Een topic voor verhuizende fokkers? Dat bestaat: K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #79quote:Op maandag 7 september 2020 21:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Spannend
Fok verhuistijd.
Moet dat ook geen topic?
Zijn die in D nog te vinden?quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:52 schreef z80 het volgende:
Zodra deze werkzaamheden klaar zijn komt er een tegelzetter om een afspraak te maken om de vloer te repareren.
ik hoop dat evolutie dat relatief snel gaat oplossen ja..quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat een mongool trouwens
https://www.telegraaf.nl/(...)anden-op-museumplein
Mocht er iemand heftige Corona krijgen, dan hij maar. Liefst zodat ie ook niet meer kan "zingen" voorlopig. Een voorbeeldfunctie, voor hoe kut Corona is
ah leuk!quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:47 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had dus niet door dat ik hem dichtgooide. Ik wilde dit zeggen:
[..]
Een topic voor verhuizende fokkers? Dat bestaat: K&W / Verhuis/klus/woon voorpret en kriebelstopic #79
Gaat geregeld worden door het bedrijf dat nu de waterleiding repareert en vervangt. Dit bedrijf plaatst ook complete badkamers. Zullen dus best wel weten met wie zaken te doen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zijn die in D nog te vinden?
Dat is hier in de regio best wel een dingetje, een goede tegelzetter vinden.
Help. Op fb al veel van dit soort plaatjesquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[ afbeelding ]
Raadselachtige, passief-agressieve socialmediaplaatjes
Las t eerder al ja. Wat een eikel en leeghoofd is hij toch.quote:Op dinsdag 8 september 2020 08:56 schreef derLudolf het volgende:
Wat een mongool trouwens
https://www.telegraaf.nl/(...)anden-op-museumplein
Mocht er iemand heftige Corona krijgen, dan hij maar. Liefst zodat ie ook niet meer kan "zingen" voorlopig. Een voorbeeldfunctie, voor hoe kut Corona is
Nah. Er zijn twee besmettingen geweest op het eiland, in totaal de afgelopen maanden. Iedereen was getest vd toeristen. Overal social distance, behalve in vliegtuig en vliegveld.quote:Op maandag 7 september 2020 22:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wilde vragen of je nog in quarantaine ging maar als je naar een huis gaat kijken zal dat niet![]()
Waar ga je kijken? Bij je vriendin, bij jezelf, bij je werk in de buurt?
Het ex vriendinnetje van mijn neefje had dat soort dingen dagelijks op haar FBquote:Op dinsdag 8 september 2020 08:46 schreef Clubsoda het volgende:
[ afbeelding ]
Nee, ik ook nietquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:03 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ah leuk!
ik ga eens snuffen
en ik hou eigenlijk helemaal niet van verhuizen
Dat kwalificeert ook al wel als 'lekker dan'quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:14 schreef Isabeau het volgende:
Het ex vriendinnetje van mijn neefje had dat soort dingen dagelijks op haar FB Het riep....vragen op ja
P, sterkte. Ik hoop heel erg dat het snel beter zal gaan met je moeder
Ik wil een afspraak maken bij mijn huisarts. Op de website: u kunt een afspraak maken bij de balie! (eh, nee, dat kan helemaal niet meer) Daarna: u kunt bellen! (dat duurt altijd heel lang) En als laatste, voor het digitale tijdperk: u kunt een afspraak maken via mijngezondheid.net. Ooooh, dat lijkt me even handig. Doen we. Op mijngezondheid.net: Deze functionaliteit is alleen beschikbaar via uw huisarts en uw zorgverlener biedt deze functionaliteit momenteel niet aan. Neem contact op met uw huisartsenpraktijk om een afspraak te maken. *zucht* Bellen dus. (voor mijn schouder, ja, LS!)
edit: U belt met huisartsenpraktijk De Kastanje. Alle lijnen zijn bezet. Probeert u het later nog eens. Voor spoedgevallen drukt u een 1.
Ik vond de topictitel ook al fijn toepasselijk jaquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:23 schreef Clubsoda het volgende:
Dat kwalificeert ook al wel als 'lekker dan'Hopelijk kom je er telefoninsch snel door!
Ik kan er wel herhalingsmedicatie bestellen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Isabeau, wat een gedoe. Mijngezondheidsnetbis trouwens wel erg handig.
vriendin van mijn broertje postte dat soort dingen nog weleesnquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het ex vriendinnetje van mijn neefje had dat soort dingen dagelijks op haar FBHet riep....vragen op ja
P, sterkte. Ik hoop heel erg dat het snel beter zal gaan met je moeder
Ik wil een afspraak maken bij mijn huisarts. Op de website: u kunt een afspraak maken bij de balie! (eh, nee, dat kan helemaal niet meer) Daarna: u kunt bellen! (dat duurt altijd heel lang) En als laatste, voor het digitale tijdperk: u kunt een afspraak maken via mijngezondheid.net. Ooooh, dat lijkt me even handig. Doen we. Op mijngezondheid.net: Deze functionaliteit is alleen beschikbaar via uw huisarts en uw zorgverlener biedt deze functionaliteit momenteel niet aan. Neem contact op met uw huisartsenpraktijk om een afspraak te maken. *zucht* Bellen dus. (voor mijn schouder, ja, LS!)
edit: U belt met huisartsenpraktijk De Kastanje. Alle lijnen zijn bezet. Probeert u het later nog eens. Voor spoedgevallen drukt u een 1.
Nou, lekker danquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:25 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau dat ben ik de laatste dagen ook aan het doen, zo irritant
"U bent de tweede beller." kwartier later en het hele riedeltje al 3000 keer: "U bent de tweede beller."![]()
hmm ik vind dat we in dit huis minimaal uit moeten kunnen wordenquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:19 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nee, ik ook nietPlan is voor de keer hierna weer minstens 10 jaar te wachten
Oh jeequote:Op dinsdag 8 september 2020 09:27 schreef Uhmmpie het volgende:
vriendin van mijn broertje postte dat soort dingen nog weleesn
dan wisten wij weer dat hij op de bank of buiten had geslapen... je kon de klok er op gelijk zetten dat ze dan ruzie hadden gehad.
Hier herhalen ze dus 3000 keer dat je met luchtwegklachten niet naar de praktijk mag komen, maar wel mag bellen of thuisarts.nl bezoeken.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, lekker danIk hou er ook niet van als ze om de 7 seconden 'Al onze lijnen zijn bezet. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen' zeggen.
Ooit weleens tegen iemand gezegd: willen jullie graag boze klanten? want die wachtmuziek wordt je half agressief van...quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, lekker danIk hou er ook niet van als ze om de 7 seconden 'Al onze lijnen zijn bezet. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen' zeggen.
Oh, dat zeggen ze bij ons niet eens. Vorige keer kreeg ik al die vragen tijdens het afspraak maken. En de afspraak kreeg ik meer dan 2 weken laterquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:29 schreef Tele6 het volgende:
Hier herhalen ze dus 3000 keer dat je met luchtwegklachten niet naar de praktijk mag komen, maar wel mag bellen of thuisarts.nl bezoeken.
quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had de eerste keer wel zoiets van "lief dat ze je leren dat corona niet via de telefoon overgedragen wordt, dat is goed om te weten"quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat zeggen ze bij ons niet eens. Vorige keer kreeg ik al die vragen tijdens het afspraak maken. En de afspraak kreeg ik meer dan 2 weken laterJa, dat hielp nogal, dat uitvragen van hoesten en keelpijn en zo.
Ze hebben niet allemaal hetzelfde digitale systeemquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:46 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn nieuwe huisarts heeft mijn dossier nog niet binnengekregen van de oude huisartsHoe moeilijk kan het zijn om zo'n ding digitaal over te sturen
Het lijkt via zorgmail bla bla verstuurd te zijn dus het moet kunnenquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze hebben niet allemaal hetzelfde digitale systeemHandig hè
Als je zo bang bent voor brand. Hang dan in alle kamers en in de gang een rook melder.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Thanks voor de reacties op alleen wonen!
Ik heb heel goede band met meerdere buren, en we houden inderdaad allemaal wel een oogje in het zeil voor elkaar. Er ligt nu bij één buur een sleutel van ons, maar ik ga als ex weg is ook nog bij een andere buur een sleutel leggen. En verschillende andere buren hebben ook weer de sleutel van die twee buren, dus in geval van nood kunnen er dan in elk geval vier verschillende buren hier binnen komen, dus daar is er vast altijd wel eentje van thuis. We slapen 's nachts sowieso met de deur op slot altijd, dat blijf ik ook doen, maar hebben verder geen slot wat je niet van buiten met sleutel open kan doen.
Ik moet ook gewoon niet 's nachts gaan liggen nadenken over dit soort dingen. Ik ben ook zo iemand die de katten 's nachts opsluit buiten de woonkamer omdat daar het vaakst brand ontstaat en de vervoersmand staat in de kattenkamer zodat als er brand is ik ze snel kan vangen en in de mand doen en mee naar buiten nemen en zo. En ik heb een sleutel in m'n nachtkastje voor geval van brand in de woonkamer want daar liggen normaal de sleutels. En ik slaap in alleen ondergoed maar heb wel een trainingsbroek en trui naast bed liggen zodat als er brand is ik dat snel aan kan trekken voor ik naar buiten ga.
Ik denk altijd overal veel te veel over na met allerhande potentiële doemscenario's tot gevolg. Terwijl inderdaad, in alle jaren dat ik niet meer bij m'n ouders woon is er nog nooit iets gebeurd. Geen brand, geen gebroken ledematen, geen inbraken, niet flauwgevallen voor langer dan een paar seconden. Dus het komt vast goed allemaal
![]()
Ohh, dat je dan een kwartier in de wacht hangt en elke 10 seconden hoort "u wordt zo spoedig mogelijk geholpen". Ik zit dan vaak ook tegen de telefoon lekker passief agressief te mompelen dat ik helemaal niet spoedig wordt geholpen haha. Sommige wachtmuziekjes zijn nog wel prima, maar andere zitten echt in m'n allergiezone.
En lekker omslachtig wel, Isa, met het langskomen / bellen / online / toch niet online / bellen / lijnen bezet..
Dat hebben ze landelijk geprobeerd, jaren geleden, en dat is door alles en iedereen afgebrand. Met dit als resultaatquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het lijkt via zorgmail bla bla verstuurd te zijn dus het moet kunnenMaar ik persoonlijk zou wel groot voorstander zijn van een groot ontkoppelpunt voor de zorg waarvandaan dit soort automatisering gewoon makkelijk geregeld kan worden.
Dat ja.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je zo bang bent voor brand. Hang dan in alle kamers en in de gang een rook melder.
Ditquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:59 schreef Anthraxx het volgende:
Dat hebben ze landelijk geprobeerd, jaren geleden, en dat is door alles en iedereen afgebrand. Met dit als resultaat.
Ik heb het in een model laten knippen waarin het makkelijker is om het te laten groeien. Gewoon zo mijn haar laten groeien heb ik wel eens geprobeerd, maar dat irriteerde me ook alleen maar.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Kattenmandjes liggen hier ook voor het grijpen, er zijn hier nogal wat autobranden en een paar maanden geleden was er een idioot die een auto naast een flatgebouw in de fik had gestoken, dus nu beide mandjes boven.
Zo ook net een afspraak bij de kapper gemaakt. Was er 3 weken geleden ook al maar het plan om mijn haar wat te laten groeien gooi ik overboord, erger me kapot aan m’n haar
Er hangen inderdaad rookmelders in de gang, overloop en op zolder, en de deuren van de slaapkamer, badkamer, wasmachine hok en woonkamer zijn 's nachts dicht. Maar dat is alleen waarschuwing natuurlijk, dat voorkomt een brand niet. Dus dan moet ik nog steeds wel zsm het huis uit liefst incl katten en met kleren aanquote:Op dinsdag 8 september 2020 09:58 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je zo bang bent voor brand. Hang dan in alle kamers en in de gang een rook melder.
hoevaak heb je inmiddels brand gehad?quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:07 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Er hangen inderdaad rookmelders in de gang, overloop en op zolder, en de deuren van de slaapkamer, badkamer, wasmachine hok en woonkamer zijn 's nachts dicht. Maar dat is alleen waarschuwing natuurlijk, dat voorkomt een brand niet. Dus dan moet ik nog steeds wel zsm het huis uit liefst incl katten en met kleren aan
Ja, het is Nederland, het is niet alsof je onderkoeld raakt in die paar minuten tot je buren je een jas kunnen geven oid. Je zit niet op Antarctica duizend kilometer van de rest van de bewoonde wereld vandaan.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hoevaak heb je inmiddels brand gehad?
en het concept van die rookmelders is wel dat ze je dusdanig waarschuwen dat je nog op tijd je huis uit kunt.
en buiten de katten zou je ook kunnen zorgen dat je papierwerk van verzekeringen en dergelijke..
ergens buiten huis in kopie bewaard is.
je kunt je ook te veel zorgen maken he
(en kleding is overrated als je huis in brand staat.. dichtstbijzijnde badjas voldoet dan ook wel)
Nooit, uiteraard.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
hoevaak heb je inmiddels brand gehad?
en het concept van die rookmelders is wel dat ze je dusdanig waarschuwen dat je nog op tijd je huis uit kunt.
en buiten de katten zou je ook kunnen zorgen dat je papierwerk van verzekeringen en dergelijke..
ergens buiten huis in kopie bewaard is.
je kunt je ook te veel zorgen maken he
(en kleding is overrated als je huis in brand staat.. dichtstbijzijnde badjas voldoet dan ook wel)
Ik weet het. Ik vond het jaren geleden al een geweldig idee, maar ja.....quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat hebben ze landelijk geprobeerd, jaren geleden, en dat is door alles en iedereen afgebrand. Met dit als resultaat.
Ja? Ik heb het nog niet gemerkt.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Isabeau, wat een gedoe. Mijngezondheidsnetbis trouwens wel erg handig.
Heel. Want niet alle dossiers worden op dezelfde manier vastgelegd.quote:Op dinsdag 8 september 2020 09:46 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn nieuwe huisarts heeft mijn dossier nog niet binnengekregen van de oude huisartsHoe moeilijk kan het zijn om zo'n ding digitaal over te sturen
Ja. Zie mijn punt over dat OntkoppelPuntquote:Op dinsdag 8 september 2020 10:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heel. Want niet alle dossiers worden op dezelfde manier vastgelegd.
Heb je nog niets aan als huisartsen niet op dezelfde manier vastleggen.quote:Op dinsdag 8 september 2020 10:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Zie mijn punt over dat OntkoppelPunt
ik zeg ook niet at het slecht is wat je doet.. maar even met de voetjes op de grond kan soms schelenquote:Op dinsdag 8 september 2020 10:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Nooit, uiteraard.
En ja, ik maak me te veel zorgen over te veel dingen, dat zei ik inderdaad al. Ik probeer maar de voor mij "makkelijke oplossingen" die niet tot beperkingen oid leiden (zoals sleutel en kleren naast bed en kattenmand voor t grijpen) wel te doen, en dan probeer ik er daarna maar niet al te veel over na te denken.
Verzekeringen heb ik allemaal in de mail/online dus daar kan ik altijd bij.
Badjas heb ik niet, vandaar kleding dichtbij haha, dat ik daar dan niet naar hoef te zoeken.
Uiteraard bevries ik ook niet van vijf minuten buiten, maar ik sta ook liever niet half naakt op straat tussen alle buren. Dus als voor mij de oplossing dan is om een broek en trui naast m'n bed te hebben liggen, dan vind ik dat wel fijn.
Maargoed, ik weet dus ook wel dat ik hier wat extremer in ben dan de meesten.
Ah ja. Op die manierquote:Op dinsdag 8 september 2020 10:24 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je nog niets aan als huisartsen niet op dezelfde manier vastleggen.
Dossiers van 1e lijn zijn zelden discrete data, is prozo tot in het oneindige, met een aantal detailveldjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |