Én lokale notabele is op tiltquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als die "iEDerEEn MOet kUnnEN WinnEN!! echt een doel is dan GEbeUrT zO'N rOdE VlAg wEl VaKEr hE
Ik kIJk uIt naAr je VoLGeNdE PoSTInG
Wat bedoel je? Je quote jezelf?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:15 schreef opgebaarde het volgende:
Laatste posting
[..]
Lokale notabele op tilt
Ik had het natuurlijk niet over mijn eigen postings, maar over jouw laatste postingsquote:Op dinsdag 8 september 2020 13:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Je quote jezelf?
Ik geloof dat de regel is dat een stilgevallen auto van de baan moet. Dus achter het hek.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk in de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en races onder groen dus een zeldzaamheid worden?
Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:41 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Die auto kon daar niet weg. Kon niet achter de vangrail, tis niet voor niets dat de pitstraat dichtging omdat die wagen daarheen gedrukt moest worden. Het gaat hier niet om een levensgevaarlijke situatie, het gaat hier om de meest veilige situatie creëren voor de verdere race.
Hoe groot is de kans dat een auto onder een tractor glijdt?
Juist.
Dit was gewoon een ruk marshallpost. In die zin, die auto kon niet achter de vangrail gedrukt worden. Normaalgesproken is dat geen enkel probleem. Dan wel met de hand, dan wel ff snel met een kraan. Was nu gewoonweg onmogelijk.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden.
Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Ik had eerder een virtual safety car verwacht, waarbij de pitlane closed is. Is er wel door de opvolger van Charlie Whiting in een F1 race de virtual safety car ingezet.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:32 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik heb nog wel een onderwerp om dit topic op gepaste wijze te starten. In het vorige topic kwam naar voren dat bepaalde mensen het terecht vonden dat de safety car naar buiten werd gestuurd om de auto van Magnussen te bergen. Deze auto stond zo'n beetje op de veiligst mogelijke plaats denkbaar naast een racebaan, namelijk aan de binnenkant van een bocht na de apex.
Als dit blijkbaar zo'n levensgevaarlijke situatie was in jullie ogen waarbij 'terecht' een safety car ingezet is, dan pleiten jullie dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car naar buiten gestuurd wordt als er ergens lang het circuit een auto stil staat en volledige races onder 'groen' dus een zeldzaamheid worden?
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jij kijkt toch al bijna dertig jaar F1? Is het jou serieus nooit opgevallen dat als iemand zijn auto stil zet er vaak geen safetycar volgt?
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden. Totaal onvergelijkbaar met het bergen van de auto van Magnussen.
Inderdaad ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.
Auto's blijven tegenwoordig niet meer op de baan staan. Ook al staat ie zogenoemd veilig. Is ook maar een begrip in de autosport waar je mee moet uitkijken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
om die auto te bergen moesten mensen die duwen dus niet meer dan logisch dat daarvoor een safety car is ingezet, hadden ze de auto kunnen laten staan? Misschien, al is ieder object wat niet op het circuit hoort een gevaar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Vandaar dus mijn hele punt dat ik het zwaar overdreven vind dat er een safety car ingezet is om de auto van Magnussen te bergen. Ik heb zelden een auto op een veiligere plek zien staan. Bepaalde deelnemers aan dit topic lijken dit echter de normaalste zaak van de wereld te vinden. Vandaar mijn vraag of deze mensen pleiten voor Amerikaanse toestanden.
Was het misschien ook wel, ik heb het lokale weerbericht niet gelezen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:55 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Dat van Bianchi had gewoon een code rood moeten zijn.
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...quote:Op dinsdag 8 september 2020 14:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Auto moest dus geborgen worden. Ook volgens het regelboekje van de F1 hedemnaags. Pistraat was de dichtsbijzijnde optie.
Och jezus. Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:33 schreef Smacked_Actor het volgende:
De internet warriors weten het weer beter
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Ik doe even aanname dat de software van RBR hier wel op ingesteld is. Het kostte RBR 19 seconden om Verstappen te informeren (en hiermee waren ze de allersnelste van iedereen) en Hamilton had vanaf moment safetycar tot pitingang 20 seconden de tijd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
De software van Mercedes is kennelijk niet ingesteld op het sluiten vd pitstraat. Knullig wel:
https://racingnews365.nl/(...)overwinning-in-italië
Openingen zullen ook voor hulpdiensten ed zijn, kun je niet zomaar auto’s voor zetten lijkt me.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij denkt nooit ergens kritisch over na? Jij gaat er klakkeloos vanuit dat beslissingen die anderen nemen de beste zijn? Als we onze persoonlijke mening niet meer mogen ventileren dan kunnen we dit forum wel sluiten!
[..]
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.
De medical car komt gewoon uit de pitlane.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Openingen zullen ook voor hulpdiensten ed zijn, kun je niet zomaar auto’s voor zetten lijkt me.
En sjakie brandblusser? Wil hier geen discussie van maken, maar lijkt me niet dat je zomaar doorgangen wil versperren met f1 auto’squote:Op dinsdag 8 september 2020 16:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
De medical car komt gewoon uit de pitlane.
Het lijkt alleen geen doorgang te zijn op die foto, maar slechts een marshallpost. Er staat een tafel met parasol in die opening.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
En sjakie brandblusser? Wil hier geen discussie van maken, maar lijkt me niet dat je zomaar doorgangen wil versperren met f1 auto’s
daar paste geen F1 auto doorquote:Op dinsdag 8 september 2020 15:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Welnee, 3m achteruit trekken en dat ding stond achter de barrière in...
Prima te zien op deze foto, daar waar de marshalls met gele vlaggen staan, daar stond Magnussen recht voor.
[ afbeelding ]
Ah, die zal vast geen auto’s in zijn gezichtsveld willen hebben staan !quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het lijkt alleen geen doorgang te zijn op die foto, maar slechts een marshallpost. Er staat een tafel met parasol in die opening.
dat kan je toch helemaal niet uitsluitenquote:Op dinsdag 8 september 2020 15:54 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ja klopt, de auto van Magnussen was onmogelijk door andere auto's te raken geweest als ze hem simpelweg voor die opening in de vangrail gezet hadden. Hij lijkt er op deze foto ook tussendoor te passen. Waarom zou je een opening in een vangrail maken waar geen auto tussendoor past? Naar de pitstraat duwen had ook makkelijk zonder safety car gekund. We hebben vaak genoeg auto's verplaatst zien worden zonder dat daar een safety car aan te pas kwam. Nogmaals, als een auto in een buitenbocht gestrand is is het een ander verhaal.
Ha, dus idd slechts een marshallpost!quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan je toch helemaal niet uitsluiten
en verder
The entire process would have been avoided if Magnussen's car had been removed trackside rather than pushed into the pitlane.
Wolff and Hamilton both seemed unsure of the reasoning behind that decision from race control, with Hamilton in particular suggesting the car could have just been pushed behind the barrier.
Masi said it was not actually possible to clear the Haas any other way.
"There's actually not a gap in the fence there," he said. "As the drivers and teams are all made aware, some of the openings are vehicle openings, some of them are just marshall posts.
"The ones that have the shorter orange band effectively are actually only a marshall post and the car could not fit in that area.
"So the only safe place to remove that was to push it down into the pitlane because there was no other opening available."
https://the-race.com/form(...)over-closed-pitlane/
Er was geen stoplicht. Die borden aan de linkerkant van de baan gaven de dichte pit entry aan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 06:15 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was grapje, niet zo serieusen ja, er stond een stoplicht aan pit entree.
Stel die had 1000 euro ingezet ipv 20 cent.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:14 schreef Nebelwerfer het volgende:
https://m.gpupdate.net/nl(...)-en-wint-33000-euro/
Goedkoper en meer winkans dan de lotto..
Ah, duidelijk zat.quote:Op dinsdag 8 september 2020 16:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kan je toch helemaal niet uitsluiten
en verder
The entire process would have been avoided if Magnussen's car had been removed trackside rather than pushed into the pitlane.
Wolff and Hamilton both seemed unsure of the reasoning behind that decision from race control, with Hamilton in particular suggesting the car could have just been pushed behind the barrier.
Masi said it was not actually possible to clear the Haas any other way.
"There's actually not a gap in the fence there," he said. "As the drivers and teams are all made aware, some of the openings are vehicle openings, some of them are just marshall posts.
"The ones that have the shorter orange band effectively are actually only a marshall post and the car could not fit in that area.
"So the only safe place to remove that was to push it down into the pitlane because there was no other opening available."
https://the-race.com/form(...)over-closed-pitlane/
Met 2 euro inzet is je hypotheek al voor een mooi beetje weg 😋quote:Op dinsdag 8 september 2020 18:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Stel die had 1000 euro ingezet ipv 20 cent.
Dan had dat wedkantoor 166.990.000 uit moeten betalen![]()
Godtering. Dan zouden ze in 1x failliet zijn zegmaar
Dat was dan €333.980,- geweest. Ik heb "maar" €320.000,- hypotheek.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Met 2 euro inzet is je hypotheek al voor een mooi beetje weg 😋
Wat een gemiste kans ! Wat zal je liggen malen vannacht.quote:Op dinsdag 8 september 2020 19:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat was dan €333.980,- geweest. Ik heb "maar" €320.000,- hypotheek.
Dus ik had nog wat centjes over gehouden zelfs![]()
VSC en pitstraat dicht had prima volstaan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Och jezus. Nee.
Zoek een luchtfoto op, dan zie je het. Dat past niet, en als ie al door het gat past aldaar is er verder geen ruimte om die auto te laten staan.
Simpele marshallpost te zien aan de korte oranje streep. Past geen auto door.
SC was gewoon terecht.
Even een replay gezocht. Bleek een rode helm te zijn van een marshallquote:Op dinsdag 8 september 2020 18:12 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er was geen stoplicht. Die borden aan de linkerkant van de baan gaven de dichte pit entry aan.
stop met picknicken en smijt die tafel opzij. Die wagen had daar dusdanig geplaatst kunnen worden dat ie uit de baan van welk projectiel dan ook stond.quote:Op dinsdag 8 september 2020 15:38 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Och jezus. Nee.
Zoek een luchtfoto op, dan zie je het. Dat past niet, en als ie al door het gat past aldaar is er verder geen ruimte om die auto te laten staan.
Simpele marshallpost te zien aan de korte oranje streep. Past geen auto door.
SC was gewoon terecht.
Je maakt geen regel die zegt "De safety car komt alleen naar buiten als het regent of als er in bocht 3 iets gebeurt" en de rijders zijn nauw betrokken bij het opstellen van de safety regels, volgens mij. Er is door rijders tientallen jaren aangedrongen op meer veiligheid en ja, dan krijg je mischien af en toe een safety car die eigenlijk onnodig is. Dat moet dan maar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 13:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Oke dat mag, maar dan pleit je dus voor Amerikaanse toestanden waarbij standaard de safety car ingezet wordt als er ergens langs de baan een auto stilstaat om zo "de meest veilige situatie te creëren voor de verdere race". Misschien is het wel interessant om hier een poll over te maken.
Bianchi onder de tractor was een zeer gevaarlijke situatie waarbij er in de stortregen marshalls en bergingsvoertuigen in de buitenbocht van een zeer snelle bocht stonden. Daar had absoluut een safety car ingezet moeten worden. Totaal onvergelijkbaar met het bergen van de auto van Magnussen.
Nee.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:38 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
stop met picknicken en smijt die tafel opzij. Die wagen had daar dusdanig geplaatst kunnen worden dat ie uit de baan van welk projectiel dan ook stond.[ afbeelding ]
Zo zou het wel moeten gaan, dat je per geval bekijkt of er wel of niet een safety car ingezet moet worden. En zo is het in het verleden ook altijd geweest.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je maakt geen regel die zegt "De safety car komt alleen naar buiten als het regent of als er in bocht 3 iets gebeurt" en de rijders zijn nauw betrokken bij het opstellen van de safety regels, volgens mij. Er is door rijders tientallen jaren aangedrongen op meer veiligheid en ja, dan krijg je mischien af en toe een safety car die eigenlijk onnodig is. Dat moet dan maar.
Jij bent nu gewoon moeilijk aan het doen om het moeilijk doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Dat zou misschien een en ander kunnen verklaren.quote:Op dinsdag 8 september 2020 20:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nee.
Marshalls maar in de pits zetten dan ipv de wagen?
Net als dat ik jou niet te serieus neem met je Amerikaanse toestanden adviseer ik jou wederzijds hetzelfde.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Jij bent nu gewoon moeilijk aan het doen om het moeilijk doen. Hoe oud ben je als ik vragen mag? Dat zou misschien een en ander kunnen verklaren.
https://www.statsf1.com/reglement/sportif.pdfquote:Op dinsdag 8 september 2020 21:04 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zo zou het wel moeten gaan, dat je per geval bekijkt of er wel of niet een safety car ingezet moet worden. En zo is het in het verleden ook altijd geweest.
Maar jij denkt dus dat dit een nieuwe procedure is en dat de safety car iedere keer ingezet gaat worden zodra er ergens een auto stilstaat langs het circuit? Zoals het in Amerika gaat dus?
Dat is dus mijn hele punt. Als bij het bergen van de auto van Magnussen blijkbaar dermate veel 'gevaar' was voor de marshalls dat er een safety car ingezet moest worden dan moet je iedere keer een safety car inzetten wanneer er een auto stilstaat langs het circuit want het is letterlijk onmogelijk om je auto veiliger neer te zetten dan Magnussen gedaan heeft.quote:Op dinsdag 8 september 2020 21:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.statsf1.com/reglement/sportif.pdf
Pagina 35 beschrijft heel duidelijk onder welke voorwaarden de safety car word ingezet en door wie dat bepaald word. Er is geen regel die zegt dat de safety car altijd ingezet word, alleen als er gevaar is voor rijders of officials.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |