Én lokale notabele is op tiltquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als die "iEDerEEn MOet kUnnEN WinnEN!! echt een doel is dan GEbeUrT zO'N rOdE VlAg wEl VaKEr hE
Ik kIJk uIt naAr je VoLGeNdE PoSTInG
Wat bedoel je? Je quote jezelf?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
Laatste posting
[..]
Lokale notabele op tilt
Ik had het natuurlijk niet over mijn eigen postings, maar over jouw laatste postingsquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Je quote jezelf?
Ik geloof dat de regel is dat een stilgevallen auto van de baan moet. Dus achter het hek.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk in de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en races onder groen dus een zeldzaamheid worden?
Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.
Hoe groot is de kans dat een auto onder een tractor glijdt?
Juist.
Dit was gewoon een ruk marshallpost. In die zin, die auto kon niet achter de vangrail gedrukt worden. Normaalgesproken is dat geen enkel probleem. Dan wel met de hand, dan wel ff snel met een kraan. Was nu gewoonweg onmogelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden.
Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Ik had eerder een virtual safety car verwacht, waarbij de pitlane closed is. Is er wel door de opvolger van Charlie Whiting in een F1 race de virtual safety car ingezet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden. Totaal onvergelijkbaar met het bergen van de auto van Magnussen.
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.
Auto's blijven tegenwoordig niet meer op de baan staan. Ook al staat ie zogenoemd veilig. Is ook maar een begrip in de autosport waar je mee moet uitkijken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
om die auto te bergen moesten mensen die duwen dus niet meer dan logisch dat daarvoor een safety car is ingezet, hadden ze de auto kunnen laten staan? Misschien, al is ieder object wat niet op het circuit hoort een gevaar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
Was het misschien ook wel, ik heb het lokale weerbericht niet gelezen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Auto moest dus geborgen worden. Ook volgens het regelboekje van de F1 hedemnaags. Pistraat was de dichtsbijzijnde optie.
Och jezus. Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:33 schreef Smacked_Actor het volgende:
De internet warriors weten het weer beter
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Ik doe even aanname dat de software van RBR hier wel op ingesteld is. Het kostte RBR 19 seconden om Verstappen te informeren (en hiermee waren ze de allersnelste van iedereen) en Hamilton had vanaf moment safetycar tot pitingang 20 seconden de tijd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
De software van Mercedes is kennelijk niet ingesteld op het sluiten vd pitstraat. Knullig wel:
https://racingnews365.nl/(...)overwinning-in-italië
Openingen zullen ook voor hulpdiensten ed zijn, kun je niet zomaar auto’s voor zetten lijkt me.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!
[..]
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.
De medical car komt gewoon uit de pitlane.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Openingen zullen ook voor hulpdiensten ed zijn, kun je niet zomaar auto’s voor zetten lijkt me.
En sjakie brandblusser? Wil hier geen discussie van maken, maar lijkt me niet dat je zomaar doorgangen wil versperren met f1 auto’squote:Op dinsdag 8 september 2020 16:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De medical car komt gewoon uit de pitlane.
Het lijkt alleen geen doorgang te zijn op die foto, maar slechts een marshallpost. Er staat een tafel met parasol in die opening.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En sjakie brandblusser? Wil hier geen discussie van maken, maar lijkt me niet dat je zomaar doorgangen wil versperren met f1 auto’s
daar paste geen F1 auto doorquote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Ah, die zal vast geen auto’s in zijn gezichtsveld willen hebben staan !quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het lijkt alleen geen doorgang te zijn op die foto, maar slechts een marshallpost. Er staat een tafel met parasol in die opening.
dat kan je toch helemaal niet uitsluitenquote:Op dinsdag 8 september 2020 15:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.
Ha, dus idd slechts een marshallpost!quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan je toch helemaal niet uitsluiten
en verder
The entire process would have been avoided if Magnussen's car had been removed trackside rather than pushed into the pitlane.
Wolff and Hamilton both seemed unsure of the reasoning behind that decision from race control, with Hamilton in particular suggesting the car could have just been pushed behind the barrier.
Masi said it was not actually possible to clear the Haas any other way.
"There's actually not a gap in the fence there," he said. "As the drivers and teams are all made aware, some of the openings are vehicle openings, some of them are just marshall posts.
"The ones that have the shorter orange band effectively are actually only a marshall post and the car could not fit in that area.
"So the only safe place to remove that was to push it down into the pitlane because there was no other opening available."
https://the-race.com/form(...)over-closed-pitlane/
Er was geen stoplicht. Die borden aan de linkerkant van de baan gaven de dichte pit entry aan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was grapje, niet zo serieusen ja, er stond een stoplicht aan pit entree.
Stel die had 1000 euro ingezet ipv 20 cent.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)-en-wint-33000-euro/
Goedkoper en meer winkans dan de lotto..
Ah, duidelijk zat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan je toch helemaal niet uitsluiten
en verder
The entire process would have been avoided if Magnussen's car had been removed trackside rather than pushed into the pitlane.
Wolff and Hamilton both seemed unsure of the reasoning behind that decision from race control, with Hamilton in particular suggesting the car could have just been pushed behind the barrier.
Masi said it was not actually possible to clear the Haas any other way.
"There's actually not a gap in the fence there," he said. "As the drivers and teams are all made aware, some of the openings are vehicle openings, some of them are just marshall posts.
"The ones that have the shorter orange band effectively are actually only a marshall post and the car could not fit in that area.
"So the only safe place to remove that was to push it down into the pitlane because there was no other opening available."
https://the-race.com/form(...)over-closed-pitlane/
Met 2 euro inzet is je hypotheek al voor een mooi beetje weg 😋quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Stel die had 1000 euro ingezet ipv 20 cent.
Dan had dat wedkantoor 166.990.000 uit moeten betalen![]()
Godtering. Dan zouden ze in 1x failliet zijn zegmaar
Dat was dan ¤333.980,- geweest. Ik heb "maar" ¤320.000,- hypotheek.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Met 2 euro inzet is je hypotheek al voor een mooi beetje weg 😋
Wat een gemiste kans ! Wat zal je liggen malen vannacht.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was dan ¤333.980,- geweest. Ik heb "maar" ¤320.000,- hypotheek.
Dus ik had nog wat centjes over gehouden zelfs![]()
VSC en pitstraat dicht had prima volstaan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Och jezus. Nee.
Zoek een luchtfoto op, dan zie je het. Dat past niet, en als ie al door het gat past aldaar is er verder geen ruimte om die auto te laten staan.
Simpele marshallpost te zien aan de korte oranje streep. Past geen auto door.
SC was gewoon terecht.
Even een replay gezocht. Bleek een rode helm te zijn van een marshallquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er was geen stoplicht. Die borden aan de linkerkant van de baan gaven de dichte pit entry aan.
stop met picknicken en smijt die tafel opzij. Die wagen had daar dusdanig geplaatst kunnen worden dat ie uit de baan van welk projectiel dan ook stond.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Och jezus. Nee.
Zoek een luchtfoto op, dan zie je het. Dat past niet, en als ie al door het gat past aldaar is er verder geen ruimte om die auto te laten staan.
Simpele marshallpost te zien aan de korte oranje streep. Past geen auto door.
SC was gewoon terecht.
Je maakt geen regel die zegt "De safety car komt alleen naar buiten als het regent of als er in bocht 3 iets gebeurt" en de rijders zijn nauw betrokken bij het opstellen van de safety regels, volgens mij. Er is door rijders tientallen jaren aangedrongen op meer veiligheid en ja, dan krijg je mischien af en toe een safety car die eigenlijk onnodig is. Dat moet dan maar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden. Totaal onvergelijkbaar met het bergen van de auto van Magnussen.
Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
stop met picknicken en smijt die tafel opzij. Die wagen had daar dusdanig geplaatst kunnen worden dat ie uit de baan van welk projectiel dan ook stond.[ afbeelding ]
Zo zou het wel moeten gaan, dat je per geval bekijkt of er wel of niet een safety car ingezet moet worden. En zo is het in het verleden ook altijd geweest.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je maakt geen regel die zegt "De safety car komt alleen naar buiten als het regent of als er in bocht 3 iets gebeurt" en de rijders zijn nauw betrokken bij het opstellen van de safety regels, volgens mij. Er is door rijders tientallen jaren aangedrongen op meer veiligheid en ja, dan krijg je mischien af en toe een safety car die eigenlijk onnodig is. Dat moet dan maar.
Jij bent nu gewoon moeilijk aan het doen om het moeilijk doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Dat zou misschien een en ander kunnen verklaren.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nee.
Marshalls maar in de pits zetten dan ipv de wagen?
Net als dat ik jou niet te serieus neem met je Amerikaanse toestanden adviseer ik jou wederzijds hetzelfde.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij bent nu gewoon moeilijk aan het doen om het moeilijk doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Dat zou misschien een en ander kunnen verklaren.
https://www.statsf1.com/reglement/sportif.pdfquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zo zou het wel moeten gaan, dat je per geval bekijkt of er wel of niet een safety car ingezet moet worden. En zo is het in het verleden ook altijd geweest.
Maar jij denkt dus dat dit een nieuwe procedure is en dat de safety car iedere keer ingezet gaat worden zodra er ergens een auto stilstaat langs het circuit? Zoals het in Amerika gaat dus?
Dat is dus mijn hele punt. Als bij het bergen van de auto van Magnussen blijkbaar dermate veel 'gevaar' was voor de marshalls dat er een safety car ingezet moest worden dan moet je iedere keer een safety car inzetten wanneer er een auto stilstaat langs het circuit want het is letterlijk onmogelijk om je auto veiliger neer te zetten dan Magnussen gedaan heeft.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.statsf1.com/reglement/sportif.pdf
Pagina 35 beschrijft heel duidelijk onder welke voorwaarden de safety car word ingezet en door wie dat bepaald word. Er is geen regel die zegt dat de safety car altijd ingezet word, alleen als er gevaar is voor rijders of officials.
Dat is Masi's verantwoordelijkheid en beslissing om te nemen. En de teams en rijders kunnen hem daarop aanspreken in de briefings volgens mij. Ik zie overigens weinig klachten van rijders dat er teveel safety cars zouden zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is dus mijn hele punt. Als bij het bergen van de auto van Magnussen blijkbaar dermate veel 'gevaar' was voor de marshalls dat er een safety car ingezet moest worden dan moet je iedere keer een safety car inzetten wanneer er een auto stilstaat langs het circuit want het is letterlijk onmogelijk om je auto veiliger neer te zetten dan Magnussen gedaan heeft.
Dan was hij waarschijnlijk zelf al lang failliet gegaan als hij vaker dat geld inzet op dit soort onmogelijke betsquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Stel die had 1000 euro ingezet ipv 20 cent.
Dan had dat wedkantoor 166.990.000 uit moeten betalen![]()
Godtering. Dan zouden ze in 1x failliet zijn zegmaar
Dit is het wel, de Marshalls/auto ambulance moesten gedeeltelijk over de pitlane/rijbaan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:20 schreef Peterselieman het volgende:
mwah, ze moesten die auto de pits in rollen en het was net rond de tijd dat er stops zouden kunnen volgen, dus ik begrijp het wel.
Nee. Het is een marshallpost.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
stop met picknicken en smijt die tafel opzij. Die wagen had daar dusdanig geplaatst kunnen worden dat ie uit de baan van welk projectiel dan ook stond.[ afbeelding ]
Het was hier nodig. Rode vlag ook.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zo zou het wel moeten gaan, dat je per geval bekijkt of er wel of niet een safety car ingezet moet worden. En zo is het in het verleden ook altijd geweest.
Maar jij denkt dus dat dit een nieuwe procedure is en dat de safety car iedere keer ingezet gaat worden zodra er ergens een auto stilstaat langs het circuit? Zoals het in Amerika gaat dus?
Geef het toch op. 🙈quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Het is een marshallpost.
quote:Finse gokker wint vermogen met inleg van 20 cent op ondenkbaar podium bij GP van Italië
De surrealistische uitslag van de Grand Prix van Italië leverde zondag niet alleen blije gezichten op van de coureurs op het podium, ook een Finse gokker beleefde de middag van zijn of haar leven. De juiste voorspelling dat Pierre Gasly, Carlos Sainz en Lance Stroll in de top drie zouden eindigen, leverde een vermogen op.
De inwoner van het Finse Tampere, wiens naam niet bekend is gemaakt, had zelf blijkbaar ook niet veel vertrouwen in de wilde gok en hield het bij een bedrag van 20 cent. De kans werd door de bookmakers echter zo klein geacht, dat er een quotering van 166.990 gold en er een bedrag van 33.398 euro uit de bus kwam rollen.
Volgens het Finse wedkantoor Veikkaus is het de eerste keer dat er met zo’n lage inleg zo’n groot bedrag wordt gewonnen, meldt het Zweedse Svenska. Bij de Grand Prix van Azerbeidzjan in 2017, die eveneens een zeer chaotisch verloop kende, bleef het bij een uitbetaling van ‘slechts’ 12.639 euro na een inleg van eveneens 20 cent.
De Grand Prix van Italië leverde de Fransman Pierre Gasly van AlphaTauri zijn eerste overwinning op in de Formule 1. Bovendien was het voor het eerst in zeven jaar tijd dat er geen coureur van Mercedes, Ferrari of Red Bull Racing op het podium stond.
https://www.bndestem.nl/s(...)van-italie~ae4e2d45/
je kan toch niet garanderen dat die auto niet geraakt zou kunnen worden of wel?quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat is dus mijn hele punt. Als bij het bergen van de auto van Magnussen blijkbaar dermate veel 'gevaar' was voor de marshalls dat er een safety car ingezet moest worden dan moet je iedere keer een safety car inzetten wanneer er een auto stilstaat langs het circuit want het is letterlijk onmogelijk om je auto veiliger neer te zetten dan Magnussen gedaan heeft.
De rode vlag was gewoon logischquote:Op dinsdag 8 september 2020 23:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan toch niet garanderen dat die auto niet geraakt zou kunnen worden of wel?
Nee @onlogischquote:Op dinsdag 8 september 2020 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De rodr vlag was grwoonlogisch
quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De rode vlag was gewoon logisch
Wat is dit nou weer voor uitspraak? Nee natuurlijk kan ik dat niet. Ik kan alleen garanderen dat de zon iedere dag opkomt. Niemand kan garanderen dat er geen ongelukken gebeuren. Als we zo gaan redeneren dan moeten we stoppen met F1 racen. Want dan weten we zeker dat er niks fout kan gaan en kunnen alle deelnemers aan dit topic rustig slapen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 23:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
je kan toch niet garanderen dat die auto niet geraakt zou kunnen worden of wel?
Dan ben je verkeerd geïnformeerd. Onder andere een zeker 'Mercedes AMG Petronas F1 Team' is dezelfde mening als mij toegedaan:quote:Op dinsdag 8 september 2020 22:13 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Bovendien heeft werkelijk waar niemand zich er in het paddock druk om gemaakt. Zelfs Lewis niet.
En dat zegt wat.
onnodig risico moet je gewoon vermijden en zo zagen ze die auto op die plek, zo moeilijk is het toch allemaal niet, tenminste voor de meesten van ons.quote:Op woensdag 9 september 2020 06:42 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor uitspraak? Nee natuurlijk kan ik dat niet. Ik kan alleen garanderen dat de zon iedere dag opkomt. Niemand kan garanderen dat er geen ongelukken gebeuren. Als we zo gaan redeneren dan moeten we stoppen met F1 racen. Want dan weten we zeker dat er niks fout kan gaan en kunnen alle deelnemers aan dit topic rustig slapen.
Toto Wolff ziet het duidelijk anders. Hmm, aan wiens mening hecht ik meer waarde?quote:Op woensdag 9 september 2020 08:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
onnodig risico moet je gewoon vermijden en zo zagen ze die auto op die plek, zo moeilijk is het toch allemaal niet, tenminste voor de meesten van ons.
Toto heeft er een neutrale kijk op bedoel je?quote:Op woensdag 9 september 2020 08:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Toto Wolff ziet het duidelijk anders. Hmm, aan wiens mening hecht ik meer waarde?
Kun jij 'garanderen' dat er geen auto stil blijft staan bij de start? Nee? Oke, rollende starts invoeren. Kun jij 'garanderen' dat niemand zijn gas blijft hangen uitkomen tunnel in Monaco? Nee? Oke, Monaco GP afschaffen. Als je redeneert zoals jij doet dan moet je vandaag nog de F1 afschaffen zodat "alle onnodige risico's vermeden worden".
https://the-race.com/form(...)st-hamilton-victory/quote:Op woensdag 9 september 2020 08:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toto heeft er een neutrale kijk op bedoel je?![]()
Je kan wel door blijven blaten tot je een ons weegt maar de wedstrijdleiding heeft het risico afgewogen en vonden het in tegenstelling tot jou en Toto wel een risico om die auto daar te laten staan.
Zo zijn er wel vaker beslissingen waar je aan kan twijfelen maar zij moeten die nemen en als je er sec naar kijkt was die niet fout.
En de mening van Toto, heb je daar een bron van?
daar staat niets over dat hij niet nodig vondquote:Op woensdag 9 september 2020 08:52 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
https://the-race.com/form(...)st-hamilton-victory/
aldus Totoquote:"Maybe we could have spotted [the pitlane entry was closed] earlier. But the decisions that were taken were highly unusual, but they were absolutely within the rules.
Jezus gozer, ik moet het echt voor je uitspellen he? Hij zegt letterlijk dit over de safety car:quote:Op woensdag 9 september 2020 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar staat niets over dat hij niet nodig vond
[..]
aldus Toto
Dit dus.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
daar staat niets over dat hij niet nodig vond
[..]
aldus Toto
waar staat dat hij het niet nodig vond, hij zegt alleen maar dat hij dat hij niet begreep dat het van single yellow naar SC ging, maar zoals we nu weten was in eerste instantie de verwachting dat die auto dat gat ingeduwd kon worden wat dus niet bleek te kunnen.quote:Op woensdag 9 september 2020 08:59 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jezus gozer, ik moet het echt voor je uitspellen he? Hij zegt letterlijk dit over de safety car:
“It was a weird sequence of events, I must say that,” Wolff said after the race.
“Maybe we could have spotted [the pitlane entry was closed] earlier. But the decisions that were taken were highly unusual, but they were absolutely within the rules.
“So what happened is that one of the Haases was parked to the right, almost near the entry, behind the rail on the inside of Parabolica, and there was a single yellow [flag].
“And 11 seconds later, the safety car was deployed. I don’t know why. This is what we couldn’t understand, and while the safety car was deployed, they put the entry to the pitlane on red.
Moet ik het voor je vertalen of gaat het wel lukken denk je?
haha je bent nu echt een klein kind wat zijn ongelijk niet toe wilt geven. Of je beheerst de Engelse taal niet.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
waar staat dat hij het niet nodig vond, hij zegt alleen maar dat hij dat hij niet begreep dat het van single yellow naar SC ging, maar zoals we nu weten was in eerste instantie de verwachting dat die auto dat gat ingeduwd kon worden wat dus niet bleek te kunnen.
Ik lees nergens dat hij het onnodig vond zoals jij stelt
als ik ongelijk zou hebben geeft ik het wel toe hoor. kijk eens in de spiegel zou ik zeggen, je komt met kromme argumenten en verwijt een ander dat die er niet uit kan halen wat jij eruit haalt.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
haha je bent nu echt een klein kind wat zijn ongelijk niet toe wilt geven. Of je beheerst de Engelse taal niet.
Fijne dag verder.
Nou, de auto stond achter die opening in de vangrail waardoor je hem onmogelijk kon raken vanuit de rijrichting waarvandaan de auto's komen.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:08 schreef daNpy het volgende:
Er staat toch duidelijk "we couldn't understand". Dus ze begrepen het niet. Maar ze dachten ook al dat de auto van MAG achter de vangrail stond, wat feitelijk niet zo was.
Of hij het nodig vond of niet staat er niet, alleen dat de genomen beslissingen binnen de regels vielen.
Dus als een auto stilvalt, moet de auto gewoon blijven staan?quote:Op woensdag 9 september 2020 08:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Toto Wolff ziet het duidelijk anders. Hmm, aan wiens mening hecht ik meer waarde?
Kun jij 'garanderen' dat er geen auto stil blijft staan bij de start? Nee? Oke, rollende starts invoeren. Kun jij 'garanderen' dat niemand zijn gas blijft hangen uitkomen tunnel in Monaco? Nee? Oke, Monaco GP afschaffen. Als je redeneert zoals jij doet dan moet je vandaag nog de F1 afschaffen zodat "alle onnodige risico's vermeden worden".
#JijWiltDusAmerikaanseToestandenquote:Op woensdag 9 september 2020 09:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ik ongelijk zou hebben geeft ik het wel toe hoor. kijk eens in de spiegel zou ik zeggen, je komt met kromme argumenten en verwijt een ander dat die er niet uit kan halen wat jij eruit haalt.
Maar je bent tot nu toe met geen enkel argument gekomen waarom die SC onterecht was.
Ook een prettige dag verder
Alleen heeft de auto nooit achter de vangrail gestaan.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nou, de auto stond achter die opening in de vangrail waardoor je hem onmogelijk kon raken vanuit de rijrichting waarvandaan de auto's komen.
Hier is hij natuurlijk al een stuk verder geduwd maar je ziet de vangrail situatie op de achtergrond:
afbeelding
Ben het hier volledig mee eensquote:Op woensdag 9 september 2020 09:19 schreef Zorro het volgende:
Pffffffff....
Gooi dit dicht, Toscane open en gooi alles wat daar niet direct met die GP te maken heeft naar /dev/null, zijn we van dit gezeik af.
Man man man
Ik snap dat jij het ermee eens bent want je hebt jezelf onsterfelijk belachelijk gemaakt in dit topic.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ben het hier volledig mee eens
En dan na zo'n chaotische race loopt blijkbaar het topic toch nog twee dagen te lang. Jammer
natuurlijk mag dat, nu nog met goeie argumenten komen en we hebben een leuke discussiequote:Op woensdag 9 september 2020 09:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik snap dat jij het ermee eens bent want je hebt jezelf onsterfelijk belachelijk gemaakt in dit topic.
Maar waarom zou je in een Formule 1 subforum niet mogen discussiëren over de race van afgelopen weekend? Dat zou wel heel raar zijn.
Discussie graag. Alleen jij komt alleen maar met ad hominems en verwijten, dat is geen discussiëren.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik snap dat jij het ermee eens bent want je hebt jezelf onsterfelijk belachelijk gemaakt in dit topic.
Maar waarom zou je in een Formule 1 subforum niet mogen discussiëren over de race van afgelopen weekend? Dat zou wel heel raar zijn.
De wagen stond nooit achter de vangrail. De ruimte achter de vangrail is een marshallpost.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Nou, de auto stond achter die opening in de vangrail waardoor je hem onmogelijk kon raken vanuit de rijrichting waarvandaan de auto's komen.
Hier is hij natuurlijk al een stuk verder geduwd maar je ziet de vangrail situatie op de achtergrond:
afbeelding
Het lijkt echt alsof Mercedes in al zijn arrogantie geen enkele trackwalk meer doet om zich voor te bereiden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan je toch helemaal niet uitsluiten
en verder
The entire process would have been avoided if Magnussen's car had been removed trackside rather than pushed into the pitlane.
Wolff and Hamilton both seemed unsure of the reasoning behind that decision from race control, with Hamilton in particular suggesting the car could have just been pushed behind the barrier.
Masi said it was not actually possible to clear the Haas any other way.
"There's actually not a gap in the fence there," he said. "As the drivers and teams are all made aware, some of the openings are vehicle openings, some of them are just marshall posts.
"The ones that have the shorter orange band effectively are actually only a marshall post and the car could not fit in that area.
"So the only safe place to remove that was to push it down into the pitlane because there was no other opening available."
https://the-race.com/form(...)over-closed-pitlane/
Als er iemand zichzelf belachelijk maakt dan ben jij het wel...quote:Op woensdag 9 september 2020 09:24 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik snap dat jij het ermee eens bent want je hebt jezelf onsterfelijk belachelijk gemaakt in dit topic.
Maar waarom zou je in een Formule 1 subforum niet mogen discussiëren over de race van afgelopen weekend? Dat zou wel heel raar zijn.
Inderdaad, hij stond er voorbij, niet erachter.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De wagen stond nooit achter de vangrail. De ruimte achter de vangrail is een marshallpost.
Ik ben überhaupt de enige die steekhoudende argumenten aangedragen heeft in deze hele discussie. Tevens zou ik je willen adviseren om je eigen posts eens na te lezen. Moet je kijken hoe je aan dit topic begint, of de titel die je dit topic gegeven had. De moderators hebben zich zelfs genoodzaakt gevoeld om deze te verwijderen. Zo volwassen gedraag jij je hier. Niet één van mijn posts is verwijdert of aangepast.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Discussie graag. Alleen jij komt alleen maar met ad hominems en verwijten, dat is geen discussiëren.
Ik heb begrip voor de rode vlag. Jij niet en dan is jouw argument richting je discussie partner: dus jij vindt dat IeDeReEn mOeT kuNnEn WInNen
Compleet ridicule reactie en redenering. Niemand die dit vindt.
Daarna de safetycar. Daar valt inderdaad prima over te discussiëren. Ik vind een safetycar te billijken (olievlek en marshalls op baan) en jouw argument: "ben je voor SC dan ben je voor Amerikaanse toestanden
Wederom compleet ridicule reactie en redenering.
Probeer alsjeblieft als een volwassen te communiceren en kom met argumenten zoals dat bericht van Toto, daar kan de ander ook wat mee. Lees je eigen berichten eens terug, het is gewoon gênant
quote:Op woensdag 9 september 2020 12:11 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt de enige die steekhoudende argumenten aangedragen heeft in deze hele discussie. T
Kun je eens aanwijzen waar "(not) necessary" staat in het bericht van Toto?quote:Om een of andere reden kun je maar niet accepteren dat ik het overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen en meen je er een soort kinderlijke schoolplein woordenwisseling van te moeten maken. Vervolgens draag ik aan dat Toto Wolff, zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton en de strategie afdeling van het 'Mercedes AMG Petronas Formula One Team' het roerend met mij eens zijn, en dan is het blijkbaar nog niet genoeg. Ik weet niet wat ik je nog meer kan vertellen. We verschillen van mening. Probeer dat te accepteren.
Toto zegt letterlijk dat hij niet begrijpt waarom de safety car ingezet is. Jouw argument is nu dus dat hij niet begrijpt waarom de safety car ingezet is maar het wel nodig vond? Of wat probeer je nu precies te zeggen?quote:Op woensdag 9 september 2020 12:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
[..]
Kun je eens aanwijzen waar "(not) necessary" staat in het bericht van Toto?
Want jij denkt wel dat ie het met jou eens is, maar je leest dingen die er niet staan.
Misschien moet je zelf even terug lezen, want je probeert nu de boel te verdraaien.quote:Op woensdag 9 september 2020 09:08 schreef daNpy het volgende:
Er staat toch duidelijk "we couldn't understand". Dus ze begrepen het niet. Maar ze dachten ook al dat de auto van MAG achter de vangrail stond, wat feitelijk niet zo was.
Of hij het nodig vond of niet staat er niet, alleen dat de genomen beslissingen binnen de regels vielen.
Welk punt probeer je nu precies te maken?quote:Op woensdag 9 september 2020 12:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf even lezen, want je probeert de boel te verdraaien.
Het is woensdagquote:Op woensdag 9 september 2020 12:56 schreef potjecreme het volgende:
Is het niet tijd voor de voorbeschouwing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |