Een gesprek gehad met de arts. Ga tijdelijk oxazepam krijgen en de citalopram word verhoogd.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:01 schreef GrumpyOldMan het volgende:
[..]
Je doet al heel veel wat je kunt, soms is dat al genoeg om van jezelf te vragen. Zet de positieve dingen desnoods wat extra neer voor (jezelf wsw is meegaand, je bent aangemeld voor hulp) om bij stil te staan en pak je rust. De buitenwereld is nu inderdaad buitengewoon maar ook daar zullen nieuwe positieve kantelmomenten komen. Hang in there!
Ik probeer wel naar buiten te gaan, maar het lukt niet altijd. Het blijft mezelf echt duwen, wat dan ook weer vermoeiend is.quote:Op woensdag 4 november 2020 20:58 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zo, jij hebt ook je bordje vol. Je schrijft dat je het moeilijk vindt om naar buiten te gaan (herkenbaar!), ga je toch of lukt dat niet? Ik denk dat je baat hebt bij afleiding, jij ook?
Hopelijk geniet een beetje van die zon, en heel erg veel sterktequote:Op donderdag 5 november 2020 14:05 schreef steelhead het volgende:
[..]
Ik probeer wel naar buiten te gaan, maar het lukt niet altijd. Het blijft mezelf echt duwen, wat dan ook weer vermoeiend is.
Probeer het wel, mezelf af te leiden. Ook dit lukt niet altijd. Probeer te gamen, lezen of iets te kijken op netflix oid.
Soms met gamen stop ik na 10 min weer. In ieder geval niet verslaafd.
Nu op het balkon in de zon. Geloof wel dat dat wat helpt.
Dit. Veel sterkte en hoop dat de medicatie snel wat lucht gaat geven.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hopelijk geniet een beetje van die zon, en heel erg veel sterkte
Heftig dan die hormonen. Snap wel wat je bedoelt maar als je echt moe bent kan een powernapje wel verkwikkend zijn. Zolang het maar niet meer uren duurt want anders beïnvloedt het wel weer je slaap snachts. Veel rust gewenst.quote:Op woensdag 4 november 2020 21:07 schreef Nijna het volgende:
@:GrumpyOldMan, het is iets beter dan voor het weekend. Ik vermoed toch een zeer sterke invloed ook van mn hormonen. Wel moe, maar ik kan de rust niet zo goed vinden.
Neiging om maar een beetje door te hobbelen, terwijl een powernapje misschien een beter idee zou zijn.
Ik ga in elk geval op tijd naar bed vanavond.
Sorry dat het zo loopt, maar met blowen,pillen en drank, en zeker in een combi maak je je put doorgaans alleen maar dieper, denk dat je dat ook wel weet. Stop daar mee, welgemeend advies. Voordat dat een probleem op zich wordt. Van die opname snap ik op basis van je eerdere ervaring dat het niet is wat je wil. Als je hier niet zelf uitkomt is dat absoluut geen schande, maar zul je toch iets van hulp moeten toelaten. Waarom probeer je niet iets een kans te geven? Kop omhoog en veel sterkte.quote:Op donderdag 5 november 2020 11:20 schreef Geennaam7190 het volgende:
Vandaag had ik een gesprek en wat ik daarvan heb vernomen is dat er niet zoveel gedaan kan worden aan mijn suicidale gedachten. Het duurt nog maanden voordat ik therapie krijg.
Ik moet wel praten met de psychiater over mijn suicidaliteit (maar ik wil niet opgenomen worden) en ik wil ook geen antidepressivum (vanwege de bijwerkingen, kleine kans dat het helpt, hogere kans op zelfdoding binnen mijn leeftijdsgroep, en kans op het ontwikkelen van een manie)
Dus dan vraag ik me af, wat kunnen ze voor me betekenen? Moet ik nu wachten op de dood?
Mezelf verdoven met middelen waarvan ik dat niet wil?
Mijn hele leven is verpest. Achja
Zometeen blowen en slapen. Ik zie het nog wel. Heb dit nu tenminste van me afgeschreven.
En blowen is niet handig vanwege mijn gevoeligheid voor psychoses maar ja.
53 gemiste berichten, dan kun je net zo goed bellen,bizar. Das inderdaad wel veel van t goede. Alle tijd wil niet zeggen alle tijd voor iedereen. Terecht dat je een keer niet reageert.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een actievere dag dan gisteren, maar alsnog een uur te vroeg achter de laptop gekropen. Ik weet niet wat ik heb. Over het algemeen voel ik me goed en dan knal ik ineens in de paniek, of trauma's. Zwaar irritant. De reden dat ik nu achter de PC ben gekropen is dat ik wat sufjes ben van de pam (mag vaker, maar voor mezelf de max van eens in de 2 weken gebruiken, zodat ik geen gewenning krijg), maar vandaag was echt even nodig.
Wat er gisteren de oorzaak van was weet ik al. Er is iemand die me obsessief veel appt. Ik was driekwartier met iemand aan het videobellen en had de meldingen af gezet op mijn telefoon. Op dat moment had ik 53 gemiste berichten en dat was niet meer dan anders. En toen vertelde iemand mij dat je ook die meldingen af kan zetten. Dus eens per uur lees en reageer ik heel globaal, het is gewoon teveel om goed te antwoorden (en ik wil wel meer dingen doen op een dag en andere dingen en eens per uur is nog vaker dan ik wil). Dit heb ik ook tegen haar gezegd, maar vandaag weer net zo bizar veel. Omdat ik dit meerdere keren heb aangegeven en ze enorm zuigt, merk ik gewoon dat ik boos begin te worden. Dat mag niet, is niet correct, maar ik heb meerdere malen berichtjes gestuurd in de trant "wil je alsjeblieft minder appen, dit vraagt teveel van me"... dan krijg ik te horen dat ik een wajong heb, dus alle tijd. Ja... ik heb alle tijd, maar ik ben geen praatpaal...
Wat is dan iets een kans geven?quote:Op donderdag 5 november 2020 18:34 schreef GrumpyOldMan het volgende:
[..]
Sorry dat het zo loopt, maar met blowen,pillen en drank, en zeker in een combi maak je je put doorgaans alleen maar dieper, denk dat je dat ook wel weet. Stop daar mee, welgemeend advies. Voordat dat een probleem op zich wordt. Van die opname snap ik op basis van je eerdere ervaring dat het niet is wat je wil. Als je hier niet zelf uitkomt is dat absoluut geen schande, maar zul je toch iets van hulp moeten toelaten. Waarom probeer je niet iets een kans te geven? Kop omhoog en veel sterkte.
Zulke dingen mag je hier absoluut niet vertellen en daar is een hele goeie reden voor. Je kunt daar mensen heel erg mee triggeren. Sterker nog, je hebt hier iemand heel erg mee getriggerd, zelfs zo erg dat iemand daadwerkelijk aan het overwegen is te doen wat jij daar schreef. Bespreek dat soort dingen met je behandelaars of met mensen privé, maar NIET openbaar op een forum.quote:
Zoveel berichten sturen terwijl je al hebt aangegeven dat je dat niet prettig vindt is al vervelend en niet zo netjes van diegene (misschien is dat gewoon moeilijk voor hem/haar, dat kan ook), maar die reactie over je uitkering ... dat kan echt niet.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag een actievere dag dan gisteren, maar alsnog een uur te vroeg achter de laptop gekropen. Ik weet niet wat ik heb. Over het algemeen voel ik me goed en dan knal ik ineens in de paniek, of trauma's. Zwaar irritant. De reden dat ik nu achter de PC ben gekropen is dat ik wat sufjes ben van de pam (mag vaker, maar voor mezelf de max van eens in de 2 weken gebruiken, zodat ik geen gewenning krijg), maar vandaag was echt even nodig.
Wat er gisteren de oorzaak van was weet ik al. Er is iemand die me obsessief veel appt. Ik was driekwartier met iemand aan het videobellen en had de meldingen af gezet op mijn telefoon. Op dat moment had ik 53 gemiste berichten en dat was niet meer dan anders. En toen vertelde iemand mij dat je ook die meldingen af kan zetten. Dus eens per uur lees en reageer ik heel globaal, het is gewoon teveel om goed te antwoorden (en ik wil wel meer dingen doen op een dag en andere dingen en eens per uur is nog vaker dan ik wil). Dit heb ik ook tegen haar gezegd, maar vandaag weer net zo bizar veel. Omdat ik dit meerdere keren heb aangegeven en ze enorm zuigt, merk ik gewoon dat ik boos begin te worden. Dat mag niet, is niet correct, maar ik heb meerdere malen berichtjes gestuurd in de trant "wil je alsjeblieft minder appen, dit vraagt teveel van me"... dan krijg ik te horen dat ik een wajong heb, dus alle tijd. Ja... ik heb alle tijd, maar ik ben geen praatpaal...
is helemaal niets mis mee. Het is in mijn ogen een nette manier om te je grens aan te geven. Dat mag je doen, dat is niet verkeerd.quote:wil je alsjeblieft minder appen, dit vraagt teveel van me
Als je nu te horen zou krijgen dat je volgende week kan beginnen met gerichte gesprekstherapie, zou je dan direct kantelen naar de kant van het (gezond) leven?quote:
Nachtzorg is juist hiervoor, dus gewoon bellenquote:Op vrijdag 6 november 2020 00:17 schreef kuolema het volgende:
Ik kan niet slapen door de stress. Nare herinneringen van o.a. mijn laatste ziekenhuiservaring zie ik weer voor me en ik raak er weer in paniek door, snelle hartslag, snel ademhalen, trillen.
Ik ben aan het minderen met slaapmedicatie, denk dat het daardoor nu erger is.
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Muziekje helpt niet, ik kan beter uit bed gaan. Maar ben zo moe. Kan de nachtzorg bellen maar weet niet of dit een goede reden is daarvoor en of ik dat durf.
Als het je zoveel kost, omdat er steeds over jouw grenzen gegaan wordt, is het dan een goed contact?quote:Op donderdag 5 november 2020 16:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik hoop dat je toch nog iets hebt kunnen slapenquote:Op vrijdag 6 november 2020 00:17 schreef kuolema het volgende:
Ik kan niet slapen door de stress. Nare herinneringen van o.a. mijn laatste ziekenhuiservaring zie ik weer voor me en ik raak er weer in paniek door, snelle hartslag, snel ademhalen, trillen.
Ik ben aan het minderen met slaapmedicatie, denk dat het daardoor nu erger is.
Weet niet zo goed wat ik nu moet doen. Muziekje helpt niet, ik kan beter uit bed gaan. Maar ben zo moe. Kan de nachtzorg bellen maar weet niet of dit een goede reden is daarvoor en of ik dat durf.
Je mag best boos worden. Je hoeft geen allemansvriendje te zijn. Als iemand keihard over je grenzen heen gaat en alleen energie slurpt die je nu beter ergens anders voor kunt gebruiken, en je hebt dat meerdere keren aangegeven, dan mag je daar echt wel wat van zeggen. Of je nu alle tijd hebt of niet: die berichtjes beginnen meer van je te eisen dan alleen tijd.quote:Op donderdag 5 november 2020 16:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
Goed besluit. Jouw welzijn is het allerbelangrijkstequote:Op vrijdag 6 november 2020 09:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb besloten ook dat eens per uur laten varen. Nog vaker dan goed voor me is. Als ik met anderen praat reageer ik even, maar ik ga geen dingen meer opzij leggen
Contact verbreken wil ik niet. Alleen even meer rust. Dat elke uur laat ik varen, gewoon als ik zin heb.
Dank je welquote:Op vrijdag 6 november 2020 10:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Goed besluit. Jouw welzijn is het allerbelangrijkste
Oh ik zeg het fout: het was dit keer niet het geval dat ik mijn grenzen slecht aangaf (dit bedoelde ik)quote:Op vrijdag 6 november 2020 10:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je hebt gevraagd of ze minder wil appen dat klinkt als op een goede manier grenzen aan geven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |