abonnement Unibet Coolblue
pi_194929547
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 11:50:08 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194932091
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 08:34 schreef Holy_Goat het volgende:
Van het weekend de kinderwagen, kinderstoel en autostoel gefixt :)

Hadden wel paar honderd euro mazzel want zo der dat we het wisten was er een berg in de aanbieding.

Volgend weekend komt van de zus van mijn vrouw een box, komode en ledikantje waar haar kinderen in geslapen hebben :)
Kan je vrouw het wel handelen dat jullie die spullen tweedehands krijgen? :+

Wij hebben juist wel kinderwagen + autostoel van vrienden overgenomen maar de babykamer wel nieuw aangeschaft. Maar wij hebben dan ook vrijwel alles verder van vrienden gekregen _O- :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194932332
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 11:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Kan je vrouw het wel handelen dat jullie die spullen tweedehands krijgen? :+

Wij hebben juist wel kinderwagen + autostoel van vrienden overgenomen maar de babykamer wel nieuw aangeschaft. Maar wij hebben dan ook vrijwel alles verder van vrienden gekregen _O- :')
Nee, die trok het extreem slecht. Vooral bij de kinderwagen dus. Want we konden een Joolz gratis overnemen van vrienden (6jr oud).

Maar die is nu dus nieuw. Zelfde kleur. Alleen paar handige updates sindsdien
  Moderator maandag 7 september 2020 @ 13:10:41 #4
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194933134
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 12:04 schreef Holy_Goat het volgende:

[..]

Nee, die trok het extreem slecht. Vooral bij de kinderwagen dus. Want we konden een Joolz gratis overnemen van vrienden (6jr oud).

Maar die is nu dus nieuw. Zelfde kleur. Alleen paar handige updates sindsdien
Dat weet ik, vandaar mijn vraag ;) Hormonen zijn toch ook wonderlijk, ik merk sinds ik zwanger ben dat ik toch ook wel anders ben gaan denken over dingen dan vooraf. Maar over het algemeen weet ik me nog redelijk in te houden omdat mijn man behoorlijk nuchter is :D Al laat hij me af en toe ook wel losgaan, met kleertjes bijvoorbeeld _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194933740
Weet iemand misschien een soortgelijke online (only) training:
https://www.savitae.nl/cu(...)erken-kinderziektes/

Online gedeelte lijkt me wel interessant om eens door te nemen. Ik zie alleen ietsvan het rode kruis maar dat is enkel 2 uur geloof ik en dit lijkt een stuk langer en uitgebreider.
pi_194934864
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:52 schreef xminator het volgende:
Weet iemand misschien een soortgelijke online (only) training:
https://www.savitae.nl/cu(...)erken-kinderziektes/

Online gedeelte lijkt me wel interessant om eens door te nemen. Ik zie alleen ietsvan het rode kruis maar dat is enkel 2 uur geloof ik en dit lijkt een stuk langer en uitgebreider.
Ik zie het nut niet zo van een online ehbo cursus. Je leert het vooral door te doen. Helemaal reanimeren bij baby's is handig als je het op een pop leert.
Shine bright like a diamond.
pi_194936093
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat weet ik, vandaar mijn vraag ;) Hormonen zijn toch ook wonderlijk, ik merk sinds ik zwanger ben dat ik toch ook wel anders ben gaan denken over dingen dan vooraf. Maar over het algemeen weet ik me nog redelijk in te houden omdat mijn man behoorlijk nuchter is :D Al laat hij me af en toe ook wel losgaan, met kleertjes bijvoorbeeld _O-
Ze heeft zelf nu al meerdere keren 2e hands kleertjes besteld zelfs :D
  maandag 7 september 2020 @ 19:21:28 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_194938362
Ik heb de ledikantdeken nog steeds veel in gebruik. In het bedje gebruikt toen ze nog onder de deken lag (dubbel, winterbaby) en om samen onder te knuffelen bij huid op huid, om om te slaan tijdens nachtvoedingen, voor over de autostoel als het heel koud was in de auto enzovoorts... Maar om echt onder te slapen maar twee weken ofzo, want prul schopte alles af.

Toch krijgt spruit wel weer een nieuwe, want ik vind een eigen warme deken (ook voor straks op de bank met een filmpje enzo) zoiets liefs en fijns hebben.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_194938694
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:26 schreef June. het volgende:

[..]

Ik zie het nut niet zo van een online ehbo cursus. Je leert het vooral door te doen. Helemaal reanimeren bij baby's is handig als je het op een pop leert.
Ik heb inderdaad hetzelfde, al merk ik dat ik een ‘echte’ cursus ook niet snel doe. Dus dan lijkt mij dit weer beter (beter iets dan niets)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_194951127
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 15:26 schreef June. het volgende:

[..]

Ik zie het nut niet zo van een online ehbo cursus. Je leert het vooral door te doen. Helemaal reanimeren bij baby's is handig als je het op een pop leert.
Gaat mij met name om juist de andere dingen dan reanimeren.
pi_194953875
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 13:52 schreef xminator het volgende:
Weet iemand misschien een soortgelijke online (only) training:
https://www.savitae.nl/cu(...)erken-kinderziektes/

Online gedeelte lijkt me wel interessant om eens door te nemen. Ik zie alleen ietsvan het rode kruis maar dat is enkel 2 uur geloof ik en dit lijkt een stuk langer en uitgebreider.
Ik heb kinder ehbo via iedereen ehbo gedaan (nu Livis). Dat was één avond praktijk, verder alle uitleg online. De praktijk ging wel (naar mijn mening te)veel in op reanimeren idd, maar ook verbinden van wonden en wat te doen bij verstikking van een baby en kind. Alleen voor dat gedeelte vond ik het al handig, want dat moest een stuk hardhandiger dan verwacht. Kijk ook even bij je verzekering, aanvullende pakketten vergoeden dit soms.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 16:38:46 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194955232
Ik ben ook van plan zo'n EHBO cursus te volgen, mijn verzekering vergoed dat inderdaad :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_194965187
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 15:31 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb kinder ehbo via iedereen ehbo gedaan (nu Livis). Dat was één avond praktijk, verder alle uitleg online. De praktijk ging wel (naar mijn mening te)veel in op reanimeren idd, maar ook verbinden van wonden en wat te doen bij verstikking van een baby en kind. Alleen voor dat gedeelte vond ik het al handig, want dat moest een stuk hardhandiger dan verwacht. Kijk ook even bij je verzekering, aanvullende pakketten vergoeden dit soms.
Ja, mijn verzekering vergoed het 100% maar praktijk wil ik op een later moment doen...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 15:23:34 #14
269689 crew  Viv
pi_195147077
Geen baby-vraag, maar omdat we geen kleuters voor Dummies-topic hebben:

Wat zijn nu de beste broodtrommels/lunchboxen?

In mijn jeugd hadden ze Mepal, maar ik zag dat het ontwerp veranderd is. Er zit nu een klepje aan dat eruit ziet alsof het geen hele basisschool-carrière intact blijft. :?

Want dat vind ik dus wel belangrijk vanuit milieu-oogpunt, dat ze er lang mee kan doen.

Gisteren sprak ik ZZ's toekomstige juf en die zei dat het handig is om twee bakjes mee te geven. Sommige kinderen eten anders al om 10:00 alles op. :D

Dat bakje voor 's ochtends kan dan wat kleiner zijn, en lekvrij lijkt me handig, zodat ik voorgesneden fruit kan meegeven.

En verder zouden van die bento-vakjes leuk zijn bij de grotere bak. O+ Maar dat is geen must.

Printjes en kleuren vind ik minder boeiend, het moet dus vooral functioneel zijn en lang meegaan. Een printje kan wat dat laatste betreft ook juist onhandig zijn, want bijvoorbeeld Nijntje is na een aantal jaar te "kinderachtig".

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en input! :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Viv op 19-09-2020 15:29:04 ]
pi_195147106
Ik had een superleuke gekocht met verschillende vakjes, een leuk wolkje erop, vorkje erbij, geweldig! En Sjaak wil alleen die ene die we gratis kregen van BlueBand :{w
Voor het fruit gebruiken we een bakje waar je een paar jaar geleden voor kon sparen bij de AH. En voor drinken hebben we 2 Drink in a box-en.
pi_195147165
Die klepjes van de mepal bakken gaan hier nog geen halfjaar mee :') Maarrrr dat maakt niet heel veel uit want zonder doet ie t nog net zo goed. Ik heb fruitbakjes van Sass & Belle erbij.

Als je echt duurzaam wilt zou ik voor rvs gaan. Fles van Klean Kanteen en bakje van The Zoo O+

De mijnesen willen dat helaas niet, die hebben dus zo'n foeilelijke mepal uitgezocht ;(
pi_195147218
Ik heb zo'n yumbox voor mijn dochter. Gaat nu voor het derde schooljaar mee. Wel aan de prijs die dingen, maar is nog steeds prima. Wat betreft drink fles hebben wij een Dopper.
Voor fruit hebben we zo'n snackpot van mepal. Die konden we toen bij elkaar sparen bij de super hier om de hoek :)

En toen was de rugtas vol :P
pi_195147561
Ik heb twee standaard mepal bekers voor water (hij wil niet zelf het vullen bij de kraan), een blue band broodtrommel (niet degene die je gratis thuisgestuurd krijgt, maar degene die je in de supermarkt gratis kreeg bij aankoop van boter, met breed elastiek er omheen) en een los klein AH-bakje voor als hij los fruit mee krijgt. Een appel of banaan gaat gewoon los in de tas. Alles gaat nu een jaar probleemloos mee.

Ik had overigens eigenlijk de AH broodtrommel waar je zelf een plaatje in kon doen, maar dat ding is zwaar, niet vaatwasserdicht (dus plaatjes moeten er steeds uit) en vooral heel lastig te sluiten. Dat is geen aanrader dus. Die bewaren we voor in de bovenbouw ;)

Er bestaan overigens ook allerlei milieuvriendelijke herbruikbare broodzakjes, maar daar heb ik geen ervaring mee. En zorg dat overal een naam op staat, hier gaan alle broodtrommels in een grote bak.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 19 september 2020 @ 16:29:33 #19
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_195147809
Als het klepje van de Mepal broodtrommel kapot gaat, kun je een nieuwe ring krijgen van Mepal. Even een foto sturen en ze sturen een nieuwe sluitring op.
Hier dus wel Mepal broodtrommels. Ook Mepal bekers (met draaidop en pop-up)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 19 september 2020 @ 16:30:00 #20
269689 crew  Viv
pi_195147815
Dank voor de tips tot nu toe! :)

@FlyingFish Oh ja, vaatwasserbestendigheid is ook een goede om op te letten, wij hebben een hekel aan dingen met de hand afwassen. :D
  zaterdag 19 september 2020 @ 16:38:04 #21
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195147928
Ik ben heel tevreden over de lunchtrommels van EcoBots en voor het 10-uurtje bakjes van Uconserve! Is aluminium, plastic wou ik vermijden.
Drinkbeker van KleanKanteen met sportcap. Alleen mijn zoon doet ‘m vaak niet goed dicht en dan gaat die beker erg lekken. Ik heb ook een fles van Camelbak maar daarvan bijt hij die tuitjes steeds kapot. :{ En die zijn best duur om te vervangen (zeker als je 2x de verkeerde soort koopt :') ).

[ Bericht 2% gewijzigd door Mariposas op 19-09-2020 16:43:16 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195147987
Hier ook mepal, houdt het tot nu toe prima, de gratis variant van de Rabobank die je krijgt als je 4 wordt en eentje met een tijger. Doppers en mepal bekers voor drinken. Voor fruit de goedkoopste bakjes van de action (50 cent per stuk). Niet kapot te krijgen ^O^
pi_195148083
Hier Mepal. Bak en klepjes gaan hier het derde jaar in en lijken onverwoestbaar. De print is nog helemaal netjes (toentertijd eentje zelf “ontworpen”) en verder ziet het er ook allemaal nog prima uit, ondanks intensief gebruik en een kind dat niet bekend staat om zijn zorgvuldigheid ten aanzien van zijn spullen :’)

Fruit geven we mee in het eerste random bakje-met-deksel dat we te pakken krijgen op dagen dat er geen banaan/appel/peer voorhanden is.
pi_195148092
Mepal voor beker en lunch, een klein curver bakje die ze paar maanden geleden in de action hadden voor 40 cent voor fruit. Later bij de kik (kledingwinkel) nog een vergelijkbaar bakje voor 80 cent gehaald. Ik wil maar 1 sluiting, want mijn 4-jarige gaat echt geen 4 sluitingen dicht klikken.
pi_195148125
Dus jullie broodtrommels krijgen daadwerkelijk de tijd om kapot te gaan en verdwijnen niet elke X maanden in het luchtledige?
pi_195148138
Nee, maar ze eten hier in de klas, dus als er iets blijft liggen merkt de juf dat wel op...
pi_195148143
Hij is één keer een van z’n bekers vergeten en die kwam z’n vriendinnetje toen heel trouw achter ‘m aan brengen. Dus neen, hier nog nooit iets kwijtgeraakt *O*
pi_195148152
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 16:53 schreef mousemicky het volgende:
Nee, maar ze eten hier in de klas, dus als er iets blijft liggen merkt de juf dat wel op...
Dit, plus dat ik een naamsticker op de box heb geplakt.
pi_195148201
Check, alles is hier gestickerd.

Ik vind het vaak zo wonderlijk dat kinderen winterjassen en normale schoenen vergeten op school. Dat merk je toch als je naar huis gaat?

Een gymtas of sjaal/ muts kan gebeuren natuurlijk, en heb je als ouder ook niet meteen in de gaten, maar schoenen mis ik wel, ze hebben maar 2 paar (waarvan 1 paar eigenlijk voor bos/ duin/ vies).
  zaterdag 19 september 2020 @ 17:14:15 #30
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195148450
Hier ook overal naamstickers. En naamlabels in jassen, ik heb ze zelfs in de petten gestreken want mijn zoon is wel een behoorlijke sloddervos. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195148466
Ik heb voor mezelf zo’n herbruikbaar boterhamzakje en vind dat super fijn! Dan heb ik niet de halve dag een leeg trommeltje in mijn tas zitten, die neemt zoveel ruimte in. Het zakje kan ook in de vaatwasser, of de wasmachine, maar meestal spoel ik het even met de hand af en dan is het de volgende ochtend weer droog.
pi_195148609
Ik heb ook op alles naamstickers. Gekocht toen hij naar de opvang ging, we hebben genoeg tot groep 8 denk ik :+ we hebben wat grotere en kleine.
pi_195156867
Oudste heeft een mepal lunchbox, een mepal beker met draaidop, een bananenbox van tupperware en nog een mepal fruitbakje. Alles voorzien van sticker met naam. Vooral de bananenbox is fijn want ze plette haar banaan nog wel eens in de tas. In de jas en tas en gymspullen haar naar met strijklabel want ik kan maandelijk haar spullen uit de gevonden voorwerpen vissen.

De kleintjes hebben dit nog niet want die gaan nog niet naar school. Maar hebben wel op hun rietjesbekers een naamsticker om ruzie te voorkomen haha. Ohja en ook in hun jas een naamlabel.
pi_195174774
Welke traphekjes hebben jullie? Ze zijn nu overal in de aanbieding en binnenkort moeten we er toch aan :s)
En waar hebben jullie traphekjes? Enkel op de overloop naar beneden, of ook op de zoldertrap / beneden in de gang?
pi_195175453
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:38 schreef B.ertha het volgende:
Welke traphekjes hebben jullie? Ze zijn nu overal in de aanbieding en binnenkort moeten we er toch aan :s)
En waar hebben jullie traphekjes? Enkel op de overloop naar beneden, of ook op de zoldertrap / beneden in de gang?
Wij hebben toevallig ook net besteld. Wij hadden al eens in een winkel hekjes geprobeerd en gekozen voor de A3 safetydoor. Vooral omdat ik geen balkje over de grond wil. Ik weet dat ik dan ooit mijn nek breek. Maar dus nog geen ervaring mee
Ik heb er nu 3 besteld. Voor onze trapsituatie lijkt dat nu een goed idee maar misschien gaat er eentje terug.
pi_195175489
Wij hebben een oprolbaar traphekje beneden in de gang, en op zolder tegen het van de trap af slaapwandelen van kleuter :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195175531
Wij hebben er zelf 1 gemaakt tussen woonkamer en hal. Boven nog niets, want als hij wakker is neem ik hem op de arm naar beneden. Mocht het straks nodig zijn dan kijk ik eerst op marktplaats..
  maandag 21 september 2020 @ 10:37:55 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_195175608
Ik heb nog ikea hekjes, van vóór de grote terugroepactie. Ik baal echt dat die nooit terug in het assortiment zijn gekomen :(
disclaimer
pi_195175896
Wij hebben deze
https://www.babypark.nl/b(...)1H1Gu2waAgztEALw_wcB
Moest iets zijn wat makkelijk inklapt want boven weinig ruimte voor een traphekje. We hebben er ook een beneden bij de deur naar de gang/trap.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 21 september 2020 @ 11:10:16 #40
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195176048
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:26 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Wij hebben toevallig ook net besteld. Wij hadden al eens in een winkel hekjes geprobeerd en gekozen voor de A3 safetydoor. Vooral omdat ik geen balkje over de grond wil. Ik weet dat ik dan ooit mijn nek breek. Maar dus nog geen ervaring mee
Ik heb er nu 3 besteld. Voor onze trapsituatie lijkt dat nu een goed idee maar misschien gaat er eentje terug.
Die hebben wij ook, A3 safetydoor. Ook zo fijn te openen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195176144
quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 10:57 schreef douche-eendje het volgende:
Wij hebben deze
https://www.babypark.nl/b(...)1H1Gu2waAgztEALw_wcB
Moest iets zijn wat makkelijk inklapt want boven weinig ruimte voor een traphekje. We hebben er ook een beneden bij de deur naar de gang/trap.
Je link doet het niet maar het Babydan harmonicahekje hebben wij ook bovenaan de trap, andere hekjes passen niet en bij rolhekjes wordt montage bovenaan de trap afgeraden.
Dit hekje is elders trouwens een stuk goedkoper.
pi_195176660
Wij hebben een rolhekje. Wel bijeen aan de trap.
Harmonikahekjes waren eerst afgekeurd ik gok dat er sindsdien wel andere gemaakt zijn.

Wij gaan nu verhuizen en het hekje hangen we in het nieuwe huis niet meer op.

Hier hebben we een heel smalle overloop dus meer voor de veiligheid 's nachts
pi_195177355
Wij hebben er eentje van Nona ofzo. Die kan je er ook helemaal uithalen. Hebben er overigens alleen eentje op de overloop en dan naar beneden.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_195177413
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 11:16 schreef Elleska het volgende:

[..]

Je link doet het niet maar het Babydan harmonicahekje hebben wij ook bovenaan de trap, andere hekjes passen niet en bij rolhekjes wordt montage bovenaan de trap afgeraden.
Dit hekje is elders trouwens een stuk goedkoper.
Krijg de link ook niet gefixt :'). Volgens mij heeft manlief hem toen bij bol.com besteld, maar bleek het basishekje niet breed genoeg. Uiteindelijk hadden we zowel boven als beneden extra delen nodig.
pi_195177585
Ik heb hem gevonden: https://www.babypark.nl/babydan-guard-me-traphekje.html

De meningen lijken dus verdeeld tussen alleen boven één of boven en onder. Wij hebben wel een deur naar de gang, daarom wilde ik het niet doen.
pi_195178025
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 12:32 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb hem gevonden: https://www.babypark.nl/babydan-guard-me-traphekje.html

De meningen lijken dus verdeeld tussen alleen boven één of boven en onder. Wij hebben wel een deur naar de gang, daarom wilde ik het niet doen.
Ik denk dat het ook van het huis afhangt. Wij hebben bv in de gang een deur naar de garage, waar ook de wasmachine staat. Ik laat de deur naar de gang graag open als ik iets aan de was moet doen zodat ik kan horen wat er in de woonkamer gebeurt. Dan kan een hekje voor de trap fijn zijn. Is de deur naar de gang altijd dicht, tja dan is het misschien minder belangrijk.
pi_195178411
Een andere tip voor als je geen traphekjes wil, wij hebben alle deurklinken omhoog gezet waardoor ze deuren niet zelfstandig kunnen openen. En tegen de tijd dat ze daar wel bij kunnen, kunnen ze al goed traplopen (bij ons iig, al wachten ze nu met ruim 3 jaar oud nog steeds s ochtends tot iemand hun kamer open komt doen).

Wij hebben nooit traphekjes gehad. Wel toen de meiden begonnen te klimmen de box beneden voor de trap gehad die we dan opzij schoven.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_195178609
Of een traphekje beneden nodig is hangt af van de indeling van je huis, je trap en van je kind.
L kon met net 2 jaar de omhoog staande klinken al openen maar we hebben een makkelijke trap en hij is goed in traplopen dus we hebben beneden alsnog geen traphekje. Daar zou hij waarschijnlijk overheen klimmen en dat is nog gevaarlijker.

Traphekjes zijn snel genoeg gekocht als je een hekje toch mist.

quote:
17s.gif Op maandag 21 september 2020 12:25 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Krijg de link ook niet gefixt :'). Volgens mij heeft manlief hem toen bij bol.com besteld, maar bleek het basishekje niet breed genoeg. Uiteindelijk hadden we zowel boven als beneden extra delen nodig.
Bij ons scheelde het milimeters, man kreeg het hekje dicht maar ik niet. Dun latje tussen het hekje en de muur was de oplossing.
pi_195204321
Ik heb deze 2x boven. https://www.pinkorblue.nl(...)aal-wit-a142872.html omdat die lekker breed is.(a3 is nog breder zo te zien:D) Echter nog steeds een balkje tegen de muur moeten gebruiken :@

[ Bericht 3% gewijzigd door wootahH op 22-09-2020 20:05:44 ]
:]
pi_195205593
Wij hebben ook de babydan en zijn heel tevreden. Of ze nodig zijn is idd huisafhankelijk. Wij hebben er 3 nodig. 1 boven aan de trap, 1 onder aan de trap (de deur naar de gang is altijd open; overigens nu niet in gebruik. Peuter kan prima traplopen, maar als baby gaat klimmen zeker weer nodig) en 1 voor de keldertrap (een open gat als er geen hekje zit, ook in de gang, levensgevaarlijk dus voor kleine kindjes).
pi_195574544
De verkleiners van de Maxi Cosi: doe je die onder de voetenzak of in de voetenzak? :s)
Protège moi de mes désirs.
  zondag 11 oktober 2020 @ 19:57:45 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_195574645
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:53 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
De verkleiners van de Maxi Cosi: doe je die onder de voetenzak of in de voetenzak? :s)
In :)
disclaimer
pi_195574683
Ligt eraan welke. Dat kussentje onder de kant, bijvoorbeeld bij de pebble, blijft beter zitten onder de voetenzak. Die dingen om het hoofd kunnen beter in de voetenzak.
  zondag 11 oktober 2020 @ 20:01:52 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_195574762
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2020 19:59 schreef Takkie88 het volgende:
Ligt eraan welke. Dat kussentje onder de kant, bijvoorbeeld bij de pebble, blijft beter zitten onder de voetenzak. Die dingen om het hoofd kunnen beter in de voetenzak.
Da's dan inderdaad een beetje afhankelijk van het model. Bij de maxi cosi cabrio zit het kontkussen aan de hoofdverkleiner vast dus dan heb je gewoon alles er in.
disclaimer
pi_195574783
Pebble!
Protège moi de mes désirs.
pi_195575319
Hmz, ik heb werkelijk waar geen flauw idee waar ik die verkleiners destijds heb opgeborgen. Dat wordt nog even de zolder overhoop halen binnenkort.
  Miss 200.000.000! maandag 12 oktober 2020 @ 12:36:00 #57
367000 roos94
pi_195586120
Ik krijg waarschijnlijk een enorme grote baby. Groeiecho zit alles tussen de p95 en p100 (!)

Heb dus allemaal kleertjes in maat 50 en 56. Ook een paar in 44. Maar ik heb geen enkel verstand van die maten en wat raden jullie aan, ik heb namelijk nog nauwelijks(geen) kleertjes van maat 62 en daarboven. Past een enorme baby in 50-56? (Eerste kindje, nul ervaring)
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:37:56 #58
149959 SQ
snelle trees
pi_195586151
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg waarschijnlijk een enorme grote baby. Groeiecho zit alles tussen de p95 en p100 (!)

Heb dus allemaal kleertjes in maat 50 en 56. Ook een paar in 44. Maar ik heb geen enkel verstand van die maten en wat raden jullie aan, ik heb namelijk nauwelijks(geen) kleertjes van maat 62 en daarboven.
Die heb je ook echt nog niet nodig hoor, pas na een paar weken op zijn vroegst :)
Mijn eerste baby was ook p95 en die heeft toch nog wel 2 weken in maat 50 gezeten. Het ene merk valt ook groter dan het andere. Zou me nog geen zorgen maken, je hebt zó wat dingen bij besteld.
disclaimer
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:41:11 #59
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195586207
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg waarschijnlijk een enorme grote baby. Groeiecho zit alles tussen de p95 en p100 (!)

Heb dus allemaal kleertjes in maat 50 en 56. Ook een paar in 44. Maar ik heb geen enkel verstand van die maten en wat raden jullie aan, ik heb namelijk nog nauwelijks(geen) kleertjes van maat 62 en daarboven. Past een enorme baby in 50-56?
De mijne is slank en lang (3340 gr + 54cm) en zijn echte maat is 50. Ik bestel alleen maat 56 want kleertjes die goed op maat vallen, zijn gewoon schijt irritant om aan te trekken :+ .

Als het trouwens om maar 1 meting gaat die groot uitvalt, en de rest was gemiddeld, dan zou ik lekker slag om de arm houden. Die metingen zijn niet erg betrouwbaar.
Resistance is futile.
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:55:17 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195586412
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2020 20:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Pebble!
Dan de kontverkleiner eronder iig.

Ik ben dat hoofdkussentje kwijt, maar met de voetenzak in de maxi cosi vind ik dat niet zo'n big deal. Die is lekker dicht en zacht. Tegen de tijd dat het te warm is voor de voetenzak, is Spruit alweer een paar maandjes.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:03:49 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_195586528
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dan de kontverkleiner eronder iig.

Ik ben dat hoofdkussentje kwijt, maar met de voetenzak in de maxi cosi vind ik dat niet zo'n big deal. Die is lekker dicht en zacht. Tegen de tijd dat het te warm is voor de voetenzak, is Spruit alweer een paar maandjes.
Jij bent eind maart uitgerekend toch?
Ik zou zeggen, een paar weekjes :P
disclaimer
pi_195586578
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dan de kontverkleiner eronder iig.

Ik ben dat hoofdkussentje kwijt, maar met de voetenzak in de maxi cosi vind ik dat niet zo'n big deal. Die is lekker dicht en zacht. Tegen de tijd dat het te warm is voor de voetenzak, is Spruit alweer een paar maandjes.
Ik heb in mijn baby-erfenis een extra maxi cosi hoofdverkleiner gekregen die niet bij de maxi cosi hoort. Mag je wel hebben tegen verzendkosten (of ophalen), als je wilt. Moet ik alleen ff bedenken waar ik die heb gelaten :+
  maandag 12 oktober 2020 @ 13:16:24 #63
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195586694
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:08 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik heb in mijn baby-erfenis een extra maxi cosi hoofdverkleiner gekregen die niet bij de maxi cosi hoort. Mag je wel hebben tegen verzendkosten (of ophalen), als je wilt. Moet ik alleen ff bedenken waar ik die heb gelaten :+
Ja graag! Ik zit in midden-Limburg, maar betaal ook graag voor verzenden hoor.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195587532
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ja graag! Ik zit in midden-Limburg, maar betaal ook graag voor verzenden hoor.
Ik zal eerst ff een fotootje maken, of het de goede is.

Luie variant: het is deze vorm
pi_195591139
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:36 schreef roos94 het volgende:
Ik krijg waarschijnlijk een enorme grote baby. Groeiecho zit alles tussen de p95 en p100 (!)

Heb dus allemaal kleertjes in maat 50 en 56. Ook een paar in 44. Maar ik heb geen enkel verstand van die maten en wat raden jullie aan, ik heb namelijk nog nauwelijks(geen) kleertjes van maat 62 en daarboven. Past een enorme baby in 50-56? (Eerste kindje, nul ervaring)
Hier ook een grote baby gehad. Bijna 9 pond en 55 cm. En ook hij heeft in maat 50 nog gezeten. En ook maat 56 heeft hij best een tijdje aangehad hoor
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:05:56 #66
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195603320
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:10 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Ik zal eerst ff een fotootje maken, of het de goede is.

Luie variant: het is deze vorm
[ afbeelding ]
Het is niet helemaal dezelfde, maar de gaten voor de riempjes lijken wel te kloppen
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195604710
Ik zal hem opzoeken en een foto maken..
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:22:18 #68
208890 June.
Seriously?
pi_195606929
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 17:14 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Hier ook een grote baby gehad. Bijna 9 pond en 55 cm. En ook hij heeft in maat 50 nog gezeten. En ook maat 56 heeft hij best een tijdje aangehad hoor
Hier hetzelfde, 56cm en 4500 gram. Maat 50 zat al snel te krap toen hij weer boven zijn geboortegewicht zat. Daarnaast wat @Seven. zegt zijn wat ruimere kleren ook niet verkeerd.
Shine bright like a diamond.
pi_195730232
Vraagje over traphekjes.
Naar zolder hebben we een open trap. Dan zou het logisch zijn om het hekje voor de eerste trede te plaatsen zodat hij ook niet onder de onderste trede kan. Nu zie ik in de handleiding dat dat niet zou mogen. Onderaan de trap moet het altijd ter hoogte van de eerste trede. Heeft iemand een idee waarom dat absoluut zou moeten? Ik kan op het internet nergens wat vinden. Ik vind foto's van andere hekjes die wel voor de trede staan. Gaat om de a3 safetydoor.
Het feit dat het een open trap is, is ook de voornaamste overweging om daar een hekje te plaatsen. We kunnen m ook prima vastmaken voor de trap, dat is ook niet het issue. Ik zie het probleem niet echt, maar wat mis ik dan?

Als het echt niet kan, moeten we een ander hekje zorgen of gaan knutselen met een plank onder de trede. Dat laatste is niet zo mooi.
  maandag 19 oktober 2020 @ 15:25:47 #70
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_195730573
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:05 schreef Bottoms_up het volgende:
Vraagje over traphekjes.
Naar zolder hebben we een open trap. Dan zou het logisch zijn om het hekje voor de eerste trede te plaatsen zodat hij ook niet onder de onderste trede kan. Nu zie ik in de handleiding dat dat niet zou mogen. Onderaan de trap moet het altijd ter hoogte van de eerste trede. Heeft iemand een idee waarom dat absoluut zou moeten? Ik kan op het internet nergens wat vinden. Ik vind foto's van andere hekjes die wel voor de trede staan. Gaat om de a3 safetydoor.
Het feit dat het een open trap is, is ook de voornaamste overweging om daar een hekje te plaatsen. We kunnen m ook prima vastmaken voor de trap, dat is ook niet het issue. Ik zie het probleem niet echt, maar wat mis ik dan?

Als het echt niet kan, moeten we een ander hekje zorgen of gaan knutselen met een plank onder de trede. Dat laatste is niet zo mooi.
Als ze zo klein zijn kunnen ze met hun voetje door de spijlen en een beetje boef klimt dan heel gemakkelijk over zo’n hekje heen als hij voor de eerste trede zit, omdat hij dan hoogte kan pakken via je traptrede. :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_195731483
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 15:25 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Als ze zo klein zijn kunnen ze met hun voetje door de spijlen en een beetje boef klimt dan heel gemakkelijk over zo’n hekje heen als hij voor de eerste trede zit, omdat hij dan hoogte kan pakken via je traptrede. :P
Thanks, daar idd nog niet aan gedacht. Maar dat speelt dan met elk traphekje met spijlen.
We gaan even kijken hoe ver we het hekje van de eerste trede af kunnen zetten en anders toch maar de ruimte onder de trede dicht maken. Dat is nu even het grootste risico. Ik kan hem nu niet neerzetten in zijn kamer want vanaf zijn deur rechtdoor kruipt hij zo onder de trap door, en dat is een eindje naar beneden :{
  maandag 19 oktober 2020 @ 16:53:03 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195731846
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 16:26 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Thanks, daar idd nog niet aan gedacht. Maar dat speelt dan met elk traphekje met spijlen.
We gaan even kijken hoe ver we het hekje van de eerste trede af kunnen zetten en anders toch maar de ruimte onder de trede dicht maken. Dat is nu even het grootste risico. Ik kan hem nu niet neerzetten in zijn kamer want vanaf zijn deur rechtdoor kruipt hij zo onder de trap door, en dat is een eindje naar beneden :{
Als je gewoon een kiddyguard of een dergelijk traphekje neemt, ben je van dat probleem af.
KuikenGuppy
pi_195735917
Ik ben op zoek naar een eenvoudige, maar goed werkende babyfoon. Camera hoeft niet perse, mag wel. Het is voor bij opa en oma die wekelijks oppassen. Met een tweede kindje wel fijn als de deur naar boven dicht kan en ze met peuter gewoon de tuin in kunnen zonder zich af te vragen of baby al wakker is.

Zelf hebben we een luvion essential met camera, maar voor 1-2 x per week vind ik een eenvoudigere met een vriendelijker prijskaartje goed genoeg. Ik hoor graag ervaringen. :)
  maandag 19 oktober 2020 @ 20:46:21 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195736364
Ik heb net een alecto gekocht en we hebben de simpelste Philips. Voldoen allebei prima.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195736535
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:46 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb net een alecto gekocht en we hebben de simpelste Philips. Voldoen allebei prima.
Wij hebben er ook één van alecto. Werkt inderdaad prima :Y
pi_195737115
De Alecto DBX-85 is volgens mij een van de meest verkochte.
Wij hebben de Alecto DBX-88, iets uitgebreider met nachtlampje/slaapliedjes/temperatuuraanduiding maar verder hetzelfde. We hadden eerst een andere daarbij kon de ouderunit niet worden uitgeschakeld en was de accu binnen een dag leeg. Onding want de babyfoon werkte nooit wanneer je hem nodig had.
pi_195743607
Bedankt voor het meedenken! Ik denk dat we dan idd voor de alecto Dbx 85 gaan. Die voldoet prima aan de wensen.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 16:26:47 #78
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195768070
Zijn hier ouders die de Mutsy Evo Nomad hebben, de iets oudere versie? Je ziet hem vaak met een bruin handvat.
Ik wil heel graag weten of je dat handvat ook kunt verstellen. Dus je hebt de duwstang, die kun je in hoogte verstellen. Maar kan het handvat ook versteld worden, dat je hem naar je toe kunt klappen? Lastig uitleggen, normaal staat het handvat ergens tussen horizontaal en verticaal in, maar ik wil graag weten of hij horizontaal te klappen is :P

Ik zal een kinderwagen deels vanuit een rolstoel moeten kunnen duwen, voor mij is het dus van belang dat het handvat niet alleen lager kan maar ook kan kantelen. Anders hang ik alsnog met mijn arm helemaal voorover en dat is een van de dingen die ik niet zo goed kan :')

Of andere ideeën voor rolstoelvriendelijke kinderwagens? Zag de Stokke Xplory, is dat iets?
L'Enfer, c'est les autres.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 16:32:10 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_195768152
Maria, deze versie klapt omlaag, er zit een scharnierpunt in de duwstang:

https://www.babyentiener.(...)ack-brown-frame.html


Bij nieuwere versies schuif je de stang uit, dat wil je niet hebben denk ik.
disclaimer
  woensdag 21 oktober 2020 @ 16:43:17 #80
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195768358
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 16:32 schreef SQ het volgende:
Maria, deze versie klapt omlaag, er zit een scharnierpunt in de duwstang:

https://www.babyentiener.(...)ack-brown-frame.html

Bij nieuwere versies schuif je de stang uit, dat wil je niet hebben denk ik.
Ja, precies die bedoel ik! Ik zag hem op alle foto's zoals hij hier op de foto staat, dus nergens in een andere stand. Maar dat zal doorgaans ook wel niet handig zijn natuurlijk. Top!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195771187
Wanneer je bij marktplaats zoekt op mutsy evo dan kom je foto's tegen van de duwstang in verschillende standen.
pi_195943526
Het zal vast al eens voorbij gekomen zijn maar kan het niet vinden.. Wat zijn fijne nachtlampjes die echt een zwak licht afgeven? Liefst in stopcontact. Hebben nu een van kruidvat geloof ik maar die is zo fel!
pi_195943882
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:02 schreef noa11 het volgende:
Het zal vast al eens voorbij gekomen zijn maar kan het niet vinden.. Wat zijn fijne nachtlampjes die echt een zwak licht afgeven? Liefst in stopcontact. Hebben nu een van kruidvat geloof ik maar die is zo fel!
Ik heb de zoektocht maar opgegeven en heb een sok over een regulier led-nachtlampje heen getrokken en nu is het perfect :')
Let me see you stripped down to the bone
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:26:05 #84
269689 crew  Viv
pi_195943900
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:24 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik heb de zoektocht maar opgegeven en heb een sok over een regulier led-nachtlampje heen getrokken en nu is het perfect :')
:D Foto?

Hier geen zoektocht nodig gehad, want onze babyfoon heeft een ingebouwd nachtlampje met heel zwak licht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 30 oktober 2020 @ 13:27:11 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195943913
Ik heb deze, https://www.karwei.nl/ass(...)cht-sensor/p/B548669 , met oranje licht.
Die schijnwerper van t Kruidvat gebruik ik alleen bij nachtelijk luierwissel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195943927
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:02 schreef noa11 het volgende:
Het zal vast al eens voorbij gekomen zijn maar kan het niet vinden.. Wat zijn fijne nachtlampjes die echt een zwak licht afgeven? Liefst in stopcontact. Hebben nu een van kruidvat geloof ik maar die is zo fel!
Wij hadden er eentje van de Ikea. In de vorm van een diertje. Spoke die kon je in verschillende kleurtjes veranderen en opladen of via de voeding in het stopcontact. Maar ik zie dat ze die niet meer verkopen. Wel eentje die er op lijkt Spiken led nachtlampje. Ik weet alleen niet of die net zo flauw brand.
Anders misschien een tip: Een gewone lamp/bedlampje en dan zo'n kleuren lamp van de Action er in. Als je de app installeert op je telefoon kan je deze in kleur veranderen en ook flauwer zetten. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_195943999
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 13:02 schreef noa11 het volgende:
Het zal vast al eens voorbij gekomen zijn maar kan het niet vinden.. Wat zijn fijne nachtlampjes die echt een zwak licht afgeven? Liefst in stopcontact. Hebben nu een van kruidvat geloof ik maar die is zo fel!
Die van Ynske wilde ik ook posten maar dan bij de gamma gekocht
https://www.gamma.nl/asso(...)att-oranje/p/B548669

Al gebruiken we inmiddels een smart lamp van de action die ik zo heb ingesteld dat het direct een slaaptrainer is. Enige stomme daarvan is dat je de lamp met de afstandsbediening verder kan dimmen dan met de app.
pi_195944238
Wij hebben er 2. Van de Ikea en van prenatal. Die van de prenatal geeft het minste licht.

https://www.ikea.com/nl/n(...)sensor-wit-70349860/

Prenatal is alecto zie ik nu
https://www.prenatal.nl/a(...)&cgid=alecto#start=1
pi_195944648
Die van de ikea hebben we ook, die vind ik echt veel te fel voor de slaapkamer maar perfect voor de overloop.

[ Bericht 29% gewijzigd door Elleska op 30-10-2020 18:40:56 ]
pi_195947057
Die van alecto is ongeveer de helft.
pi_195948790
Die van ikea is vreselijk inderdaad, maar gaat wel zelf uit als het licht wordt ^O^ das dan wel weer handig
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_195950225
Even een live verslag vanuit de donkere kamer met de alecto nachtlamp terwijl ik zit te voeden:
Ik kan de witte commode duidelijk zien, het mandje met luiers ook maar niet dat er figuurtjes op staan, kleine dingen op de commode zie ik alleen als ze zwart zijn dus sterk contrasteren. De lichtbruine letters op de witte muur zie ik niet. Mijn baby ziet me als ik ongeveer een halve meter bij hem vandaan ben.
Ik vind hem fijn ^O^

Als je echt alleen niet van de trap wil donderen, zou hij misschien nog zachter mogen..
pi_195953395
Dank voor jullie tips! Ik ga die van Alecto proberen 😄
pi_195979625
Heeft iemand tips voor herbruikbare knijpzakjes? Zijn doddlebags goed of een ander merk?
  zondag 1 november 2020 @ 13:43:37 #95
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195979672
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 13:42 schreef Bottoms_up het volgende:
Heeft iemand tips voor herbruikbare knijpzakjes? Zijn doddlebags goed of een ander merk?
Ik heb nog een setje van Squiz (3 stuks) te koop!
KuikenGuppy
pi_195996282
quote:
1s.gif Op zondag 1 november 2020 13:43 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb nog een setje van Squiz (3 stuks) te koop!
Wat wil je ervoor hebben?
  maandag 2 november 2020 @ 10:43:38 #97
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195997173
Heeft er iemand toevallig een family fix isofix basis te koop?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196029744
Hallo allemaal! Ik post bijna nooit op dit forum maar ik zit nu met een vraagje. Ik heb een dochtertje van bijna 5 maanden. Door corona heb ik weinig contact gehad met familie en vrienden en heeft mijn dochter niet heel veel verschillende mensen gezien. Haar opa's en oma's en oom passen wel wekelijks op haar en dat gaat prima. Ik heb geen kennissen met babies dus ze heeft nog weinig contact gemaakt met andere babies. Allerlei initiatieven voor jonge moeders gaan ook niet door wegens corona. Nou maak ik me daar een beetje zorgen om! Over 2 maanden gaat ze naar de opvang, begint ze daar dan met een sociale achterstand of valt het allemaal wel mee? Iemand ervaring??
  dinsdag 3 november 2020 @ 20:05:46 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_196030154
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2020 19:55 schreef F_S het volgende:
Hallo allemaal! Ik post bijna nooit op dit forum maar ik zit nu met een vraagje. Ik heb een dochtertje van bijna 5 maanden. Door corona heb ik weinig contact gehad met familie en vrienden en heeft mijn dochter niet heel veel verschillende mensen gezien. Haar opa's en oma's en oom passen wel wekelijks op haar en dat gaat prima. Ik heb geen kennissen met babies dus ze heeft nog weinig contact gemaakt met andere babies. Allerlei initiatieven voor jonge moeders gaan ook niet door wegens corona. Nou maak ik me daar een beetje zorgen om! Over 2 maanden gaat ze naar de opvang, begint ze daar dan met een sociale achterstand of valt het allemaal wel mee? Iemand ervaring??
Nee hoor. Als ze nou 3 jaar was, was het wat anders, maar een baby van 5 maanden kun je nog weinig aan verpesten. Komt dus echt helemaal goed!
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 3 november 2020 @ 20:08:35 #100
269689 crew  Viv
pi_196030260
Volgens mij had mijn kind bij 7 maanden nog nauwelijks besef van andere kinderen. :D En die ging al vanaf de leeftijd van 12 weken twee keer in de week de hele dag naar de opvang.
pi_196032823
Haha gelukkig valt het mee! Dan hoef ik nog geen spoed-socialisatie cursus te doen 😀
pi_196142344
Snelle vraag: mag je nagels knippen met een gewone nagelknipper of moet dat per se met een babymanicureset? Ik heb het tot nu toe met een schaartje gedaan, dat gaat op zich ook prima.
  zondag 8 november 2020 @ 21:58:30 #103
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_196142539
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:47 schreef B.ertha het volgende:
Snelle vraag: mag je nagels knippen met een gewone nagelknipper of moet dat per se met een babymanicureset? Ik heb het tot nu toe met een schaartje gedaan, dat gaat op zich ook prima.
Ik vind onze normale een beetje te groot om mee te knippen, dus gebruik liever de kleine baby variant.

Lijkt mij wel dat het mag, maar je knipt misschien eerder mis (of raak, het is maar hoe je het bekijkt)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_196142561
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:47 schreef B.ertha het volgende:
Snelle vraag: mag je nagels knippen met een gewone nagelknipper of moet dat per se met een babymanicureset? Ik heb het tot nu toe met een schaartje gedaan, dat gaat op zich ook prima.
Ik vond het met zon babynagelknippertje wel handig, dan kan je wat preciezer mikken en zien wat je doet. Maar ik denk verder dat het weinig verschil maakt :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 8 november 2020 @ 22:10:16 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_196142730
Ik vijl nog steeds (bijna 2) omdat ik bang ben in m'n kind te knippen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_196143537
Ik knipte al snel met de gewone nagelknipper omdat die flink scherp is en ik daardoor beter voelde hoe/waar ik knipte. Het baby-nagelknippertje is zo bot als wat en omdat hij klein is moet je veel kracht zetten wat maakt dat je minder precies knipt.
Heb met de grote wel eenmaal in zijn vingertje geknipt, tot bloedens toe. Gelukkig bleef het bij één keer.
pi_196143578
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 21:47 schreef B.ertha het volgende:
Snelle vraag: mag je nagels knippen met een gewone nagelknipper of moet dat per se met een babymanicureset? Ik heb het tot nu toe met een schaartje gedaan, dat gaat op zich ook prima.
Ik heb nog nooit zo een knippertje gebruikt.. ben als de dood dat ik in mn kids hun vingers knip, ik bijt die van N 2.5 nog steeds :@
pi_196143960
Ik gebruik een baby nagelknippertje omdat ik die door het verdikte gedeelte beter vast kan houden.

Met een knippertje kan ik eerst het onderste gedeelte onder de nagel haken en als ik twijfel rustig checken of er huid bij tussen zit. Bij een schaartje vind ik enger omdat het knipvlak dan steeds verplaatst maar dat is heel persoonlijk. Mijn man vind het knippertje maar niets en gebruikt een nagelschaartje.

Ons baby nagelknippertje is overigens wel goed scherp en doet niet onder voor mijn eigen nagelknipper. Botte knippers of schaartjes zijn sowieso gevaarlijk.
  maandag 9 november 2020 @ 06:16:15 #109
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_196145397
Ik heb niet eens een babyknipper.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 november 2020 @ 06:52:09 #110
208890 June.
Seriously?
pi_196145479
quote:
0s.gif Op zondag 8 november 2020 23:29 schreef Elleska het volgende:
Ik gebruik een baby nagelknippertje omdat ik die door het verdikte gedeelte beter vast kan houden.

Met een knippertje kan ik eerst het onderste gedeelte onder de nagel haken en als ik twijfel rustig checken of er huid bij tussen zit. Bij een schaartje vind ik enger omdat het knipvlak dan steeds verplaatst maar dat is heel persoonlijk. Mijn man vind het knippertje maar niets en gebruikt een nagelschaartje.

Ons baby nagelknippertje is overigens wel goed scherp en doet niet onder voor mijn eigen nagelknipper. Botte knippers of schaartjes zijn sowieso gevaarlijk.
Ja, zo doe ik het ook. Vind die schaartjes ook maar eng.
Ik heb die van de luma, ik vind die best scherp.
Shine bright like a diamond.
  maandag 9 november 2020 @ 06:53:48 #111
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196145485
Vanaf wanneer gaat een baby eigenlijk in een slaapzak? Colin is nu 6 weken, ff benieuwd of het al tijd is?
Resistance is futile.
pi_196145497
Vanaf het moment dat ze niet meer lekker onder een dekentje blijven liggen en steeds wakker worden omdat ze het koud krijgen.
Was bij ons al na 2 weken. En nu met 2 jaar weigert ze nog steeds een deken/dekbed.

Maar in plaats van slaapzak kan je er ook voor kiezen om een dikkere pyjama aan te doen met sokken.
pi_196145503
quote:
7s.gif Op maandag 9 november 2020 06:53 schreef Seven. het volgende:
Vanaf wanneer gaat een baby eigenlijk in een slaapzak? Colin is nu 6 weken, ff benieuwd of het al tijd is?
Bas aan het einde van de kraamweek :P .
  maandag 9 november 2020 @ 06:58:50 #114
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_196145505
Hier in Duitsland meteen.
  maandag 9 november 2020 @ 07:00:45 #115
208890 June.
Seriously?
pi_196145516
quote:
7s.gif Op maandag 9 november 2020 06:53 schreef Seven. het volgende:
Vanaf wanneer gaat een baby eigenlijk in een slaapzak? Colin is nu 6 weken, ff benieuwd of het al tijd is?
Tot ze de deken elke keer van zich afschoppen en gaan huilen omdat ze het koud hebben :P
Shine bright like a diamond.
  maandag 9 november 2020 @ 07:01:11 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196145518
Hij begint zich er steeds vaker onder vandaan te wurmen. Binnenkort maar eens een goeie uitzoeken.

Hebben HEMA en H&M goeie?
Resistance is futile.
  maandag 9 november 2020 @ 07:03:11 #117
208890 June.
Seriously?
pi_196145533
Ik heb vanalles gehad: hema, prenatal, puckababy, van de action (had een hele fijne dunne voor de zomer). Vind ze allemaal prima. Maar T is redelijk groot, dus die past overal wel snel in.

Vroeg me laatst af wanneer je over gaat naar een deken, maar daar zal de redenatie precies andersom zijn denk ik (eg dat ze snappen dat ze de deken weer over zich heen moeten trekken :+ )
Shine bright like a diamond.
pi_196145552
Hema, H&M, Prénatal, Kruidvat en wat merkloze gehad (kreeg een tijd terug een tas met allemaal slaapzakken van een collega ^O^) . Vind die van HEMA wel het fijnst.
pi_196145652
Terstal had ook fijne, in elk geval in grote maten. HEMA fijn idd. IKEA hebben we ook. Ook prima! En hydrofiele slaapzakken, in zomer een uitkomst bij een warmbloedje of vierdubbel laags hydrofiel, ook zo fijn. 1,7 TOG dus warm.
pi_196145658
Ik hou van hema slaapzakken O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 9 november 2020 @ 07:36:23 #121
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_196145738
Ik sluit me aan bij de Hema fans. Ik houd in m’n eentje de Duitse webshop draaiende geloof ik :')
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 9 november 2020 @ 07:37:44 #122
269689 crew  Viv
pi_196145748
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:03 schreef June. het volgende:
Vroeg me laatst af wanneer je over gaat naar een deken, maar daar zal de redenatie precies andersom zijn denk ik (eg dat ze snappen dat ze de deken weer over zich heen moeten trekken :+ )
:D

De eerste twee jaar wordt een dekbed afgeraden, omdat kindjes het dan te warm kunnen krijgen:
https://www.veiligheid.nl(...)n/veilig-slapen-tips

En dan heb je nog de factor: zelf uit bed kunnen klimmen met slaapzak aan en daardoor struikelen/vallen. :')
  maandag 9 november 2020 @ 07:39:08 #123
475804 1inamelon
Je mag wel meloentje zeggen
pi_196145760
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:03 schreef June. het volgende:
Ik heb vanalles gehad: hema, prenatal, puckababy, van de action (had een hele fijne dunne voor de zomer). Vind ze allemaal prima. Maar T is redelijk groot, dus die past overal wel snel in.

Vroeg me laatst af wanneer je over gaat naar een deken, maar daar zal de redenatie precies andersom zijn denk ik (eg dat ze snappen dat ze de deken weer over zich heen moeten trekken :+ )
Dat weet ik niet precies. Bas (2) slaapt thuis in een slaapzak maar op de crèche sinds langere tijd al onder een deken en dat gaat goed. Ik denk dat ik thuis overga op normaal beddengoed als hij een ander bed krijgt, als z’n zusje het ledikant inpikt.
pi_196146166
Ik vond hier de slaapzak van de prenatal het fijnst. Daar zat ook een soort van gat in (niet openstaand ofzo) bij de beentjes, zodat ze met slaapzak en al in de maxicosi gelegd konden worden.
Dat is hier echt wel fijn geweest als we ooit ‘s vond ergens op bezoek waren en de kinderen al sliepen als er naar huis gingen (of bij middageditie). Dan hoefden ze niet de lekker warme slaapzak uit en een nog koude jas aan (+ een hoop gewinkel). En dan thuis weer hup in bed.. geloof niet dat ze ooit wakker geworden zijn tussendoor ;)

Edit: zo iets dus
https://www.prenatal.nl/s(...)id=282#start=1&sz=24

Wanneer de jongste slaapzak aan kreeg weet ik echt al niet meer. De oudste werd eerst ingebakerd, en toen dat niet meer kon ivm beginnen te draaien, kreeg hij een slaapzak aan

[ Bericht 28% gewijzigd door hilliebillie op 09-11-2020 08:42:24 (Link toevoegen) ]
pi_196146428
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 07:23 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik hou van hema slaapzakken O+
Ik ook. Maar ik ben sowieso een hele grote Hema fan als het gaat om kinderkleding.
pi_197219798
Wat is jullie ervaring met babyfoons? Ik zie voornamelijk het merk Alecto ( DVM-200) en Luvion, maar ook nog een paar van Philips.
pi_197220003
Wij hebben er een van Philips Avent, met beeld. Wij zijn er heel tevreden over. Bereik is beperkt maar binnenshuis en in de tuin nooit een probleem.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:19:47 #128
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_197220020
Tevreden met onze Luvion beeld babyfoon. Vind kunnen bespieden zowel heel leuk als heel praktisch. Echt wakker of half slaperig huilen? Speen in bed in binnen hand bereik? Überhaupt wakker? Die van ons blijven nogal eens stil als ze wakker zijn.

Kanttekening. Al twee opladers moeten vervangen :{ maar ik vermoed dat de oude een fout hebben, de nieuwe zitten net anders in elkaar
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:23:26 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_197220058
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 08:52 schreef Mango91 het volgende:
Wat is jullie ervaring met babyfoons? Ik zie voornamelijk het merk Alecto ( DVM-200) en Luvion, maar ook nog een paar van Philips.
OUD / Babyfoon suggesties!
disclaimer
pi_197220075
Wij hebben de dvm-200. Doet voor ons gewoon wat hij moet doen. Sommige knoppen hadden op een handigere plek kunnen zitten (bv niet de liedjes knop naast de scherm uit knop, dat gaat ooit eens mis).
We hebben ook naar luvion gekeken, en dan vooral de duurdere. Maar uiteindelijk vonden we de verschillen niet +100 euro waard.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:02:12 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197220445
Hier een Philips en een alecto. Beide prima. De alecto is net iets handiger omdat die ook op de baby unit de temperatuur laat zien. En een losse, goed beveiligde, WiFi camera. Ideaal, zelfs in het pikkedonker perfect beeld.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197303987
Ahh bedankt! Ik wist niet dat er een apart topic over babyfoons was, maar die ook doorgenomen en we gaan voor de alecto dmv-200!
pi_197304083
^ misschien is het een idee om al die reeksen te bundelen in de OP van deze reeks. :P
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 11:22:08 #134
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197569110
Heeft iemand hier enig idee hoe het zit met de nieuwe en de oude dr. Browns flessen? Wij hadden nog oude en hebben nu nieuwe gekregen... Kunnen we die inzetstukjes gewoon wisselen?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197569193
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2020 09:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ook. Maar ik ben sowieso een hele grote Hema fan als het gaat om kinderkleding.
Yesss. Hun rompers. *O*
pi_197569462
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:22 schreef Tink89 het volgende:
Heeft iemand hier enig idee hoe het zit met de nieuwe en de oude dr. Browns flessen? Wij hadden nog oude en hebben nu nieuwe gekregen... Kunnen we die inzetstukjes gewoon wisselen?
Passen de spenen van de nieuwe flessen op de oude? Bij de brede flessen was dat in elk geval een probleem.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 januari 2021 @ 11:59:35 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197569809
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:25 schreef vencodark het volgende:

[..]

Yesss. Hun rompers. *O*
Vooral de bamboe rompers O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 22 januari 2021 @ 13:20:53 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197570959
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:38 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Passen de spenen van de nieuwe flessen op de oude? Bij de brede flessen was dat in elk geval een probleem.
Het zijn de brede idd, zal het zo even proberen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197585716
En Tink? Wij hebben ook nog Dr Brown flessen uit 2018. Wist niet dat ze vernieuwd zijn.

Ik zie steeds vaker dat baby’tjes ingewikkeld worden (losjes “inbakeren”) in XL Hydrofielen. Kreeg van een kennis de tip voor een XL Hydrofiel van Little Dutch want die was wat zachter en er zat meer stretch in dan reguliere XL Hydrofielen. Iemand ervaring mee? :) Ze kosten nml wel wat, ¤23,95.
Dit, dat, alles.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 23 januari 2021 @ 09:17:31 #140
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_197585933
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:44 schreef Philomijn het volgende:
En Tink? Wij hebben ook nog Dr Brown flessen uit 2018. Wist niet dat ze vernieuwd zijn.

Ik zie steeds vaker dat baby’tjes ingewikkeld worden (losjes “inbakeren”) in XL Hydrofielen. Kreeg van een kennis de tip voor een XL Hydrofiel van Little Dutch want die was wat zachter en er zat meer stretch in dan reguliere XL Hydrofielen. Iemand ervaring mee? :) Ze kosten nml wel wat, ¤23,95.
Ik heb ze vooral gebruikt voor afdrogen, in box tegen spugen en nu zijn het knuffeldoeken.

K maak ze nu ook zelf. Voor 35 euro laatst een doos van 10×1meter hydrofiel stof gekocht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_197586582
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:44 schreef Philomijn het volgende:
En Tink? Wij hebben ook nog Dr Brown flessen uit 2018. Wist niet dat ze vernieuwd zijn.

Ik zie steeds vaker dat baby’tjes ingewikkeld worden (losjes “inbakeren”) in XL Hydrofielen. Kreeg van een kennis de tip voor een XL Hydrofiel van Little Dutch want die was wat zachter en er zat meer stretch in dan reguliere XL Hydrofielen. Iemand ervaring mee? :) Ze kosten nml wel wat, ¤23,95.
Ik vond de Swaddle XL van Lodger ook wel heerlijk zacht
pi_197586643
XL hydro's met bamboe zijn ook heel zacht. Ik heb er van Lässig en Aden+Anais (maar met donkere print beduidend ruwer). Beetje zelfde prijsklasse.
pi_197586649
Quote ipv edit
pi_197586847
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 10:10 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ik vond de Swaddle XL van Lodger ook wel heerlijk zacht
Deze ja! Door de stretch heel fijn voor swaddlen, blijven ook mooi ^O^
  zaterdag 23 januari 2021 @ 12:01:24 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197588064
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 08:44 schreef Philomijn het volgende:
En Tink? Wij hebben ook nog Dr Brown flessen uit 2018. Wist niet dat ze vernieuwd zijn.

Ik zie steeds vaker dat baby’tjes ingewikkeld worden (losjes “inbakeren”) in XL Hydrofielen. Kreeg van een kennis de tip voor een XL Hydrofiel van Little Dutch want die was wat zachter en er zat meer stretch in dan reguliere XL Hydrofielen. Iemand ervaring mee? :) Ze kosten nml wel wat, ¤23,95.
De doppen, spenen en siliconen rietjes horen wel echt bij elkaar. Dus nieuwe spenen voor de oude flessen kopen, kan niet. Gelukkig heb ik nog 4 nieuwe maat 1 spenen in de oude versie. En daarna zie ik wel weer verder. Door covid verwacht ik nog een hele tijd live te kunnen voeden op de meeste dagen, dus zo hard zullen ze niet slijten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197593395
Ah ja, bamboe, dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Thanks! Die van Aden&Anaïs zijn mooooiii O+ Maar wel 100% katoen. Dus misschien minder zacht?

@Ynske daar gebruik ik ze ook voor, maar ik heb van Hema, wat prima dingen zijn, maar blijkbaar dus wel minder zacht en stretchy.

Zal eens naar die Swaddles van Lodger kijken!
Dit, dat, alles.
pi_197594608
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 januari 2021 17:52 schreef Philomijn het volgende:
Ah ja, bamboe, dat had ik zelf ook kunnen bedenken. Thanks! Die van Aden&Anaïs zijn mooooiii O+ Maar wel 100% katoen. Dus misschien minder zacht?
Ze hebben er met en zonder bamboe. Ik had een 3-pack en merkte wel een groot verschil in zachtheid tussen prints. De print zelf is best ruw dus een heel drukke print is niet zo zacht. Gelukkig had ik daar maar eentje van. De lichtste van de drie is dan weer de zachtste doek die ik heb. Maar ik zou dus opletten als je gaat voor een hele mooie. Dan is de zachtheid misschien teleurstellend.

Het gaat om deze (middelste is vrij ruw): https://www.bol.com/nl/p/(...)ks/9200000102236512/
  Miss 200.000.000! zondag 24 januari 2021 @ 19:50:34 #148
367000 roos94
pi_197617859
Iemand de gouden tip voor reflux problemen? Beebje 8 wkn oud, na voeden hou ik haar al 45min rechtop
pi_197617948
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:50 schreef roos94 het volgende:
Iemand de gouden tip voor reflux problemen? Beebje 8 wkn oud, na voeden hou ik haar al 45min rechtop
Huisarts :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_197617969
quote:
1s.gif Op zondag 24 januari 2021 19:50 schreef roos94 het volgende:
Iemand de gouden tip voor reflux problemen? Beebje 8 wkn oud, na voeden hou ik haar al 45min rechtop
Draagzak/draagdoek en inderdaad huisarts. Bijhouden wanneer er hoeveel gespuugd wordt, want daar gaan ze om vragen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 26 februari 2021 @ 09:10:18 #151
367000 roos94
pi_198212776
Het consultatiebureau hoorde een hartruisje nu moeten we naar de kinderarts. Iemand die dit ook had ?
pi_198213941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 09:10 schreef roos94 het volgende:
Het consultatiebureau hoorde een hartruisje nu moeten we naar de kinderarts. Iemand die dit ook had ?
Ja, al was het hier al de ka die het hoorde. Hebben daarna wat verder onderzoek gehad. Een ECG en een echo.
  Miss 200.000.000! vrijdag 26 februari 2021 @ 11:03:22 #153
367000 roos94
pi_198214509
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:32 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ja, al was het hier al de ka die het hoorde. Hebben daarna wat verder onderzoek gehad. Een ECG en een echo.
Kwam er iets uit?
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:44:40 #154
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198215218
Hier ook, trekt bijna altijd vanzelf weer weg. Kwam ook niks uit het vervolgonderzoek, was ook geen probleem voor de narcose voor een operatie bij 15 maanden.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:55:36 #155
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_198215414
Hier ook een kinderarts die een hartruisje hoorde toen J drie weken oud was, op de dag dat hij eindelijk ontslagen zou worden uit het ziekenhuis (vroeggeboorte, dus geen normale opstart). Hij kon toen diezelfde dag nog terecht bij de kindercardioloog in hetzelfde ziekenhuis. Conclusie was ook: mini gaatje in tussenschot, groeit waarschijnlijk vanzelf dicht. We zijn toen J net 1 was nog een keer op controle geweest, en toen was het inderdaad dichtgegroeid.
pi_198215522
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:03 schreef roos94 het volgende:

[..]

Kwam er iets uit?
Ja, iets wat niet ernstig is. Hij moet heel af en toe voor controle.
pi_198325599
Vraag van een echt onervaren zwangere (eerste kindje, nu 16+2 zwanger): hebben jullie goede ervaringen met bepaalde kinderstoelen? Mijn schoonzusje zweert bij een bepaalde kinderstoel, maar die vind ik zo ontiegelijk lelijk. 😳 Ik wil dat 'ie ook wel een beetje mooi bij ons interieur in ons nieuwe huis past.

Ik ben wel fan van de Tripp Trapp's, vooral omdat ze nog zo lang te gebruiken zijn (tot kinderen echt groter worden). Ik ken ze ook heel goed vanuit mijn werk en kinderen zitten er graag op, ze zitten dan ook actief. Van Asten heeft nu een aanbieding met een newborn set en een eetplankje. Moeders/vaders die hier ervaring mee hebben? Ik vind het wel belangrijk dat ons kindje straks vanaf een paar weken al mee aan tafel kan.
pi_198325791
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vraag van een echt onervaren zwangere (eerste kindje, nu 16+2 zwanger): hebben jullie goede ervaringen met bepaalde kinderstoelen? Mijn schoonzusje zweert bij een bepaalde kinderstoel, maar die vind ik zo ontiegelijk lelijk. 😳 Ik wil dat 'ie ook wel een beetje mooi bij ons interieur in ons nieuwe huis past.

Ik ben wel fan van de Tripp Trapp's, vooral omdat ze nog zo lang te gebruiken zijn (tot kinderen echt groter worden). Ik ken ze ook heel goed vanuit mijn werk en kinderen zitten er graag op, ze zitten dan ook actief. Van Asten heeft nu een aanbieding met een newborn set en een eetplankje. Moeders/vaders die hier ervaring mee hebben? Ik vind het wel belangrijk dat ons kindje straks vanaf een paar weken al mee aan tafel kan.
Als ze n paar weken zijn wil je ze nog zo min mogelijk in een zitje hebben, gewoon lekker in een wipstoel erbij op tafel.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:34:26 #159
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198325922
Is een wipstoel beter dan die babyseat ja? Ik dacht dat dat wel ongeveer hetzelfde was. In ieder geval heb ik geen wipstoel. Baby mag ergens plat liggen en anders op schoot, vrees ik. Deelnemen aan het eten in de zin van zien of snappen wat er gebeurt is er toch nog niet bij dan. Ik herinner me trouwens wel van die eerste weken dat ik het probeerde, baby in de wipstoel. Maar hij zakte heel sneu onderuit dus dat was snel klaar.

Verder staat hier wel weer een tripp trapp klaar overigens. Op zolder. Maar tweedehands want helemaal geen zin om voor dergelijke dingen de volle mep te betalen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198326035
Wij hebben A. vaak in de wipstoel van Baby Bjorn gehad. Heerlijk ding en ook nog eens ergonomisch. Wel een ribje uit mijn lijf, maar ze staan ook veelvuldig op Marktplaats.

Eetstoel gebruiken we pas vanaf zijn eerste hapje. Ongeveer met 6 maanden dus. Gewoon een lekkere standaard van Ikea.
pi_198326286
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:19 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Vraag van een echt onervaren zwangere (eerste kindje, nu 16+2 zwanger): hebben jullie goede ervaringen met bepaalde kinderstoelen? Mijn schoonzusje zweert bij een bepaalde kinderstoel, maar die vind ik zo ontiegelijk lelijk. 😳 Ik wil dat 'ie ook wel een beetje mooi bij ons interieur in ons nieuwe huis past.

Ik ben wel fan van de Tripp Trapp's, vooral omdat ze nog zo lang te gebruiken zijn (tot kinderen echt groter worden). Ik ken ze ook heel goed vanuit mijn werk en kinderen zitten er graag op, ze zitten dan ook actief. Van Asten heeft nu een aanbieding met een newborn set en een eetplankje. Moeders/vaders die hier ervaring mee hebben? Ik vind het wel belangrijk dat ons kindje straks vanaf een paar weken al mee aan tafel kan.
Vriendin van mij had ze en beviel goed. Op de opvang van mijn dochter gebruiken ze ze ook veel.
pi_198326772
Kijk straks zeker wat voor jullie werkt. Sommige baby’s willen overal bij zijn.

Ik ben, persoonlijk en beroepsmatig, geen fan van wipstoeltjes en newborn-seat. In die zin dat veel baby’s er veel te lang en te vaak ingelegd worden. Ze ‘hangen’ er in en kunnen niet vrij bewegen. Voor de ontwikkeling is het beter om zoveel mogelijk plat te liggen of bij je te zijn. Toen Sofie nog jong was legden we haar in de kinderwagen bij ons als ze de box te ver weg vond.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en zijn er baby’s die veel baat hebben bij een newborn-Seat of wipstoeltje, bijvoorbeeld een kind met ernstig reflux.

Een kinderstoel is echt nodig vanaf een maand of 6. Ik vind het belangrijk dat zitdiepte en voetensteun ingesteld kunnen worden. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de cybex lemo. Maar er zijn veel meer varianten.
pi_198327495
Thanks voor de ervaringen! Ik ben zelf logopedist, dus ik vind het wel fijn dat kindjes echt 'mee kunnen doen' en kijken met een gezamenlijk eet- en drinkmoment. Zien eten zorgt er in zekere zin wel voor dat ze er ook nieuwsgieriger naar worden, daar ben ik wel van overtuigd. Ik zou ons kindje dan alleen in zo'n set zetten als we zelf aan tafel gaan voor het avondeten, dus max. een half uurtje per dag in zo'n seat. Klopt inderdaad dat het liggen veel belangrijker is voor hun ontwikkeling in het begin, dus dat zou ik ook willen bieden buiten het dinermoment. :)
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:51:49 #164
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198327631
Hier fan van de triptrap vanwege de fijne poot waar ik niet continu m'n nek over breek. Voor buiten in de zomer hebben we een antilop.

Over 'meedoen': Onze oudste had haar moeilijke uurtje altijd rond etenstijd en die kon ik dan echt echt echt niet wegleggen, ook niet in de wipstoel op tafel of in de wandelwagen ernaast, die wilde gewoon op mij. Heb daarom nu bij de tweede geen newbornset klaarliggen, verwacht hem weinig te gebruiken. Pas toen ze avondeten ging meedoen rond een maand of negen ofzo hebben we de kinderstoel echt gebruikt, daarvoor kreeg ze haar hapjes op schoot of in de wipstoel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198328074
+1 op wat Tink zegt over dat ‘moeilijke’ uurtje. Bijna altijd als je net aan tafel zit. Heel wat keren moeten eten met een baby in m’n armen. Of rondlopen met Sofie op haar buik over m’n arm heen. En als de ander z’n bord leeg had afwisselen.
Is vanzelf goed gekomen :P
pi_198328221
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:11 schreef Takkie88 het volgende:
+1 op wat Tink zegt over dat ‘moeilijke’ uurtje. Bijna altijd als je net aan tafel zit. Heel wat keren moeten eten met een baby in m’n armen. Of rondlopen met Sofie op haar buik over m’n arm heen. En als de ander z’n bord leeg had afwisselen.
Is vanzelf goed gekomen :P
Ohja dat had ik gewoon verdrongen :') altijd dat koude avondeten, en om de beurt met baby in de drager rondlopen terwijl de ander at.

De eerste drie,vier maanden ofzo hebben ze echt nog geen boodschap aan meekijken met eten. Gezellig samen zijn ok, maar ik kan me niet voorstellen dat het meer is dan dat. De interesse in eten komt ook pas rond vier maanden als ik t me goed herinner.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_198330836
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:17 schreef Takkie88 het volgende:
Kijk straks zeker wat voor jullie werkt. Sommige baby’s willen overal bij zijn.

Ik ben, persoonlijk en beroepsmatig, geen fan van wipstoeltjes en newborn-seat. In die zin dat veel baby’s er veel te lang en te vaak ingelegd worden. Ze ‘hangen’ er in en kunnen niet vrij bewegen. Voor de ontwikkeling is het beter om zoveel mogelijk plat te liggen of bij je te zijn. Toen Sofie nog jong was legden we haar in de kinderwagen bij ons als ze de box te ver weg vond.

Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en zijn er baby’s die veel baat hebben bij een newborn-Seat of wipstoeltje, bijvoorbeeld een kind met ernstig reflux.

Een kinderstoel is echt nodig vanaf een maand of 6. Ik vind het belangrijk dat zitdiepte en voetensteun ingesteld kunnen worden. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de cybex lemo. Maar er zijn veel meer varianten.
Dit merkte ik hier vooral. Wij hebben zo’n 4moms mamaroo en ze heeft er welgeteld 5x ingezeten denk ik. Toevallig een paar weken terug nog eens geprobeerd maar het feit dat ze er niet in kan bewegen zint haar echt niet haha. Na 5 minuten is ze het zat. Ze ligt hier eigenlijk al vanaf haar geboorte altijd in de box of tegenwoordig op een kleed op de vloer. Box heeft wieltjes dus ze is nooit ver, maar ik heb niet het idee dat zij door heeft of we nou aan het eten zijn of iets anders aan het doen zijn.
pi_198333019
Check voor moeilijk uurtje rond etenstijd.
Meedoen met eet en drinkmomenten was inderdaad pas na 3 of 4 maand. Daarvoor rolden we de box naar de eetkamer, lag hij op het aankleedkussen op tafel of bij iemand op de arm. Meestal dat laatste en je wordt vanzelf handig in het eten met 1 hand ;)

Wipstoeltje hadden we van Baby Bjorn, dat schijnt een van de meest ergonomische te zijn. Is alsnog niet bedoeld om uren in te liggen maar ik vond het wel super handig om even de handen vrij te hebben. Pas gebruikt toen L ging rollen en zichzelf steeds in de problemen rolde, zolang ze nog lekker op de rug blijven liggen kan je ze overal en nergens plat neerleggen en vond ik een wipstoeltje geen meerwaarde hebben.
pi_198333070
Wij hebben hem in het begin heel vaak op het verschoonkussen naast ons op tafel gelegd. Of op het voedingskussen met hoes erom. Een nestje kan uiteraard ook.
Daarna de wipstoel toen hij ging bewegen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:09:51 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_198333130
Even he, maar elk kind is toch weer anders.
Mijn eerste was een regelrechte ramp rond etenstijd - die wilde alleen op schoot gewiebeld worden. Ik at vaak met baby in draagdoek, of koud.
De tweede was niet veel beter maar de derde joh, die zit gewoon elke avond gezellig aan tafel bij ons in zijn newbornsetje.
Natuurlijk is plat liggen beter, maar ik geloof echt niet dat een baby van twee keer per dag een half uurtje in zo'n zitje een vergroeid lichaam krijgt.
disclaimer
  vrijdag 5 maart 2021 @ 10:12:03 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_198333167
oh en ik kook ook vaak met baby bij me in zo'n stoeltje. Vind ik veiliger dan koken met een baby op m'n arm :P
disclaimer
pi_198333590
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:12 schreef SQ het volgende:
oh en ik kook ook vaak met baby bij me in zo'n stoeltje. Vind ik veiliger dan koken met een baby op m'n arm :P
Dit :D

En mijn eerste zat prinsheerlijk in de newbornset tijdens het eten :P geen idee nog wat die tweede gaat doen, want die zit nog opgehokt :') ik vind het zelf een uitkomst hoor, zo'n newbornset. Maar het is ook gewoon heel persoonlijk :)
pi_198351284
Haha, fijn om al ervaringen te lezen van mama's die iets meer meegemaakt hebben. 😂 Wel goed om te weten dat het ook regelmatig voorkomt dat in een seat liggen niet zo prettig is. Misschien zie ik het ook nog wat te rooskleurig in. 🤪 Mijn twee neefjes zaten altijd lekker rustig in de newborn set of in een wipstoeltje tijdens het eten, maar het is natuurlijk niet altijd zaligmakend.

Ach, mag ik hem ook een beetje op de hormonentour gooien voor het feit dat ik graag een Tripp Trapp wil en hem ook al wil kunnen gebruiken voor de eerste maanden? 🤭 Misschien is het inderdaad een overbodige aankoop straks, maar ja. 🤪
pi_198351441
Ik kreeg de newborn set voor mijn babyshower. Lily heeft er enkel in gezeten tijdens het eten, want die wilde ik alleen maar bij ons zijn. Ik ben blij dat we hem hebben. De tweede krijgt ook zijn eigen triptrap.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_198351444
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 08:40 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Ach, mag ik hem ook een beetje op de hormonentour gooien voor het feit dat ik graag een Tripp Trapp wil en hem ook al wil kunnen gebruiken voor de eerste maanden? 🤭 Misschien is het inderdaad een overbodige aankoop straks, maar ja. 🤪
Prima excuus :D Het newbornset is volgens mij prima door te verkopen dus 2ehands kan je er geen buil aan vallen en als je het fijner vind kan je met dat argument de nieuwprijs vast ook goedpraten.

Overbodige aankopen heb je bij een baby altijd wel denk ik. Elk kind is immers anders en elke ouder ook en en dat is vooraf lastig in te schatten. De Tripp Trapp zelf zal sowieso niet overbodig zijn.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 10:32:03 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_198352429
Hier twee tweedehands tripptrapps en voor mijn tweede ook tweedehands een newbornset gekocht. Had ik voor de eerste al moeten doen want zij wou ook altijd bij ons zijn tijdens het eten.

Ik vond die newbornset geweldig, heb m daarna nog uitgeleend en uiteindelijk ook weer verkocht. Echt niet twijfelen hoor, die dingen zijn geweldig. En is heus niet geschikt voor lange zit, maar je eet minstens 3x per dag, dus voor al die momenten vond ik het ideaal!
pi_198352616
Wij hebben ook een Tripp trapp met newbornset en wij zijn er heel blij mee. Ze zit er sowieso tijdens het eten in, maar soms ook een half uurtje tijdens het koken, dat is vlak na een voeding en plat neerleggen is dan nooit zo'n goed idee.
  zaterdag 6 maart 2021 @ 13:33:03 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_198354859
Haha ja, prima door te verkopen allemaal. Toen ik zag wat tweedehands cosleepers deden op marktplaats heb ik ook direct zonder twijfelen een nieuwe besteld :')
Wel jammer dat ik dat niet bij baby 1 al deed zeg, wat had dat me veel lamme armen en slechte nachten bespaard :@
disclaimer
  Moderator zaterdag 6 maart 2021 @ 15:36:03 #179
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198356709
Het verschilt inderdaad heel erg per kind denk ik. Aapie heeft bijvoorbeeld niks met de wipper, hij heeft er totaal denk ik zo’n tien minuten in gezeten zonder te piepen :') Gelukkig kregen we deze tweedehands van vrienden.

Tijdens het eten ligt hij op een Voedingskussen naast ons maar eerlijkheidshalve eten wij dus nog steeds op de bank :@ nu hij 4 maanden is en aan de oefenhapjes mag hebben wij een stoel gekocht, de Cybex Lemo. We hebben niet het newborn opzetstuk gekocht voor die 2 maanden maar kan me voorstellen dat dit handig is als je wel aan tafel eet of zoals SQ bij je neerzet in de keuken tijdens het koken.

Oefenhapjes gaan hier gewoon op schoot aangezien hij nog niet zelfstandig in de stoel kan zitten.

En als jouw hormonen die stoel willen met newborn set gewoon doen, daar heb je hormonen voor })
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:47:36 #180
171422 LadyBlack
paint it black
pi_198356901
Zo zaten wij met onze dochter ook hoor MaJo. Op de bank eten en baby tussen ons in of op schoot.

Maar toen broertje kwam zaten we met haar natuurlijk 4x per dag ofzo aan tafel voor maaltijden en fruit. En dan is het wel zo handig om baby erbij te hebben en toch je handen vrij voor boterham smeren / fruit snijden / snot vegen / voeren, you name it :')
  zaterdag 6 maart 2021 @ 15:48:54 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_198356940
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 13:33 schreef SQ het volgende:
Haha ja, prima door te verkopen allemaal. Toen ik zag wat tweedehands cosleepers deden op marktplaats heb ik ook direct zonder twijfelen een nieuwe besteld :')
Wel jammer dat ik dat niet bij baby 1 al deed zeg, wat had dat me veel lamme armen en slechte nachten bespaard :@
Hier was dat bij #1 goed bevallen denk ik, maar #2 vond dat veel te ver weg van mij. Die wenste met zn neus in mijn borst of in mijn oksel te slapen :') O+

Dus gulliver zijkant er gauw weer op gezet en weer als ledikant op zn eigen kamer geplaatst. Waar ie ook zelden in sliep oO<
pi_198375803
OK, ik ben overtuigd, ik ga gewoon een Tripp Trapp en newborn set erdoorheen stemmen. :D En mocht het niet tweedehands lukken (ook via Fok! vraag uitgezet), dan gewoon de nieuwprijs betalen.

Mozeswiegjes, ledikantjes en co-sleepers, met welke hebben jullie goede ervaringen? Wij hebben een Ikea Malm en ik zou de baby graag het eerste half jaar bij ons op de kamer willen, want de kinderkamer is straks boven en wij slapen beneden. Ik wil ook borstvoeding geven als het lukt en kan. Is er een co-sleeper die fijn is en die aan een Malm kan, zowel met als zonder klossen eronder?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 7 maart 2021 @ 16:39:56 #183
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_198377668
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 15:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
OK, ik ben overtuigd, ik ga gewoon een Tripp Trapp en newborn set erdoorheen stemmen. :D En mocht het niet tweedehands lukken (ook via Fok! vraag uitgezet), dan gewoon de nieuwprijs betalen.

Mozeswiegjes, ledikantjes en co-sleepers, met welke hebben jullie goede ervaringen? Wij hebben een Ikea Malm en ik zou de baby graag het eerste half jaar bij ons op de kamer willen, want de kinderkamer is straks boven en wij slapen beneden. Ik wil ook borstvoeding geven als het lukt en kan. Is er een co-sleeper die fijn is en die aan een Malm kan, zowel met als zonder klossen eronder?
Ik heb nog een chicco next 2 me Magic staan, mag verkocht worden.

Foto van internet kan op verzoek een maken.

Wat ik hier heel fijn aan vond is dat het bedje in hoogte verstelbaar is
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_198411785
Tot hoe oud drinken baby’s eigenlijk uit een fles en vanaf hoe oud kun je over op een tuitbeker/iets anders? Want als je met een jaar over gaat op koemelk kunnen ze dat uit iets anders drinken dan een fles toch?
pi_198411867
Ik weet niet meer hoe ik dat bij Noor deed. Volgens mij combineerde ik, want kreeg nog tot vrij laat een avondfles.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 16:33:06 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198412214
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:01 schreef Smart_ass het volgende:
Tot hoe oud drinken baby’s eigenlijk uit een fles en vanaf hoe oud kun je over op een tuitbeker/iets anders? Want als je met een jaar over gaat op koemelk kunnen ze dat uit iets anders drinken dan een fles toch?
Wij hebben altijd gedaan: babymelk uit borst of fles, al het andere drinken uit een ander soort beker.

Behalve voor het slapen, realiseer ik me nu al typend, beide kinderen hebben nog jarenlang voor het slapen een fles koemelk gewild.

Maar zodra je wat anders gaat aanbieden dan borst- of kunstvoeding, zou ik dat dus in een beker doen.
KuikenGuppy
  dinsdag 9 maart 2021 @ 17:27:25 #187
319308 Tink89
To live is to dance
pi_198412934
Prul heeft alle moeder- en poedermelk uit de borst of fles gehad en water, thee en haverdrink uit een gewone of een 360 graden beker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_198413336
Zo ben ik van plan het ook te gaan doen ja :Y .
Een snelle google zoekopdracht leert me dat je al kunt oefenen met drinken uit een normale beker vanaf 6 maanden dus daar gaan we binnenkort maar mee beginnen dan.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 19:12:38 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198414384
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 16:01 schreef Smart_ass het volgende:
Tot hoe oud drinken baby’s eigenlijk uit een fles en vanaf hoe oud kun je over op een tuitbeker/iets anders? Want als je met een jaar over gaat op koemelk kunnen ze dat uit iets anders drinken dan een fles toch?
Hier 16mnd en al enige tijd geen avond/slaapfles meer.
In de ochtend en middag krijgt hij melk uit zijn fles. We proberen weleens een open beker, maar dat gaat wisselend.
Z'n munchkin had hij rond de 7/8 maanden door volgens mij. Dus daarvoor hebben we kort een tuitbeker gebruikt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_198427431
Melk uit mijn boobs, al het andere drinken (in 99% van de gevallen water) vanaf het begin uit een open bekertje (aanvankelijk shotglaasjes, want hele kleine knuistjes :)), daarmee ruim voor z'n eerste verjaardag begonnen - meteen toen -ie stevig rechtop kon zitten.
Let me see you stripped down to the bone
pi_198427478
Oh, en wij hadden de eerste maanden een mozeswiegje wegens de handige verplaatsbaarheid ervan: als wij beneden waren sliep de koter daarin in de woonkamer, 's avonds ging -ie makkelijk mee naar boven voor naast ons bed ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_198504416
In het kader van “dingen die je vergeet van je eerste”... Hoe lang zitten die kleine muppets ongeveer in luiers maat 1? Ik heb nu 1 middelgroot pak van de Kruidvat gekocht maar das vast te weinig :') Weet nog wel dat maat 2 langer meeging, maar maat 1....?
Zo bijgekocht hoor, maar ik houd niet van misgrijpen.
Dit, dat, alles.
pi_198504813
Dat is heel kindafhankelijk. Mijn meiden (2500 & 2700 gram) hebben 6 weken in maat 0 gezeten, en daarna een week of 5 maat 1. Mijn oudste (4500 gram) heeft een maand in 1 gezeten. Plus dat ze de luiers aan het begin veel sneller verbruiken, zeker als je bij elk mini-plasje verschoont. Als de winkel in de buurt zit zou ik voor 3 a 4 pakken gaan, omruilen voor een grotere maat doen ze sowieso nooit moeilijk over (als hij nog dicht zit). Maar overstappen op maat 2 kan ook al heel snel.

En let op, het verschilt ook per merk heel erg tot welk gewicht ze gaan. De ene maat 1 kun je langer gebruiken dan de andere. Wij hadden bij de meiden Kruidvat maat 0, 1 en 2, daarna Etos en bij de oudste alles Etos. Pampers valt kleiner dacht ik.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  maandag 15 maart 2021 @ 06:56:37 #194
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_198506059
Je grijpt toch niet mis als je een nieuw pak koopt als het huidige pak voor 3/4 op is?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  Moderator maandag 15 maart 2021 @ 07:12:57 #195
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_198506127
Aapie heeft nog best een aantal weken in maat 1 gezeten. Ik weet nog dat de kraamverzorgster zei dat ik meteen maat 2 kon kopen maar dat heeft nog zeker een maand ongeopend gelegen. Ik denk dat hij het 6 weken gedragen heeft.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_198506154
Mijn dochter heeft nog weken in mt 0 gezeten. Zou als baby met normaal gewicht geboren worden maar was onverwacht erg licht. Voor een volgende zorg ik er in ieder geval voor dat ik die maat ook meerdere pakken in huis heb. Bij Kruidvat mag je indd kosteloos ruilen voor grotere maat.
  maandag 15 maart 2021 @ 08:46:35 #197
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198506959
Onze zoon woog 3655 en heeft echt een tijdje 0 (Pampers en daarna Kruidvat) aan gehad. Ging prima inclusief het vele BV poepen :')
Hij was vrij smal bij de heupen, dus dat scheelt ook wel denk ik.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 15 maart 2021 @ 09:00:53 #198
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_198507160
Toen onze oudste voor het eerst naar het kdv ging (met 4,5 maand), vroeg ik of ze daar ook luiers maat 1 hadden. Nee dus, want het kwam nooit voor dat baby's die maat nog droegen als ze naar het kdv gingen. Oudste was dus extreem smal (prematuur, maar is ook zijn bouw zit nog steeds geen vet aan 8 jaar later). Ze kúnnen dus heel lang in die maat zitten ;)
  maandag 15 maart 2021 @ 09:17:45 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_198507367
mijn baby verzoop na zijn geboorte in maat 1, dus toen nog een paar pakken maat 0 gekocht. (mijn tweede groeide binnen een week al uit maat 1, voor de beeldvorming).
Hij zat denk ik met 12 weken in maat 3 uiteindelijk. _O- en gaat nu rap over naar maat 4.


Ik zou maat 1 voor maximaal een maand in huis halen, daarna kun je altijd evalueren toch? En leg alvast een pak klaar in maat 2 - gebruiken ga je ze toch wel ;)
disclaimer
  dinsdag 16 maart 2021 @ 15:32:40 #200
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198530797
quote:
1s.gif Op zondag 14 maart 2021 22:49 schreef Philomijn het volgende:
In het kader van “dingen die je vergeet van je eerste”... Hoe lang zitten die kleine muppets ongeveer in luiers maat 1? Ik heb nu 1 middelgroot pak van de Kruidvat gekocht maar das vast te weinig :') Weet nog wel dat maat 2 langer meeging, maar maat 1....?
Zo bijgekocht hoor, maar ik houd niet van misgrijpen.
Kruidvat kan je ongeopend ruilen tegen een grotere maat. Hoef je geen bon voor te laten zien. Je kan dus niet miskopen. ;)

Zielie deed een week of 2 met maat 1. Ze ging echt van maat 0 naar maat 2. Nu zit ze al een hele poos in maat 3.
Protège moi de mes désirs.
pi_198579136
Thanks voor alle adviezen! Ik koop nog wel een pak maat 1 en als mevrouw heel petit is dan moet mijn man maar alsnog naar de kruidvat voor maat 0 ^O^ En maat 2 kan sowieso idd, dat wist ik nog wel :P

@Mariposas Vorige keer moest m’n man echt voor m’n gevoel elke dag in de kraamweek de deur uit om spullen in huis te halen. Meer kraamverband (ging sneller dan ik dacht), tepelhoedjes, flesjes, kunstvoeding, eehhh een kolf huren, een kolf kopen enz. Ik werd er helemaal onrustig van, omdat ik ook steeds instructies moest geven en het toen ook nog eens hemelvaart/zondag was en de boel dicht was. Nu wil ik bij wijze van spreken de hele kraamweek/2 weken de deur niet uit hoeven (of nou ja, man) of als er een apocalyps uitbreekt ofzo. :P Geeft deze nestelende zwangere rust.
Dit, dat, alles.
pi_198687585
Vraagje voor de mensen met wasbare luiers: Wij gebruiken wegwerpluiers maar nou overweeg ik om een wasbare zwemluier te kopen. Is één genoeg voor maximaal een paar uurtjes zwemmen? En is ie dan de volgende dag weer droog?

We zwemmen eigenlijk nooit (Corona) en thuis kan ie gewoon naakt in zijn badje, dit is puur voor op de camping of eventueel toekomstig babyzwemmen.
pi_198687968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:03 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje voor de mensen met wasbare luiers: Wij gebruiken wegwerpluiers maar nou overweeg ik om een wasbare zwemluier te kopen. Is één genoeg voor maximaal een paar uurtjes zwemmen? En is ie dan de volgende dag weer droog?

We zwemmen eigenlijk nooit (Corona) en thuis kan ie gewoon naakt in zijn badje, dit is puur voor op de camping of eventueel toekomstig babyzwemmen.
Ik heb er zekerheidshalve 2, vanwege drogen en een stel-dat poepen. Maar ze zijn wel snel droog inderdaad. Ze houden net zoals de wegwerp-zwemluiers alleen poep tegen.
pi_198689331
De zwemluier die L heeft droogt net zo snel als een zwempak/zwembroek dus dat is super snel droog.
Een 2e zwemluier als backup is wel handig. Ik heb een paar gekregen wegwerp zwemluier in de tas zitten maar nog niet nodig gehad (wel uitgedeeld, iedereen vergeet wel eens iets bij babyzwemmen :) )

Als de zwembaden weer open zijn moet ik wel even checken of alles nog past.
pi_198689362
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:03 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje voor de mensen met wasbare luiers: Wij gebruiken wegwerpluiers maar nou overweeg ik om een wasbare zwemluier te kopen. Is één genoeg voor maximaal een paar uurtjes zwemmen? En is ie dan de volgende dag weer droog?

We zwemmen eigenlijk nooit (Corona) en thuis kan ie gewoon naakt in zijn badje, dit is puur voor op de camping of eventueel toekomstig babyzwemmen.
Ja joh!
Neem een reserve wegwerp mee voor de kaksituaties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_198689527
Thanks. Welke hebben jullie?
pi_198690311
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:00 schreef B.ertha het volgende:
Thanks. Welke hebben jullie?
https://kidzstore.eu/prod(...)wExqolRoCFn4QAvD_BwE

Deze en van hetzelfde model nog een ander patroontje.
pi_198690346
quote:
17s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

https://kidzstore.eu/prod(...)wExqolRoCFn4QAvD_BwE

Deze en van hetzelfde model nog een ander patroontje.
Oh die had ik ook op het oog O+
pi_198690525
Haha die hebben wij ook :D en nog eentje met citroenen geloof ik.
pi_198691614
Goed plan! Wasbare zwemluiers zijn zoooo logisch. Nog nooit wegwerp gebruikt daarvoor. Dat is nou echt zonde

https://www.nappys.nl/zwemluiers Hier zitten ook toffe tussen O+
  Miss 200.000.000! vrijdag 26 maart 2021 @ 10:10:56 #211
367000 roos94
pi_198696832
Vanaf wanneer realiseren babies dat ze niet kunnen ademen en veranderen van positie? Mijn dochter kan zich in haar slaap helemaal met haar neus in mijn borst begraven en soms heb ik het niet direct door maar ze kan dan onmogelijk genoeg zuurstof krijgen. Toch reageert ze niet ze slaapt gewoon verder. Doodeng en levensgevaarlijk
pi_198698748
Ik kan je het juiste antwoord denk ik niet helemaal geven @roos94, maar ik weet wel dat mijn vk, die tevens lk is, verteld heeft dat baby’s tijdens de borstvoeding ook vaak van onder hun neusvleugeltjes ademen. Dus dan lijkt het alsof ze heeeelemaal in die borst begraven zijn, maar ademen ze dus via de zijkanten van hun neus. Misschien doet jouw dochter dat ook?
Dit, dat, alles.
pi_198699482
Safe sleeping is een erg belangrijk onderwerp. Geen zooi in bed want die kleintjes kunnen er inderdaad letterlijk door stikken.
pi_198704822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:19 schreef aeaeae het volgende:
Safe sleeping is een erg belangrijk onderwerp. Geen zooi in bed want die kleintjes kunnen er inderdaad letterlijk door stikken.
Inderdaad en ook niet samen slapen om die reden.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 19:59:03 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198704974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:50 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Inderdaad en ook niet samen slapen om die reden.
Je kan prima veilig samen slapen wanneer je je aan de richtlijnen houdt.
Protège moi de mes désirs.
pi_198729444
Wij hebben gisteren onder andere dekentjes gekocht voor onze aankomende mei/juni baby.
Het is een wat dunnere deken en een wat dikkere deken (4 seizoenen). Bij thuiskomt bleek dat de 4 seizoenen deken een Tog waarde van 2 heeft. Dit lijkt me dus sowieso geen vier seizoenen deken, maar ik vraag me af of deze deken ook voor de winter niet te dik is?
De andere deken blijkt een Tog waarde van 1 te hebben.

Is het verstandig om de deken te houden of om toch te wisselen?
We hebben boven dubbel glas, dus erg koud op de kamers wordt het niet. Het was een redelijk dure deken, dus zonde als we er straks niks mee doen.
  zondag 28 maart 2021 @ 12:01:17 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_198729892
Wat is "redelijk duur"? (Even voor mijn beeldvorming)

Ik heb babies die graag warm liggen, de mijne ligt nu ook in romper, pyjama, slaapzak, en dan nog 2 dunne dekens er over :') dus het verschilt ook per kind.
disclaimer
pi_198730499
Het is de deken van Jollein, rond de 50 euro. Prima als we hem gebruiken, maar zonde als we er niks mee doen én een nieuwe deken moeten kopen.

Oja die ligt dan ook behoorlijk warm inderdaad. Nu twijfel ik om hem wel te houden (voor de winter) maar er toch nog een dunnere deken bij te doen.
  zondag 28 maart 2021 @ 12:41:25 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198730517
Laagjes kan nooit kwaad toch? Je kan altijd je baby warmer aankleden. En ik heb in praktijk nooit een dikke deken gebruikt met mijn juli-baby want in de winter lag hij in een wollen slaapzak.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198730587
Ik heb destijds met Timo's geboorte een wat dunnere en een dikke deken gekocht, die dikke ligt hier nog ongebruikt in de kast. Het ligt dus ook heel erg aan je kind, die van mij slapen allebei liever in een dikke slaapzak zonder iets erover..
pi_198731393
Lastige is dat je vooraf niet weet of het een koukleum of een warmbloedige baby is en dekens gebruik je wel direct. Ik had mijn pasgeboren mei-baby de eerste weken warm aangekleed met kruiken onder laken + dubbelgevouwen wollen deken + zomerdeken liggen. Ik was heel blij met de dikke dekens in huis maar als die van jou warmbloedig blijkt te zijn dan zal je de dikke deken minder of zelfs helemaal niet gebruiken, daar valt nu nog weinig zinnigs over te zeggen.
pi_198733427
Wij hebben nooit dekens gebruikt, dat kan dus ook :+ .

Hier ligt ze alleen in een slaapzak. Maar je kunt altijd in laagjes werken zoals eerder geopperd ja.
  zondag 28 maart 2021 @ 19:49:42 #223
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198739969
Wij hebben, oktober baby 2019, alleen het wiegdekentje gebruikt. Ledikant deken hebben we ook, maar nooit gebruikt. Hij slaapt in een Puckababy slaapzak.

Persoonlijk zou ik m'n geld eerder steken in een 4 seizoenen slaapzak dan in een deken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199060603
Ok, ik ben er helemaal klaar mee! Luiers :(

Ik ben dus al 8 jaar groot fan van de Kruidvatluiers. Stinken niet, perfecte pasvorm voor mijn scharminkels, prima prijs en bijna geen doorlekkers. Totdat de Kruidvat de luiers aanpaste.
Minstens drie doorlekkers per week! Ze hebben weer een tijdje de oude pasvorm in het assortiment gehad, maar die zijn hier nu ook niet meer te vinden.

Afgelopen week heb ik minstens 1x per dag een doorlekker ondanks dat mijn dame het zelf ook al aangeeft. Dus ik zoek nu toch echt iets anders (voor het laatste half jaar gok ik).
Wie heeft de tip? Ze heeft nu maatje 5 bij Kruidvat.
Eisen: niet stinkend, gemakkelijk verkrijgbaar en het liefst betaalbaar?
pi_199061040
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:32 schreef Loj het volgende:
Ok, ik ben er helemaal klaar mee! Luiers :(

Ik ben dus al 8 jaar groot fan van de Kruidvatluiers. Stinken niet, perfecte pasvorm voor mijn scharminkels, prima prijs en bijna geen doorlekkers. Totdat de Kruidvat de luiers aanpaste.
Minstens drie doorlekkers per week! Ze hebben weer een tijdje de oude pasvorm in het assortiment gehad, maar die zijn hier nu ook niet meer te vinden.

Afgelopen week heb ik minstens 1x per dag een doorlekker ondanks dat mijn dame het zelf ook al aangeeft. Dus ik zoek nu toch echt iets anders (voor het laatste half jaar gok ik).
Wie heeft de tip? Ze heeft nu maatje 5 bij Kruidvat.
Eisen: niet stinkend, gemakkelijk verkrijgbaar en het liefst betaalbaar?
Na meerdere doorlekkers én opengaande bovenrand (en dus met pies gevulde gelei-korreltjes everywhere) met Kruidvat luiers, de stap terug gemaakt naar Pampers Premium Protection. Duurder dan Kruidvat, maar altijd wel ergens in de aanbieding voor 26 cent per luier. Bij allebei de merken maat 5. Maar ik heb een zoon, en jij een dochter. Mijn zoon past prima in maat 86 jogdenim broeken van HEMA en is 2jr1mnd, 87 cm en 12,5 kg
pi_199061116
Ik ben altijd erg tevreden geweest over Etos. Die hadden ook maat 5+, dat zou ook al moeten schelen. Ik heb eigenlijk nooit doorlekkers gehad overdag (wel s nachts, maar daarbij hielpen andere merken ook niet).

Ze zijn ook bijna om de week in de aanbieding, incidenteel 1+1 gratis (2x per jaar ofzo), maar vaak 2e halve prijs of 4 voor ¤20. Normaal zijn ze ¤6,99 voor een gewoon pak.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  zondag 18 april 2021 @ 19:56:45 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199061152
Hier na de wissel van de kruidvat groot fan van de luiers van de AH. Voor meisje met 86/92 dat 's nachts doorslaapt van 7 tot 7 en daarmee nooit doorlekt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 18 april 2021 @ 20:09:14 #228
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_199061383
Mijn ervaring met luiers is dat het altijd zo persoonlijk is. De een zweert bijvoorbeeld bij Trekpleister, de ander vindt die vreselijk. Ik ben totaal niet merktrouw, ik vind dan ook alle luiers echt prima. Alleen de Lidl luiers was ik niet kapot van, die werden heel zwaar onderaan. Ik hoor mensen wel eens over luiers die stinken, maar anders dan een poepluier vind ik een natte luier echt nooit stinken. :?
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 18 april 2021 @ 20:15:13 #229
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199061484
Ik had niet eens door dat de Kruidvat luiers veranderd zijn :')
Resistance is futile.
  zondag 18 april 2021 @ 20:39:32 #230
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199061952
Wij zijn over op de nappy pants van pampers, enige wat niet doorlekt.
En dan 1 maat omhoog dan aanbevolen gewicht/maatverhouding op het pak en in de nacht 2.
Overdags komt dat uit op maat 6 en voor de nacht een 7 (bestel ik online).
Wat ook helpt is een boxertje over de luier.

Het lijkt in het begin misschien duurder, maar wij hadden soms wel 2x doorlekken in een nacht :') dan vlieg je er ook door.
pi_199061956
Volgens mij is dat ook al een tijdje :P
pi_199062051
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:09 schreef Mariposas het volgende:
Mijn ervaring met luiers is dat het altijd zo persoonlijk is. De een zweert bijvoorbeeld bij Trekpleister, de ander vindt die vreselijk. Ik ben totaal niet merktrouw, ik vind dan ook alle luiers echt prima. Alleen de Lidl luiers was ik niet kapot van, die werden heel zwaar onderaan. Ik hoor mensen wel eens over luiers die stinken, maar anders dan een poepluier vind ik een natte luier echt nooit stinken. :?
Wij gebruiken pampers pure (volgens mij heet dat pampers harmonie tegenwoordig) en hebben daar goede ervaringen mee, maar heel af en toe vind ik dat er wel een vreemd luchtje aan de luiers zelf zit (als ze ongebruikt zijn nog). Misschien dat mensen dat bedoelen? Ze zijn overigens hypo-allergeen en gemaakt zonder lotion en parfum etc dus misschien daarom juist :P.
  zondag 18 april 2021 @ 20:53:40 #233
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_199062152
Over die Kruidvat luiers: sinds januari 2019 hadden ze 2 soorten: de oorspronkelijke (droog en vertrouwd) en een nieuwe: droog en flexibel. De droog en vertrouwd is sinds 2021 niet meer in productie. De voorraden maken ze gewoon op dus gaat er geleidelijk uit.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 18 april 2021 @ 20:58:22 #234
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_199062225
Wij hebben (gelukkig) amper problemen gehad met Kruidvat luiers, dus die gebruiken we. Ik vond ze, in het begin, ook fijner dan Pampers.
Ook hebben we in Duitsland regelmatig Babylove luiers gekocht en zijn onze favoriet. Maar we zijn al enige tijd door de voorraad heen haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 18 april 2021 @ 20:58:58 #235
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199062237
Echt jammer. Ik was nogal fan van de oude soort. Zal de nieuwe een kans geven maar bij Jacob bevielen die echt wel minder goed. Daar zijn we geëindigd met de luierbroekjes van de AH trouwens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 18 april 2021 @ 21:36:07 #236
269689 crew  Viv
pi_199062806
quote:
1s.gif Op zondag 18 april 2021 20:53 schreef Mariposas het volgende:
Over die Kruidvat luiers: sinds januari 2019 hadden ze 2 soorten: de oorspronkelijke (droog en vertrouwd) en een nieuwe: droog en flexibel. De droog en vertrouwd is sinds 2021 niet meer in productie. De voorraden maken ze gewoon op dus gaat er geleidelijk uit.
Niet helemaal. :P Eigenlijk werd per januari 2019 alleen nog de nieuwe variant geleverd. Dat leverde echter zo enorm veel klachten op, dat ze na een aantal weken de oude variant toch weer op de markt hebben gebracht, als droog en vertrouwd.

Het verschil is het absorptievermogen, zie hier een vergelijkende test:
https://www.madebymalou.n(...)-lek-als-een-mandje/

Met name deze foto heeft mij ervan overtuigd nooit die nieuwe variant te kopen. :X

  Moderator zondag 18 april 2021 @ 21:36:36 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199062820
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 20:09 schreef Mariposas het volgende:
Mijn ervaring met luiers is dat het altijd zo persoonlijk is. De een zweert bijvoorbeeld bij Trekpleister, de ander vindt die vreselijk. Ik ben totaal niet merktrouw, ik vind dan ook alle luiers echt prima. Alleen de Lidl luiers was ik niet kapot van, die werden heel zwaar onderaan. Ik hoor mensen wel eens over luiers die stinken, maar anders dan een poepluier vind ik een natte luier echt nooit stinken. :?
Ik ben ook totaal niet merkvast, ik kijk wat er in de aanbieding is :D De laatste tijd is dat vaak Pampers maar we hebben ook Kruidvat, Zwitsal en Bon Bébé gehad. Nu de laatste tijd Pampers (alle 3 de soorten) en ik heb het gevoel dat de Baby Dry beter plas opvangt en we hier minder kakjepakjes mee hebben dan bij Premium Protection. Mijn man vindt Premium Protection echter weer een fijnere pasvorm hebben dus zelfs in 1 huishouden kan dat al verschillen :+ Nu weer de Harmonie in de aanbieding gekocht, die zijn wel heel fijn O+ Alleen niet te betalen als ze niet in de aanbieding zijn (50 cent per luier! :X)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 18 april 2021 @ 21:48:51 #238
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199063048
Wij gebruiken Pampers Premium Protection en Kruidvat, over beiden erg tevreden.

Bij U. wel eens AH Beregoed, Jumbo en Etos geprobeerd maar snel weer terug gegaan naar Pampers of Kruidvat. Die drie stoken heel erg en lekten heel vaak door.
Protège moi de mes désirs.
pi_199063497
Ik vond pampers altijd stinken, maarja dat is een ervaring van 8 jaar geleden ;)
Maar ik ga dan pampers en AH eens proberen.

Ik was inderdaad ook een van de mensen die bij de Kruidvat heeft geklaagd in 2019. Het blijft trouwens een rare zet van ze, zelfs het kdv klaagt over de “nieuwe” Kruidvatluiers.

En luiers is inderdaad heel erg persoonlijk, maar ik weet dat de oude Kruidvatluiers nogal populair waren dus hoopte op (en heb gekregen) wat reacties van oud Kruidvat fans :)
pi_199063555
Ik vind pampers nog steeds stinken. Als ik L van de peuterspeelzaal ophaal kan ik ruiken of hij daar verschoont is (en dus pampers aan heeft gekregen).

Ik vond de oude kruidvatluiers ook veel fijner, gebruiken nu lidl maar dat is meer omdat het makkelijk meeneemt bij de boodschappen en zoveel wegwerpluiers gebruiken we niet.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 18 april 2021 @ 22:19:31 #241
269689 crew  Viv
pi_199063597
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:12 schreef Loj het volgende:
Het blijft trouwens een rare zet van ze, zelfs het kdv klaagt over de “nieuwe” Kruidvatluiers.
Bizar inderdaad, een goed product om zeep helpen. :N Misschien is het nu goedkoper te produceren? Er zitten in ieder geval minder van die absorberende korrels in. Of hopen ze dat men nu vaker verschoont (en dus meer luiers koopt) tegen het doorlekken? :X
pi_199065364
Inderdaad, wij stopten ook met Kruidvat luierbroekjes nadat deze waren vernieuwd.
Ik ben toen overgestapt op AH huismerk. Ging prima. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 19-04-2021 09:50:52 ]
  Moderator maandag 19 april 2021 @ 07:51:40 #243
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199065560
Eigenlijk nooit echt gelet op stinkende luiers, het is me nooit zo opgevallen. Maar het valt me nu wel op dat de Baby Dry van Pampers wel veel meer naar plas stinken dan de PP/Harmonie :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_199065649
Bumblies vonden wij ook een prima alternatief 2 jaar geleden, ik weet niet of die nu nog zo goed zijn. Wij zweren ook al 9 jaar bij de oude Kruidvatluiers. Pampers vond ik stinken en klammig!
  maandag 19 april 2021 @ 08:53:12 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_199066026
Luiervoorkeur opsomtopic O+
disclaimer
pi_199066508
Zijn jullie baby's nog niet zindelijk dan? :P


Ik zag laatst deze video ik vond het wel interessant.


  Miss 200.000.000! maandag 19 april 2021 @ 11:45:54 #247
367000 roos94
pi_199068066
Hier groot fan van Woezel en Pip etos luiers. Goedkoop en werken als een tierelier
  maandag 19 april 2021 @ 15:26:10 #248
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199070995
Ah luiers opsommen!

Wasbaar *O* nooit spuitluiers *O*

Zonder wasbaar op vakantie, iedere luier tot in de nek. Tot zo ver minder wassen op vakantie :|W

Plus! Nul stank! Je moet je best doen poep luiers niet te missen soms :D
  maandag 19 april 2021 @ 15:28:40 #249
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_199071025
quote:
1s.gif Op maandag 19 april 2021 15:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ah luiers opsommen!

Wasbaar *O* nooit spuitluiers *O*

Zonder wasbaar op vakantie, iedere luier tot in de nek. Tot zo ver minder wassen op vakantie :|W

Plus! Nul stank! Je moet je best doen poep luiers niet te missen soms :D
Ik denk dat ook dat heel persoonlijk is, want ik was helemaal niet zo enthousiast over wasbaar. Net zoals wegwerpluiers heb je daar verschillen in.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 23 april 2021 @ 17:08:49 #250
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199126268
Ik zocht vandaag hier in Engeland naar een zon lotion voor babies. Maar kon niet een specifieke babyversie vinden tussen Nivea. Dus kocht ik de Nivea Kids 50+ (4 sterren). Achteraf op Google zie ik dat Nivea wel een baby versie heeft. Kan ik deze gewoon wel gebruiken (mijn zoon is nu 11 weken)?

En uiteraard hebben we hem niet in directe zon, plus hij heeft een hoedje :D
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:11:16 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_199127691
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 17:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik zocht vandaag hier in Engeland naar een zon lotion voor babies. Maar kon niet een specifieke babyversie vinden tussen Nivea. Dus kocht ik de Nivea Kids 50+ (4 sterren). Achteraf op Google zie ik dat Nivea wel een baby versie heeft. Kan ik deze gewoon wel gebruiken (mijn zoon is nu 11 weken)?

En uiteraard hebben we hem niet in directe zon, plus hij heeft een hoedje :D
Tuurlijk kan dat, vaak is het vooral een kwestie van ander parfum volgens mij. Je merkt snel genoeg of hij er op reageert, maar meestal gaat het goed. Ik heb nooit speciale baby-zonnebrand gekocht.
disclaimer
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 00:19:36 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199132228
Zonnebrand is een goeie ja! Als Aapie net zo’n gevoelig huidje heeft als ik verbrand hij al wanneer hij alleen maar aan de zon denkt :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 24 april 2021 @ 05:04:44 #253
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199133165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:19 schreef MaJo het volgende:
Zonnebrand is een goeie ja! Als Aapie net zo’n gevoelig huidje heeft als ik verbrand hij al wanneer hij alleen maar aan de zon denkt :X
Precies waarom ik er ineens aan dacht! Haha! Het is al een week heerlijk weer hier in Engeland en ben vaak buiten geweest. En kreeg nu al lichte zonne allergie op mijn armen!!! En dat is alleen van armen in de zon door de kinderwagen te duwen! Heb ook maar een nieuwe fles voor onszelf ook gekocht, haha!
  Miss 200.000.000! dinsdag 27 april 2021 @ 20:30:39 #254
367000 roos94
pi_199183753
Hoe waren jullie babys met slapen rond de 5 maanden?

Hier is echt nog steeds ellende. Iedere nacht minstens 5 x eruit, soms wel 10 keer dan wordt ze gewoon elk half uur wakker
  dinsdag 27 april 2021 @ 20:54:43 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_199184117
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:30 schreef roos94 het volgende:
Hoe waren jullie babys met slapen rond de 5 maanden?

Hier is echt nog steeds ellende. Iedere nacht minstens 5 x eruit, soms wel 10 keer dan wordt ze gewoon elk half uur wakker
Hier met bijna 7 maanden nog wel een aantal keer wakker, tussen de 2 en 5 keer ofzo. Om die reden ligt hij dus ook gewoon in mijn bed, ik ga er dus mooi niet zo vaak uit :')
disclaimer
pi_199184521
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:30 schreef roos94 het volgende:
Hoe waren jullie babys met slapen rond de 5 maanden?

Hier is echt nog steeds ellende. Iedere nacht minstens 5 x eruit, soms wel 10 keer dan wordt ze gewoon elk half uur wakker
niet om pessimistisch te doen.. Maar die van ons hield dat vol tot ca 1 jaar.. (maar goed, die groeide ook slecht en bleek uiteindelijk niet tegen melk te kunnen, ook niet dat ik het dronk en hij borstvoeding kreeg. Is nu overigens een prima slapende goed groeiende 6 jarige)
  Miss 200.000.000! dinsdag 27 april 2021 @ 21:16:01 #257
367000 roos94
pi_199184539
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:15 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

niet om pessimistisch te doen.. Maar die van ons hield dat vol tot ca 1 jaar.. (maar goed, die groeide ook slecht en bleek uiteindelijk niet tegen melk te kunnen, ook niet dat ik het dronk en hij borstvoeding kreeg. Is nu overigens een prima slapende goed groeiende 6 jarige)
Hoe trok jij dat?
pi_199185872
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:16 schreef roos94 het volgende:

[..]

Hoe trok jij dat?
niet.. (uiteindelijk mijn baan opgezegd, want op t kdv dronk hij ook geen druppel.. fles van papa deed hij wel..gelukkig helemaal goedgekomen met een veel leukere baan..)
Hopelijk gaat t bij jou een stuk sneller over! Sterkte!
  donderdag 29 april 2021 @ 13:15:55 #259
149959 SQ
snelle trees
pi_199205346
Hoe is de ervaring met samen slapen en later baby weer terug in zijn eigen bed krijgen?
Mijn baby slaapt in de nacht alleen nog maar als hij tegen mij aan ligt, dus we slapen nu altijd samen. Op zich vind ik dat voor nu niet zo'n issue omdat weg van minste weerstand en zo slaap ik zelf ook nog het beste / meeste.
Maarrr mijn andere kinderen waren beiden relatief makkelijk terug hun eigen bed in te krijgen. Deze niet. Zelfs de cosleeper pikt ie niet meer :')

Hoeveel issues moet ik ongeveer in de toekomst gaan verwachten? Kunnen jullie eens wat ervaringen delen? :')
disclaimer
pi_199205383
Wil je alleen succesverhalen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 29 april 2021 @ 13:20:42 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_199205425
Nee hoor, het liefst gewoon ervaringen.
Ik ga er wel bij zeggen dat mijn expliciete doelstelling wel is om hem uiteindelijk in zijn eigen bed te krijgen. Ik lig namelijk altijd in dezelfde verkrampte kuthouding en dat is op de lange termijn echt funest voor mijn oude botten :')
disclaimer
pi_199205675
Ik was het bij de jongste rond 15 maanden helemaal zat. Hij sliep toen maar moeilijk in zijn eigen bed, vooral het wegleggen was een probleem. Toen 2 nachten vrij rigoureus slaaptraining gedaan - hij en ik vonden het allebei vreselijk, maar daarna was het goed en slaapt hij prima in zijn eigen bed.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:26:06 #263
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199206414
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:34 schreef lunapuella het volgende:
Ik was het bij de jongste rond 15 maanden helemaal zat. Hij sliep toen maar moeilijk in zijn eigen bed, vooral het wegleggen was een probleem. Toen 2 nachten vrij rigoureus slaaptraining gedaan - hij en ik vonden het allebei vreselijk, maar daarna was het goed en slaapt hij prima in zijn eigen bed.
Dit ongeveer. Nou hoefde ik niet strak tegen m’n baby aan gelukkig, kon me meestal wel omdraaien. Maar naar eigen bed met 15 mnd vond hij niet leuk want toen haalde ik de nachtvoedingen eraf. Maar het ging ook razendsnel, dat wennen aan de nieuwe situatie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 29 april 2021 @ 14:31:31 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_199206502
Ja nachtvoedingen er af hoeft van mij echt nog niet, dat hebben de andere 2 ook ongeveer een jaar gehad.
Maar ik verlang wel weer naar me gewoon om kunnen draaien ja :')
disclaimer
  donderdag 29 april 2021 @ 14:40:54 #265
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199206674
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:31 schreef SQ het volgende:
Ja nachtvoedingen er af hoeft van mij echt nog niet, dat hebben de andere 2 ook ongeveer een jaar gehad.
Maar ik verlang wel weer naar me gewoon om kunnen draaien ja :')
Dan wordt het een kwestie van ‘sorry baby maar daar is jouw bed’, vrees ik. Wel matige overgangsfase waarschijnlijk. Maar je weet dat alles werkt tot het voor iemand niet meer werkt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 29 april 2021 @ 14:42:51 #266
149959 SQ
snelle trees
pi_199206709
Ja maar ik ben daar toch veel te soft voor. Zodra ik het fysieke contact verbreek gaat ie heel zielig huilen en dan geef ik het al meteen weer op :')

Maar goed, er is dus nog hoop :+
disclaimer
pi_199206779
U. slaapt sinds een paar weken voordat Z. werd geboren naast papa in een coledikant en heeft daar behoorlijk moeite mee. Hij kruipt ‘s nachts vaak over z’n vader heen naar mij. Sommige nachten ook niet, dan roept hij zelf dat hij goed in z’n bed heeft geslapen. Maar vaker niet dan wel, dus.
Geen succesverhaal, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

Maar het is echt kindgebonden. Ik voed Z. op precies dezelfde manier op, en zij heeft dit niet nodig. Niet zo erg als U., in ieder geval.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 29 april 2021 @ 14:50:32 #268
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199206812
Oh ik vergat erbij te zeggen dat Jacob al een jaar in regressie is op dit vlak en afgelopen nacht gewoon naast me lag, gelukkig niet al te strak maar het liefste wel me ergens aanrakend. Dat wordt nog wat straks met een baby erbij.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 29 april 2021 @ 15:14:50 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_199207170
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:50 schreef Lemijn het volgende:
Oh ik vergat erbij te zeggen dat Jacob al een jaar in regressie is op dit vlak en afgelopen nacht gewoon naast me lag, gelukkig niet al te strak maar het liefste wel me ergens aanrakend. Dat wordt nog wat straks met een baby erbij.
Misschien kunnen ze dan wel samen in 1 bed lekker tegen elkaar aan gaan liggen. Kun jij weer draaien O+
disclaimer
pi_199207418
@SQ, Bas heeft tot 6 maanden in de cosleeper tegen mij aan geplakt gelegen. Daarna de nacht in z'n eigen bed gestart om vaak vervolgens ergens halverwege de nacht weer bij ons te belanden. En toen was er een ochtend dat ik wakker werd met ploftetten en Bas had doorgeslapen. Met het krijgen van tanden en kiezen en ander leed lag hij vaak ook bij ons of een van ons op een matras, maar hij slaapt nu al zeker ruim een half jaar goed in zijn eigen bed op een incidentele nacht na.
  donderdag 29 april 2021 @ 15:34:35 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_199207443
Oh ik kan nu al uitkijken naar die eerste doorslaapnacht O+
disclaimer
pi_199230075
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 22:12 schreef Loj het volgende:
Ik vond pampers altijd stinken, maarja dat is een ervaring van 8 jaar geleden ;)
Maar ik ga dan pampers en AH eens proberen.

Ik was inderdaad ook een van de mensen die bij de Kruidvat heeft geklaagd in 2019. Het blijft trouwens een rare zet van ze, zelfs het kdv klaagt over de “nieuwe” Kruidvatluiers.

En luiers is inderdaad heel erg persoonlijk, maar ik weet dat de oude Kruidvatluiers nogal populair waren dus hoopte op (en heb gekregen) wat reacties van oud Kruidvat fans :)
Pampers...
Bleh. Ik vind ze nog steeds stinken. Afgekeurd.
AH
Doorlekkers.... continue.

We gaan maar Etos en bumblies proberen. Gelukkig is kindlief ‘s nachts wel zindelijk (tenminste ik heb iedere ochtend een droge luier), dus dan geen doorlekkers.

En dat is fijn SQ, want ze slaapt nog steeds alleen tussen ons in. Ze begint wel in haar eigen bed maar rond 11 uur wakker en dan alleen nog maar bij ons. Met rond 3 uur een speelkwartiertje. Ik denk maar zo: mijn dramaslaapjongens, slapen nu echt perfect, zonder gedoe ;)
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 14:00:00 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199232152
Is het ook niet een kwestie van hoe langer het kind bij je slaapt hoe moeilijker het is om het uiteindelijk op een eigen kamer te laten slapen? Ik was van plan om Aapie veel langer bij ons te slapen maar met 4 maanden groeide hij uit zijn wieg dus toen hebben we hem op z'n eigen kamer gelegd. Hij sliep meteen beter dan toen hij bij ons op de kamer lag, een stuk vaster. En vrij snel de hele nacht door. Nu kunnen wij natuurlijk ontzettend veel geluk hebben, en wie weet gaat het ook in de toekomst weer compleet veranderen, maar zou dat misschien kunnen?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 1 mei 2021 @ 14:41:39 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199232569
Dat denk ik niet eigenlijk. Je moet een gewoonte doorbreken, of dat nou na 10 dagen of 10 maanden of 10 jaar is. Karakter en behoeftes van kind lijken me bepalender.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 1 mei 2021 @ 14:42:10 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_199232575
Goud begint zijn nacht ook altijd op een andere kamer, maar vanaf de eerste avond/nachtvoeding is wegleggen geen optie meer, ook niet in de cosleeper, dus ik denk niet perse dat het daar aan ligt ;)
disclaimer
  zaterdag 1 mei 2021 @ 14:43:57 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_199232586
Mijn andere twee kon ik trouwens na een nachtvoeding altijd gewoon terug hun eigen bed in bonjouren en die sliepen ook vanaf zes maanden op een eigen kamer. Dus het ligt echt aan het kint :P :')
disclaimer
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 22:45:12 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199239058
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:41 schreef Lemijn het volgende:
Dat denk ik niet eigenlijk. Je moet een gewoonte doorbreken, of dat nou na 10 dagen of 10 maanden of 10 jaar is. Karakter en behoeftes van kind lijken me bepalender.
Ik kan me wel voorstellen dat dit lastiger is als ze drie zijn dan drie maanden, ook omdat het bewustzijn dan heel anders is. Maar karakter en behoeftes zullen zeker ook een rol spelen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:43 schreef SQ het volgende:
Mijn andere twee kon ik trouwens na een nachtvoeding altijd gewoon terug hun eigen bed in bonjouren en die sliepen ook vanaf zes maanden op een eigen kamer. Dus het ligt echt aan het kint :P :')
Apart toch wel :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 22:46:17 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199239080
Vraagje: tot welke leeftijd dragen kinderen rompers en wanneer gaat dit over op hemdjes en onderbroeken. Is dat wanneer ze uit de luiers zijn? En waarom eigenlijk rompers en niet gewoon met luier zo los, om het beter bij elkaar te houden?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:54:02 #279
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199239218
Wij hebben rompers gebruikt t/m maat 92. Daarna over op hemdjes en onderbroekjes. Wel gewoon met luier eronder. Onderbroekjes gingen daarna ook langer mee toen ze eenmaal zindelijk waren.

En een romper is idd vooral om de boel bij elkaar te houden. Anders zakt die luier ook zo uit.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:54:58 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199239236
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:46 schreef MaJo het volgende:
Vraagje: tot welke leeftijd dragen kinderen rompers en wanneer gaat dit over op hemdjes en onderbroeken. Is dat wanneer ze uit de luiers zijn? En waarom eigenlijk rompers en niet gewoon met luier zo los, om het beter bij elkaar te houden?
Visualiseer maar even een dreumes die een hand in z'n poepluier stopt :Y) . Of alles uittrekt (stuk makkelijker met ondergoed). En een schuivende baby houdt zo makkelijker een bedekte rug.

Maar ik geloof dat het lang niet overal zo gangbaar is als hier hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 1 mei 2021 @ 22:59:28 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_199239326
Rompers omdat nooit blote ruggen O+ en verder wat lemijn zegt.
Ben er pas mee gestopt zodra ze zindelijk begonnen te worden. Maar ik zou zelf nog rompers dragen als het kon, ik loop altijd aan mijn kleding te trekken :P
disclaimer
  Moderator zaterdag 1 mei 2021 @ 23:09:50 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199239461
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:54 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben rompers gebruikt t/m maat 92. Daarna over op hemdjes en onderbroekjes. Wel gewoon met luier eronder. Onderbroekjes gingen daarna ook langer mee toen ze eenmaal zindelijk waren.

En een romper is idd vooral om de boel bij elkaar te houden. Anders zakt die luier ook zo uit.
Duidelijk ^O^

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Visualiseer maar even een dreumes die een hand in z'n poepluier stopt :Y) . Of alles uittrekt (stuk makkelijker met ondergoed). En een schuivende baby houdt zo makkelijker een bedekte rug.

Maar ik geloof dat het lang niet overal zo gangbaar is als hier hoor.
Ik zie het al voor me ja _O- Qua bedekking ook een goede, al die kleertjes kruipen zo lekker omhoog. Daarom ben ik fan van boxpakjes maar ik zie dat die na maat 68 steeds minder verkrijgbaar zijn ;(

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 22:59 schreef SQ het volgende:
Rompers omdat nooit blote ruggen O+ en verder wat lemijn zegt.
Ben er pas mee gestopt zodra ze zindelijk begonnen te worden. Maar ik zou zelf nog rompers dragen als het kon, ik loop altijd aan mijn kleding te trekken :P
Rompers voor volwassenen:



Zelf draag ik die niet omdat ik daarvoor veel te vaak naar de wc moet maar ik heb wel altijd extra lange t-shirts omdat ik ook echt niet tegen omhoog kruipende dingen en blote ruggen kan :X
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 1 mei 2021 @ 23:33:47 #283
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199239892
Ik geloof dat wij pas zijn gestopt met rompers rond de zindelijkheid. Onderbroek hoort bij plassen op het potje, was de boodschap. Dus hier nog gewoon rompers maat 98 in huis gehad. Maar ik vond ze dan ook super handig. Andere mensen wisselen echt al veel eerder.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 2 mei 2021 @ 08:39:45 #284
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199242045
Hier ook rompers tot maat 98 / zindelijkheid. :)
Idd, nooit een open rug. En een onderbroekje over een luier vind ik niet handig.
Protège moi de mes désirs.
  zondag 2 mei 2021 @ 08:42:54 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_199242062
Boxpakjes kun je nog makkelijk vinden in grotere maten, alleen niet bij prenatal en Hema. Maar de meeste Scandinavische merken en bijvoorbeeld 4 funky flavors gaan tot minimaal maat 92.
Ze heten dan wel jumpsuits.
Bij h&m en next enzo vind je ze in grotere maten in de pyjama sectie ;(
disclaimer
pi_199242106
Rompers gebruikt totdat de maten op waren :P

Ik vind playsuits van maxomorra de bom. Lekker makkelijk aan te trekken :)
pi_199242364
Hier ook rompers tot maat 98. Inmiddels is ze zindelijk maar zolang ze die rompers nog niet ontgroeit is, gebruik ik ze gewoon.
Maar ik koop geen nieuwe meer.

Ik vind ze wel altijd heel leuk, ik deed makkelijk een romper met alleen een broekje of rokje bij ze aan. :)
  zondag 2 mei 2021 @ 09:38:04 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_199242580
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:17 schreef vencodark het volgende:
Hier ook rompers tot maat 98. Inmiddels is ze zindelijk maar zolang ze die rompers nog niet ontgroeit is, gebruik ik ze gewoon.
Maar ik koop geen nieuwe meer.

Ik vind ze wel altijd heel leuk, ik deed makkelijk een romper met alleen een broekje of rokje bij ze aan. :)
Ze is zindelijk maar draagt nog wel rompers? Is dat niet heel veel gedoe met die knoopjes als ze naar de wc moet?
pi_199242724
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 09:38 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ze is zindelijk maar draagt nog wel rompers? Is dat niet heel veel gedoe met die knoopjes als ze naar de wc moet?
Ze draagt ze niet meer dagelijks. Gewoon als ik even geen truitje heb of ze kiest voor een romper.
Ik knoop haar altijd los, loop ook nog altijd mee naar de wc ivm afvegen enzo.
Ze plast heel hard dus soms spettert het nogal. :P
  zondag 2 mei 2021 @ 13:46:21 #290
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199246285
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 14:00 schreef MaJo het volgende:
Is het ook niet een kwestie van hoe langer het kind bij je slaapt hoe moeilijker het is om het uiteindelijk op een eigen kamer te laten slapen? Ik was van plan om Aapie veel langer bij ons te slapen maar met 4 maanden groeide hij uit zijn wieg dus toen hebben we hem op z'n eigen kamer gelegd. Hij sliep meteen beter dan toen hij bij ons op de kamer lag, een stuk vaster. En vrij snel de hele nacht door. Nu kunnen wij natuurlijk ontzettend veel geluk hebben, en wie weet gaat het ook in de toekomst weer compleet veranderen, maar zou dat misschien kunnen?
Wij hebben een familiebed en mijn oudste sliep tot ze bijna 6 werd bij ons en mijn middelste tot bijna 3. Het is hier nooit een strijd geweest dat ze in een ander bed gingen slapen, dit ging gewoon soepel normaal van de ene op de andere dag toen we een ander bed voor ze hadden neergezet in een andere kamer. Ze zijn wel samen op die andere kamer gaan slapen, dat doen ze nog steeds en vinden ze beide fijn. Heel soms vragen ze nog wel eens om bij ons te logeren. Het is er nog niet van gekomen (de tweeling drinkt nog 's nachts), maar we hebben ze gezegd om eens een luchtbed neer te leggen bij ons voor een logeerpartijtje. Ze komen nooit 's nachts bij ons liggen, ze slapen altijd prima in hun eigen kamer nu.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:49:11 #291
426379 elamanilo
elämänilo
pi_199246318
Romper hier tot zindelijkheid. Vooral om de luier op z'n plek te houden, anders zakken ze af en gaan ze ze inderdaad ook eerder zelf losmaken. Ze zijn hier telkens met 2 jaar en een paar maanden zindelijk geworden, ze gaven dan zelf aan dat ze geen luier meer aan wilden, we lieten ze dan zonder luier rondlopen. Ze hadden al eerder een potje gekregen dat rondslingerde in de kamer en met minimale sturing gingen ze daar dan op plassen en poepen. Dat ging eigenlijk heel vanzelfsprekend zo. En na een week waren luiers ook 's nachts eigenlijk niet meer nodig.
  zondag 2 mei 2021 @ 13:50:55 #292
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_199246341
De tweeling slaapt ook gewoon bij ons op de kamer, maar slapen echt overal.
Dus bij opa en oma naar bed, geen probleem, campingbedje in andere kamer, geen issue.

Of die overgang naar een eigen kamer soepel gaat is denk ik meer kind afhankelijk, niet zo zeer aan hoe lang ze bij je slapen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 18:13:45 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199250947
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:42 schreef SQ het volgende:
Boxpakjes kun je nog makkelijk vinden in grotere maten, alleen niet bij prenatal en Hema. Maar de meeste Scandinavische merken en bijvoorbeeld 4 funky flavors gaan tot minimaal maat 92.
Ze heten dan wel jumpsuits.
Bij h&m en next enzo vind je ze in grotere maten in de pyjama sectie ;(
Ah ok, zoeken op jumpsuits dus ^O^ Bij Next had ik inderdaad al wat "pyjama's" besteld, wat totaal geen pyjama stof heeft :?

quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 08:50 schreef Sunshine1982 het volgende:
Rompers gebruikt totdat de maten op waren :P

Ik vind playsuits van maxomorra de bom. Lekker makkelijk aan te trekken :)
Even gekeken en dat is wel een merk wat mij aantrekt! Alleen 35 euro voor een pak waar ze binnen een paar weken/maanden uitgroeien? :X Wel een optie als hij in een grotere maat past. Vanaf welke maat stagneert de groei een beetje? Aapie past nu qua sommige dingen al in 74, 68 zit aardig krap.

quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 13:46 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Wij hebben een familiebed en mijn oudste sliep tot ze bijna 6 werd bij ons en mijn middelste tot bijna 3. Het is hier nooit een strijd geweest dat ze in een ander bed gingen slapen, dit ging gewoon soepel normaal van de ene op de andere dag toen we een ander bed voor ze hadden neergezet in een andere kamer. Ze zijn wel samen op die andere kamer gaan slapen, dat doen ze nog steeds en vinden ze beide fijn. Heel soms vragen ze nog wel eens om bij ons te logeren. Het is er nog niet van gekomen (de tweeling drinkt nog 's nachts), maar we hebben ze gezegd om eens een luchtbed neer te leggen bij ons voor een logeerpartijtje. Ze komen nooit 's nachts bij ons liggen, ze slapen altijd prima in hun eigen kamer nu.
Wat houdt een familiebed precies in, een heel groot bed ofzo? Wel fijn dat het zo natuurlijk en zonder strijd is gegaan! Hoe gaan jullie dat doen met de baby ten opzichte van de tweeling? Past dat allemaal nog bij jullie in bed?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 2 mei 2021 @ 18:21:58 #294
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199251103
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah ok, zoeken op jumpsuits dus ^O^ Bij Next had ik inderdaad al wat "pyjama's" besteld, wat totaal geen pyjama stof heeft :?
[..]

Even gekeken en dat is wel een merk wat mij aantrekt! Alleen 35 euro voor een pak waar ze binnen een paar weken/maanden uitgroeien? :X Wel een optie als hij in een grotere maat past. Vanaf welke maat stagneert de groei een beetje? Aapie past nu qua sommige dingen al in 74, 68 zit aardig krap.
[..]

Scandinavische merken zijn vaak goed tweedehands te vinden. Ik heb bv veel maxomorra gekocht en verkocht via facebookgroepen (o.a. musjes kinderwinkel marktplaats). Ook op vinted is wel een en ander te vinden. Martkplaats vind ik meestal tegenvallen, vaak verwassen of niet echt mooi meer.
pi_199251243
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:21 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Scandinavische merken zijn vaak goed tweedehands te vinden. Ik heb bv veel maxomorra gekocht en verkocht via facebookgroepen (o.a. musjes kinderwinkel marktplaats). Ook op vinted is wel een en ander te vinden. Martkplaats vind ik meestal tegenvallen, vaak verwassen of niet echt mooi meer.
Klopt! Of in de sale. Ik koop ze nooit voor de volle prijs.
pi_199251905
Carlijnq heeft ook jumpsuits in grote maten. Wel duur ook, maar ze zijn wel leuk O+ en ook wel 't een en ander te vinden op vinted.
  zondag 2 mei 2021 @ 22:46:23 #297
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199255402
@MaJo In Engeland noemen ze die boxpakjes juist sleepsuits ipv jumpsuits. Misschien kan je daar nog op googelen. Sleepsuits ! O+ Zo lekker makkelijk op een luie dag (en als pyjama gebruiken wij ze in zijn slaapzak)

In Engeland heb je ze echt veel en vaak hebben ze maten tot 1 of zelfs 2 jaar oud!

Ik heb deze zojuist besteld voor 6-9 maanden voor Baby J! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 00:01:50 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199256165
quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:21 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Scandinavische merken zijn vaak goed tweedehands te vinden. Ik heb bv veel maxomorra gekocht en verkocht via facebookgroepen (o.a. musjes kinderwinkel marktplaats). Ook op vinted is wel een en ander te vinden. Martkplaats vind ik meestal tegenvallen, vaak verwassen of niet echt mooi meer.
Goeie, daar kan ik wel eens naar zoeken ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:30 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Klopt! Of in de sale. Ik koop ze nooit voor de volle prijs.
Ik ga de sale eens in de gaten houden :s)

quote:
1s.gif Op zondag 2 mei 2021 19:22 schreef Aure het volgende:
Carlijnq heeft ook jumpsuits in grote maten. Wel duur ook, maar ze zijn wel leuk O+ en ook wel 't een en ander te vinden op vinted.
Ik kende dit merk niet maar wat een toffe kleertjes! Nu wil ik deze O+

quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:46 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo In Engeland noemen ze die boxpakjes juist sleepsuits ipv jumpsuits. Misschien kan je daar nog op googelen. Sleepsuits ! O+ Zo lekker makkelijk op een luie dag (en als pyjama gebruiken wij ze in zijn slaapzak)

In Engeland heb je ze echt veel en vaak hebben ze maten tot 1 of zelfs 2 jaar oud!

Ik heb deze zojuist besteld voor 6-9 maanden voor Baby J! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verschil is misschien wel dat ik pakjes zoek zonder voetjes, al zijn deze wel heel erg cute O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 3 mei 2021 @ 00:11:40 #299
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_199256221
@MaJo Je hebt ze hier ook genoeg zonder voetjes! Zijn hier echt populair! Maar geen idee of jij in NL of ergens anders woont, haha! :D
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 00:55:37 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199256395
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 00:11 schreef Bienelientjee het volgende:
@:MaJo Je hebt ze hier ook genoeg zonder voetjes! Zijn hier echt populair! Maar geen idee of jij in NL of ergens anders woont, haha! :D
Ik bedoel vooral qua terminologie. Zelf ben ik fan van Next, die hebben ook leuke pakjes zonder voeten. En die worden dan pyjama’s genoemd maar het zijn eerder playsuits want de stof is niet heel zacht. Verwarrend!

Zelf woon ik in Nederland :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 3 mei 2021 @ 00:56:06 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199256396
En dicht!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')