselen B (nachtmerries) en Juul (geen idee wat er dan is) elkaar dan ook nog eens af in 1 nacht, maar dat is echt uitzondering geworden.

Juul is wel echt stoer, B slaapt met een nachtlampje en gaat nog steeds niet zelf zijn bed uit, Juul komt als ze wakker is 's ochtends naar ons toe in het pikkedonker. Gaat haar bed dus uit in het donker, verzamelt wat knuffels, opent haar deur, gaat door de donkere gang heen naar onze kamer, opent de deur en kruipt bij ons in bed. Met een lachend koppie 'Juul wakker! Juul uit bed!'.

Oh heerlijke foto NJ O+
En dat klinkt echt enorm zoet SQ.
  woensdag 14 oktober 2020 @ 14:46:09 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195633911
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2020 13:33 schreef Jagärtrut het volgende:
slaap O+

Ik geloof dat we vanmorgen, voor het eerst in 2.5 jaar tijd allemaal wakker werden van de wekker om 7 uur. Die wekker staat altijd 'voor het geval dat', maar dit is de eerste keer dat we een geval dat hadden.... *O* *O*
Wat heerlijk! *O* .

En Gogo, je hebt er waarschijnlijk geen bal aan, maar Jacob vindt het enorm leuk om met zijn zaklamp naar de inhoud van potje of wc te kijken :') :P . Poep onder water, fascinerend. Dus die hoopt altijd op poep. Die suffe zaklamp maakt hem echt fan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 14-10-2020 15:14:12 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_195657162
Ik kom deze nog even spammen, want we trekken morgen al lootjes!

OUD / OUD Secret Santa 2020 - alle lootjes verzamelen!
pi_195657397
Dank voor alle lieve reacties op de foto's!

En ja, rammelze, haha. :9 Vooral even de verhalen dan níet lezen waarin het niet zo wil. :D Ik zal nog wel wat foto's delen binnenkort. :P
pi_195720152
Denk dat er hier nog ergens een verdwaalde kies doorkomt. Het gekwijl begint weer, beetje hangerig, 'au' in de mond, fijne luiers, verhoging. Dus i.c.m. de verkoudheid mogelijk dan ook geen opvang, want verhoging+verkouden = no-go. Ben benieuwd of we iets gaan voelen binnenkort!
pi_195720205
Ja dan sluit ik dit topic maar even voordat ik er rammel foto's bijgooi.
pi_195720208
Dicht dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')