abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_194888873
twitter
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 19:35:35 #127
5428 crew  miss_sly
pi_194888883
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:30 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Er zijn genoeg kapers op de kust, dus als ze een kandidaat krijgen zónder een VOG, voor hem tien anderen. Kan me best voorstellen dat verhuurders van bepaalde panden liever geen tuig in hun tent willen.
Klopt, willen ze niet, maar er zijn echt andere manieren om dat te bewerkstelligen.
In 15 jaar heb ik nog nooit om een VOG gevraagd om iets te verhuren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194888919
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, ik ben met erger Australië nog wel binnengekomen. Kom op zeg, het is een notitie op het strafblad omdat er een boete voor meer dan 100 euro verkregen is, niet meer en niet minder.

De manier waarop het nu gaat is het over een paar jaar al helemaal geen reet meer waard.
Van mij mag je de gok wagen hoor.

Waarom denk je dat fredje het zo tegenhoudt voor zichzelf als ie dat als aantekening heeft kan ie overal ze carrière vaarwel zeggen.
pi_194889067
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, willen ze niet, maar er zijn echt andere manieren om dat te bewerkstelligen.
In 15 jaar heb ik nog nooit om een VOG gevraagd om iets te verhuren.
Huren?
pi_194889080
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:37 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Waarom denk je dat fredje het zo tegenhoudt voor zichzelf als ie dat als aantekening heeft kan ie overal ze carrière vaarwel zeggen.
Maar nee joh. Die 'angst' snap ik eerlijk gezegd echt niet.
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 19:59:29 #131
5428 crew  miss_sly
pi_194889271
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Huren?
Verhuren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_194889281
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Verhuren?
Las verkeerd :P
pi_194889463
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Maar nee joh. Die 'angst' snap ik eerlijk gezegd echt niet.
Het is niet angst alleen met alles wat elke dag wijzigt aangaande corona en de aankomende corona wet heb ik weinig vertrouwen erin dat dit in de toekomst geen gevolgen heeft.
pi_194889495
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:12 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Het is niet angst alleen met alles wat elke dag wijzigt aangaande corona en de aankomende corona wet heb ik weinig vertrouwen erin dat dit in de toekomst geen gevolgen heeft.
Maar het is niet anders dan een andere wat hogere boete. Tenzij voor mishandeling of diefstal o.i.d is dat verder ook niet heel boeiend.
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:15:04 #135
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194889499
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:02 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen

Je zou maar een opleiding tot bv politie willen gaan doen dan checken ze je vog komt dit te voorschijn kan dan zo zijn dan je word afgewezen.

Teven kan het ook problemen opleveren als je een functie bij de overheid wil hebben

Het lijkt nu misschien niets, alleen wat doet men er over 5 jaar mee.

En wie weet levert het bij vliegen naar Australië bij aankomst nog probleem op.
Yep, je zult het nooit zeker weten maar bij deze onredelijke aantekening kan dit zo uitwerken.
Voor (gemeente)politie hoeft dit niet echt een rol te spelen, meestal mag je dat gaan "uitleggen" en dan kijkt men vooral hoe je dat "Grapperhausje" doet.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_194889562
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:37 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Zou hij BOA willen worden?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:27:33 #137
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194889639
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Lol, ik ben met erger Australië nog wel binnengekomen. Kom op zeg, het is een notitie op het strafblad omdat er een boete voor meer dan 100 euro verkregen is, niet meer en niet minder.

De manier waarop het nu gaat is het over een paar jaar al helemaal geen reet meer waard.
Ik help het je hopen. Tal van contracten en overeenkomsten kunnen een clausule bevatten ( "nog iets te melden" dat relevant is?) die naar je strafverleden kunnen (en mogen) vragen.
Dat er dan ("f/link") gelogen en "vergeten" wordt, werkt zolang je er geen andere issues ontstaan.

Punt waar het hier ook om gaat, je weet niet of en hoe het zal gaan uitwerken. Ik snap ook niet goed hoe het ooit kon & kan zijn gebeurd dat dit als Stasi-Sanctie er zo doorheen is geglipt.
Menigeen aan het begin van een bestaan, zal dat niet fijn vinden. Beter een parkeerboete, betalen klaar, want dat is meer een soort van "aflaat" voor eigenwijze strontneuzen.

Los daarvan is er zoiets als (on)eerlijkheid. Dat je überhaupt zo hard met een "simpele" BOA maatregel onderuit bent gehaald. Niets tegen handhavers als taak wel vwb de functionele macht die zij hiermee kregen toebedeeld. Het zou het OM ook sieren dat zij per inidividueel geval kijken of een boete wordt vervolgd. Die instructie daarvoor, ja veel werk, kan de minister ook geven.
pi_194889640
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Wow, al twee keer. Dat is op de miljoenen stukken post wel echt heel veel.
Zeg eens eerlijk, op welke manier ben jij bij de GGD betrokken? Werk jij er? Werkt je partner er? Of wat?
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:29:18 #139
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194889667
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 19:12 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit ja. Ik heb zeker 10 dingen staan uit verkeer die buiten Mulder vallen. Nooit problemen mee gehad. Zelfs niet bij een screening op een hoog veiligheid niveau voor een bepaalde functie.
Strafrecht is wat anders dan strafbaar zijn.
pi_194889717
quote:
18s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Strafrecht is wat anders dan strafbaar zijn.
Verkeersboetes buiten Mulder vallen onder strafrecht. Maar off topic lijkt me.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2020 20:35:18 ]
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:39:49 #141
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194889826
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:32 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Verkeersboetes buiten Mulder vallen onder strafrecht.
Zo lust ik er nog wel één, alles - ook Mulder - valt onder het strafrecht.
De kern is dat er een aantekening is aangaande het vergrijp dat duidt op ("bewuste") obstructie van het recht en wel weigeren de instructie van een handhaver op te volgen. Net of dat je een agent op zijn bek slaat, wat ook geen goed plan is.

Een coronaboete is geen gewone boete, maar een strafbeschikking. Het is een straf opgelegd door het Openbaar Ministerie.

Er is daarbij - nauwelijks tot - geen verweer, laat staan coulance mogelijk op de (gemeentelijke) verordening want het vergrijp staat ontegenzeggelijk vast. En nee, het is wel degelijk on topic.
pi_194889883
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zo lust ik er nog wel één, alles - ook Mulder - valt onder het strafrecht.
De kern is dat er een aantekening is aangaande het vergrijp dat duidt op ("bewuste") obstructie van het recht en wel weigeren de instructie van een handhaver op te volgen. Net of dat je een agent op zijn bek slaat, wat ook geen goed plan is.

Een coronaboete is geen gewone boete, maar een strafbeschikking. Het is een straf opgelegd door het Openbaar Ministerie.

Er is daarbij - nauwelijks tot - geen verweer, laat staan coulance mogelijk op de (gemeentelijke) verordening want het vergrijp staat ontegenzeggelijk vast. En nee, het is wel degelijk on topic.
Bij een grove verkeersovertreding volgt ook een straf beschikking...

quote:
De Nederlandse Wet van 3 juli 1989, houdende administratiefrechtelijke afdoening van inbreuken op bepaalde verkeersvoorschriften (Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, lex Mulder, wet Mulder), bepaalt voor veel verkeersovertredingen dat deze volgens het bestuursrecht worden afgedaan, niet volgens het strafrecht
Waar wil je nu eigenlijk heen?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2020 20:46:08 ]
  vrijdag 4 september 2020 @ 20:48:15 #143
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194890022
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:42 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Bij een grove verkeersovertreding volgt ook een ook straf beschikking...
Waar wil je nu eigenlijk heen?
Ik wil heen in dit topic dat duidelijk is dat je niet appels met peren moet willen vergelijken.
De aantekening ansich kan wel degelijk een rol spelen in je verdere toekomst zonder dat je dit echt kon weten.

Roodlicht pakken of snelheid is, doorgaans, feitelijk een bewust begane overtreding die idd strafbaar is. Net als zonder licht op de fiets. Geen jonge hond zal zich dan druk maken over die aantekening, laat staan een andere beoordelaar. Hooguit dat je die dure leaseauto niet mag rijden of naar de Verenigde kan gaan.

Punt is ook dat je niet aan de hand van het wetsartikel (443), en Justis aantekening, zelf kunt zien of het ging om rellen of taartjes eten. Dat zal onder druk van Geapperhaus's ontwikkeling vast wel worden aangepast. Geen flauw idee of en in hoeverre dit voor gepasseerde zaken zo kan worden bijgesteld.
pi_194890069
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik wil heen in dit topic dat duidelijk is dat je niet appels met peren moet willen vergelijken.
De aantekening ansich kan wel degelijk een rol spelen in je verdere toekomst zonder dat je dit echt kon weten.

Roodlicht pakken of snelheid is, doorgaans, feitelijk een bewust begane overtreding die idd strafbaar is. Net als zonder licht op de fiets. Geen jonge hond zal zich dan druk maken over die aantekening, laat staan een andere beoordelaar. Hooguit dat je die dure leaseauto niet mag rijden of naar de Verenigde kan gaan.

Punt is ook dat je niet aan de hand van het wetsartikel (443), en Justis aantekening, zelf kunt zien of het ging om rellen of taartjes eten. Dat zal onder druk van Geapperhaus's ontwikkeling vast wel worden aangepast. Geen flauw idee of en in hoeverre dit voor gepasseerde zaken zo kan worden bijgesteld.
Zwaardere verkeersovertredingen geven je ook gewoon een aantekening. Ik heb het niet over roodlicht.

Je voorbeelden worden juist NIET geregistreerd.

En zoals gezegd hebben die aantekeningen nul invloed gehad op wat dan ook. Die dure lease auto rij ik, Amerika kom ik binnen en zelfs een hoog niveau veiligheid screening zonder issues doorstaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2020 21:02:55 ]
pi_194890271
Het invoeren van een creditcard zakmes zorgt bij gepakt worden ook voor een strafbeschikking vanwege verboden wapenbezit. Die zou ik vervelender vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2020 21:01:14 ]
pi_194890309
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:19 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Zou hij BOA willen worden?
Dan word ie overal vierkant uitgelachen
pi_194890324
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:03 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Dan word ie overal vierkant uitgelachen
Dat wordt iedere BOA toch :P
pi_194890392
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat wordt iedere BOA toch :P
Das waar met hun handen in borst zakken
pi_194890426
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 21:06 schreef AlwaysConnected het volgende:

[..]

Das waar met hun handen in borst zakken
Hendheeving.
  vrijdag 4 september 2020 @ 21:12:05 #150
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_194890532
quote:
80s.gif Op vrijdag 4 september 2020 20:50 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zwaardere verkeersovertredingen geven je ook gewoon een aantekening. Ik heb het niet over roodlicht.
Waar wil je heen ? Volhouden dat Corona boete gewoon een burgerlijke ongehoorzaamheidsboete is als vuilnisbak op de verkeerde dag buiten zetten of de hond onaangelijnd uitlaten ?
Het had nooit mogen gebeuren dat een artikel bedoeld voor rellen, ook geldt voor wat dwarse burgers die taartjes willen eten op een bankje.

In het wetsartikel is voor noch over ernst van een gradatie te vinden. Sterker nog, het is een strafbaar feit, beboet in 2e categorie en zelfs maximaal 3 maanden gevangenisstraf.
Idem geldt dit voor de instructie aangaande handhaving. Ook het menselijke OM zal dit tandenknarsend moeten erkennen. "Zij" kunnen niet anders dan opleggen op grond van de actieve wet en voorschriften.
Er is feitelijk geen mogelijkheid (beroep op rechtsongelijkheid) om te seponeren.
Inz ekere zin is OvJ met de rechter erbij, compleet buitenspel gezet. Het enige verweer dat je kunt doen is wanneer er redenen zijn dat de BOA het feit onjuist heeft waargenomen. Succes met dat verweer.

Verder punt is dat wanneer je de boete als eerzame burger betaald hebt je niet meer daar op kunt terugkomen.
Je geeft het OM dus daarmee helemaal gelijk en hebt daarmee je aantekening dan compleet te pakken.
Voor een eervolle (wellicht recalcitrante) burger kan dit - strafblad -, impact vooraf sws onbekend, heel veel betekenen. Dat ligt, laat staan in de omgang, totaal anders bij andere overtredingen waar je weet dat je fout zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')