Vooral minder grijs en bewolking is gunstig.quote:Op donderdag 10 september 2020 12:17 schreef lily het volgende:
Het is inderdaad vandaag beter dan gisteren. Vandaag max 20 en gisteren was dat 24.
Tot uw dienst.quote:
Hier goed, stabiel en mooi weer is bij jou vaak slecht weer, toch?!quote:
De norm op 18,5 en dan boven de 30 dat is toch.. best extreem. De gehele pluim is best extreem. Zelfs voor de hoogzomer een goede.quote:Op donderdag 10 september 2020 10:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, maar ik leef gewoon meer in het nu. Als 20 de norm is, dan mag het best warmer worden een paar dagen
. Dan is het niet gelijk extreem.
In late zomer en vroege herfst gaat dat minder op, dan is de mediterrane invloed op z'n maxquote:Op donderdag 10 september 2020 12:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier goed, stabiel en mooi weer is bij jou vaak slecht weer, toch?!
Moet toegeven dat de nieuwe pluim en verwachtingen wel warmer zijn dan ik vanochtend wistquote:Op donderdag 10 september 2020 12:43 schreef Dven het volgende:
[..]
De norm op 18,5 en dan boven de 30 dat is toch.. best extreem. De gehele pluim is best extreem. Zelfs voor de hoogzomer een goede.
Dan was het dus gewoon een verwarringquote:Op donderdag 10 september 2020 13:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Moet toegeven dat de nieuwe pluim en verwachtingen wel warmer zijn dan ik vanochtend wist. Normaal is het natuurlijk niet. Zweten zeker want ik werk buiten
Opflikkeren met die warmtequote:Op donderdag 10 september 2020 13:19 schreef Greys het volgende:
Zie ook al een extra dag warm erbij nu. Eerst waren het er 2, nu al 3. Wie weet wat er nog bij komt volgende week.
Men is het hier vaak oneens, maar we kunnen het vast één keer eens zijn dat als dit uitkomt dat het dan - ZEKER VOOR SEPTEMBER (!) - schoftig mooi/warm* weer is.
*doorhalen naar gelang hittehaat
(Ik haat hitte maar zo even een paar dagen daar wordt je huis binnen niet heel warm van en prima nachten dus dan heb ik er nul moeite mee.)
Jij moet niet zeiken want jij zit toch al aan de zee waar het allemaal best meevaltquote:Op donderdag 10 september 2020 13:35 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Opflikkeren met die warmte
Op werkdagen zit ik in Utrechtquote:Op donderdag 10 september 2020 13:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij moet niet zeiken want jij zit toch al aan de zee waar het allemaal best meevalt
Ik ga ze schieten. Was vanochtend al mooi met die dampende rivier. Vorig jaar:quote:Op donderdag 10 september 2020 13:27 schreef aloa het volgende:
Zal ook wel weer mooie plaatjes opleveren in de ochtend. Mist over weilanden en sloten
Lol, altijd pech.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:37 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Op werkdagen zit ik in Utrecht
Dat ziet er fijntjes uit hoor.quote:Op donderdag 10 september 2020 13:43 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, altijd pech.
Dit zijn trouwens wel de dagen waar ik het persoonlijk voor doe : Nu 27°C met een matig en ietwat fris windje. Mag zo wel een tijdje vervelend eentonig weer blijven
[ afbeelding ]
Daar is het ook altijd zwaar bewolkt hoor, hier een live plaatje hoe een gemiddelde "vrij zonnige" dag er uitziet volgens het KNMIquote:Op donderdag 10 september 2020 13:37 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Op werkdagen zit ik in Utrecht
Onmogelijk. Dit is de warmte september in 80 jaar.quote:Op donderdag 10 september 2020 16:15 schreef Elan het volgende:
Komt zo te zien wel aardig overeen met de pluim van 2016 uit exact diezelfde periode?
Maastricht had in 2018 ook vier dagen tussen de 27 en 30 ergens half september.quote:Op donderdag 10 september 2020 16:15 schreef Elan het volgende:
Komt zo te zien wel aardig overeen met de pluim van 2016 uit exact diezelfde periode?
dat kan je zo opzoeken ter bevestigingquote:Op donderdag 10 september 2020 17:01 schreef lily het volgende:
[..]
Maastricht had in 2018 ook vier dagen tussen de 27 en 30 ergens half september.
Klopt, alhoewel die nog enigszins inkakte toen het uiteindelijk zo ver kwam, wat natuurlijk altijd nog kan gebeuren (maar het tegenovergestelde ook).quote:Op donderdag 10 september 2020 16:15 schreef Elan het volgende:
frisse nachten en warm overdag zie het probleem niet zoquote:Op woensdag 9 september 2020 22:28 schreef Nikonlover het volgende:
Krijgen we weer die teringhitte terugdit wil ik niet!!!!!!!
Gaat er hier gewoon komen denk ik.. drie dertigers lijken sowieso een zekerheidquote:Op woensdag 9 september 2020 08:52 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Kans op een hittegolf is bijzonder klein.
Scheelt weer, toch!?
Toen ik dat schreef had ik de nieuwe kaarten nog niet gezien. Het wordt nu p 60% geschat staat op weer.nlquote:Op donderdag 10 september 2020 22:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gaat er hier gewoon komen denk ik.. drie dertigers lijken sowieso een zekerheid
Ik wil fris overdag en nog frisser 's nachtsquote:Op donderdag 10 september 2020 21:28 schreef MissHobje het volgende:
[..]
frisse nachten en warm overdag zie het probleem niet zo
quote:Op donderdag 10 september 2020 23:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ik wil fris overdag en nog frisser 's nachts
toch niet maandag, dinsdag en woensdag hèquote:Op vrijdag 11 september 2020 01:26 schreef Tjacka het volgende:
moet drie dagen werken volgende week
drie keer raden welke
schiet mij maar lek
Oktober t/m maart komen eraanquote:Op donderdag 10 september 2020 23:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Jawelquote:Op vrijdag 11 september 2020 06:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
toch niet maandag, dinsdag en woensdag hè
Wij zijn twee jaar terug in juli in Oregon geweest. Ontzettend mooie staat met ook super interessant weer en landschap. Aan de kust blijft het eigenlijk vrijwel altijd koel tot bijna koud (tmax van 16 graden was niet ongewoon in Juli). Daar is alles ook heel groen met een hele ruige kustlijn, zoo mooiquote:Op donderdag 10 september 2020 22:25 schreef INViCTuS het volgende:
Fikt behoorlijk in de VS. Je zou denken dat er op een gegeven moment geen bos meer over is als dat elk jaar zo is. net als in Australie. Lijkt me echt "eng" eigenlijk
[ twitter ]
UKMO verwacht weinig winterquote:Op donderdag 10 september 2020 23:18 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
UKMO verwacht weinig winter
[ afbeelding ]
Het zal eens niet.quote:Op vrijdag 11 september 2020 12:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
UKMO verwacht weinig winter
[ afbeelding ]
het geeft wel een indicatie welke kant het op kan gaan. Hoe verder weg hoe onbetrouwbaarder, uiteraard. maar het is niet alleen maar onzin, vind ik.quote:Op vrijdag 11 september 2020 16:34 schreef dick_laurent het volgende:
Heerlijk altijd die 30 daagse. Je hebt er idd geen drol aanmaar toch lees ik het, just for fun.
Vandaag trouwens echt al een heel stuk beter dan gisteren. Lekker op balkon zitten thuiswerken
Uitstekend zonnetje ja.quote:Op zaterdag 12 september 2020 13:23 schreef derolleman het volgende:
heel europa zonnig, een wolkenband boven NL
Laten we niet overdrijvenquote:Op zaterdag 12 september 2020 13:30 schreef derolleman het volgende:
[..]
volgende week beter met 32 graden en zo'n beetje de warmste plek van eu
Naar wat ik heb begrepen wordt de lokaal mogelijke hittegolf in de regio Assen een mogelijke koudegolf.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:32 schreef Djeez het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat het warm wordt. Voorlopig nog regen en kou hier
Paar dagen.quote:Op zaterdag 12 september 2020 14:32 schreef Djeez het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat het warm wordt. Voorlopig nog regen en kou hier
in september kan het koud of heet zijnquote:Op vrijdag 11 september 2020 13:11 schreef pietkanarie het volgende:
De kans dat het weer een te zachte winter wordt is wel erg groot denkdus ik geloof die verwachting meteen, al is het erg moeilijk om het weer op zo’n lange termijn te voorspellen.
Ik ben heel erg toe aan een echte winter. Maar waarschijnlijk moet je dan niet in Nederland. Het gemak waarmee het tropisch warm wordt (door orkaan Laura?) in een maand waarin het in theorie ook al koud kan zijn vind ik veelzeggend (onterecht misschien)
Goed zo moderator Nattekat. Wij delen samen deze kijk op dit issue. Wij zijn nu vrienden. Al vind ik het wel vervelend dat je een koudweerliefhebber bent.quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:55 schreef Nattekat het volgende:
Zo'n echte winter is historisch gezien net zo zeldzaam als een hittegolf.
Ik heb echt een gigantische !@#$ hekel aan kou.quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:04 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Goed zo moderator Nattekat. Wij delen samen deze kijk op dit issue. Wij zijn nu vrienden. Al vind ik het wel vervelend dat je een koudweerliefhebber bent.
Oh dan zijn wij vanaf vandaag ongelooflijk goede vrienden!quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb echt een gigantische !@#$ hekel aan kou.
Ik dacht alquote:Op zaterdag 12 september 2020 16:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb echt een gigantische !@#$ hekel aan kou.
quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:08 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oh dan zijn wij vanaf vandaag ongelooflijk goede vrienden!
Hittegolfcijfers voor weerstation Arcen:quote:Op zaterdag 12 september 2020 15:55 schreef Nattekat het volgende:
Zo'n echte winter is historisch gezien net zo zeldzaam als een hittegolf.
Alleen De Bilt teltquote:Op zaterdag 12 september 2020 16:37 schreef lily het volgende:
[..]
Hittegolfcijfers voor weerstation Arcen:
https://www.meteolimburg.(...)mi-weerstation-arcen
die hittegolfkans is vrij groot inderdaad voor nederland volgende week met op op 2 dagen 30+ in Limburg.. even afwachten of die derde er ook bij komt...quote:Op zaterdag 12 september 2020 16:37 schreef lily het volgende:
[..]
Hittegolfcijfers voor weerstation Arcen:
https://www.meteolimburg.(...)mi-weerstation-arcen
Niet in de Bilt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:35 schreef derolleman het volgende:
[..]
die hittegolfkans is vrij groot inderdaad voor nederland volgende week met op op 2 dagen 30+ in Limburg.. even afwachten of die derde er ook bij komt...
Nee, maar voor een landelijke hittegolf gaan ze daar wel vanuit.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:55 schreef derolleman het volgende:
[..]
daar woont het gros van de nederlanders ook niet
Logisch toch.quote:Op zaterdag 12 september 2020 18:15 schreef lily het volgende:
Ik praat dan ook altijd over mijn regio. Wat moet ik anders, ik woon daar nu eenmaal.
En statistieken interesseren mij ook niet zo. Alleen het weer op de plek waar ik woon (net als ieder ander uiteraard).
En zo weinig mogelijk hittegolven vind ik altijd beter.
Ik heb zo geen zin in een dure airco installatie maar ik ben toch bang dat ik er niet meer omheen kan met dit soort zomers![]()
Het KNMI woont daar wel, dat is het enige dat telt.quote:Op zaterdag 12 september 2020 17:55 schreef derolleman het volgende:
[..]
daar woont het gros van de nederlanders ook niet
voor autisten welquote:Op zaterdag 12 september 2020 19:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het KNMI woont daar wel, dat is het enige dat telt.
Zo is dat.quote:Op zaterdag 12 september 2020 19:14 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Het KNMI woont daar wel, dat is het enige dat telt.
Maar het kan wel een trend zijn? Als het steeds de warme kant opvalt, is de kans dat dat in de winter ook gebeurt misschien groter dan dat het dan ineens wél koud uitpakt? Maar ik zie graag het tegendeel gebeuren. Dat blijkt dat er na een warme september een ijskoude winter kan volgenquote:Op zaterdag 12 september 2020 15:47 schreef Tjacka het volgende:
[..]
in september kan het koud of heet zijn
dus ja deze post is onzin
Limburgquote:Op zondag 13 september 2020 12:37 schreef Djeez het volgende:
Waar is het voorspelde mooie weer vandaag? Het is extreem zwaar bewolkt en amper 18 graden
Noord-Hollandquote:Op zondag 13 september 2020 12:37 schreef Djeez het volgende:
Waar is het voorspelde mooie weer vandaag? Het is extreem zwaar bewolkt en amper 18 graden
Zuid-Hollandquote:Op zondag 13 september 2020 12:37 schreef Djeez het volgende:
Niet-Assen.quote:Op zondag 13 september 2020 12:37 schreef Djeez het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |