abonnement Unibet Coolblue
  maandag 21 september 2020 @ 14:03:10 #226
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195179123
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:59 schreef zoost het volgende:

[..]

Totaal verschillende culturen en taal. Tuurlijk kan samenleven, maar bouw je ook een samenleving op? Zijn mensen solidair als je elkaar nauwelijk kent? Vooralsnog klitten de culturen veel samen en is er (van 2 kanten) nog na 3 generaties een wij/zij gevoel. Kijk eens naar de kantines op scholen. Elk kleurtje zit netjes bij elkaar. Waar is het samen?
Welke droomkantines bezoek jij tijdens het slapen? :').

Edit: Het is ook weer zo typisch he. Inhoudelijk lijkt het allemaal weer nergens naar en daarom moet er terug worden gegrepen op wat vage beelden en algemeenheden, uiteraard, maar echt uiteraard, zonder bronnen, zonder duidelijke definities, zonder duidelijk te maken wat er precies het probleem is. Alles is speculatief en niets is gestoeld op de waarheid. Is er dan werkelijk niet een, niet een FvD'er die gewoon in staat is om de werkelijkheid te bespreken aan de hand van de werkelijkheid? Moet het altijd zo gaan dat er een zoveelste 'het voelt gewoon niet goed'-huis-tuin-en-keukendiscussant zich weer meldt om vervolgens wat platgetreden clichés uit te kotsen, al dan niet geïnspireerd door vollidioten als Duk, Niemoller, Veelo, en dat die dan ook nog denkt wat nuttigs bij te dragen? Wat een ergerlijke, inhoudsloze clownenclub zit er in het electoraat van de FvD zeg.

Edit 2: En ook elke keer weer hetzelfde liedje. Wat onzin uitkramen, worden teruggefloten, snel over iets anders beginnen, weer worden gecorrigeerd, nog maar weer iets uit je duim zuigen, nog maar weer meer ongefundeerde generalisaties plaatsen, nooit daadwerkelijk ingaan op de reacties die je krijgt maar elke keer weer andere selectieve, sturende vragen over andere onderwerpen stellen. Het nut van dit draadje neemt steeds sneller af. Sowieso ook bijzonder dat nog steeds niemand van de mods heeft kunnen verklaren waarom dit politieke-partijdraadje een speciale rol - geen centraal topic - heeft ten opzichte van de andere partijen, hoewel er bij die andere partijen eventueel wel door leden/aanhangers/stemmers/potentiëlen inhoudelijk gepraat kan worden over het partijprogramma omdat het niet een grote holle vatenshow.

[ Bericht 25% gewijzigd door VoMy op 21-09-2020 14:12:42 ]
pi_195179200
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:59 schreef zoost het volgende:
Elk kleurtje zit netjes bij elkaar. Waar is het samen?
Je bent aan het doemdenken, wat kan leiden tot verwerping van de assimilatie wat je zegt te willen.

Twee kleurtjes zitten netjes bij elkaar... samen


Twee kleurtjes zitten netjes bij elkaar... samen


Twee kleurtjes zitten niet netjes naast elkaar... staan wel samen


Toetje
Een kleurtje, monoschijnend, en een homeopathisch verdund kleurtje....lopen samen


[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 21-09-2020 14:20:55 ]
pi_195179423
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:16 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Gaat de discussie dan ook over de wenselijkheid van de verschillende scenario's of richt men zich puur praktisch op het opvangen van de gevolgen van een groei naar bijvoorbeeld 19, 20 of 21 miljoen mensen in dit land? Ik heb zelf namelijk ook de indruk dat het buiten PVV en FVD gangbaar is immigratie als een soort natuurverschijnsel te beschouwen waaraan vrijwel niets te doen valt.
Hoe kom je bij die indruk? Want dat staat vrij haaks op wat je vanuit de diverse partijen ziet.
Of is dit wat scheve projectie van jouw kant?
pi_195179471
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:16 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Gaat de discussie dan ook over de wenselijkheid van de verschillende scenario's of richt men zich puur praktisch op het opvangen van de gevolgen van een groei naar bijvoorbeeld 19, 20 of 21 miljoen mensen in dit land? Ik heb zelf namelijk ook de indruk dat het buiten PVV en FVD gangbaar is immigratie als een soort natuurverschijnsel te beschouwen waaraan vrijwel niets te doen valt.
Klopt ja. Eigenlijk kan praktisch elke buitenlander zich gewoon inschrijven in Nederland, krijgt ook meteen de baan aangeboden van een willekeurige hardwerkende Nederlander.
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 14:27:56 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195179497
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Klopt ja. Eigenlijk kan praktisch elke buitenlander zich gewoon inschrijven in Nederland, krijgt ook meteen de baan aangeboden van een willekeurige hardwerkende Nederlander.
En een huis en geld toe, he? ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195179516
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 13:59 schreef zoost het volgende:

[..]

Totaal verschillende culturen en taal. Tuurlijk kan samenleven, maar bouw je ook een samenleving op? Zijn mensen solidair als je elkaar nauwelijk kent? Vooralsnog klitten de culturen veel samen en is er (van 2 kanten) nog na 3 generaties een wij/zij gevoel. Kijk eens naar de kantines op scholen. Elk kleurtje zit netjes bij elkaar. Waar is het samen?
Elkaar nauwelijks kennen speelt met name in de mono-culturele wijken met vooral hoogopgeleide mensen. Die kennen hun buren niet meer.
Ikzelf hier heb prima contact met mijn Surinaamse buren aan de ene kant, de Groningse buren aan de andere kant, de Brabantse overburen en de volgens mij van oorsprong Turkse familie aan de achterkant. Geen enkel probleem. En dat als Utrechtse/Gelderse/Zuid-Hollandse jongen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195179576
quote:
10s.gif Op maandag 21 september 2020 14:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Klopt ja. Eigenlijk kan praktisch elke buitenlander zich gewoon inschrijven in Nederland, krijgt ook meteen de baan aangeboden van een willekeurige hardwerkende Nederlander.
je agressie leidt tot dit soort fake
  maandag 21 september 2020 @ 14:58:40 #233
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195179988
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 14:23 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hoe kom je bij die indruk? Want dat staat vrij haaks op wat je vanuit de diverse partijen ziet.
Of is dit wat scheve projectie van jouw kant?
Het is nogal lastig om een perceptie te onderbouwen. Ik doe mijn indrukken op dezelfde plaatsen op als de meeste mensen, denk ik, en ik zie geen fundamentele trendveranderingen. Commentaar vanuit politieke kringen lijkt vaak de teneur te hebben van "we moeten het er maar mee doen", alsof het om iets onvermijdelijks gaat. Ik kan eventueel wel wat illustratieve voorbeelden opzoeken als ik weer thuis ben.
pi_195180251
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het is nogal lastig om een perceptie te onderbouwen. Ik doe mijn indrukken op dezelfde plaatsen op als de meeste mensen, denk ik, en ik zie geen fundamentele trendveranderingen. Commentaar vanuit politieke kringen lijkt vaak de teneur te hebben van "we moeten het er maar mee doen", alsof het om iets onvermijdelijks gaat. Ik kan eventueel wel wat illustratieve voorbeelden opzoeken als ik weer thuis ben.
Maar dat jij geen trendveranderingen in jouw richting ziet, zegt niet dat er geen visie is bij de politieke partijen en dat ze het niet waar mogelijk sturen. Het zegt alleen dat jouw visie niet gelijk staat aan de visie van die politieke partijen en waarschijnlijk ook van de overgrote meerderheid van de mensen. Die idealistische historisch gegroeide gemeenschappen die jij als ideaalbeeld ziet, zien de meeste mensen gewoon echt niet zitten en dus gaat er ook geen trendverandering die kant op komen.

Ja, sommige mensen houden er van. Daar heb je tegenwoordig zelfs woonvormen voor. Zoals vriendenerven of andere vormen van gemeenschappelijk wonen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 september 2020 @ 15:34:33 #235
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195180674
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 15:11 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dat jij geen trendveranderingen in jouw richting ziet, zegt niet dat er geen visie is bij de politieke partijen en dat ze het niet waar mogelijk sturen. Het zegt alleen dat jouw visie niet gelijk staat aan de visie van die politieke partijen en waarschijnlijk ook van de overgrote meerderheid van de mensen. Die idealistische historisch gegroeide gemeenschappen die jij als ideaalbeeld ziet, zien de meeste mensen gewoon echt niet zitten en dus gaat er ook geen trendverandering die kant op komen.

Ja, sommige mensen houden er van. Daar heb je tegenwoordig zelfs woonvormen voor. Zoals vriendenerven of andere vormen van gemeenschappelijk wonen.
Je beseft dat een cultuurgemeenschap niet noodzakelijk gelijk is aan een streng gereformeerd Biblebelt-dorp anno 1900? Wij zijn tot op zekere hoogte nog steeds een gemeenschap met een eigen karakter, maar dat kalft af. Europa zelf is nooit volslagen homogeen in de zin van "uniform" geweest, maar is van oudsher een gebied met nauw verwante, geleidelijk in elkaar overvloeiende regionale culturen met toch wel een overkoepelende identiteit die ik "Europees" zou noemen. Dat is het soort cultuur dat ik bedoel. Het eng-nationale van de jaren 30 trekt mij ook niet. Overigens hangt het sociaal dwingende karakter van die kleine dorpsgemeenschappen in mijn optiek ook nauw samen met een hoge mate van bestaansonzekerheid, die onder hedendaagse omstandigheden vermeden kan worden.
pi_195180761
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 15:34 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je beseft dat een cultuurgemeenschap niet noodzakelijk gelijk is aan een streng gereformeerd Biblebelt-dorp anno 1900? Wij zijn tot op zekere hoogte nog steeds een gemeenschap met een eigen karakter, maar dat kalft af. Europa zelf is nooit volslagen homogeen in de zin van "uniform" geweest, maar is van oudsher een gebied met nauw verwante, geleidelijk in elkaar overvloeiende regionale culturen met toch wel een overkoepelende identiteit die ik "Europees" zou noemen. Dat is het soort cultuur dat ik bedoel. Het eng-nationale van de jaren 30 trekt mij ook niet. Overigens hangt het sociaal dwingende karakter van die kleine dorpsgemeenschappen in mijn optiek ook nauw samen met een hoge mate van bestaansonzekerheid, die onder hedendaagse omstandigheden vermeden kan worden.
Ja, dat besef ik me. Maar die regionale culturen zijn gewoon ook aan het veranderen. Niemand wil meer in een ons-kent-ons dorp wonen. Bijna niemand zit die kleinschaligheid waar jij op heel veel plekken voor hebt gepleit nog als ideaal. Niet voor niets dat mensen allemaal naar de steden trekken. Dat is niet omdat het per sé moet, maar omdat mensen dat willen. En de 'europese cultuur' verandert ook. Gewoon, omdat er meer invloeden van buitenaf zijn dan ooit.

Ik zie niet echt een afkalving van culturen. Wel verrijkingen (als zeer simpel voorbeeld: we eten nu niet alleen stamppot, maar ook sushi of couscous). Het oude is niet verdwenen, er zijn dingen bij gekomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 21 september 2020 @ 15:56:58 #237
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195181045
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat besef ik me. Maar die regionale culturen zijn gewoon ook aan het veranderen. Niemand wil meer in een ons-kent-ons dorp wonen. Bijna niemand zit die kleinschaligheid waar jij op heel veel plekken voor hebt gepleit nog als ideaal. Niet voor niets dat mensen allemaal naar de steden trekken. Dat is niet omdat het per sé moet, maar omdat mensen dat willen. En de 'europese cultuur' verandert ook. Gewoon, omdat er meer invloeden van buitenaf zijn dan ooit.

Ik zie niet echt een afkalving van culturen. Wel verrijkingen (als zeer simpel voorbeeld: we eten nu niet alleen stamppot, maar ook sushi of couscous). Het oude is niet verdwenen, er zijn dingen bij gekomen.
Ik denk dat de trek naar de grote steden vooral samenhangt met het gebrek aan werkgelegenheid en tot op zekere hoogte ook voorzieningen in de provincie. Het is waar dat lang niet iedereen zich thuisvoelt in een klein ons-kent-ons-dorp, maar dat hoeft ook niet het ideaal te zijn. Nederland is altijd een land van vele kleine steden geweest. Ik zou pleiten voor een grotere focus op regionale zelfvoorziening en inderdaad een kleinere bevolking die gespreid leeft over meerdere kleinere woonkernen die voldoende sociale en individuele ruimte bieden zonder het massale karakter van de huidige miljoenensteden aan te nemen.
pi_195184950
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 14:58 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het is nogal lastig om een perceptie te onderbouwen. Ik doe mijn indrukken op dezelfde plaatsen op als de meeste mensen, denk ik, en ik zie geen fundamentele trendveranderingen. Commentaar vanuit politieke kringen lijkt vaak de teneur te hebben van "we moeten het er maar mee doen", alsof het om iets onvermijdelijks gaat. Ik kan eventueel wel wat illustratieve voorbeelden opzoeken als ik weer thuis ben.
Zal wel, ondertussen is iedere partij tegen ongebreidelde immigratie. Zeker van buiten de EU.
  maandag 21 september 2020 @ 19:38:10 #239
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195185147
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:28 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Zal wel, ondertussen is iedere partij tegen ongebreidelde immigratie. Zeker van buiten de EU.
Ik heb niet gesproken van "ongebreidelde" immigratie.
  maandag 21 september 2020 @ 19:41:26 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_195185223
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 15:39 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ja, dat besef ik me. Maar die regionale culturen zijn gewoon ook aan het veranderen. Niemand wil meer in een ons-kent-ons dorp wonen. Bijna niemand zit die kleinschaligheid waar jij op heel veel plekken voor hebt gepleit nog als ideaal. Niet voor niets dat mensen allemaal naar de steden trekken. Dat is niet omdat het per sé moet, maar omdat mensen dat willen. En de 'europese cultuur' verandert ook. Gewoon, omdat er meer invloeden van buitenaf zijn dan ooit.

Ik zie niet echt een afkalving van culturen. Wel verrijkingen (als zeer simpel voorbeeld: we eten nu niet alleen stamppot, maar ook sushi of couscous). Het oude is niet verdwenen, er zijn dingen bij gekomen.
De culturele homogeniteit neemt natuurlijk wel af in Nederland en dat heeft ook implicaties voor het sociaal vertrouwen.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 21 september 2020 @ 19:48:22 #241
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_195185408
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 15:34 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Je beseft dat een cultuurgemeenschap niet noodzakelijk gelijk is aan een streng gereformeerd Biblebelt-dorp anno 1900? Wij zijn tot op zekere hoogte nog steeds een gemeenschap met een eigen karakter, maar dat kalft af. Europa zelf is nooit volslagen homogeen in de zin van "uniform" geweest, maar is van oudsher een gebied met nauw verwante, geleidelijk in elkaar overvloeiende regionale culturen met toch wel een overkoepelende identiteit die ik "Europees" zou noemen. Dat is het soort cultuur dat ik bedoel. Het eng-nationale van de jaren 30 trekt mij ook niet. Overigens hangt het sociaal dwingende karakter van die kleine dorpsgemeenschappen in mijn optiek ook nauw samen met een hoge mate van bestaansonzekerheid, die onder hedendaagse omstandigheden vermeden kan worden.
Hij groeide op in Hardenberg, waar het CDA van oudsher groot is. Hij heeft zich nooit verzet tegen denkbeelden van zijn ouders. En, zo vindt hij en heeft hij gezien: het CDA werkt. Wel valt hem op dat het vooruitgangsdenken dat bij zijn generatie altijd centraal stond, niet meer vanzelfsprekend is. ,,Ik denk dat de invloed van het leenstelsel en het feit dat de toekomst voor veel jongeren financieel zo onzeker is, hen ook conservatiever maakt. Ik zie dat de aanwas bij ons groot is, net als de groei van de evangelische kerken; de stadskerken in studentensteden als Zwolle zijn booming.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)il-ik-niet~a7dcec6e/

De neocon agenda in een notendop. Breek de verzorgingsstaat af, breng terug de religieuze/sekte beleving e.d. (of dat de vorm weer heeft van het christendom valt te bezien).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 21 september 2020 @ 19:55:56 #242
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195185593
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 19:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij groeide op in Hardenberg, waar het CDA van oudsher groot is. Hij heeft zich nooit verzet tegen denkbeelden van zijn ouders. En, zo vindt hij en heeft hij gezien: het CDA werkt. Wel valt hem op dat het vooruitgangsdenken dat bij zijn generatie altijd centraal stond, niet meer vanzelfsprekend is. ,,Ik denk dat de invloed van het leenstelsel en het feit dat de toekomst voor veel jongeren financieel zo onzeker is, hen ook conservatiever maakt. Ik zie dat de aanwas bij ons groot is, net als de groei van de evangelische kerken; de stadskerken in studentensteden als Zwolle zijn booming.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)il-ik-niet~a7dcec6e/

De neocon agenda in een notendop. Breek de verzorgingsstaat af, breng terug de religieuze/sekte beleving e.d. (of dat de vorm weer heeft van het christendom valt te bezien).
Jij ziet daar een plan in? Een soort "Operatie Moeder Theresa" om mensen door lijden weer tot de Heer te laten komen?
pi_195186416


[ Bericht 100% gewijzigd door Montagui op 21-09-2020 20:36:01 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_195186497
Ah, het FvD-politbureau probeert weer eens een olifant van een mug te maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 21 september 2020 @ 20:38:37 #245
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195186571
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:33 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]

Zou een langer fragment die fantasie nog nuanceren, of is ze gewoon ziek in de kop?
Waardeloos, zo'n los fragment. Je weet niet tot welke conclusie het voert.
pi_195186613
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Waardeloos, zo'n los fragment. Je weet niet tot welke conclusie het voert.
Daarom ook weggeflikkerd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 21 september 2020 @ 20:41:20 #247
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195186648
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 14:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welke droomkantines bezoek jij tijdens het slapen? :').

Edit: Het is ook weer zo typisch he. Inhoudelijk lijkt het allemaal weer nergens naar en daarom moet er terug worden gegrepen op wat vage beelden en algemeenheden, uiteraard, maar echt uiteraard, zonder bronnen, zonder duidelijke definities, zonder duidelijk te maken wat er precies het probleem is. Alles is speculatief en niets is gestoeld op de waarheid. Is er dan werkelijk niet een, niet een FvD'er die gewoon in staat is om de werkelijkheid te bespreken aan de hand van de werkelijkheid? Moet het altijd zo gaan dat er een zoveelste 'het voelt gewoon niet goed'-huis-tuin-en-keukendiscussant zich weer meldt om vervolgens wat platgetreden clichés uit te kotsen, al dan niet geïnspireerd door vollidioten als Duk, Niemoller, Veelo, en dat die dan ook nog denkt wat nuttigs bij te dragen? Wat een ergerlijke, inhoudsloze clownenclub zit er in het electoraat van de FvD zeg.

Edit 2: En ook elke keer weer hetzelfde liedje. Wat onzin uitkramen, worden teruggefloten, snel over iets anders beginnen, weer worden gecorrigeerd, nog maar weer iets uit je duim zuigen, nog maar weer meer ongefundeerde generalisaties plaatsen, nooit daadwerkelijk ingaan op de reacties die je krijgt maar elke keer weer andere selectieve, sturende vragen over andere onderwerpen stellen. Het nut van dit draadje neemt steeds sneller af. Sowieso ook bijzonder dat nog steeds niemand van de mods heeft kunnen verklaren waarom dit politieke-partijdraadje een speciale rol - geen centraal topic - heeft ten opzichte van de andere partijen, hoewel er bij die andere partijen eventueel wel door leden/aanhangers/stemmers/potentiëlen inhoudelijk gepraat kan worden over het partijprogramma omdat het niet een grote holle vatenshow.
Jeetje, wat een frustratie.
Krijg je het nog allemaal geregeld meid?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195187365
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 20:38 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Waardeloos, zo'n los fragment. Je weet niet tot welke conclusie het voert.
fragmentje gezien.
het lijkt me dat zij morele dilemma's bespreekt
niks mis mee met haar insteek
Maar ja... als mensen een stok zoeken om haar te slaan....

pufff ik heb vandaag zoveel niet zin om zulke mensen een taart in het gezicht te gooien
  maandag 21 september 2020 @ 21:09:34 #249
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_195187556
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

fragmentje gezien.
het lijkt me dat zij morele dilemma's bespreekt
niks mis mee met haar insteek
Maar ja... als mensen een stok zoeken om haar te slaan....

pufff ik heb vandaag zoveel niet zin om zulke mensen een taart in het gezicht te gooien
Ja, die hitserigheid is vervelend.
pi_195187625
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 21:09 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ja, die hitserigheid is vervelend.
FvD die oproept tot actie in het onderwijs .... linkse docenten aanklagen.... dat noemen ze toch cancelculture ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')