abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 juni 2021 @ 18:30:16 #201
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_200145651
Ik ben nog steeds aan het ploeteren in de Boekbinder. Ik zit op een derde en het wordt langzaamaan wat interessanter. ;)
pi_200145797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juni 2021 17:03 schreef Fugue het volgende:
Hier is al te lang niet gepost.
Inderdaad.

quote:
Juni Literatuur & Klassiekers
Juli Verhalende non-fictie
In de komende week boeken aanraden voor deze twee categorieën?
pi_200145821
quote:
14s.gif Op woensdag 30 juni 2021 18:44 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Inderdaad.
[..]

In de komende week boeken aanraden voor deze twee categorieën?
Ja, ik ga iets zoeken *O*
pi_200145918
Mag ik iets van Nikolaj Gogol voordragen? De Neus is onderdeel van de Petersburgse vertellingen. Sowieso een heerlijke schrijver met heel interessante verhalen. Een eckte Russische klassieker.

quote:
De neus
Dit verhaal is een ware ode aan de neus. In ongeveer alle werken van Gogol komen de neusgaten, een neusverkoudheid, niesbuien, snuifdozen, de geur of het reukorgaan tout court aan bod. Zijdelings, onopvallend. In dit werkje speelt de neus de hoofdrol. Op een ochtend ontdekt Kovaljov op de plaats van zijn neus een gladde plek. Kovaljov is verbijsterd en ontredderd, hij kan met de grootste moeite van de wereld niet begrijpen wat er gebeurd is. Het grandioze van de hele geschiedenis is het feit dat de neus een heel eigen leven gaat leiden: hij rijdt in de hoedanigheid van staatsraad in een koets rond in Sint-Petersburg. Tot de neus op een ochtend plots weer op zijn gewone plaats staat.

Gogol had zelf een toch wel bijzonder exemplaar en hij schatte dit lichaamsdeel bijzonder hoog in. “Ik heb respect voor bloemen die zomaar uit zichzelf bovenop een graf groeien. Ze vervullen mij met het hevige verlangen om in een Neus te veranderen: al het andere, zoals ogen, armen, benen te ontberen en niets te zijn dan een enorme neus, met neusgaten ter grootte van twee flinke emmers zodat ik alle mogelijke voorjaarsgeuren zou kunnen opsnuiven,” aldus Gogol.
https://spasibo-magazine.(...)etersburgse-verhalen
pi_201157888
Is de boekenclub overleden? Want ik zou het eerlijk gezegd wel weer tot leven willen blazen! Het liep in eerste instantie best lekker.
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_201157906
Ik heb eindelijk het boek van september 2020 gelezen :')
pi_201160412
Is Fugue met Fok gestopt?
pi_201174029
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 22:28 schreef Pleun2011 het volgende:
Is Fugue met Fok gestopt?
KLB / Fugue op anoniem
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')