Zo had ik het nog niet bekekenquote:Op zondag 6 september 2020 12:40 schreef Dave het volgende:
[..]
Misschien moeten de blikken zelf er ook in?
De doos zat er gewoon bij, dus die kon ik prima als voorbeeld gebruikenquote:Op zondag 6 september 2020 12:35 schreef Meke het volgende:
[..]![]()
Haha ja zo'n tafel helpt ook niet mee![]()
Dat stukjes niet herkennen schiet ook niet opHad je wel een doos oid erbij als voorbeeld, of echt gewoon proberen?
Wij doen het wel eens als familieactiviteitMeestal een Jan van Haasteren. Maar dat is ook onhandig, want dan gaat een op kleur sorteren en de ander op stukjes
quote:Op zondag 6 september 2020 12:42 schreef Dave het volgende:
[..]
Sowieso vind ik 800g voor 2 personen nog steeds veel. Is het geen recept voor 4?
Kookt heel erg in denk ikquote:Op zondag 6 september 2020 12:43 schreef Dave het volgende:
400 g tomatenblokjes per persoon. Word al misselijk als ik er aan denk.
Dat sowieso toch? Net als 1 eetlepel .....quote:Op zondag 6 september 2020 12:40 schreef Dave het volgende:
[..]
Misschien moeten de blikken zelf er ook in?
quote:Op zondag 6 september 2020 12:33 schreef Dave het volgende:
GIEREN.SPOILER: widmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat schiet niet opquote:Op zondag 6 september 2020 12:44 schreef H_T het volgende:
[..]
De doos zat er gewoon bij, dus die kon ik prima als voorbeeld gebruikenEn voor sommige dingen werkt dat prima of zie je op z'n minst waar het ongeveer moet komen, maar dat werkt niet voor alle stukjes. De buik van broeder Tuck was echt heel moeilijk te herkennen. En als je nu denkt 'he, broeder Tuck, staat die er op dan?' Nou, ja
In een van de schaduwdelen, wat het weer moeilijker maakt hem te herkennen of details te ontwaren. En vrij klein ook nog.
M'n moeder houdt ook van legpuzzels, dus het komt wel eens voor dat ze er met een bezig is als ik daar op bezoek ga. Dan is het toch leuk een paar stukjes toe te voegen
Net als Dave vind ik 800 gram voor twee personen ook nogal wat, maar ik zou het lezen als 800 gram tomatenblokjes (2 blikken)quote:Op zondag 6 september 2020 12:36 schreef Meke het volgende:
Ik heb een vraag: Als er als ingrediėnt "800 g tomatenblokjes 2 blikken" staat, zouden ze dan 2 blikken van 400g bedoelen waardoor je op 800 gram uitkomt, of twee blikken van 800 gram?Ik gok op het eerste, want 1,6kg tomatenblokjes voor twee mensen vind ik vrij fanatiek
Maar echt handig omschreven is het niet
Ik doe ook maar nooit recepten waar meer dan twee kopjes water in moet, want die heb ik nietquote:Op zondag 6 september 2020 12:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Dat sowieso toch? Net als 1 eetlepel .....
> Voeg daarna de tomatenblokjes ook toe, breng op smaak met peper en zout en roer goed door.quote:Op zondag 6 september 2020 12:45 schreef Meke het volgende:
[..]
[..]
Kookt heel erg in denk ikHet ziet er niet heel erg tomaterig uit?
https://chickslovefood.com/recept/lasagne-tagliatelle/
Hmmquote:Op zondag 6 september 2020 12:47 schreef Dave het volgende:
[..]
> Voeg daarna de tomatenblokjes ook toe, breng op smaak met peper en zout en roer goed door.
Dit kookt niet veel meer in hoor, het is de laatste stap.
Nou ja, ik ben ook geen kok.
> Giet de tagliatelle af en roer door de bolognese saus. Rasp de Parmezaanse kaas.quote:Op zondag 6 september 2020 12:48 schreef Meke het volgende:
Ik bestel gewoon 800 gram, kijk hoe het erbij staat na 400 gram en anders blijft zo'n blik lang genoeg goed
Dat is dus geen lasagnequote:Lasagne tagliatelle
Wil je wel een té lekkere lasagne, maar geen eeuwigheid op de oven wachten? Deze lasagne tagliatelle met homemade bolognese saus is supersnel, heel makkelijk om te maken en smaakt nét zo lekker.
Is zo'n blik zit normaal 400 gram dus denk gewoon 2 van die blikjes.quote:Op zondag 6 september 2020 12:36 schreef Meke het volgende:
Ik heb een vraag: Als er als ingrediėnt "800 g tomatenblokjes 2 blikken" staat, zouden ze dan 2 blikken van 400g bedoelen waardoor je op 800 gram uitkomt, of twee blikken van 800 gram?Ik gok op het eerste, want 1,6kg tomatenblokjes voor twee mensen vind ik vrij fanatiek
Maar echt handig omschreven is het niet
quote:Op zondag 6 september 2020 12:33 schreef Dave het volgende:
SPOILER: widmOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die bestaan vast, maar dan voor de groothandels en horecaquote:Op zondag 6 september 2020 12:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Is zo'n blik zit normaal 400 gram dus denk gewoon 2 van die blikjes.
Of er moeten ook mega blikken van 800 gram zijn, maar volgens mij niet
Uitstekend ideequote:Op zondag 6 september 2020 12:48 schreef Meke het volgende:
Ik bestel gewoon 800 gram, kijk hoe het erbij staat na 400 gram en anders blijft zo'n blik lang genoeg goed
Ja maar de verhouding met de andere groenten moet ook lekker zijn, niet af en toe een stukje wortel dat zwemt in de tomatenblokjesquote:Op zondag 6 september 2020 12:50 schreef Dave het volgende:
[..]
> Giet de tagliatelle af en roer door de bolognese saus. Rasp de Parmezaanse kaas.
Ik zou hier de saus door de tagliatelle roeren ipv andersom, dan kun je een evt. teveel aan saus nog bewaren.
Ja eens welquote:Op zondag 6 september 2020 12:50 schreef H_T het volgende:
Raar recept overigens
[..]
Dat is dus geen lasagneMeer tagliatelle met bolognesesaus. Zet dat er dan ook boven. Daarnaast is rundergehakt over het algemeen vet genoeg om geen olie toe te hoeven voegen als je het rul bakt en ik zou die groenten snijden in plaats van fijn malen, maar goed.
Nee volgens mij ook niet trouwensquote:Op zondag 6 september 2020 12:50 schreef Em31 het volgende:
[..]
Is zo'n blik zit normaal 400 gram dus denk gewoon 2 van die blikjes.
Of er moeten ook mega blikken van 800 gram zijn, maar volgens mij niet
Ja, maar die zitten dan al door de saus.quote:Op zondag 6 september 2020 12:52 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja maar de verhouding met de andere groenten moet ook lekker zijn, niet af en toe een stukje wortel dat zwemt in de tomatenblokjes
Nee want ik giet gewoon langzaam de blokjes erbij, dat komt wel goed dan tochquote:Op zondag 6 september 2020 12:53 schreef Dave het volgende:
[..]
Ja, maar die zitten dan al door de saus.
Even gekeken, bij de Hanos maar liefst 4100 gramquote:Op zondag 6 september 2020 12:52 schreef H_T het volgende:
[..]
Die bestaan vast, maar dan voor de groothandels en horeca
[..]
Uitstekend idee
quote:Op zondag 6 september 2020 12:53 schreef Meke het volgende:
Nou mensen, wie hier volgende week op bezoek komt weet in elk geval wat ze te eten krijgen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |