SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omdat ik haar spottend wel eens zo noem zegt ze nu zelf wel eens; “Ik ben een echte diva”
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Gelukkig voor hem is de kans op haaien in huis niet zo groot.quote:Op donderdag 10 september 2020 19:11 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
En de vorige keer zei ik nog dat ie nergens bang voor was, nu is ie opeens bang voor haaien in huis
Alleen hebben peuters er helaas geen boodschap aan of de kans op iets wel of niet groot is. Als het in hun hoofd zit, krijg je het er niet meer uit. Of in elk geval, bij die van mij niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Gelukkig voor hem is de kans op haaien in huis niet zo groot.Ik zou dan overigens ook bang zijn!
Klopt hoor.quote:Op vrijdag 11 september 2020 20:50 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Alleen hebben peuters er helaas geen boodschap aan of de kans op iets wel of niet groot is. Als het in hun hoofd zit, krijg je het er niet meer uit. Of in elk geval, bij die van mij niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een flesje met brede opening meenemen!quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:17 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe doen andere ouders dat met de zindelijkheid en op pad gaan en gebrek aan wc's? En nu met corona zijn openbare toiletten ook vaak gesloten en kun je niet zomaar even de horeca inlopen. Toch zonder luier? Of een luierbroekje voor de zekerheid?
Simon is nu bijna een week uit de luier en het gaat best goed, maar we blijven wel een beetje rondom het huis.
Het valt ons ook op dat Simon opeens zo vaak aan zijn piemeltje zit nu hij overdag geen luier meer heeft. Als we ernaar vragen, zegt hij niet (altijd) te hoeven plassen als hij aan zijn piemeltje zit. Hebben andere peuterjongens dat ook?
Potje kan ook.quote:Op zaterdag 12 september 2020 09:53 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Een flesje met brede opening meenemen!
Een meisje kan toch ook op een potje plassen?quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:01 schreef Viv het volgende:
[..]
Jongensmama's hebben het wel makkelijker op dit vlak.
Ik dacht dat je een jampotje of iets dergelijks bedoelde. Ik ga toch geen potje zoals hierboven meenemen naar de winkel of zo.quote:
Oh naar de winkel niet nee, maar dan hebben wij de oorspronkelijke vraag verschillend geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:07 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een jampotje of iets dergelijks bedoelde. Ik ga toch geen potje zoals hierboven meenemen naar de winkel of zo.(Ik doe het gros van onze uitstapjes op de fiets.)
Ik dacht bijvoorbeeld aan de Ikea waar ze de wc's gesloten hadden vanwege COVID-19.quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh naar de winkel niet nee, maar dan hebben wij de oorspronkelijke vraag verschillend geïnterpreteerd.
Alle toiletten zijn gewoon open bij IKEA.quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:37 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik dacht bijvoorbeeld aan de Ikea waar ze de wc's gesloten hadden vanwege COVID-19.
Oh inmiddels weer wel? Handig om te weten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Alle toiletten zijn gewoon open bij IKEA.
Ik dacht bijvoorbeeld aan een dagje naar opa&oma waarbij we bijna 3 uur in de auto moeten zitten (enkele reis).
Wij hebben ook wel eens zo'n ochtend of middag, maar dan voel ik me wel schuldig dat ik die tijd met haar niet "beter" besteed heb. Al helemaal als ik vooral moe ben omdat ik zelf nogal laat naar bed ben gegaan (en zij eerder dan gehoopt wakker was).quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:59 schreef Lemijn het volgende:
Wij deden vanmiddag een Paw Patrol-marathon. Ik zeg wij, maar ik sliep een deel en heb op mijn telefoon liggen klooien. Te moe voor iets beters.
Wat is daar niet pedagogisch aan? Kinderen moeten ook leren dat ze niet altijd op 1 staan en je soms even andere dingen wil of moet doen en zij zich aan moeten passen. Mijn kinderen krijgen vrij regelmatig iets vergelijkbaars te horen, bijv “je mag daar best mee spelen, maar ik ga je niet helpen als het niet lukt” bij een lastige puzzel of “nee, nu even niet”. Dat komt hier beide dagelijks voor.quote:Op zondag 13 september 2020 08:26 schreef Nanuke het volgende:
Knip
Dirk z'n nieuwe update is heel hardnekkig 'ja maar dat wilt ikke (niet)!' roepen, dus van de week kreeg hij ook al een niet perse pedagogische 'ik wil ook wel eens wat' naar z'n hoofd terug.
Knip
Laten we het hopen! We duimen in elk geval voor everzwijn, hert en wie weet wel een wolf.quote:Op zondag 13 september 2020 10:54 schreef Quoi het volgende:
Wat zoet @:minilot! En nu al die dieren in het bos gaan zoeken? (muv de krokodil en kangoeroe hoop ik)
Daar heeft je peuter volgens de mijne helemaal gelijk in!quote:Op zondag 13 september 2020 10:57 schreef minilot het volgende:
[..]
Laten we het hopen! We duimen in elk geval voor everzwijn, hert en wie weet wel een wolf.
Krokodillen wonen volgens deze peuter vooral in Fata Morgana in de Efteling.
quote:Op zondag 13 september 2020 14:00 schreef littledrummergirl het volgende:
Wat een mooie kerel ToTgefeliciteerd!!
Ik wou dit nog even quoten omdat ik het zo goed vind dat je jezelf zo ziet én ook gewoon zegt.quote:Op zondag 13 september 2020 09:55 schreef FlyingFish het volgende:
En ik beschouw mezelf eigenlijk wel als goede moeder
Dan quote ik jou ook evenquote:Op zondag 13 september 2020 20:14 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik wou dit nog even quoten omdat ik het zo goed vind dat je jezelf zo ziet én ook gewoon zegt.
Ik vind mezelf trouwens ook best oké als moeder.
quote:Op zondag 13 september 2020 20:57 schreef Aure het volgende:
[..]
Dan quote ik jou ook even
En ook ik vind mezelf een goede moederzelfs als ik Jip de hele dag voor de tv heb gezet
Welkom mini-ToT !
quote:Op zaterdag 12 september 2020 12:14 schreef Viv het volgende: (na het ophalen gaan we vaak nog naar de speeltuin).
Zo is het, niet meer of minder. Ik probeer de beste moeder te zijn voor U., maar ik ben ook maar een mens. Net zoals hij dat is. Soms hebben we dagen dat we elkaar echt even niet moeten zien omdat we elkaar alleen maar in de weg zitten, dan gaat hij even spelen bij oma of tante. En na een uur of twee kunnen we weer samen door een deur.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:45 schreef TolstoiFan het volgende:
Het is soms gewoon echt f*cking zwaar dat opvoeden
Ik moet zeggen dat ik mij daar ook overheen heb moeten zetten.quote:Op maandag 14 september 2020 09:08 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT Mooi manneke!
Heerlijk Duman, als ze zo lekker spelen en vies mogen worden oudste had vorige week een vriendje van school te spelen, “laat je ze wel alleen binnen spelen want ik wil niet dat zijn kleding vies wordt”, zei moeder
Dank je!quote:Op maandag 14 september 2020 09:08 schreef Malteser het volgende:
Gefeliciteerd @:ToT Mooi manneke!
Heerlijk Duman, als ze zo lekker spelen en vies mogen worden oudste had vorige week een vriendje van school te spelen, “laat je ze wel alleen binnen spelen want ik wil niet dat zijn kleding vies wordt”, zei moeder
Maar ik neem aan dat ze op de opvang de juiste viltstiften hebben, dat gaat er gelukkig gewoon uit in de was.quote:Op maandag 14 september 2020 09:13 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik mij daar ook overheen heb moeten zetten.Voor m’n man is het ook nog steeds lastig, haha. Maar ik vind het belangrijker dat hij er zo van geniet!
Waar ik niet blij van word is dat hij met stiftstrepen terugkomt van de opvang. Shirtjes en broeken die hij net voor het eerst aan heeft. Ik vond het altijd onzin om “aparte” kleding te hebben voor op de opvang, maar Ik ga er nu toch over nadenken.
Precies, net als verf en alles. Al had G. voor vaderdag een cadeautje gemaakt met blauwe metallic verf. Ondanks een schort heeft ze het toch in haar t-shirt gekregen en dat is er helaas niet uit gegaan.quote:Op maandag 14 september 2020 09:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat ze op de opvang de juiste viltstiften hebben, dat gaat er gelukkig gewoon uit in de was.
Verse peuterquote:Op maandag 14 september 2020 09:23 schreef ToT het volgende:
En die kleertjes zijn ze toch wel uitgegroeid voor ze versleten zijn of te vies geworden zijn en er vlekken in zitten die er niet meer uit kunnen.
quote:Op maandag 14 september 2020 09:48 schreef Elleska het volgende:
[..]
Verse peutergefeliciteerd
Enne wacht maar![]()
Peuters groeien minder hard dan dreumesen en dragen daardoor langer dezelfde kledingmaat.
Helaas niet, je blijft de strepen zien. Zal dit eens bespreken met ze.quote:Op maandag 14 september 2020 09:24 schreef Malteser het volgende:
[..]
Maar ik neem aan dat ze op de opvang de juiste viltstiften hebben, dat gaat er gelukkig gewoon uit in de was.
Oh, ja. En aaaltijd als ‘ie wat aan heeft in een lichte kleur.quote:Op maandag 14 september 2020 09:45 schreef Takkie88 het volgende:
De rottigste vlekken zijn hier niet van het spelen maar van het eten; mandarijnen, kersen, aardbeien, tomatensaus etc. Oh, en van zonnebrand. Alle speelvlekken krijg ik er meestal wel uit.
Klinkt heerlijk!quote:Wij hebben gister 16km gewandeld door de Zwitserse Alpen. Sofie het overgrote deel in de draagzak. Zo leuk dat we dit soort dingen met haar kunnen doen!
Haha, heel herkenbaar van de yoghurt. Ik kleed ze meestal pas aan na het ontbijtquote:Op maandag 14 september 2020 10:27 schreef exode het volgende:
Juul start al vies....ze eet als ontbijt cruesli met yoghurt, al doen we honderd slabben aan of leggen zelfs handdoekjes op haar schoot, ze start de dag met yoghurt vlekken.
LeSage: Landgoed Haarzuilens, we zijn gestart met Hoeve Wielrevelt van Natuurmomunementen. Sowieso leuke omgeving want ook Geertjes Hoeve. (waar het gisteren afgeladen was en we dus hebben gemeden voor de lunch)
Is overigens allemaal net boven Utrecht![]()
Wij gaan wel eens naar 's Gravenland naar Oerrr en lopen daar speurtochten maar dat is voor ons nog wel even rijden mede als het vaarseizoen is en de bruggen open staan. Deze is voor 15 minuutjes rijden en er komt komend voorjaar ook een Oerrr speeltuin
Hihi, oepsie, sorry. Ik heb ook Brabant tips hoorquote:Op maandag 14 september 2020 10:36 schreef LeSage het volgende:
[..]
Haha, heel herkenbaar van de yoghurt. Ik kleed ze meestal pas aan na het ontbijt![]()
Takkie vroeg waar het wasik weet dat jij in het midden van het land woont en ik in het zuiden van Brabant, dus heb helaas niet zoveel aan je tips
Ja, moet je doen. Er zijn 101 verschillende stiften te koop waarvan de vlekken er gewoon uitgaan in de was (zonder vooraf iets te hoeven voorbehandelen).quote:Op maandag 14 september 2020 09:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Helaas niet, je blijft de strepen zien. Zal dit eens bespreken met ze.
Probeer eens Vlekkenduivel! Te koop bij Kruidvat. Ik heb de hele collectie geloof ik.quote:Op maandag 14 september 2020 09:52 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Helaas niet, je blijft de strepen zien. Zal dit eens bespreken met ze.
quote:Op maandag 14 september 2020 12:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Probeer eens Vlekkenduivel! Te koop bij Kruidvat. Ik heb de hele collectie geloof ik.Werkt echt fantastisch. Ik krijg zelfs oude fruitvlekken uit kleding. Maar met viltstift dus ook uitstekende ervaring!
[ afbeelding ]
Maar nam je hem dan rechtstreeks vanaf het buitenspelen mee?? Want als hij zo vies was/is, zullen ze hem/zijn kleding toch ook even afkloppen en handen laten wassen enz?quote:Op maandag 14 september 2020 13:38 schreef Elleska het volgende:
Ik ben altijd blij dat ik L op de fiets ophaal, dan maakt het niets uit hoe smerig hij is. Laatst 1x met de auto opgehaald en kon daarna de auto schoonmaken.
Goede tip. Ik mors zelf ook nog wel eens watquote:Op maandag 14 september 2020 12:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Probeer eens Vlekkenduivel! Te koop bij Kruidvat. Ik heb de hele collectie geloof ik.Werkt echt fantastisch. Ik krijg zelfs oude fruitvlekken uit kleding. Maar met viltstift dus ook uitstekende ervaring!
[ afbeelding ]
Er zijn hier ook wat lichte kledingstukken verpest door zonnebrand 🙁quote:Op maandag 14 september 2020 09:45 schreef Takkie88 het volgende:
De rottigste vlekken zijn hier niet van het spelen maar van het eten; mandarijnen, kersen, aardbeien, tomatensaus etc. Oh, en van zonnebrand. Alle speelvlekken krijg ik er meestal wel uit.
ja bij onze psz beginnen en eindigen ze met buitenspelen ivm de coronamaatregelen.quote:Op maandag 14 september 2020 14:01 schreef Malteser het volgende:
[..]
Maar nam je hem dan rechtstreeks vanaf het buitenspelen mee?? Want als hij zo vies was/is, zullen ze hem/zijn kleding toch ook even afkloppen en handen laten wassen enz?
Zijn vader en moeder zijnquote:Op maandag 14 september 2020 16:13 schreef Adrian4 het volgende:
Onze meneer is zindelijk bij het KDV, maar plast en poept thuis gewoon in z’n broek...
Wat doen wij fout???
+1, B was eerder zindelijk op KDV, kon er allang fietsen maar weigerde het thuis, kleedde zich er zelf aan en uit, inderdaad thuis dus niet etc. En dat gaat gewoon zo door hoor, op school doet ie ook veel meer zelf dan thuis.quote:Op maandag 14 september 2020 18:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Zijn vader en moeder zijn![]()
Ik heb hier ook wel eens het vermoeden dat ze veel meer kunnen bij anderen dan bij ons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 september 2020 09:31 schreef Framblij89 het volgende:
Hi!
Mijn uk is gisteren een peuter geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woei, feli!
![]()
Ja, ditquote:Op dinsdag 15 september 2020 10:31 schreef exode het volgende:
dat anderen het raar vinden, tja, moeten zij weten toch?!
quote:Op donderdag 17 september 2020 09:31 schreef Framblij89 het volgende:
Hi!
Mijn uk is gisteren een peuter geworden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Volgens mij ligt de verjaardagskaart hier nog klaar om op de post te doen.![]()
Hebben jullie het nog een beetje gevierd?![]()
Loslaten. Volgens mij is N veel jonger dan Kevin. En dat begint nu te komen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:48 schreef BellaaElisa het volgende:
Oh zindelijkheid ik weet echt niet hoe ik het goed aanpak.. N heeft al wel een paar keer iets op het potje gedaan. Maar als ze het aan geeft dan is het te laat of als ik het vraag dan hoeft ze niet?hebben jullie misschien nog tips.. (in mijn omgeving vinden ze het zo raar dat ze nog een luier om heeft en dat ze nog een speen heeft. Wat doe ik fout?
)
quote:Op donderdag 17 september 2020 13:58 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]![]()
![]()
Volgens mij ligt de verjaardagskaart hier nog klaar om op de post te doen.![]()
Hebben jullie het nog een beetje gevierd?
Oh, zo zuur qua timing! Is ze ook slecht in orde, of mogelijk gewoon een tandje/kies o.i.d. ?quote:Op donderdag 17 september 2020 21:19 schreef Framblij89 het volgende:
Dank jullie!
Ze heeft nu koorts en morgen zou haar tweede wendag op het kdv zijn, dus dat feestje gaat niet door
[..]word ik/Y gewoon weer vergeten hier!? Nee geintje. Komt goed
![]()
Ja! Er is wat familie langs geweest, was wel wat druk allemaal (en ook iets teveel suikers gegeten) dus vannacht moesten we 7 keer uit bed., maar ze is goed verwend en heb alleen maar een blij koppie gezien dus wij zijn tevreden.
Ja afgelopen maandag had ze natuurlijk haar eerste wendag op kdv, en 2 dagen later was ze ziek.. 1+1quote:Op vrijdag 18 september 2020 09:13 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Oh, zo zuur qua timing! Is ze ook slecht in orde, of mogelijk gewoon een tandje/kies o.i.d. ?
Nou ja, ik heb hier misschien een klein probleem met de post.De urenregistratie van de kraamzorg moet ook ergens liggen.
![]()
Klinkt als een geslaagde verjaardag! Als cadeau een pop gegeven om te wennen aan de baby?
@:Fuchsia_roze Gefeliciteerd ook nog dan!!
[ Bericht 17% gewijzigd door minilot op 18-09-2020 19:07:10 ]Let me see you stripped down to the bone
Wij waren n paar dagen geleden bij attractiepark Waarbeek, kleinschalig, tikkie kneuterig en gedateerd maar wel erg charmantquote:Op vrijdag 18 september 2020 20:43 schreef Nolita het volgende:
Oh leuk, uitjes!
Wij gaan binnenkort naar de Veluwe dus als jullie nog leuke uitjes in die omgeving weten. Of leuke plekken om een wandeling te maken ( peuter / baby in draagdoek proof ).
Nijntje museum gaan we meepakken ook al is het nog even rijden. Vanuit thuis is het echt te ver om ‘even’ naartoe te gaan en ik denk dat Peuter het geweldig gaat vinden.
Iemand ervaring met het dolfinarium, is dat wat?
Daar kwam ik als kind ook alquote:Op vrijdag 18 september 2020 22:00 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Wij waren n paar dagen geleden bij attractiepark Waarbeek, kleinschalig, tikkie kneuterig en gedateerd maar wel erg charmantkapitein vond het fantastisch.
Oh dat kan ik me helemaal voorstellenquote:Op zaterdag 19 september 2020 00:13 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
[..]
Daar kwam ik als kind ook al
Ze zijn iig goed aan het opknappen. Alleen het boventerrein, waar vroeger de wildwaterbaan was is echt een zootje doordat er parkeerplaats en opslagplaats van gemaakt is.quote:Op vrijdag 18 september 2020 21:32 schreef LeSage het volgende:
Ik hoorde van de week dat het Sprookjesbos in Valkenburg erg leuk was, ook al voor jongere kindjes.
Misschien wil ik daar binnenkort ook eens heen.
Verder gewoon altijd dierentuinen![]()
Ik ben daar met mijn dochter van toen 5 geweest een paar maanden terug. Ik had haar een weekendje samen weg beloofd voordat de baby zou komenquote:Op vrijdag 18 september 2020 21:32 schreef LeSage het volgende:
Ik hoorde van de week dat het Sprookjesbos in Valkenburg erg leuk was, ook al voor jongere kindjes.
Misschien wil ik daar binnenkort ook eens heen.
Verder gewoon altijd dierentuinen![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 19-09-2020 12:23:38 ]
Ik vond dat er (vergeleken met eerdere keren) echt weinig te zien was in de Apenheul, maar misschien hadden wij pech. De maatregelen waren inderdaad goed gedaan daar. Burgers' ben ik zelf nog niet geweest dit jaar.quote:Op zaterdag 19 september 2020 19:35 schreef lunapuella het volgende:
Apenheul is wat meer afgeschermd inderdaad, maar nog steeds voldoende te zien. En ik vond ze de coronamaatregelen prettig serieus nemen. In tegenstelling tot Burgers Zoo waar iedereen door elkaar loopt en het aquarium afgeladen vol was.
We zijn in de zomervakantie bij beiden geweest, maar ik zou momenteel alleen Apenheul aanraden.
Hadden wij ook (twee weken geleden)quote:Op zaterdag 19 september 2020 20:05 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
Ik vond dat er (vergeleken met eerdere keren) echt weinig te zien was in de Apenheul, maar misschien hadden wij pech. De maatregelen waren inderdaad goed gedaan daar. Burgers' ben ik zelf nog niet geweest dit jaar.
Hier hoor ik de laatste tijd niet zulke positieve verhalen over. Niet om het park zelf maar vooral de drukte en de handhaving van de coronamaatregelen.quote:
Oh dat is vervelend! Wij vonden het 2 jaar geleden een verrassend leuk uitje.quote:Op zaterdag 19 september 2020 22:51 schreef Elleska het volgende:
[..]
Hier hoor ik de laatste tijd niet zulke positieve verhalen over. Niet om het park zelf maar vooral de drukte en de handhaving van de coronamaatregelen.
Het staat bij ons ook op het lijstje. We hadden deze zomer heen willen gaan maar hopelijk volgend jaar.quote:Op zondag 20 september 2020 08:42 schreef exode het volgende:
[..]
Oh dat is vervelend! Wij vonden het 2 jaar geleden een verrassend leuk uitje.
Aqua Zoo is leuk idd! En daar in de buurt Sanjes Safari ook.quote:Op zondag 20 september 2020 13:35 schreef Elleska het volgende:
[..]
Het staat bij ons ook op het lijstje. We hadden deze zomer heen willen gaan maar hopelijk volgend jaar.
We zijn pas naar AquaZoo Leeuwarden geweest. Zal voor de meesten te ver weg zijn maar dat vond ik ook een aanrader. Het is niet groot maar voor L precies groot genoeg om zelf te lopen met klimroutes tussendoor en halverwege en aan het einde een speeltuintje om nog even extra uit te razen
Zooparc overloon is ook erg leuk voor kinderen.quote:Op zondag 20 september 2020 15:36 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Dat is toevallig. Ik zat gister te kijken naar de AquaZoo, omdat ik zag dat ik daar korting krijg met m'n Blijdorp Abo. Gaia Zoo en Zooparc Overloon staan daar ook op. Allemaal nog nooit van gehoord
Helaas heel erg uit de richting. Wie weet ooit.
Ah die kende ik nog niet, weer iets voor op het lijstje. Altijd goed om tips in het noorden te delenquote:Op zondag 20 september 2020 16:43 schreef Donna het volgende:
[..]
Aqua Zoo is leuk idd! En daar in de buurt Sanjes Safari ook.
Ik zou de kinderopvang eens vragen om een observatie te (laten) doenquote:Op donderdag 24 september 2020 16:35 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, daar ben ik dan toch weer een keer. 8 Oktober hebben we een afspraak bij het consultatiebureau. Onze dochter is inmiddels 26 maanden oud, en praat niet (uit zichzefl).
Ze zegt inmiddels een heleboel woorden ná, maar dat is dus als je er naar vraagt. Als je aan haar vraagt iets te pakken, dan doet ze dat. Maar ze wijst en ze doet, maar ze benoemt dingen niet. Dus als ik haar een appel voor hou, en ik vraag 'wat is dit', dan komt er niets. 0. Ze kan appel zeggen. Ze weet ook wat een appel is want als ik aan haar vraag 'pak eens een appel', dan doet ze dat. Maar ze zegt niet 'appel' als ik aan haar vraag 'wat is dit'.
Dat zou ze inmiddels toch wel moeten kunnen. Mijn vrouw begint het nu ook op te vallen al wil zij dat niet echt toegeven. Ik kan de keren dat ze dat wél heeft gedaan op 1 hand tellen. Ze benoemt haar bal'. Dan zegt ze 'de bal de bal', maar dat is omdat wij steeds zeiden 'dit is de bal'' en zij denkt nu volgens mij dat dat voorwerp 'de bal' heet in plaats van 'bal'.
Ze heeft daarnaast 1x water (wati) benoemd toen ik het bad vol liet lopen, en 'aardbei' heeft ze ook een keer benoemt, dat laatste is een paar maanden geleden, 'bal' zegt ze al ik weet niet hoe lang, maar water heeft ze een paar dagen geleden gedaan.
Ze noemt ons ook niet papa en mama. Ze weet dat ik papa ben, en mama is mama, en ze kan beide woorden zeggen, en ze kijkt die persoon dan meestal ook aan, maar meer komt er niet. Ze heeft 1x een paar maanden (voor mn gevoel) geleden toen ik binnen kwam naar mij gewezen en gezegd 'papa'. Mijn vrouw vertelde me dat ze dat afgelopen week ook deed toen ik lag te slapen en zij de slaapkamer op kwam, toen zei ze tegen mijn vrouw 'papa' terwijl ze bij mij aan het bed stond schijnbaar (ik heb dit niet mee gekregen).
Mijn vrouw zegt dan dat ze dus wél dingen zegt, maar dat is dan toevallig altijd als ik er niet bij ben, want min vrouw claimt dat ze wel eens wijst naar een auto en dan 'auto' zegt (ik weet dat ze dat woord kan zeggen) en dat ze ook 'boot' benoemde toen ze met haar ging fietsen en ze langs een rivier fietste.
Maar, het is volgens mij niet helemaal hoe het hoort te zijn. Nu weet ik wel dat ik me altijd over dit soort dingen druk maak, ik heb dat ook gehad met draaien en kruipen en lopen en dat doet ze ook allemaal meer dan prima. Verder gaat ze nu sinds 3,5 week 2 halve dagen naar het KDV, dus die stimulans heeft ze eerder niet mee gekregen, maar ja, van die 3,5 week is ze al 2 dagen thuis gebleven omdat ze erg grieperig was en oorontsteking, dus ja, dat is pas net in de opstartfase.
Maar, concluderend; ik maak me zorgen. Dat doe ik wellicht omdat ik weet hoe het is om 'anders' te zijn (daar ik een handicap heb waar ik meer dan prima mee kan leven) maar ja, praten is toch wel de basis van alles.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |