Ja beetje raar. Dat is namelijk juist de groep die je pas als laatste hoeft in te enten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:35 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Zou toch wat zijn als de Russen als eerste met het vaccin komen haha. Ik vind overigens de testgroep van mannen tussen de 20-40 wel een beetje tricky, in principe ben je dan in de meest gezonde van fase van je leven. Lijkt me toch dat je ook wilt weten hoe 60+ op dit vaccin reageert.
Dit lees ik zo vaak maar leg het nou eens uit. Want iemand met symptomen van Covid (want anders geen test) en een positieve testuitslag is toch besmettelijk mag je aannemen of hoe moet ik dit zien.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Besmettingscijfers waren en zijn niet relevant. Bovendien zijn het positieve tests en dat is nog steeds niet gelijk aan besmettingsgevaar.
[..]
Zo, een overweldigend aantal van 22 scholen in heel Frankrijk met positieve tests. Wat een nieuws, snel de schuilkelder in.
Kijken naar ziekenhuiscijfers is zó voorjaar 2020. Besmetting is de nieuwe opname.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Besmettingscijfers waren en zijn niet relevant. Bovendien zijn het positieve tests en dat is nog steeds niet gelijk aan besmettingsgevaar.
[..]
Zo, een overweldigend aantal van 22 scholen in heel Frankrijk met positieve tests. Wat een nieuws, snel de schuilkelder in.
Lol wat?quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
[..]
Alle scholen dicht graag. Tot aan het vaccin.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Binnen de eerste schoolweek. Ze beginnen net.
OK duidelijk het is dus voor capaciteitbegrenzing en niet als "prestatie" omdat je morgen naar de WeighWatcher club gaat en dan vandaag maar niets eet. Puur kijken wat het "object" (het hart) in de omstandigheden kan.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik ging toen vanwege vermeende hartklachten (bleek achteraf allemaal goed gelukkig), maar men gaat dan gewoon je hartspier zo hard mogelijk aan het werk zetten om te kijken wat die aan kan. Ze geven dan gewoon aan dat je binnen een bepaald tempo moet fietsen en als ze zien dat je dat makkelijk vol houdt, schroeven ze de zwaarte (helling) op, waardoor je langzaam kapot gaat. Zo meten ze alles rondom je hart en bijvoorbeeld zuurstofgehalte van longen en in je bloed etc.
Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:43 schreef galantis het volgende:
[..]
Alle scholen dicht graag. Tot aan het vaccin.
Je kan niet verwachten dat het virus zich door alle lagen van de bevolking verspreidt, maar dat scholen worden ontzien. Net zoals je het virus óveral aantreft, zal dat ook op scholen zijn. Ik zou het eerder raar vinden als dat niet gebeurt.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.
Bij mij eenmaligquote:Op vrijdag 4 september 2020 14:44 schreef Vallon het volgende:
TK @:_serial_ wel erg snel getest....
[..]
OK duidelijk het is dus voor capaciteitbegrenzing en niet als "prestatie" omdat je morgen naar de WeighWatcher club gaat en dan vandaag maar niets eet. Puur kijken wat het "object" (het hart) in de omstandigheden kan.
Krijg je dan meer van die testen om een verloop/ontwikkeling te zien ? Of is het hier puur om zoals je aangeeft, die zorgweg uit te sluiten ?
Volledig eens. Maar dat maakt het dan direct ook (zeker op de middelbare scholen) een potentïele bron van verspreiding, gezien ze daar nog in het oude normaal leven afgezien van een keertje handen wassen. Met z'n 30en in een hok, met z'n 500 in de aula en zonder afstand onderling.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat het virus zich door alle lagen van de bevolking verspreidt, maar dat scholen worden ontzien. Net zoals je het virus óveral aantreft, zal dat ook op scholen zijn. Ik zou het eerder raar vinden als dat niet gebeurt.
Klopt, de combinatie klachten die bij Covid-19 passen en een positieve testuitslag worden gezamenlijk gezien als een actieve besmetting en besmettelijkheid.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Dit lees ik zo vaak maar leg het nou eens uit. Want iemand met symptomen van Covid (want anders geen test) en een positieve testuitslag is toch besmettelijk mag je aannemen of hoe moet ik dit zien.
Jij bent wel echt een one-trickpony of niet?quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:40 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Binnen de eerste schoolweek. Ze beginnen net.
Er is nog een reden om twee vaccinaties met verschillende virale dragers te gebruiken: het zijn bestaande verkoudheidsvirussen, een deel van de bevolking is reeds immuun tegen rAd26-S of tegen rAd5-S, maar de groep die immuniteit tegen beide heeft zal kleiner zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:26 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijwerkingen-a4010842
Eerste resultaten Russisch vaccin: wekt antistoffen op, geeft weinig bijwerkingen
Dat blijkt uit een publicatie in wetenschappelijk journal The Lancet, dat voor het eerst details over het Russische vaccin openbaart.
Vaccinonderzoekers van het Russische instituut Gamaleya hebben vandaag de resultaten gepubliceerd van de eerste twee kleine studies naar Sputnik V, hun kandidaatvaccin tegen het coronavirus. Het gaat om een gecombineerde fase 1- en fase 2-studie waarbij de veiligheid en werking van het vaccin in een kleine groep zijn onderzocht. Het is voor het eerst dat Russische onderzoekers in het openbare publicatie de werking van het vaccin beschrijven.
De onderzoekers hanteren voor hun vaccin de strategie van een tweetrapsraket. De vaccinatie bestaat uit twee inentingen met vaccins die zijn gebaseerd op twee verschillende virale dragers – onschuldige, verzwakte verkoudheidsvirussen (adenovirussen) met daarin een stukje genetische code van het SARS-CoV-2 coronavirus.
[..]
De eerste inenting bestaat uit een vaccin op basis van een zogenoemd type 26 (rAd26-S), de tweede prik is van het type 5 (rAd5-S). Het idee achter de tweetraps-strategie is dat na de eerste injectie het immuunsysteem niet alleen antilichamen tegen het coronavirus heeft gemaakt, maar ook ongewenste antistoffen tegen de eerste drager, type 26. Die kunnen na een tweede vaccinatieronde het vaccin inactiveren voordat het zijn werk kan doen. Door voor de tweede vaccinatie een ander type te gebruiken, hopen de Russen dit te omzeilen.
[..]
Niet om uit te dagen. Ik heb moeite met het gebezigde woord "veilig" ?quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:45 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer: niet dicht, maar veilig open. Stop eens met mij woorden in de mond leggen.
Klinkt natuurlijk heel extreem, maar uiteindelijk is 62 dagen in het ziekenhuis en allerlei behandelingen moeten ondergaan hier ook niet goedkoop. Verschil is wel dat dat soort zorg hier gewoon fatsoenlijk gedekt is. Deze man heeft nog relatief mazzel, want hij is oud genoeg om in aanmerking te komen voor Medicare.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:56 schreef slashdotter3 het volgende:
![]()
Washington man gets stunning souvenir with COVID-19 treatment: a $1.1 million bill
https://komonews.com/news(...)nt-a-11-million-bill
Michael Flor was one of the country's first COVID-19 patients. During his battle, he lost 40 pounds, and couldn't walk or feed himself. But after 62 days in the hospital, and two weeks in a rehab facility, he defeated the virus, and went home to find a stunning souvenir: a 181-page medical bill for $1.1 million.
The thousands of charges listed on Flor's statement came with the monumental effort it took to save his life. He told Spotlight on America he had pneumonia, heart and kidney failure, and had to be put on a ventilator twice. At one point, doctors told his family he wasn't going to make it, with nurses at one point holding up the phone to his ear so his family could say goodbye. "I don't remember any of the call frankly," said Flor. "But hearing my wife describe it, it was difficult."
Flor was lucky. The 70-year-old made a full recovery and says he only had to cover about $3,000 of that huge medical bill, thanks to Medicare, supplemental insurance, and Congressional funding designed to help hospitals defray pandemic costs. But Flor knows others may not be so lucky, and says he doesn't want to see people go into financial ruin because they get sick.
Maken "ze" hiermee het vaccin probleem juist niet groter ?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:02 schreef crystal_meth het volgende:
N.a.v. @slahsdotter3 thx voor de bronmelding . //--//
[..]
Er is nog een reden om twee vaccinaties met verschillende virale dragers te gebruiken: het zijn bestaande verkoudheidsvirussen, een deel van de bevolking is reeds immuun tegen rAd26-S of tegen rAd5-S, maar de groep die immuniteit tegen beide heeft zal kleiner zijn.
quote:Corona-uitbraak verzorgingstehuis Amsterdam: helft bewoners besmet
https://www.telegraaf.nl/(...)elft-bewoners-besmet
$17.750 per ligdag is sws al compleet van de gouden wc-pot gerukt. Die "allerlei" behandelingen zal het 'm qua DBC doen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klinkt natuurlijk heel extreem, maar uiteindelijk is 62 dagen in het ziekenhuis en allerlei behandelingen moeten ondergaan hier ook niet goedkoop. Verschil is wel dat dat soort zorg hier gewoon fatsoenlijk gedekt is. Deze man heeft nog relatief mazzel, want hij is oud genoeg om in aanmerking te komen voor Medicare.
Medicare is het programma voor ouderen, Medicaid dat voor mensen met een laag inkomen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
$17.750 per ligdag is sws al compleet van de gouden wc-pot gerukt. Die "allerlei" behandelingen zal het 'm qua DBC doen.
En bij de volgende uitbraak en verkiezingen is dat Medicare probleem van armlastigen onder Trump ws ook goed opgelost.
Zoals ik ook al in het andere topic aangaf, houd ik het bij ongeveer 1 opname per 100 besmettingen. Dat strookt wel aardig met de cijfers van de laatste maand.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:27 schreef Elan het volgende:
Toch zag je in augustus tijdens die piek de ziekenhuisopnames ook wat oplopen. Er zal een kantelpunt zijn, alleen weten we nog niet precies waar dat ligt.
Te weinig testcapaciteit in combinatie met oplopende besmettingsgevallen is gewoon geen goed nieuws.
Heeft imo niks met doemdenken te maken.
Helemaal als we kennelijk nog steeds niet de kwetsbare ouderen kunnen beschermen. Ik sprak een zorgmedewerker die 3 dagen moest wachten voor ze überhaupt getest kan worden.
Ja de IC's zullen er niet overbelast van raken, maar als je de reguliere zorg niet in het geding wil laten komen kijk je straks voor je het weet weer tegen een pakket maatregelen aan waar niemand op zit te wachten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals ik ook al in het andere topic aangaf, houd ik het bij ongeveer 1 opname per 100 besmettingen. Dat strookt wel aardig met de cijfers van de laatste maand.
Thx voor de detaillering en het probleem zal zich sws oplossen. Ik d8 dat Trump op beide flink wil snoeien.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:30 schreef Monolith het volgende:
[..]
Medicare is het programma voor ouderen, Medicaid dat voor mensen met een laag inkomen.
Zolang er nog steeds geen enkel inzicht is of het ziekenhuisopnamen met corona, door corona of een combinatie zijn, hecht ik ook aan ziekenhuisopnamen niet al te veel waarde. Als je dan ook nog eens ziet dat bij de wekelijkse update 8 opnamen worden opgevoerd uit mei en zelfs 1 uit april zeggen de dagelijkse cijfers nog minder.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals ik ook al in het andere topic aangaf, houd ik het bij ongeveer 1 opname per 100 besmettingen. Dat strookt wel aardig met de cijfers van de laatste maand.
Nou ja, Trump kan wel van alles willen maar ook de Medicaid uitbreiding uit de ACA wordt in steeds meer staten ingevoerd. Het plan om in Medicaid te hakken hadden de Republikeinen wel liggen, maar dat scoort toch niet zo lekker in deze tijd.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thx voor de detaillering en het probleem zal zich sws oplossen. Ik d8 dat Trump op beide flink wil snoeien.
What came first will go first en idd... ouderen zijn doorgaans de wat "rijkere" overlevers van de reeds eerder ter ziele gegane "armere" gevallen. Om voor Medicare in aanmerking te komen, zal je eerst maar moeten zien dat je die respectabele leeftijd bereikt wat dan 'zonder' MedicAid lastiger zal zijn voor de "onderkant".![]()
Een beetje wat men hier doet met het oploeven van "pensioenleeftijd". Een paar jaar opschuiven, spaart een hoop AOW. Maar goed, dat balansen is wat overal indirect gebeurd.
Seriously? Dat kan toch nietquote:Op vrijdag 4 september 2020 15:43 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zolang er nog steeds geen enkel inzicht is of het ziekenhuisopnamen met corona, door corona of een combinatie zijn, hecht ik ook aan ziekenhuisopnamen niet al te veel waarde. Als je dan ook nog eens ziet dat bij de wekelijkse update 8 opnamen worden opgevoerd uit mei en zelfs 1 uit april zeggen de dagelijkse cijfers nog minder.
Sowieso zal er ooit wel een evaluatie komen over alle cijfers, sterfe door corona of met corona?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:43 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Zolang er nog steeds geen enkel inzicht is of het ziekenhuisopnamen met corona, door corona of een combinatie zijn, hecht ik ook aan ziekenhuisopnamen niet al te veel waarde. Als je dan ook nog eens ziet dat bij de wekelijkse update 8 opnamen worden opgevoerd uit mei en zelfs 1 uit april zeggen de dagelijkse cijfers nog minder.
Gaat de hele tijd al zo. En daar wordt dan het beleid op gemaakt!quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Seriously? Dat kan toch niet
Het mooie is dat als Trump bws met een landslide verliest, dat ik hem de grondwet nog zie aanklagen omdat zn advocaten ergens een voetnoot omtdekt hebben dat hij de verlosser blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, Trump kan wel van alles willen maar ook de Medicaid uitbreiding uit de ACA wordt in steeds meer staten ingevoerd. Het plan om in Medicaid te hakken hadden de Republikeinen wel liggen, maar dat scoort toch niet zo lekker in deze tijd.
Het is sowieso nog de vraag hoe de verkiezingen gaan uitpakken in november.
Voorlopig ziet het er voor de Republikeinen niet heel gunstig uit, maar het is nog geen november natuurlijk.
Is het heel gek dat ik dit best een gewaagde uitspraak vind? Waarom doen ze zo'n uitspraak überhaupt vraag ik me af..quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:56 schreef _serial_ het volgende:
De verwachting is dat dit de komende periode zo blijft.’
Ik ben echt geen RIVM- of GGD-basher maar dit vind ik wel echt kwalijk hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:55 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Gaat de hele tijd al zo. En daar wordt dan het beleid op gemaakt!
Vind ik ook heel raar.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het heel gek dat ik dit best een gewaagde uitspraak vind? Waarom doen ze zo'n uitspraak überhaupt vraag ik me af..
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-echt-zit~ad36a72e/quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sowieso zal er ooit wel een evaluatie komen over alle cijfers, sterfe door corona of met corona?
Als je ook dit leest:
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken.
"Normaal", 6443 griepdoden gemiddeld. Afgelopen winter slechts 404... dan komt de COVID-19 langs, oversterfte 9768, allemaal door corona.
quote:Heel mild griepseizoen
Om maar eens te beginnen met die naar schatting 404 griepdoden: het was deze winter gewoon een heel mild griepseizoen, zegt Mariëtte Hooiveld van onderzoeksinstituut Nivel, dat al jaren bijhoudt hoeveel mensen zich met griepklachten bij de huisarts melden. Ook vorig jaar hield de griep trouwens relatief beperkt huis, met een kleine drieduizend extra doden in de winter van 2018/2019. Ruim zes jaar geleden, in 2013/2014. werd er zelfs helemaal geen oversterfte door influenza gemeten.
Hooiveld: ,,Waarom het er dit jaar zó weinig waren, is moeilijk te bewijzen. Het was deze winter niet koud, dat is een eerste verklaring. Daarnaast kan het zo zijn dat het vaccin dat vorig najaar is toegediend goed matchte met het influenzavirus. Dat is elk jaar afwachten, omdat griep ieder jaar weer muteert en je het vaccin daaraan probeert aan te passen. Ten slotte was de vaccinatiegraad 1 procent hoger, ook dat kan hebben meegespeeld. Maar het blijft voor een deel gissen. We testen mensen niet op griep, dus een officieel aantal patiënten of sterfgevallen kun je nooit geven.”
Liever een kalme uitspraak, dan eentje die stemmers op de kast jaagt.quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het heel gek dat ik dit best een gewaagde uitspraak vind? Waarom doen ze zo'n uitspraak überhaupt vraag ik me af..
Zie ook:quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:53 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Sowieso zal er ooit wel een evaluatie komen over alle cijfers, sterfe door corona of met corona?
Als je ook dit leest:
In de winter van 2019/2020 was de influenza-epidemie kort en mild (week 5 tot en met 7 2020). De oversterfte was in deze periode met 404 veel lager dan de gemiddelde oversterfte in de afgelopen 5 griepepidemieën (6.443). Een korte opleving van de griepepidemie in week 10 en11 2020 overlapte met de eerste 2 weken van de COVID-19 epidemie. De oversterfte in week 10 tot en met 19 van de COVID-19 epidemie was 9.768, waarvan 213 in de eerste 2 weken.
"Normaal", 6443 griepdoden gemiddeld. Afgelopen winter slechts 404... dan komt de COVID-19 langs, oversterfte 9768, allemaal door corona.
https://www.nu.nl/nucheck(...)epgolf-was-mild.htmlquote:Hoe uitzonderlijk was dit griepseizoen?
De oversterfte tijdens deze griepepidemie was vergeleken met de afgelopen vijf jaar jaar laag en de griepepidemie was bovendien kort. De afgelopen vijf jaar duurde de griepepidemie gemiddeld zestien weken. Zo'n mild griepseizoen is niet uniek. In 2013/2014 was het griepseizoen zelfs dusdanig mild, dat er helemaal geen oversterfte werd geregistreerd en in 2010/2011 werd er een oversterfte van vierhonderd gemeld.
quote:In Jakarta grijpen de Indonesische autoriteiten naar macabere middelen om burgers te straffen die zich niet aan de coronamaatregelen houden. Zo moest een man eerder deze week voor straf 1 minuut in een doodskist liggen omdat hij geen mondkapje droeg.
‘Dit is wat er gaat gebeuren als je besmet raakt met covid-19’, kreeg de overtreder van de mondkapjesplicht te horen toen hij in de kist ging liggen. De minuut in de kist was een alternatief voor de gebruikelijke straffen die op het overtreden van de coronaregels staan: een taakstraf van een uur, waarbij de overtreder openbare voorzieningen moet schoonmaken, of een boete van 250.000 roepie (ongeveer 14 euro).
Blijkbaar weet jij dus ook waarom er van die verlate correcties plaatsvinden? Immers, hoe kun je oordelen dat het kwalijk is als je niet van de hoed en de rand weet. Wellicht kun je jouw wijsheid hier delen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben echt geen RIVM- of GGD-basher maar dit vind ik wel echt kwalijk hoor.
Dat snap ik ja, dat het mild kan zijn, zachte winter of het vaccin goed werkt.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-echt-zit~ad36a72e/
[..]
Zielig dat een autoriteit aan dit soort nonsens doet. Complete overtrokkenheid van de situatie.quote:
Weet ik veel waarom ze die cijfers zo laat doorgeven. Maar ik hoop gewoon dat de beleidsmakers die late correcties meenemen in hun overwegingen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij dus ook waarom er van die verlate correcties plaatsvinden? Immers, hoe kun je oordelen dat het kwalijk is als je niet van de hoed en de rand weet. Wellicht kun je jouw wijsheid hier delen?
Ergens tussen de 0 en 100% zou inderdaad mogelijkerwijs door griep overleden zijn, ja.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat personen die, als het griepseizoen niet zo mild was, aan griep overleden zouden (kunnen) zijn nu door corona geveld zijn?
Natuurlijk gaat zo'n virus niet automagisch aan een schooldeur voorbij, maar door iets te veel mensen de hele dag onbeschermd in iets te kleine, slecht geventileerde ruimtes te laten plaatsnemen maak je de risico's van verspreiding, ook buiten de school, veel groter dan nodig is.quote:Op vrijdag 4 september 2020 14:48 schreef galantis het volgende:
[..]
Je kan niet verwachten dat het virus zich door alle lagen van de bevolking verspreidt, maar dat scholen worden ontzien. Net zoals je het virus óveral aantreft, zal dat ook op scholen zijn. Ik zou het eerder raar vinden als dat niet gebeurt.
Dat dacht ik al...quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Weet ik veel waarom ze die cijfers zo laat doorgeven.
Alsof die verlate correcties ook maar enig significant effect hebben op het gevoerde beleid.quote:Maar ik hoop gewoon dat de beleidsmakers die late correcties meenemen in hun overwegingen.
Is het niet de griep zelf wat door corona werd uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, dat het mild kan zijn, zachte winter of het vaccin goed werkt.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat personen die, als het griepseizoen niet zo mild was, aan griep overleden zouden (kunnen) zijn nu door corona geveld zijn?
Pfff... en dan? Dan wil je ze alsnog onder griep wegschrijven ofzo?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, dat het mild kan zijn, zachte winter of het vaccin goed werkt.
Dat hoop ik dus niet nee. Maar ik verbaas me echt nergens over.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al...
[..]
Alsof die verlate correcties ook maar enig significant effect hebben op het gevoerde beleid.
Inderdaad, weer de besmetting-is-doodvonnis retoriek. Terwijl deze zomer toch wel duidelijk is geworden dat we niet zoveel te vrezen hebben van corona. Dit soort straffen slaan dan ook nergens op.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zielig dat een autoriteit aan dit soort nonsens doet. Complete overtrokkenheid van de situatie.
En als de opnames op een paar procent van de besmettingen blijven, en de besmettingen ook nog onder de 10% blijven hangen, wordt het dan echt niet eens tijd om kritisch naar de maatregelen te kijken?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zou mij wel verbazen. Het gaat om zeer incidentele correcties.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hoop ik dus niet nee. Maar ik verbaas me echt nergens over.
Nee, maar het geeft wel te denken over de "dodelijkheid" van ons gevreesde virus.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pfff... en dan? Dan wil je ze alsnog onder griep wegschrijven ofzo?
Volgens mij is er geen enkele gefundeerde aanname dat het virus aan kracht ingeboet heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:09 schreef Stoney3K het volgende:
In maart hadden ze zin omdat veel besmettingen ook opnames veroorzaakten, nu niet meer.
Moet je na een half jaar serieus nog overtuigd worden van de dodelijkheid van dit virus t.o.v. de griep?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft wel te denken over de "dodelijkheid" van ons gevreesde virus.
Ik ben er niet meer van overtuigd dat dat een statisch gegeven is. In het begin van het jaar deed het zijn reputatie als killer-virus misschien nog eer aan, maar nu komen de cijfers toch behoorlijk in de buurt van de griepcijfers.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet je na een half jaar serieus nog overtuigd worden van de dodelijkheid van dit virus t.o.v. de griep?
In het begin was ik er wel van overtuigd, nu een half jaar verder wordt het langzaam duidelijk dat het wel een stuk minder is dan voorgespiegeld.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet je na een half jaar serieus nog overtuigd worden van de dodelijkheid van dit virus t.o.v. de griep?
Al vrij snel zat het geschatte percentage op 0,5-1,0%. Dat percentage staat nog steeds. Dat is nog altijd een veelvoud van de IFR/CFR van influenza.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In het begin was ik er wel van overtuigd, nu een half jaar verder wordt het langzaam duidelijk dat het wel een stuk minder is dan voorgespiegeld.
Damn. Heeft die zich helemaal ingesmeerd met dat spul of iets?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:20 schreef Dven het volgende:
Kom, laat ik eens iets aansteken nu ik mijzelf net ingesmeerd heb met een zeer licht ontvlambaar middel.
[ twitter ]
Staat dat percentage echt nog steeds?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Al vrij snel zat het geschatte percentage op 0,5-1,0%. Dat percentage staat nog steeds. Dat is nog altijd een veelvoud van de IFR/CFR van influenza.
Maar ik ben het wel eens dat er ook steeds meer naar voren komt over het aantal mensen dat ermee te maken krijgt en er niets van merkt.
quote:The overall noninstitutionalized IFR was 0.26%. In order of magnitude, the demographic-stratified IFR varied most by age, race, ethnicity, and sex (Table). Persons younger than 40 years had an IFR of 0.01%; those aged 60 or older had an IFR of 1.71%. Whites had an IFR of 0.18%; non-Whites had an IFR of 0.59%.
Nouja, 70% vol wil wel branden natuurlijk. Alleen hoe ze dan in vredesnaam ook de fles heeft kunnen laten ontploffen is wel een raadsel.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Damn. Heeft die zich helemaal ingesmeerd met dat spul of iets?
Dat niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil de zaak niet bagatelliseren hoor, laat dat duidelijk zijn. Ook wil ik niet alle maatregelen afschaffen, het zijn gang laten gaan etc. Er komen alleen steeds meer berichten over besmettingen / clusters / "brandhaarden" die allemaal een stille dood sterven want na 2-3 weken zijn deze verdwenen zonder ziekenhuisopnames en sterfgevallen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Al vrij snel zat het geschatte percentage op 0,5-1,0%. Dat percentage staat nog steeds. Dat is nog altijd een veelvoud van de IFR/CFR van influenza.
Maar ik ben het wel eens dat er ook steeds meer naar voren komt over het aantal mensen dat ermee te maken krijgt en er niets van merkt.
Ik zou dan ook echt niet zijn voor 'loslaten' maar wel voor in beperkte mate proberen af te schalen. En dat geldt ook voor de 1,5 meter, waarom er zo krampachtig vast gehouden wordt aan die overal, zonder uitzonderingen aan te blijven houden snap ik dus niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik wil de zaak niet bagatelliseren hoor, laat dat duidelijk zijn. Ook wil ik niet alle maatregelen afschaffen, het zijn gang laten gaan etc. Er komen alleen steeds meer berichten over besmettingen / clusters / "brandhaarden" die allemaal een stille dood sterven want na 2-3 weken zijn deze verdwenen zonder ziekenhuisopnames en sterfgevallen.
Zonder uitzonderingen? Ze passen niet eens meer op een A4'tje man.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou dan ook echt niet zijn voor 'loslaten' maar wel voor in beperkte mate proberen af te schalen. En dat geldt ook voor de 1,5 meter, waarom er zo krampachtig vast gehouden wordt aan die overal, zonder uitzonderingen aan te blijven houden snap ik dus niet.
Moet jij niet een paar doodskisten neerzetten om coronaregelovertreders in te stoppen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zonder uitzonderingen? Ze passen niet eens meer op een A4'tje man.
2e keer dat ik zoiets lees. Echt om te janken dit! Doe dan niks!quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zus krijgt vandaag brief, dat ze in contact is geweest met iemand met COVID. BCOtje dus. Datum brief: 19 augustus
Hij heeft in deze helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Moet jij niet een paar doodskisten neerzetten om coronaregelovertreders in te stoppen?
Laat eens horen dan?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zonder uitzonderingen? Ze passen niet eens meer op een A4'tje man.
Scholen, zorg, fabrieken waar het niet anders kan, kappers, serveersters etc...quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Laat eens horen dan?
Volgens mij is het houden van 1,5 meter afstand voor iedereen ouder dan 13 jaar nog altijd de regel, in heel Nederland, geen uitzonderingen.
Dat er nu situaties zijn waarop er niet gehandhaafd wordt staat daar compleet los van.
Wel prachtig, nu moet ze dus verplicht testen zonder klachten, terwijl in de brief staat dat ze dus zich geen zorgen hoeft te maken als ze binnen 14 dagen geen klachten krijgt, en die 14 dagen zijn inmiddels al voorbij.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
2e keer dat ik zoiets lees. Echt om te janken dit! Doe dan niks!
In auto's, in tweetallen in de horeca, op sportvelden, tussen minderjarigen. De lijst is lang.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Scholen, zorg, fabrieken waar het niet anders kan, kappers, serveersters etc...
Welnee.... waarom zou ze zich nou nog moeten laten testen dan?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wel prachtig, nu moet ze dus verplicht testen zonder klachten, terwijl in de brief staat dat ze dus zich geen zorgen hoeft te maken als ze binnen 14 dagen geen klachten krijgt, en die 14 dagen zijn inmiddels al voorbij.
Bizar.
Nog steeds geen uitzondering op de 1,5 meter waarbij er niets anders voor in de plaats komt. Kappers hebben een mondkapje, serveersters moeten (in principe) ook op afstand blijven.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Scholen, zorg, fabrieken waar het niet anders kan, kappers, serveersters etc...
Alleen bij een gedeeld huishouden...quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In auto's, in tweetallen in de horeca...
Wat komt er op middelbare scholen voor in de plaats dan??quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog steeds geen uitzondering op de 1,5 meter waarbij er niets anders voor in de plaats komt. Kappers hebben een mondkapje, serveersters moeten (in principe) ook op afstand blijven.
En fabrieken waar het "niet anders kan" mogen in principe niet open.
Neen. Serveersters (m/v) mogen aan tafel komen zonder afstand te houden. Kappers en andere contactberoepen wordt geadviseerd een mondkapje te dragen maar zijn dat niet verplicht. Basisschoolleerkrachten hoeven geen afstand tot de leerlingen te houden maar hoeven ook geen beschermingsmiddelen te dragen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog steeds geen uitzondering op de 1,5 meter waarbij er niets anders voor in de plaats komt. Kappers hebben een mondkapje, serveersters moeten (in principe) ook op afstand blijven.
En fabrieken waar het "niet anders kan" mogen in principe niet open.
Past makkelijk:quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij heeft in deze helemaal gelijk.
Nee. Informeer je eens fatsoenlijk voordat je vanalles roept hier.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen bij een gedeeld huishouden...
Waar het om gaat is nog altijd, die 'uitzonderingen' zijn uit noodzaak, niet uit keuze. Het kán in die situaties niet anders, dus laten we het maar zitten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee. Informeer je eens fatsoenlijk voordat je vanalles roept hier.
Lijkt me niet meer dan normaal dit.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Neen. Serveersters (m/v) mogen aan tafel komen zonder afstand te houden. Kappers en andere contactberoepen wordt geadviseerd een mondkapje te dragen maar zijn dat niet verplicht. Basisschoolleerkrachten hoeven geen afstand tot de leerlingen te houden maar hoeven ook geen beschermingsmiddelen te dragen.
Oftewel, dat zijn wel degelijk allemaal uitzonderingen. Net als die ik in mijn post nog noem. Het wordt alleen maar ingewikkelder op die manier.
Met al die uitzonderingen kunnen we toch wel concluderen dat die 1,5 meter qua effectiviteit vreselijk overschat wordt, evenals de rol die presymptomatische en asymptomatische besmettingen zouden spelen. Daarom moeten mensen met symptomen thuisblijven en verder eigen verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Past makkelijk:
In welke situaties geldt er een uitzondering op de 1,5-meter-afstandregel?
De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt. Maar in sommige situaties is dat niet mogelijk en mag de 1,5 meter tijdelijk worden losgelaten. Het gaat om:
- contact tussen hulpbehoevenden en hun begeleiders;
- mensen met contactberoepen (zoals kappers, masseurs en rij-instructeurs);
- sporters (binnen en buiten), acteurs en dansers;
- in vliegtuigen en tijdens specifieke processen op luchthavens, zoals tijdens het inchecken en boarden. Een niet-- - medisch mondkapje, reservering en een gezondheidscheck vooraf zijn verplicht;
- in het openbaar vervoer. Een niet-medisch mondkapje is verplicht;
- in het overig vervoer van A naar B, zoals een taxi of touringcar. Een niet-medisch mondkapje, reservering en
een gezondheidscheck vooraf zijn verplicht;
- in de auto. Hierbij wordt geadviseerd een niet-medisch mondkapje te gebruiken.
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden
Ja, en helemaal als je om je heen ziet dat bejaarden zelf bijkant de grootste maling aan afstand houden hebbenquote:Op vrijdag 4 september 2020 16:26 schreef DonDruiper het volgende:
Maar dat de hele wereld nog steeds stil wordt gelegd omdat voornamelijk bejaarden er aan overlijden gaat me wel steeds meer tegen staan.
Precies dit.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:51 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Met al die uitzonderingen kunnen we toch wel concluderen dat die 1,5 meter qua effectiviteit vreselijk overschat wordt, evenals de rol die presymptomatische en asymptomatische besmettingen zouden spelen. Daarom moeten mensen met symptomen thuisblijven en verder eigen verantwoordelijkheid.
Ze doen elke dag zo’n uitspraak. Ik heb je die uitspraken regelmatig zien verdedigen als het negatieve uitspraken waren (en mensen daarover vielen). Maar nu ze voorspellen dat het stabiel zal blijven de komende periode vraag je je opeens af waarom ze zo’n uitspraak doen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er liggen straks honderdduizenden in doodskisten van de honger en oorlog omdat we een paar 80-jarigen ten koste van alles een jaartje extra willen geven.quote:
Okayquote:Op vrijdag 4 september 2020 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er liggen straks honderdduizenden in doodskisten van de honger en oorlog omdat we een paar 80-jarigen ten koste van alles een jaartje extra willen geven.
Je zou eigenlijk volgend jaar een boekje moeten uitgeven met voor elke dag van het jaar de dagquote van Kuipers over de IC's.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze doen elke dag zo’n uitspraak. Ik heb je die uitspraken regelmatig zien verdedigen als het negatieve uitspraken waren (en mensen daarover vielen). Maar nu ze voorspellen dat het stabiel zal blijven de komende periode vraag je je opeens af waarom ze zo’n uitspraak doen?
Artiesten, theateracteurs, filmacteurs, dansers, sekswerkers, ook gewoon 11 random mensen die willen voetballen in een parkje,...quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In auto's, in tweetallen in de horeca, op sportvelden, tussen minderjarigen. De lijst is lang.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er liggen straks honderdduizenden in doodskisten van de honger en oorlog omdat we een paar 80-jarigen ten koste van alles een jaartje extra willen geven.
Naar individuele studies kijken heeft in dit geval niet heel veel zin. Ik zie liever de geaggregeerde data van de WHO: https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:24 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Staat dat percentage echt nog steeds?
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-5352
[..]
quote:Many such serological surveys are currently being undertaken worldwide [10], and some have thus far suggested substantial under-ascertainment of cases, with estimates of IFR converging at approximately 0.5 - 1% [10-12].
Dat kun je op conto van de media schrijven.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik wil de zaak niet bagatelliseren hoor, laat dat duidelijk zijn. Ook wil ik niet alle maatregelen afschaffen, het zijn gang laten gaan etc. Er komen alleen steeds meer berichten over besmettingen / clusters / "brandhaarden" die allemaal een stille dood sterven want na 2-3 weken zijn deze verdwenen zonder ziekenhuisopnames en sterfgevallen.
Ik heb het idee dat het kabinet dit allang doorheeft en je leest steeds meer dat ze expliciet kiezen voor maatwerk (bv. alleen lokale/regionale sluiting van scholen en/of winkels). De enige sector die nog echt gesloten is, is het nachtleven. En dat lijkt me vooralsnog nog altijd begrijpelijk.quote:Hierdoor zou ik wel vraagtekens hebben bijna eventuele uitbreidingen van de maatregelen of het sluiten van sectoren om besmettingen te voorkomen.
Wow, al twee keer. Dat is op de miljoenen stukken post wel echt heel veel.quote:
Al die uitzonderingen geven mensen vooral het idee dat afstand houden niet werkt, en dat is niet wat je wil.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan normaal dit.
Helemaal geen uitzonderingen is pas een prachtidee. Compleet onleefbaar. Dan wordt het een gevalletje operatie geslaagd, patient overleden. Haal corona eens van dat onverdiende voetstuk af.
Niet heel gek natuurlijk dat mensen dan bij zichzelf, mogelijk injuist, wat gaan afvragen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-echt-zit~ad36a72e/
[..]
Dat is te zien dat het niet werkt inderdaad.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Al die uitzonderingen geven mensen vooral het idee dat afstand houden niet werkt, en dat is niet wat je wil.
Geef het een jaartje en kijk dan maar eens.quote:
Ik heb je al een paar keer uitgelegd dat de maatregelen er niet zijn om de oudjes te redden.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Straffen van het niet naleven wanneer het jezelf qua risico betreft, zelfs als dit de staat geld kost, lijkt mij ongewenst.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:01 schreef galantis het volgende:
[..]
Precies dit.
Thuisblijven bij klachten moet veel meer worden gestimuleerd en beloond. En het niet naleven wellicht gestraft.
Minimale impact, maximaal resultaat.
In het voorjaar hebben de meest simpele maatregelen de meeste impact gehad op het terugdringen van corona.
Ik betwijfel of dat zo is.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Al die uitzonderingen geven mensen vooral het idee dat afstand houden niet werkt, en dat is niet wat je wil.
Waar contact onvermijdelijk is of zelf(s) gewenst wordt, kan je prima gebruik maken van beschermingsmiddelen. Vervelend voor de dragers maar de rest heeft dan daarin een zelf te maken keuze.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:51 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Met al die uitzonderingen kunnen we toch wel concluderen dat die 1,5 meter qua effectiviteit vreselijk overschat wordt, evenals de rol die presymptomatische en asymptomatische besmettingen zouden spelen. Daarom moeten mensen met symptomen thuisblijven en verder eigen verantwoordelijkheid.
Heeft er meer mee te maken dat het volgens de experts “een spannende tijd” gaat worden in afwachting van een mogelijke 2e golf. Dus ja, ik vind die uitspraak NU opvallend genoeg een beetje vreemd.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze doen elke dag zo’n uitspraak. Ik heb je die uitspraken regelmatig zien verdedigen als het negatieve uitspraken waren (en mensen daarover vielen). Maar nu ze voorspellen dat het stabiel zal blijven de komende periode vraag je je opeens af waarom ze zo’n uitspraak doen?
Het gaat niet om de anderhalve meter afstand houden. Het gaat om het in een eigen bubbel blijven en/of die (van een ander) niet te groot te laten worden. Het valt alleen niet te communiceren. Men is achterlijk en dat valt niet te communiceren. Vandaar moet zoiets als "anderhalve meter afstand houden" gegeven worden. Dat is meetbaar, het is een houvast. Het is een houvast voor de bubbel waarin je leeft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:51 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Yep, hoewel die groepsimmuniteit een idee-fixe is omdat die gebaseerd is dat iedereen (dezelfde) gevolgen heeft na infectie en door elkaar dan - gevaccineerd - af te schermen het dan bij een paar hanteerbare gevallen blijft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:26 schreef DonDruiper het volgende:
.... Z.s.m. loslaten, de kwetsbaren isoleren en zorgen voor groeps immuniteit.
Dat mag, maar de WHO heeft zich iets teveel gediskwalificeerd naar mijn mening.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Naar individuele studies kijken heeft in dit geval niet heel veel zin. Ik zie liever de geaggregeerde data van de WHO: https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19
[..]
Ik wil niet woordneuken maar over welke kracht heb je het dan ?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:10 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen enkele gefundeerde aanname dat het virus aan kracht ingeboet heeft.
De Enhuizer Almanak doet het nog steeds goed.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk volgend jaar een boekje moeten uitgeven met voor elke dag van het jaar de dagquote van Kuipers over de IC's.
Hoe lang gaan mensen dit riedeltje nog volhouden hier?quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:38 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Dat mag, maar de WHO heeft zich iets teveel gediskwalificeerd naar mijn mening.
De piramide die aangeeft in welke mate, ceteris paribus, men in het ziekenhuis belandt, dan wel overlijdt aan de gevolgen van de infectie.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:48 schreef Vallon het volgende:
Ik wil niet woordneuken maar over welke kracht heb je het dan ?
Doen alsof de WHO de heilige graal is qua kennis en kunde en de wetenschappelijke integriteit absoluut niet ter discussie kan staan... Prima.quote:Op vrijdag 4 september 2020 18:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Hoe lang gaan mensen dit riedeltje nog volhouden hier?
Alle (dis)kwalificaties m.b.t. tot hun adviezen zijn op je eigen conto, maar (ongefundeerd) twijfelen aan de wetenschappelijke integriteit is nergens voor nodig. En slaat sowieso nergens op daar zo'n beetje iedere serieuze wetenschappelijke organisatie haar beleid grotendeels baseert op de gebundelde(!) inzichten van de WHO.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 18:53 schreef AlwaysConnected het volgende:
Grapperhaus: Bruiloftsblunder heeft ‘niets te maken’ met lagere coronastraf
Dat minister Ferd Grapperhaus (Justitie) gaat regelen dat een coronaboete niet meer voor een strafblad zorgt, heeft volgens hem niets te maken met de coronablunder op zijn eigen huwelijk. Ook premier Rutte ontkent dat de misstap van Grapperhaus tot lagere straffen leid
Bron :
https://www.ad.nl/politie(...)oronastraf~a7832cd6/
Nee joh geloof je het zelf
En het moet gewoon voor iedereen met terug werkende kracht.
Hoe geloofwaardig kan je nu nog zijn
Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissenquote:Op vrijdag 4 september 2020 18:55 schreef Dven het volgende:
Lekker boeiend die aantekening. Alsof dat ooit ook maar voor enig probleem gaat zorgen.
Dat is helemaal niet wat ik beweerde, maar oké, vooral doen alsof jij het wetenschappelijk inzicht hebt om de wetenschappelijke kwaliteit van de WHO te kunnen beoordelen. Gelukkig schatten de daadwerkelijke experts hun publicaties nog wel op waarde.quote:Op vrijdag 4 september 2020 18:50 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Doen alsof de WHO de heilige graal is qua kennis en kunde en de wetenschappelijke integriteit absoluut niet ter discussie kan staan... Prima.
Lol, ik ben met erger Australië nog wel binnengekomen. Kom op zeg, het is een notitie op het strafblad omdat er een boete voor meer dan 100 euro verkregen is, niet meer en niet minder.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:02 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen
Je zou maar een opleiding tot bv politie willen gaan doen dan checken ze je vog komt dit te voorschijn kan dan zo zijn dan je word afgewezen.
Teven kan het ook problemen opleveren als je een functie bij de overheid wil hebben
Het lijkt nu misschien niets, alleen wat doet men er over 5 jaar mee.
En wie weet levert het bij vliegen naar Australië bij aankomst nog probleem op.
Om nog maar te zwijgen over bepaalde verhuurders ed.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:02 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Je zou maar een opleiding tot bv politie willen gaan doen dan checken ze je vog komt dit te voorschijn kan dan zo zijn dan je word afgewezen.
Teven kan het ook problemen opleveren als je een functie bij de overheid wil hebben
Dit ja. Ik heb zeker 10 dingen staan uit verkeer die buiten Mulder vallen. Nooit problemen mee gehad. Zelfs niet bij een screening op een hoog veiligheid niveau voor een bepaalde functie.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, ik ben met erger Australië nog wel binnengekomen. Kom op zeg, het is een notitie op het strafblad omdat er een boete voor meer dan 100 euro verkregen is, niet meer en niet minder.
De manier waarop het nu gaat is het over een paar jaar al helemaal geen reet meer waard.
Verhuurders die een VOG vragen? Echt een zeldzaamheid.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Om nog maar te zwijgen over bepaalde verhuurders ed.
Er zijn genoeg kapers op de kust, dus als ze een kandidaat krijgen zónder een VOG, voor hem tien anderen. Kan me best voorstellen dat verhuurders van bepaalde panden liever geen tuig in hun tent willen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Verhuurders die een VOG vragen? Echt een zeldzaamheid.
Klopt, willen ze niet, maar er zijn echt andere manieren om dat te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kapers op de kust, dus als ze een kandidaat krijgen zónder een VOG, voor hem tien anderen. Kan me best voorstellen dat verhuurders van bepaalde panden liever geen tuig in hun tent willen.
Van mij mag je de gok wagen hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, ik ben met erger Australië nog wel binnengekomen. Kom op zeg, het is een notitie op het strafblad omdat er een boete voor meer dan 100 euro verkregen is, niet meer en niet minder.
De manier waarop het nu gaat is het over een paar jaar al helemaal geen reet meer waard.
Huren?quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, willen ze niet, maar er zijn echt andere manieren om dat te bewerkstelligen.
In 15 jaar heb ik nog nooit om een VOG gevraagd om iets te verhuren.
Maar nee joh. Die 'angst' snap ik eerlijk gezegd echt niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Van mij mag je de gok wagen hoor.
Waarom denk je dat fredje het zo tegenhoudt voor zichzelf als ie dat als aantekening heeft kan ie overal ze carrière vaarwel zeggen.
Verhuren?quote:
Het is niet angst alleen met alles wat elke dag wijzigt aangaande corona en de aankomende corona wet heb ik weinig vertrouwen erin dat dit in de toekomst geen gevolgen heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar nee joh. Die 'angst' snap ik eerlijk gezegd echt niet.
Maar het is niet anders dan een andere wat hogere boete. Tenzij voor mishandeling of diefstal o.i.d is dat verder ook niet heel boeiend.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:12 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Het is niet angst alleen met alles wat elke dag wijzigt aangaande corona en de aankomende corona wet heb ik weinig vertrouwen erin dat dit in de toekomst geen gevolgen heeft.
Yep, je zult het nooit zeker weten maar bij deze onredelijke aantekening kan dit zo uitwerken.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:02 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Zou hij BOA willen worden?quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Van mij mag je de gok wagen hoor.
Waarom denk je dat fredje het zo tegenhoudt voor zichzelf als ie dat als aantekening heeft kan ie overal ze carrière vaarwel zeggen.
Ik help het je hopen. Tal van contracten en overeenkomsten kunnen een clausule bevatten ( "nog iets te melden" dat relevant is?) die naar je strafverleden kunnen (en mogen) vragen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, op welke manier ben jij bij de GGD betrokken? Werk jij er? Werkt je partner er? Of wat?quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wow, al twee keer. Dat is op de miljoenen stukken post wel echt heel veel.
Strafrecht is wat anders dan strafbaar zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:12 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit ja. Ik heb zeker 10 dingen staan uit verkeer die buiten Mulder vallen. Nooit problemen mee gehad. Zelfs niet bij een screening op een hoog veiligheid niveau voor een bepaalde functie.
Verkeersboetes buiten Mulder vallen onder strafrecht. Maar off topic lijkt me.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Strafrecht is wat anders dan strafbaar zijn.
Zo lust ik er nog wel één, alles - ook Mulder - valt onder het strafrecht.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Verkeersboetes buiten Mulder vallen onder strafrecht.
Bij een grove verkeersovertreding volgt ook een straf beschikking...quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel één, alles - ook Mulder - valt onder het strafrecht.
De kern is dat er een aantekening is aangaande het vergrijp dat duidt op ("bewuste") obstructie van het recht en wel weigeren de instructie van een handhaver op te volgen. Net of dat je een agent op zijn bek slaat, wat ook geen goed plan is.
Een coronaboete is geen gewone boete, maar een strafbeschikking. Het is een straf opgelegd door het Openbaar Ministerie.
Er is daarbij - nauwelijks tot - geen verweer, laat staan coulance mogelijk op de (gemeentelijke) verordening want het vergrijp staat ontegenzeggelijk vast. En nee, het is wel degelijk on topic.
Waar wil je nu eigenlijk heen?quote:De Nederlandse Wet van 3 juli 1989, houdende administratiefrechtelijke afdoening van inbreuken op bepaalde verkeersvoorschriften (Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, lex Mulder, wet Mulder), bepaalt voor veel verkeersovertredingen dat deze volgens het bestuursrecht worden afgedaan, niet volgens het strafrecht
Ik wil heen in dit topic dat duidelijk is dat je niet appels met peren moet willen vergelijken.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bij een grove verkeersovertreding volgt ook een ook straf beschikking...
Waar wil je nu eigenlijk heen?
Zwaardere verkeersovertredingen geven je ook gewoon een aantekening. Ik heb het niet over roodlicht.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wil heen in dit topic dat duidelijk is dat je niet appels met peren moet willen vergelijken.
De aantekening ansich kan wel degelijk een rol spelen in je verdere toekomst zonder dat je dit echt kon weten.
Roodlicht pakken of snelheid is, doorgaans, feitelijk een bewust begane overtreding die idd strafbaar is. Net als zonder licht op de fiets. Geen jonge hond zal zich dan druk maken over die aantekening, laat staan een andere beoordelaar. Hooguit dat je die dure leaseauto niet mag rijden of naar de Verenigde kan gaan.
Punt is ook dat je niet aan de hand van het wetsartikel (443), en Justis aantekening, zelf kunt zien of het ging om rellen of taartjes eten. Dat zal onder druk van Geapperhaus's ontwikkeling vast wel worden aangepast. Geen flauw idee of en in hoeverre dit voor gepasseerde zaken zo kan worden bijgesteld.
Dat wordt iedere BOA tochquote:Op vrijdag 4 september 2020 21:03 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Dan word ie overal vierkant uitgelachen
Hendheeving.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:06 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Das waar met hun handen in borst zakken
Waar wil je heen ? Volhouden dat Corona boete gewoon een burgerlijke ongehoorzaamheidsboete is als vuilnisbak op de verkeerde dag buiten zetten of de hond onaangelijnd uitlaten ?quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zwaardere verkeersovertredingen geven je ook gewoon een aantekening. Ik heb het niet over roodlicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |