Pfff... en dan? Dan wil je ze alsnog onder griep wegschrijven ofzo?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:05 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dat snap ik ja, dat het mild kan zijn, zachte winter of het vaccin goed werkt.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat personen die, als het griepseizoen niet zo mild was, aan griep overleden zouden (kunnen) zijn nu door corona geveld zijn?
Dat hoop ik dus niet nee. Maar ik verbaas me echt nergens over.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dat dacht ik al...
[..]
Alsof die verlate correcties ook maar enig significant effect hebben op het gevoerde beleid.
Inderdaad, weer de besmetting-is-doodvonnis retoriek. Terwijl deze zomer toch wel duidelijk is geworden dat we niet zoveel te vrezen hebben van corona. Dit soort straffen slaan dan ook nergens op.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zielig dat een autoriteit aan dit soort nonsens doet. Complete overtrokkenheid van de situatie.
En als de opnames op een paar procent van de besmettingen blijven, en de besmettingen ook nog onder de 10% blijven hangen, wordt het dan echt niet eens tijd om kritisch naar de maatregelen te kijken?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoals ik ook al in het andere topic aangaf, houd ik het bij ongeveer 1 opname per 100 besmettingen. Dat strookt wel aardig met de cijfers van de laatste maand.
Het zou mij wel verbazen. Het gaat om zeer incidentele correcties.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat hoop ik dus niet nee. Maar ik verbaas me echt nergens over.
Nee, maar het geeft wel te denken over de "dodelijkheid" van ons gevreesde virus.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:08 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Pfff... en dan? Dan wil je ze alsnog onder griep wegschrijven ofzo?
Volgens mij is er geen enkele gefundeerde aanname dat het virus aan kracht ingeboet heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:09 schreef Stoney3K het volgende:
In maart hadden ze zin omdat veel besmettingen ook opnames veroorzaakten, nu niet meer.
Moet je na een half jaar serieus nog overtuigd worden van de dodelijkheid van dit virus t.o.v. de griep?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:10 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nee, maar het geeft wel te denken over de "dodelijkheid" van ons gevreesde virus.
Ik ben er niet meer van overtuigd dat dat een statisch gegeven is. In het begin van het jaar deed het zijn reputatie als killer-virus misschien nog eer aan, maar nu komen de cijfers toch behoorlijk in de buurt van de griepcijfers.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet je na een half jaar serieus nog overtuigd worden van de dodelijkheid van dit virus t.o.v. de griep?
In het begin was ik er wel van overtuigd, nu een half jaar verder wordt het langzaam duidelijk dat het wel een stuk minder is dan voorgespiegeld.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Moet je na een half jaar serieus nog overtuigd worden van de dodelijkheid van dit virus t.o.v. de griep?
Al vrij snel zat het geschatte percentage op 0,5-1,0%. Dat percentage staat nog steeds. Dat is nog altijd een veelvoud van de IFR/CFR van influenza.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
In het begin was ik er wel van overtuigd, nu een half jaar verder wordt het langzaam duidelijk dat het wel een stuk minder is dan voorgespiegeld.
Damn. Heeft die zich helemaal ingesmeerd met dat spul of iets?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:20 schreef Dven het volgende:
Kom, laat ik eens iets aansteken nu ik mijzelf net ingesmeerd heb met een zeer licht ontvlambaar middel.
[ twitter ]
Staat dat percentage echt nog steeds?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Al vrij snel zat het geschatte percentage op 0,5-1,0%. Dat percentage staat nog steeds. Dat is nog altijd een veelvoud van de IFR/CFR van influenza.
Maar ik ben het wel eens dat er ook steeds meer naar voren komt over het aantal mensen dat ermee te maken krijgt en er niets van merkt.
quote:The overall noninstitutionalized IFR was 0.26%. In order of magnitude, the demographic-stratified IFR varied most by age, race, ethnicity, and sex (Table). Persons younger than 40 years had an IFR of 0.01%; those aged 60 or older had an IFR of 1.71%. Whites had an IFR of 0.18%; non-Whites had an IFR of 0.59%.
Nouja, 70% vol wil wel branden natuurlijk. Alleen hoe ze dan in vredesnaam ook de fles heeft kunnen laten ontploffen is wel een raadsel.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:23 schreef OProg het volgende:
[..]
Damn. Heeft die zich helemaal ingesmeerd met dat spul of iets?
Dat niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik wil de zaak niet bagatelliseren hoor, laat dat duidelijk zijn. Ook wil ik niet alle maatregelen afschaffen, het zijn gang laten gaan etc. Er komen alleen steeds meer berichten over besmettingen / clusters / "brandhaarden" die allemaal een stille dood sterven want na 2-3 weken zijn deze verdwenen zonder ziekenhuisopnames en sterfgevallen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:18 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Al vrij snel zat het geschatte percentage op 0,5-1,0%. Dat percentage staat nog steeds. Dat is nog altijd een veelvoud van de IFR/CFR van influenza.
Maar ik ben het wel eens dat er ook steeds meer naar voren komt over het aantal mensen dat ermee te maken krijgt en er niets van merkt.
Ik zou dan ook echt niet zijn voor 'loslaten' maar wel voor in beperkte mate proberen af te schalen. En dat geldt ook voor de 1,5 meter, waarom er zo krampachtig vast gehouden wordt aan die overal, zonder uitzonderingen aan te blijven houden snap ik dus niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik wil de zaak niet bagatelliseren hoor, laat dat duidelijk zijn. Ook wil ik niet alle maatregelen afschaffen, het zijn gang laten gaan etc. Er komen alleen steeds meer berichten over besmettingen / clusters / "brandhaarden" die allemaal een stille dood sterven want na 2-3 weken zijn deze verdwenen zonder ziekenhuisopnames en sterfgevallen.
Zonder uitzonderingen? Ze passen niet eens meer op een A4'tje man.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:29 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik zou dan ook echt niet zijn voor 'loslaten' maar wel voor in beperkte mate proberen af te schalen. En dat geldt ook voor de 1,5 meter, waarom er zo krampachtig vast gehouden wordt aan die overal, zonder uitzonderingen aan te blijven houden snap ik dus niet.
Moet jij niet een paar doodskisten neerzetten om coronaregelovertreders in te stoppen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zonder uitzonderingen? Ze passen niet eens meer op een A4'tje man.
2e keer dat ik zoiets lees. Echt om te janken dit! Doe dan niks!quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Zus krijgt vandaag brief, dat ze in contact is geweest met iemand met COVID. BCOtje dus. Datum brief: 19 augustus
Hij heeft in deze helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:32 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Moet jij niet een paar doodskisten neerzetten om coronaregelovertreders in te stoppen?
Laat eens horen dan?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:30 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zonder uitzonderingen? Ze passen niet eens meer op een A4'tje man.
Scholen, zorg, fabrieken waar het niet anders kan, kappers, serveersters etc...quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:34 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Laat eens horen dan?
Volgens mij is het houden van 1,5 meter afstand voor iedereen ouder dan 13 jaar nog altijd de regel, in heel Nederland, geen uitzonderingen.
Dat er nu situaties zijn waarop er niet gehandhaafd wordt staat daar compleet los van.
Wel prachtig, nu moet ze dus verplicht testen zonder klachten, terwijl in de brief staat dat ze dus zich geen zorgen hoeft te maken als ze binnen 14 dagen geen klachten krijgt, en die 14 dagen zijn inmiddels al voorbij.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
2e keer dat ik zoiets lees. Echt om te janken dit! Doe dan niks!
In auto's, in tweetallen in de horeca, op sportvelden, tussen minderjarigen. De lijst is lang.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Scholen, zorg, fabrieken waar het niet anders kan, kappers, serveersters etc...
Welnee.... waarom zou ze zich nou nog moeten laten testen dan?quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:36 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Wel prachtig, nu moet ze dus verplicht testen zonder klachten, terwijl in de brief staat dat ze dus zich geen zorgen hoeft te maken als ze binnen 14 dagen geen klachten krijgt, en die 14 dagen zijn inmiddels al voorbij.
Bizar.
Nog steeds geen uitzondering op de 1,5 meter waarbij er niets anders voor in de plaats komt. Kappers hebben een mondkapje, serveersters moeten (in principe) ook op afstand blijven.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:35 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Scholen, zorg, fabrieken waar het niet anders kan, kappers, serveersters etc...
Alleen bij een gedeeld huishouden...quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In auto's, in tweetallen in de horeca...
Wat komt er op middelbare scholen voor in de plaats dan??quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog steeds geen uitzondering op de 1,5 meter waarbij er niets anders voor in de plaats komt. Kappers hebben een mondkapje, serveersters moeten (in principe) ook op afstand blijven.
En fabrieken waar het "niet anders kan" mogen in principe niet open.
Neen. Serveersters (m/v) mogen aan tafel komen zonder afstand te houden. Kappers en andere contactberoepen wordt geadviseerd een mondkapje te dragen maar zijn dat niet verplicht. Basisschoolleerkrachten hoeven geen afstand tot de leerlingen te houden maar hoeven ook geen beschermingsmiddelen te dragen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:39 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Nog steeds geen uitzondering op de 1,5 meter waarbij er niets anders voor in de plaats komt. Kappers hebben een mondkapje, serveersters moeten (in principe) ook op afstand blijven.
En fabrieken waar het "niet anders kan" mogen in principe niet open.
Past makkelijk:quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Hij heeft in deze helemaal gelijk.
Nee. Informeer je eens fatsoenlijk voordat je vanalles roept hier.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:40 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Alleen bij een gedeeld huishouden...
Waar het om gaat is nog altijd, die 'uitzonderingen' zijn uit noodzaak, niet uit keuze. Het kán in die situaties niet anders, dus laten we het maar zitten.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:42 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee. Informeer je eens fatsoenlijk voordat je vanalles roept hier.
Lijkt me niet meer dan normaal dit.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Neen. Serveersters (m/v) mogen aan tafel komen zonder afstand te houden. Kappers en andere contactberoepen wordt geadviseerd een mondkapje te dragen maar zijn dat niet verplicht. Basisschoolleerkrachten hoeven geen afstand tot de leerlingen te houden maar hoeven ook geen beschermingsmiddelen te dragen.
Oftewel, dat zijn wel degelijk allemaal uitzonderingen. Net als die ik in mijn post nog noem. Het wordt alleen maar ingewikkelder op die manier.
Met al die uitzonderingen kunnen we toch wel concluderen dat die 1,5 meter qua effectiviteit vreselijk overschat wordt, evenals de rol die presymptomatische en asymptomatische besmettingen zouden spelen. Daarom moeten mensen met symptomen thuisblijven en verder eigen verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:42 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Past makkelijk:
In welke situaties geldt er een uitzondering op de 1,5-meter-afstandregel?
De regel is dat iedereen 1,5 meter afstand houdt. Maar in sommige situaties is dat niet mogelijk en mag de 1,5 meter tijdelijk worden losgelaten. Het gaat om:
- contact tussen hulpbehoevenden en hun begeleiders;
- mensen met contactberoepen (zoals kappers, masseurs en rij-instructeurs);
- sporters (binnen en buiten), acteurs en dansers;
- in vliegtuigen en tijdens specifieke processen op luchthavens, zoals tijdens het inchecken en boarden. Een niet-- - medisch mondkapje, reservering en een gezondheidscheck vooraf zijn verplicht;
- in het openbaar vervoer. Een niet-medisch mondkapje is verplicht;
- in het overig vervoer van A naar B, zoals een taxi of touringcar. Een niet-medisch mondkapje, reservering en
een gezondheidscheck vooraf zijn verplicht;
- in de auto. Hierbij wordt geadviseerd een niet-medisch mondkapje te gebruiken.
https://www.rijksoverheid(...)leven/afstand-houden
Ja, en helemaal als je om je heen ziet dat bejaarden zelf bijkant de grootste maling aan afstand houden hebbenquote:Op vrijdag 4 september 2020 16:26 schreef DonDruiper het volgende:
Maar dat de hele wereld nog steeds stil wordt gelegd omdat voornamelijk bejaarden er aan overlijden gaat me wel steeds meer tegen staan.
Precies dit.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:51 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Met al die uitzonderingen kunnen we toch wel concluderen dat die 1,5 meter qua effectiviteit vreselijk overschat wordt, evenals de rol die presymptomatische en asymptomatische besmettingen zouden spelen. Daarom moeten mensen met symptomen thuisblijven en verder eigen verantwoordelijkheid.
Ze doen elke dag zo’n uitspraak. Ik heb je die uitspraken regelmatig zien verdedigen als het negatieve uitspraken waren (en mensen daarover vielen). Maar nu ze voorspellen dat het stabiel zal blijven de komende periode vraag je je opeens af waarom ze zo’n uitspraak doen?quote:Op vrijdag 4 september 2020 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Is het heel gek dat ik dit best een gewaagde uitspraak vind? Waarom doen ze zo'n uitspraak überhaupt vraag ik me af..
Er liggen straks honderdduizenden in doodskisten van de honger en oorlog omdat we een paar 80-jarigen ten koste van alles een jaartje extra willen geven.quote:
Okayquote:Op vrijdag 4 september 2020 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er liggen straks honderdduizenden in doodskisten van de honger en oorlog omdat we een paar 80-jarigen ten koste van alles een jaartje extra willen geven.
Je zou eigenlijk volgend jaar een boekje moeten uitgeven met voor elke dag van het jaar de dagquote van Kuipers over de IC's.quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:01 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ze doen elke dag zo’n uitspraak. Ik heb je die uitspraken regelmatig zien verdedigen als het negatieve uitspraken waren (en mensen daarover vielen). Maar nu ze voorspellen dat het stabiel zal blijven de komende periode vraag je je opeens af waarom ze zo’n uitspraak doen?
Artiesten, theateracteurs, filmacteurs, dansers, sekswerkers, ook gewoon 11 random mensen die willen voetballen in een parkje,...quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:37 schreef hooibaal het volgende:
[..]
In auto's, in tweetallen in de horeca, op sportvelden, tussen minderjarigen. De lijst is lang.
quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Er liggen straks honderdduizenden in doodskisten van de honger en oorlog omdat we een paar 80-jarigen ten koste van alles een jaartje extra willen geven.
Naar individuele studies kijken heeft in dit geval niet heel veel zin. Ik zie liever de geaggregeerde data van de WHO: https://www.who.int/news-(...)tality-from-covid-19quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:24 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Staat dat percentage echt nog steeds?
https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-5352
[..]
quote:Many such serological surveys are currently being undertaken worldwide [10], and some have thus far suggested substantial under-ascertainment of cases, with estimates of IFR converging at approximately 0.5 - 1% [10-12].
Dat kun je op conto van de media schrijven.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:27 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Ik wil de zaak niet bagatelliseren hoor, laat dat duidelijk zijn. Ook wil ik niet alle maatregelen afschaffen, het zijn gang laten gaan etc. Er komen alleen steeds meer berichten over besmettingen / clusters / "brandhaarden" die allemaal een stille dood sterven want na 2-3 weken zijn deze verdwenen zonder ziekenhuisopnames en sterfgevallen.
Ik heb het idee dat het kabinet dit allang doorheeft en je leest steeds meer dat ze expliciet kiezen voor maatwerk (bv. alleen lokale/regionale sluiting van scholen en/of winkels). De enige sector die nog echt gesloten is, is het nachtleven. En dat lijkt me vooralsnog nog altijd begrijpelijk.quote:Hierdoor zou ik wel vraagtekens hebben bijna eventuele uitbreidingen van de maatregelen of het sluiten van sectoren om besmettingen te voorkomen.
Wow, al twee keer. Dat is op de miljoenen stukken post wel echt heel veel.quote:
Al die uitzonderingen geven mensen vooral het idee dat afstand houden niet werkt, en dat is niet wat je wil.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:45 schreef galantis het volgende:
[..]
Lijkt me niet meer dan normaal dit.
Helemaal geen uitzonderingen is pas een prachtidee. Compleet onleefbaar. Dan wordt het een gevalletje operatie geslaagd, patient overleden. Haal corona eens van dat onverdiende voetstuk af.
Niet heel gek natuurlijk dat mensen dan bij zichzelf, mogelijk injuist, wat gaan afvragen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 16:00 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-echt-zit~ad36a72e/
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |