Leuk!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:44 schreef Myraela het volgende:
Eerste aankoop voor het trouwen gedaan, naast de ringen dan.![]()
Waxstempels met onze voorletters voor op de uitnodigingen. Belangrijke dingen, goeie prioriteiten.
Waarom die laatste twee zo laag?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo. Er is gegeten. De score, inclusief de kroketten die we ter plaatse aten.
Rendang 5*
Monte 4*
Stilton 3,5*
Pecorino 3,5*
Gamba 3,5*
Gordel van smaragd 3*
Boerenmeid 2*
Salsiccia sarde 1*
En technisch gezien hebben we de uitnodigingen ook als eerst nodig, dus is dit kei belangrijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:47 schreef Tele6 het volgende:
Leuk!
Goeie prioriteiten toch als je de leuke dingen eerst koopt?
Omdat ik de smaak niet zo lekker vondquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom die laatste twee zo laag?
Ligt er nog wat op de plank/in de vriezer?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Rendang 5*
Monte 4*
Stilton 3,5*
Pecorino 3,5*
Gamba 3,5*
Gordel van smaragd 3*
Boerenmeid 2*
Salsiccia sarde 1*
We hebben nog Portugese kip, stilton, monte en rendang. De bospaddenstoel was uitverkocht, anders had ik die zeker genomen. Ik mag weer paddenstoelen gelukkig.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ligt er nog wat op de plank/in de vriezer?
Ik vind de bospaddestoel geweldig, maar die zal jij niet gekocht hebben. En de chorizo is ook heerlijk
quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:54 schreef Myraela het volgende:
Oeh, die boerenmeid klinkt ook wel echt apart. Iets teveel smaken. Maar sommige in het topic waren juist wel fan, toch?
Ik schrok even, tot ik me realiseerde dat je 5/5 waardeerdequote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Rendang 5*
Monte 4*
Stilton 3,5*
Pecorino 3,5*
Gamba 3,5*
Gordel van smaragd 3*
Boerenmeid 2*
Salsiccia sarde 1*
Hij is ook wel goed hoor. Maar niet voor bij een bord friet. Misschien als bitterbal bij een wijntje ofzo. Ik wil vooral een lijstje maken van welke ik volgende keer moet bestellen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:54 schreef Myraela het volgende:
Oeh, die boerenmeid klinkt ook wel echt apart. Iets teveel smaken. Maar sommige in het topic waren juist wel fan, toch?
Ik vind slapen inderdaad dekentje ook leuk, alleen de voorbereiding is k*tquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:46 schreef Tele6 het volgende:
@:Cat-astrophe ik vind het juist lekker om weer onder een dekentje te slapen
Afgelopen week ook al een paar nachten, want het koelde af tot 10 graden
@:Candaasje wat een dag joh. Ik hoop dat je vakantie je goed doet.
@:AnneX vroeg geloof ik nog hoe het afscheid was. Inderdaad heel erg bedankt en hopelijk au revoiren ik heb mijn aandeel van de fooienpot gekregen. Ze hebben vandaag een keertje geappt om te vragen of de reis goed ging, en blij gereageerd toen ik meldde dat alles voorspoedig ging.
Eens. Ook brood erbij doet afbreuk aan de meid. Zij moet puur genuttigd wordenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hij is ook wel goed hoor. Maar niet voor bij een bord friet. Misschien als bitterbal bij een wijntje ofzo. Ik wil vooral een lijstje maken van welke ik volgende keer moet bestellen.
Nee johquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:37 schreef AnneX het volgende:
@:Lucky...hebben jullie ieder 8 kroketten opgegeten?
Of ieder een halve? ACHT?
Ze zijn er wel lekker genoeg voorquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 20:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
Dacht al. Moest wel even vragen, voor de zekerheid.
Positief nieuws, altijd goedquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:02 schreef AnneX het volgende:
Even een jubel berichtje van het kwf front: de opbrengst is nu al de helft van het totaal van voorgaande jaren.![]()
Terwijl de helft van de mensen nog gaan beginnen maandag as.
Mooi resultaat nu alquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:02 schreef AnneX het volgende:
Even een jubel berichtje van het kwf front: de opbrengst is nu al de helft van het totaal van voorgaande jaren.![]()
Fijn! Radio 2 gaat er ook veel aandacht aan besteden, hoorde ik.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:02 schreef AnneX het volgende:
Meestal loop ik de collectanten hier mis, maar ik ben nu zoveel meer thuis. Ik wacht daar even op, en komt die niet, dan drop ik m’n bijdrage in jouw qrquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:36 schreef AnneX het volgende:
Nou ja, als de mensen die gaan lopen vanaf maandag de andere helft bij elkaar scoren, is de opbrengst hetzelfde...😂
Alleen heeft nog niemand in mijn bus op fb gedoneerd, met QR code
Waar is die gyros dan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 21:34 schreef Kreator het volgende:
Het voorgerecht bestond hier uit zes kaassoufflés. Ik sta op knappen.
Oh, dat zou leuk zijn! dank namens kwf alvast.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Meestal loop ik de collectanten hier mis, maar ik ben nu zoveel meer thuis. Ik wacht daar even op, en komt die niet, dan drop ik m’n bijdrage in jouw qr
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. Nou ja, als er maar voldoende ouzo is.quote:
Ik had laatst een muggenbeet op mijn grote teen (bovenop), en dat jeukte een paar keer per dag en toch zeker wel een dag of 5quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:42 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oh, dat zou leuk zijn! dank namens kwf alvast.
( in veel steden doet men geen huis aan huis collecte vanwege ...corona) .
[..]
Ja, dat vroeg ik mij ook al af. Nou ja, als er maar voldoende ouzo is.
Vraag: is dat gebruikelijk dat jeuk van muggenbulten meer dan 2 dagen aanhoudt? en van die onderhuidse harde schijven. Mèn.
Na jaren van niks, de ellende ingehaald.
Oh ja Cat...heb je zo’n moeite met dekbed in de hoes doen? las ik ergens.
En is Tele al thuis?
Is al geregeld! ID kaart werd zelfs per koerier aan huis gebracht. De service van de IND is prima.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 23:58 schreef AnneX het volgende:
[ twitter ]
@:Isa Van wat hier nou staat, begrijp ik niks. Jij of JRoss misschien wel?
Misschien kunnen je buren helpenquote:Op zondag 30 augustus 2020 08:13 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Nieuw (dun) dekbed en nieuwe kussens zorgen alvast voor iets betere nachtrust. Wel wakker geweest, maar snel weer in slaap gevallen..
In het kader van nachtelijk gepieker maakte ik me vannacht vooral druk over het feit dat de lift in het nieuwe huis niet zo groot is en hoe ik dan de Ikea stukken naar boven zou moeten krijgen.. maar eens kijken of ik daar mensen voor in kan huren, want het gaat me niet lukken om samen met k alles naar 3 hoog boven te sjouwen over de trap
Meen, ze heeft onlangs haar been gebroken, zal niet zo handig gaan..quote:
Kan Ikea dat niet regelen? Of weten collega’s mensen/bedrijven die dat kunnen?quote:Op zondag 30 augustus 2020 08:13 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Nieuw (dun) dekbed en nieuwe kussens zorgen alvast voor iets betere nachtrust. Wel wakker geweest, maar snel weer in slaap gevallen..
In het kader van nachtelijk gepieker maakte ik me vannacht vooral druk over het feit dat de lift in het nieuwe huis niet zo groot is en hoe ik dan de Ikea stukken naar boven zou moeten krijgen.. maar eens kijken of ik daar mensen voor in kan huren, want het gaat me niet lukken om samen met k alles naar 3 hoog boven te sjouwen over de trap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks hockeyen, hopelijk zorgt dat voor wat afleiding.
Morgen een mini "babyshower" voor een vriendinnetje (met zijn vieren in totaal en gewoon lekkere hapjes) en ik hoop dat ik dan een iets betere dag heb, want ik wil gewoon lekker met haar kunnen praten over hoe het gaat en zo zonder in m'n achterhoofd eraan te denken hoe graag ik in haar positie had gezeten.
[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 30-08-2020 10:42:57 ]
quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:32 schreef vlindertje89 het volgende:
Goedemorgen!
Doet IKEA daar niet aan thuisbezorgen Barreltje?
Mijn hoofd voelt vanochtend net zoals de wolken hier. Grijs en er komt water uit.Natuurlijk komt het goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Straks hockeyen, hopelijk zorgt dat voor wat afleiding.
Morgen een mini "babyshower" voor een vriendinnetje (met zijn vieren in totaal en gewoon lekkere hapjes) en ik hoop dat ik dan een iets betere dag heb, want ik wil gewoon lekker met haar kunnen praten over hoe het gaat en zo zonder in m'n achterhoofd eraan te denken hoe graag ik in haar positie had gezeten.
Spoilers!
quote:Op zondag 30 augustus 2020 05:15 schreef AnneX het volgende:
Oh gut..mensen met uk paspoort moeten een verblijfsgunning aanvragen?
# nachtelijke brainwave.
Schoondochter L. heeft sinds maart 2 nationaliteiten.quote:Op zondag 30 augustus 2020 08:24 schreef Isabeau het volgende:
Is al geregeld! ID kaart werd zelfs per koerier aan huis gebracht. De service van de IND is prima.
Ding is geloof ik 20 jaar geldig of zo.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank jullie wel voor het delen van de ervaringen en de geruststelling![]()
. De meeste dagen voelt het ook wel zo, maar zo niet, dan pak ik deze blz er gewoon weer even bij om terug te lezen en mezelf voor te houden dat het echt beter is zo en heus weer goed komt
#metooquote:Op zondag 30 augustus 2020 11:51 schreef Candaasje het volgende:
Ik word trouwens wel oud denk ik, of ik ben gewoon van nature heel agressief, want ik lees net dit topic:
GC / Een punt achter je appje. Not done?
En ik eindig mijn berichten in WA vrijwel altijd met een punt (of vraagteken/uitroepteken/emoticon.)
Oostenrijkquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:48 schreef Candaasje het volgende:
en dan gaan we richting Oostenrijk en/of de Dolomieten.
Een relatie is niet per definitie beter of maakt je meer compleet/happy dan single.quote:Op zondag 30 augustus 2020 12:30 schreef Kaatje1 het volgende:
Alles wat @:DancingPhoebe zeg. Ik ben al jaren vrijgezel en voel me daar te eerste heel prima bij en ten tweede helemaal niet zielig. Ik heb gelukkig geen kinderwens, ook nooit gehad. Was best een ding geweest als ik een meneer met kinderwens was tegengekomen.
De afgelopen maanden heb ik er wel eens aan gedacht of ik me beter zou hebben gevoeld als ik niet alleen was geweest, maar ik geloof het niet. Want ik voelde (voel) me prima.
Niets mis met mensen die zich prettiger voelen in een relatie, maar ik vind het wel heel vervelend wanneer men mij ziet als een sneu geval omdat ik geen man heb (zie teveel niet blije mensen om me heen die blijer zijn met het feit dat ze een relatie hebben dan dat ze blij zijn met die partner)
Mm ik wilde gaan fietsen, maar flinke regenbui nuquote:Op zondag 30 augustus 2020 12:40 schreef Blues het volgende:
Na deze enorme ontboezemingen ga ik maar eens ff sporten![]()
Nah moeilijk hoor alleen. Dan moet je fulltime werken en zie je je kind niet. Wel eens over nagedacht alleen een kind maar kan ik niet.quote:Op zondag 30 augustus 2020 12:18 schreef golfer het volgende:
Voor het vervullen van een kinderwens is geen relatie nodig.
Ik ben een tijd vrijgezel geweest en heb in relaties gezeten. En alles heeft voor- en nadelenquote:Op zondag 30 augustus 2020 12:54 schreef z80 het volgende:
Alleen heeft ook zijn voordelen. Niet verplicht gezellig doen. Geen verantwoording hoeven afleggen over een aankoop of wat te eten. Op vakantie kunnen gaan en staan waar je wil.
De man zou willen dat ik me eens verplicht voelde om gezellig te doenquote:Op zondag 30 augustus 2020 12:54 schreef z80 het volgende:
Alleen heeft ook zijn voordelen. Niet verplicht gezellig doen. Geen verantwoording hoeven afleggen over een aankoop of wat te eten. Op vakantie kunnen gaan en staan waar je wil.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 12:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben een tijd vrijgezel geweest en heb in relaties gezeten. En alles heeft voor- en nadelen
Behalve in een slechte relatie zitten, dat heeft alleen nadelen.
Behalve die periode waarin je het bed niet uitkomt. Alleen moet je niet met je poeni denken als het om de invulling van je leven gaatquote:Op zondag 30 augustus 2020 12:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben een tijd vrijgezel geweest en heb in relaties gezeten. En alles heeft voor- en nadelen
Behalve in een slechte relatie zitten, dat heeft alleen nadelen.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 13:01 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Maar het is nou weer niet zo dat ik in een relatie altijd gezellig ben of me verantwoord over aankopen of uitgaven
Een sterke behoefte voelen om samen te zijn kun je niks aan doen, je voelt wat je voelt. Maar hoe je handelt heb je wel zelf in de hand. Je kunt nog zoveel behoefte voelen, een vierkant blokje gaat niet in een rond gaatje. Als het niet past, past het niet.quote:Op zondag 30 augustus 2020 13:01 schreef Myraela het volgende:
Ik vind vrijgezel zijn niet zielig of incompleet, maar ik kan me ook prima voorstellen dat het voor sommige wel zo voelt. En zeker met een kinderwens. En waar een kinderwens misschien ook alleen kan, is het vaak ook gewoon een wens om een gezinnetje te hebben. Iets om samen te doen en te delen, dat is alleen toch ook weer anders.
Het is prima om je alleen helemaal prima te voelen, maar er is ook helemaal niets mis met wel een sterke behoefte te hebben om samen te zijn.
Ik vind het zo raar als mensen dit zeggen. Of je hebt nooit een relatie gehad of alleen slechte. Maar ik hoef geen verantwoording af te leggen of aankopen of whatever. We vinden dezelfde vakanties leuk. En we zijn ook echt niet 24/7 bezig met elkaar vermaken ofzo. Verplichtingen zijn er alleen in de vorm van kerst en verjaardagen, maar ook die slaan we gewoon over als we er geen zin in hebben en die kun je alleen net zo goed al hebben. Dat is maar net hoe je daarmee om wil gaan.quote:Op zondag 30 augustus 2020 12:54 schreef z80 het volgende:
Ik heb een tijdje (ruim 6 maanden of zo) een relatie gehad met iemand waarbij ik aan het begin al “wist”, samen gezellig op vakantie gaat ‘m niet worden. Hij wilde naar zee om te duiken, snorkelen, surfen etc. En daar had ik echt niets mee, ik wandel, kijk naar gebouwen, wil bloemen en dieren zien, en mooie zandformaties. Nu speelden er andere zaken waarom we uit elkaar gingen maar om een gezamenlijke vakantie heb ik niet getreurdquote:Op zondag 30 augustus 2020 13:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik vind het zo raar als mensen dit zeggen. Of je hebt nooit een relatie gehad of alleen slechte. Maar ik hoef geen verantwoording af te leggen of aankopen of whatever. We vinden dezelfde vakanties leuk. En we zijn ook echt niet 24/7 bezig met elkaar vermaken ofzo. Verplichtingen zijn er alleen in de vorm van kerst en verjaardagen, maar ook die slaan we gewoon over als we er geen zin in hebben en die kun je alleen net zo goed al hebben. Dat is maar net hoe je daarmee om wil gaan.
Ik vergeef jequote:Op zondag 30 augustus 2020 13:19 schreef AnneX het volgende:
@:DancingPhoebe ...nog even terugkomen op “terecht gekomen”...is inderdaad een foute woordkeuze. Mea culpa.
En verder heeft Vlindertje in soorten en maten de adviezen en opties voorbij zien komen.
https://www.nporadio4.nl/actueel/4590-podcast-making-an-operaquote:PODCAST: Making an Opera
Luister hier naar de nieuwe podcast Making an Opera. Radiomaker Stefanie Visjager kijkt 1,5 jaar mee achter de schermen bij de ontwikkeling van de nieuwe opera Willem Jeths.
Op 13 maart gaat op het Opera Forward Festival van De Nationale Opera (DNO) de nieuwe opera van Willem Jeths in wereldpremière: Ritratto. DNO stelde podcastmaker Stefanie Visjager in staat om gedurende anderhalf jaar achter de schermen mee te kijken naar de totstandkoming van deze productie. Het bood haar een unieke kans om het complexe maakproces van eerste idee tot aan de uitvoering te volgen en te ontrafelen. Resultaat hiervan is de podcastserie Making an Opera, of: Hoe het te maken in de opera.
Als ik google vind ik een bedtafel uit de Malmserie maar ik vind 'm alleen nog maar tweedehands dus dan denk ik dat -ie uit het assortiment is.quote:Op zondag 30 augustus 2020 14:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jongons een tijdje geleden hadden ze bij de ikea van die bedtafeltjes, dat waren een soort planken over de gehele breedte van het bed, met zijkanten met wieltjes.
Je rolde dat ding dus over het bed heen en weer, van voeteneinde naar daar waar je het wil hebben om je koffie op te zetten. Hoe zouden jullie zo'n dingen zoeken op de ikea site?
@:kaatje Help
Momenteel is het “fashion” om een bankje/laag tafeltje aan het voeteneind te hebben, met een paar tijdschriften en een droogboeket in een vaas eropquote:Op zondag 30 augustus 2020 15:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja zie je! Ik dacht al dat het gewoon bedtafel moest zijn, maar idd niet meer te vinden. Boeh!
O ja, zou ik zeker doen, als ik ruimte had aan het voeteneinde voor een tafeltjequote:Op zondag 30 augustus 2020 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Momenteel is het “fashion” om een bankje/laag tafeltje aan het voeteneind te hebben, met een paar tijdschriften en een droogboeket in een vaas erop
Ik heb er net ruimte gemaakt en nu al anderhalve week m’n tenen niet gestoten, dat hou ik ook zoquote:Op zondag 30 augustus 2020 15:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ja, zou ik zeker doen, als ik ruimte had aan het voeteneinde voor een tafeltje
Dan moet ik over het bed naar mijn kantje klimmenquote:Op zondag 30 augustus 2020 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Momenteel is het “fashion” om een bankje/laag tafeltje aan het voeteneind te hebben, met een paar tijdschriften en een droogboeket in een vaas erop
😂 en een tv en dan ‘s nachts omgooien bij sport in bed? in de ruim bemeten nederlandse slaapkamers.quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar hoe leest een normaal persoon dan in bed? Want dan steken mijn teentjes over de rand.quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik hoef daar niet eens voor te sporten. Die vaas gaat echt 3x in een week om. Wat zeg ik, in een nacht.quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂 en een tv en dan ‘s nachts omgooien bij sport in bed? in de ruim bemeten nederlandse slaapkamers.
Huh? Zit jij niet tegen het hoofdbord aan dan? Of hoe lang zijn jouw benen? (Of hoe kort is je bed?quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar hoe leest een normaal persoon dan in bed? Want dan steken mijn teentjes over de rand.
Ik heb ruimte en daar staat mijn rieten dekenkist. Met een fleece erover, want dat is zachter voor genoemde teentjes
Ik lees (of beter, gebruik de iPad) op mijn buik. Dus dan heb je bij het hoofdeind extra ruimte nodig. Die er aan de onderkant vanaf gaat. Dan red ik het niet met 2m bed.quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Huh? Zit jij niet tegen het hoofdbord aan dan? Of hoe lang zijn jouw benen? (Of hoe kort is je bed?)
Van die voeten dat zal wel. Vele belangrijker; handjes boven de dekens?quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lees op mijn zij, met mn benen opgetrokken en mijn voeten keurig in bed en onder de dekens!
Als ik de Ereader heb: ditto!quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lees op mijn zij, met mn benen opgetrokken en mijn voeten keurig in bed en onder de dekens!
Aaaaaaah. Ik snappum ja. Ik heb dat ook wel eens als ik op mijn buik lig, dan steken mijn voeten nèt over de rand. Alleen de rand aan het uiteinde van ons bed is eigenlijk te hoog/scherp. Dus ik prop mijn voeten dan meestal tussen matras en het frame.quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik lees (of beter, gebruik de iPad) op mijn buik. Dus dan heb je bij het hoofdeind extra ruimte nodig. De er aan de onderkant vanaf gaat. Dan red ik het niet met 2m bed.
Hmhm. Om te "lezen"...quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:08 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben een relaxfauteuil in de slaapkamer. Ook heerlijk om in te lezen.
Meestal niet...quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:48 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Van die voeten dat zal wel. Vele belangrijker; handjes boven de dekens?
Ik houd van een koele slaapkamer. Lekker onder de dekens kruipenquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:08 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben een relaxfauteuil in de slaapkamer. Ook heerlijk om in te lezen.
Er liggen gehaakte dekentjes voor je klaarquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik houd van een koele slaapkamer. Lekker onder de dekens kruipen![]()
Dat combineert niet goed met relaxfauteuil, teveel inpakwerk.
Bladeren met gehaakt dekentje om handjes lukt niet goed. En dekentje over mijn koude neus is ook niet handigquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Er liggen gehaakte dekentjes voor je klaar
Ik lees nooit in bedquote:Op zondag 30 augustus 2020 15:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Maar hoe leest een normaal persoon dan in bed? Want dan steken mijn teentjes over de rand.
Ik heb ruimte en daar staat mijn rieten dekenkist. Met een fleece erover, want dat is zachter voor genoemde teentjes
Niet geschreeuwdquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:28 schreef borisz het volgende:
Voor het eerst in een half jaar weer eens naar het foebele geweest. Telstar - Volendam. Gekke wedstrijd en ook gek dat je drie lege stoeltjes naast je hebt.
Qua coronamaatregelen is het goed gedaan.
En het stomme is elke x als je hun muziek hoort denk jequote:Op zondag 30 augustus 2020 17:09 schreef Blues het volgende:
Die k*t Carpenters met hun ingewikkelde melodieënlijnen die zo simpel lijken.
Anderhalf uur bezig geweest met Top of the world![]()
Wel lekker
Al is het een stom saai lied. Het gaat om het spelen
Ik heb nog trauma's van het uitvak van Telstar...quote:Op zondag 30 augustus 2020 16:28 schreef borisz het volgende:
Voor het eerst in een half jaar weer eens naar het foebele geweest. Telstar - Volendam. Gekke wedstrijd en ook gek dat je drie lege stoeltjes naast je hebt.
Qua coronamaatregelen is het goed gedaan.
Ja heerlijkquote:Op zondag 30 augustus 2020 16:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Bladeren met gehaakt dekentje om handjes lukt niet goed. En dekentje over mijn koude neus is ook niet handig
Dus ik lees lekker verder op de bank of van tot tot teen onder de dekens in bed![]()
Je stoel klinkt wel knus!
In het begin was het heel grappig. Met veel *shhhhhhht* geluiden. En idd veel meer geklap ipv geschreeuw. Wel 1x toen we het niet eens met de scheids werd er veel geschreeuwd. Maar overall viel het mee.quote:
Het huidige uitvak nu op zuid? Of toen nog op de Oosttribune?quote:Op zondag 30 augustus 2020 17:48 schreef Goitske het volgende:
[..]
Ik heb nog trauma's van het uitvak van Telstar...
Nou ik speel het meer omdat het in mijn muziekboek staatquote:Op zondag 30 augustus 2020 17:42 schreef Goitske het volgende:
[..]
En het stomme is elke x als je hun muziek hoort denk je![]()
Terwijl ik het nooit bewust op zoek ofzo
Lekker voor bij een borrel. Ik heb nu zelf een kruidenmengsel gemaakt met dezelfde kruiden die in hun mix zitten (geen idee van de hoeveelheden natuurlijk). Maar daar kan je mee spelenquote:Op zondag 30 augustus 2020 20:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat moet ik ook echt eens gaan maken
Dit. Met papieren boek.quote:Op zondag 30 augustus 2020 15:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Goede binnenkomerquote:Op zondag 30 augustus 2020 20:49 schreef minilot het volgende:
En hallo zeg, dat is wel een serieuze worst
Poeh, dat zou ik niet aandurven. T-shirt stof “draait” bij het wassen. Als je ze voor het wassen uit elkaar zou halen en op papier overtrekken, is het model na het wassen heel anders. Als ik al iets zou durven is het alleen de zijnaad. Stuur anders eens een t-shirt op, gewoon een oud ding wat stoflap mag worden. Dat trek je binnenstebuiten aan en laat je J afspelden hoe het moet wordenquote:Op zondag 30 augustus 2020 20:52 schreef minilot het volgende:
Verder was vandaag de laatste dag van de zomervakantie in deze regio dus nu instant meer forumzin!Hallo snoesjes!
Oh en meteen een pre-bijleesvraag voor ons naaiwonder (..) @:Kaatje1 - ik heb een shitload aan bandtshirts die inmiddels allemaal te groot zijn. Die zouden zowel qua zijnaad als schouderbreedte ingenomen moeten worden om weer te passen. Nou heb ik momenteel net zomin een naaimachine als afdoende geduld en ik vroeg me af: kun jij dat goed en zo ja, wat zou je rekenen per t-shirt?![]()
Kaatje, mijn moeder doet zo'n actie ook wel zonder de stof weg te halen; die laat dus de naad en de stof ongemoeid en zet alleen een nieuwe naad erin, om de oorspronkelijke vorm zo veel mogelijk te behouden.quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Poeh, dat zou ik niet aandurven. T-shirt stof “draait” bij het wassen. Als je ze voor het wassen uit elkaar zou halen en op papier overtrekken, is het model na het wassen heel anders. Als ik al iets zou durven is het alleen de zijnaad. Stuur anders eens een t-shirt op, gewoon een oud ding wat stoflap mag worden. Dat trek je binnenstebuiten aan en laat je J afspelden hoe het moet worden
Zo doet mijn moeder het ookquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kaatje, mijn moeder doet zo'n actie ook wel zonder de stof weg te halen; die laat dus de naad en de stof ongemoeid en zet alleen een nieuwe naad erin, om de oorspronkelijke vorm zo veel mogelijk te behouden.
Zou dat wellicht kunnen?
Dat kan bij een klein beetje, maar bij meer krijg je zo’n dikke naad, in de zij niet erg (zit alleen niet zo lekker) maar bij de schouders welquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:14 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kaatje, mijn moeder doet zo'n actie ook wel zonder de stof weg te halen; die laat dus de naad en de stof ongemoeid en zet alleen een nieuwe naad erin, om de oorspronkelijke vorm zo veel mogelijk te behouden.
Zou dat wellicht kunnen?
Daarvoor ging ik naar een naaiatelier.quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:52 schreef minilot het volgende:
Verder was vandaag de laatste dag van de zomervakantie in deze regio dus nu instant meer forumzin!Hallo snoesjes!
Oh en meteen een pre-bijleesvraag voor ons naaiwonder (..) @:Kaatje1 - ik heb een shitload aan bandtshirts die inmiddels allemaal te groot zijn. Die zouden zowel qua zijnaad als schouderbreedte ingenomen moeten worden om weer te passen. Nou heb ik momenteel net zomin een naaimachine als afdoende geduld en ik vroeg me af: kun jij dat goed en zo ja, wat zou je rekenen per t-shirt?![]()
Ik zou sowieso, als je zoiets aangaat, werken met heel heel goed gestreken t-shirtsquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:27 schreef minilot het volgende:
Er moet bij sommige shirts wel zoveel vanaf dat dat teveel extra stof aan de binnenkant zou opleveren, wat met een dun shirt dat strak moet aansluiten natuurlijk nooit mooi wordt@:Kaatje1 Dank voor je respons, ik ga dan toch maar eens zelf aan de slag (vroeger heel veel met de hand genaaid) of ik kijk de bejaarde Turk van ons lokale naaiatelier eens op mijn liefst aan.
Ik zou het laatste doen, al is het maar 1 keer. En goed kijken wat hij gedaan heeft (voor het wegbrengen foto’s maken om te vergelijken)quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:27 schreef minilot het volgende:
Er moet bij sommige shirts wel zoveel vanaf dat dat teveel extra stof aan de binnenkant zou opleveren, wat met een dun shirt dat strak moet aansluiten natuurlijk nooit mooi wordt@:Kaatje1 Dank voor je respons, ik ga dan toch maar eens zelf aan de slag (vroeger heel veel met de hand genaaid) of ik kijk de bejaarde Turk van ons lokale naaiatelier eens op mijn liefst aan.
Ik strijk sowieso alles altijd heel goed, vriend.quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou sowieso, als je zoiets aangaat, werken met heel heel goed gestreken t-shirts
Je mag hier wel de machine gebruiken, maar da’s nogal een takke end wegquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik strijk sowieso alles altijd heel goed, vriend.Ik kan het ook prima zelf hoor, alleen is nogal veel werk met de hand in plaats van met een naaimachine.
Ik was misschien niet helemaal duidelijk: ik weet prima hoe je een t-shirt inneemt (inclusief het smaller maken van de schouderbreedte), alleen heb ik dus zelf momenteel geen naaimachine en het kost me dan minstens een halve dag per t-shirt om het zelf te doen met stiksteek voor de naden en dan nog de stofrandjes afwerkenquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zou het laatste doen, al is het maar 1 keer. En goed kijken wat hij gedaan heeft (voor het wegbrengen foto’s maken om te vergelijken)
Met de hand is de kans dat er een draaiing in komt nog groter... Been there, done that.quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:31 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik strijk sowieso alles altijd heel goed, vriend.Ik kan het ook prima zelf hoor, alleen is nogal veel werk met de hand in plaats van met een naaimachine.
Huren van zo’n ding?quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:34 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik was misschien niet helemaal duidelijk: ik weet prima hoe je een t-shirt inneemt (inclusief het smaller maken van de schouderbreedte), alleen heb ik dus zelf momenteel geen naaimachine en het kost me dan minstens een halve dag per t-shirt om het zelf te doen met stiksteek voor de naden en dan nog de stofrandjes afwerken
Je huis is op TV!quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:35 schreef minilot het volgende:
Wat een gebash op met de hand naaien: wel een hoop werk (teveel, vind ik dus gewoonlijk), maar op zich prima secuur en stevig te doen, naar mijn ervaring ook met t-shirtstof.
Is een idee, maar neh, ik ben uberhaupt niet zo'n ster in naaimachines gebruikenquote:
Lockmachine merkte ik op, bij het naaiatelier.quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:37 schreef minilot het volgende:
[..]
Is een idee, maar neh, ik ben uberhaupt niet zo'n ster in naaimachines gebruikenNiettemin dank voor de nuttige input!
Hele rij lockmachines hier bij het atelierquote:Op zondag 30 augustus 2020 21:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Lockmachine merkte ik op, bij het naaiatelier.
Als de oudste goed is, dan de kostbaarste / meest emotionele bandshirt.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 21:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Hele rij lockmachines hier bij het atelierIk kan ze wel even los laten gaan op mijn Sister of Mercy-tshirt, want sinds ik die live een ongeloofelijke wanprestatie zag leveren wil ik dat shirt toch eigenlijk alleen maar aan tijdens het boenen van de wc of als ik slaap.
Wat klinkt dit fijn voor je. Je wist natuurlijk al dat het niet aan jou lag, maar dat er veel meer mensen zijn die het herkennen. Wat moet dat fijn voor je zijn, deze bevestiging. En hoppa, zomaar even familie erbij, want waarschijnlijk voelt dat zoquote:Op zondag 30 augustus 2020 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh mensen, ik ben helemaal gelukkig en hyper![]()
Ik ben net op de verjaardagsbarbecue* van de vrouw van mijn neef geweest. Die ene die ik in februari voor het eerst heb ontmoet en wat toen helemaal leuk was enzo. Eindelijk weer familie voor mij, etc.
Vandaag waren daar ook twee ooms tantes. Mijn oom en zijn vrouw hebben nog moeizaam contact met mijn ouders, mijn tante en haar man (ouders van de neef) al 20 jaar niet meer.
Ik was nerveus. Mij is altijd verteld dat zij me lastig en niet aardig vonden. Ik ging er naartoe met het idee dat ik wat moest uitleggen over het verbreken van het contact met mijn ouders ofzo. Moeilijk onder woorden te brengen. Ik vond het in elk geval allemaal erg spannend.
Binnen een minuut was het al gezellig. Binnen 5 minuten begonnen ze over mijn ouders. Ik heb niets uit hoeven leggen. Ze snapten het allemaal exact. Niemand was verbaasd, gaf me ongelijk of wat dan ook. Iedereen was 100% team L_S. Ze hebben exact door hoe mijn moeder is.
Ik heb echt nooit geweten dat er meer mensen waren die het door hadden hoe ze echt is. Ik ben zo blij, zo opgelucht. Het is lastig uit te leggen. Ik heb eigenlijk geen goedkeuring van wie dan ook nodig maar het is wel enorm fijn om het toch te krijgen.
Ik wilde vroeger een broer of zus zodat er in elk geval iemand was die ook kon zien hoe ze deed. En nu blijken er ineens mensen te zijn die het ook snappen. En die het toen ook snapten. Die zagen dat ze nooit iets aardigs over anderen zegt. Die weten dat ze altijd conflicten creëert. Die me vertellen dat ze dat al van kinds af aan doet.
*Ze hebben een restaurant met feestzaal dus er was zeer veel ruimte voor iedereen en uiteraard alle gepaste maatregelen.
Niet verstandig. Als ik hen regelmatig zou zien, zou ik niet zijn gegaan.
Ja echt! Dat herkauwen gebeurt nu al volop. J zat niet overal bij dus elke keer bedenk ik dingen die ik hem ook nog moet vertellen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:35 schreef Blues het volgende:
Wow Lucky wat een superfijn gevoel moet je dat geven.niet alleen wat familie 'terug' maar ook bevestigd in dat het écht niet aan jou ligt/lag.
Wat zal jij die gesprekken herkauwen de komende uren/dagen.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja echt! Dat herkauwen gebeurt nu al volop. J zat niet overal bij dus elke keer bedenk ik dingen die ik hem ook nog moet vertellen.
En die bevestiging inderdaad. Ik wist het al, maar dat was vooral logisch denken en deduceren. Het kón niet aan mij liggen. En nu wéét ik het. Er is bewijs. En dat is meer waard dan ik dacht.
Echt, ik had nooit verwacht dat deze middag en avond zo zou verlopen.
Goed is dat he?quote:
Ik heb geen worstenbroodjes op helaas.quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:58 schreef fietsie het volgende:
Maar nu de CUL vraag L_S: waren de worstebroodjes goed?
Wel wat anders lekkers?quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb geen worstenbroodjes op helaas.
Probeer eerst voetenbad en vervolgens vijlen. Vaseline zou ik niet durven zeggenquote:Op zondag 30 augustus 2020 23:08 schreef Tele6 het volgende:
Niet-CUL vraag: iemand hier tips voor het verwijderen van eelt van voeten?
Ik heb de afgelopen weken te veel op goedkope slippers gelopen en nu te veel eelt op m'n hielen.
Ik dacht 's avonds vaseline erop, sokken aan in bed, de volgende ochtend het eelt eraf vijlen. Of gewoon een tijdje een voetenbadje en daarna vijlen? Of iets speciaals dat ik in het voetenbadje moet doen?
Puimsteentje in huis? Anders een serieuse eeltvijl.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:08 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb de afgelopen weken te veel op goedkope slippers gelopen en nu te veel eelt op m'n hielen.
Ik dacht 's avonds vaseline erop, sokken aan in bed, de volgende ochtend het eelt eraf vijlen. Of gewoon een tijdje een voetenbadje en daarna vijlen? Of iets speciaals dat ik in het voetenbadje moet doen?
Van mijn invaltijd bij de dermatologie weet ik dat je aan eelt niets hoeft te doen, het verdwijnt vanzelf als je de druk/wrijving veranderd/ander schoeisel kiest.quote:Op zondag 30 augustus 2020 23:08 schreef Tele6 het volgende:
Same here.. maar nu weer een werkweek en weer school. Dus dan komt het vast weer goedquote:Op maandag 31 augustus 2020 07:54 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhAlles goed hier?
Ik heb echt weinig tijd om hier te lezen en zo
Oh, dat is handig om te weten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 07:49 schreef Blues het volgende:
[..]
Van mijn invaltijd bij de dermatologie weet ik dat je aan eelt niets hoeft te doen, het verdwijnt vanzelf als je de druk/wrijving veranderd/ander schoeisel kiest.
Tenzij pijnlijk, dan zou je een keertje naar een pedicure kunnen gaan?
Nou ja bij een dermatoloog zie je dan de excessen van verkeerd/teveel rommelen aan huid.quote:Op maandag 31 augustus 2020 08:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, dat is handig om te weten.
Het eelt is wel irritant, want het is ruw en ik blijf aan van alles haken als ik geen sokken aan heb. En het is aan het afbladderen, maar als die bladders loslaten nemen ze vaak ook huid mee die had moeten blijven zitten (au).
Doe-het-zelven met een eeltvijl raadden ze daar dus af?
Als het al aan het loslaten is, afblijven. Wat je kunt doen is met een nagelknipper de uitstekende puntjes er af knippen. Doe ik tijdens de vakantie ook. Dan knip je enkel dode huid weg zonder de rest te beschadigen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 08:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het eelt is wel irritant, want het is ruw en ik blijf aan van alles haken als ik geen sokken aan heb. En het is aan het afbladderen, maar als die bladders loslaten nemen ze vaak ook huid mee die had moeten blijven zitten (au).
Lemony flutter van Lush is een fijn produkt om de grove plekken te verzachtenquote:Op maandag 31 augustus 2020 08:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Qua voetenzalf zou ik vicks vaporub aanbevelen. Klinkt raar, maar is echt mijn aanbeveling (en niet alleen de mijnequote:Op maandag 31 augustus 2020 08:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat heerlijk zeg, die erkenning en bevestiging! Het is je gegund!quote:Op zondag 30 augustus 2020 22:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh mensen, ik ben helemaal gelukkig en hyper![]()
Ik ben net op de verjaardagsbarbecue* van de vrouw van mijn neef geweest. Die ene die ik in februari voor het eerst heb ontmoet en wat toen helemaal leuk was enzo. Eindelijk weer familie voor mij, etc.
Vandaag waren daar ook twee ooms tantes. Mijn oom en zijn vrouw hebben nog moeizaam contact met mijn ouders, mijn tante en haar man (ouders van de neef) al 20 jaar niet meer.
Ik was nerveus. Mij is altijd verteld dat zij me lastig en niet aardig vonden. Ik ging er naartoe met het idee dat ik wat moest uitleggen over het verbreken van het contact met mijn ouders ofzo. Moeilijk onder woorden te brengen. Ik vond het in elk geval allemaal erg spannend.
Binnen een minuut was het al gezellig. Binnen 5 minuten begonnen ze over mijn ouders. Ik heb niets uit hoeven leggen. Ze snapten het allemaal exact. Niemand was verbaasd, gaf me ongelijk of wat dan ook. Iedereen was 100% team L_S. Ze hebben exact door hoe mijn moeder is.
Ik heb echt nooit geweten dat er meer mensen waren die het door hadden hoe ze echt is. Ik ben zo blij, zo opgelucht. Het is lastig uit te leggen. Ik heb eigenlijk geen goedkeuring van wie dan ook nodig maar het is wel enorm fijn om het toch te krijgen.
Ik wilde vroeger een broer of zus zodat er in elk geval iemand was die ook kon zien hoe ze deed. En nu blijken er ineens mensen te zijn die het ook snappen. En die het toen ook snapten. Die zagen dat ze nooit iets aardigs over anderen zegt. Die weten dat ze altijd conflicten creëert. Die me vertellen dat ze dat al van kinds af aan doet.
*Ze hebben een restaurant met feestzaal dus er was zeer veel ruimte voor iedereen en uiteraard alle gepaste maatregelen.
Niet verstandig. Als ik hen regelmatig zou zien, zou ik niet zijn gegaan.
80/20 dus valt niet tegenquote:Op maandag 31 augustus 2020 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Nog 2,5 dag en dan 1,5 week vakantie![]()
Zou Lucky nog geslapen hebben of met een grote glimlach in bed gelegen hebben?
Weet ik eigenlijk niet. De hele club loopt de deur niet plat bij elkaar. Maar ze vinden het wel echt leuk dat er weer contact is. We zijn ook uitgenodigd om op visite te komen enzo.quote:Op maandag 31 augustus 2020 08:48 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wat heerlijk zeg, die erkenning en bevestiging! Het is je gegund!hebben ze ooit overwogen contact met je op te nemen eigenlijk?
Fijn dat het zo klikt, L_Squote:Op maandag 31 augustus 2020 09:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. De hele club loopt de deur niet plat bij elkaar. Maar ze vinden het wel echt leuk dat er weer contact is. We zijn ook uitgenodigd om op visite te komen enzo.
quote:Op 31 augustus 2020 is geconstateerd dat over uw balkon bloembakken hangen. Dit is niet toegestaan vanuit ons Huishoudelijk Reglement.
Huh? Of hangen ze aan de buitenkant? Dat mag bij ons ook niet ivm naar beneden vallende bakkenquote:Op maandag 31 augustus 2020 11:09 schreef borisz het volgende:
[..]. Die bloembakken gingen er al toen ik het appartement overnam. Komend weekend die dingen er maar afhalen.
Ze hangen idd aan de buitenkant. Dat deden ze ook al drie jaar geleden. Maar nu krijg ik er een bericht over.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Huh? Of hangen ze aan de buitenkant? Dat mag bij ons ook niet ivm naar beneden vallende bakken
Geen idee, maar volgens mij mag het in Nederland niet eens. Net zoals (ooit eens gelezen) wasgoed naar beneden hangen zodat de onderburen er last van hebben. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:29 schreef Candaasje het volgende:
Heel Oostenrijk hangt vol met bloembakken aan de buitenkant. Hoeveel doden vallen er daar per jaar door een naar beneden vallend bakje geraniums?
Hang jij je was naar boven?quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij mag het in Nederland niet eens. Net zoals (ooit eens gelezen) wasgoed naar beneden hangen zodat de onderburen er last van hebben. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Nee, als ik mijn was buiten de balustrade zou ophangen (en dan heb ik het over lakens enzo, hangt dat bij de benedenburen voor hun neus.quote:
Nou, voor zulke dingen hebben we geen nationale wetgeving ("de plantenbakkenwet"quote:Op maandag 31 augustus 2020 11:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geen idee, maar volgens mij mag het in Nederland niet eens. Net zoals (ooit eens gelezen) wasgoed naar beneden hangen zodat de onderburen er last van hebben. Maar hoe dat precies zit weet ik niet.
Verbeterd.quote:Op maandag 31 augustus 2020 12:12 schreef z80 het volgende:
Gezien de opmerking van Borisz lijkt het meer van de verhuurder VVE af te komen ipv een wet of verordening.
Dat zou ook best kunnen, geen idee hoe dat hier zit. Maar ik hang sowieso de bakken niet aan de buitenkant, dan zie ik er zelf niets vanquote:Op maandag 31 augustus 2020 12:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Nou, voor zulke dingen hebben we geen nationale wetgeving ("de plantenbakkenwet"), maar APV's. Dus het kan (en zal) verschillen per gemeente.
Spannend! Is het ook voor het eerst dat de bieb weer open is? Of ben jij er nu voor het eerst?quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:15 schreef AnneX het volgende:
Bloemen fleuren de boel wel op, ja.
Als KWF achter de rug is, ga ik eens rustig naar de wensen van volgend jaar kijken en bestellen.
Zojuist voor het eerst sinds corona maanden weer eens de ogen opgemaakt.
Vanmiddag werken in de JeugdBieb, mét kuchscherm🤪 en handschoenen en liters desinfectans op voorraad.
Werken😎
Ik heb wel sokken aan. Capri broek, t-shirt en sokken (als er iemand komt gaan die sokken snel uitquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik overweeg sokkenEn een shirt met korte mouwen
Het begint hier weer beter te worden, ik vond het dit weekend hier zo guur en nat dat ik zelfs weer warme choco heb gedronkenquote:Op maandag 31 augustus 2020 13:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het voelt ineens weer zo ontzettend als herfstEn als helemaal geen zomer gehad hebben
En niet kunnen opladen voor de winter
Ik heb zo'n eelt- ei of hoe dat ook heet. Met rasp. Werkt ook als een tierelierquote:Op maandag 31 augustus 2020 13:38 schreef DancingPhoebe het volgende:
Tele, ik heb sinds kort het genot en gemak van zo'n eeltmesje ontdekt. Werkt echt als een tierelier. Als ik het een tijdje genegeerd heb doe ik het een rondje oppervlakkig, laat er weer een dag overheen gaan en dan wat aandachtiger. Dan stoppen, ook al is de verleiding groot
Dan hebben we gelijk vakantiequote:Op maandag 31 augustus 2020 14:31 schreef borisz het volgende:
Zo. Eerste week november vrij genomen
Nu nog bekijken waar ik heen wil. Ik denk toch aan aantal dagen omgeving Grunn.
Ja nee ja nee ja de-gevoelsmatige-zo-nu-is-alle-pret-weer-voor-een-maand-of-8-voorbij-herfstquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het begint hier weer beter te worden, ik vond het dit weekend hier zo guur en nat dat ik zelfs weer warme choco heb gedronken. (In mijn verdediging: de lama's bleven ook liever binnen bij elkaar gepropt).
Zo nog even wat klusjes doen in het weiland (iets voor de schaapjes, weet niet precies wat maar dat zullen we wel zien), daarna douchen, slapenen nog wat lezen.
Oh en nog een mega-afwas. Maar vooruit, dat komt vanavond pas.
Hier inmiddels aan de lange mouwenquote:Op maandag 31 augustus 2020 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom gaan sokken uit als er iemand komt? Zou voor mij juist reden zijn sokken aan te doen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb wel sokken aan. Capri broek, t-shirt en sokken (als er iemand komt gaan die sokken snel uit)
Eh...van boven naar beneden, broek, bloot been, sokken. Dan liever broek en bloot been (even)quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:42 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom gaan sokken uit als er iemand komt? Zou voor mij juist reden zijn sokken aan te doen.Sowieso altijd al sokken aan, overigens.
Het is hier wel grijs maar alles behalve koud. Nu 20.5 graden buiten.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Brrr...quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik lig in een slipje en een hemdje te chillen op de bank
quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:55 schreef fietsie het volgende:
de buurkleuters van 10 en 12 hebben een bluetooth boombox gekocht.... en mamma is niet thuis
Ze kennen hun moeder wel: hun jongere zusje zit met een walkietalkie op de stoep te spelen met een vriendinnetje, en moet doorgeven wanneer moeders eraan komt. Alsof die dan dat ding nog niet gehoord heeftquote:
Afgelopen donderdag ingericht op de school. Alle boeken zijn weer thuis en de kasten puilen uit.quote:Op maandag 31 augustus 2020 13:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Spannend! Is het ook voor het eerst dat de bieb weer open is? Of ben jij er nu voor het eerst?
Je hoort mij niet, jij ziet mij niet. Logisch, toch!quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze kennen hun moeder wel: hun jongere zusje zit met een walkietalkie op de stoep te spelen met een vriendinnetje, en moet doorgeven wanneer moeders eraan komt. Alsof die dan dat ding nog niet gehoord heeft
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ze kennen hun moeder wel: hun jongere zusje zit met een walkietalkie op de stoep te spelen met een vriendinnetje, en moet doorgeven wanneer moeders eraan komt. Alsof die dan dat ding nog niet gehoord heeft
Als je type pillsbury dough-girl is, ben ik fapable as fuck.quote:
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Als je type pillsbury dough-girl is, ben ik fapable as fuck.
It me.quote:
Denk dat ik het ben vergeten maar wat waren je plannen ook alweer?quote:Op maandag 31 augustus 2020 08:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Nog 2,5 dag en dan 1,5 week vakantie![]()
Zou Lucky nog geslapen hebben of met een grote glimlach in bed gelegen hebben?
Niet Candaasje, maar:quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Candaasje, ik zie dat de poes ineens onwijs veel acne op dr kinnetje heeft. Ze lijkt de laatste dagen ook wat lusteloos, ipv 18 uur slapen, 22 uur slapen en diep zuchten. Ze lijkt een puberKan dat daar mee samen hangen? Als ze uit dr doos is wil ze kroelen, kwebbelen, kopjes en eten (en braken ook 2 keer dit weekend).
Ik heb een afspraak voor eind volgende week gemaakt bij de DA, voor APK en shots, maar vraag me af of ik dit naar voren moet halen? En kan ik zelf iets doen aan die acne?
* DancingPhoebe gaat clearasil kopen
Die moest ik opzoeken.quote:
Dat is echt zwaar vervelend al heb je veel werk liggen. Gelukkig heb ik nog maar heeel weinig overleggen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 14:46 schreef PdeHoog het volgende:
Ik word gillend gek hierOverleg na overleg waardoor ik mijn echte werk niet kan doen en ik ben morgen vrij om te gaan fotograferen op de hei, maar dat begint langzaam wel een beetje in het gedrang te komen
Sterktequote:Op maandag 31 augustus 2020 14:55 schreef fietsie het volgende:
de buurkleuters van 10 en 12 hebben een bluetooth boombox gekocht.... en mamma is niet thuis
Ja deze regel kende ik eigenlijk welquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:16 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet Candaasje, maar:
Mijn kat kreeg vorig jaar ook een soort acne achtige plekjes op zijn kin. Naar de dierenarts geweest, en toen heeft hij wel iets gekregen maar was het advies vooral om zijn eten in een ander materiaal te doen. Plastic wat hij had, was niet goed, steen oid was het beste. Hij had toen verder geen opmerkelijk gedrag, overigens.
Hier is er een die altijd behoorlijk van slag is wanneer het grote verharen weer begint. Ben er nu aan gewend, maar de eerste 2x was het grote paniek. Maar kat is dan zo niet zichzelfquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Candaasje, ik zie dat de poes ineens onwijs veel acne op dr kinnetje heeft. Ze lijkt de laatste dagen ook wat lusteloos, ipv 18 uur slapen, 22 uur slapen en diep zuchten. Ze lijkt een puberKan dat daar mee samen hangen? Als ze uit dr doos is wil ze kroelen, kwebbelen, kopjes en eten (en braken ook 2 keer dit weekend).
Ik heb een afspraak voor eind volgende week gemaakt bij de DA, voor APK en shots, maar vraag me af of ik dit naar voren moet halen? En kan ik zelf iets doen aan die acne?
* DancingPhoebe gaat clearasil kopen
Ik was ook naar plastic gegaan omdat al die handige oplossingen vaak toch van plastic zijn. Destijds inderdaad zo'n puzzelbak.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja deze regel kende ik eigenlijk wel
Ik heb momenteel geen steen omdat ze zich volschrokt als ik het in een bakje doe, dus een puzzel met plastic. Ik zal gelijk eens even een nieuw fonteintje en een nieuwe voerpuzzel bestellen van steen.
Je werkt met Limburgers?quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik voelde me een soort verplicht om iets niet te laten liggen tot morgen op het werk (vandaag vrij). Fucking expliciete reeks mails gestuurd. Van jou heb ik direct na het weekend dit nodig, van jou na het weekend dat, etc. Bij vermeld, ik log rond het middag uur in en zet alles even door...
Je raadt het al
Ik moet mn eigen vrij-is-vrij-regel ook gewoon in ere houden ook
Mijn voerbak op chip heeft metalen bakjes. Heb ik nu ook gekocht, al was het maar omdat die het wat langer uithouden qua krassen (en dus schoonhouden). Steen hebben ze bij mijn weten niet.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik was ook naar plastic gegaan omdat al die handige oplossingen vaak toch van plastic zijn. Destijds inderdaad zo'n puzzelbak.Nu overigens weer plastic na een poosje steen omdat we die voerbakjes op chip wilde hebben. Nu ik er weer aan denk, moet ik misschien toch eens kijken of ze daar ook stenen bakjes voor hebben.
quote:
Nee mensen. In een bullshitbaanquote:
Ik heb die metalen gevonden, ja. Thanks! Die bestel ik met de volgende bestelling brokjes maar even mee.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Mijn voerbak op chip heeft metalen bakjes. Heb ik nu ook gekocht, al was het maar omdat die het wat langer uithouden qua krassen (en dus schoonhouden). Steen hebben ze bij mijn weten niet.
Heb nu een opvangkitten met uitgezakte chip. Die zit ergens onder haar schouder. Ik hoop dat toekomstige bazen nooit op de chipbak overgaan, want dat gaat echt niet werken. Beestje moet dan zo ongeveer IN de bak gaan zitten.![]()
Gelukkig maakt het voor het uitlezen van de chip niet uit. De reader heeft blijkbaar een grote range.
Doe je toch echt zelfquote:Op maandag 31 augustus 2020 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik voelde me een soort verplicht om iets niet te laten liggen tot morgen op het werk (vandaag vrij). Fucking expliciete reeks mails gestuurd. Van jou heb ik direct na het weekend dit nodig, van jou na het weekend dat, etc. Bij vermeld, ik log rond het middag uur in en zet alles even door...
Je raadt het al
Ik moet mn eigen vrij-is-vrij-regel ook gewoon in ere houden ook
Zo verscheurd nu..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:48 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zo verscheurd nu..Waarom doe je het dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat gecalculeerd risico. Ik score punten voor 10 minuten inloggen either way.quote:
Ze is ervaren met een deegrollerquote:
Normaal ben ik ook hier van.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:04 schreef minilot het volgende:
Ik laat eelt op mijn voeten gewoon zitten, yo!Stuk handiger bij met blote voeten over allerlei soorten ondergrond buiten lopen
quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Echt he?!quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga de schuur verbouwen
https://www.ad.nl/wonen/v(...)te-erg-dit~ab68811c/
Onze garage en tuinkamer kan dan makkelijk 1.500 euro per maand opbrengen.quote:Op maandag 31 augustus 2020 15:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga de schuur verbouwen
https://www.ad.nl/wonen/v(...)te-erg-dit~ab68811c/
Zolang eelt vast zit laat ik het ook zitten. Maar als er een loszittend randje aan komt komt de nagelknipper er aan te pas.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:04 schreef minilot het volgende:
Ik laat eelt op mijn voeten gewoon zitten, yo!Stuk handiger bij met blote voeten over allerlei soorten ondergrond buiten lopen
Deegbolletjespoebs#wouldeat
Hm, klinkt logisch. Maar hoe herken je het kantelpunt?!quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Beetje eelt is goed en beschermend, veel eelt is een probleem op zich.
Dat zijn vaak kloofjes die je niet ziet (maar wel voelt). Ik heb zo'n apparaat, gebruik het te weinig, maar als ik het doe denk ik iedere keer weer "vaker doen"quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Normaal ben ik ook hier van.
Maar mijn hakken beginnen vaker zeer te doen, heb toch het idee dat dat door te veel eelt komt.
dat voel je welquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Hm, klinkt logisch. Maar hoe herken je het kantelpunt?!
Jammer dat je niet mag onderverhurenquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Onze garage en tuinkamer kan dan makkelijk 1.500 euro per maand opbrengen.
Die heb ik ookquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:08 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat zijn vaak kloofjes die je niet ziet (maar wel voelt). Ik heb zo'n apparaat, gebruik het te weinig, maar als ik het doe denk ik iedere keer weer "vaker doen"
Waar staat dat in ons contract?quote:
Prima dan! Nooit iets weggehaald in mijn hele leven, maar ook nooit ergens last van gehad dus het zal wel goed zijn dan.quote:
Al doende leert mijn. Te weinig is minder storend dan te veel afsnijden. Daarom doe ik het ook in 2 rondes en soms ook drie.quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Hm, klinkt logisch. Maar hoe herken je het kantelpunt?!
If it aint broken...quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Prima dan! Nooit iets weggehaald in mijn hele leven, maar ook nooit ergens last van gehad dus het zal wel goed zijn dan.
Herkenbaarquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
If it aint broken...
Bij mij is de pest dat ik vrij snel blaren krijg en gek genoeg ook onder eelt
Om het visueel te maken, het vocht duwt het hele eeltdak dan omhoog en los van de huid. Ik kan dan ook rustig een gat van 10 cm2 in mn voet hebben na zo'n blaar
Baal dat ik de foto was waarop mijn halve voet ontveld was kwijt ben. De gorey pics zijn het enige voordeel van zulke pijnquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:16 schreef minilot het volgende:
Ooooh, smakelijk Poebs! Huu!
Ik loop op afgetrapte conversegympjes (alweer een hele tijd minstens tien kilometer per dag buiten), maar wel metwandelsokken
-> echt nooit blaren gelukkig
quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Baal dat ik de foto was waarop mijn halve voet ontveld was kwijt ben. De gorey pics zijn het enige voordeel van zulke pijn
Oef! Hoe lang duurde het voordat dat weer in orde was?!quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Baal dat ik de foto was waarop mijn halve voet ontveld was kwijt ben. De gorey pics zijn het enige voordeel van zulke pijn
Mja wisselt. Ook hoe vaak ik sokken en schoenen draag en loop in zo'n preiode, maar met een dag of 5 is het wel weer dichtish. Mijn tactiek voor blaren is ook alles eraf scheuren omdat het anders veel langer duurtquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Oef! Hoe lang duurde het voordat dat weer in orde was?!
Die snorharenstress herken ik wel. Mijn kater (quote:Op maandag 31 augustus 2020 16:49 schreef Candaasje het volgende:
Jongens, ik ben visueel ingesteld. Dank. En ik kan het met niemand delen, want mijn vriend gaat dan zover zijn nek(Hoewel, ik heb wel eens glas uit mijn huisgenoot zijn teen lopen peuteren, met hem kan ik er vast wel over babbelen!)
Wat betreft voerbakjes en katten: Wat Myraela al zei wilde ik ook zeggen; plastic kan een allergische reactie oproepen thv de kin. (Kaal, korstjes) Meer slapen is niet echt een symptoom van een huidallergie zover ik weetNu moet ik wel zeggen dat de meeste katten van nature liever lui dan moe zijn. Bengalen e.d. daargelaten natuurlijk. Maar als het echt opvallend is, even goed in de smiezen houden en even noemen bij de dierenarts kan geen kwaad.
Qua vorm schijnt een plat bakje beter te zijn wegens 'snorharenstress'. Ik durf niet te zeggen in hoeverre dat een iets te ver doorgeschoten psychologisch projecteren van mens op kat is, of dat het echt zo werkt.
*Verder teruglees*
Ah toch. Ja ik kon het me wel voorstellen, omdat die snorharen natuurlijk erg gevoelig zijn. Maar als ik dan naar de schransende katten van mijn ouders keek, dan twijfelde ik weerquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:52 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Die snorharenstress herken ik wel. Mijn kater () had daar heel erg last van. Die trok bakjes met hoge randen echt matig.
Ok eerlijk is eerlijk, hij leek het bij zn waterbakkies een stuuuuk bezwaarlijker te vinden dan bij zn voerbakkiesquote:Op maandag 31 augustus 2020 16:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah toch. Ja ik kon het me wel voorstellen, omdat die snorharen natuurlijk erg gevoelig zijn. Maar als ik dan naar de schransende katten van mijn ouders keek, dan twijfelde ik weer![]()
Ik zat vandaag nog even in het zonnetje te wachten, languit zittend op het voetpad naast de stal/lama-rennetjes met stalkat Harley op mijn schoot. 12 lama's die kwamen kijken what the fuck er aan de hand was. Het leven was goed![]()
(Ik mag helaas geen foto's delen on line van de lama's/boerderijdieren.)
Ik baal meequote:Op maandag 31 augustus 2020 16:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Als de inhoud maar lekker genoeg is gaat alle snorharenstress de deur uitquote:Op maandag 31 augustus 2020 17:09 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ok eerlijk is eerlijk, hij leek het bij zn waterbakkies een stuuuuk bezwaarlijker te vinden dan bij zn voerbakkies
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |