Klopt, willen ze niet, maar er zijn echt andere manieren om dat te bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:30 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Er zijn genoeg kapers op de kust, dus als ze een kandidaat krijgen zónder een VOG, voor hem tien anderen. Kan me best voorstellen dat verhuurders van bepaalde panden liever geen tuig in hun tent willen.
Van mij mag je de gok wagen hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, ik ben met erger Australië nog wel binnengekomen. Kom op zeg, het is een notitie op het strafblad omdat er een boete voor meer dan 100 euro verkregen is, niet meer en niet minder.
De manier waarop het nu gaat is het over een paar jaar al helemaal geen reet meer waard.
Huren?quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Klopt, willen ze niet, maar er zijn echt andere manieren om dat te bewerkstelligen.
In 15 jaar heb ik nog nooit om een VOG gevraagd om iets te verhuren.
Maar nee joh. Die 'angst' snap ik eerlijk gezegd echt niet.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Van mij mag je de gok wagen hoor.
Waarom denk je dat fredje het zo tegenhoudt voor zichzelf als ie dat als aantekening heeft kan ie overal ze carrière vaarwel zeggen.
Verhuren?quote:
Het is niet angst alleen met alles wat elke dag wijzigt aangaande corona en de aankomende corona wet heb ik weinig vertrouwen erin dat dit in de toekomst geen gevolgen heeft.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:46 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Maar nee joh. Die 'angst' snap ik eerlijk gezegd echt niet.
Maar het is niet anders dan een andere wat hogere boete. Tenzij voor mishandeling of diefstal o.i.d is dat verder ook niet heel boeiend.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:12 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Het is niet angst alleen met alles wat elke dag wijzigt aangaande corona en de aankomende corona wet heb ik weinig vertrouwen erin dat dit in de toekomst geen gevolgen heeft.
Yep, je zult het nooit zeker weten maar bij deze onredelijke aantekening kan dit zo uitwerken.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:02 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen
Je zou maar een opleiding tot bv politie willen gaan doen dan checken ze je vog komt dit te voorschijn kan dan zo zijn dan je word afgewezen.
Teven kan het ook problemen opleveren als je een functie bij de overheid wil hebben
Het lijkt nu misschien niets, alleen wat doet men er over 5 jaar mee.
En wie weet levert het bij vliegen naar Australië bij aankomst nog probleem op.
Zou hij BOA willen worden?quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:37 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Van mij mag je de gok wagen hoor.
Waarom denk je dat fredje het zo tegenhoudt voor zichzelf als ie dat als aantekening heeft kan ie overal ze carrière vaarwel zeggen.
Ik help het je hopen. Tal van contracten en overeenkomsten kunnen een clausule bevatten ( "nog iets te melden" dat relevant is?) die naar je strafverleden kunnen (en mogen) vragen.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Lol, ik ben met erger Australië nog wel binnengekomen. Kom op zeg, het is een notitie op het strafblad omdat er een boete voor meer dan 100 euro verkregen is, niet meer en niet minder.
De manier waarop het nu gaat is het over een paar jaar al helemaal geen reet meer waard.
Zeg eens eerlijk, op welke manier ben jij bij de GGD betrokken? Werk jij er? Werkt je partner er? Of wat?quote:Op vrijdag 4 september 2020 17:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wow, al twee keer. Dat is op de miljoenen stukken post wel echt heel veel.
Strafrecht is wat anders dan strafbaar zijn.quote:Op vrijdag 4 september 2020 19:12 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Dit ja. Ik heb zeker 10 dingen staan uit verkeer die buiten Mulder vallen. Nooit problemen mee gehad. Zelfs niet bij een screening op een hoog veiligheid niveau voor een bepaalde functie.
Verkeersboetes buiten Mulder vallen onder strafrecht. Maar off topic lijkt me.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Strafrecht is wat anders dan strafbaar zijn.
Zo lust ik er nog wel één, alles - ook Mulder - valt onder het strafrecht.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:32 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Verkeersboetes buiten Mulder vallen onder strafrecht.
Bij een grove verkeersovertreding volgt ook een straf beschikking...quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zo lust ik er nog wel één, alles - ook Mulder - valt onder het strafrecht.
De kern is dat er een aantekening is aangaande het vergrijp dat duidt op ("bewuste") obstructie van het recht en wel weigeren de instructie van een handhaver op te volgen. Net of dat je een agent op zijn bek slaat, wat ook geen goed plan is.
Een coronaboete is geen gewone boete, maar een strafbeschikking. Het is een straf opgelegd door het Openbaar Ministerie.
Er is daarbij - nauwelijks tot - geen verweer, laat staan coulance mogelijk op de (gemeentelijke) verordening want het vergrijp staat ontegenzeggelijk vast. En nee, het is wel degelijk on topic.
Waar wil je nu eigenlijk heen?quote:De Nederlandse Wet van 3 juli 1989, houdende administratiefrechtelijke afdoening van inbreuken op bepaalde verkeersvoorschriften (Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften, lex Mulder, wet Mulder), bepaalt voor veel verkeersovertredingen dat deze volgens het bestuursrecht worden afgedaan, niet volgens het strafrecht
Ik wil heen in dit topic dat duidelijk is dat je niet appels met peren moet willen vergelijken.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:42 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Bij een grove verkeersovertreding volgt ook een ook straf beschikking...
Waar wil je nu eigenlijk heen?
Zwaardere verkeersovertredingen geven je ook gewoon een aantekening. Ik heb het niet over roodlicht.quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:48 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik wil heen in dit topic dat duidelijk is dat je niet appels met peren moet willen vergelijken.
De aantekening ansich kan wel degelijk een rol spelen in je verdere toekomst zonder dat je dit echt kon weten.
Roodlicht pakken of snelheid is, doorgaans, feitelijk een bewust begane overtreding die idd strafbaar is. Net als zonder licht op de fiets. Geen jonge hond zal zich dan druk maken over die aantekening, laat staan een andere beoordelaar. Hooguit dat je die dure leaseauto niet mag rijden of naar de Verenigde kan gaan.
Punt is ook dat je niet aan de hand van het wetsartikel (443), en Justis aantekening, zelf kunt zien of het ging om rellen of taartjes eten. Dat zal onder druk van Geapperhaus's ontwikkeling vast wel worden aangepast. Geen flauw idee of en in hoeverre dit voor gepasseerde zaken zo kan worden bijgesteld.
Dat wordt iedere BOA tochquote:Op vrijdag 4 september 2020 21:03 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Dan word ie overal vierkant uitgelachen
Hendheeving.quote:Op vrijdag 4 september 2020 21:06 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Das waar met hun handen in borst zakken
Waar wil je heen ? Volhouden dat Corona boete gewoon een burgerlijke ongehoorzaamheidsboete is als vuilnisbak op de verkeerde dag buiten zetten of de hond onaangelijnd uitlaten ?quote:Op vrijdag 4 september 2020 20:50 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Zwaardere verkeersovertredingen geven je ook gewoon een aantekening. Ik heb het niet over roodlicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |