Welk genre gaan we in oktober lezen?quote:"De avond is ongemak' van Marieke Lucas Rijneveld is het schrijnende verhaal van een gereformeerd boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Door de ogen van Jas, die zich ophoudt in het niemandsland tussen kindertijd en volwassenheid, zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen.
Het is een verbluffend romandebuut dat is doortrokken van seksualiteit, geloof en de smerigheid van het bestaan.
boeken met een mooie blauwe kaftquote:Op donderdag 3 september 2020 15:07 schreef Fugue het volgende:
Welke boeken zouden jullie willen inbrengen voor de maand september?
Maar misschien kunnen we die meekrijgen. Possetje heeft het ook al gevondenquote:Op donderdag 3 september 2020 15:16 schreef Fok-it het volgende:
Leuk topic. Maar zoals je zelf in je eerste 4 woorden al treffend uitdrukt denk ik helaas niet dat je hier mensen zal treffen die al geen boeken aanraken
Hmm dan kan je je afvragen wat leuke boeken zijn voor beginnersquote:Op donderdag 3 september 2020 15:17 schreef Fugue het volgende:
[..]
Maar misschien kunnen we die meekrijgen. Possetje heeft het ook al gevonden
Jij bent een Ria...?quote:Op donderdag 3 september 2020 15:39 schreef Lienekien het volgende:
Ah shit, ik val buiten de doelgroep.
Jij bent er om de laaggeletterde autisten mee te krijgenquote:Op donderdag 3 september 2020 15:39 schreef Lienekien het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 3 september 2020 15:39 schreef Lienekien het volgende:
quote:Chuck Palahniuk's outrageous and startling debut novel that exploded American literature and spawned a movement. Every weekend, in the basements and parking lots of bars across the country, young men with white-collar jobs and failed lives take off their shoes and shirts and fight each other barehanded just as long as they have to. Then they go back to those jobs with blackened eyes and loosened teeth and the sense that they can handle anything. Fight club is the invention of Tyler Durden, projectionist, waiter, and dark, anarchic genius, and it's only the beginning of his plans for violent revenge on an empty consumer-culture world.
quote:Midhat Kamal - dreamer, romantic, aesthete - leaves Palestine in 1914 to study medicine in France, under the tutelage of Dr Molineu. He falls deeply in love with Jeannette, the doctor's daughter. But Midhat soon discovers that everything is fragile: love turns to loss, friends become enemies and everyone is looking for a place to belong.
Through Midhat's eyes we see the tangled politics and personal tragedies of a turbulent era - the Palestinian struggle for independence, the strife of the early twentieth century, and the looming shadow of the Second World War. Lush and immersive, and devastating in its power, The Parisian is an elegant, richly-imagined debut from a dazzling new voice in fiction.
Dat zijn meer individuele reviews. In de FOK! boekenclub kiezen en lezen we een maand allemaal hetzelfde boekquote:Op donderdag 3 september 2020 17:19 schreef golfer het volgende:
Wat is het grote verschil met alle delen van TTK / Wat lees je nu? #75 een boek ?
Aha, oké, dan doe ik niet mee.quote:Op donderdag 3 september 2020 17:21 schreef Fugue het volgende:
Dat zijn meer individuele reviews. In de FOK! boekenclub kiezen en lezen we een maand allemaal hetzelfde boek
Leuk boek, 5 sterren, heeft iedereen al gelezenquote:Op donderdag 3 september 2020 18:25 schreef StraightEdge het volgende:
Jip en Janneke
[ afbeelding ]
Zo kan de overige 90% van FOK! ook meedoen.
Leuk!
Je kan ook vertaling lezen natuurlijkquote:Op donderdag 3 september 2020 18:38 schreef Amee het volgende:
Leuk! Maar FOK! is Nederlands dus waarom Engelse boeken?
Is toeval. Er zijn vast vertalingen of breng zelf een Nederlands boek inquote:Op donderdag 3 september 2020 18:38 schreef Amee het volgende:
Leuk! Maar FOK! is Nederlands dus waarom Engelse boeken?
Ik laat het liever over aan jullie. Als ik zou moeten voorstellen zou het toch een boek zijn wat ik al heb gelezen.quote:Op donderdag 3 september 2020 18:42 schreef Fugue het volgende:
[..]
Is toeval. Er zijn vast vertalingen of breng zelf een Nederlands boek in
quote:"De avond is ongemak' van Marieke Lucas Rijneveld is het schrijnende verhaal van een gereformeerd boerengezin dat wordt getroffen door de dood van een kind. Door de ogen van Jas, die zich ophoudt in het niemandsland tussen kindertijd en volwassenheid, zien we hoe de familieleden elk op hun eigen manier omgaan met het verlies. Vader en moeder zijn volledig verlamd door verdriet en zien niet hoe Jas en haar zusje Hanna en haar broer Obbe ondertussen langzaam ontsporen.
Het is een verbluffend romandebuut dat is doortrokken van seksualiteit, geloof en de smerigheid van het bestaan.
Dit is een goed idee ja. Elke keer een ander genre.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Leuk idee, misschien kan er bij volgende edities ook met thema's gewerkt worden.Misschien doe ik wel mee ik moest van @:yvonne al normale boeken aanschaffen.
Doe jij ook nog even een inbreng dan, dan is er iets meer keuzequote:Op donderdag 3 september 2020 19:39 schreef FlippingCoin het volgende:
Leuk idee, misschien kan er bij volgende edities ook met thema's gewerkt worden.Misschien doe ik wel mee ik moest van @:yvonne al normale boeken aanschaffen.
Ja bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 3 september 2020 19:43 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dit is een goed idee ja. Elke keer een ander genre.
quote:Op donderdag 3 september 2020 19:43 schreef Fugue het volgende:
[..]
Doe jij ook nog even een inbreng dan, dan is er iets meer keuze
quote:Pietro is een stadsjongen uit Milaan. Zijn vader is scheikundige, en gefrustreerd door zijn werk in een fabriek. Zijn ouders delen een liefde voor de bergen, dat is waar ze elkaar ontmoetten, waar ze verliefd werden en waar ze trouwden in een kerkje aan de voet van de berg. Door deze gedeelde passie kan hun relatie voortbestaan, zelfs wanneer tragische gebeurtenissen plaatsvinden. Het stadsleven vervult hun vaak met gevoelens van spijt dat ze niet voor een ander leven hebben gekozen. Dan ontdekken ze een dorpje in het Noord-Italiaanse Valle d'Aosta waar het gezin vanaf dat moment iedere zomer zal doorbrengen. De elfjarige Pietro raakt er bevriend met de even oude Bruno, die voor de koeien zorgt. Hun zomers vullen zich met eindeloze wandelingen door de bergen en zoektochten door verlaten huizen en oude molens en er bloeit een ogenschijnlijk onverwoestbare vriendschap op.
quote:Het Berlijnse meisje Christiane F. gebruikte op haar dertiende jaar voor het eerst heroïne. Ze raakte verslaafd, ging 's morgens naar school en tippelde 's middags evenals andere jeugdige verslaafden op het metrostation Zoo en op straat om aan geld voor drugs te komen. Haar moeder merkte bijna twee jaar niets van het dubbele bestaan dat Christiane leidde. Met een minutieus herinneringsvermogen en onvoorwaardelijke openheid brengt het meisje verslag uit over wat zij en haar vrienden en vriendinnen hebben meegemaakt. Het is een verhaal dat zich behalve in Berlijn op vele plaatsen zou kunnen afspelen.
Ja dat is wel een goed idee denk ik. En misschien hoeft het niet eens een per se een genre te zijn. Eerst een poll voor het thema en dan de inbreng en dan de poll voor de keuze.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:05 schreef Fugue het volgende:
Elke maand een ander genre ook goed. Hoe wordt die gekozen? Ook met een poll? En welke zien jullie graag volgende maand
Dit is voor niet-lezers wel het beste boek denk ik.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:10 schreef Amarantha het volgende:
Mijn keuze is Christiane F. verslag van een junkie.
[..]
Mijne?quote:Op donderdag 3 september 2020 20:32 schreef Sumppi het volgende:
Drie van de vijf boeken wil ik wel lezen.
Die met meerdere stemmen nemen we gewoon mee naar volgende maandquote:Op donderdag 3 september 2020 20:32 schreef Sumppi het volgende:
Drie van de vijf boeken wil ik wel lezen.
Onder andere.quote:
Zaterdag 12.00 uurquote:Op donderdag 3 september 2020 20:43 schreef FlippingCoin het volgende:
Hoe lang geven we luitjes de tijd om dit topic te vinden en te stemmen?
Misschien kan je @Danny vragen om hem onder de aangekondigde topics te zettenquote:
Goed idee ja.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien kan je @:Danny vragen om hem onder de aangekondigde topics te zetten
Shit moet ik nog echt gaan lezen ook.quote:Op donderdag 3 september 2020 20:36 schreef Fok-it het volgende:
Lastig. Ik ga voor die van Ama. Heb 4 van de 5 nog niet gelezen en ben benieuwd naar allen maar denk dat deze wat toegankelijker is dan de rest
Goed idee. Heb het gevraagdquote:Op donderdag 3 september 2020 20:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Misschien kan je @:Danny vragen om hem onder de aangekondigde topics te zetten
Hebben we in ieder geval één aan het lezen gekregenquote:Op donderdag 3 september 2020 21:09 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Shit moet ik nog echt gaan lezen ook.
Ja ik ga het sowieso doen dan.quote:Op donderdag 3 september 2020 21:12 schreef Fugue het volgende:
[..]
Hebben we in ieder geval één aan het lezen gekregen
Heb je een ereader of ipad? www.onlinebibliotheek.nl heeft bijna alles voor 40 euro per jaar (of 6 boeken voor 20). Anders gewoon iets minder doneren aan wajongers.quote:
Er hebben ook wat mensen gestemd die wel meedoen maar niet in het topic hebben gepostquote:Op vrijdag 4 september 2020 09:38 schreef Fok-it het volgende:
27 stemmen? Ik heb zo het idee dat er meer mensen hebben gestemd dan er mee willen doen
Lolquote:
Misschien niet echt het goede topic en ook niet echt mijn genre maar iets van Stephen King?quote:Op vrijdag 4 september 2020 10:36 schreef B300 het volgende:
Ik zoek een boek voor een kameraad van me, ik weet dat hij van SF houd maar nog niet zoveel er van heeft gelezen. Heeft iemand aanraders? (naast Dune)
Oeh! Ik ga voor deze! Ik heb hem toevallig net van de week van mijn tante gekregen (als ebook) dus dat komt mooi uit!quote:Op donderdag 3 september 2020 19:28 schreef Fugue het volgende:
Keuze 3: De avond is ongemak - Marieke Lucas Rijneveld
[ afbeelding ]
[..]
Oeps, klopt. Excuus. Stephen King altijd goedquote:Op vrijdag 4 september 2020 10:54 schreef Fugue het volgende:
[..]
Misschien niet echt het goede topic en ook niet echt mijn genre maar iets van Stephen King?
En stuur hem even een linkje als we SF maand hebbenquote:Op vrijdag 4 september 2020 11:09 schreef B300 het volgende:
[..]
Oeps, klopt. Excuus. Stephen King altijd goed
Bol.com via een affiliate linkje.quote:
We zien je inbreng voor oktober wel verschijnenquote:Op vrijdag 4 september 2020 11:17 schreef ieniminimuis het volgende:
Leuk idee!
Ik doe mee zodra er een boek tussen zit dat ik daadwerkelijk wil lezen of al gelezen heb. Ik heb namelijk nog steeds een trauma van verplicht lezen voor Nederlands middelbare school.
Overigens lees ik genoeg boeken minstens toch wel 1tje per maand.
Ja, ik ook!quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:04 schreef F_r het volgende:
Leuk idee.
Alleen lees ik normaal een wat ander genre vrees ik.
Elke maand doen we een ander genre. Ik zal na morgen wel een polletje maken voor die van oktoberquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:04 schreef F_r het volgende:
Leuk idee.
Alleen lees ik normaal een wat ander genre vrees ik.
⭐⭐⭐⭐quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:54 schreef mizzsylver het volgende:
leuk idee! Hoe moet ik me zo een review voorstellen?
Oh niet te groot denk ik gewoon 12 a4tjes oid?quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:54 schreef mizzsylver het volgende:
leuk idee! Hoe moet ik me zo een review voorstellen?
Mooie waardering.quote:Op vrijdag 4 september 2020 12:13 schreef Fugue het volgende:
= Echt fantastisch, 10/10 zou nog een keer lezen
= Leuk boek
= Matig
= Niet echt leuk
= Verschrikkelijk boek, gadverdamme
Jij had alleen de KLBers in je gedachten toen je het typtequote:Op vrijdag 4 september 2020 12:35 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb me vergist, je topic loopt prima tot nu toe
Zoiets jaquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:36 schreef Amee het volgende:
[..]
Jij had alleen de KLBers in je gedachten toen je het typte
Omdat we viral gaan op de socialsquote:Op vrijdag 4 september 2020 12:35 schreef Fok-it het volgende:
Ik heb me vergist, je topic loopt prima tot nu toe
Oorlog en vrede doen? 🤣quote:Op vrijdag 4 september 2020 11:31 schreef Fugue het volgende:
[..]
We zien je inbreng voor oktober wel verschijnen
In Search of Lost Time van Proust. Prima voor de beginnende lezerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |