Ja joh!quote:Op donderdag 25 maart 2021 18:03 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje voor de mensen met wasbare luiers: Wij gebruiken wegwerpluiers maar nou overweeg ik om een wasbare zwemluier te kopen. Is één genoeg voor maximaal een paar uurtjes zwemmen? En is ie dan de volgende dag weer droog?
We zwemmen eigenlijk nooit (Corona) en thuis kan ie gewoon naakt in zijn badje, dit is puur voor op de camping of eventueel toekomstig babyzwemmen.

https://kidzstore.eu/prod(...)wExqolRoCFn4QAvD_BwEquote:

Oh die had ik ook op het oogquote:Op donderdag 25 maart 2021 20:32 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://kidzstore.eu/prod(...)wExqolRoCFn4QAvD_BwE
Deze en van hetzelfde model nog een ander patroontje.

Inderdaad en ook niet samen slapen om die reden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 13:19 schreef aeaeae het volgende:
Safe sleeping is een erg belangrijk onderwerp. Geen zooi in bed want die kleintjes kunnen er inderdaad letterlijk door stikken.

Je kan prima veilig samen slapen wanneer je je aan de richtlijnen houdt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:50 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Inderdaad en ook niet samen slapen om die reden.

Na meerdere doorlekkers én opengaande bovenrand (en dus met pies gevulde gelei-korreltjes everywhere) met Kruidvat luiers, de stap terug gemaakt naar Pampers Premium Protection. Duurder dan Kruidvat, maar altijd wel ergens in de aanbieding voor 26 cent per luier. Bij allebei de merken maat 5. Maar ik heb een zoon, en jij een dochter. Mijn zoon past prima in maat 86 jogdenim broeken van HEMA en is 2jr1mnd, 87 cm en 12,5 kgquote:Op zondag 18 april 2021 19:32 schreef Loj het volgende:
Ok, ik ben er helemaal klaar mee! Luiers
Ik ben dus al 8 jaar groot fan van de Kruidvatluiers. Stinken niet, perfecte pasvorm voor mijn scharminkels, prima prijs en bijna geen doorlekkers. Totdat de Kruidvat de luiers aanpaste.
Minstens drie doorlekkers per week! Ze hebben weer een tijdje de oude pasvorm in het assortiment gehad, maar die zijn hier nu ook niet meer te vinden.
Afgelopen week heb ik minstens 1x per dag een doorlekker ondanks dat mijn dame het zelf ook al aangeeft. Dus ik zoek nu toch echt iets anders (voor het laatste half jaar gok ik).
Wie heeft de tip? Ze heeft nu maatje 5 bij Kruidvat.
Eisen: niet stinkend, gemakkelijk verkrijgbaar en het liefst betaalbaar?

Wij gebruiken pampers pure (volgens mij heet dat pampers harmonie tegenwoordig) en hebben daar goede ervaringen mee, maar heel af en toe vind ik dat er wel een vreemd luchtje aan de luiers zelf zit (als ze ongebruikt zijn nog). Misschien dat mensen dat bedoelen? Ze zijn overigens hypo-allergeen en gemaakt zonder lotion en parfum etc dus misschien daarom juistquote:Op zondag 18 april 2021 20:09 schreef Mariposas het volgende:
Mijn ervaring met luiers is dat het altijd zo persoonlijk is. De een zweert bijvoorbeeld bij Trekpleister, de ander vindt die vreselijk. Ik ben totaal niet merktrouw, ik vind dan ook alle luiers echt prima. Alleen de Lidl luiers was ik niet kapot van, die werden heel zwaar onderaan. Ik hoor mensen wel eens over luiers die stinken, maar anders dan een poepluier vind ik een natte luier echt nooit stinken.

Niet helemaal.quote:Op zondag 18 april 2021 20:53 schreef Mariposas het volgende:
Over die Kruidvat luiers: sinds januari 2019 hadden ze 2 soorten: de oorspronkelijke (droog en vertrouwd) en een nieuwe: droog en flexibel. De droog en vertrouwd is sinds 2021 niet meer in productie. De voorraden maken ze gewoon op dus gaat er geleidelijk uit.

Ik ben ook totaal niet merkvast, ik kijk wat er in de aanbieding isquote:Op zondag 18 april 2021 20:09 schreef Mariposas het volgende:
Mijn ervaring met luiers is dat het altijd zo persoonlijk is. De een zweert bijvoorbeeld bij Trekpleister, de ander vindt die vreselijk. Ik ben totaal niet merktrouw, ik vind dan ook alle luiers echt prima. Alleen de Lidl luiers was ik niet kapot van, die werden heel zwaar onderaan. Ik hoor mensen wel eens over luiers die stinken, maar anders dan een poepluier vind ik een natte luier echt nooit stinken.

Bizar inderdaad, een goed product om zeep helpen.quote:Op zondag 18 april 2021 22:12 schreef Loj het volgende:
Het blijft trouwens een rare zet van ze, zelfs het kdv klaagt over de “nieuwe” Kruidvatluiers.

Ik denk dat ook dat heel persoonlijk is, want ik was helemaal niet zo enthousiast over wasbaar. Net zoals wegwerpluiers heb je daar verschillen in.quote:Op maandag 19 april 2021 15:26 schreef Zo-is-dat het volgende:
Ah luiers opsommen!
Wasbaarnooit spuitluiers
![]()
Zonder wasbaar op vakantie, iedere luier tot in de nek. Tot zo ver minder wassen op vakantie![]()
Plus! Nul stank! Je moet je best doen poep luiers niet te missen soms

Tuurlijk kan dat, vaak is het vooral een kwestie van ander parfum volgens mij. Je merkt snel genoeg of hij er op reageert, maar meestal gaat het goed. Ik heb nooit speciale baby-zonnebrand gekocht.quote:Op vrijdag 23 april 2021 17:08 schreef Bienelientjee het volgende:
Ik zocht vandaag hier in Engeland naar een zon lotion voor babies. Maar kon niet een specifieke babyversie vinden tussen Nivea. Dus kocht ik de Nivea Kids 50+ (4 sterren). Achteraf op Google zie ik dat Nivea wel een baby versie heeft. Kan ik deze gewoon wel gebruiken (mijn zoon is nu 11 weken)?
En uiteraard hebben we hem niet in directe zon, plus hij heeft een hoedje

Precies waarom ik er ineens aan dacht! Haha! Het is al een week heerlijk weer hier in Engeland en ben vaak buiten geweest. En kreeg nu al lichte zonne allergie op mijn armen!!! En dat is alleen van armen in de zon door de kinderwagen te duwen! Heb ook maar een nieuwe fles voor onszelf ook gekocht, haha!quote:Op zaterdag 24 april 2021 00:19 schreef MaJo het volgende:
Zonnebrand is een goeie ja! Als Aapie net zo’n gevoelig huidje heeft als ik verbrand hij al wanneer hij alleen maar aan de zon denkt

Hier met bijna 7 maanden nog wel een aantal keer wakker, tussen de 2 en 5 keer ofzo. Om die reden ligt hij dus ook gewoon in mijn bed, ik ga er dus mooi niet zo vaak uitquote:Op dinsdag 27 april 2021 20:30 schreef roos94 het volgende:
Hoe waren jullie babys met slapen rond de 5 maanden?
Hier is echt nog steeds ellende. Iedere nacht minstens 5 x eruit, soms wel 10 keer dan wordt ze gewoon elk half uur wakker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |