abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198579136
Thanks voor alle adviezen! Ik koop nog wel een pak maat 1 en als mevrouw heel petit is dan moet mijn man maar alsnog naar de kruidvat voor maat 0 ^O^ En maat 2 kan sowieso idd, dat wist ik nog wel :P

@Mariposas Vorige keer moest m’n man echt voor m’n gevoel elke dag in de kraamweek de deur uit om spullen in huis te halen. Meer kraamverband (ging sneller dan ik dacht), tepelhoedjes, flesjes, kunstvoeding, eehhh een kolf huren, een kolf kopen enz. Ik werd er helemaal onrustig van, omdat ik ook steeds instructies moest geven en het toen ook nog eens hemelvaart/zondag was en de boel dicht was. Nu wil ik bij wijze van spreken de hele kraamweek/2 weken de deur niet uit hoeven (of nou ja, man) of als er een apocalyps uitbreekt ofzo. :P Geeft deze nestelende zwangere rust.
Dit, dat, alles.
pi_198687585
Vraagje voor de mensen met wasbare luiers: Wij gebruiken wegwerpluiers maar nou overweeg ik om een wasbare zwemluier te kopen. Is één genoeg voor maximaal een paar uurtjes zwemmen? En is ie dan de volgende dag weer droog?

We zwemmen eigenlijk nooit (Corona) en thuis kan ie gewoon naakt in zijn badje, dit is puur voor op de camping of eventueel toekomstig babyzwemmen.
pi_198687968
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:03 schreef B.ertha het volgende:
Vraagje voor de mensen met wasbare luiers: Wij gebruiken wegwerpluiers maar nou overweeg ik om een wasbare zwemluier te kopen. Is één genoeg voor maximaal een paar uurtjes zwemmen? En is ie dan de volgende dag weer droog?

We zwemmen eigenlijk nooit (Corona) en thuis kan ie gewoon naakt in zijn badje, dit is puur voor op de camping of eventueel toekomstig babyzwemmen.
Ik heb er zekerheidshalve 2, vanwege drogen en een stel-dat poepen. Maar ze zijn wel snel droog inderdaad. Ze houden net zoals de wegwerp-zwemluiers alleen poep tegen.
pi_198689331
De zwemluier die L heeft droogt net zo snel als een zwempak/zwembroek dus dat is super snel droog.
Een 2e zwemluier als backup is wel handig. Ik heb een paar gekregen wegwerp zwemluier in de tas zitten maar nog niet nodig gehad (wel uitgedeeld, iedereen vergeet wel eens iets bij babyzwemmen :) )

Als de zwembaden weer open zijn moet ik wel even checken of alles nog past.
pi_198689362
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:03 schreef B.ertha het volgende:

Ja joh!
Neem een reserve wegwerp mee voor de kaksituaties.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_198689527
Thanks. Welke hebben jullie?
pi_198690311
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:00 schreef B.ertha het volgende:
Thanks. Welke hebben jullie?
https://kidzstore.eu/prod(...)wExqolRoCFn4QAvD_BwE

Deze en van hetzelfde model nog een ander patroontje.
pi_198690346
quote:
17s.gif Op donderdag 25 maart 2021 20:32 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

https://kidzstore.eu/prod(...)wExqolRoCFn4QAvD_BwE

Deze en van hetzelfde model nog een ander patroontje.
Oh die had ik ook op het oog O+
pi_198690525
Haha die hebben wij ook :D en nog eentje met citroenen geloof ik.
pi_198691614
Goed plan! Wasbare zwemluiers zijn zoooo logisch. Nog nooit wegwerp gebruikt daarvoor. Dat is nou echt zonde

https://www.nappys.nl/zwemluiers Hier zitten ook toffe tussen O+
  Miss 200.000.000! vrijdag 26 maart 2021 @ 10:10:56 #211
367000 roos94
pi_198696832
Vanaf wanneer realiseren babies dat ze niet kunnen ademen en veranderen van positie? Mijn dochter kan zich in haar slaap helemaal met haar neus in mijn borst begraven en soms heb ik het niet direct door maar ze kan dan onmogelijk genoeg zuurstof krijgen. Toch reageert ze niet ze slaapt gewoon verder. Doodeng en levensgevaarlijk
pi_198698748
Ik kan je het juiste antwoord denk ik niet helemaal geven @roos94, maar ik weet wel dat mijn vk, die tevens lk is, verteld heeft dat baby’s tijdens de borstvoeding ook vaak van onder hun neusvleugeltjes ademen. Dus dan lijkt het alsof ze heeeelemaal in die borst begraven zijn, maar ademen ze dus via de zijkanten van hun neus. Misschien doet jouw dochter dat ook?
Dit, dat, alles.
pi_198699482
Safe sleeping is een erg belangrijk onderwerp. Geen zooi in bed want die kleintjes kunnen er inderdaad letterlijk door stikken.
pi_198704822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 13:19 schreef aeaeae het volgende:
Safe sleeping is een erg belangrijk onderwerp. Geen zooi in bed want die kleintjes kunnen er inderdaad letterlijk door stikken.
Inderdaad en ook niet samen slapen om die reden.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 19:59:03 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_198704974
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:50 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Inderdaad en ook niet samen slapen om die reden.
Je kan prima veilig samen slapen wanneer je je aan de richtlijnen houdt.
Protège moi de mes désirs.
pi_198729444
Wij hebben gisteren onder andere dekentjes gekocht voor onze aankomende mei/juni baby.
Het is een wat dunnere deken en een wat dikkere deken (4 seizoenen). Bij thuiskomt bleek dat de 4 seizoenen deken een Tog waarde van 2 heeft. Dit lijkt me dus sowieso geen vier seizoenen deken, maar ik vraag me af of deze deken ook voor de winter niet te dik is?
De andere deken blijkt een Tog waarde van 1 te hebben.

Is het verstandig om de deken te houden of om toch te wisselen?
We hebben boven dubbel glas, dus erg koud op de kamers wordt het niet. Het was een redelijk dure deken, dus zonde als we er straks niks mee doen.
  zondag 28 maart 2021 @ 12:01:17 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_198729892
Wat is "redelijk duur"? (Even voor mijn beeldvorming)

Ik heb babies die graag warm liggen, de mijne ligt nu ook in romper, pyjama, slaapzak, en dan nog 2 dunne dekens er over :') dus het verschilt ook per kind.
disclaimer
pi_198730499
Het is de deken van Jollein, rond de 50 euro. Prima als we hem gebruiken, maar zonde als we er niks mee doen én een nieuwe deken moeten kopen.

Oja die ligt dan ook behoorlijk warm inderdaad. Nu twijfel ik om hem wel te houden (voor de winter) maar er toch nog een dunnere deken bij te doen.
  zondag 28 maart 2021 @ 12:41:25 #219
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_198730517
Laagjes kan nooit kwaad toch? Je kan altijd je baby warmer aankleden. En ik heb in praktijk nooit een dikke deken gebruikt met mijn juli-baby want in de winter lag hij in een wollen slaapzak.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_198730587
Ik heb destijds met Timo's geboorte een wat dunnere en een dikke deken gekocht, die dikke ligt hier nog ongebruikt in de kast. Het ligt dus ook heel erg aan je kind, die van mij slapen allebei liever in een dikke slaapzak zonder iets erover..
pi_198731393
Lastige is dat je vooraf niet weet of het een koukleum of een warmbloedige baby is en dekens gebruik je wel direct. Ik had mijn pasgeboren mei-baby de eerste weken warm aangekleed met kruiken onder laken + dubbelgevouwen wollen deken + zomerdeken liggen. Ik was heel blij met de dikke dekens in huis maar als die van jou warmbloedig blijkt te zijn dan zal je de dikke deken minder of zelfs helemaal niet gebruiken, daar valt nu nog weinig zinnigs over te zeggen.
pi_198733427
Wij hebben nooit dekens gebruikt, dat kan dus ook :+ .

Hier ligt ze alleen in een slaapzak. Maar je kunt altijd in laagjes werken zoals eerder geopperd ja.
  zondag 28 maart 2021 @ 19:49:42 #223
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_198739969
Wij hebben, oktober baby 2019, alleen het wiegdekentje gebruikt. Ledikant deken hebben we ook, maar nooit gebruikt. Hij slaapt in een Puckababy slaapzak.

Persoonlijk zou ik m'n geld eerder steken in een 4 seizoenen slaapzak dan in een deken.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_199060603
Ok, ik ben er helemaal klaar mee! Luiers :(

Ik ben dus al 8 jaar groot fan van de Kruidvatluiers. Stinken niet, perfecte pasvorm voor mijn scharminkels, prima prijs en bijna geen doorlekkers. Totdat de Kruidvat de luiers aanpaste.
Minstens drie doorlekkers per week! Ze hebben weer een tijdje de oude pasvorm in het assortiment gehad, maar die zijn hier nu ook niet meer te vinden.

Afgelopen week heb ik minstens 1x per dag een doorlekker ondanks dat mijn dame het zelf ook al aangeeft. Dus ik zoek nu toch echt iets anders (voor het laatste half jaar gok ik).
Wie heeft de tip? Ze heeft nu maatje 5 bij Kruidvat.
Eisen: niet stinkend, gemakkelijk verkrijgbaar en het liefst betaalbaar?
pi_199061040
quote:
0s.gif Op zondag 18 april 2021 19:32 schreef Loj het volgende:
Ok, ik ben er helemaal klaar mee! Luiers :(

Ik ben dus al 8 jaar groot fan van de Kruidvatluiers. Stinken niet, perfecte pasvorm voor mijn scharminkels, prima prijs en bijna geen doorlekkers. Totdat de Kruidvat de luiers aanpaste.
Minstens drie doorlekkers per week! Ze hebben weer een tijdje de oude pasvorm in het assortiment gehad, maar die zijn hier nu ook niet meer te vinden.

Afgelopen week heb ik minstens 1x per dag een doorlekker ondanks dat mijn dame het zelf ook al aangeeft. Dus ik zoek nu toch echt iets anders (voor het laatste half jaar gok ik).
Wie heeft de tip? Ze heeft nu maatje 5 bij Kruidvat.
Eisen: niet stinkend, gemakkelijk verkrijgbaar en het liefst betaalbaar?
Na meerdere doorlekkers én opengaande bovenrand (en dus met pies gevulde gelei-korreltjes everywhere) met Kruidvat luiers, de stap terug gemaakt naar Pampers Premium Protection. Duurder dan Kruidvat, maar altijd wel ergens in de aanbieding voor 26 cent per luier. Bij allebei de merken maat 5. Maar ik heb een zoon, en jij een dochter. Mijn zoon past prima in maat 86 jogdenim broeken van HEMA en is 2jr1mnd, 87 cm en 12,5 kg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')