abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 08:17:16 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194805507
quote:
Patrouillerende marineschepen, militairen die in opperste staat van paraatheid zijn en straaljagers die worden ingezet: voor de tweede keer in paar weken tijd lopen de spanningen tussen Turkije en Griekenland hoog op. De twee landen liggen al jaren met elkaar overhoop over aardgas in de oostelijke Middellandse Zee. Ook nu is dat bron van conflict.

Een Turks onderzoeksschip, omringd door fregatten, is begin deze week uitgevaren om te kijken of er ten zuiden van het Griekse eiland Kastellorizo gas in de zeebodem zit. Volgens de Grieken begeven de Turken zich in Griekse wateren en moeten ze daar onmiddellijk weg. De Turken willen daar niks van weten. Vrijdag praten EU-ministers met elkaar over de kwestie.

Meer bij de bron:https://nos.nl/artikel/23(...)rkije-op-scherp.html
twitter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:23:51 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_194805545
Nu het om het grote geld gaat, lijkt een oorlog me onvermijdelijk.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 08:24:23 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194805548
overigens over die kamikaze drones ... dat klinkt allemaal leuk maar ze zijn niet goedkoop ofzo

Reaper kost 15 miljoen ofzo terwijl Harpoon antischeepsraket, die logischerwijs een stuk geschikter is als wapen tegen schepen, 1,4 miljoen kost per stuk

Turkse varianten zullen goedkoper zijn maar ik neem aan dat het verschil vergelijkbaar is

drones zijn niet de oplossing voor alles
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 31 augustus 2020 @ 08:35:21 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194805603
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:23 schreef DustPuppy het volgende:
Nu het om het grote geld gaat, lijkt een oorlog me onvermijdelijk.
Zie ik niet gebeuren. Beide kampen zijn mijn inziens niet in staat om elkaar op militair gebied compleet te verslaan (tenzij de VS zich met mankracht en materiaal ermee bemoeien) en Turkije kan een dergelijk grootschalig conflict helemaal niet financieren. Griekenland ook niet maar die kunnen nog terugvallen op de EU, Brussel zal bij een directe aanval op een van de lidstaten niet anders kunnen dan een compleet embargo instellen op alle (Turkse) goederen. Zie dat maar eens langdurig te overleven.

Nee, de kosten wegen niet op tegen de baten. Er komt geen militair conflict. En nee, de situatie op Cyprus in de vorige eeuw is niet te vergelijken met dit. Dat was een zeer kleinschalige proxy-oorlog, net zoals nu in Libi. Ik zie dit als blufpoker voor straks aan de onderhandelingstafel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 31-08-2020 08:54:15 ]
pi_194805620
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:24 schreef sp3c het volgende:
Reaper
Als je deze bedoeld, daarvan lijkt me niet het doel dat ie zichzelf kapot vliegt ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-9_Reaper
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194805629
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je deze bedoeld, daarvan lijkt me niet het doel dat ie zichzelf kapot vliegt ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-9_Reaper
Dat wordt al snel en dure hobby dan :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194805654
Ik denk dat de kosten voor Turkije en Griekenland niet zo in het militaire zitten, maar eerder in de impact er omheen, je krijgt geen toerist daar meer heen, en de impact op de economie zijn ook enorm.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 08:50:09 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194805692
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je deze bedoeld, daarvan lijkt me niet het doel dat ie zichzelf kapot vliegt ;)

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Atomics_MQ-9_Reaper
was ook niet mijn idee he, sterker nog mijn punt is dat het uberhaupt geen goed idee is

ik zou gewoon antischeepsraketten inzetten tegen schepen ... daar koop je ze voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194805709
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

was ook niet mijn idee he

ik zou gewoon antischeepsraketten inzetten tegen schepen ... daar koop je ze voor
Uiteraard, weet ook niet in hoeverre ze zich daar goed tegen kunnen verdedigen. Het is alweer een tijdje terug dat moderne landen echt tegen elkaar gevochten hebben. Het laatste incident waarbij een moderne vloot in actie kwam was niet echt een succes ;)

https://www.nieuwsbladtra(...)seschip/?gdpr=accept
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194805730
Frankrijk heeft overigens gewoon Exocets, weten de Britten wel of die effectief zijn :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 08:55:09 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194805738
lol

wat zou trouwens het laatste gevecht tussen twee vloten zijn geweest?

die?
https://en.m.wikipedia.or(...)20American%20warship.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194805997
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:45 schreef raptorix het volgende:
Ik denk dat de kosten voor Turkije en Griekenland niet zo in het militaire zitten, maar eerder in de impact er omheen, je krijgt geen toerist daar meer heen, en de impact op de economie zijn ook enorm.
Ja maar de grieken hebben de oneindige knip van de EU.

Turken hebben..
pi_194806144
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:55 schreef sp3c het volgende:
lol

wat zou trouwens het laatste gevecht tussen twee vloten zijn geweest?

die?
https://en.m.wikipedia.or(...)20American%20warship.
Ik doelde op Falklands.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194807535
Tweet reeks van 27 in totaal waarin deze dude beargumenteert dat zowel de Turkse als de Griekse claims geen hout snijden, hij trekt zo zijn eigen lijntjes op zee gebaseerd op eerdere precedenten en internationaal recht.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194808202
quote:
7s.gif Op maandag 31 augustus 2020 08:35 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Zie ik niet gebeuren. Beide kampen zijn mijn inziens niet in staat om elkaar op militair gebied compleet te verslaan (tenzij de VS zich met mankracht en materiaal ermee bemoeien) en Turkije kan een dergelijk grootschalig conflict helemaal niet financieren. Griekenland ook niet maar die kunnen nog terugvallen op de EU, Brussel zal bij een directe aanval op een van de lidstaten niet anders kunnen dan een compleet embargo instellen op alle (Turkse) goederen. Zie dat maar eens langdurig te overleven.

Nee, de kosten wegen niet op tegen de baten. Er komt geen militair conflict. En nee, de situatie op Cyprus in de vorige eeuw is niet te vergelijken met dit. Dat was een zeer kleinschalige proxy-oorlog, net zoals nu in Libi. Ik zie dit als blufpoker voor straks aan de onderhandelingstafel.
Cyprus was geen proxy-oorlog (in zijn eind tijden). Leer je geschiedenis.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 12:36:17 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194808490
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 09:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik doelde op Falklands.
ja met die exocets, gelukkig hadden ze er maar 5 ofzo _O-



[ Bericht 30% gewijzigd door sp3c op 31-08-2020 12:45:42 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194809224
quote:
83s.gif Op maandag 31 augustus 2020 12:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja met die exocets, gelukkig hadden ze er maar 5 ofzo _O-

In total it was:

Air launched - Crashed into the sea between HMS Sheffield and HMS Yarmouth.
Air launched - Hit HMS Sheffield.
Air launched - Hit Atlantic Conveyor.
Air launched - Decoyed by HMS Invincible onto Atlantic Conveyor.
Air launched - Crashed into the sea between HMS Avenger and Exeter (attempted attack on HMS Invincible).
Surface launched - Missed HMS Glamorgan.
Surface launched - Hit HMS Glamorgan.
Surface launched - Missed HMS Penelope.
Argentina won't tell you about the last one, fired at 01.30 on June 14th because it and one other were smuggled to the Falklands on a hospital ship. The last one was found and confiscated by the Royal Navy.

In total, that's eight launched, four hits, one of which was a successful decoy. A 50% success rate being generous.

Edit: Two more land based MM38'a were fired and also missed. This makes four out of ten. A 40% success rate.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194809288
Mogelijke Turkse strategie.

70% van Turkse zeemacht gaat naar de oostelijke zwarte zee waar de Grieken niet kunnen komen. 70% van de Turkse luchtmacht gaat naar het oosten.

Turkse kruis- en ballistische raketten vernietigen de Griekse vloot en de Griekse luchtmachtbasissen vanaf land.
Turkse zee- en luchtmacht keren terug om de boel op te ruimen.
pi_194809325
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:30 schreef polderturk het volgende:
Mogelijke Turkse strategie.

70% van Turkse zeemacht gaat naar de oostelijke zwarte zee waar de Grieken niet kunnen komen. 70% van de Turkse luchtmacht gaat naar het oosten.

Turkse kruis- en ballistische raketten vernietigen de Griekse vloot en de Griekse luchtmachtbasissen vanaf land.
Turkse zee- en luchtmacht keren terug om de boel op te ruimen.
Mogelijk Franse strategie, we zien opeens paddestoelen verschijnen op plekken waar voorheen Turkse steden te vinden waren.

I don’t think so.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 13:35:38 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194809385
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:30 schreef polderturk het volgende:
Mogelijke Turkse strategie.

70% van Turkse zeemacht gaat naar de oostelijke zwarte zee waar de Grieken niet kunnen komen. 70% van de Turkse luchtmacht gaat naar het oosten.

Turkse kruis- en ballistische raketten vernietigen de Griekse vloot en de Griekse luchtmachtbasissen vanaf land.
Turkse zee- en luchtmacht keren terug om de boel op te ruimen.
altijd lekker als de vijand niet terugschiet _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 13:36:44 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194809399
waarschijnlijke Turkse strategie:

kei-hard tweeten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194809427
quote:
83s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

altijd lekker als de vijand niet terugschiet _O-
Turkije is veel groter dan Griekenland. Turkije kan de Grieken makkelijker raken dan andersom. Ook kunnen de Turken makkelijker hun vloot en luchtmacht in veiligheid brengen.
Turkije kan de Bosporus afsluiten voor de Griekse marine.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 13:39:43 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194809441
ja als de vijand niet terugschiet kan dat allemaal makkelijk :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194809463
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije is veel groter dan Griekenland. Turkije kan de Grieken makkelijker raken dan andersom. Ook kunnen de Turken makkelijker hun vloot en luchtmacht in veiligheid brengen.
Turkije kan de Bosporus afsluiten voor de Griekse marine.
Ja alles kan. Maar hoe groot is de kans?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194809946
quote:
83s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:36 schreef sp3c het volgende:
waarschijnlijke Turkse strategie:

kei-hard tweeten
Zijn de turkse schepen eigelijk uitgevoerd met een toeter?
pi_194811866
twitter
pi_194811953
quote:
83s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:36 schreef sp3c het volgende:
waarschijnlijke Turkse strategie:

kei-hard tweeten
Grote blij *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194811980
quote:
Dat ziet er niet heel redelijk uit nee. De Grieken hebben altijd al een vrij grote mond gehad sinds ze in de EU zitten. Misschien moeten ze een keer een kopje kleiner worden gemaakt, net als in de eurocrisis.
pi_194812014
“To accept this insult”.. het is al sinds 1923 zo en de Turken wilde toen al niet mee spelen.

Turken zullen gaan leren waar ze precies staan op de care-o-meter van de wereld.
Waren ze niet zo verislamiseerd de afgelopen 10 jaar / sinds erdolf hadden we deze discussie niet gehad.
pi_194812388
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:02 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
“To accept this insult”.. het is al sinds 1923 zo en de Turken wilde toen al niet mee spelen.

Turken zullen gaan leren waar ze precies staan op de care-o-meter van de wereld.
Waren ze niet zo verislamiseerd de afgelopen 10 jaar / sinds erdolf hadden we deze discussie niet gehad.
Het UNCLOS verdrag is van 1982. Dus de verdeling van de zee is er niet sinds 1982. Dit verdrag is getekend door Griekenland, maar niet door Turkije.

Wanneer naar andere zaken wereldwijd gekeken wordt, naar afspraken die tussen landen zijn gemaakt en naar beslissingen in disputen, dan zal je zien dat Turkije veel meer recht heeft dan wat de Grieken de Turken bieden.
pi_194812858
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het UNCLOS verdrag is van 1982. Dus de verdeling van de zee is er niet sinds 1982. Dit verdrag is getekend door Griekenland, maar niet door Turkije.

Wanneer naar andere zaken wereldwijd gekeken wordt, naar afspraken die tussen landen zijn gemaakt en naar beslissingen in disputen, dan zal je zien dat Turkije veel meer recht heeft dan wat de Grieken de Turken bieden.
Nee Turkije is van mening dat ze een bepaald recht hebben, tot de wereld zegt dat het zo is, heeft Turkije niets meer dan een opvatting.
pi_194813251
Turkije ging van een beleid van zero problems met de buren naar n van alleen maar bonje met de buren.
Best knap om al je relaties in zo'n kort tijdsbestek te verpesten.
Dat doen weinig landen ze na.
  maandag 31 augustus 2020 @ 18:21:35 #33
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194813414
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het UNCLOS verdrag is van 1982. Dus de verdeling van de zee is er niet sinds 1982. Dit verdrag is getekend door Griekenland, maar niet door Turkije.

Wanneer naar andere zaken wereldwijd gekeken wordt, naar afspraken die tussen landen zijn gemaakt en naar beslissingen in disputen, dan zal je zien dat Turkije veel meer recht heeft dan wat de Grieken de Turken bieden.
Moet je wel eerst dat verdrag willen tekenen en naar de onderhandelingstafel gaan ipv een beetje provoceren.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:03:13 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194814057
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 13:30 schreef polderturk het volgende:
Mogelijke Turkse strategie.

70% van Turkse zeemacht gaat naar de oostelijke zwarte zee waar de Grieken niet kunnen komen. 70% van de Turkse luchtmacht gaat naar het oosten.

Turkse kruis- en ballistische raketten vernietigen de Griekse vloot en de Griekse luchtmachtbasissen vanaf land.
Turkse zee- en luchtmacht keren terug om de boel op te ruimen.
Dat kan. Ik adviseer Erdokhan drie dingen te doen alvast dan:

-Kijken of zijn volgelingen net zulke mooie geldpiramides kunnen bouwen als onze oosterburen. Misschien overtreft hij zelfs de Egyptenaren wel en heeft hij dat conflict ook meteen gewonnen. Win-win.
-Schoonzoon ff stevig laten doorprinten:
-Kijken of het Russische bedieningspaneeltje uit deze jongen te slopen is. Hij gaat hem nodig hebben als zich een ander Kalibr tegenstander aandient namelijk (hint hint) bij zijn troepenverplaatsingen naar de Zwarte Zee.
  maandag 31 augustus 2020 @ 19:09:02 #35
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194814139
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Turkije ging van een beleid van zero problems met de buren naar n van alleen maar bonje met de buren.
Best knap om al je relaties in zo'n kort tijdsbestek te verpesten.
Dat doen weinig landen ze na.
Deze gaat ook nog komen:

pi_194814222
En zijn er weer fake propaganda filmpjes gepost vandaag?
Zie op youtube steeds dezelfde Turkse gevechtsvliegtuigen filmpjes.
pi_194815296
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 17:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat ziet er niet heel redelijk uit nee. De Grieken hebben altijd al een vrij grote mond gehad sinds ze in de EU zitten. Misschien moeten ze een keer een kopje kleiner worden gemaakt, net als in de eurocrisis.
Als er toch n land is dat de laatste tijd een grote mond en kapsones heeft, dan is het Turkije wel.
Wordt tijd dat die binnenkort zelf een weer terug op hun plek worden gezet.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_194815406
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als er toch n land is dat de laatste tijd een grote mond en kapsones heeft, dan is het Turkije wel.
Wordt tijd dat die binnenkort zelf een weer terug op hun plek worden gezet.
Zou eens tijd worden na al die jaren, maar gebeurd niet echt he...
pi_194815903
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 19:59 schreef StateOfMind het volgende:

Wordt tijd dat die binnenkort zelf een weer terug op hun plek worden gezet.
Je doet je best maar
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194815958
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 18:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Turkije ging van een beleid van zero problems met de buren naar n van alleen maar bonje met de buren.
Best knap om al je relaties in zo'n kort tijdsbestek te verpesten.
Dat doen weinig landen ze na.
Turkije moet zo snel mogelijk de banden met de moslimbroederschap verbreken. Dan zullen in n klap de banden met Saudi Arabi, Egypte en VAE verbeteren. Ja, dit zijn vreselijke dictaturen. Echter, de moslimbroeders vormen de oppositie in die landen en de dictaturen moeten niks van hun hebben.

Ook moet Turkije de banden met Hamas verbreken. Dan zullen de banden met Isral verbeteren.

Helaas gaat Erdogan dit niet doen.
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:26:16 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194815976
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je doet je best maar
Europa doet daar juist niet zijn best voor en probeert het op alle mogelijke manieren te sussen. Maar het is Erdokhan allemaal niet genoeg. Nou ja, dan voelt hij zelf de consequenties maar ooit, eindelijk eens een keer. Op een gegeven moment kan je niet meer verbergen dat de Lira als een wankel kaartenhuis in elkaar aan het storten is en daarmee de hele economie.
pi_194816005
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194816039
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije moet zo snel mogelijk de banden met de moslimbroederschap verbreken. Dan zullen in n klap de banden met Saudi Arabi, Egypte en VAE verbeteren. Ja, dit zijn vreselijke dictaturen. Echter, de moslimbroeders vormen de oppositie in die landen en de dictaturen moeten niks van hun hebben.

Ook moet Turkije de banden met Hamas verbreken. Dan zullen de banden met Isral verbeteren.

Helaas gaat Erdogan dit niet doen.
Ook moet Erdogan de banden aanhalen met Assad en alle Syrirs terug de grens over sturen, helaas gaat Erdogan dit niet doen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:35:17 #44
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194816144
Ik ben het niet vaak eens met Erdoğan, maar de verdeling van rechten is wel extreem ongelijk en waarschijnlijk voor geen enkel land acceptabel. Het is een beetje alsof de Britten hun EEZ zouden laten lopen tot op het strand van Scheveningen.
pi_194816303
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:35 schreef HiZ het volgende:
Ik ben het niet vaak eens met Erdoğan, maar de verdeling van rechten is wel extreem ongelijk en waarschijnlijk voor geen enkel land acceptabel. Het is een beetje alsof de Britten hun EEZ zouden laten lopen tot op het strand van Scheveningen.
Wringt wel een beetje om het met Erdogan eens te zijn zeker :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194816334
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:35 schreef HiZ het volgende:
Ik ben het niet vaak eens met Erdoğan, maar de verdeling van rechten is wel extreem ongelijk en waarschijnlijk voor geen enkel land acceptabel. Het is een beetje alsof de Britten hun EEZ zouden laten lopen tot op het strand van Scheveningen.
Het is alsof Engeland een eilandje aan de Wadden zou bezitten en daarmee de hele Noordzee zou opeisen.
pi_194816359
quote:
6s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je doet je best maar
“Je”.. jij bedoel je?
Of ben je van plan voor het Turkse leger te vechten als je hier voor het Nederlandse leger zou worden opgeroepen?
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:50:23 #48
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194816369
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is alsof Engeland een eilandje aan de Wadden zou bezitten en daarmee de hele Noordzee zou opeisen.
Het is alsof Turkije een soeverein eiland annexeert en op basis daarvan meer kustlijn probeert te verkrijgen. Niemand is met Turkije in deze kwestie jongeman.
pi_194816397
Maakt niet uit. Wat Grieks is is Grieks.
Al lag dat Eiland naast Hawa.
  maandag 31 augustus 2020 @ 20:52:49 #50
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194816418
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

“Je”.. jij bedoel je?
Of ben je van plan voor het Turkse leger te vechten als je hier voor het Nederlandse leger zou worden opgeroepen?
Natuurlijk niet. Van onze Turkse broeders en Turkije altijd nummer 1 roepers in Nederland hebben er allicht drie hun dienstplicht vervuld. De rest roept alleen maar en koopt hem stilletjes af.
pi_194816481
twitter
pi_194816545
twitter
pi_194816579
twitter
pi_194816670
twitter
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:07:05 #55
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194816747
Polderturk, jij lijdt aan een exotische ziekte genaamd tnnelvisie.
pi_194817267
quote:
Dit slaat nergens op. Tussen Griekenland en, bijvoorbeeld, Italie zit de grens op het midden. Tussen Griekenland en Turkije ook. Wat is je punt dan... Turkije heeft gewoon pech dat er Griekse eilanden 3 km buiten de kust liggen.

Aan de andere kant, 100 jaar geleden was die kust ook Grieks.
pi_194817419
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Tussen Griekenland en, bijvoorbeeld, Italie zit de grens op het midden. Tussen Griekenland en Turkije ook. Wat is je punt dan... Turkije heeft gewoon pech dat er Griekse eilanden 3 km buiten de kust liggen.

Aan de andere kant, 100 jaar geleden was die kust ook Grieks.
Volgens het UNCLOS verdrag moet er sprake zijn van redelijkheid en billijkheid. Dat is hier niet het geval.

Zie hiervoor de afbeelding hieronder.

pi_194817589
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:51 schreef quirina het volgende:
Maakt niet uit. Wat Grieks is is Grieks.
Al lag dat Eiland naast Hawa.
Dat klopt Kastelorizo is klein Grieks eilandje (oppervlakte ca. 9 km)

30 aug. 2020 Kastelorizo
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kastelorizo

https://nl.wikipedia.org/(...)an_EEZ_conflicts.svg

Dispuut tussen aan de ene kant Griekenland en Cyprus (blauw) en aan de andere kant Turkije (rood)

Er is een hoogoplopend dispuut met Turkije over de loop van de Exclusieve Economische Zone, waar naar olie en gas gezocht kan worden. Door de positie van de Griekse eilandjes voor de kust van Turkije, claimt Griekenland de halve zee richting Afrika. Turkije bestrijdt deze claim en zoekt in het gebied actief naar olie en gas.



Maar dat stomme kleine eilandje bepaald de zeegrens.
zeegrens tussen Egypte, Cyprus, (en Isral)

en dit alles gaat dus over die pijpleiding en gas in de bodem van Griekenland en Cypris

1 aug. 2020



French aircraft carrier Charles de Gaulle is expected to depart Toulon port in France for Eastern Mediterranean in order to support Greece against Turkey. Cyprus based Sigma broadcaster and several other sources are claiming that France will send its flagship Charles de Gaulle on September 05 to Eastern Mediterranean to back Greece amid rising tensions between Greece and Turkey over drilling rights in the Aegean Sea and the Eastern Mediterranean. France is already supporting Greece by sending its frigate and Rafale fighter jets in this area. French frigate and Rafale fighter jets participated in joint aeronautical drills with Greece, Cyprus and Italy on August 27 in the Eastern Mediterranean. France-Turkey rivalry has been seen on several fronts in the Middle East and North Africa. In the past few days, French President Macron and Turkish President Erdogan issued strong statements against each other. It seems that France wants to strengthen Greece against Turkey in order to contain Turkey at its doorstep.
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 21:43:27 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194817643
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is alsof Engeland een eilandje aan de Wadden zou bezitten en daarmee de hele Noordzee zou opeisen.
zoals de Kanaal eilanden oid?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 31 augustus 2020 @ 21:48:08 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194817759
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat klopt Kastelorizo is klein Grieks eilandje (oppervlakte ca. 9 km)

30 aug. 2020 Kastelorizo
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kastelorizo

https://nl.wikipedia.org/(...)an_EEZ_conflicts.svg

Dispuut tussen aan de ene kant Griekenland en Cyprus (blauw) en aan de andere kant Turkije (rood)

Er is een hoogoplopend dispuut met Turkije over de loop van de Exclusieve Economische Zone, waar naar olie en gas gezocht kan worden. Door de positie van de Griekse eilandjes voor de kust van Turkije, claimt Griekenland de halve zee richting Afrika. Turkije bestrijdt deze claim en zoekt in het gebied actief naar olie en gas.



Maar dat stomme kleine eilandje bepaald de zeegrens.
zeegrens tussen Egypte, Cyprus, (en Isral)

en dit alles gaat dus over die pijpleiding en gas in de bodem van Griekenland en Cypris

1 aug. 2020



French aircraft carrier Charles de Gaulle is expected to depart Toulon port in France for Eastern Mediterranean in order to support Greece against Turkey. Cyprus based Sigma broadcaster and several other sources are claiming that France will send its flagship Charles de Gaulle on September 05 to Eastern Mediterranean to back Greece amid rising tensions between Greece and Turkey over drilling rights in the Aegean Sea and the Eastern Mediterranean. France is already supporting Greece by sending its frigate and Rafale fighter jets in this area. French frigate and Rafale fighter jets participated in joint aeronautical drills with Greece, Cyprus and Italy on August 27 in the Eastern Mediterranean. France-Turkey rivalry has been seen on several fronts in the Middle East and North Africa. In the past few days, French President Macron and Turkish President Erdogan issued strong statements against each other. It seems that France wants to strengthen Greece against Turkey in order to contain Turkey at its doorstep.
Uitstekend. Net als vroeger de Ottomanen tegenhouden. Wanneer komen de Poolse Huzaren weer in actie?
  Moderator maandag 31 augustus 2020 @ 21:50:55 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194817829
wat moet dat vliegkampschip daar nou :')

half Griekenland is een vliegbasis _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194817862
i.i.g. als Turkije dat schip doet zinken geen gezeur over burgerslachtoffers o.i.d
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194817886
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Uitstekend. Net als vroeger de Ottomanen tegenhouden. Wanneer komen de Poolse Huzaren weer in actie?
Eerder dan je denkt .... en vergeet de Oostenrijkers niet, die staan trouwens sinds Januari de Griekse grens te bewaken.
pi_194820537
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:48 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Uitstekend. Net als vroeger de Ottomanen tegenhouden. Wanneer komen de Poolse Huzaren weer in actie?
Laat ‘m anders doorvaren naar Gallipolli ;)
pi_194820938
Ze hebben in ieder geval lekker gegeten.... :+

https://greece.greekrepor(...)olling-greek-waters/

Flotilla of Fishing Boats Brings Home-Made Food to Navy Frigate Patrolling Greek Waters
By Tasos Kokkinidis -Aug 31, 2020

A flotilla of Greek fishing boats loaded with fresh home-made food, vegetables and other supplies set sail recently from the town of Myrtos, near Ierapetra, Crete to the Hellenic Navy frigate “Limnos” as a token gesture of gratitude to the sailors defending Greek waters.

The touching move was spontaneously organized by the local authority as news emerged that the frigate, which recently collided with a Turkish warship, but emerged unscathed, was sailing off the eastern edge of Crete.

Within a few hours locals gathered all they could, including freshly baked dishes of pastitsio, mousaka, spaghetti, pizzas, souvlakia and grilled fish.

Others donated vegetables freshly picked from their backyard. Local shops offered bottles of fresh water, soft drinks and anything they could think it would help the sailors who are on constant duty out in the open sea since July.

“Offering a dish of freshly cooked food is just a token gesture,” says Alexandros Pantelakis, the mayor of the town. “We just want to make them feel they are not alone. To make them feel that we are standing by them.”

  dinsdag 1 september 2020 @ 06:08:43 #66
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194821335
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

Volgens het UNCLOS verdrag moet er sprake zijn van redelijkheid en billijkheid. Dat is hier niet het geval.

Zie hiervoor de afbeelding hieronder.

[ afbeelding ]
Je kunt je als land toch niet beroepen op een verdrag dat je niet getekend hebt? Denk nou even na. Wat Turkije zou moeten doen is dat verdrag tekenen en dan onderhandelen met Griekenland en als kever niet uitkomt dan zal er wel een conflict resolutie systeem in dat verdrag zitten. Moet je daar dan wel de uitkomst van accepteren op voorhand
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194821351
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Tussen Griekenland en, bijvoorbeeld, Italie zit de grens op het midden. Tussen Griekenland en Turkije ook. Wat is je punt dan... Turkije heeft gewoon pech dat er Griekse eilanden 3 km buiten de kust liggen.

Aan de andere kant, 100 jaar geleden was die kust ook Grieks.
Kunnen wij ook niet wat zee opeisen tot curacao en dan nog een half stukje tot Venezuela?
Onder deze lijn niet schrijven
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 07:28:56 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194821597
we kunnen de hele wereld opeisen als we zouden willen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194821849
Erdogan is erg geliefd.
We mogen hier ook wel uitkijken als de oorlog los gaat binnenkort.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 08:06:41 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194821865
zal wel meevallen allemaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194821905
Alle Turken in Nederland staan achter Erdogan. Krijg je demonstraties en aanslagen.

Ik denk dat dat nog tegen kan vallen.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 08:12:57 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194821930
ja nou straks gaan ze keihard toeteren met zijn allen en dure auto's huren enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194822243
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

Volgens het UNCLOS verdrag moet er sprake zijn van redelijkheid en billijkheid. Dat is hier niet het geval.

Zie hiervoor de afbeelding hieronder.

[ afbeelding ]
Dat Turkije berhaupt een land is, is onredelijk.Tijd om het land weer aan de veel sympathiekere originele bevolking te geven.
pi_194822400
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 08:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat Turkije berhaupt een land is, is onredelijk.Tijd om het land weer aan de veel sympathiekere originele bevolking te geven.
Klopt, het had een Rijk moeten zijn.
pi_194822535
quote:
83s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:50 schreef sp3c het volgende:
wat moet dat vliegkampschip daar nou :')

half Griekenland is een vliegbasis _O-
Macron(e) is aan t compenseren :+
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194823752
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 21:34 schreef polderturk het volgende:

[..]

Volgens het UNCLOS verdrag moet er sprake zijn van redelijkheid en billijkheid. Dat is hier niet het geval.

Zie hiervoor de afbeelding hieronder.

[ afbeelding ]
Daar valt iets voor te zeggen echter toen de grenzen werden beslist was er ook iets voor te zeggen om de tussenliggende wateren Grieks te maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 1 september 2020 @ 11:38:39 #77
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194824710
Nato tegen nato, turkije is niet dom en zal griekenland niet aanvallen, griekenland is ook niet dom en zal ook niet overgaan tot oorlog.

Ze zitten bijde monitair aan de grond.
Bijde lid van de nato

Komt gewn oorlog, alleen wat honden die blaffen.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194825655
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:38 schreef cherrycoke het volgende:
Nato tegen nato, turkije is niet dom en zal griekenland niet aanvallen, griekenland is ook niet dom en zal ook niet overgaan tot oorlog.

Ze zitten bijde monitair aan de grond.
Bijde lid van de nato

Komt gewn oorlog, alleen wat honden die blaffen.
Er komt binnenkort overal een conflict.

Overheden pushen bevolking wereldwijd heel erg hard om elkaar te haten.
Dat begon al rond de “Krim”, dat mislukte.

Nu middels het moeilijk maken rondom Corona, kritiek op islam de mond snoeren, eindeloos geld bijdrukken en dat alleen aan de grootste bedrijven geven maw zo’n beetje alles doen wat een bevolking kwaad kan maken.

Ik bedoel het is dat, of politici zijn echt retedom.
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 12:32:26 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194825714
of er gebeurt gewoon helemaal niks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194825817
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:32 schreef sp3c het volgende:
of er gebeurt gewoon helemaal niks
Mjah...het zit toch echt wel in de aard van de mens om eens in de zoveel tijd een conflict uit te vechten, je hoeft er alleen maar de geschiedenisboeken op na te slaan en je ziet dat er elke eeuw wel meerdere grote conflicten zijn ergens ter wereld. Het zou naief zijn om te denken dat we dat inmiddels allemaal achter de rug hebben.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194825822
Heb het idee, dat de reden voor de escalatie (niet perse het slepende conflict zelf) te maken heeft met het Belt and Road Initiative.

Er is norm veel geld mee gemoeid, grote belangen spelen een rol. Mogelijk zit Turkije in bepaald stadium van onderhandeling, waardoor zij menen dat het "nu eens tijd is" deze "schaakmove" te maken, en dit conflict uit te spelen.

Als radertje, in die hele grote puzzel. Zie diverse bronnen vwb Turkije en BRI. Zou mij niets verbazen als dat de drijfveer is, op de achtergrond.
pi_194825839
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 september 2020 11:38 schreef cherrycoke het volgende:
Nato tegen nato, turkije is niet dom en zal griekenland niet aanvallen, griekenland is ook niet dom en zal ook niet overgaan tot oorlog.

Ze zitten bijde monitair aan de grond.
Bijde lid van de nato

Komt gewn oorlog, alleen wat honden die blaffen.
Hear, hear
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194825881
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:36 schreef Sander_K het volgende:

Als radertje, in die hele grote puzzel. Zie diverse bronnen vwb Turkije en BRI.
Waar refereer je concreet naar?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194826264
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 september 2020 12:39 schreef Slayage het volgende:

[..]

Waar refereer je concreet naar?
Bijv dit:

"The Belt and Road Initiative is a multi-year, trillion dollar spending project, aimed at re-orienting much of the world’s infrastructure towards China"
https://www.trtworld.com/(...)67ede0252f7cb0590809
quote:
What does Turkey stand to gain by joining China’s Belt and Road initiative?
"China port giants pour $1 billion into Turkish terminal"
https://www.joc.com/port-(...)rminal_20150917.html

Uiteraard, kan ik dit niet staven -vergeeflijk in zo'n complex geheel mag ik hopen- maar het lijkt mij als je aan zon onderneming deelneemt, waar zoveel geld mee gemoeid is, dat je alles spik-en-span wilt maken.

Dus ook, conflicten over olie, zee aansluiting, etc etc. de boel moet op orde.

En daarom, vanwege de timing, denk ik dat dit op de achtergrond meespeelt, inherent. Dit gaat over havens, treinverbinding, pijpleidingen, enz.

In dat licht, is het imho niet zo vergezocht. Toch? Concreet genoeg hoop ik :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sander_K op 01-09-2020 13:16:29 ]
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 14:06:53 #85
8781 crew  Frutsel
pi_194827243
quote:
Erdogan houdt voet bij stuk: Turkije blijft zoeken naar gas in zee bij Griekenland
Turkije verlengt zijn omstreden zoektocht naar gasvoorraden in de oostelijke Middellandse Zee bij Griekenland tot 12 september. De door marineschepen begeleide missie van het onderzoeksvaartuig Oruc Reis in betwiste wateren is sinds 10 augustus twee keer verlengd, waardoor de spanningen met Griekenland en de Europese Unie verder zijn opgelopen.

President Recep Tayyip Erdogan zei in een televisietoespraak dat de Oruc Reis zijn activiteiten ‘vastberaden’ doorzet. Hij zei te hopen dat er op korte termijn ook ‘goed nieuws’ komt uit de Middellandse Zee, verwijzend naar de recente gasvondst in de Zwarte Zee. Daar werd onlangs een gasbel van 320 miljard kubieke meter ontdekt, de grootste vondst in de Turkse geschiedenis.

Ankara stopte eind juli tijdelijk met het zoeken naar energiebronnen in de buurt van een klein Grieks eiland nadat Griekenland oorlogsschepen naar het gebied had gestuurd. De zoektocht werd vervolgens ondanks internationaal protest hervat.
  dinsdag 1 september 2020 @ 22:35:06 #86
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194836647
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is alsof Turkije een soeverein eiland annexeert en op basis daarvan meer kustlijn probeert te verkrijgen. Niemand is met Turkije in deze kwestie jongeman.
Het betreffende eiland ligt binnen de territoriale wateren van Turkije. Het probleem is ontstaan doordat Griekenland een EEZ is gaan claimen die op geen enkele manier rekening houdt met dat simpele gegeven. Het eiland ligt om en nabij 900 meter voor de Turkse kust. De claim is dat de hele zee die achter het eiland ligt van Griekenland is en Turkije geen rechten heeft voorbij de 450 meter.
  dinsdag 1 september 2020 @ 22:39:19 #87
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194836767
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het betreffende eiland ligt binnen de territoriale wateren van Turkije. Het probleem is ontstaan doordat Griekenland een EEZ is gaan claimen die op geen enkele manier rekening houdt met dat simpele gegeven. Het eiland ligt om en nabij 900 meter voor de Turkse kust. De claim is dat de hele zee die achter het eiland ligt van Griekenland is en Turkije geen rechten heeft voorbij de 450 meter.
En Griekenland staat volledig in haar recht hierin.
  dinsdag 1 september 2020 @ 22:41:49 #88
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194836832
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En Griekenland staat volledig in haar recht hierin.
Dat is letterlijk niet meer dan een mening.
  dinsdag 1 september 2020 @ 22:59:28 #89
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194837326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is letterlijk niet meer dan een mening.
Nee hoor.

quote:
Turkey's view, however, is a 'unique' interpretation not shared by any other country and not in accordance to the United Nations' Convention on the Law of the Sea (UNCLOS) treaty, ratified by 167 countries but not Turkey. Turkey has refused to ratify the UNCLOS, and argues that it is not bound by its provisions that award islands maritime zones. The UNCLOS, and particularly Article 121 clearly states that the islands can have exclusive economic zones and continental shelf just like every other land territory.[21] The Ambassadors of the United States and Russia to Athens, Geoffrey Pyatt and Andrey Maslov respectively, while commenting on Turkey's view, stated that all the islands have the same rights to EEZ and continental shelf as the mainlands do.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aegean_dispute
pi_194837557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 22:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En Griekenland staat volledig in haar recht hierin.
Als het andersom was geweest had jij gesteld dat Turkije bachelijke eisen stelde. Er zijn genoeg juridische uitspraken en afspraken tussen landen in gelijksoortige gevallen, waardoor de Turkse claims gerechtvaardigd worden. Zie de Spaanse eilanden bij Marokko.

Misschien moet Nederland maar de hele atlantische oceaan tot aan St Maarten opeisen. Of Engeland de oceaan tot aan de Falkland eilanden.
  dinsdag 1 september 2020 @ 23:18:23 #91
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194837664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als het andersom was geweest had jij gesteld dat Turkije bachelijke eisen stelde. Er zijn genoeg juridische uitspraken en afspraken tussen landen in gelijksoortige gevallen, waardoor de Turkse claims gerechtvaardigd worden. Zie de Spaanse eilanden bij Marokko.

Misschien moet Nederland maar de hele atlantische oceaan tot aan St Maarten opeisen. Of Engeland de oceaan tot aan de Falkland eilanden.
Waar baseer je dat op maat? Ik geef je letterlijk een Wikipedia artikel.
pi_194837890
https://www.greecehighdef(...)shoot-down-a-fighter

Erdogan wilde een Grieks schip laten zinken en meer.
lees maar
pi_194838048
Deze Griek legt het haarfijn uit waar het allemaal om draait:
Er is een feestje in de achtertuin van Turkije, maar zij zijn zelf niet uitgenodigd.
  woensdag 2 september 2020 @ 05:22:35 #94
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194839015
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als het andersom was geweest had jij gesteld dat Turkije bachelijke eisen stelde. Er zijn genoeg juridische uitspraken en afspraken tussen landen in gelijksoortige gevallen, waardoor de Turkse claims gerechtvaardigd worden. Zie de Spaanse eilanden bij Marokko.

Misschien moet Nederland maar de hele atlantische oceaan tot aan St Maarten opeisen. Of Engeland de oceaan tot aan de Falkland eilanden.
200 mijl vanaf st Maarten idd wel, of de middellijn als die 200 mijl botst met een ander land. Een en ander aan te passen in volwassen en redelijk overleg en onderhandeling tussen twee landen, waar turkije niet toe in staat blijkt.

Edit, voor st Maarten blijkbaar erg beperkt dankzij naburige eilanden ( h waar kennen we dat van??) maar Saba en st Eustatius wel groot.

https://english.defensie.(...)-part-of-the-kingdom
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194839120
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 23:11 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als het andersom was geweest had jij gesteld dat Turkije bachelijke eisen stelde. Er zijn genoeg juridische uitspraken en afspraken tussen landen in gelijksoortige gevallen, waardoor de Turkse claims gerechtvaardigd worden. Zie de Spaanse eilanden bij Marokko.

Misschien moet Nederland maar de hele atlantische oceaan tot aan St Maarten opeisen. Of Engeland de oceaan tot aan de Falkland eilanden.
Maar het is niet andersom.

Dit is de situatie zoals het is, de zee grenzen worden erkend in het voordeel van Griekenland en dat is dan heel erg jammer voor Turkije.

Verdere provocatie gaat bijzonder slecht aflopen voor Turkije op langer termijn.
pi_194840577
quote:
Ooit van de kanaaleilanden gehoord? Trouwens, al die editors van dat wiki pagina zijn grieks. Niet in de eenzijdigheid van wiki vertrouwen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194840640
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 06:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Verdere provocatie gaat bijzonder slecht aflopen voor Turkije op langer termijn.
Moge God met de sterkste zijn :+
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194840659
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 09:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Moge God met de sterkste zijn :+
Zeus heeft Griekenland tot dusver niet gefaald dus dat komt wel goed.

Ik bedoel Griekenland heeft weinig Corona last, ondanks fraude stroomt het geld binnen en heeft de beste zee grenzen.
pi_194841112
https://www.trouw.nl/buit(...)tps%2Fwww.google.com

Hopelijk is bovenstaande link werkbaar, soms heeft Google van die rare superlinks als ik 't kopieer.

Anyway Turkije gaat zijn zin niet krijgen van de Fransen, sowwyyy.
pi_194841315
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)tps%2Fwww.google.com

Hopelijk is bovenstaande link werkbaar, soms heeft Google van die rare superlinks als ik 't kopieer.

Anyway Turkije gaat zijn zin niet krijgen van de Fransen, sowwyyy.
Mooi moment voor de Turken om de S-400 te testen.

Overigens zijn de Fransen al een beetje boos op Turkije, omdat de Fransen een beetje hebben verloren in Libie ;)

/edit:

Nieuwe caspian report op YT


[ Bericht 19% gewijzigd door RoW_0 op 02-09-2020 10:41:13 ]
pi_194841696
Turkije kan ook gewoon een eiland aanleggen daar in de Middellandse Zee. Zand/Grond droppen daar in zee a la Chinese manier.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_194841733
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Turkije kan ook gewoon een eiland aanleggen daar in de Middellandse Zee. Zand/Grond droppen daar in zee a la Chinese manier.
Gewoon een heel nieuw eiland opspuiten, misschien kan Nederland daar wel mee helpen. *O*
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194841935
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Turkije kan ook gewoon een eiland aanleggen daar in de Middellandse Zee. Zand/Grond droppen daar in zee a la Chinese manier.
Jammer dat ze geen geld hebben daar :')
pi_194842003
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:11 schreef byah het volgende:

[..]

Jammer dat ze geen geld hebben daar :')
Zo'n eiland maak je van zand en aarde, niet van harde valuta :+
pi_194842415
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194844599
EMMANUEL Macron has admitted he will not "fall into" the trap of the escalation of powers as global tensions rise.

Over recent weeks, tensions between France and Turkey has escalated following the territorial dispute between Ankara and Greece, sparking fears of a potential World War 3 outbreak.

Despite France having no coastline with the Eastern Mediterranean, Mr Macron called for EU sanctions against Turkey arguing they violated Greek and Cypriot sovereignty over their territorial waters.
Although Turkey’s President Tayyip Erdogan has threatened to wage war with Greece, Mr Macron has admitted he will not fall into the trap of the escalating powers in the region.
He told Politico: “The difficulty of those who defend a pluralist path is not to fall into the trap of the escalation of powers; it’s the trap I don’t want to fall into and I won’t fall into, including in the Eastern Mediterranean.”
Tensions between Turkey and Greece escalated this month after Ankara deployed the Oru Reis vessel to the Mediterranean Sea to search for oil and gas.

https://www.express.co.uk(...)diterranean-sea-news


_O-
pi_194845033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 10:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
https://www.trouw.nl/buit(...)tps%2Fwww.google.com

Hopelijk is bovenstaande link werkbaar, soms heeft Google van die rare superlinks als ik 't kopieer.

Anyway Turkije gaat zijn zin niet krijgen van de Fransen, sowwyyy.
Is dit nieuws? Is bijna een maand geleden van die Franse schepen en vliegtuigen.
pi_194845759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:09 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Is dit nieuws? Is bijna een maand geleden van die Franse schepen en vliegtuigen.
Maakt dat wat uit? Zag het nog niet voorbij komen hier en kwam recent voorbij als in eergisteren ofzoiets.

Maar goed, de Turken moeten vooral een enorm powerblok gaan pushen als ze bijna ten onder gaan economisch gezien.
Deed hitler ook. Ja godwin gemacht, maakt het niet minder waar.
pi_194846374
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 14:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maakt dat wat uit? Zag het nog niet voorbij komen hier en kwam recent voorbij als in eergisteren ofzoiets.

Maar goed, de Turken moeten vooral een enorm powerblok gaan pushen als ze bijna ten onder gaan economisch gezien.
Deed hitler ook. Ja godwin gemacht, maakt het niet minder waar.
Ja als je het als iets nieuws brengt maakt dat wat uit ja.

Je denkt toch niet dat Turkije / Frankrijk / Griekenland serieus oorlog gaan voeren?
pi_194846454
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:18 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ja als je het als iets nieuws brengt maakt dat wat uit ja.

Je denkt toch niet dat Turkije / Frankrijk / Griekenland serieus oorlog gaan voeren?
De belangen zijn voor beide kanten groot.
Voor Frankrijk, Egypte en Griekenland (en Isral) vanwege de gasleiding die gelegd aan het worden is richting Europa, waardoor Turkije buitenspel word gezet want die wilde ook al zoiets opzetten.

En warempel opeens uitgerekend in dat stuk gebied wil Turkije gaan zoeken.. hmm.

Hoe dan ook, Frankrijk met name kan dit niet veroorloven want die zijn eveneens als Turkije platzak en beginnen een irritatie te vormen binnen de EU qua of ze er eigenlijk nog iets toe doen.
  Moderator woensdag 2 september 2020 @ 15:37:31 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194846761
gerucht gaat dat Griekenland en Frankrijk onderhandelen over 18 Rafales en 2 nieuwe fregatten voor de Grieken want ijzer moet je smeden als het heet is

al zullen de Grieken als het puntje bij het paaltje komt wel weer geen geld hebben
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194848442
quote:
83s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:37 schreef sp3c het volgende:
gerucht gaat dat Griekenland en Frankrijk onderhandelen over 18 Rafales en 2 nieuwe fregatten voor de Grieken want ijzer moet je smeden als het heet is

al zullen de Grieken als het puntje bij het paaltje komt wel weer geen geld hebben
Met wat Europese subsidies kom je een end :p Hoe zit het overigens met de miljarden aan Europese geld toen met de kredietcrisis zien we dat geld nog terug dat in Griekenland werd gepompt, gaan we daar nog iets van terug zien? :P

Of de Fransen komen met goedkope leningen en alles ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194849096
Turkije is er in ieder geval klaar voor.
Griekenland dus niet aangezien aangezien ze nog het een en ander moeten kopen van de Fransen.
pi_194849148
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

Met wat Europese subsidies kom je een end :p Hoe zit het overigens met de miljarden aan Europese geld toen met de kredietcrisis zien we dat geld nog terug dat in Griekenland werd gepompt, gaan we daar nog iets van terug zien? :P

Of de Fransen komen met goedkope leningen en alles ;)
Europese belastingbetaler redt de Griekse economie omdat ze jarenlang geld gestolen hebben en gelogen hebben over hun financin.

Met dat geld gaan ze wapens kopen van Frankrijk zodat ze zeen van Turkije kunnen stelen.
pi_194849209
Nee de zee is van Griekenland.
pi_194850249
Wat een fantasie, die welt :Y)
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194850261
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:39 schreef polderturk het volgende:

[..]

Europese belastingbetaler redt de Griekse economie omdat ze jarenlang geld gestolen hebben en gelogen hebben over hun financin.

Met dat geld gaan ze wapens kopen van Frankrijk zodat ze zeen van Turkije kunnen stelen.
Mooie business case :Y)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194850519
De Turkse kranten hebben pas fantasie.
Want de eerlijke journalisten zitten in de gevangenis of zijn “verdwenen”.

https://www.amnesty.nl/ac(...)en-voor-journalisten
pi_194850707
Kan iemand mij uitleggen waarom uitgerekend de Fransen de Grieken helpen? Is dat allemaal vanwege WO I ?
  Moderator woensdag 2 september 2020 @ 19:05:40 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194850892
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:38 schreef quirina het volgende:
Turkije is er in ieder geval klaar voor.
Griekenland dus niet aangezien aangezien ze nog het een en ander moeten kopen van de Fransen.
dit slaat weer nergens op joh

koop jij alleen brood als je uitgehongerd bent?

quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2020 17:09 schreef Slayage het volgende:

[..]

Met wat Europese subsidies kom je een end :p Hoe zit het overigens met de miljarden aan Europese geld toen met de kredietcrisis zien we dat geld nog terug dat in Griekenland werd gepompt, gaan we daar nog iets van terug zien? :P

Of de Fransen komen met goedkope leningen en alles ;)
in dit geval gaat de EU niet helpen ... althans, het zou me niet verbazen maar dan komen ze er natuurlijk gewoon niet

want wie mag er dan met gratis geld bouwen?
de Fransen?

waarom niet de Italianen, Spanjaarden, Nederlanders, Denen, Noren, Duitsers?
die kunnen dat minstens even goed zo niet beter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194850989
Misschien kunnen we wat zwaarden voor ze slijpen en harnassen smelten, en dan zoeken ze het maar even op zijn middeleeuws uit met elkaar. Ze schijnen beiden sowieso al op dat niveau te zitten, dus go for it stelletje achterlijke idioten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator woensdag 2 september 2020 @ 19:12:59 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194851035
ze gaan maar lekker met elkaar op de vuist als ze zo nodig moeten

laat het NATO hoofdkwartier achteraf maar weten hoe de nieuwe kaart eruit ziet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194851054
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom uitgerekend de Fransen de Grieken helpen? Is dat allemaal vanwege WO I ?
Behoorlijk aantal factoren.

Gasleiding Aka miljardendeal wat ik eerder noemde wat ze samen aan het leggen waren met andere landen.
Geschiedenis tussen Griekenland en Frankrijk maar ook wat gaande is in Libi, Libanon en Mali.

Het is redelijk ingewikkeld volgens mij.

Maar aan de andere kant, Frankrijk doet wat de EU als geheel behoort te doen.
Het kan niet zo zijn dat als 1 lidstaat bedreigt word, even ongeacht de omstandigheden, dat je dan niks doet.

Geeft wel aan dat de EU voorlopig het moet hebben van die paar landen die nu wel wat doen in zulke situaties.
  Moderator woensdag 2 september 2020 @ 19:21:47 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194851222
vooral een mooie plek om met redelijk weinig risico met de grote Franse baguette te zwaaien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 2 september 2020 @ 21:08:03 #125
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194853317
dit is afgelopen jongens

quote:
Grootste politieke partij Belgi wil fregat meesturen met de Charles de Gaulle

Door: Tobias Kappelle en Jaime Karremann
Bericht geplaatst: 02-09-2020 | Laatst aangepast: 02-09-2020

Selecteer een taal
Mogelijk gemaakt door Google TranslateTranslate
Theo Francken, de lijsttrekker van de Belgische politieke partij Nieuw-Vlaamse Alliantie (N-VA), heeft aan de Belgische Minister van Defensie gevraagd of Belgi een fregat mee kan sturen met het Franse vliegkampschip Charles de Gaulle naar de Middellandse zee. Het gaat hierbij om het M-fregat BNS Leopold I. De spanningen tussen Turkije en Griekenland lopen de laatste dagen steeds hoger op in het conflict om de Economische Exclusieve Zones in de Middellandse zee. De N-VA lijkt duidelijk te willen maken welke kant Belgi kiest in het conflict.
https://marineschepen.nl/(...)deGaulle-020920.html

die wil de halve Belgische vloot die kant op sturen!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194853349

America gaat niks doen verder. Turkije is niet belangrijk genoeg en Griekenland ook niet.
Europa moet dit zelf op gaan lossen.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:13:32 #127
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194853447
Lol, moet juist Turkije zeggen. Hypocriet gedoe.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_194853600
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom uitgerekend de Fransen de Grieken helpen? Is dat allemaal vanwege WO I ?
Dit lijkt me in ieder geval een belangrijk motief.
  woensdag 2 september 2020 @ 21:32:42 #129
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194853898

in dit filmpje word ook uitgelegd waarom de fransen er zich mee bemoeien.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194854012
quote:
83s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:08 schreef sp3c het volgende:
dit is afgelopen jongens
[..]

https://marineschepen.nl/(...)deGaulle-020920.html

die wil de halve Belgische vloot die kant op sturen!!!
The turks are fucked
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194854057
quote:
Jaaa Das wel een belangrijk motief
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 2 september 2020 @ 21:59:52 #132
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_194854632
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 11:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zo'n eiland maak je van zand en aarde, niet van harde valuta :+
Gewoon een berg waardeloze Lira's :+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_194855431
Dus Frankrijk en Belgie helpen alleen om hun eigen hachje te beschermen.
Turkije heeft vrij baan eigenlijk.
pi_194855453
quote:
10s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:59 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gewoon een berg waardeloze Lira's :+
Ze hebben wel de allergrootste gasbel ter wereld gevonden pas geleden. Dus er is weer geld.
pi_194855475
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:24 schreef quirina het volgende:
Dus Frankrijk en Belgie helpen alleen om hun eigen hachje te beschermen.
Das toch altijd zo. Mensen/landen bemoeien zich alleen pas met zaken wanneer het hun eigen belang aangaat
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194855555
1 Europa is 1 grote illusie.
pi_194855581
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 18:54 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom uitgerekend de Fransen de Grieken helpen? Is dat allemaal vanwege WO I ?
Ik denk voor de controle van de Sub-Sahara, dat is ook waarom ze de dictaturen steunen in Noord-Afrika (en in de rest van centraal Afrika), die drukken alle antikoloniale elementen weg met specifiek het islamisme. Turkije bedreigt dit door zijn interventies in Syri en Libi.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194856126
Turkije maakt Syri en Libi gewoon Turks en neemt binnen twee weken tijd alle Griekse eilanden in. Vergeet niet dat het Turkse leger sterker is dan alle legers bijelkaar in Europa. Ze staan op de vierde plek sterkste leger van de wereld.
Europa maakt geen enkele kans.Tenzij de USA gaat bemoeien of Rusland.
USA gaat niets doen en Rusland denk ik ook niet veel. Of ze gaan juist samenwerken met de Turken.
Kan nog best een wereldoorlog worden ook misschien.
pi_194856247
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:46 schreef quirina het volgende:
Turkije maakt Syri en Libi gewoon Turks en neemt binnen twee weken tijd alle Griekse eilanden in. Vergeet niet dat het Turkse leger sterker is dan alle legers bijelkaar in Europa. Ze staan op de vierde plek sterkste leger van de wereld.
Europa maakt geen enkele kans.Tenzij de USA gaat bemoeien of Rusland.
USA gaat niets doen en Rusland denk ik ook niet veel. Of ze gaan juist samenwerken met de Turken.
Kan nog best een wereldoorlog worden ook misschien.
Jij bent die Turkse trol, alleen ben je nu voorzichtiger.
pi_194856674
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 19:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Behoorlijk aantal factoren.

Gasleiding Aka miljardendeal wat ik eerder noemde wat ze samen aan het leggen waren met andere landen.
Geschiedenis tussen Griekenland en Frankrijk maar ook wat gaande is in Libi, Libanon en Mali.

Het is redelijk ingewikkeld volgens mij.

Maar aan de andere kant, Frankrijk doet wat de EU als geheel behoort te doen.
Het kan niet zo zijn dat als 1 lidstaat bedreigt word, even ongeacht de omstandigheden, dat je dan niks doet.

Geeft wel aan dat de EU voorlopig het moet hebben van die paar landen die nu wel wat doen in zulke situaties.
quote:
14s.gif Op woensdag 2 september 2020 21:32 schreef cherrycoke het volgende:

in dit filmpje word ook uitgelegd waarom de fransen er zich mee bemoeien.
Aha helder. Dat filmpje sluit aan op wat anderen ook al zeggen. Ik mis in dit geval nog de rol van Itali maar vooral het argument dat zo'n beetje het hele mediterraanse gebied tegen faillisement aan hangt maakt deze kwestie een enorm kruidvat.

En ik ben benieuwd naar de opstelling va Nederland/UK. Met Shell bv toch ook de nodige belangen daar. En (iig in NL) een grote, aan Erdogan loyale bevolkingsgroep van Turkse komaf.
  woensdag 2 september 2020 @ 23:14:07 #141
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_194856744
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:46 schreef quirina het volgende:
Turkije maakt Syri en Libi gewoon Turks en neemt binnen twee weken tijd alle Griekse eilanden in. Vergeet niet dat het Turkse leger sterker is dan alle legers bijelkaar in Europa. Ze staan op de vierde plek sterkste leger van de wereld.
Europa maakt geen enkele kans.Tenzij de USA gaat bemoeien of Rusland.
USA gaat niets doen en Rusland denk ik ook niet veel. Of ze gaan juist samenwerken met de Turken.
Kan nog best een wereldoorlog worden ook misschien.
Turkije stond op nummer 9
pi_194856966
Nederland kan wel wat tanks sturen. O wacht..
pi_194857644
quote:
83s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:37 schreef sp3c het volgende:
gerucht gaat dat Griekenland en Frankrijk onderhandelen over 18 Rafales en 2 nieuwe fregatten voor de Grieken want ijzer moet je smeden als het heet is

al zullen de Grieken als het puntje bij het paaltje komt wel weer geen geld hebben
De domme nederlanders/europeanen zullen er wel weer voor betalen.

Net zoals met:
De kredietcrisis in griekenland.

Dat ze op hun 50e met pensioen konden gaan.

Dat de grieken massaal belastingontduiken (300 zwembaden aangegeven in athene obv. Satellietbeelden bleken het er 16.000 te zijn).

Net zoals dat huizen daar nooit afgebouwd worden (maar wel bewoond) zodat ze minder belasting betalen.

Of net zoals toen er landbouwsubsidie door de EU werd gegeven op basis van vierkante metee grond en dat de grieken meer landbouwgrond opgaven dan dat griekenland groot is _O- .


Zoals gezegd de domme nederlanders/europeanen draaien er wel weer voor op.
pi_194857776
quote:
83s.gif Op woensdag 2 september 2020 15:37 schreef sp3c het volgende:
gerucht gaat dat Griekenland en Frankrijk onderhandelen over 18 Rafales en 2 nieuwe fregatten voor de Grieken want ijzer moet je smeden als het heet is

al zullen de Grieken als het puntje bij het paaltje komt wel weer geen geld hebben
GoFundme opzetten? Ik wil best een donnie sponsoren, alles voor abi Georgos.
pi_194857803
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2020 00:53 schreef xminator het volgende:

[..]

De domme nederlanders/europeanen zullen er wel weer voor betalen.

Net zoals met:
De kredietcrisis in griekenland.

Dat ze op hun 50e met pensioen konden gaan.

Dat de grieken massaal belastingontduiken (300 zwembaden aangegeven in athene obv. Satellietbeelden bleken het er 16.000 te zijn).

Net zoals dat huizen daar nooit afgebouwd worden (maar wel bewoond) zodat ze minder belasting betalen.

Of net zoals toen er landbouwsubsidie door de EU werd gegeven op basis van vierkante metee grond en dat de grieken meer landbouwgrond opgaven dan dat griekenland groot is _O- .

Zoals gezegd de domme nederlanders/europeanen draaien er wel weer voor op.
Dat ze op hun 50e met pensioen konden gaan. geldt bij een heel klein aantal mensen daar.......

https://www.ad.nl/buitenl(...)de-fransen~ac9dfbf9/

Niemand gaat zo vroeg met pensioen als de Fransen


Jarenlang werden de Grieken afgeschilderd als potverterende luilakken en kampioenen vroegpensioen. Maar het zijn de Fransen die als eersten ophouden met werken.

De Franse werknemer gaat gemiddeld met 60 jaar met pensioen, een Griek op zijn 62ste. Ook Belgen en Luxemburgers gaan vroeger, gemiddeld met 61 jaar.
Dat blijkt uit een studie van het Nidi, een instituut dat onderzoek doet naar bevolkingsvraagstukken. Nederlanders gaan gemiddeld met 63,5 jaar met pensioen. Nederland is daarmee een middenmotor onder de Oeso-landen, de 30 rijkste industrielanden. Gemiddeld voor de Oeso is een pensioenleeftijd van 65 jaar.

Het Nidi keek naar de maatregelen die verschillende westerse landen nemen om de toenemende vergrijzing het hoofd te bieden. In de meeste gevallen pakken regeringen dat probleem aan door de pensioenleeftijd te verhogen. Maar een aantal landen, waaronder Polen, verlaagt de pensioenleeftijd in de toekomst juist. In 2060 kan de Pool met 65 jaar met pensioen, nu is dat 66 jaar.

Overigens wil de officile pensioenleeftijd niet altijd iets zeggen. In Turkije bijvoorbeeld is de pensioenleeftijd 60 jaar, maar houden mensen gemiddeld pas op hun 66ste op met werken. Ook in de VS en in Zweden werken mensen langer door. Dat heeft vaak te maken met de karige pensioenen.
pi_194857807
enne......

Internationaal worden onder andere Nederland, Luxemburg, de Kaaimaneilanden, Bermuda en Zwitserland vaak als belastingparadijzen genoemd. Zowel individuen als (internationale) bedrijven kunnen belasting ontwijken.

https://nl.wikipedia.org/(...)rland,internationale)%20bedrijven%20kunnen%20belasting%20ontwijken.
pi_194858352
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2020 02:19 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
enne......

Internationaal worden onder andere Nederland, Luxemburg, de Kaaimaneilanden, Bermuda en Zwitserland vaak als belastingparadijzen genoemd. Zowel individuen als (internationale) bedrijven kunnen belasting ontwijken.

https://nl.wikipedia.org/(...)rland,internationale)%20bedrijven%20kunnen%20belasting%20ontwijken.
Dat is hoe de lokale overheden het hebben ingeregeld met de belastingregels.

Dat is iets anders dan belastingregels te ontwijken door te frauderen en daarna je handje op te houden bij EU dat je geen geld hebt. Zoals griekenland dat heeft gedaan.


Of doet NL dat ook?
  Official ESF Kreviewer donderdag 3 september 2020 @ 06:45:07 #148
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_194858360
Ik kan Turkije vanaf mijn Griekse balkonnetje zien. Er is best veel militaire beweging hier. Kan ook met de vluchtelingen te maken hebben.
Veel helicopters en bootjes met machinegeweren.
pi_194858445
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:52 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij bent die Turkse trol, alleen ben je nu voorzichtiger.
Nee hoor, maar ik onderschat Turkije gewoon niet.
En hoe kan ik nou een Turkse trol zijn als ik al aangeef dat er journalisten in gevangenissen zitten onterecht.
En het feit is gewoon zo dat heel veel Turken achter hun leider blijven staan
Ze geloven er in, of ze zijn bang.
  donderdag 3 september 2020 @ 07:31:59 #150
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_194858636
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 07:05 schreef quirina het volgende:

[..]

Nee hoor, maar ik onderschat Turkije gewoon niet.
En hoe kan ik nou een Turkse trol zijn als ik al aangeef dat er journalisten in gevangenissen zitten onterecht.
En het feit is gewoon zo dat heel veel Turken achter hun leider blijven staan
Ze geloven er in, of ze zijn bang.
Het is een trend he

zijn buurlanden die doen dat ook
Poetina en Loekasjenko en zijn vriend Maduro
Ik zie Trump na Xi Ping ook die kant op glijden

De hele wereld vol met dictators en overal cameras
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 3 september 2020 @ 08:23:55 #151
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194859178
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 22:25 schreef quirina het volgende:

[..]

Ze hebben wel de allergrootste gasbel ter wereld gevonden pas geleden. Dus er is weer geld.
Wat lul je nou dom? Dat ding in de Zwarte Zee is negen keer zo klein als dat het veld van Slochteren was en een scheetje vergeleken met de grootste velden ter wereld. Die ontdekking was vooral een grote mediashow van Erdogan want tja, ze snakten naar goed nieuws daaro.

[ Bericht 1% gewijzigd door Twiitch op 03-09-2020 08:31:34 ]
pi_194859490
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 02:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat ze op hun 50e met pensioen konden gaan. geldt bij een heel klein aantal mensen daar.......

https://www.ad.nl/buitenl(...)de-fransen~ac9dfbf9/

Niemand gaat zo vroeg met pensioen als de Fransen


Jarenlang werden de Grieken afgeschilderd als potverterende luilakken en kampioenen vroegpensioen. Maar het zijn de Fransen die als eersten ophouden met werken.

De Franse werknemer gaat gemiddeld met 60 jaar met pensioen, een Griek op zijn 62ste. Ook Belgen en Luxemburgers gaan vroeger, gemiddeld met 61 jaar.
Dat blijkt uit een studie van het Nidi, een instituut dat onderzoek doet naar bevolkingsvraagstukken. Nederlanders gaan gemiddeld met 63,5 jaar met pensioen. Nederland is daarmee een middenmotor onder de Oeso-landen, de 30 rijkste industrielanden. Gemiddeld voor de Oeso is een pensioenleeftijd van 65 jaar.

Het Nidi keek naar de maatregelen die verschillende westerse landen nemen om de toenemende vergrijzing het hoofd te bieden. In de meeste gevallen pakken regeringen dat probleem aan door de pensioenleeftijd te verhogen. Maar een aantal landen, waaronder Polen, verlaagt de pensioenleeftijd in de toekomst juist. In 2060 kan de Pool met 65 jaar met pensioen, nu is dat 66 jaar.

Overigens wil de officile pensioenleeftijd niet altijd iets zeggen. In Turkije bijvoorbeeld is de pensioenleeftijd 60 jaar, maar houden mensen gemiddeld pas op hun 66ste op met werken. Ook in de VS en in Zweden werken mensen langer door. Dat heeft vaak te maken met de karige pensioenen.
Het gaat erom wat de wetgeving zegt. Tot voor kort kon je in Griekenland op je 57ste met pensioen. 8 jaar eerder dan het gemiddelde.
pi_194859840
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 06:42 schreef xminator het volgende:

[..]

Dat is hoe de lokale overheden het hebben ingeregeld met de belastingregels.

Dat is iets anders dan belastingregels te ontwijken door te frauderen en daarna je handje op te houden bij EU dat je geen geld hebt. Zoals griekenland dat heeft gedaan.

Of doet NL dat ook?
Griekenland heeft een lening gekregen mt een fikse rente trouwens.

https://www.rijksoverheid(...)le-steun-griekenland

En nu hebben ze weer wapens nodig om een overwicht te krijgen als afschrikking.
De wapens die Griekenland al heeft en nu gaan kopen hebben de Turken niet.

Is dat een excuus? Ja dat is een goed excuus, waarom ?

Ze worden namelijk zoals iedereen weet, bedreigd door Turkije dus ze moeten zich verdedigen
en als ze dat NIET doen dan dan pikken ze alle eilanden in en dus ook meteen het gas.

De hele wereld steunt Griekenland omdat die handeld volgende de Internationale wet.

https://www.upinthesky.nl(...)weg-aan-griekenland/

‘Frankrijk geeft gevechtsvliegtuigen weg aan Griekenland’

Da's niet voor de lol hoor...

voor de rest moet je maar even googelen .....
  donderdag 3 september 2020 @ 09:18:58 #154
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194859892
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het gaat erom wat de wetgeving zegt. Tot voor kort kon je in Griekenland op je 57ste met pensioen. 8 jaar eerder dan het gemiddelde.
Volgens mij was een groot probleem in Griekenland (naast het niet innen van belastingen natuurlijk) ook het onevenredig grote aandeel ambtenaren en alle privileges die ze hadden. Een Griekse ambtenaar kon inderdaad ver voor z'n zestigste met pensioen, een Griekse fabriekswerker echt niet.

quote:
Since 1911, Greek civil servants cannot be fired. It's a right that's guaranteed by the constitution - for a good reason. Before then, they were helpless victims of party interests, where each new government laid off civil servants to get their own friends into lucrative state jobs.

In the past decades, however, the situation seems to have tipped toward the other extreme. Even in cases of severe breaches, a Greek civil servant keeps his or her job.

Only recently, Greek media uncovered an example of how absurd this can be. A policeman who in 2008 killed a 15-year-old and received a life sentence still gets 30 percent of his salary - although he's sitting in prison. And this, the report claimed, was not an exception.

Lately, more similar cases have been uncovered. There's talk of two city officials who ordered the killing of the mayor of a northern Greek town, got arrested, and still receive half of their former salary.

There's also the case of a former financial director of the city of Thessaloniki who is continuing to receive 25 percent of his salary, despite the fact that he's behind bars for embezzlement. There even is a civil servant who played truant for 10 years, and still received his full pay check each and every month.
pi_194860220
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 08:53 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Het gaat erom wat de wetgeving zegt. Tot voor kort kon je in Griekenland op je 57ste met pensioen. 8 jaar eerder dan het gemiddelde.
Mijn Griekse neef is 57 jaar en hij moet toch cht gewoon werken hoor :') het is gewoon niet waar wat ie
daar zegt n dat sommige van die Grieken (een klein percentage) op hun 50ste Pensioen gaan is wl
waar trouwens en dat moeten ze hl snel veranderen, de ''normale Grieken'' zijn het daar ook niet mee
eens, zeker niet de stratenmakers die al een kapotte rug hebben en al dood neervallen voordat ze 50 zijn.
pi_194860272
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij was een groot probleem in Griekenland (naast het niet innen van belastingen natuurlijk) ook het onevenredig grote aandeel ambtenaren en alle privileges die ze hadden. Een Griekse ambtenaar kon inderdaad ver voor z'n zestigste met pensioen, een Griekse fabriekswerker echt niet.
[..]

Precies..........
pi_194862113
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:18 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Volgens mij was een groot probleem in Griekenland (naast het niet innen van belastingen natuurlijk) ook het onevenredig grote aandeel ambtenaren en alle privileges die ze hadden. Een Griekse ambtenaar kon inderdaad ver voor z'n zestigste met pensioen, een Griekse fabriekswerker echt niet.
[..]

We zijn trouwens niet eens de Grieken aan het helpen met onze leningen, maar de facto gewoon onze banken aan het afbetalen met West-Europees belastingsgeld. Alles dat naar Griekenland is gegaan is met sneltreinvaart weer richting een West-Europese bank gegaan. Die mensen hebben enorm gegokt met hun investeringen in Griekenland en daar betalen wij uiteindelijk de rekening voor.
pi_194862299
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:45 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

We zijn trouwens niet eens de Grieken aan het helpen met onze leningen, maar de facto gewoon onze banken aan het afbetalen met West-Europees belastingsgeld. Alles dat naar Griekenland is gegaan is met sneltreinvaart weer richting een West-Europese bank gegaan. Die mensen hebben enorm gegokt met hun investeringen in Griekenland en daar betalen wij uiteindelijk de rekening voor.
De Grieken hebben de boel zitten flashen.

Ze hebben de overheidsfinancin jarenlang beter voorgesteld dan ze waren, waardoor ze goedkoper geld konden lenen op de kapitaalmarkten.
pi_194862355
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 11:53 schreef polderturk het volgende:

[..]

De Grieken hebben de boel zitten flashen.

Ze hebben de overheidsfinancin jarenlang beter voorgesteld dan ze waren, waardoor ze goedkoper geld konden lenen op de kapitaalmarkten.
Dat was met behulp van goldman Sachs zo opgezet ja.

Inmiddels gebruiken alle Europese banken dezelfde manier van bankzaken doen.

Griekenland was destijds voor faillissement bij een Amerikaanse bank verzekerd, die weigerde uit te betalen.

Maar goed het is eigenlijk een heel ander onderwerp.
pi_194863528
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

De hele wereld steunt Griekenland omdat die handeld volgende de Internationale wet.

Wat denk je dat internationale wet betekent? Wetten waar iedereen zich aan moet houden? Dat is dus niet zo. Turkije is geen partij bij de internationale afspraken geweet. Daarmee telt pact sunt servanda niet bij de Turken.

Als ik met jou een koopovereenkomst sluit dan, dan kan ik heel stoer zeggen dat we bij Nederlandse wet afspraken hebben gemaakt. Big deal. Maar een derde heeft daar gewoon lak aan.

Dat terzij: als je dat cht denkt.. heb je best wel een beperkt wereldbeeld. Het gaat hier over geld, geld en geld.

Groet,
Een jongeman die 40% Grieks is.

Ps: ik post niet veel, maar als ik post dan worden ze vaak verwijderd. Spijtig. Als het aan mij ligt mag mijn account verwijderd worden

[ Bericht 4% gewijzigd door RoW_0 op 03-09-2020 13:18:37 ]
pi_194864992
quote:
1s.gif Op woensdag 2 september 2020 23:10 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

[..]

Aha helder. Dat filmpje sluit aan op wat anderen ook al zeggen. Ik mis in dit geval nog de rol van Itali maar vooral het argument dat zo'n beetje het hele mediterraanse gebied tegen faillisement aan hangt maakt deze kwestie een enorm kruidvat.

En ik ben benieuwd naar de opstelling va Nederland/UK. Met Shell bv toch ook de nodige belangen daar. En (iig in NL) een grote, aan Erdogan loyale bevolkingsgroep van Turkse komaf.
Itali heeft oliepompen in Libi staan (gewoon monopolie). In Libi heb je de hoogste kwaliteit aan olie op aarde (het is rijk aan kerosine, vliegtuigbrandstof), als ik me niet vergis.

Eigenlijk wil Itali geen conflict, zal waarschijnlijk neutraal blijven en de winnende kant moreel steunen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194865168
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 09:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
De hele wereld steunt Griekenland omdat die handeld volgende de Internationale wet. .....
Het is geen wet, zoals een nationale wet is, maar eerder een verdrag die gesloten is door de meeste landen op aarde. Je kunt een land niet ter verantwoording roepen als ze niet aan een internationaal wet houden die ze niet hebben ondertekend. Sterker nog, het is al enorm lastig om een land af te dwingen om aan een ondertekend verdrag te houden. Turkije en VS hebben het niet ondertekend bijv.

De internationale wet UNCLOS wordt bovendien meer als raamwerk gebruikt door de meeste landen, zie de kanaaleilanden. Griekenland gebruikt UNCLOS om EEZ te claimen om eilanden heen die binnen 3 km van de Turkse kust vallen, dus het is eigenlijk een overtreding van de vredesakkoord van Laussanne.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194865249
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 13:07 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Wat denk je dat internationale wet betekent? Wetten waar iedereen zich aan moet houden? Dat is dus niet zo. Turkije is geen partij bij de internationale afspraken geweet. Daarmee telt pact sunt servanda niet bij de Turken.

Als ik met jou een koopovereenkomst sluit dan, dan kan ik heel stoer zeggen dat we bij Nederlandse wet afspraken hebben gemaakt. Big deal. Maar een derde heeft daar gewoon lak aan.

Dat terzij: als je dat cht denkt.. heb je best wel een beperkt wereldbeeld. Het gaat hier over geld, geld en geld.

Groet,
Een jongeman die 40% Grieks is.

Ps: ik post niet veel, maar als ik post dan worden ze vaak verwijderd. Spijtig. Als het aan mij ligt mag mijn account verwijderd worden
Je percentage dit of dat, doet er niet zo heel veel toe.
Ik moet al lachen om de x% turken die hun "vaderland" zitten te verdedigen alsof ze er geboren zijn, maar goed dat moeten ze zelf weten.

Het is waar dat Turkije bepaalde afspraken en verdragen rondom dat hele EEZ gedoe, niet erkend.
Dan kun je wel roepen "de rest van de wereld ziet dat zo maar wij deden niet mee", maar ja daar ga je echt helemaal niets mee bereiken, zo werkt de wereld domweg niet.
pi_194865322
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je percentage dit of dat, doet er niet zo heel veel toe.
Ik moet al lachen om de x% turken die hun "vaderland" zitten te verdedigen alsof ze er geboren zijn, maar goed dat moeten ze zelf weten.

Het is waar dat Turkije bepaalde afspraken en verdragen rondom dat hele EEZ gedoe, niet erkend.
Dan kun je wel roepen "de rest van de wereld ziet dat zo maar wij deden niet mee", maar ja daar ga je echt helemaal niets mee bereiken, zo werkt de wereld domweg niet.
Niet erkennen is totaal wat anders dan niet ondertekenen. Nu, suggereer je dat internationaal wet, de wet van de sterkste is, dat is fucked-up
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194865975
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik moet al lachen om de x% turken die hun "vaderland" zitten te verdedigen alsof ze er geboren zijn, maar goed dat moeten ze zelf weten.

En ik moet weer lachen om hoe grappig en tekenend deze reactie van je is. Een in Nederland geboren halve Griek is al dagen overuren aan het maken in dit topic, maar het zijn de Turkse users die je aan het lachen maken omdat ze zich niet volledig hebben afgesloten van Turkije.
pi_194865991
quote:
10s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:21 schreef xblahxblah het volgende:

[..]

En ik moet weer lachen om hoe grappig en tekenend deze reactie van je is. Een in Nederland geboren halve Griek is al dagen overuren aan het maken in dit topic, maar het zijn de Turkse users die je aan het lachen maken omdat ze zich niet volledig hebben afgesloten van Turkije.
Ik heb nauwelijks posts van hem gezien?
Maar hij geeft zelf aan dat zijn posts verwijderd zouden zijn, dus wellicht heb jij het wel gezien en ik toevallig niet.
pi_194866008
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 15:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb nauwelijks posts van hem gezien?
Maar hij geeft zelf aan dat zijn posts verwijderd zouden zijn, dus wellicht heb jij het wel gezien en ik toevallig niet.
*Haar
pi_194866009
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:44 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Niet erkennen is totaal wat anders dan niet ondertekenen. Nu, suggereer je dat internationaal wet, de wet van de sterkste is, dat is fucked-up
Ja, dat is exact wat het is.

Welkom in de volwassen wereld.

Ik zal niet zeggen dat ik vind dat het zo moet zijn of dat ik dat eerlijk vind, maar inderdaad de wereld is niet eerlijk.
pi_194868375
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 14:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Je percentage dit of dat, doet er niet zo heel veel toe.
Ik moet al lachen om de x% turken die hun "vaderland" zitten te verdedigen alsof ze er geboren zijn, maar goed dat moeten ze zelf weten.

Het is waar dat Turkije bepaalde afspraken en verdragen rondom dat hele EEZ gedoe, niet erkend.
Dan kun je wel roepen "de rest van de wereld ziet dat zo maar wij deden niet mee", maar ja daar ga je echt helemaal niets mee bereiken, zo werkt de wereld domweg niet.
Hoe werkt de wereld wel dan? Met je vriendjes intern leuke afspraken maken en vervolgens dien alsof het dwingend recht is jegens de derde, gtfo 😂
pi_194869180
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 17:19 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Hoe werkt de wereld wel dan? Met je vriendjes intern leuke afspraken maken en vervolgens dien alsof het dwingend recht is jegens de derde, gtfo 😂
Dat is de kleuterklas uitleg, maar daar komt het feitelijk op neer.

Ik bedoel kijk naar welke gebeurtenis dan ook, Irak en Afghanistan bijv, de wereld zat er niet op te wachten, maar de sterkste stem bepaalde het verloop en de uitkomst.

Dat wil niet zeggen dat de uitkomst van te voren al vast staat overigens.

Maar bijv. op economisch gebied heb je inderdaad hele "lobby" groepen met eindeloos diepe zakken die dan enorme bedragen inzetten om iemand een bepaalde kant op te sturen, ik noem dat legale omkoping.

Is er een groep landen die een bepaald belang hebben en een bepaalde invloed hebben, zoals Frankrijk, Itali en Isral en dan in mindere mate (grappig genoeg) Griekenland en Egypte, ja dan gaat de rest daar in mee.
Waarom? Omdat daar de financile belangen bij liggen om tig verschillende redenen.

Turkije is wat dat betreft niet belangrijk genoeg.
pi_194869652
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 13:07 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Wat denk je dat internationale wet betekent? Wetten waar iedereen zich aan moet houden? Dat is dus niet zo. Turkije is geen partij bij de internationale afspraken geweet. Daarmee telt pact sunt servanda niet bij de Turken.

Als ik met jou een koopovereenkomst sluit dan, dan kan ik heel stoer zeggen dat we bij Nederlandse wet afspraken hebben gemaakt. Big deal. Maar een derde heeft daar gewoon lak aan.

Dat terzij: als je dat cht denkt.. heb je best wel een beperkt wereldbeeld . Het gaat hier over geld, geld en geld.

Groet,
Een jongeman die 40% Grieks is.

Ps: ik post niet veel, maar als ik post dan worden ze vaak verwijderd. Spijtig. Als het aan mij ligt mag mijn account verwijderd worden
Ja oke... het is verdrag en een wet.... what ever.....
En JA het gaat hier over geld, geld en geld..... vl geld, dat weet ik...

Waarom zou je post verwijderd moeten worden dan? Tuurlijk niet man...

en nee ik heb geen beperkt wereldbeeld, had ik het maar denk is wel eens :')
  donderdag 3 september 2020 @ 18:33:13 #172
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194869720
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 13:07 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Groet,
Een jongeman die 40% Grieks is.

Ben jij het resultaat van een reageerbuisbevruchting?
Hoe kun je nou 40 % Grieks zijn?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_194869875
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 18:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ben jij het resultaat van een reageerbuisbevruchting?
Hoe kun je nou 40 % Grieks zijn?
Stel een ouder is 75% Grieks (3 Griekse grootouders en een niet-Griekse grootouder).
Stel de andere ouder is niet Grieks.

Dan is de nakomeling 37,5% Grieks.
Afgerond zou die persoon 40% Grieks zijn.
pi_194870076
Breaking: TR/GR gaan in overleg
pi_194870099
Mooi, wilde weer even Rhodos pakken. Misschien met de boot richting Marmaris :) Dit zijn de mooiere plekjesssss.
  donderdag 3 september 2020 @ 19:00:23 #177
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_194870131
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 18:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Stel een ouder is 75% Grieks (3 Griekse grootouders en een niet-Griekse grootouder).
Stel de andere ouder is niet Grieks.

Dan is de nakomeling 37,5% Grieks.
Afgerond zou die persoon 40% Grieks zijn.
Ok, afgerond dan klopt het.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_194870374
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 18:44 schreef polderturk het volgende:

[..]

Stel een ouder is 75% Grieks (3 Griekse grootouders en een niet-Griekse grootouder).
Stel de andere ouder is niet Grieks.

Dan is de nakomeling 37,5% Grieks.
Afgerond zou die persoon 40% Grieks zijn.
En als hij voor 40 % Grieks is en 60% Turks wat dan? :+

Hij kan nog steeds een eigen mening hebben over verdragen, wetten en weet ik veel wat....

Toch???
pi_194870514
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 18:56 schreef xaban06 het volgende:
Breaking: TR/GR gaan in overleg
Dat zegt niets.
pi_194870588
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:20 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat zegt niets.
Meer dan jij zegt in dit topic
pi_194870866
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hij kan nog steeds een eigen mening hebben over verdragen, wetten en weet ik veel wat....

Toch???
Er zijn meerdere posts van mij verwijderd. Gewoon posts met normale taalgebruik. Posts zonder harde mening, meer een observatie.
pi_194870921
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:37 schreef RoW_0 het volgende:

[..]

Er zijn meerdere posts van mij verwijderd. Gewoon posts met normale taalgebruik. Posts zonder harde mening, meer een observatie.
ok
pi_194870983
‘If we give in to Erdogan and Turkey, then good night, Europe,’

https://www.ekathimerini.(...)en-good-night-europe

Greece must be supported in securing its borders, Austrian Chancellor Sebastian Kurz has said, warning against giving in to pressure and blackmails from Turkish President Recep Tayyip Erdogan.

“If we give in to Erdogan and Turkey, then good night, Europe,” Kurz said in an interview on Austrian television late Wednesday on the 5-year anniversary of the refugee crisis.

Referring to the standoff on the Greek-Turkish border earlier this year, Kurz said Europe must not allow itself to be blackmailed by Erdogan, whom he accused of “using the fleeing masses as a weapon.”
  Moderator donderdag 3 september 2020 @ 19:46:13 #184
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194871056
als naast de machtige Belgische vloot ook de Oostenrijkse zeestrijdkrachten die kant op gaan dan kunnen we dit topic wel sluiten jongens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194871153
Oostenrijkse zeestrijdkrachten?
Ik wist niet dat Oostenrijk aan zee lag
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  Moderator donderdag 3 september 2020 @ 19:54:31 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194871211
ja dat is de grap he
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 3 september 2020 @ 19:55:02 #187
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_194871224
Bolivia heeft geen kust, maar wel een marine.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator donderdag 3 september 2020 @ 19:55:47 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194871235
Ethiopie ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194871279
Misschien komt het Jamaicaanse bobsleeteam er ook mee bemoeien.
  Moderator donderdag 3 september 2020 @ 19:59:23 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194871329
punt is dat het makkelijk is om stoer te doen met andermans bootjes

ik snap het, ik ben het ook met ze eens maar ze moeten hier niet vooraan in de schijnwerpers gaan staan hoor want veel meer dan de adem inhouden en heel hard stampen kan Oostenrijk hier niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194871469
Oostenrijk kan natuurlijk ook gewoon wat vliegtuigen sturen of grondtroepen naar Griekenland.
Uiteindelijk komt Polen ze wel weer redden, you forgot Poland!
pi_194871677
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:57 schreef quirina het volgende:
Misschien komt het Jamaicaanse bobsleeteam er ook mee bemoeien.
of een paar kerels uit Zeeland :9 ze hebben in ieder geval een goeie conditie :7

pi_194872092
quote:
83s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:55 schreef sp3c het volgende:
Ethiopie ook
Hoe ziet zo'n marine er uit dan? Hebben ze ergens een stuk zee wat van hun is? Of hebben ze een paar bootjes in een groot meer staan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_194879041
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2020 19:57 schreef quirina het volgende:
Misschien komt het Jamaicaanse bobsleeteam er ook mee bemoeien.
:D
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194879158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2020 18:56 schreef xaban06 het volgende:
Breaking: TR/GR gaan in overleg
De Grieken willen niet. Wat ik politiek wel begrijp. Ze zien gesprekken aangaan als concessie. Ik denk niet dat de Europeanen en NAVO lidstaten daar zo blij mee zijn. Niemand staat te wachten op een decennia oud conflict op hun watch escaleert. Daarom roept zo'n beetje iedereen om deescalatie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194879378
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Grieken willen niet. Wat ik politiek wel begrijp. Ze zien gesprekken aangaan als concessie. Ik denk niet dat de Europeanen en NAVO lidstaten daar zo blij mee zijn. Niemand staat te wachten op een decennia oud conflict op hun watch escaleert. Daarom roept zo'n beetje iedereen om deescalatie.
Ze willen niet meer omdat ze opgefokt worden door Frankrijk.
pi_194879414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:15 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze willen niet meer omdat ze opgefokt worden door Frankrijk.
Lijkt me lastig overleggen met een land dat al van te voren roept geen duimbreed te zullen wijken en begint over martelaren en weet ik veel wat nog meer.
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 10:17:53 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194879419
en terecht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194879428
We zitten inmiddels in topic 4 en dit speelt al vanaf 13 augustus kennelijk.

Dat escaleren valt wel mee zo te zien. :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194879431
Waarom zou je praten over iets wat van jou is?
pi_194879698
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:17 schreef sp3c het volgende:
en terecht
Wat is terecht? Soms plaats je commentaar waarvan het niet helemaal duidelijk is waar het op aan hoort te sluiten.
pi_194880071
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:15 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ze willen niet meer omdat ze opgefokt worden door Frankrijk.
Zeker. Zo kon haftar ook doorstoten tot Tripoli opgestookt door de Fransen. Ze zien nu in deze Grieks Turkse ruzie een kans om de Turken terug te pakken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194880110
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:18 schreef BEFEM het volgende:
Waarom zou je praten over iets wat van jou is?
Dit is inderdaad het Griekse standpunt. Laat het maar voorkomen in een internationale tribunaal als je zo zeker bent van je zaak. Wat ik begrijp is dat het veel complexer is dan de Grieken beweren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 11:15:18 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194880342
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Wat is terecht? Soms plaats je commentaar waarvan het niet helemaal duidelijk is waar het op aan hoort te sluiten.
dat de Fransen de Grieken op lopen te fokken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 11:16:48 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194880359
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is inderdaad het Griekse standpunt. Laat het maar voorkomen in een internationale tribunaal als je zo zeker bent van je zaak. Wat ik begrijp is dat het veel complexer is dan de Grieken beweren
goed idee maar ondertussen zijn de Turken al aan de slag gegaan in water dat volgens iedereen behalve de Turken zelf niet van Turkije is

dan is zo'n tribunaal wel ver weg hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194880478
Denk dat dit alleen afleiding is voor het feit dat de turkse munt door het putje gaat
pi_194880863
Maar wat als Turkije de NATO verlaat?
pi_194881063
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:53 schreef quirina het volgende:
Maar wat als Turkije de NATO verlaat?
Dan niks, behalve dat de NATO een strategisch goed gelegen stuk grond kwijt is, maar dat is alleen relevant in tijd van oorlog.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_194881403
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:53 schreef quirina het volgende:
Maar wat als Turkije de NATO verlaat?
Dan staan ze er helemaal alleen voor.

Hulp van de Russen gaan ze niet krijgen, China ook niet, die heeft meer belangen en meer geld gestoken in Griekenland dan Turkije immers. (vele miljarden tegenover 1 miljard wat peanuts is voor China)

Sommige roepen dan "Pakistan", maar die hebben wel wat beters te doen.

Nee, Erdolf heeft zijn eigen graf gegraven met zijn sultan gedrag.
Dat "paleisje" alleen al..
pi_194881799
quote:
83s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:16 schreef sp3c het volgende:

in water dat volgens iedereen behalve de Turken zelf niet van Turkije is
Zo zwart ligt dat niet natuurlijk als je je enigszins inleest in de materie.

Volgens uniclos zou het Grieks wateren zou, dat is iets heel anders dan" Grieks volgens iedereen behalve de Turken".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194881827
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:53 schreef quirina het volgende:
Maar wat als Turkije de NATO verlaat?
Gaat niet gebeuren, niet in het belang van de Turken en niet in het belang van NAVO waarom zou je een succesvolle 75 jarige samenwerking opdoeken?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194881947
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is inderdaad het Griekse iedereen behalve Turkije standpunt. Laat het maar voorkomen in een internationale tribunaal als je zo zeker bent van je zaak. Wat ik begrijp is dat het veel complexer is dan de Grieken beweren
De grenzen zijn al tientallen jaren zo toch? Komen ze wel een beetje laat mee om er nu stampij over te maken...
pi_194882035
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 september 2020 11:27 schreef SOG het volgende:
Denk dat dit alleen afleiding is voor het feit dat de turkse munt door het putje gaat
Klopt. Aandacht verleggen van de echte problemen.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 4 september 2020 @ 13:14:22 #215
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_194882331
En gebeurt er hier nog iets mee of is het wederom enkel spierballengerol van Macron en Erdogan
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_194882496
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:14 schreef Lothiriel het volgende:
En gebeurt er hier nog iets mee of is het wederom enkel spierballengerol van Macron en Erdogan
Misschien dit keer niet als er daadwerkelijk (uiteindelijk) middels diplomatie en goed overleg een soort akkoord bereikt kan worden.

Maar feit blijft natuurlijk, de grondstoffen raken op, gas blijft van belang, Rusland wil men links laten liggen en Europa wil als 1 groot machtsblok gezien worden..

Als Turkije serieus blijft denken dat als je maar hard genoeg dingen schreeuwt en je voet tussen de deur probeert te steken en dan de drempel gaat claimen als jouw huis.. hmm ja dat gaat niet goed aflopen voor de turken.

Als het nou 1 vs 1 zou zijn, maar dat is het niet.
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 15:01:47 #217
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194884257
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 12:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo zwart ligt dat niet natuurlijk als je je enigszins inleest in de materie.

Volgens uniclos zou het Grieks wateren zou, dat is iets heel anders dan" Grieks volgens iedereen behalve de Turken".
zo zwart ligt het voor 99% van de mensen die dit meekregen

dan kun je de boel gaan forceren maar het werkt vooral in het voordeel van de Grieken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 4 september 2020 @ 16:20:12 #218
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194885447
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 13:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Misschien dit keer niet als er daadwerkelijk (uiteindelijk) middels diplomatie en goed overleg een soort akkoord bereikt kan worden.

Maar feit blijft natuurlijk, de grondstoffen raken op, gas blijft van belang, Rusland wil men links laten liggen en Europa wil als 1 groot machtsblok gezien worden..

Als Turkije serieus blijft denken dat als je maar hard genoeg dingen schreeuwt en je voet tussen de deur probeert te steken en dan de drempel gaat claimen als jouw huis.. hmm ja dat gaat niet goed aflopen voor de turken.

Als het nou 1 vs 1 zou zijn, maar dat is het niet.
En natuurlijk is het goed als Turkije wordt teruggedrukt en bevestigd krijgt dat het niks voorstelt tegenover Frankrijk. Turkije is altijd een vijand van Europa inclusief Rusland geweest historisch gezien en onder Erdogan is dat niet anders. Qua mentaliteit, religie, cultuur en volksaard is het gewoon (nog) geen Europees land. De enige weg voorwaarts voor Turkije is educatie, secularisatie, democratie, denationalisatie en echte, langdurige aansluiting zoeken bij Europa. Nu is het een land dat zowel door Europa als de moslimwereld wordt uitgekotst en Erdogan zie ik het liefst dagelijk geconfronteerd worden met het feit dat wat hij wil simpelweg niet relevant is op het wereldtoneel.
  vrijdag 4 september 2020 @ 22:55:29 #219
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194892721
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 september 2020 10:59 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit is inderdaad het Griekse standpunt. Laat het maar voorkomen in een internationale tribunaal als je zo zeker bent van je zaak. Wat ik begrijp is dat het veel complexer is dan de Grieken beweren
De Grieken willen waarschijnlijk liever niet naar het ICJ want die hebben de 'slangeneiland' uitspraak gedaan.
  Moderator vrijdag 4 september 2020 @ 22:58:33 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194892779
Griekenland hoeft ook niet naar een tribunaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 september 2020 @ 00:15:26 #221
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194894175
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 22:58 schreef sp3c het volgende:
Griekenland hoeft ook niet naar een tribunaal
Eenzijdig je EEZ vaststellen in een dergelijke situatie is ook niet in overeenstemming met het verdrag waarop ze zich baseren.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 00:57:04 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194894546
sure

maar bij zo'n tribunaal valt er weinig te winnen voor ze

zeker zolang Macron erachter staat zou ik niets toegeven
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194896718
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2020 22:55 schreef HiZ het volgende:

[..]

De Grieken willen waarschijnlijk liever niet naar het ICJ want die hebben de 'slangeneiland' uitspraak gedaan.
Onelan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194896739
De twee landen zijn kennelijk wel in gesprek aldus stoltenberg

https://www.duvarenglish.(...)-natos-intervention/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194898833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 04:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lekker vaag, Cyprus is nou net het eiland dat Turkije met geweld heeft zitten afnemen. En het huidige conflict speelt zich veel meer richting de Turkse landmassa af..

Heeft die journalist zijn huiswerk wel gedaan?
Zeg dan helemaal niets en houd je mond.
pi_194899331
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 00:57 schreef sp3c het volgende:
sure

maar bij zo'n tribunaal valt er weinig te winnen voor ze

zeker zolang Macron erachter staat zou ik niets toegeven
Frankrijk heeft hele smerige motieven die jij niet wil zien.

Doe nu niet alsof de Fransen de goeierikken zijn.

Stel in Nederland is er een dictator/krijgsheer die de macht over wil nemen. Hij wordt gesteund door Frankrijk, VAE, Rusland en Egypte. Deze dictator voert allerlei oorlogsmisdaden uit. In Leiden doodt hij honderden vrouwen en kinderen en stopt ze in massagraven. Hij rukt op tot aan Den Haag en begint daar woonwijken te bombarderen.

Dit is wat er aan de hand is. Frankrijk wilde in Libi een dictator installeren en de Libische olie stelen. Ze lieten toe dat daarbij oorlogsmisdaden gepleegd werden. Wat ze in Libi gedaan hebben is honderden keren erger dan wat er gebeurt in de Oostelijke Middellandse zee. Maar toch zeg je niks tegen Frankrijk.

Stel je voor dat jij de Nederlandse premier bent. De krijgsheer heeft het grootste deel van Nederland verovert en is nu Den Haag aan het bombarderen. Als Nederland een zeerecht verdrag met Turkije ondertekent, krijgt Nederland militaire steun. De Nederlandse regering stemt in met de afspraak en Turkije ramt de krijgsheer honderden kilometers terug. De oorlogsmisdaden stoppen hierdoor.

Vervolgens gaat Frankrijk huilie huilie doen en gaan ze Turkije overal proberen tegen te werken.

Vind jij de motieven van Frankrijk oke?
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 13:37:19 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194899381
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:33 schreef polderturk het volgende:
Frankrijk heeft hele smerige motieven die jij niet wil zien.
?

quote:
Doe nu niet alsof de Fransen de goeierikken zijn.
doe ik niet

en zolang je zo doet ga ik niet met je in discussie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194899418
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 04:13 schreef ludovico het volgende:

[..]

Lekker vaag, Cyprus is nou net het eiland dat Turkije met geweld heeft zitten afnemen. En het huidige conflict speelt zich veel meer richting de Turkse landmassa af..

Heeft die journalist zijn huiswerk wel gedaan?
Nou nee zo simpel lag het niet.

Cyprus was onafhankelijk maar wel nauw verbonden met Griekenland en Engeland. (vanwege dat het geannexeerd is geweest door het VK destijds na ontbinden ottomaans rijk)

In eerste instantie leefde meerderheid (grieken) en de turkse minderheden met elkaar incl. afspraken hoe onafhankelijk van elkaar de boel te managen als het ware.

Uiteindelijk wilde volgens mij griekse nationalisten de hele boel overnemen met steun van griekse milities.
Dat lukte soort van half, of mislukte half het is net hoe je het bekijkt.

Waarna Turkije een invasie pleegde op het noordelijke gedeelte.

Oh wacht het was dus wel zo simpel.
Turkije viel een onafhankelijk, grieks geregeerde, eiland binnen uit naam van "duitse.. uh turkse minderheid beschermen".

Maar turken willen het daar niet over hebben, want ze zijn veel te nationalistisch ondanks Nederlands paspoort.
pi_194899553
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:49 schreef polderturk het volgende:

[..]

In 1963 waren de Grieken massaslachtingen tegen Turken op Cyprus begonnen. 500 Turken waren gedood en 25.000 Turken waren er op de vlucht geslagen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_massacres_in_Cyprus

Na de Grieks Cypriotische coup in 1974 waren er vier Turkse dorpen uitgeroeid. In totaal waren er 210 burgers vermoord.

Toen het Turkse leger bij Famagusta aankwam waren Grieken daar Turkse wijken aan het bombarderen met mortiergranaten.

Zie deze Britse reportage over de inval. Ze leggen de schuld van de Turkse invasie bij de Grieken.

Het uitroeien van dorpen komt neer op genocide. De Grieken waren dus bezig met een genocide totdat de Turken binnenvielen.

Nee, de armeense genocide was een genocide.
Genocide is meer als je een totale bevolking wil uitroeien naar mijn mening.

Maar dan nog was dit geen turkse aangelegenheid.

Volgens jouw logica zijn die duizenden koerden die turkije gedood heeft ook een vorm van genocide.
pi_194899629
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, de armeense genocide was een genocide.
Genocide is meer als je een totale bevolking wil uitroeien naar mijn mening.

Maar dan nog was dit geen turkse aangelegenheid.

Volgens jouw logica zijn die duizenden koerden die turkije gedood heeft ook een vorm van genocide.
Dus Grieks-Cyprioten konden Turkse dorpen uitroeien zonder dat de Turken mochten ingrijpen?

Volgens mij was er een afspraak tussen Griekenland, Turkije en Groot-Brittani. Als er ongeregeldheden zouden zijn, zouden de landen onafhankelijk van elkaar of samen kunnen ingrijpen.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 13:57:15 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194899634
Cyprus is niet super relevant hier jongens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194899671
quote:
83s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:57 schreef sp3c het volgende:
Cyprus is niet super relevant hier jongens
De Armeense genocide wel toch?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 14:01:04 #234
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194899683
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

De Armeense genocide wel toch?
zou niet weten waarom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 14:02:33 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194899698
althans ik snap dat men erover moet beginnen zodra een Turk iets zegt ...

maar mweh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194899804
quote:
83s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:02 schreef sp3c het volgende:
althans ik snap dat men erover moet beginnen zodra een Turk iets zegt ...
Wat snap je daaraan? Ik begrijp er helemaal niks van namelijk. Het is een standaard off topic post dat bij bijna elke Turkije gerelateerde topic wordt geplaatst. En het wordt bijna altijd gedoogd. Ook hier weer benoemt iemand de Armeense genocide. De mod zegt er zoals gebruikelijk niks van.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:13:32 #237
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194899829
Inderdaad. Beetje vermoeiend die Gdwns in elk topic.
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 14:14:46 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194899844
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat snap je daaraan? Ik begrijp er helemaal niks van namelijk. Het is een standaard off topic post dat bij bijna elke Turkije gerelateerde topic wordt geplaatst. En het wordt bijna altijd gedoogd. Ook hier weer benoemt iemand de Armeense genocide. De mod zegt er zoals gebruikelijk niks van.
zoals gebruikelijk???

ik ben al vanaf post 1 deel 1 deze onzin aan het verwijderen vriend :')

jullie blijven erop reageren ... dus laat ik het een keer staan is het ook niet goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194899861
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2020 14:11 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat snap je daaraan? Ik begrijp er helemaal niks van namelijk. Het is een standaard off topic post dat bij bijna elke Turkije gerelateerde topic wordt geplaatst. En het wordt bijna altijd gedoogd. Ook hier weer benoemt iemand de Armeense genocide. De mod zegt er zoals gebruikelijk niks van.
Omdat een ander begint over een zogenaamde genocide op cyprus. Als die persoon begint over een zelf benoemde genocide mag er ook best gevraagd worden naar die andere genocide.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator zaterdag 5 september 2020 @ 14:33:34 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194900047
laat beiden gewoon lekker ergens anders joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:43:06 #241
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_194900147
Anders heb je even een kutweekend :D :Y
  zaterdag 5 september 2020 @ 14:55:56 #242
1234 HiZ
Istanbullu
pi_194900317
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 september 2020 10:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

Onelan?
Een uitspraak waarbij de mogelijkheid om de EEZ van een eiland te beperken soms acceptabel word geacht.
pi_194902079
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 13:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Nee, de armeense genocide was een genocide.
Genocide is meer als je een totale bevolking wil uitroeien naar mijn mening.

Maar dan nog was dit geen turkse aangelegenheid.

Volgens jouw logica zijn die duizenden koerden die turkije gedood heeft ook een vorm van genocide.
Waarom geen Turkse aangelegenheid? Lees http://www.kypros.org/Constitution/treaty.htmeens en dan voornamelijk artikel 3. Wetend dat er in dat jaar een staatsgreep heeft plaatsgevonden door de Grieken.
pi_194910104
quote:
Jawel. Ook de Russen zijn nodig in dezen
pi_194911431
Nee.
pi_194914466
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2020 12:48 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Zeg dan helemaal niets en houd je mond.
Ojee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_194937738
quote:
Geen steun is wat overdreven uitgedrukt.

Je kan van de NATO geen eenzijdig antwoord verwachten als het om twee landen gaat die allebei lid zijn.

Dit is uiterst gevoelig lijkt mij.
Wees blij dat Griekenland de Turkse vliegtuigen niet uit de lucht schiet, technisch hebben ze hetzelfde recht (wat hij ook zegt in het artikel) om dat te doen.

Maar niemand zit daar vooralsnog op te wachten, volgens mij zelfs de Turken niet behalve de gek die de piloten opdracht gaf daar te gaan vliegen.
pi_194938767
Hij keurt het gedrag van Turkije niet af.
Hij weigert zich uit te spreken. Waarom?
Dan staat hij gewoon achter Turkije, dat is toch duidelijk.
Turkije is agressiever dan Griekenland. Turkije blijft dreigen. Dat hoor je toch af te keuren toch.
pi_194939942
quote:
1s.gif Op maandag 7 september 2020 19:40 schreef quirina het volgende:
Hij keurt het gedrag van Turkije niet af.
Hij weigert zich uit te spreken. Waarom?
Dan staat hij gewoon achter Turkije, dat is toch duidelijk.
Turkije is agressiever dan Griekenland. Turkije blijft dreigen. Dat hoor je toch af te keuren toch.
Nee, er wordt een vergelijking gemaakt.

Turkije schoot een Russisch vliegtuig uit de lucht. Dat vergelijkt de journalist met dat de Turken boven Grieks gebied vliegen.

Appels en peren.
  dinsdag 8 september 2020 @ 15:18:09 #252
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194953574
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194954489
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Het is alsof Engeland een eilandje aan de Wadden zou bezitten en daarmee de hele Noordzee zou opeisen.
Probleem is natuurlijk dat Turkije in het verleden zulke foute dingen heeft gedaan, dat het aan alle kanten aan banden is gelegd. En terecht.

Maar de doelen van die banden waren tweeledig: Turkije moest enerzijds onschadelijk gemaakt worden voor toekomstige problemen, en Turkije moest anderzijds onder druk staan om te veranderen zodat ze in de toekomst niet meer zo veel shit zouden maken.

Het deel van 'onschadelijk gemaakt' worden is wel redelijk gelukt. Maar Turkije is blijkbaar niet veranderd. En zo lang ze niet veranderen, kunnen we niet de dingen liften die Turkije onschadelijk maken.

De EU heeft het een beetje geprobeerd, was zelfs bereid om Turkije in de EU op te nemen. Maar Turkije bleek niet veranderd te zijn, nog steeds dezelfde fascisten.

Zelfs het kleine beetje vrijheid dat de EU aan Turkije gaf, werd meteen misbruikt. En nu heeft iedereen er spijt van dat ze het zelfs maar een beetje hebben geprobeerd.

Dus blijft Turkije terecht nog langer in beperking. En bijgevolg zullen wij niet op hun eisen ingaan.

Moeten ze maar leren dat een ns-gegeven woord niet zomaar weer nzijdig ingetrokken kan worden zonder dat er consequenties zullen zijn.
pi_194955184
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 18:55 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar niemand zit daar vooralsnog op te wachten, volgens mij zelfs de Turken niet behalve de gek die de piloten opdracht gaf daar te gaan vliegen.
Maak daar geeft van, want het gebeurt nog steeds. En het gebeurt al vele, vele jaren. Al zeker 40 jaar is Turkije dit aan het doen, in de hoop op een aanleiding om Griekenland aan te kunnen vallen.

En natuurlijk is de NAVO voor Turkije, omdat wanneer Turkije uit de NAVO geschopt wordt, de NAVO de controle over de toegang tot de Zwarte Zee kwijt raakt, waar Rusland veel voordeel van zal kunnen hebben.

Als Turkije uit de NAVO geschopt wordt, zal Turkije de banden met Rusland aantrekken, of Rusland zal Turkije aanvallen. n van die twee. En Erdoghan kan slap lullen wat hij wil over de macht van zijn land, maar Rusland buiten zijn grenzen houden, dat is de droom van een Alzheimer patient.

De vraag voor de NAVO is dus eigenlijk: maakt het voor de wereldveiligheid nog wat uit wanneer Rusland de controle over de toegang tot de Zwarte Zee in handen krijgt? Zo gauw het antwoord op die vraag 'nee' is, kan Turkije uit de NAVO geschopt worden.

Ik moet er ook nog bij zeggen dat Turkije de laatste tijd zulk een slecht gedrag heeft vertoond tegen zijn bondgenoten, dat het niet bepaald waarschijnlijk is dat Rusland Turkije in een unie zal opnemen. En daarmee is het waarschijnlijker dat Rusland de controle over de toegang tot de Zwarte Zee zelf zal overnemen (lees: Istanbul veroveren), dan dat ze met Turkije zullen willen samenwerken.

Daarom vraag ik me af of het misschien niet beter is dat de EU zelf Istanbul inneemt en het bij Griekenland schaart. :D

Dit zal allemaal natuurlijk geen probleem zijn wanneer Turkije zijn manieren veranderd.

Waarschijnlijker is het dat de EU en Rusland samen gewoon wachten totdat Erdoghan uit zichzelf dood gaat, en er daarna voor zorgen dat er geen fascist meer aan de macht kan komen, maar een man of vrouw die die slechte Turkse fascistenmentaliteit zal gaan veranderen.
pi_194955306
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2020 20:32 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Nee, er wordt een vergelijking gemaakt.

Turkije schoot een Russisch vliegtuig uit de lucht. Dat vergelijkt de journalist met dat de Turken boven Grieks gebied vliegen.
Je leest niet goed. De vergelijking is:

Als Turkije het recht heeft om een Russisch vliegtuig dat 30 seconden boven Turks grondgebied vloog uit de lucht te schieten, waarom zou Griekenland dan niet het recht hebben om een Turks vliegtuig dat helemaal tot over Thessaloniki vliegt (10 minuten vliegen) uit de lucht te schieten?

Griekenland heeft dat recht, dat ontkent Stoltenberg niet. Maar Stoltenberg vertelt wel keihard dat de NAVO in dat geval niet achter Griekenland zal staan (en daarmee dus achter Turkije gaat staan).

Basically komt het er op neer dat Stoltenberg zegt dat als er een oorlog tussen Griekenland en Turkije komt, Griekenland het zelf uit moet zoeken. En dat als het Griekse leger niet sterk genoeg is om Turkije tegen te houden, Griekenland beter maar niet die Turkse vliegtuigen uit de lucht kan schieten, zelfs terwijl Griekenland wel dat recht heeft.
pi_194955440
quote:
Turkse technologische superioriteit en de zegen van allah.. meh.
Waarschijnlijk moet Erdogan iets beters bedenken om de Grieks, Franse en Italiaanse armada te verslaan.
pi_194959021
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je leest niet goed. De vergelijking is:

Als Turkije het recht heeft om een Russisch vliegtuig dat 30 seconden boven Turks grondgebied vloog uit de lucht te schieten, waarom zou Griekenland dan niet het recht hebben om een Turks vliegtuig dat helemaal tot over Thessaloniki vliegt (10 minuten vliegen) uit de lucht te schieten?

Griekenland heeft dat recht, dat ontkent Stoltenberg niet. Maar Stoltenberg vertelt wel keihard dat de NAVO in dat geval niet achter Griekenland zal staan (en daarmee dus achter Turkije gaat staan).

Basically komt het er op neer dat Stoltenberg zegt dat als er een oorlog tussen Griekenland en Turkije komt, Griekenland het zelf uit moet zoeken. En dat als het Griekse leger niet sterk genoeg is om Turkije tegen te houden, Griekenland beter maar niet die Turkse vliegtuigen uit de lucht kan schieten, zelfs terwijl Griekenland wel dat recht heeft.
Wat lees ik niet goed?
pi_194960443
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Je leest niet goed. De vergelijking is:

Als Turkije het recht heeft om een Russisch vliegtuig dat 30 seconden boven Turks grondgebied vloog uit de lucht te schieten, waarom zou Griekenland dan niet het recht hebben om een Turks vliegtuig dat helemaal tot over Thessaloniki vliegt (10 minuten vliegen) uit de lucht te schieten?

Griekenland heeft dat recht, dat ontkent Stoltenberg niet. Maar Stoltenberg vertelt wel keihard dat de NAVO in dat geval niet achter Griekenland zal staan (en daarmee dus achter Turkije gaat staan).

Basically komt het er op neer dat Stoltenberg zegt dat als er een oorlog tussen Griekenland en Turkije komt, Griekenland het zelf uit moet zoeken. En dat als het Griekse leger niet sterk genoeg is om Turkije tegen te houden, Griekenland beter maar niet die Turkse vliegtuigen uit de lucht kan schieten, zelfs terwijl Griekenland wel dat recht heeft.
Hij zegt ook niet achter turkije te staan. Hij staat nergens omdat t tussen twee leden gaat.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator dinsdag 8 september 2020 @ 21:04:18 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194960496
het is ook een beetje alsof je een moedertje vraagt welke van de twee kindertjes ze het leukst vind hoor
de NAVO heeft niets te winnen hier, die bemoeit zich er gewoon niet mee

de EU moet wel stelling gaan nemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194960827
quote:
83s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:04 schreef sp3c het volgende:
het is ook een beetje alsof je een moedertje vraagt welke van de twee kindertjes ze het leukst vind hoor
de NAVO heeft niets te winnen hier, die bemoeit zich er gewoon niet mee

de EU moet wel stelling gaan nemen
Waarom wordt mijn reactie verwijderd, maar de reactie van RetepV niet?
Hij zegt zonder bronnen aan te dragen dat Turken een genocide hebben gepleegd om 750.000 Grieken.
Ik geef aan met een bron dat Grieken honderden Turkse dorpen en steden plat hebben gebrand enndat de burgers hun huizen niet eens mochten verlaten. Ook heb ik aangegeven dat miljoenen Turken van de Balkan gedood en verdreven zijn. Hier heb ik het boek van Justin McCarthy als referentie gebruikt.

Mensen beschuldigen Turken voortdurend van genocide in dit topic om aan te geven dat de Turken fout zijn in het conflict. Het slaat nergens op. Er wordt niet ingegrepen. Als ik een weerwoord geef, wordt er wel ingegrepen.
pi_194966750
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 21:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom wordt mijn reactie verwijderd, maar de reactie van RetepV niet?
Hij zegt zonder bronnen aan te dragen dat Turken een genocide hebben gepleegd om 750.000 Grieken.
Ik geef aan met een bron dat Grieken honderden Turkse dorpen en steden plat hebben gebrand enndat de burgers hun huizen niet eens mochten verlaten. Ook heb ik aangegeven dat miljoenen Turken van de Balkan gedood en verdreven zijn. Hier heb ik het boek van Justin McCarthy als referentie gebruikt.

Mensen beschuldigen Turken voortdurend van genocide in dit topic om aan te geven dat de Turken fout zijn in het conflict. Het slaat nergens op. Er wordt niet ingegrepen. Als ik een weerwoord geef, wordt er wel ingegrepen.
Mss omdat jij te pas en te onpas aankomt met je genocides. Mss moet je dat eens laten en dan hoeft een ander ook niet te wijzen op andere genocides. Verder zou je dit mss in feedback kunnen vragen ipv hier.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194967550
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:43 schreef RetepV het volgende:

[..]
Als Turkije het recht heeft om een Russisch vliegtuig dat 30 seconden boven Turks grondgebied vloog uit de lucht te schieten, waarom zou Griekenland dan niet het recht hebben om een Turks vliegtuig dat helemaal tot over Thessaloniki vliegt (10 minuten vliegen) uit de lucht te schieten?
Omdat grondgebied, zeegebied en luchtruim totaal andere dingen zijn. Het geclaimde Griekse-luchtruim komt niet overeen met hun door Turkije erkende zeegebied. Je luchtruim hoort namelijk volgens internationale verdragen overeen te komen met je zeegebied.

De EU leider spreekt zich openlijk niet uit tegen Griekenland, omdat het gevoelig ligt bij de Grieken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathemaat op 09-09-2020 11:35:06 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_194967817
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:20 schreef Mathemaat het volgende:

De EU leider spreekt zich openlijk niet uit tegen Griekenland, omdat het gevoelig ligt bij de Grieken.
dat is wat goed leiderschap impliceert, het opkomen voor het algemeen belang en balanceren van de vele tegenstrijdige belangen, daarnaast zegt merkel dat de EU "achter de grieken moeten staan daar waar ze in hun recht staan" dat is heel tactvol gezegd, ze steunen de grieken zonder de turken af te vallen, het is een complexe discussie, het verstandigste is om een middenpositie in te nemen tussen de kemphanen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194972555
Check dese fantast, Moria brand is asymetrische oorlogsvoering van de Turken :D
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194973521
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2020 11:35 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is wat goed leiderschap impliceert, het opkomen voor het algemeen belang en balanceren van de vele tegenstrijdige belangen, daarnaast zegt merkel dat de EU "achter de grieken moeten staan daar waar ze in hun recht staan" dat is heel tactvol gezegd, ze steunen de grieken zonder de turken af te vallen, het is een complexe discussie, het verstandigste is om een middenpositie in te nemen tussen de kemphanen.
Precies. Het heeft geen zin om er met gestrekt been in te gaan. Uiteindelijk zul je toch allemaal met elkaar verder moeten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194984051
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2020 20:51 schreef quirina het volgende:
Maakt niet uit. Wat Grieks is is Grieks.
Al lag dat Eiland naast Hawa.
Erdogan-logica in een voorbeeld:

Je komt een huis binnen. Het is niet jou huis, je bent zonder toestemming naar binnen gegaan. Je vindt 5 euro op tafel en je denkt: wauw, ik heb deze 5 euro gevonden en ben dus de eerlijke vinder, mag het houden. Dat het niet jou huis is, boeit geen fuck.
pi_194984876
Wanneer gaat Erdogan de Dominicaanse Republiek en de zee in het Caraibisch gebied claimen? Die is immers ontdekt door de Turken.
pi_194987008
Macron zit lekker te stoken waarop de Turken dan weer uithalen

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194987267
Opzich, geen woord gelogen van Macron.
  donderdag 10 september 2020 @ 18:04:38 #270
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194989850
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 15:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich, geen woord gelogen van Macron.
Natuurlijk niet. Turkije is de eeuwige vijand van Europa. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook altijd blijven. Het wordt tijd dat elk Europees land daarvan doordrongen raakt.
pi_194990037
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Turkije is de eeuwige vijand van Europa. Zo is het altijd geweest en zo zal het ook altijd blijven. Het wordt tijd dat elk Europees land daarvan doordrongen raakt.
Turkije wil niet dat Griekenland met een piepklein eilandje voor de Turkse Turks 40.000 km2 zee steelt en verzet zich hier tegen.
Turkije heeft voorkomen dat Frankrijk de olie rijkdommen van Libi kon stelen.

En daarom is Turkije ineens de eeuwige vijand van Europa.

Griekenland wil vooral gratis wapens van de EU. Ze willen de EU vooral uitmelken.
  donderdag 10 september 2020 @ 19:43:58 #272
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194991060
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije wil niet dat Griekenland met een piepklein eilandje voor de Turkse Turks 40.000 km2 zee steelt en verzet zich hier tegen.
Turkije heeft voorkomen dat Frankrijk de olie rijkdommen van Libi kon stelen.

En daarom is Turkije ineens de eeuwige vijand van Europa.

Griekenland wil vooral gratis wapens van de EU. Ze willen de EU vooral uitmelken.
Nee, niet daarom.
pi_194991390
Macron is goed bezig. Beter goed gejat dan slecht bedacht. Alle aandacht naar buitenlandse problematiek, zonder er geen aandacht is voor binnenlandse problemen. Goed afgekeken van Erdogan :D
pi_194991524
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2020 16:35 schreef RetepV het volgende:

[..]

Als Turkije uit de NAVO geschopt wordt, zal Turkije de banden met Rusland aantrekken, of Rusland zal Turkije aanvallen. n van die twee. En Erdoghan kan slap lullen wat hij wil over de macht van zijn land, maar Rusland buiten zijn grenzen houden, dat is de droom van een Alzheimer patient.

De vraag voor de NAVO is dus eigenlijk: maakt het voor de wereldveiligheid nog wat uit wanneer Rusland de controle over de toegang tot de Zwarte Zee in handen krijgt? Zo gauw het antwoord op die vraag 'nee' is, kan Turkije uit de NAVO geschopt worden.

Ik moet er ook nog bij zeggen dat Turkije de laatste tijd zulk een slecht gedrag heeft vertoond tegen zijn bondgenoten, dat het niet bepaald waarschijnlijk is dat Rusland Turkije in een unie zal opnemen. En daarmee is het waarschijnlijker dat Rusland de controle over de toegang tot de Zwarte Zee zelf zal overnemen (lees: Istanbul veroveren), dan dat ze met Turkije zullen willen samenwerken.

Ja, Rusland gaat even een land aanvallen met een van de sterkste legers op aarde, sure dude. En goed lezen, ik zeg niet dat Turkije sterker is of whatever, die Putin is echt niet zo dom om Turkije aan te vallen. Weet je wat dat betekent? WO 3 en daarna gelijk WO 4 erachteraan, wat denk jij wel dat die Turken even gaan wachten totdat Rusland zijn leger mobiliseert ofzo? Je doet alsof Turkije Nederland of Belgi is ofzo. :')

Ze hebben verloren van Afghanistan (de Russen dus, voor je niet weet wie daar heeft gevochten), weet jij waar dat ligt en wat voor erbarmelijk leger dat heeft?

Ga ergens anders sprookjes vertellen.
pi_194992110
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:13 schreef yup het volgende:

[..]

Ja, Rusland gaat even een land aanvallen met een van de sterkste legers op aarde, sure dude. En goed lezen, ik zeg niet dat Turkije sterker is of whatever, die Putin is echt niet zo dom om Turkije aan te vallen. Weet je wat dat betekent? WO 3 en daarna gelijk WO 4 erachteraan, wat denk jij wel dat die Turken even gaan wachten totdat Rusland zijn leger mobiliseert ofzo? Je doet alsof Turkije Nederland of Belgi is ofzo. :')

Ze hebben verloren van Afghanistan (de Russen dus, voor je niet weet wie daar heeft gevochten), weet jij waar dat ligt en wat voor erbarmelijk leger dat heeft?

Ga ergens anders sprookjes vertellen.
To be fair, geen enkele macht heeft ooit Afghanistan met succes en langdurig weten te veroveren.

Maar in een traditionele 1 vs 1, sorry, Turkije is echt niet zo machtig versus Rusland.
Dan hou je jezelf echt voor de gek.

Daarbij heeft Turkije veel militair talent verloren, met name piloten, na die nep coupe.
  Moderator donderdag 10 september 2020 @ 20:56:35 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_194992149
waarom zou Rusland in hemelsnaam met Turkije gaan vechten :')

valt echt totaal niets te halen voor ze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_194993378
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_194993970
Erdo weet het allemaal goed uit te spelen he.
pi_194994676
quote:
1s.gif Op donderdag 10 september 2020 22:30 schreef quirina het volgende:
Erdo weet het allemaal goed uit te spelen he.
Tot nu heeft hij niets bereikt he. Veel antipathie en een lira die nog slechter staat. Hij doet t idd goed...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_194994854
Een daling van de Erdo Coin tegenover de Euro van 32% in 1 jaar is wel wat flink, vast onderdeel van het plan van Erdogan.
  vrijdag 11 september 2020 @ 06:08:03 #281
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_194996165
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 23:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Een daling van de Erdo Coin tegenover de Euro van 32% in 1 jaar is wel wat flink, vast onderdeel van het plan van Erdogan.
Rente is evil en veroorzaakt inflatie!!!!!
pi_194996363
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 06:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Rente is evil en veroorzaakt inflatie!!!!!
Dat is helemaal waar trouwens, maar goed, dat is een wereldwijd probleem van hebzucht.
  vrijdag 11 september 2020 @ 09:06:26 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_194997476
quote:
0s.gif Op donderdag 10 september 2020 18:18 schreef polderturk het volgende:

[..]

Turkije wil niet dat Griekenland met een piepklein eilandje voor de Turkse Turks 40.000 km2 zee steelt en verzet zich hier tegen.
Turkije heeft voorkomen dat Frankrijk de olie rijkdommen van Libi kon stelen.

En daarom is Turkije ineens de eeuwige vijand van Europa.

Griekenland wil vooral gratis wapens van de EU. Ze willen de EU vooral uitmelken.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ottomaanse_oorlogen_in_Europa

Daarom is turkije de eeuwige vijand van Europa
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_194997893
Deze Griekse pipo waarschuwt dat Turkije intercontinentale ballistische raketten met kernkoppen bouwt. Hij probeert vooral de Grieken te waarschuwen.

pi_194997931
Nieuwe test van een door Turkije geproduceerde luchtafweer raket. Turkije is de testen aan het opvoeren


pi_194998039
Turkije is met de megagrote Aksungur drone aan het testen. Gisteren heeft de drone een precisiebom van 200 kg gedropped. De bom had geen explosieve lading. Het doel is 5 meter breed. De Turkse marine krijgt een aantal van deze drones.

twitter
pi_194998504
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 09:52 schreef polderturk het volgende:
Turkije is met de megagrote Aksungur drone aan het testen. Gisteren heeft de drone een precisiebom van 200 kg gedropped. De bom had geen explosieve lading. Het doel is 5 meter breed. De Turkse marine krijgt een aantal van deze drones.

[ twitter ]
Dus dat vak is 5 meter groot zeg je? Dan is het nogal een lullige explosie voor 200kg. En als het een groot vak is is de precisie nogal belabberd.

En wat wil je ermee bereiken? Turkije zit klem. Door deze politiek maak je vijanden bij NAVO. De Russen zijn ze ook bepaald geen vrienden mee en dan blijven alleen andere instabiele Midden Oosten regimes over.
Ja echt top plan dit om op de spits te drijven.

En de Turkse lira zakt ondertussen steeds verder weg.
pi_194998563
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 11 september 2020 @ 10:48:15 #289
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_194998783
Trump gaat vlak voor de verkiezingen geen poot uitsteken buiten z'n grenzen, VK heeft met corona en de naderende (mogelijk harde) brexit al genoeg problemen. Merkel blijft dan over maar hoelang heeft die eigenlijk nog tot ze stopt.

Ik voorzie geen snelle diplomatieke oplossing.
pi_194999006
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 10:26 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Dus dat vak is 5 meter groot zeg je? Dan is het nogal een lullige explosie voor 200kg. En als het een groot vak is is de precisie nogal belabberd.

En wat wil je ermee bereiken? Turkije zit klem. Door deze politiek maak je vijanden bij NAVO. De Russen zijn ze ook bepaald geen vrienden mee en dan blijven alleen andere instabiele Midden Oosten regimes over.
Ja echt top plan dit om op de spits te drijven.

En de Turkse lira zakt ondertussen steeds verder weg.
Er zitten geen explosieven in de bom. Het gaat om een dummy van 200 kg.
pi_194999048
Ja maar mensen Turkije doet niets.
H nit ( heus niet )
pi_194999575
Beetje als noord-korea dreigen met allerlei wapen testen.
pi_195000127
Dit filmpje laat de huidige situatie zien. Oftewel niks aan de hand beetje dom geblaf dus en als op aan komt snel de keutel terugtrekken.

pi_195001257
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 12:03 schreef Syd het volgende:
Dit filmpje laat de huidige situatie zien. Oftewel niks aan de hand beetje dom geblaf dus en als op aan komt snel de keutel terugtrekken.

Sowieso in tijden van crisis waar de legitimiteit, de daad en wilskracht van de EU al op de proef word gesteld door de coronacrisis, gaat men bij een verder gaande uitlokking van Turkije echt niet op de handen zitten.

Nu sust men de boel nog, houden ze afstand en proberen de diplomatieke route.
Maar het komt Turkije bijzonder slecht uit eigenlijk.
pi_195003140
Macron's Rhetoric Against Turkey Has Reached Its Limit
His words aren't hurting Erdogan, and he doesn't have the support needed to deploy sticks and stones.

For Emmanuel Macron, the moment of truth is approaching at a rate of knots. The French president has again fired off rhetorical broadsides at his Turkish counterpart over the crisis in the Eastern Mediterranean. But words are not going to break Recep Tayyip Erdogan’s bones, and Macron will struggle to build an international consensus to use the economic sticks, much less the military stones to force a Turkish retreat.

The French leader’s verbal volleys have already lost a certain je ne sais quoi from repetition. At Thursday’s gathering in Corsica of the leaders of the so-called MED7 — France, Italy, Spain, Portugal, Greece, Cyprus and Malta — Macron called for European countries to establish “red lines” for Turkish provocations.

But we’ve already heard this before. Indeed, only a couple of week ago, Macron was claiming to have already drawn those red lines, and boasting that Turkey would respect actions, not words. But his actions thus far — whether participating in military exercises in the troubled waters or hosting summits — have only earned him more scorn in Ankara.

The Turkish foreign ministry, no slouch at sharp rhetoric, responded to the French president’s latest salvo with an enfilade of its own: Macron, it said, should quit trying “to give lessons by speaking pedantically with his old colonial reflexes.” Turkey conducted military exercises of its own in northern Cyprus last week: They were dubbed “Mediterranean Storm.”


This leaves Macron with two options: put up, or shut up. He can send more French warships to waters already teeming with naval activity. (Oh look, the Russians have turned up, too.) But it is hard to imagine this will force Erdogan into recalling his naval and exploration vessels.

France can’t hope for much military support from NATO partners against a fellow member. Although the U.S. has eased a longstanding American embargo on arms sales to Cyprus, it isn’t likely to endorse sterner measures against Erdogan, who has President Donald Trump’s ear.

Macron can keep up with his philippics against Erdogan, but these have already passed the point of diminishing returns. The Greeks and Cypriots will soon tire of French expressions of solidarity, and Ankara might enjoy bandying more words with Paris.

And what of Berlin? Germany currently holds the EU’s rotating presidency, and Chancellor Angela Merkel is trying to bring about a negotiated solution to the dispute between Turkey and Greece. Although the EU has warned of potential sanctions against Turkey, she seems reluctant to impose them.

It can’t possibly suit Merkel to have Macron rattling sabers while she talks peace. German Foreign Minister Heiko Maas has made it plain that military exercises aren’t helping.

Despite the presence of six other European leaders in Corsica, then, France is alone among the major powers in wanting to face down Turkey. And Macron has other crises demanding his attention. At home, coronavirus cases are spiking alarmingly, a reminder of his mishandling of the pandemic. His economic-stimulus plan, dubbed “France Relaunch” and unveiled last week, is a 100 billion-euro ($118 billion) gamble.

Abroad, there are other crises to contend with: Macron’s pledges to rescue the Lebanese from their politicians will come due in months, and the political upheaval in Mali challenges France’s counterterrorism goals in the Sahel. His other confrontation with Erdogan, in Libya, is not going well.

Under the circumstances, the president would be wise to hold his rhetorical fire in the Eastern Mediterranean dispute, and leave the talking to the chancellor.


https://www.bloomberg.com(...)as-reached-its-limit
pi_195003717
Macron wil een goede dialoog met Turkije.

twitter


"With Turkey, we want to rediscover a responsible dialogue, without naivety and in good faith."
pi_195004586
Spain and Italy are on this issue closer to Germany's positions, always in support of seeking an agreement with Turkey, a key country for Berlin. Macron failed to achieve in the communiqu the resounding position he wanted on sanctions to take it to the next European Council on the 25th, where real negotiation will take place.
(...)
Other sources point out that behind this tension with Turkey is also Libya, another major Mediterranean crisis where France's positions are far further away from those defended by Spain, Italy and Germany.

https://elpais.com/intern(...)ion-con-turquia.html
pi_195005356
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:09 schreef polderturk het volgende:
Macron wil een goede dialoog met Turkije.

[ twitter ]

"With Turkey, we want to rediscover a responsible dialogue, without naivety and in good faith."
Spaanse bronnen zeggen dat hij op die meeting teruggefloten is vanwege zijn retoriek richting de Turken. Kan me wel voorstellen dat hij daarom nu opeens een dialoog wil met Ankara. Hij blijft zoals de meeste politici gewoon een draaikont.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195005473
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:56 schreef polderturk het volgende:
Spain and Italy are on this issue closer to Germany's positions, always in support of seeking an agreement with Turkey, a key country for Berlin. Macron failed to achieve in the communiqu the resounding position he wanted on sanctions to take it to the next European Council on the 25th, where real negotiation will take place.
(...)
Other sources point out that behind this tension with Turkey is also Libya, another major Mediterranean crisis where France's positions are far further away from those defended by Spain, Italy and Germany.

https://elpais.com/intern(...)ion-con-turquia.html
Dit is inderdaad de bron eaar ik naar refereerde. De banden van Ankara met Rome en Madrid zijn traditioneel goed terwijl de banden met Parijs traditioneel slecht zijn. Macron mag zo hoog van de toren blazen als hij wilt maar de meeste Europese landen delen niet het vijandschap van de Fransen richting de Turken en willen gewoon daarom normaal doen richting Ankara, iets de Fransen kennelijk niet kunnen/willen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195005496
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Beetje als noord-korea dreigen met allerlei wapen testen.
Beetje voor t klapvee he.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_195006983
quote:
83s.gif Op donderdag 10 september 2020 20:56 schreef sp3c het volgende:
waarom zou Rusland in hemelsnaam met Turkije gaan vechten :')

valt echt totaal niets te halen voor ze
Je bedoeld ze hebben geen zin in een oorlog met miljoenen doden en miljarden dollars/roebels aan schade.

Net zoals de VS nimmer en nooit China of Rusland zullen aanvallen (niet direct iig).

En dat weet jij dondersgoed.

Ow en wat jij ook zeer goed weet is dat het al sinds de jaren’60 en zeker vanaf de jaren ‘70 meerdere malen bijna tot een echte oorlog is gekomen tussen GR - TR en altijd met een sisser afgelopen.

Er gaat niks gebeuren dit gaat diplomatiek worden opgelost of binnen zeer korte tijd of volgend jaar. De tijd zal het leren.

Het is zeer simpel zelfs ome Erdo zoekt een gezamenlijke vijand en ome Griekenland zoekt dat ook om van de binnenlandse problemen af te leiden. Meer niet. En de grote winnaars zijn de wapenfabrikanten en de landen die ze leveren. Oud spelletje dat sinds de Oudheid bestaat.

[ Bericht 11% gewijzigd door yup op 11-09-2020 18:01:55 ]
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 18:44:50 #302
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_195007669
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 17:56 schreef yup het volgende:

[..]

Je bedoeld ze hebben geen zin in een oorlog met miljoenen doden en miljarden dollars/roebels aan schade.

Net zoals de VS nimmer en nooit China of Rusland zullen aanvallen (niet direct iig).

En dat weet jij dondersgoed.

Ow en wat jij ook zeer goed weet is dat het al sinds de jaren’60 en zeker vanaf de jaren ‘70 meerdere malen bijna tot een echte oorlog is gekomen tussen GR - TR en altijd met een sisser afgelopen.

Er gaat niks gebeuren dit gaat diplomatiek worden opgelost of binnen zeer korte tijd of volgend jaar. De tijd zal het leren.

Het is zeer simpel zelfs ome Erdo zoekt een gezamenlijke vijand en ome Griekenland zoekt dat ook om van de binnenlandse problemen af te leiden. Meer niet. En de grote winnaars zijn de wapenfabrikanten en de landen die ze leveren. Oud spelletje dat sinds de Oudheid bestaat.
ok :?

dan nog valt er voor de Russen niets te halen en niets te winnen

die gaan echt geen oorlog voeren tegen Turkije
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')