abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194947672

Raadselachtige, passief-agressieve socialmediaplaatjes O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_194947685
Ik had dus niet door dat ik hem dichtgooide. Ik wilde dit zeggen:

quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 21:13 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Spannend *O*

Fok verhuistijd.

Moet dat ook geen topic? :)
Een topic voor verhuizende fokkers? Dat bestaat: K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #79
  dinsdag 8 september 2020 @ 08:52:46 #3
63722 z80
I fink you freaky
pi_194947727
Het gesleutel aan de waterleiding is begonnen. Maar wat de schade opnemer op papier gezet heeft, de planner gedacht heeft en wat er daadwerkelijk gedaan moet worden zijn drie verschillende dingen.
Maar goed. Oude leiding in de kelder gaat er uit. En in de keuken gaat het op mijn manier opgelost worden.
Zodra deze werkzaamheden klaar zijn komt er een tegelzetter om een afspraak te maken om de vloer te repareren.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 08:55:06 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194947749
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:52 schreef z80 het volgende:

Zodra deze werkzaamheden klaar zijn komt er een tegelzetter om een afspraak te maken om de vloer te repareren.
Zijn die in D nog te vinden?
Dat is hier in de regio best wel een dingetje, een goede tegelzetter vinden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 08:56:57 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194947763
Wat een mongool trouwens
https://www.telegraaf.nl/(...)anden-op-museumplein

Mocht er iemand heftige Corona krijgen, dan hij maar. Liefst zodat ie ook niet meer kan "zingen" voorlopig. Een voorbeeldfunctie, voor hoe kut Corona is :+
pi_194947809
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat een mongool trouwens

Mocht er iemand heftige Corona krijgen, dan hij maar. Liefst zodat ie ook niet meer kan "zingen" voorlopig. Een voorbeeldfunctie, voor hoe kut Corona is :+
ik hoop dat evolutie dat relatief snel gaat oplossen ja..
pi_194947818
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had dus niet door dat ik hem dichtgooide. Ik wilde dit zeggen:
[..]

Een topic voor verhuizende fokkers? Dat bestaat: K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #79
ah leuk!

ik ga eens snuffen O+

en ik hou eigenlijk helemaal niet van verhuizen _O-
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:03:34 #8
63722 z80
I fink you freaky
pi_194947824
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Zijn die in D nog te vinden?
Dat is hier in de regio best wel een dingetje, een goede tegelzetter vinden.
Gaat geregeld worden door het bedrijf dat nu de waterleiding repareert en vervangt. Dit bedrijf plaatst ook complete badkamers. Zullen dus best wel weten met wie zaken te doen.
pi_194947883
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[ afbeelding ]

Help. Op fb al veel van dit soort plaatjes :{
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_194947892
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat een mongool trouwens

Las t eerder al ja. Wat een eikel en leeghoofd is hij toch.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 september 2020 @ 09:12:09 #11
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194947953
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik wilde vragen of je nog in quarantaine ging maar als je naar een huis gaat kijken zal dat niet :D

Waar ga je kijken? Bij je vriendin, bij jezelf, bij je werk in de buurt?
Nah. Er zijn twee besmettingen geweest op het eiland, in totaal de afgelopen maanden. Iedereen was getest vd toeristen. Overal social distance, behalve in vliegtuig en vliegveld.
Ik vind het wel prima zo.

Huis in dorp vriendin.
pi_194947962
Mogge!

Helemaal eens met je @derLudolf, gisteren bij Op1 3 jongere mensen die er nog lang niet bovenop zijn. Afschuwelijk. Volgende week komt er een docu die is opgenomen in Bernhove tijdens het hoogtepunt/dieptepunt

Alleen wonen, al jaren. ‘S nachts over het algemeen niet de knip op de deur. Alleen als ik een unheimisch gevoel heb (nooit te beredeneren). In de flat hebben 2 mensen de sleutel, alleen zijn ze nu allemaal met vakantie. Maar als er iets is kan ik bij iedereen terecht. Zus heeft ook een sleutel, die woont iets verderop, hulp heeft er een en ee vriend ook
Heb altijd de telefoon op m’n nachtkastje liggen en als er iets is, zoals na de val vorige week neem ik telefoon ook mee naar de badkamer.
Mocht er er echt meer aan de hand zijn, bv dat ik vaak naar het ziekenhuis moet en niet met de bus kan dan zijn er veel mensen die kunnen helpen
We have far more in common than that which devides us..
pi_194947991
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[ afbeelding ]

Het ex vriendinnetje van mijn neefje had dat soort dingen dagelijks op haar FB _O- Het riep....vragen op ja :D

P, sterkte. Ik hoop heel erg dat het snel beter zal gaan met je moeder :*

Ik wil een afspraak maken bij mijn huisarts. Op de website: u kunt een afspraak maken bij de balie! (eh, nee, dat kan helemaal niet meer) Daarna: u kunt bellen! (dat duurt altijd heel lang) En als laatste, voor het digitale tijdperk: u kunt een afspraak maken via mijngezondheid.net. Ooooh, dat lijkt me even handig. Doen we. Op mijngezondheid.net: Deze functionaliteit is alleen beschikbaar via uw huisarts en uw zorgverlener biedt deze functionaliteit momenteel niet aan. Neem contact op met uw huisartsenpraktijk om een afspraak te maken. *zucht* Bellen dus. (voor mijn schouder, ja, LS!)

edit: U belt met huisartsenpraktijk De Kastanje. Alle lijnen zijn bezet. Probeert u het later nog eens. Voor spoedgevallen drukt u een 1.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194948068
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:03 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ah leuk!

ik ga eens snuffen O+

en ik hou eigenlijk helemaal niet van verhuizen _O-
Nee, ik ook niet :') Plan is voor de keer hierna weer minstens 10 jaar te wachten :P
pi_194948120
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:14 schreef Isabeau het volgende:
Raadselachtige, passief-agressieve socialmediaplaatjes
Het ex vriendinnetje van mijn neefje had dat soort dingen dagelijks op haar FB Het riep....vragen op ja

P, sterkte. Ik hoop heel erg dat het snel beter zal gaan met je moeder

Ik wil een afspraak maken bij mijn huisarts. Op de website: u kunt een afspraak maken bij de balie! (eh, nee, dat kan helemaal niet meer) Daarna: u kunt bellen! (dat duurt altijd heel lang) En als laatste, voor het digitale tijdperk: u kunt een afspraak maken via mijngezondheid.net. Ooooh, dat lijkt me even handig. Doen we. Op mijngezondheid.net: Deze functionaliteit is alleen beschikbaar via uw huisarts en uw zorgverlener biedt deze functionaliteit momenteel niet aan. Neem contact op met uw huisartsenpraktijk om een afspraak te maken. *zucht* Bellen dus. (voor mijn schouder, ja, LS!)

edit: U belt met huisartsenpraktijk De Kastanje. Alle lijnen zijn bezet. Probeert u het later nog eens. Voor spoedgevallen drukt u een 1.
Dat kwalificeert ook al wel als 'lekker dan' }:| Hopelijk kom je er telefoninsch snel door!
pi_194948158
@Isabeau dat ben ik de laatste dagen ook aan het doen, zo irritant :(
"U bent de tweede beller." kwartier later en het hele riedeltje al 3000 keer: "U bent de tweede beller." |:(

@vlindertje89 ik woon ook alleen en het is tot nu toe altijd linksom of rechtsom wel in orde gekomen. Dat terwijl alleen A en B, op een uur rijden afstand, een sleutel hebben (ik kan de sleutel niet kopiëren). Ik heb een groepsapp met m'n buren waar je na een paar uur wel een antwoord krijgt, dus dat is gunstig voor niet-dringende problemen of rare dingen in de flat.
Ik ben een keer 's avonds naar de huisartsenpost gefietst omdat ik in mijn vinger gesneden had en het niet gestelpt kreeg, ik ben een keer met een giga bloedneus naar de huisarts gewandeld, kwam allemaal goed. Als er wat met je gebeurt, zorgt je adrenaline er waarschijnlijk wel voor dat je de juiste hulp voor jezelf regelt :P (het kan dus wel lonen om een huisarts te hebben die daadwerkelijk in jouw wijk zit, ipv in de plek waar je eerder woonde of zo).
En @DancingPhoebe herkenbaar :') ik denk vooral "nou en" en hou dan op met denken :')
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:25:35 #17
63722 z80
I fink you freaky
pi_194948164
Hak en breek werk laat elke keer weer verrassingen zien.
De keuken blijkt aan de muurkant op een betonrichel te staan. Dus niet op een houten frame. Een muur waarvan ik dacht dat deze massief is, blijkt een voorzet wand met spouw te zijn. En ipv een massief gestort betonnen vloer is het kanaalplaat in de keuken.
Maar waarom de waterleiding met een U-bocht in de muur gelegd is :?
pi_194948173
Jeetje @Isabeau, wat een gedoe. Mijngezondheidsnetbis trouwens wel erg handig.
pi_194948180
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:23 schreef Clubsoda het volgende:

Dat kwalificeert ook al wel als 'lekker dan' }:| Hopelijk kom je er telefoninsch snel door!
Ik vond de topictitel ook al fijn toepasselijk ja 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194948185
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Isabeau, wat een gedoe. Mijngezondheidsnetbis trouwens wel erg handig.
Ik kan er wel herhalingsmedicatie bestellen.
pi_194948193
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het ex vriendinnetje van mijn neefje had dat soort dingen dagelijks op haar FB _O- Het riep....vragen op ja :D

P, sterkte. Ik hoop heel erg dat het snel beter zal gaan met je moeder :*

vriendin van mijn broertje postte dat soort dingen nog weleesn
dan wisten wij weer dat hij op de bank of buiten had geslapen... je kon de klok er op gelijk zetten dat ze dan ruzie hadden gehad.
pi_194948204
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:25 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau dat ben ik de laatste dagen ook aan het doen, zo irritant :(
"U bent de tweede beller." kwartier later en het hele riedeltje al 3000 keer: "U bent de tweede beller." |:(

Nou, lekker dan :D Ik hou er ook niet van als ze om de 7 seconden 'Al onze lijnen zijn bezet. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen' zeggen.
pi_194948211
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:19 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, ik ook niet :') Plan is voor de keer hierna weer minstens 10 jaar te wachten :P
hmm ik vind dat we in dit huis minimaal uit moeten kunnen worden :)

of dat ook gaat gebeuren zal de tijd leren natuurlijk.. maar gelukkig zijn we allebei neit zo verhuizerig merk ik.
pi_194948217
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:27 schreef Uhmmpie het volgende:

vriendin van mijn broertje postte dat soort dingen nog weleesn
dan wisten wij weer dat hij op de bank of buiten had geslapen... je kon de klok er op gelijk zetten dat ze dan ruzie hadden gehad.
Oh jee :D Wat erg eigenlijk. Zou bij haar ook wel eens het geval kunnen zijn _O- Die hebben zo vaak ruzie. En ook al regelmatig dat ze even bij een vriendin in trok en zo (met peuter/kleuter mee).
pi_194948225
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, lekker dan :D Ik hou er ook niet van als ze om de 7 seconden 'Al onze lijnen zijn bezet. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen' zeggen.
Hier herhalen ze dus 3000 keer dat je met luchtwegklachten niet naar de praktijk mag komen, maar wel mag bellen of thuisarts.nl bezoeken.
pi_194948230
quote:

[..]

Ooit weleens tegen iemand gezegd: willen jullie graag boze klanten? want die wachtmuziek wordt je half agressief van...

2 weken later moest ik weer bellen.. hadden ze hem aangepast O+
pi_194948239
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:29 schreef Tele6 het volgende:

Hier herhalen ze dus 3000 keer dat je met luchtwegklachten niet naar de praktijk mag komen, maar wel mag bellen of thuisarts.nl bezoeken.
Oh, dat zeggen ze bij ons niet eens. Vorige keer kreeg ik al die vragen tijdens het afspraak maken. En de afspraak kreeg ik meer dan 2 weken later _O- Ja, dat hielp nogal, dat uitvragen van hoesten en keelpijn en zo.
pi_194948341
quote:

[..]

_O- Ik heb dat nu :D :D Elke 10 seconden "Er is nog 1 wachtende voor u" :7
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194948345
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, dat zeggen ze bij ons niet eens. Vorige keer kreeg ik al die vragen tijdens het afspraak maken. En de afspraak kreeg ik meer dan 2 weken later _O- Ja, dat hielp nogal, dat uitvragen van hoesten en keelpijn en zo.
Ik had de eerste keer wel zoiets van "lief dat ze je leren dat corona niet via de telefoon overgedragen wordt, dat is goed om te weten" :P

Het lijkt me een rotklus om alle mensen een dag voor hun afspraak nog een keer te bellen. M'n tandarts stuurt een online vragenlijst een dag van tevoren, maar dat is een vrij grote praktijk en die zullen wel gewoon wat mensen ingehuurd hebben om dat te regelen. Ik kan me voorstellen dat een huisartsenpraktijk daar de tijd en mensen niet voor heeft.
pi_194948456
Mijn nieuwe huisarts heeft mijn dossier nog niet binnengekregen van de oude huisarts :{ Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n ding digitaal over te sturen :{
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_194948485
Thanks voor de reacties op alleen wonen!
Ik heb heel goede band met meerdere buren, en we houden inderdaad allemaal wel een oogje in het zeil voor elkaar. Er ligt nu bij één buur een sleutel van ons, maar ik ga als ex weg is ook nog bij een andere buur een sleutel leggen. En verschillende andere buren hebben ook weer de sleutel van die twee buren, dus in geval van nood kunnen er dan in elk geval vier verschillende buren hier binnen komen, dus daar is er vast altijd wel eentje van thuis. We slapen 's nachts sowieso met de deur op slot altijd, dat blijf ik ook doen, maar hebben verder geen slot wat je niet van buiten met sleutel open kan doen.

Ik moet ook gewoon niet 's nachts gaan liggen nadenken over dit soort dingen. Ik ben ook zo iemand die de katten 's nachts opsluit buiten de woonkamer omdat daar het vaakst brand ontstaat en de vervoersmand staat in de kattenkamer zodat als er brand is ik ze snel kan vangen en in de mand doen en mee naar buiten nemen en zo. En ik heb een sleutel in m'n nachtkastje voor geval van brand in de woonkamer want daar liggen normaal de sleutels. En ik slaap in alleen ondergoed maar heb wel een trainingsbroek en trui naast bed liggen zodat als er brand is ik dat snel aan kan trekken voor ik naar buiten ga.
Ik denk altijd overal veel te veel over na met allerhande potentiële doemscenario's tot gevolg :+ . Terwijl inderdaad, in alle jaren dat ik niet meer bij m'n ouders woon is er nog nooit iets gebeurd. Geen brand, geen gebroken ledematen, geen inbraken, niet flauwgevallen voor langer dan een paar seconden. Dus het komt vast goed allemaal :)

Ohh, dat je dan een kwartier in de wacht hangt en elke 10 seconden hoort "u wordt zo spoedig mogelijk geholpen". Ik zit dan vaak ook tegen de telefoon lekker passief agressief te mompelen dat ik helemaal niet spoedig wordt geholpen haha. Sommige wachtmuziekjes zijn nog wel prima, maar andere zitten echt in m'n allergiezone.

En lekker omslachtig wel, Isa, met het langskomen / bellen / online / toch niet online / bellen / lijnen bezet..
pi_194948487
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:46 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn nieuwe huisarts heeft mijn dossier nog niet binnengekregen van de oude huisarts :{ Hoe moeilijk kan het zijn om zo'n ding digitaal over te sturen :{
Ze hebben niet allemaal hetzelfde digitale systeem :X Handig hè *O*
pi_194948573
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze hebben niet allemaal hetzelfde digitale systeem :X Handig hè *O*
Het lijkt via zorgmail bla bla verstuurd te zijn dus het moet kunnen :o Maar ik persoonlijk zou wel groot voorstander zijn van een groot ontkoppelpunt voor de zorg waarvandaan dit soort automatisering gewoon makkelijk geregeld kan worden.
pi_194948587
Kattenmandjes liggen hier ook voor het grijpen, er zijn hier nogal wat autobranden en een paar maanden geleden was er een idioot die een auto naast een flatgebouw in de fik had gestoken, dus nu beide mandjes boven.

Zo ook net een afspraak bij de kapper gemaakt. Was er 3 weken geleden ook al maar het plan om mijn haar wat te laten groeien gooi ik overboord, erger me kapot aan m’n haar
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:58:45 #35
63722 z80
I fink you freaky
pi_194948593
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks voor de reacties op alleen wonen!
Ik heb heel goede band met meerdere buren, en we houden inderdaad allemaal wel een oogje in het zeil voor elkaar. Er ligt nu bij één buur een sleutel van ons, maar ik ga als ex weg is ook nog bij een andere buur een sleutel leggen. En verschillende andere buren hebben ook weer de sleutel van die twee buren, dus in geval van nood kunnen er dan in elk geval vier verschillende buren hier binnen komen, dus daar is er vast altijd wel eentje van thuis. We slapen 's nachts sowieso met de deur op slot altijd, dat blijf ik ook doen, maar hebben verder geen slot wat je niet van buiten met sleutel open kan doen.

Ik moet ook gewoon niet 's nachts gaan liggen nadenken over dit soort dingen. Ik ben ook zo iemand die de katten 's nachts opsluit buiten de woonkamer omdat daar het vaakst brand ontstaat en de vervoersmand staat in de kattenkamer zodat als er brand is ik ze snel kan vangen en in de mand doen en mee naar buiten nemen en zo. En ik heb een sleutel in m'n nachtkastje voor geval van brand in de woonkamer want daar liggen normaal de sleutels. En ik slaap in alleen ondergoed maar heb wel een trainingsbroek en trui naast bed liggen zodat als er brand is ik dat snel aan kan trekken voor ik naar buiten ga.
Ik denk altijd overal veel te veel over na met allerhande potentiële doemscenario's tot gevolg :+ . Terwijl inderdaad, in alle jaren dat ik niet meer bij m'n ouders woon is er nog nooit iets gebeurd. Geen brand, geen gebroken ledematen, geen inbraken, niet flauwgevallen voor langer dan een paar seconden. Dus het komt vast goed allemaal :)

Ohh, dat je dan een kwartier in de wacht hangt en elke 10 seconden hoort "u wordt zo spoedig mogelijk geholpen". Ik zit dan vaak ook tegen de telefoon lekker passief agressief te mompelen dat ik helemaal niet spoedig wordt geholpen haha. Sommige wachtmuziekjes zijn nog wel prima, maar andere zitten echt in m'n allergiezone.

En lekker omslachtig wel, Isa, met het langskomen / bellen / online / toch niet online / bellen / lijnen bezet..
Als je zo bang bent voor brand. Hang dan in alle kamers en in de gang een rook melder.
  dinsdag 8 september 2020 @ 09:59:43 #36
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_194948602
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Het lijkt via zorgmail bla bla verstuurd te zijn dus het moet kunnen :o Maar ik persoonlijk zou wel groot voorstander zijn van een groot ontkoppelpunt voor de zorg waarvandaan dit soort automatisering gewoon makkelijk geregeld kan worden.
Dat hebben ze landelijk geprobeerd, jaren geleden, en dat is door alles en iedereen afgebrand. Met dit als resultaat :+.
pi_194948621
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:58 schreef z80 het volgende:

[..]

Als je zo bang bent voor brand. Hang dan in alle kamers en in de gang een rook melder.
Dat ja. :D
pi_194948628
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:59 schreef Anthraxx het volgende:

Dat hebben ze landelijk geprobeerd, jaren geleden, en dat is door alles en iedereen afgebrand. Met dit als resultaat :+.
Dit :7

Ik luister nu al heel lang naar een vre-se-lijk deuntje. Heel druk. Heel energiek. Heel eh....nerveus! En ik kreeg nu ook een bandje met corona-opmerkingen. Dat ik vooral niet naar de praktijk moest komen en dat de assistente mij telefonisch te woord zou staan. Nou, bedankt. Dat ze dat durft.
pi_194948649
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Kattenmandjes liggen hier ook voor het grijpen, er zijn hier nogal wat autobranden en een paar maanden geleden was er een idioot die een auto naast een flatgebouw in de fik had gestoken, dus nu beide mandjes boven.

Zo ook net een afspraak bij de kapper gemaakt. Was er 3 weken geleden ook al maar het plan om mijn haar wat te laten groeien gooi ik overboord, erger me kapot aan m’n haar
Ik heb het in een model laten knippen waarin het makkelijker is om het te laten groeien. Gewoon zo mijn haar laten groeien heb ik wel eens geprobeerd, maar dat irriteerde me ook alleen maar.
Nu is mijn haar al zo lang dat ik de lok aan de voorkant achter mijn oor kan stoppen :o
Behalve dat het krult, eerst naar achter en dan onder mijn bril door mijn oog in :')
pi_194948681
Yes, afspraak *O* Het duurt even (30 min over gedaan hè). Krijgt bijna een heel consult over de telefoon. Man, man. Vind je het gek dat iedereen zo lang moet wachten.
pi_194948692
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:58 schreef z80 het volgende:

[..]

Er hangen inderdaad rookmelders in de gang, overloop en op zolder, en de deuren van de slaapkamer, badkamer, wasmachine hok en woonkamer zijn 's nachts dicht. Maar dat is alleen waarschuwing natuurlijk, dat voorkomt een brand niet. Dus dan moet ik nog steeds wel zsm het huis uit liefst incl katten en met kleren aan ;)

Fijn Isa dat je inmiddels een afspraak hebt!
pi_194948739
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:07 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Er hangen inderdaad rookmelders in de gang, overloop en op zolder, en de deuren van de slaapkamer, badkamer, wasmachine hok en woonkamer zijn 's nachts dicht. Maar dat is alleen waarschuwing natuurlijk, dat voorkomt een brand niet. Dus dan moet ik nog steeds wel zsm het huis uit liefst incl katten en met kleren aan ;)
hoevaak heb je inmiddels brand gehad?
en het concept van die rookmelders is wel dat ze je dusdanig waarschuwen dat je nog op tijd je huis uit kunt.

en buiten de katten zou je ook kunnen zorgen dat je papierwerk van verzekeringen en dergelijke..
ergens buiten huis in kopie bewaard is. :)

je kunt je ook te veel zorgen maken he :)

(en kleding is overrated als je huis in brand staat.. dichtstbijzijnde badjas voldoet dan ook wel :) )
pi_194948769
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

en het concept van die rookmelders is wel dat ze je dusdanig waarschuwen dat je nog op tijd je huis uit kunt.

en buiten de katten zou je ook kunnen zorgen dat je papierwerk van verzekeringen en dergelijke..

(en kleding is overrated als je huis in brand staat.. dichtstbijzijnde badjas voldoet dan ook wel :) )
Ja, het is Nederland, het is niet alsof je onderkoeld raakt in die paar minuten tot je buren je een jas kunnen geven oid. Je zit niet op Antarctica duizend kilometer van de rest van de bewoonde wereld vandaan.
pi_194948784
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Nooit, uiteraard.
En ja, ik maak me te veel zorgen over te veel dingen, dat zei ik inderdaad al. Ik probeer maar de voor mij "makkelijke oplossingen" die niet tot beperkingen oid leiden (zoals sleutel en kleren naast bed en kattenmand voor t grijpen) wel te doen, en dan probeer ik er daarna maar niet al te veel over na te denken.
Verzekeringen heb ik allemaal in de mail/online dus daar kan ik altijd bij.

Badjas heb ik niet, vandaar kleding dichtbij haha, dat ik daar dan niet naar hoef te zoeken.

Uiteraard bevries ik ook niet van vijf minuten buiten, maar ik sta ook liever niet half naakt op straat tussen alle buren. Dus als voor mij de oplossing dan is om een broek en trui naast m'n bed te hebben liggen, dan vind ik dat wel fijn.

Maargoed, ik weet dus ook wel dat ik hier wat extremer in ben dan de meesten.
pi_194948822
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:59 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik vond het jaren geleden al een geweldig idee, maar ja.....
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:21:06 #46
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194948874
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Isabeau, wat een gedoe. Mijngezondheidsnetbis trouwens wel erg handig.
Ja? Ik heb het nog niet gemerkt.

Je kunt niet zien wanneer je berichten gelezen zijn; de notificatie bij nieuwe berichten komt niet aan, wat dus vereist dat je daarom dan ook de bijbehorende app moet installeren... Ik vind het verre van handig...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:22:15 #47
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194948892
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:46 schreef PdeHoog het volgende:
Heel. Want niet alle dossiers worden op dezelfde manier vastgelegd.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_194948913
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:22 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heel. Want niet alle dossiers worden op dezelfde manier vastgelegd.
Ja. Zie mijn punt over dat OntkoppelPunt :+
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:24:52 #49
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194948920
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ja. Zie mijn punt over dat OntkoppelPunt :+
Heb je nog niets aan als huisartsen niet op dezelfde manier vastleggen.
Dossiers van 1e lijn zijn zelden discrete data, is prozo tot in het oneindige, met een aantal detailveldjes.
pi_194948974
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Nooit, uiteraard.
En ja, ik maak me te veel zorgen over te veel dingen, dat zei ik inderdaad al. Ik probeer maar de voor mij "makkelijke oplossingen" die niet tot beperkingen oid leiden (zoals sleutel en kleren naast bed en kattenmand voor t grijpen) wel te doen, en dan probeer ik er daarna maar niet al te veel over na te denken.
Verzekeringen heb ik allemaal in de mail/online dus daar kan ik altijd bij.

Badjas heb ik niet, vandaar kleding dichtbij haha, dat ik daar dan niet naar hoef te zoeken.

Uiteraard bevries ik ook niet van vijf minuten buiten, maar ik sta ook liever niet half naakt op straat tussen alle buren. Dus als voor mij de oplossing dan is om een broek en trui naast m'n bed te hebben liggen, dan vind ik dat wel fijn.

Maargoed, ik weet dus ook wel dat ik hier wat extremer in ben dan de meesten.
ik zeg ook niet at het slecht is wat je doet.. maar even met de voetjes op de grond kan soms schelen

sowieso moet je doen wat je gemoedsrust geeft... zolang het maar niet te gek word
als je elke avond moet denken.. misschien breekt er vannacht wel brand uit..
is dat niet zo aangenaam voor jezelf vooral.
pi_194948994
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Heb je nog niets aan als huisartsen niet op dezelfde manier vastleggen.
Dossiers van 1e lijn zijn zelden discrete data, is prozo tot in het oneindige, met een aantal detailveldjes.
Ah ja. Op die manier :D Ik denk alleen in technische datastructuren :+
pi_194949037
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja? Ik heb het nog niet gemerkt.

Je kunt niet zien wanneer je berichten gelezen zijn; de notificatie bij nieuwe berichten komt niet aan, wat dus vereist dat je daarom dan ook de bijbehorende app moet installeren... Ik vind het verre van handig...
Als ik mijn huisarts een mailtje stuur en hij geeft antwoord krijg ik een mail dat er antwoord is, zo ook van de apotheek.
  dinsdag 8 september 2020 @ 10:37:13 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194949131
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ah ja. Op die manier :D Ik denk alleen in technische datastructuren :+
In ziekenhuisland is die stap al gemaakt; in huisartsenland is dat slechts zeer beperkt mogelijk.

Tekst herkenning en AI zijn waarschijnlijk sneller beschikbaar dan dat een heel nieuw dossiervoeringsprincipe in de 1e lijn gerealiseerd zou kunnen worden
pi_194949151
Ik leef nog.

Ontbijtnieuws:
twitter

O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_194949174
Ik heb ook een mail gekregen over een portal van apotheek of huisarts. Ik heb herhaalreceoten nodig dus ik zal eens kijken of ik me makkelijk aan kan melden.

En proberen vanmiddag te bellen voor de uitslag van bloedprikken.
Spoilers!
pi_194949403
* Tele6 zwaait naar @Kaatje1 vanuit trein

Ik ga (eindelijk) naar de tandarts. Nog in de woonplaats van m'n ouders (het is een fijne, professionele tandarts dus ik wil niet verhuizen) dus het is een hele reis. Kan ik m'n ouders meteen de cadeautjes geven die ik uit Frankrijk voor ze heb meegenomen. Ik ben vooral erg enthousiast over de bijzondere mosterd. Drie soorten: basilicum, walnoot en zwarte bes :D
pi_194949528
Zwaait terug naar @Tele6
pi_194949706
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:53 schreef Tele6 het volgende:
* Tele6 zwaait naar @:Kaatje1 vanuit trein

Ik ga (eindelijk) naar de tandarts. Nog in de woonplaats van m'n ouders (het is een fijne, professionele tandarts dus ik wil niet verhuizen) dus het is een hele reis. Kan ik m'n ouders meteen de cadeautjes geven die ik uit Frankrijk voor ze heb meegenomen. Ik ben vooral erg enthousiast over de bijzondere mosterd. Drie soorten: basilicum, walnoot en zwarte bes :D
Oh, dat klinkt wel lekker :9 En mijn tandarts zit ook nog in de woonplaats van mijn ouders :+ Alleen sinds november is mijn super fijne tandarts dus weg :X En nu...
pi_194949853
Ok, ik heb helemaal niets aan de serviceportal van de apotheek omdat mijn huisarts er niet bij is aangesloten. Waarom krijg ik dan in vredesnaam een aanmeldlink? Alsof ze bij de apotheek niet weten wie mijn huisarts is :')
Spoilers!
  dinsdag 8 september 2020 @ 11:23:02 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_194949882
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2020 10:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik leef nog.

Ontbijtnieuws:
[ twitter ]

O+
Jan God O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok, ik heb helemaal niets aan de serviceportal van de apotheek omdat mijn huisarts er niet bij is aangesloten. Waarom krijg ik dan in vredesnaam een aanmeldlink? Alsof ze bij de apotheek niet weten wie mijn huisarts is :')
Medicatieverstrekking door de apotheek komt niet alleen via de huisarts
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_194949924
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 11:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Jan God O+
[..]

Medicatieverstrekking door de apotheek komt niet alleen via de huisarts
Ja, goed punt wel.
Spoilers!
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:17:57 #62
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194950867
Maar 1 keer in mijn leven brand meegemaakt en halfnaakt met de rest van de bewoners van een appartementencomplex buiten gestaan om vervolgens te zien hoe de brandweer mijn deur intrapte omdat een andere buurman dacht dat ik nog niet naar buiten was gevlucht.

Terug gevonden. Blijkt dus ook alweer 19 jaar geleden te zijn: KLB / BRAND!!!!!! :(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 8 september 2020 @ 12:20:05 #63
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194950899
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2020 09:12 schreef Kreator het volgende:

Huis in dorp vriendin.
Dat is mooie centraal in Nederland. ^O^
Al iets op het oog?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_194951141
Ja, buiten staan terwijl pand ernaast uitbrandde...bij 13 graden onder nul.
Volgende dag enorme ijspegels aan de trap van het bluswater.
En mijn stem kwijt. En doos met verzekeringspapieren en fotoalbums in de boodschappentas.🤪 pre-internet.

Affijn: effect van schilderstape is dat het er zonnig uitziet:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Lonaa ...gaat het goed met voorbereiden van roadtrip?
Wanneer gaan jullie?

Het lijkt verder het verhuistopic wel, hiero.
Vijf mensen toch nu?
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:08:27 #65
63722 z80
I fink you freaky
pi_194951558
Huis heeft weer water. Op de badkamer beneden na. Daar zijn ze nu aan het klussen.
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:11:49 #66
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194951605
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:08 schreef z80 het volgende:
Huis heeft weer water. Op de badkamer beneden na. Daar zijn ze nu aan het klussen.
Heb je nu, sinds die breuk in de leiding, al die weken zonder water gezeten?
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:20:30 #67
63722 z80
I fink you freaky
pi_194951739
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:11 schreef golfer het volgende:

[..]

Heb je nu, sinds die breuk in de leiding, al die weken zonder water gezeten?
Nee. Voordeel van een kelder waar de leidingen op de muur lopen. Zaterdag avond de lekage gemerkt. Zondag naar de bouwmarkt in Nederland om afdop spullen te halen en de leiding richting breuk doorgezaagd en afgedopt.
Enkel de keuken en badkamer beneden hadden geen water. Gaf alleen hinder met koken.

Nu zijn alle leidingen die in de kelder lopen vervangen. Zit er een stopkraan richting de badkamer beneden. En zijn ze nu bezig om de badkamer weer aan te sluiten. Blijft er een stuk loze leiding met breuk in de muur zitten. Maar daar geen last van.
pi_194951762
Zojuist bedacht ik, dat de ‘brand’ verhalen niet bevorderlijk zijn voor de gemoedsrust van Vlindertje.
Excuus. Verder: 1e we kunnen het navertellen. 2e n=2
pi_194951878
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:22 schreef AnneX het volgende:
Zojuist bedacht ik, dat de ‘brand’ verhalen niet bevorderlijk zijn voor de gemoedsrust van Vlindertje.
Daar heb je wel gelijk in :D
  dinsdag 8 september 2020 @ 13:42:20 #70
63722 z80
I fink you freaky
pi_194952031
Monteur is er nu ook achter dat de schadeopnemer met de neus gekeken heeft. En het volgende stukje vloer gaat er nu uit.
Verbaas u niet. Verwonder u slechts. De waterleiding ONDER een muur. Inkl koppel en verbindingsstukken.
Met een beetje geluk kan dat hele stuk afgekoppeld worden en komt er 1 koppeling in de vloer onder de deur.
pi_194952034
@AnneX , we logeren 2 of 3 nachten in het altijd gezellige, ietwat exotische Raamsdonksveeer :D
pi_194952112
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:22 schreef AnneX het volgende:
Haha, dat geeft niet hoor. Ik denk er toch wel over na wat ik zou moeten doen als het gebeurt, dus het is misschien juist zelfs eerder helpend (ook als je dat al die 'voorzorgsmaatregelen' niet doet komt het in veruit de meeste gevallen gewoon goed). Liever deze verhalen dan verhalen a la 'oh ja wij hadden brand en toen waren alle katten dood' of 'we zagen brand bij de buren maar ze zaten vast in hun huis en konden er niet uitgehaald worden op tijd' of zo ;)

@Uhmmpie je hebt helemaal gelijk dat een reality check zo nu en dan wel bevorderlijk is als m'n hoofd met me aan de haal gaat!

@Lonaa veel plezier in Raamsdonksveer!

Hoe ging de tandarts @Tele6? En het bezoek aan je ouders?
pi_194952176
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:42 schreef z80 het volgende:
Monteur is er nu ook achter dat de schadeopnemer met de neus gekeken heeft. En het volgende stukje vloer gaat er nu uit.
Verbaas u niet. Verwonder u slechts. De waterleiding ONDER een muur. Inkl koppel en verbindingsstukken.
Met een beetje geluk kan dat hele stuk afgekoppeld worden en komt er 1 koppeling in de vloer onder de deur.
Wat een gedoe joh :X
Spoilers!
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:03:32 #74
63722 z80
I fink you freaky
pi_194952281
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:53 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat een gedoe joh :X
Valt wel mee. Dat gedeelte van de vloer moest toch vervangen worden. Het is nu enkel wat meer hak en breek werk. Maar wel makkelijk bereikbaar om de nieuwe koppeling te maken. Als de breuk zelf hersteld moest worden was het meer sloopwerk van de muur geweest.
Stoffig was het toch al vanwege het andere door en breekwerk dat ook moest. Verdere herstelwerkzaamheden van vloer en muur waren toch nodig.
pi_194952288
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:42 schreef Lonaa het volgende:
@:AnneX , we logeren 2 of 3 nachten in het altijd gezellige, ietwat exotische Raamsdonksveeer :D
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Raamsdonksveer “Nederzetting”: :D
Gezellig een dagje Breda ook.

Zet: tralala. :X vraag je de taxateur terug of maak je foto’s?
pi_194952460
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:38 schreef AnneX het volgende:
Ja, buiten staan terwijl pand ernaast uitbrandde...bij 13 graden onder nul.
Volgende dag enorme ijspegels aan de trap van het bluswater.
En mijn stem kwijt. En doos met verzekeringspapieren en fotoalbums in de boodschappentas.🤪 pre-internet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@:Lonaa ...gaat het goed met voorbereiden van roadtrip?
Wanneer gaan jullie?

Het lijkt verder het verhuistopic wel, hiero.
Vijf mensen toch nu?
Jullie schilderen toch niet zelf?? Of wel :o
pi_194952471
Heftige brandverhalen hier :X

Maar je kan ook NOOIT iets meemaken als je alleen woont. En bovendien is het nu met mobiele telefoons vele malen fijner/veiliger.
Wat Zet beschrijft vind ik ook slim. Als je een klus die risicovol kan zijn doet, je mobiele tel in je buurt houden.
pi_194952488
Ruim een uur met nichtje aan de foon gehangen (dochter van mijn overleden zussie) O+ Zo fijn eens even bij te kletsen, doen we gewoon te weinig.
Zij hebben ook een week gevaren in Friesland dus kregen ook leuke tips, foto's en een rondleiding op hun gehuurde boot.
En het wordt zulk lekker weer vlg week *G*
  dinsdag 8 september 2020 @ 14:22:02 #79
63722 z80
I fink you freaky
pi_194952537
En overal weer water. Ze zijn nu de zooi aan het opruimen. Ook het uitgebroken beton nemen ze mee ^O^
Dan afspraak maken voor het herstel van de vloer en muur. We komen er wel.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 september 2020 @ 14:23:25 #80
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194952550
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:20 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat is mooie centraal in Nederland. ^O^
Al iets op het oog?
Hier gekeken maar hoofdprijs voor een huis waar alles nog aan moet gebeuren.
Badkamer verplaatsen, zolder is 1.50m hoog, keuken is oud, etc etc.

Voor 125k minder had ik erover nagedacht.

https://www.funda.nl/koop/leersum/huis-87459182-planterslaan-30/
pi_194952552
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Haha, dat geeft niet hoor. Ik denk er toch wel over na wat ik zou moeten doen als het gebeurt, dus het is misschien juist zelfs eerder helpend (ook als je dat al die 'voorzorgsmaatregelen' niet doet komt het in veruit de meeste gevallen gewoon goed). Liever deze verhalen dan verhalen a la 'oh ja wij hadden brand en toen waren alle katten dood' of 'we zagen brand bij de buren maar ze zaten vast in hun huis en konden er niet uitgehaald worden op tijd' of zo ;)

@:Uhmmpie je hebt helemaal gelijk dat een reality check zo nu en dan wel bevorderlijk is als m'n hoofd met me aan de haal gaat!

@:Lonaa veel plezier in Raamsdonksveer!

Hoe ging de tandarts @:Tele6? En het bezoek aan je ouders?
ik woon een appartementenblok waarvan alle vloeren/plafonds van hout zijn
dus ik snap je zorgen wel :)
pi_194952555
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:15 schreef Blues het volgende:

[..]

Jullie schilderen toch niet zelf?? Of wel :o
Echt niet. Vakwerk. Kwasten, verf, reparaties van hoekjes en gaten.
Dit is pal op het zuiden.
Mn.X heeft nog nooit geschilderd. In het verleden deed ik schilderen, en schuren, en smeren, en en en.

Leuk vooruitzicht van weer en bootje! w/ ( en voor ons de foto’s en verhalen 🤪).
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 september 2020 @ 14:24:20 #83
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194952559
Heb brandblusser naast bed. Als je dan toch brand krijgt en je moet door je huis, kun je tenminste een beetje blussen.
pi_194952609
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dat moet wel beter kunnen voor dat geld ja. Sanitair en keuken zijn behoorlijk basic en gedateerd. Zonde ook dat de woonkamer niet aan de tuinzijde is geplaatst
Spoilers!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 september 2020 @ 14:49:10 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194952949
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat moet wel beter kunnen voor dat geld ja. Sanitair en keuken zijn behoorlijk basic en gedateerd. Zonde ook dat de woonkamer niet aan de tuinzijde is geplaatst
Ja. We kijken rustig verder.
pi_194952990
quote:

[..]

Het is ook niet echt een huis waarvan je denkt “dat wil ik”. Wat je zegt, 125 minder, dan van de keuken en beneden slaapkamer een enorme leefkeuken maken. Maar voor dit geld, nee
pi_194953025
Bij brand in huis moet ik eigenlijk nog zo'n rolladder kopen. Ik kan van uit de slaapkamer zo op een plat dak van de aangrenzende straat klimmen. Volgens mij kan ik aan de andere kant ook het dak op, maar dat is wel echt een onveilige klauterpartij.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_194953093
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Het is ook niet echt een huis waarvan je denkt “dat wil ik”. Wat je zegt, 125 minder, dan van de keuken en beneden slaapkamer een enorme leefkeuken maken. Maar voor dit geld, nee
Morgen verkocht voor 30k boven de vraagprijs...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 september 2020 @ 14:58:41 #89
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194953128
Bij mij is de eerste flat nu voor 249k weggegaan... Simpele 3 kamer 64m2 :+. Ik heb er drie jaar geleden 143 voor betaald. :s)
Die in Leersum zal ook zo weg zijn wrs :Y.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194953164
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

waarschijnlijk...
  Official ESF Kreviewer dinsdag 8 september 2020 @ 15:00:42 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194953165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:56 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Was alleen met eenmalige bieding deze. Dus dat gok ik ook. Geen onderhandeling mogelijk. Wil best bieden, maar dan wel op een huis dat af is, of reëel geprijsd. Zal nog wel ff duren dus.
pi_194953177
quote:
81s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:00 schreef Kreator het volgende:

[..]

Was alleen met eenmalige bieding deze. Dus dat gok ik ook. Geen onderhandeling mogelijk. Wil best bieden, maar dan wel op een huis dat af is, of reëel geprijsd. Zal nog wel ff duren dus.
next dus.
pi_194953194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:Y Ik weet nog wel wat beters (edoch kleiners) voor dat geld O-)

Maar 4 ton kwalificeert allang niet meer als de hoofdprijs, dat is in het midden van het land een betaalbare starterswoning.
pi_194953201
Ik mort er niet teveel aan denken, maar mijn vorige flat mocht ik kopen voor 69.000 gulden. Dat heb ik toen niet gedaan, slechte blokverwarming, overal tocht. Toen ik eruit ging kwam die, zonder enige aanpassingen vppr 139.000 gulden op de markt. 1,5 jaar later in nog geen week verkocht :o. Dat dat deed wel pijn. Ik heb dit voor 155.00O gld gekocht en ze gaan nu weg voor ca 190.000
pi_194953405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 14:58 schreef borisz het volgende:
Bij mij is de eerste flat nu voor 249k weggegaan... Simpele 3 kamer 64m2 :+. Ik heb er drie jaar geleden 143 voor betaald. :s)
Die in Leersum zal ook zo weg zijn wrs :Y.
Wow waarom zou je daar zo veel voor betalen.

143k is een mooi bedrag.
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:12:08 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194953426
quote:

Dat is inderdaad wel te duur voor zo'n gedateerde woning.
Poef.....gone! ©golfer
pi_194953466
Mijn appartementje is inmiddels ruim over de kop :D

Je hebt er geen kloot aan als je er blijft wonen, maar leutig is het wel :D
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:14:03 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194953473
Ons een uurtje kwaad gemaakt en de koel-vrieskast ontdooit en schoongemaakt. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_194953537
Ik heb geen idee wat ons huis nu waard zou zijn. We hebben de taxatieprijs betaald plus een bouwdepot van 65.000. Daarna is er nog veel meer geld in gepompt. We zijn maar gestopt met bijhouden hoeveel.

Het is uiteindelijk ook niet belangrijk wat het nu waard is. Wie weet wat er allemaal gebeurd is tegen de tijd dat we hier uit willen. Dat duurt nog zo'n 30 jaar en ik hoop langer.
Spoilers!
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:30:35 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194953852
Ik kreeg vorige week taxatie binnen van woning waar we interesse in hebben. 1/5 lager dan de vraagprijs.
pi_194953867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:30 schreef fietsie het volgende:
Ik kreeg vorige week taxatie binnen van woning waar we interesse in hebben. 1/5 lager dan de vraagprijs.
Jullie ook al?
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:33:29 #102
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194953917
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jullie ook al?
Al een hele tijd hoor; we willen ergens dichter bij openbaar middelbaar onderwijs gaan wonen.
pi_194953932
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Al een hele tijd hoor; we willen ergens dichter bij openbaar middelbaar onderwijs gaan wonen.
Dat jullie aan het kijken waren wist ik maar zo concreet
pi_194953986
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:30 schreef fietsie het volgende:
Hmm toch niet die hele coole? :)

Probleem is op het moment ene beetje dat het is wat de gek er voor geeft.
pi_194954032
Wat een drukte qua huizen kopen in dit topic :D
pi_194956372
Goedemiddag!

Vandaag een behoorlijke work out gehad, de weg naar de bergtop was niet extreem lang maar zo veel maanden niks doen heeft er wel ingehakt. Trillende beentjes :P .
Wel prachtig uitzicht over het dal met het meer O+

En warm! Al het vuil is er ook wel uitgezweet :')

Tevens: 15/20 voor organische chemie gehaald *O* En een 8 voor dat vak waarvan ik eerder dacht dat het een 3 zou worden (want niet geleerd en kutvragen). Ik kan dus goed gokken :D Ik heb het boek mee om hier te lezen, dan haal ik het aankomend jaar misschien wél :P

Nadeel: ongeveer al mijn vrienden stoppen of zijn al eerder gestopt en de ene die ik nog wel heb, gaat vermoed ik wel het derde jaar doen. (Ik doe het 2e over). Gezellig...

Nadeel 2: ik vermoed dat ik niet voor elk vak dat ik overdoe en vrijstelling krijg voor de :r groepswerken :r

Vlinder, ik vind het samenwonen om die redenen die je noemt ook wel fijn. Anderzijds; ik woon doordeweeks op kamers, en ik heb wel huisgenoten die boodschappen voor me doen als ik ziek ben, maar s nachts maak ik die toch liever niet wakker (Tenzij brand dan ofzo..) En ik ben ook wel eens de enige aanwezig. Dat is soms rot, maar het komt altijd wel weer goed.

Drukte inderdaad met verhuizen!
Succes iedereen. Zeker met de idiote prijzen nu.
pi_194956439
quote:
Oeh tof! Ga ik lezen!
pi_194956571
Vandaag besloten volgende week maandag en dinsdag vrij te nemen vanwege de voorspellingen O+
pi_194956773
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 17:39 schreef FutureFairytale het volgende:
Vandaag besloten volgende week maandag en dinsdag vrij te nemen vanwege de voorspellingen O+
Ja wordt mooi weer he O+
We hebben 2 goede weken gekozen voor onze vakantie.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:18:57 #111
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194957304
quote:
Onze vaarvakantie-weersvoorspelling is inderdaad ook prima. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
pi_194957395
quote:
Tof *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:24:08 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194957397
Ja hoi!
Ik doe ook een duit in het zakje mbt verhuizen..al koop ik geen nieuw huis.. over een week krijg ik de sleutel *O* dit weekend maar eens internet regelen en een programma maken hoe ik welke meubelen ter plaatse krijg.. :+

Verder enorm druk. Werkdagen waarvan ik vroeger niet begreep dat mensen die maakten ( 10 uur is geen uitzondering) .. en enorm veel informatie die op me af komt.. maar wel leuk werk en enorm leuke collegas ^O^
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_194957469
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Tof *O*
Ja kan het nog steeds niet helmaal geloven
Maar ondertussen wel gewoon toekomstplannen maken *O*

Wel grappig want tijdens de eerste date met mijn man zeiden we nog allebei echt geen eigen bedrijf te willen.
pi_194957488
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja kan het nog steeds niet helmaal geloven
Maar ondertussen wel gewoon toekomstplannen maken *O*

Wel grappig want tijdens de eerste date met mijn man zeiden we nog allebei echt geen eigen bedrijf te willen.
Kan je dit, met deze hoeveelheden ook aan huis kunnen doen?
pi_194957537
Mini-G heeft een snotneus. Nu mag hij niet meer naar school volgens de richtlijnen......dit gaat een hele lang winter worden :{ De laatste keer was hij zo ongeveer de hele winter verkouden :{

Morgen maar alle afspraken afzeggen die we hadden staan :{
pi_194957539
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:24 schreef Barreltje het volgende:
Ja hoi!
Ik doe ook een duit in het zakje mbt verhuizen..al koop ik geen nieuw huis.. over een week krijg ik de sleutel *O* dit weekend maar eens internet regelen en een programma maken hoe ik welke meubelen ter plaatse krijg.. :+

Verder enorm druk. Werkdagen waarvan ik vroeger niet begreep dat mensen die maakten ( 10 uur is geen uitzondering) .. en enorm veel informatie die op me af komt.. maar wel leuk werk en enorm leuke collegas ^O^
*O*
pi_194957656
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:30 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Kan je dit, met deze hoeveelheden ook aan huis kunnen doen?
Qua ruimte makkelijk maar het is nogal een investering :+
Dat zie je eigenlijk vooral de 60+ers in het wereldje doen.
Onze generatie moet het toch meer van huurbrouwen hebben.
  dinsdag 8 september 2020 @ 18:59:16 #119
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194957859
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:42 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Qua ruimte makkelijk maar het is nogal een investering :+
Dat zie je eigenlijk vooral de 60+ers in het wereldje doen.
Onze generatie moet het toch meer van huurbrouwen hebben.
wat kost zoiets opzetten dan? alleen het materiaal of ook opleidingskosten etc..
pi_194958010
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:59 schreef Barreltje het volgende:

[..]

wat kost zoiets opzetten dan? alleen het materiaal of ook opleidingskosten etc..
Vanaf 50k kan je een beetje beginnen.
Dat is dan vooral materiaal, geen echte opleidingskosten wel de hygiëne certificaten en dat soort geintjes.
pi_194958248
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is dan vooral materiaal, geen echte opleidingskosten wel de hygiëne certificaten en dat soort geintjes.
Oh, kan me voorstellen dat je dat niet zomaar op de plank hebt liggen
pi_194958289
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:24 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oh, kan me voorstellen dat je dat niet zomaar op de plank hebt liggen
Nee helaas niet. En het is ook niet alsof er ooit nog een erfenis komt :')

Achja mocht het echt gaan lopen kan je natuurlijk altijd nog naar leningen/investeerders gaan kijken.
  dinsdag 8 september 2020 @ 19:39:24 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_194958592
het lijkt me echt enorm tof om een huis te kopen waarbij je in een schuur zo'n brouwerij zou kunnen bouwen..

das nog wel een droom ofzo voor over 10 jaar :+
pi_194958758
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:39 schreef Barreltje het volgende:
het lijkt me echt enorm tof om een huis te kopen waarbij je in een schuur zo'n brouwerij zou kunnen bouwen..

das nog wel een droom ofzo voor over 10 jaar :+
De ruimte hebben we op zich in de tuin. Nu nog 20 jaar sparen :D

Maar zoals ik bij deze brouwerij zag is dat echt gaaf. Dus mocht je het ooit kunnen doen :Y zeker doen.
pi_194958792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 13:49 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

@:Uhmmpie je hebt helemaal gelijk dat een reality check zo nu en dan wel bevorderlijk is als m'n hoofd met me aan de haal gaat!

@:Lonaa veel plezier in Raamsdonksveer!

Hoe ging de tandarts @:Tele6? En het bezoek aan je ouders?
Ik heb het mooiste gebit van de hele Achterhoek. *)
Tandartsassistente: "wauw, je hebt een compleet gebit!" :D

Bezoek aan m'n ouders: m'n vader was blij met z'n mosterden (mosterds?) en m'n moeder met de chocolademelkkorrels. (Ook erg Frans, de hoeveelheid chocolademelk daar _O- ).
Ik heb de nieuwe trompet van m'n broertje mogen proberen. Klonk als een olifant met constipatie, maar ik heb er een hele toonladder uit geperst gekregen _O_
Van m'n broertje gewonnen met pizza-kaartspel, verloren met Ligretto, en m'n moeder won met het kaartspel Take5.
We hebben de trouwfoto's van m'n ouders weer eens bekeken - traditie begin september. Wel steeds meer mensen op die foto's die er nu niet meer zijn ;(
Van allerlei klusjes gedaan voor m'n moeder, want ze heeft 4 weken geleden haar vinger bezeerd en loopt nog steeds met haar halve hand in het verband :') (het korstje is er nog niet vanaf, en ze is bang dat ze een litteken krijgt). Er zitten mega veel vliegen in de keuken omdat m'n vader en broer de afgelopen 4 weken niks schoongemaakt hebben en m'n moeder dus ook niet :r :r
Kortom, mengsel van positief en negatief weer. Maar voor een bezoek aan mijn ouders heel goed eigenlijk. ^O^
pi_194958824
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 18:34 schreef PdeHoog het volgende:
Mini-G heeft een snotneus. Nu mag hij niet meer naar school volgens de richtlijnen......dit gaat een hele lang winter worden :{ De laatste keer was hij zo ongeveer de hele winter verkouden :{

Zo begon het schooljaar voor mijn jongste. Na 2 dagen kon ze weer maar zo te horen duurt dat niet lang weer.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 8 september 2020 @ 19:49:52 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194958868
pi_194958913
quote:
Ja hoi!

Fijn dat het zo leuk is! Ik hoop dat de drukte minder wordt als je een beetje ingewerkt bent :*
pi_194959068
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:48 schreef Tally het volgende:

[..]

Zo begon het schooljaar voor mijn jongste. Na 2 dagen kon ze weer maar zo te horen duurt dat niet lang weer.
Fijn -O- Hoe lang duurde de eerste keer?
pi_194959128
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:57 schreef PdeHoog het volgende:

Wacht maar tot hij jullie heeft aangestoken en je je eerst moet laten testen voor je weer naar je werk kan :+
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:01:03 #131
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194959182
Uhuh zo heb ik ook al een hele lading collega's aan het thuiswerken in een huis vol met t hele gezin.
Net als in juni.
pi_194959196
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wacht maar tot hij jullie heeft aangestoken en je je eerst moet laten testen voor je weer naar je werk kan :+
Daar ben ik dus ook bang voor -O-
pi_194959201
Ik ben wel zo blij dat ik nu zo'n noise-canceling headset gekocht heb :X
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:03:26 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194959247
Ah! Noice! :)
pi_194959251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:47 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb het mooiste gebit van de hele Achterhoek. *)
Tandartsassistente: "wauw, je hebt een compleet gebit!" :D

Bezoek aan m'n ouders: m'n vader was blij met z'n mosterden (mosterds?) en m'n moeder met de chocolademelkkorrels. (Ook erg Frans, de hoeveelheid chocolademelk daar _O- ).
Ik heb de nieuwe trompet van m'n broertje mogen proberen. Klonk als een olifant met constipatie, maar ik heb er een hele toonladder uit geperst gekregen _O_
Van m'n broertje gewonnen met pizza-kaartspel, verloren met Ligretto, en m'n moeder won met het kaartspel Take5.
We hebben de trouwfoto's van m'n ouders weer eens bekeken - traditie begin september. Wel steeds meer mensen op die foto's die er nu niet meer zijn ;(
Van allerlei klusjes gedaan voor m'n moeder, want ze heeft 4 weken geleden haar vinger bezeerd en loopt nog steeds met haar halve hand in het verband :') (het korstje is er nog niet vanaf, en ze is bang dat ze een litteken krijgt). Er zitten mega veel vliegen in de keuken omdat m'n vader en broer de afgelopen 4 weken niks schoongemaakt hebben en m'n moeder dus ook niet :r :r
Kortom, mengsel van positief en negatief weer. Maar voor een bezoek aan mijn ouders heel goed eigenlijk. ^O^
Al met al klinkt dit best goed ja. Is toch wel eens erger geweest
pi_194959270
quote:

[..]

Ja gaat nog een lange herfst/winter worden zo
pi_194959360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:01 schreef fietsie het volgende:
Uhuh zo heb ik ook al een hele lading collega's aan het thuiswerken in een huis vol met t hele gezin.
Net als in juni.
Wees blij. Ik heb een collega waarvan ik vermoed dat die niet gaat thuiswerken als ze verkouden is ;(
*zelf lekker thuis blijft werken*

Andere collega in paniek op de app (op mijn vrije dag): je moet nog reageren op die en die mail! Heeft haast!!!! :o
Je bedoelt de mail die gistermiddag is verstuurd?
Om de mensen die een virtuele bijeenkomst voorbereiden in oktober (waarvan de datum al in januari is gepland) input te geven?
Die binnen moet zijn op donderdag, en waarvoor ik dus nog twee werkdagen heb? En nog wel meer.... Dat zij ons drie dagen geven wil niet zeggen dat ik me gek laat maken :7

Maar ja, er staat SPOED bij dus dan moet nunuNUUUU :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_194959414
Mmm, het leek mij wel leuk om eens te proberen een onderbroek te maken. Heb best veel stukken stof over. Dus een oude uit elkaar gehaald, overgetrokken op papier, daarna op stof, alles in elkaar gezet (met sier elastiek, hartstikke leuk) trek m aan, te klein, op de oude gelegd, ook kleiner, maar wel even groot als het papieren patroon -O-
Sukkel hier heeft de waardwaarde niet meegenomen, vandaar dat ik zo’n 3,5-4,5 cm mis. Maar ik weet nu wel hoe het moet *O*
pi_194959617
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm, het leek mij wel leuk om eens te proberen een onderbroek te maken. Heb best veel stukken stof over. Dus een oude uit elkaar gehaald, overgetrokken op papier, daarna op stof, alles in elkaar gezet (met sier elastiek, hartstikke leuk) trek m aan, te klein, op de oude gelegd, ook kleiner, maar wel even groot als het papieren patroon -O-
Sukkel hier heeft de waardwaarde niet meegenomen, vandaar dat ik zo’n 3,5-4,5 cm mis. Maar ik weet nu wel hoe het moet *O*
Waardwaarde :?

Wel een lollig project!
pi_194959661
quote:

Oh dacht dat bij loopneus het wel mocht, zolang er niet meer klachten bij komen. Dacht dat dat landelijk was. Weer teruggedraaid? :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Jemig wat veel. Irritant ook hoeveel certificering kost he. Die mensen verdienen ongelooflijk. Hoe dan ook geweldig dat jullie dit hebben gerealiseerd!
pi_194959686
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wel een lollig project!
Nooit van gehoord, maar ik denk dat ze het stukje extra stof bedoelt dat je om moet vouwen om een zoom te maken. :)
pi_194959687
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:20 schreef FutureFairytale het volgende:
Oh dacht dat bij loopneus het wel mocht, zolang er niet meer klachten bij komen. Dacht dat dat landelijk was. Weer teruggedraaid?
Nee hoor, verkoudheid is altijd een no-go geweest bij 6+.
pi_194959710
Spannend Barrel, verhuizen! Maar een opluchting dat t werk je allemaal bevalt. Verhuizen komt dan ook goed :)
pi_194959728
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee hoor, verkoudheid is altijd een no-go geweest bij 6+.
Ah misschien is dat het, de leeftijd. Zoontje van collega (4) met snotneus moest eerst thuis blijven en na nwe regel niet meer.
pi_194959751
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 19:57 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

2 dagen dus. Nu heeft ze ons aangestoken. Wij zijn negatief maar zij begint nu weer :')
pi_194959763
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:24 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ah misschien is dat het, de leeftijd. Zoontje van collega (4) met snotneus moest eerst thuis blijven en na nwe regel niet meer.
Klopt, maar vanaf 6 jaar (of groep 3) geldt dat niet.

Als een kind langdurig verkouden is, zou ik er gewoon even een test tegenaan gooien zodat hij weer naar school kan, trouwens.
pi_194959845

[ Bericht 100% gewijzigd door Kaatje1 op 08-09-2020 20:32:14 ]
pi_194959862
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:18 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Wel een lollig project!
Naadwaarde (rare autocorrect)
  dinsdag 8 september 2020 @ 20:34:04 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194959912
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Die is heel hoog als het broekje te klein uitvalt?
pi_194959968
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:25 schreef Tally het volgende:

[..]

2 dagen dus. Nu heeft ze ons aangestoken. Wij zijn negatief maar zij begint nu weer :')
:’)
pi_194960100
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:34 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die is heel hoog als het broekje te klein uitvalt?
Tussen de 3,5-4,5 cm. Dat zit niet aangenaam :P
pi_194960307
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Klinkt logischer :)
En 3,5 cm mis je dan wel _O-
pi_194960346
quote:
Ja hoi!

Klinkt goed allemaal.
Spoilers!
  dinsdag 8 september 2020 @ 21:00:28 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194960432
Zouden ze de nieuwe Toyota Supra ook kunnen leveren met een bestuurdersstoel die 10cm extra naar achteren kan?
pi_194961323
quote:

Kleinkinderen ook verkouden, hoesterig.
Thuishouden en donderdag worden ze getest.
pi_194962218
Hallo vanaf een opvallend windloze dijk :W #warm #avondwandeling #uppie

Kus voor alle snotneuzen, snotneuzen in de familie, uit-speeltoestellen-gevallenen en aan @Kreator omdat het kan :*

@Sarabi, wat gaaf zeg, dat gebrouw van jou!
Let me see you stripped down to the bone
pi_194962338
@Tele6 Handkorstje/keuken/vliegen @ je ouders - na dat supervlijtige geschrob in het huis van die vrienden van je laatst (kreeg acuut zin om je in te huren!), moest je niet de neiging onderdrukken om tussen het Ligrettoën door even een sopje over de keuken te halen? oO< Goed dat het allemaal verder wel meeviel :Y ^O^
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:36:01 #158
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194962340
Veel plezier met #windloos genot :)
pi_194962466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:36 schreef fietsie het volgende:
Veel plezier met #windloos genot :)
Lukt wel! Stevig looptempo met bijpassende soundtrack *O*

pi_194962574
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:35 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Handkorstje/keuken/vliegen @ je ouders - na dat supervlijtige geschrob in het huis van die vrienden van je laatst (kreeg acuut zin om je in te huren!), moest je niet de neiging onderdrukken om tussen het Ligrettoën door even een sopje over de keuken te halen? oO< Goed dat het allemaal verder wel meeviel :Y ^O^
Bij jou zou ik wel willen komen schrobben hoor! *;

Ik heb heel hard tegen mezelf gezegd dat het niet mijn probleem was. Als zij geen last hebben van die :r vliegen :r moeten ze het allemaal zelf weten. Ik woon daar niet *O*

Van mijn vrienden weet ik dat ze al die klussen anders niet gedaan krijgen. Ik gun het ze om eindelijk eens in een schoon en heel huis te wonen, na ruim 4 jaar van geploeter en gedoe en trauma's en een riooloverstroming en geldzorgen. Al die tijd zou ik dat het liefst allemaal wegmaken en beter maken -- als ik het iets beter voor ze kan maken door los te gaan op ouwe gore tegels in de wc, dan doe ik dat. Ik kijk ernaar uit om eind deze maand nog een weekend te gaan helpen.

Niet voor m'n moeder die zichzelf heeft wijsgemaakt dat ze niet zou kunnen functioneren met een plastic handschoen over haar mega verband :') :')
pi_194962598
En @minilot die avondwandeling klinkt wel leuk :)
pi_194962601
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:45 schreef Tele6 het volgende:
Al die tijd zou ik dat het liefst allemaal wegmaken en beter maken -- als ik het iets beter voor ze kan maken door los te gaan op ouwe gore tegels in de wc, dan doe ik dat. Ik kijk ernaar uit om eind deze maand nog een weekend te gaan helpen.

Wat knetterlief van je, zeg! O+
pi_194962652
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:46 schreef Tele6 het volgende:
En @:minilot die avondwandeling klinkt wel leuk :)
Ik loop momenteel een paar keer per week 's avond laat of 's ochtens vroeg hele einden op muziek (beats per minuut passend bij mijn stappen per minuut). Wandelen zonder de koter erbij schiet wat meer op ;) Moet wat he, te lui voor en teveel weerstand tegen sportschool en zwemmen in het zwembad is met de huidige maatregelen hier helaas nog echt geen doen.
pi_194962674
Wat een gave en spannende en drukke tijd voor je, @Barreltje! Succes met alles! *O*
pi_194962729
quote:
Uiteraard is het schitterend weer in de week voordat ik weer in een tentje moet. }:|
  dinsdag 8 september 2020 @ 22:53:22 #166
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194962741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:52 schreef minilot het volgende:

[..]

Uiteraard is het schitterend weer in de week voordat ik weer in een tentje moet. }:|
Anders is het ook alleen maar onnodig warm in dat tentje snachts..
pi_194962787
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2020 12:38 schreef AnneX het volgende:

SPOILER
Vrolijk wel, houden zo! :D
pi_194962792
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:53 schreef fietsie het volgende:

[..]

Anders is het ook alleen maar onnodig warm in dat tentje snachts..
:{w
Het kan mij in tentjes niet warm genoeg zijn.
pi_194962799
Hoppa, thuis. *strekt tenen*
pi_194962844
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:48 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik loop momenteel een paar keer per week 's avond laat of 's ochtens vroeg hele einden op muziek (beats per minuut passend bij mijn stappen per minuut). Wandelen zonder de koter erbij schiet wat meer op ;) Moet wat he, te lui voor en teveel weerstand tegen sportschool en zwemmen in het zwembad is met de huidige maatregelen hier helaas nog echt geen doen.
Jammer van het zwembad. Vind je het wandelen veel minder leuk dan zwemmen? En alleen maar goed dat je niet naar de sportschool gaat als dat niks voor jou is, zou alleen maar ellendig zijn.

Ik wil eigenlijk meer bewegen, maar sinds terug in NL kom ik niet veel verder dan training geven, niet volgen. Training geven is makkelijk, want a) ik doe wat ik heb afgesproken en b) iets voor anderen doen is makkelijker dan iets voor mezelf. Voor ik op vakantie ging zat ik in een strak schema van de ene dag bovenlijf trainen en de volgende dag benen trainen of hardlopen, maar daar was ik zo obsessief over dat het ook weer niet goed was. Ik weet dat ik me beter voel over mezelf en mijn lijf als ik wat doe, maar ik krijg mezelf er niet toe gezet.
Nou ja. Tegels schrobben is ook een sport, dus als je het zo bekijkt heb ik afgelopen week wel gesport :+
pi_194962930
Ik denk dat gore tegels weer hagelwit krijgen meer inspanning kost dan mijn gewandel @Tele6! :D :Y Wat geef je momenteel precies voor training?

En ik hou best een hoop van lopen, zeker met muziek, anders deed ik het niet. Maar zwemmen mis ik niettemin wel. Naja, komt wel weer. Voor verder afvallen hoeft het in elk geval niet, ik ben nog maar een kilo verwijderd van het precieze midden van wat volgens BMI mijn range van gezond gewicht is :)
pi_194963092
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:03 schreef minilot het volgende:
Ik denk dat gore tegels weer hagelwit krijgen meer inspanning kost dan mijn gewandel @:Tele6! :D :Y Wat geef je momenteel precies voor training?

En ik hou best een hoop van lopen, zeker met muziek, anders deed ik het niet. Maar zwemmen mis ik niettemin wel. Naja, komt wel weer. Voor verder afvallen hoeft het in elk geval niet, ik ben nog maar een kilo verwijderd van het precieze midden van wat volgens BMI mijn range van gezond gewicht is :)
Ik geef de beginnerscursus survivalrun -- hardlopen over onverhard terrein, en over allerlei obstakels heen klimmen, vaak gebruik makend van touwen. Mensen kunnen via het universitaire sportcentrum inschrijven voor een cursus van 8 weken waarbij ze de basics van de sport leren. Iedere maandagavond anderhalf uur lang. Samen met een assistent geef ik in ieder geval de eerste vier weken, en waarschijnlijk de hele cursus (ik durfde niet meteen te garanderen dat de hele acht weken zouden lukken).
Op de laatste training laten we ze zelfstandig een parcours afleggen en het is altijd heel leuk om te zien hoe veel ze geleerd hebben. Veel mensen overwinnen ook de angst om te vallen en krijgen een betere conditie en meer kracht.

Volgende week geef ik ook nog een clinic aan een klas 15/16-jarigen... Dan met twee assistenten, gelukkig. Een daarvan is mijn broertje, die al jaren atletiektraining geeft aan kinderen en tieners, dus dat is handig. Alsnog ben ik wel benieuwd of het gaat lukken om die pubers een beetje in beweging te krijgen en om de macho's een beetje heel te houden _O-

Hoe voelt het om afgevallen te zijn? Ben je fitter geworden?
pi_194963203
Oooo, ik dacht iets yoga-igs @Tele6 maar dat was vooral op de Franse camping natuurlijk! Gaaf hoor, dat gesurvival! Kan me voorstellen dat een beetje progressie daarin, zeker ook wat je noemt qua minder bang zijn om te vallen, ook gewoon tijdens je dagelijkse bezigheden wel plezierig is - jeej voor jou dus, dat je mensen dat leert *O* Alvast succes met je pubergroep!

En voelt goed hoor, al was ik met heel wat kilo meer ook altijd wel heel beweeglijk en prima in mijn vel. Nu nog ietsje beter :) Nadeel is wel dat echt alles dat ik in de kast heb te groot is en ik echt een intense haat heb aan kleding kopen omdat ik bijna alles oerlelijk vind, dus dat is nog wel even een punt :') Pic van welke regenjas het bij jou is geworden? :D
pi_194963265
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 23:22 schreef minilot het volgende:
Oooo, ik dacht iets yoga-igs @:Tele6 maar dat was vooral op de Franse camping natuurlijk! Gaaf hoor, dat gesurvival! Kan me voorstellen dat een beetje progressie daarin, zeker ook wat je noemt qua minder bang zijn om te vallen, ook gewoon tijdens je dagelijkse bezigheden wel plezierig is - jeej voor jou dus, dat je mensen dat leert *O* Alvast succes met je pubergroep!

En voelt goed hoor, al was ik met heel wat kilo meer ook altijd wel heel beweeglijk en prima in mijn vel. Nu nog ietsje beter :) Nadeel is wel dat echt alles dat ik in de kast heb te groot is en ik echt een intense haat heb aan kleding kopen omdat ik bijna alles oerlelijk vind, dus dat is nog wel even een punt :') Pic van welke regenjas het bij jou is geworden? :D
Ik heb de jas nog niet gekocht. Moet ik nog wel doen. Iets met geen zin in keuzes maken en geen zin in geld uitgeven aan mezelf. :')
pi_194965184
Jeetje, allemaal nog in bed! Of druk 8-) Goedemorgen.
pi_194965216
Ik zat om 5.45 achter de laptop om wat werk nog af te maken. Nu moe :z goedemorgen!

Tele, fijn dat je bezoek aan je ouders relatief goed ging voor een bezoek aan je ouders!
pi_194965224
Ooh, dat was al super vroeg vlinder! En is het gelukt? Moest het voor je begon met werken klaar zijn?
pi_194965258
Ja, veel te vroeg. Ik moest voor 9.00 iets opsturen inderdaad naar iemand die dan van 9-11 verder gaat werken aan het document en dan krijg ik m weer terug om mee door te werken. Alleen had ik uiteindelijk wat minder lang nodig dan ik dacht (of nou ja, was m'n concentratie wat eerder op dan ik hoopte en heb ik het dus iets minder af opgestuurd dan ik gehoopt had). Maargoed, het hoefde ook nog niet 100% af te zijn, dus hopelijk kan de ander er weer wat dingen aan toevoegen waardoor ik straks weer goed verder kan.
pi_194965266
Mogge

Wauw, kon je niet slapen of was het iets wat je samen met anderen in een ander werelddeel moest doen?
pi_194965271
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 22:32 schreef minilot het volgende:

@:Sarabi, wat gaaf zeg, dat gebrouw van jou!
Ja toch *O* *stuitert nog even door*

En dan vrijdag een nieuw logo laten ontwerpen. Dan kunnen we van alles laten bedrukken :D
En eindelijk de knoop door hakken hoe het bier gaat heten.
pi_194965331
Hello.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 9 september 2020 @ 08:51:21 #182
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_194965485
Lionel?
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_194965518
Is it me you’re looking for :?
pi_194965584
quote:

[..]

P kan nog thuis werken
maar voor g wordt dat wat lastig volgens mij...

ik voorzie een hoop ziekmeldingen komende winter

al betrapte ik ook diverse collega's die ondanks snottertje.. WEL gewoon gezellig even een dagje naar kantoor kwamen.
dat moet je eigenlijk ook gewoon niet doen.
pi_194965658
quote:
80s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is it me you’re looking for :?
  woensdag 9 september 2020 @ 09:09:16 #186
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194965661
pi_194965729
Is er na bijna 2 jaar eindelijk vooruitgang in de belgische regeringsformatie, krijgt de formateur corona, en moeten ze nu digitaal gaan onderhandelen.... 8)7
pi_194966065
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:07 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, allemaal nog in bed! Of druk 8-) Goedemorgen.
Ik toen nog wel ja, maar kroop er ook pas om 02:00 in, want toen was internet pas op. :')

Straks lunchen met mijn broertje. Altijd weer spannend hoe het deze keer loopt. Maar groentenkroketten en een milkshake, dus yay :Y)

@Tele6 Leg er een ei over, hup! Het wordt herfst. :*
pi_194966075
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 08:20 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja toch *O* *stuitert nog even door*

En dan vrijdag een nieuw logo laten ontwerpen. Dan kunnen we van alles laten bedrukken :D
En eindelijk de knoop door hakken hoe het bier gaat heten.
Hehe, over ei leggen gesproken! :D Welke naam wordt het? :7
pi_194966079
:Z
pi_194966084
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Blijft leuk :') :D
pi_194966130
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

P kan nog thuis werken
maar voor g wordt dat wat lastig volgens mij...

ik voorzie een hoop ziekmeldingen komende winter

:Y Heel toevallig had G al geïnformeerd bij de bedrijfsleidster of ze een plan hadden voor de winter als personeel / kinderen van personeel verkouden zouden worden en niet naar werk of school kunnen.

G's bedrijfsleidster zei doodleuk dat haar kinderen gewoon met een snotneus naar school mogen (lees: ik wil geen ziek- en afwezigheidsmeldingen omdat je kind een snotneus heeft :') ).

Het voelt wel weer aan als in April toen ik naast oppasser ook schoolmeestertje moest spelen. Die kleine zit nu op de laptop van moeders allerlei digitale schoolzooi te doen.
pi_194966226
wat voor werk doet G, P?

Hier in België mogen kinderen met symptomen van verkoudheid wel naar school. Ben het daar opzich ook wel mee eens...
pi_194966317
Hier mogen kinderen vanaf 6 jaar niet naar school met een snotneus/loopneus of andere verkoudheid. Of je moet kunnen aantonen door een test dat het geen corona is of op een andere manier bijv allergie ofzo.
pi_194966388
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:51 schreef Jagärtrut het volgende:
wat voor werk doet G, P?

Hier in België mogen kinderen met symptomen van verkoudheid wel naar school. Ben het daar opzich ook wel mee eens...
Werkt in een kookwinkel en doet dat doordeweeks drie dagen. Zolang ik thuis werk is het allemaal geen probleem, maar de komende twee maanden voorzie ik dat ik vaker naar kantoor moet en dus minder makkelijk kan oppassen.
pi_194966472
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y Heel toevallig had G al geïnformeerd bij de bedrijfsleidster of ze een plan hadden voor de winter als personeel / kinderen van personeel verkouden zouden worden en niet naar werk of school kunnen.

G's bedrijfsleidster zei doodleuk dat haar kinderen gewoon met een snotneus naar school mogen (lees: ik wil geen ziek- en afwezigheidsmeldingen omdat je kind een snotneus heeft :') ).

Het voelt wel weer aan als in April toen ik naast oppasser ook schoolmeestertje moest spelen. Die kleine zit nu op de laptop van moeders allerlei digitale schoolzooi te doen.
ik maak me vooral een beetje zorgen over gemist schoolwerk
in april werd er vanuit school nog huiswerk geregeld.. maar als je kind nu 3 van de 5 maanden afwezig is.. is er niks geregeld qua gemist schoolwerk.

terwijl je met een snotneus prima je schoolwerk kunt maken uiteindelijk.. dus die achterstand is helemaal nergens voor nodig.

bij mini-me op school zijn ze ook compleet gestopt met digitaal les geven combineren met normaal les
terwijl dat superhandig zou zijn als je niet superziek bent.
pi_194966492
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat erg _O-
pi_194966534
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Gedoe... bedrijfsleider heeft een punt (ik ben ook wel team #jij koos voor kinderen dus regel het zelf maar als ze ziek zijn), maar dit zijn wel buitengewone omstandigheden.

Eigenlijk zouden ze een klasje ‘verkouden kindjes’ moeten maken :D
Blijft de hele winter gezellig bij elkaar want iedereen blijft elkaar natuurlijk aansteken :')
pi_194966548
Bij de oudste is het geen probleem. Die kan thuis zo verder met haar werk. De jongste niet helaas. Die doet alles op papier.
pi_194966634
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

Gedoe... bedrijfsleider heeft een punt (ik ben ook wel team #jij koos voor kinderen dus regel het zelf maar als ze ziek zijn), maar dit zijn wel buitengewone omstandigheden.

Blijft de hele winter gezellig bij elkaar want iedereen blijft elkaar natuurlijk aansteken :')
....maar de enige reden dat kinderen nu met verkoudheidsklachten thuis moeten blijven is coronavirus.
Je stelt dus voor om dat ene kind dat toevallig wèl besmet is met het coronavirus lekker bij de 10 kinderen te zetten die heel gewoon een rhinovirusinfectie hebben. Logisch.
pi_194966810
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]

....maar de enige reden dat kinderen nu met verkoudheidsklachten thuis moeten blijven is coronavirus.
Je stelt dus voor om dat ene kind dat toevallig wèl besmet is met het coronavirus lekker bij de 10 kinderen te zetten die heel gewoon een rhinovirusinfectie hebben. Logisch.
Eerst laten testen dan?
pi_194966864
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dat team ben ik normaal ook.
Maar die kinderen zijn helemaal niet ziek en hadden gewoon naar school gekund normaal gesproken.

En belangrijker... 1x per winter ziek is wat anders dan heel de herfst snotteren zoals veel kinderen doen. Dan kan beter niemand nog kinderen nemen :)

(Not to mention... dat voor kinderen vanaf 6 jaar... niet echt in te calculeren was dat ze nu voor elk snifje thuis moeten blijven...)

En hoeveel achterstand dat verzuim dan oplevert..
Dat gaat echt nog wel een probleem worden dit/deze najaar/winter.

De school van mini-me heeft voor de vakantie uitgebreid geëxperimenteerd met les op school combineren met digitaal les.
Waarbij dus de helft van de klas in de les zat en de andere helft elders.

Ik vind het jammer dat dat nu weer compleet de kast in is gegaan omdat het best goed leek te werken.
Zou zo handig zijn dat als je niet naar school kunt maar ook niet heel ziek bent... je gewoon even kunt inloggen.
  woensdag 9 september 2020 @ 10:38:58 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194966925
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Eerst laten testen dan?
Op het moment ben je dan al een flinke tijdverder; tussen bellen en uitslag een volle werkweek...
pi_194966975
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

Eerst laten testen dan?
Ja :Y Alleen dat is dan ook weer een dingetje, zoals fietsie al aangeeft :{
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 10:42:49 #205
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194966980
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:38 schreef fietsie het volgende:

[..]

Op het moment ben je dan al een flinke tijdverder; tussen bellen en uitslag een volle werkweek...
Ja en als je dan nog steeds snotterig bent, wie zegt dat het dan twee weken later géén Corona is...

Misschien Corona kinderen in plexiglas hoekjes zetten, indien mogelijk met mondkapje?
  woensdag 9 september 2020 @ 10:43:39 #206
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194966989
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En een heel tour-peleton kan binnen 24 uur; het kan dus allemaal sneller, met de magic van geld.
pi_194967068
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja en als je dan nog steeds snotterig bent, wie zegt dat het dan twee weken later géén Corona is...

Misschien Corona kinderen in plexiglas hoekjes zetten, indien mogelijk met mondkapje?
Nou dit.. je kunt prima snotterig zijn EN corona oplopen...

Maarja getest dus niks aan de hand.

Dat kan in de werkelijkheid best tegenvallen.

Corona-shaming met aparte hoekjes en hoofddeksels.. is wel erg jaren 60 weer.
pi_194967131
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:43 schreef fietsie het volgende:

En een heel tour-peleton kan binnen 24 uur; het kan dus allemaal sneller, met de magic van geld.
Ja hoor, met geld kan het idd gewoon heel snel :X
  woensdag 9 september 2020 @ 10:55:34 #209
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194967207
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja hoor, met geld kan het idd gewoon heel snel :X
Het lab waar wij ook "de rest" laten doen (Zkh heeft geen lab meer) geeft aan dat met name toelevering materialen nodig voor het onderzoek, overmatige slijtage (storingen) en personeelskrapte nu de rem zijn.

Een oplossing zou zijn om een paar nieuwe onderzoeksrobots neer te zetten die andere materialen gebruiken, dan blokkeert het onderzoek ook de reguliere werkzaamheden minder.. maar ja... dan moet die epidemie nog wel een paar jaar aanhouden om ze terug te verdienen....
pi_194967232
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 09:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Hehe, over ei leggen gesproken! :D Welke naam wordt het? :7
We twijfelen nog tussen:
12 angry mangos
Being John Mangovich
Rocketmango

We hebben een voorkeur maar we willen kijken of diegene die het etiket moet gaan ontwerpen misschien nog een extra cool idee heeft bij 1 van de 3.
pi_194967298
Ik had liever de spreiding die ze voor de vakantie ook hadden. Helft maandag en donderdag. Andere helft dinsdag en vrijdag. Andere dagen digitaal les. En dan hebben ze de woensdag om de lessen uit te zetten. Al is het voor de oudste alleen maar nodig om actief te zetten van de lessen.

Zo spreid je nog een hoop en is de 1,5 m wel haalbaar. Morgen ga ik mee met zwemles. Mondkapje op. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. :')
pi_194967354
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:01 schreef Tally het volgende:
Ik had liever de spreiding die ze voor de vakantie ook hadden. Helft maandag en donderdag. Andere helft dinsdag en vrijdag. Andere dagen digitaal les. En dan hebben ze de woensdag om de lessen uit te zetten. Al is het voor de oudste alleen maar nodig om actief te zetten van de lessen.

Zo spreid je nog een hoop en is de 1,5 m wel haalbaar. Morgen ga ik mee met zwemles. Mondkapje op. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. :')
mja middelbare school is dat lastiger ivm verschillende lessen
maar bij ons werkte 100% thuis eigenlijk meer dan prima
snap alleen wel dat dat voor heel veel kinderen niet zo zal werken.

misschien moeten we vooral los laten dat we perse 100% terug moeten naar de oude situatie.
en vanuit dat oogpunt gaan kijken naar wat er dan wel kan.
pi_194967378
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:05 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

mja middelbare school is dat lastiger ivm verschillende lessen
maar bij ons werkte 100% thuis eigenlijk meer dan prima
snap alleen wel dat dat voor heel veel kinderen niet zo zal werken.

misschien moeten we vooral los laten dat we perse 100% terug moeten naar de oude situatie.
en vanuit dat oogpunt gaan kijken naar wat er dan wel kan.
Ik snap dat het niet overal kan. En niet voor elk kind of huishouden geschikt is.

Mijn oudste deed het er heel goed op. En haar rekenkunst en cijfers zijn omhoog geschoten. Mijn jongste liep al overal makkelijk doorheen maar mist gewoon haar vriendjes en juf. De oudste mist niks :') die wil het liefst zo min mogelijk mensen zien.
pi_194967392
Ik vind het ook wel een goed moment om te kijken wat mogelijk is met het verspreiden van vakanties. Dus die 6 weken niet allemaal te gelijk maar zelf kunnen inzetten van dagen of weken.
pi_194967545
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Klopt..klopt... en de rest ook.

Blij dat ik die snotterkinderschooltrubbels niet heb...
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 11:23:18 #216
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194967598
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:49 schreef Uhmmpie het volgende:
Corona-shaming met aparte hoekjes en hoofddeksels.. is wel erg jaren 60 weer.
Waarom is dat shaming. Allicht voorkomt het ook dat andere kinderen snotterig worden. Of de meester/juf.
Zo'n offer is het toch niet om een mondkapje te hoeven dragen. Ze doen rijtjes sommen, ze lopen geen 100m horden of zo.
pi_194967666
Janeejaneeja een mondkapje is een grove schending van de mensenrechten natuurlijk, daar moeten we niet over doen of het maar een floppiestof voor je mond is.
  woensdag 9 september 2020 @ 11:27:14 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194967672
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Waarom is dat shaming. Allicht voorkomt het ook dat andere kinderen snotterig worden. Of de meester/juf.
Zo'n offer is het toch niet om een mondkapje te hoeven dragen. Ze doen rijtjes sommen, ze lopen geen 100m horden of zo.
Dat doen ze niet meer hoor, effectief blokkend leren.

Rollenspel met re-enactment van een historische scene met verhaaltjessommen en de vrijheid jezelf wegens overgevoeligheid even een timeout te geven sluit meer aan op de leeromgeving :D
  woensdag 9 september 2020 @ 11:30:37 #219
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_194967721
Op naar Leiden voor een wandeling en een gereserveerd bezoek aan de Lakenhal. :W
Poef.....gone! ©golfer
pi_194967729
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat doen ze niet meer hoor, effectief blokkend leren.

Rollenspel met re-enactment van een historische scene met verhaaltjessommen en de vrijheid jezelf wegens overgevoeligheid even een timeout te geven sluit meer aan op de leeromgeving :D
Wat wil je met al die gevaccineerde kindertjes.
pi_194967748
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:31 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Wat wil je met al die gevaccineerde kindertjes.
Autisme :Y
pi_194967790
Buh... met vriendin afgesproken om volgende week naar geile herten te gaan kijken.
Kun je mooi de uitkijktoren in om de schreeuwende en vechtende mannen goed te zien :Y)

En nu is die dicht door de Kerona ;( Gelukkig zijn er elke dag betaalde excursies waarmee je wel de toren in mag *O* Maar uitgerekend die dag is die er niet, en een andere dag prikken paste niet bij onze agenda’s.

Dus misschien horen we ze nu alleen maar en is er geen peepshow -O-
  woensdag 9 september 2020 @ 11:35:51 #223
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194967816
De Veluwe is dicht?
pi_194967842
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:57 schreef Sarabi het volgende:

[..]

We twijfelen nog tussen:
12 angry mangos
Being John Mangovich
Rocketmango

We hebben een voorkeur maar we willen kijken of diegene die het etiket moet gaan ontwerpen misschien nog een extra cool idee heeft bij 1 van de 3.
Mangotango
Mangoroo
Mangomonster

:+
pi_194967926
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:37 schreef Blues het volgende:

[..]

Mangotango
Mangoroo
Mangomonster

:+
Het 'moet' wel een filmtitel zijn :)
pi_194967978
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:35 schreef fietsie het volgende:
De Veluwe is dicht?
Geen idee. Daar woont mijn uitkijktoren niet.
  woensdag 9 september 2020 @ 11:44:15 #227
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194967991
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Geen idee. Daar woont mijn uitkijktoren niet.
Hebben ze elders buiten de Veluwe ook geile buitenloopgeiten dan?
pi_194968234
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:41 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het 'moet' wel een filmtitel zijn :)
Jammer, dan valt de Mangolorian af :'(
pi_194968247
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:07 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik snap dat het niet overal kan. En niet voor elk kind of huishouden geschikt is.

Mijn oudste deed het er heel goed op. En haar rekenkunst en cijfers zijn omhoog geschoten. Mijn jongste liep al overal makkelijk doorheen maar mist gewoon haar vriendjes en juf. De oudste mist niks :') die wil het liefst zo min mogelijk mensen zien.
Haha mijn gup vond hele dag videobellen eigenlijk net zo gezellig en belde na school hele middagen met dr vriendinnen..
Vaak roblox spelende met de halve klas en dan via whatsapp videobellen zodat ze met elkaar konden praten.
maar naar school.. dat hoefde ze niet zo nodig.

Prompt gingen ze de klassen door elkaar gooien... want die andere klas zou een probleemklas zijn en hun klas was zo leuk.
(Aldus de mentor die volgens mij beter niks had gezegd anders dan dat het ging gebeuren)
Dus toen wilde ze helemaal niet meer want al dr vriendinnen zouden vast in die andere klas komen... stress... gedoe.
Bekendmaking welke klas.. de dag voor school weer begon dus iemand zat daar heel de vakantie mee in dr hoofd.

Niet naar school was, net als voor jouw oudste, hier een genot.
Ik heb dr niet 1 keer hoeven herinneren aan dr huiswerk of dat ze op tijd achter de laptop moest zitten en prima cijfers ook inderdaad.

Maarja.. dat gaat natuurlijk niet overal zo soepeltjes..
pi_194968290
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:57 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Jammer, dan valt de Mangolorian af :'(
Ja I know! Die was echt gaaf geweest
pi_194968565
Het NK burlen zal ook wel niet doorgaan dan, dit jaar ;(
pi_194968586
Ah godverdomme. Dat was afgelopen zondag. Weer gemist. :(
  woensdag 9 september 2020 @ 12:17:28 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194968603
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:16 schreef Lonaa het volgende:
Ah godverdomme. Dat was afgelopen zondag. Weer gemist. :(
Ja ik wilde net zeggen; maandag was er iets over de radio, over een knulletje die t goed gedaan had.
pi_194968635
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:17 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ja ik wilde net zeggen; maandag was er iets over de radio, over een knulletje die t goed gedaan had.
Ik wil er dus al jaren een keer heen, maar ik mis het ieder jaar. :(
pi_194969164
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hebben ze elders buiten de Veluwe ook geile buitenloopgeiten dan?
:Y

In mijn buurtje zijn er jaren geleden ook een stel losgelaten.
pi_194969192
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Life goals O+ _O_
pi_194969242
Ik ben op burlkamp geweest met biologie 8-) 's nachts over de Veluwe rondsneaken. Met een boswachter.
pi_194969357
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:48 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben op burlkamp geweest met biologie 8-) 's nachts over de Veluwe rondsneaken. Met een boswachter.
Gaaf
  woensdag 9 september 2020 @ 12:58:45 #239
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194969404
quote:
Oeh da's wel cool; nog veel zwijnen gezien toen? Ik reed laatst nog bij Vaassen in de nacht binnendoor en daar krioelde het van dat spul.
pi_194969425
quote:
Leuk!

Misschien dat ik nog een keer een ochtend excursie boek. Burling in the mist O+
Maar eerst mijn 12 daagse werkweek maar eens afronden.
pi_194969788
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 12:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Volgens mij is het altijd het eerste weekend van september
pi_194969798
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 10:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

ik maak me vooral een beetje zorgen over gemist schoolwerk
in april werd er vanuit school nog huiswerk geregeld.. maar als je kind nu 3 van de 5 maanden afwezig is.. is er niks geregeld qua gemist schoolwerk.

terwijl je met een snotneus prima je schoolwerk kunt maken uiteindelijk.. dus die achterstand is helemaal nergens voor nodig.

bij mini-me op school zijn ze ook compleet gestopt met digitaal les geven combineren met normaal les
terwijl dat superhandig zou zijn als je niet superziek bent.
Ja. Dat viel me dus ook op :D Gewoon niets voorbereid. We hebben wel inlogcodes gekregen voor digitale systemen, maar verder geen boeken mee naar huis of wat dan ook.
pi_194969927
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Buh... met vriendin afgesproken om volgende week naar geile herten te gaan kijken.
Kun je mooi de uitkijktoren in om de schreeuwende en vechtende mannen goed te zien :Y)

En nu is die dicht door de Kerona ;( Gelukkig zijn er elke dag betaalde excursies waarmee je wel de toren in mag *O* Maar uitgerekend die dag is die er niet, en een andere dag prikken paste niet bij onze agenda’s.

Dus misschien horen we ze nu alleen maar en is er geen peepshow -O-
Naar de Amsterdamse Waterleiding Duinen en daar gaan wandelen :Y Volg je oren de komende tijd en je vind vanzelf een paar knokkende mannetjes :+
pi_194970057
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:20 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Volgens mij is het altijd het eerste weekend van september
Ik snap ook niet waarom ik het vergeet. Of ik heb al wat te doen ofzo. Volgend jaar nieuwe kans.
pi_194970062
'Goh zou mijn nieuwe chillipoeder scherp zijn?'

Ja.
pi_194970178
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:37 schreef Lonaa het volgende:
'Goh zou mijn nieuwe chillipoeder scherp zijn?'

Ja.
Nooit testen door het in je oog te wrijven :o
pi_194970200
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:29 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Naar de Amsterdamse Waterleiding Duinen en daar gaan wandelen :Y Volg je oren de komende tijd en je vind vanzelf een paar knokkende mannetjes :+
Zo lekker in de buurt ook ;(

Maar ik moet er toch echt een keer naartoe. Want de naam is totaal onaantrekkelijk, maar ik krijg van jou en anderen wel verhalen en plaatjes over hoe mooi het is.
pi_194970205
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik deed op mn vinger en toen puntje van mn tong. Was ook zozo.
pi_194970234
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Scherp (van je) ^O^

:@
  woensdag 9 september 2020 @ 13:52:56 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194970309
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:46 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Vinger van je "verkeerde hand" hoop ik? Anders wordt je er wellicht later vandaag ineens alsnog aan herinnerd..
pi_194970469
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Vinger van je "verkeerde hand" hoop ik? Anders wordt je er wellicht later vandaag ineens alsnog aan herinnerd..
De wijsvinger van m'n voorkeurshand dus RIP oog ;(
pi_194970491
#nofapwednesday
pi_194970500
;(
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:24:07 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194970800
Flikkers.
SPOILER
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:24:34 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194970808
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:44 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

of te gaan fappen ;(
pi_194971124
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 13:46 schreef Cat-astrophe het volgende:

Zo lekker in de buurt ook ;(

Maar ik moet er toch echt een keer naartoe. Want de naam is totaal onaantrekkelijk, maar ik krijg van jou en anderen wel verhalen en plaatjes over hoe mooi het is.
Het is daar echt prachtig _O_ En auto's, brommers en fietsen zijn niet toegestaan in het gebied!
pi_194971166
quote:
13s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:24 schreef derLudolf het volgende:
Flikkers.
SPOILER
Ik denk dat je gevoel wel klopt ja :X Wat een vreemde gang van zaken zo.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:47:29 #258
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971240
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik denk dat je gevoel wel klopt ja :X Wat een vreemde gang van zaken zo.
Dat sprak ik ook uit naar de man van uitzendbureau... Datzelfde gevoel had hij ook.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:49:31 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971262
Er heeft iemand het wel gemunt op die zanger met dat groene brilletje bij jullie, of niet Isa :o
Als brandweer er met minder auto's of iets later was geweest had dat veel minder af kunnen lopen
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 14:54:56 #260
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971355
Oh ik zal voor de rest wat minder in raadsels spreken :P
Gaat om Rene Karst, behalve dat ie dit jaar Corona heeft gehad, is dit jaar ook al twee keer een auto van hem uitgebrand.

Geen idee of het hier verband mee heeft?
https://www.rtvdrenthe.nl(...)lab-in-hun-boerderij
pi_194971433
Dan heb je ook een pechjaar zeg :X
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:01:52 #262
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971477
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:59 schreef Isabeau het volgende:
Dan heb je ook een pechjaar zeg :X
Uhu. Nja als er een keer een auto van je in de brand wordt gestoken. Erg kut, kan gebeuren en ja waarschijnlijk willekeurig gebeurd.

Maar een tweede keer en je dakgoot staat er bij in de fik... Hmm dan zou ik zelf de rest van de nacht niet lekker meer slapen...
pi_194971506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:01 schreef derLudolf het volgende:

Uhu. Nja als er een keer een auto van je in de brand wordt gestoken. Erg kut, kan gebeuren en ja waarschijnlijk willekeurig gebeurd.

Maar een tweede keer en je dakgoot staat er bij in de fik... Hmm dan zou ik zelf de rest van de nacht niet lekker meer slapen...
Er worden in Hoogeveen heel veel auto's (en schuurtjes etc!) in brand gestoken de laatste tijd.
pi_194971557
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er worden in Hoogeveen heel veel auto's (en schuurtjes etc!) in brand gestoken de laatste tijd.
Welkom bij de 'stad met een autobrand-probleem-groep'. :7
  woensdag 9 september 2020 @ 15:08:09 #265
13783 Anthraxx
pi_194971582
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Welkom bij het 'dorp met een autobrand-probleem-groep' :+
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:08:46 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971596
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:06 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Arnhem toch ook al.

Ik zie een verband Lonaa, Isa en Kaatje :(
pi_194971608
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:08 schreef derLudolf het volgende:

Arnhem toch ook al.

Ik zie een verband Lonaa, Isa en Kaatje :(
Ja, allemaal leuke mensen met autobranden in de buurt -O-
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:09:22 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971610
quote:
6s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:08 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Welkom bij het 'dorp met een autobrand-probleem-groep' :+
Pest Hoogeveen nou niet dat ze geen Intercity station hebben
  woensdag 9 september 2020 @ 15:09:59 #269
13783 Anthraxx
pi_194971620
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Pest Hoogeveen nou niet dat ze geen Intercity station hebben
Hoogeveen heeft überhaupt een station. Dit gehucht niet. Maar wij hebben wel een autobrand probleem :+
pi_194971637
De meest recente:
https://www.tubantia.nl/e(...)kt-oorzaak~a2ed82f8/

Al meer dan 30 dit jaar. :{
  woensdag 9 september 2020 @ 15:12:11 #271
13783 Anthraxx
pi_194971659
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:10 schreef Lonaa het volgende:
De meest recente:
https://www.tubantia.nl/e(...)kt-oorzaak~a2ed82f8/

Al meer dan 30 dit jaar. :{
https://www.destentor.nl/(...)dt-gezocht~a6bcda90/

13 dit jaar.

Maar ook in Vaassen. En fietsie was daar een tijd terug 's nachts om "zwijnen te spotten". Dus het zou zo maar kunnen dat hij meer op zijn kerfstok heeft :+
pi_194971677
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:15:44 #273
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971713
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hoogeveen heeft überhaupt een station. Dit gehucht niet. Maar wij hebben wel een autobrand probleem :+
Oh ik dacht dat je Hoogeveen en Enschede dorpen wilde noemen ;)

IC station in Hoogeveen ligt/lag bij sommige mensen/politici gevoelig. Hoogeveen was een tijdje in de strijd met Assen om een nieuw te bouwen kunstijsbaan. Toen ik tegen een Hoogevener uit sprak dat ik vond dat deze in Assen moest komen omdat Heerenveen, Groningen, Deventer etc. ook allemaal IC stations zijn werd er gelacht als een boer met kiespijn...
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:16:56 #274
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971729
quote:
Schaalvoordeel. Veel groter, meer potentie en zulks :P
  woensdag 9 september 2020 @ 15:17:05 #275
13783 Anthraxx
pi_194971734
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

IC station in Hoogeveen ligt/lag bij sommige mensen/politici gevoelig. Hoogeveen was een tijdje in de strijd met Assen om een nieuw te bouwen kunstijsbaan. Toen ik tegen een Hoogevener uit sprak dat ik vond dat deze in Assen moest komen omdat Heerenveen, Groningen, Deventer etc. ook allemaal IC stations zijn werd er gelacht als een boer met kiespijn...
Ik zou dezelfde grap in Harderwijk (over het niet zijn van een IC station) proberen 8-)
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:18:34 #276
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194971752
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ik zou dezelfde grap in Harderwijk (over het niet zijn van een IC station) proberen 8-)
En terecht, stel je voor dat een IC eens 40 minuten lang aan een stuk kan rijden :D
pi_194971810
Ik heb verder niets met treinen of branden. Maar ik heb wel een enorm lekkere kliekjessalade waar ik over wil opscheppen: veldsla, mais van de bbq, haloumi, komkommer, tomaat, avocado en dressing van citroen, crème fraiche en rozemarijn. Ik snap haloumi nu ook want vandaag was hij perfect gebakken :9
Spoilers!
pi_194971812
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:15 schreef derLudolf het volgende:

Die IJsbaan was sowieso een megalomaan project -O- Wat een absurditeit was dat. Heeft al in de voorbereidingen héél veel geld gekost. En nu zitten we in de rode cijfers, zijn alle wethouders ontslagen en geloof dat we een zakengemeenteraad oid hebben.
pi_194971891
Oh, ijsbanen, daar zijn Enschede/Hengelo ook heel goed in.
  woensdag 9 september 2020 @ 15:27:21 #280
13783 Anthraxx
pi_194971906
quote:
2s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:26 schreef Lonaa het volgende:
Oh, ijsbanen, daar zijn Enschede/Hengelo ook heel goed in.
Wij hebben hier een prima functionerende ijsbaan. Nou ja, grasveld in de vorm van een ijsbaan. Hij is volgens mij al 2 jaar niet dichtgevroren geweest.
pi_194972007
Even opgezocht: 1,7 miljoen in onderzoek en voorbereidende dingen voor de ijsbaan :7 Die dus niet komt. Wat ik vanaf dag 1 al riep dat die er nooit zou komen. Als ze mij daar nu 1 miljoen voor hadden gegeven, voor dat advies, dan hadden ze 700k bespaard :{
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:35:00 #282
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194972014
Wij hebben twee ijsbanen. Voor en achter in het (lint)dorp.
Eigenlijk onzinning, maar ja, welke doe je dan dicht hè.
De gene die denk ik de mooiste voorzieningen heeft (ben er nog nooit geweest :o ) ligt helemaal achterin. De andere net niet centraal
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 15:35:21 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194972022
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:34 schreef Isabeau het volgende:
Even opgezocht: 1,7 miljoen in onderzoek en voorbereidende dingen voor de ijsbaan :7 Die dus niet komt. Wat ik vanaf dag 1 al riep dat die er nooit zou komen. Als ze mij daar nu 1 miljoen voor hadden gegeven, voor dat advies, dan hadden ze 700k bespaard :{
_O-
pi_194972064
Klotezooi Ludolf betreft de baan :(
pi_194972157
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:38 schreef FutureFairytale het volgende:
Klotezooi Ludolf betreft de baan :(
TT blijft gewoon actueel :+
pi_194972575
Praat je veel Duits @derLudolf? Je werkwoorden zijn in de war (vraagde, gelacht) :+
pi_194972625
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

* clubsoda zichzelf een schouderklopje geeft O-)

Ik zit in de auto te wachten tot smurf klaar is bij zijn eerste muziekles. Hij vond het reuzespannend O+
pi_194972645
quote:

[..]

OP ook :D
  woensdag 9 september 2020 @ 16:11:57 #289
13783 Anthraxx
pi_194972702
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:07 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

* clubsoda zichzelf een schouderklopje geeft O-)

Ik zit in de auto te wachten tot smurf klaar is bij zijn eerste muziekles. Hij vond het reuzespannend O+
Viool? 8-)
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 16:13:43 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194972734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:05 schreef Clubsoda het volgende:
Praat je veel Duits @:derLudolf? Je werkwoorden zijn in de war (vraagde, gelacht) :+
Nee perse, denk gewoon meer de invloed uit het Nedersaksisch. Wat wel aan beide kanten van de grens wordt gesproken.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 16:14:59 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194972754
quote:

[..]

woensdag 9 september 2020 @ 16:15:16 #292
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194972761
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 14:49 schreef derLudolf het volgende:
Er heeft iemand het wel gemunt op die zanger met dat groene brilletje bij jullie, of niet Isa :o
Als brandweer er met minder auto's of iets later was geweest had dat veel minder af kunnen lopen
Dat vind ik dan weer een overkwalificatie hoor, "zanger" :P
pi_194972772
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:11 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Viool? 8-)
Nou, het is instrumentoriëntatie, dus 8 verschillende instrumenten. Ik hoop inderdaad niet echt dat viool de grote favoriet wordt O-)
  woensdag 9 september 2020 @ 16:16:32 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194972781
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 15:12 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Maar ook in Vaassen. En fietsie was daar een tijd terug 's nachts om "zwijnen te spotten". Dus het zou zo maar kunnen dat hij meer op zijn kerfstok heeft :+
Nou ik zat wel bij mn broer op de camping te pyromanen onder een Dutch Oven.... maar zo ver ik weet branden auto's niet door het opwarmen van een gietijzeren pan....
  woensdag 9 september 2020 @ 16:18:06 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194972806
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nou, het is instrumentoriëntatie, dus 8 verschillende instrumenten. Ik hoop inderdaad niet echt dat viool de grote favoriet wordt O-)
Welk instrument heeft -jouw- voorkeur in deze? (Hier loopt de instrument discussie ook)
  woensdag 9 september 2020 @ 16:24:03 #296
13783 Anthraxx
pi_194972897
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:16 schreef fietsie het volgende:

[..]

Nou ik zat wel bij mn broer op de camping te pyromanen onder een Dutch Oven.... maar zo ver ik weet branden auto's niet door het opwarmen van een gietijzeren pan....
Ze branden hier door een aansteekblokje onder een auto band.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:25:04 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_194972919
quote:
8s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:24 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Gadverdamme, da's wel een manier om redelijk sporen-arm te kunnen verdwijnen....

Ik kwam overigens 1 zwijn tegen die ehm, redelijk auto breed was... Was aan de (Nieuwe)Zuidweg
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 16:25:15 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194972922
quote:
8s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:24 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Wat een moeite, hele auto optillen.
Bovenop een (voor)band is wel een vrij geijkte methode ja.
  woensdag 9 september 2020 @ 16:27:14 #299
13783 Anthraxx
pi_194972969
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:25 schreef fietsie het volgende:

[..]

Gadverdamme, da's wel een manier om redelijk sporen-arm te kunnen verdwijnen....

Ik kwam overigens 1 zwijn tegen die ehm, redelijk auto breed was... Was aan de (Nieuwe)Zuidweg
Ja, die beesten zijn fors. Wij rijden hier ook niet voor niets echt veel minder dan de toegestane snelheid. Met 80 km/h tegen een volwassen zwijn is niet best voor je lichaam. Er zit hier ook echt een overschot. Al jaren. Daarnaast hebben we nog genoeg reeën en edelherten die ineens oversteken.
  Moderator woensdag 9 september 2020 @ 16:32:22 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194973053
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 16:27 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ja, die beesten zijn fors. Wij rijden hier ook niet voor niets echt veel minder dan de toegestane snelheid. Met 80 km/h tegen een volwassen zwijn is niet best voor je lichaam. Er zit hier ook echt een overschot. Al jaren. Daarnaast hebben we nog genoeg reeën en edelherten die ineens oversteken.
Ik rijd sowieso redelijk rustig langs stukken bos, ben al vaak genoeg verrast. Ook van een ree is je auto met een beetje pech al total loss.
pi_194973262
Dicht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')