SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wat heb je nu? Waar wil je heen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:29 schreef Burdie het volgende:
Ik kom er voor onszelf maar niet uit, qua inrichting. Als we gewoon bij elkaar zetten wat we mooi vinden, krijgen we niet het beoogde resultaat. Denk dat we maar eens een adviseur in de arm gaan nemen, die ons net even wat meer in de goede richting kan duwen.
Er staat nu een besta bovenkastje waar we twee blokjes onder hebben gezetquote:
Specifiek dressoir of hele huiskamer?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:32 schreef Burdie het volgende:
Maar ik ben dus ook gewoon benieuwd wat jullie hebben staan, ter inspiratie.
Dressoirquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Specifiek dressoir of hele huiskamer?
Dan hoef ik niet verder te zoeken naar foto’squote:
Het is voor de eetkamer. Er staat een lichte eikenhouten tafel met een grote gouden kroonluchter er boven, groene velvet stoelen met gouden poten erbij, er staat een antieke wortelnoten piano, een witte schemerlamp met gouden poot, zwarte houtkachel, en dan die besta kastjesquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:31 schreef Puala het volgende:
Het moet wel bij de rest passen, hoe ziet dat er uit?
Wij zijn dus vanmorgen naar deze gaan kijken. Leek op de foto prachtig, was IRL om te janken zo lelijkquote:
Hij is wel erg leuk en zou goed passen bij jouw meubels (op het plaatje dan)quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij zijn dus vanmorgen naar deze gaan kijken. Leek op de foto prachtig, was IRL om te janken zo lelijk.
[ afbeelding ]
Het lijkt me net een andere kleur groen, zo van de foto's lijkt het me geen match.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Bleie het volgende:
Oh, zo’n topic zocht ik! Weggaan onze woonkamer restylen, en willen meer kleur. We hebben nu een donkergrijze bank, de Norsborg van Ikea, die aan een nieuwe hoes toe is. En we willen nieuw behang op de muur waar de bank tegenaan staat. Nou hebben we het idee om voor die bank een groene hoes te kopen, en we hebben leuk behang gezien, maar ik twijfel over de combinatie.
Gaat om deze bank
[ afbeelding ]
En dit behang
[ afbeelding ]
True, maar ik zou gewoon met een behangstaaltje naar de Ikea gaan om te kijken of het een match is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Van de foto’s niet maar als de kleuren in het echt wel matchen is het vast heel gaaf
Zonde hoor, dat het dan zo vreselijk lelijk is in het echtquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij zijn dus vanmorgen naar deze gaan kijken. Leek op de foto prachtig, was IRL om te janken zo lelijk.
[ afbeelding ]
Saai bij elkaar, ik zou een contrasterende kleur nemen voor de bank. Geel, fuchsia, cognac, aubergine. Zoietsquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Bleie het volgende:
Oh, zo’n topic zocht ik! Weggaan onze woonkamer restylen, en willen meer kleur. We hebben nu een donkergrijze bank, de Norsborg van Ikea, die aan een nieuwe hoes toe is. En we willen nieuw behang op de muur waar de bank tegenaan staat. Nou hebben we het idee om voor die bank een groene hoes te kopen, en we hebben leuk behang gezien, maar ik twijfel over de combinatie.
Gaat om deze bank
[ afbeelding ]
En dit behang
[ afbeelding ]
De structuur van het hout was kunstmatig heel grof gemaakt, waardoor het een soort super lelijk fineer leek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zonde hoor, dat het dan zo vreselijk lelijk is in het echt
Ja, daar kunnen grote verschillen in zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
De structuur van het hout was kunstmatig heel grof gemaakt, waardoor het een soort super lelijk fineer leek.
Veel beter ja!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:38 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleur van zo'n bank kan echt veel verschil maken.
Dat is ‘m, veel mooierquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:38 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleur van zo'n bank kan echt veel verschil maken.
Al eens geïnformeerd bij Nobel flooring hier komt onze houten vloer vandaan geschikt voor vloerverwarming en koeling.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen grote verschillen in zitten.
Wij hebben helaas moeten besluiten dat het geen parket in de woonkamer wordt om het simpele feit dat parket en vloerverwarming vanwege de warmteweerstand al geen perfecte combinatie is, maar gezien de vloerverwarming ook kan koelen is hout helemaal geen strak plan, en als je een godsvermogen uitgeeft aan een warmtepomp die nagenoeg optimaal is is het natuurlijk een beetje dom om vervolgens voor een vloer te kiezen die dat volledig ondermijnt.
Wij zijn dus nu op zoek naar een PVC-vloer en daarin zijn de verschillen ook gigantisch, van een bijna natuurlijke groef tot totaal fake en komt niet in de buurt verhaal.
Nee joh, behang gewoon nemen als het mooi vindt. Dat groen en/of rood kun je in de rest van je interieur terug laten komen en dat hoeft echt niet in de hoes van je bank te zijn. Een kleur voor je bank kan heel mooi zijn, maar het is ook iets waar je lang aan vast zit en wat je niet zomaar vervangt. Waarom niet een grijze hoes voor de bank kopen en wat nieuwe kussenhoezen erbij nemen? Ik ben te spreken over het assortiment van de H&M. Voorbeelden:quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:45 schreef Bleie het volgende:
Dank! Ook voor het vinden de plaatjes, dat lukte niet op mijn iPad. Qua budget moet het wel echt een hoes van Ikea zelf worden, dus dan misschien toch maar zoeken naar ander behang.
Ik vond deze ook leuk, maar de kinderen niet (en ja, die hebben enige inspraak, zij wonen hier ook).
[ afbeelding ]
Het al dan niet geschikt is het punt niet meer, het vinden van een vloer die geschikt is in de zin van erop kunnen liggen lukt wel, maar als ik ¤ 15.000 extra uitgeef voor een grondgebonden warmtepomp dan is het vrij bizar om daar een vloer op te leggen die een warmteweerstand van 0.15 heeft terwijl een PVC-vloer 0.02 als warmteweerstand heeft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:05 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Al eens geïnformeerd bij Nobel flooring hier komt onze houten vloer vandaan geschikt voor vloerverwarming en koeling.
Mee eens!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het al dan niet geschikt is het punt niet meer, het vinden van een vloer die geschikt is in de zin van erop kunnen liggen lukt wel, maar als ik ¤ 15.000 extra uitgeef voor een grondgebonden warmtepomp dan is het vrij bizar om daar een vloer op te leggen die een warmteweerstand van 0.15 heeft terwijl een PVC-vloer 0.02 als warmteweerstand heeft.
Oeh, die bovenste kussens met dat patroon zou ik wel op onze bank willen. @Leandra snapt wel waarom..quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee joh, behang gewoon nemen als het mooi vindt. Dat groen en/of rood kun je in de rest van je interieur terug laten komen en dat hoeft echt niet in de hoes van je bank te zijn. Een kleur voor je bank kan heel mooi zijn, maar het is ook iets waar je lang aan vast zit en wat je niet zomaar vervangt. Waarom niet een grijze hoes voor de bank kopen en wat nieuwe kussenhoezen erbij nemen? Ik ben te spreken over het assortiment van de H&M. Voorbeelden:
[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=source[/70/a2/70a2d0534fdcb91f95741164adc5287a50399ab1.jpg],origin[dam],category[home_cushions_cushioncover],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[w],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=quality[79],source[/4b/78/4b78dd22cdf89325ee67bbd6e09fff4101986e82.jpg],origin[dam],category[home_cushions_cushioncover],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[m],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=quality[79],source[/52/01/520135414c50ea49ba32c889c08b9c53f7c6f612.jpg],origin[dam],category[home_cushions_cushioncover],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[s],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
Een niet nader te noemen vloerquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:15 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Oeh, die bovenste kussens met dat patroon zou ik wel op onze bank willen. @:Leandra snapt wel waarom..![]()
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die conclusie trekken was wel even slikken hoor, want ik was tegen dit patroon aangelopen en gelijk verliefd:
[ afbeelding ]
Nee dat hoeft niet eens, N heeft een PVC vloeren fabrikant gevonden die het maaktquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur.
Ik zou zelf linoleum nemen als we geen gietvloer hadden. Maar ik ben geloof ik een van de weinig mensen die een effen vloer mooi vindt. (Ik kan niet tegen materialen die proberen te lijken op andere materialen).
Boven wordt het marmoleum, we zijn vorig weekend even in Assendelft wezen kijken en daar wel gevonden wat we mooi vinden, het is alleen nog even een battle over de slaapkamervloer (ramen aan de zuid- en westzijde), want die wil ik eigenlijk effen en N wil een wolkje erin.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur!
Ik zou zelf linoleum nemen als we geen gietvloer hadden. Maar ik ben geloof ik een van de weinige mensen die een effen vloer mooi vindt. (Ik kan niet tegen materialen die proberen te lijken op andere materialen).
Nice! Dat willen wij dus ook gaan doen. Hoe hebben jullie dit technisch voor elkaar gekregen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:20 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben het zo gedaan: [ afbeelding ]
En we hebben een canvas print besteld van een werk van Ohara Koson dat we zo op gaan hangen:
[ afbeelding ]
Formaat dat we hebben besteld is denk ik iets kleiner. Dit is een voorbeeld gemaakt met de app van Werk aan de muur.
Werkt perfect. Deze heb ik niet zo gedaan, dat heeft de schilder gedaan, maar deze welquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:51 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Nice! Dat willen wij dus ook gaan doen. Hoe hebben jullie dit technisch voor elkaar gekregen?
Ik heb al gezocht en ik kom op het trucje afplaktape beschilderen, zodat het er niet meer eronder kan lopen, laten drogen en dan met de goede kleur schilderen. Is dit werkzaam?
Met kit kan je die scheidslijn echt haarscherp krijgenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:06 schreef LoaLoa het volgende:
Tips en trucs gevraagd.
Wij hebben een lange muur. Deze willen we in twee kleuren schilderen. Halverwege een scheiding. Hoe kan je dat het beste voor elkaar krijgen? Afplaktape of andere hulpstukken? Of is er iets om de kleurovergang te verbergen met een kastje of decoratieve strip? Geen idee hoe je zoiets noemt.
Flubberen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 21:28 schreef Barreltje het volgende:
Goede schildertips![]()
In het verlengde, ik wil een lange muur half behangen en half schilderen.. eerst dan het schilderen en dan het behang lijkt me, maar gaat het behang dan niet flubberen? En hoe voorkom ik behanglijm op het schilderwerk
Flubberen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 21:28 schreef Barreltje het volgende:
Goede schildertips![]()
In het verlengde, ik wil een lange muur half behangen en half schilderen.. eerst dan het schilderen en dan het behang lijkt me, maar gaat het behang dan niet flubberen? En hoe voorkom ik behanglijm op het schilderwerk
Die hebben we wel hoor, maar dan in OUDquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 21:31 schreef Holy_Goat het volgende:
Dit is zeker geen babykamer inspiratie topic he :p
Ik zit vast.
Wij wilden inderdaad ook geen hout patroon vloer, vandaar dat we blij waren met n bedrijf dat wel houten vloeren levert voor over vloerverwarming/koeling, en gezien onze honden is bijna alles een probleem met krassen. Boven wel marmoleum in effen grijs, voor de slaapkamer heel mooi maar ik zou er niet aan moeten denken dat op de begane grond te hebben. Een deuk of kras in echt hout is n stuk minder snel en duidelijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur!
Ik zou zelf linoleum nemen als we geen gietvloer hadden. Maar ik ben geloof ik een van de weinige mensen die een effen vloer mooi vindt. (Ik kan niet tegen materialen die proberen te lijken op andere materialen).
Krijg je dan zo snel beschadigingen in marmoleum? Ik dacht dat dat oersterk spul was.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:29 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij wilden inderdaad ook geen hout patroon vloer, vandaar dat we blij waren met n bedrijf dat wel houten vloeren levert voor over vloerverwarming/koeling, en gezien onze honden is bijna alles een probleem met krassen. Boven wel marmoleum in effen grijs, voor de slaapkamer heel mooi maar ik zou er niet aan moeten denken dat op de begane grond te hebben. Een deuk of kras in echt hout is n stuk minder snel en duidelijk.
Volgens mij is marmoleum afgeleid van linoleum, en dat wordt gebruikt in ziekenhuizen, scholen, en gymzalen. Dus dat moet wel tegen een stootje kunnen. Aan de andere kant is linoleum volgens mij ook dat spul waar je vroeger bij handenarbeid met een guts patroontjes in moest maken, dus ja...als je er met een scherp stuk metaal in gaat lopen hakken krijg je wel beschadigingen. Maar dat krijg je in dat geval met andere vloerbedekkende materialen ook.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Krijg je dan zo snel beschadigingen in marmoleum? Ik dacht dat dat oersterk spul was.
Het is wel sterk, maar druk belasting van bijvoorbeeld poten van n stoel ga je zien als de stoelen lang op 1 plek staan. De steel van de stofzuiger heeft ook n deuk achtergelaten. En doordat t effen is zie je veel meer dan in de gemarbelde vloeren in scholen etc.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Krijg je dan zo snel beschadigingen in marmoleum? Ik dacht dat dat oersterk spul was.
Marmoleum is een soort linoleum (het is een merk van Forbo). En inderdaad, eigenlijk zijn alle vloeren kwetsbaar, maar de ene vloer is wel kwetsbaarder dan de andere. Ik heb zelf ooit marmoleum serieus als optie onderzocht en als ik het me goed herinner hardt het materiaal ook nog een tijd uit.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Volgens mij is marmoleum afgeleid van linoleum, en dat wordt gebruikt in ziekenhuizen, scholen, en gymzalen. Dus dat moet wel tegen een stootje kunnen. Aan de andere kant is linoleum volgens mij ook dat spul waar je vroeger bij handenarbeid met een guts patroontjes in moest maken, dus ja...als je er met een scherp stuk metaal in gaat lopen hakken krijg je wel beschadigingen. Maar dat krijg je in dat geval met andere vloerbedekkende materialen ook.
Ja, dat van de meubelafdrukken wist ik. Dat vond ikzelf een groot nadeel. Het valt me wel tegen dat je al een deuk ziet als je een stofzuigersteel laat vallen. Dat hebben we met onze gietvloer niet. Er is wel een keer een lampje onhandig op de vloer gevallen met een scherpe rand op de vloer en dat heeft een beschadiging achtergelaten.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:24 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het is wel sterk, maar druk belasting van bijvoorbeeld poten van n stoel ga je zien als de stoelen lang op 1 plek staan. De steel van de stofzuiger heeft ook n deuk achtergelaten. En doordat t effen is zie je veel meer dan in de gemarbelde vloeren in scholen etc.
Waar zijn dit stalen van?quote:
Rosemary green.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Boven wordt het marmoleum, we zijn vorig weekend even in Assendelft wezen kijken en daar wel gevonden wat we mooi vinden, het is alleen nog even een battle over de slaapkamervloer (ramen aan de zuid- en westzijde), want die wil ik eigenlijk effen en N wil een wolkje erin.
En Soneal (ramen aan de oost- en zuidzijde) wil graag een groene vloer, en was op het plaatje helemaal verliefd op bottle green, maar vond rosemary green ook mooi en uit de stalen die we van beiden meegeomen hebben zag hij zelf ook wel dat rosemary green net wat fraaier gaat zijn dan het hele donkere bottle green.
De overloop een lichte kleur; barbados (want geen daglicht op de overloop) en de logeerkamer (ramen aan de noord- en oostzijde) de iets kleurrijkere rosato.
En op zolder doet N maar wat hij wil; dat zal dan ook wel een PVC-vloer met een houtprint worden, maar wel een veel lichtere dan in de woonkamer, want er is niet veel daglicht op de zolderkamer.
Mijn ervaring is dat dat in de slaapkamers minder nodig is. Meubels hebben er vaker een vaste plek en er wordt niet zo intensief van gebruik gemaakt als bijvoorbeeld een keuken en woonkamer.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:32 schreef Leandra het volgende:
Het is overigens wel een mogelijke reden om die gemarblede versie die N op de slaapkamer wil te kiezen....
Nou ja, mijn kleur zijn patroon en dan daardoor ook optisch minder krasgevoelig.
Ja, maar hij wil de effen versie niet en ik wil de lilaquote:Op zondag 30 augustus 2020 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dat in de slaapkamers minder nodig is. Meubels hebben er vaker een vaste plek en er wordt niet zo intensief van gebruik gemaakt als bijvoorbeeld een keuken en woonkamer.
Ik vind die rosemary green wel mooi maar ik hoef het niet in mijn slaapkamer, ik snap wel dat mijn dinokind een groene vloer wil en dat vind ik geen probleem.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rosemary green.Ik ben jaloers! Waarom niet over de hele verdieping dezelfde vloer? Ik vind dat zelf zo mooi. Sterker nog, ik vind het zo mooi dat ik zelf in het hele huis dezelfde vloer wil, maar ik begrijp dat dat budgettechnisch niet voor iedereen even aantrekkelijk is.
Het is wel opvallend hoe snel vloerbedekking uit de gratie is geraakt. Toen ik 16 was en we gingen verhuizen was het nog heel normaal om vloerbedekking voor de slaapkamers te kiezen. Lekker zacht en warm. En mijn vader heeft na jaren eens een stoomreiniger gehuurd om de vloerbedekking op de slaapkamers weer mooi te krijgen.
Amtico merbau: https://www.amtico.com/flooring/products/product-search/AR0W7590/quote:
En dan levert het dit op:quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amtico merbau: https://www.amtico.com/flooring/products/product-search/AR0W7590/
En die wil ik dan in dit patroon: https://www.amtico.com/fl(...)choice/castel-weave/
Ja, snap ik. Ik doe dat zelf eerder met de muurkleuren en aankleding in de slaapkamer doen, maar de vloerbedekking zou je natuurlijk ook zo kunnen zien.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind die rosemary green wel mooi maar ik hoef het niet in mijn slaapkamer, ik snap wel dat mijn dinokind een groene vloer wil en dat vind ik geen probleem.
Juist het feit dat je voor iedere ruimte vrij makkelijk een andere kleur kunt nemen vind ik er zo fijn aan, je kunt een ruimte op die manier een heel eigen sfeer geven.
Ah, duidelijk!quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:20 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
En dan levert het dit op:
[ afbeelding ]
Neuh.... gewoon een bed en een TV en ik denk de nachtkastjes die we al hebben.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Ik doe dat zelf eerder met de muurkleuren en aankleding in de slaapkamer doen, maar de vloerbedekking zou je natuurlijk ook zo kunnen zien.
Gemarbelde lila klinkt wel heel bijzonder.Heb je verder al ideeën over aankleding van je slaapkamer?
Ik heb eergisteren een paar andere stalen uit dezelfde serie schuin geknipt zodat ik dat patroon min of meer zou kunnen leggen (maar daar kwam ik net een staal voor tekort), en dat was een behoorlijke klus, qua knippen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, duidelijk!
Wat vind je van de kwaliteit van de staal, @:Leandra? Al flink erin zitten krassen?
Nu zie ik dat de kast van Claudia van inzetkast.nl was en wat N gezien heeft is van kastinkast.nlquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
De kast van www.inzetkast.nl zit erin! Het was zo gepiept. Het is een stevig systeem, de kast gaat makkelijk open en lijkt me ontzettend handig. Ik had verwacht dat de kast tot helemaal bovenin zou komen, maar elke kast is om "bouwtechnische redenen" (zo staat dat op de site gemeld) maximaal 2 meter hoog. We hebben de kast, tegen een extra toeslag, wel in de breedte op maat laten maken. Inclusief alles (verzendkosten worden niet gerekend) waren we 230 euro kwijt.
De man die langskwam zei trouwens dat hij 14 kasten per dag monteert! Hij was vriendelijk en zoals gezegd efficiënt. Ook belde hij vantevoren even om te vragen of het goed was als hij een uur eerder kwam (we hadden een specifieke tijd afgesproken).
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenin zit een soort rail waarin de kast hangt, maar hij leunt ook op een tweede steun onderin aan de scharnierkant. Op de bovenste rail zit een ding dat de kast tegenhoudt zodat voorkomen wordt dat de kast te ver doordraait. De kast helt een heel klein beetje achterover waardoor die zelf, langzaam, dichtvalt als hij openstaat.
quote:Op woensdag 2 september 2020 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Om het gemakkelijker te maken: wij hadden hem via deze site:
https://handigekasten.nl/trapkast/
En waren erg tevreden: snel, goed, goede prijs.
quote:Let op! Vanaf 1 september wordt the prijs van een Inzetkast ¤ 290,- per stuk.
O, niet naar gekekenquote:
Ja, daar linkt inzetkast.nl ook naar door, dus dat is ook hun site, maar in 2012 gebruikte Claudia nog inzetkast.nl, vandaarquote:Op woensdag 2 september 2020 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Om het gemakkelijker te maken: wij hadden hem via deze site:
https://handigekasten.nl/trapkast/
En waren erg tevreden: snel, goed, goede prijs.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
Oh, die kast... ik had m al in het topic van Stiemie gezien, maar darn wat is het mooi![]()
Het is dat we hier toch weg willen, maar anders had ik er zo zo'n kast in laten zetten, en dan mocht niemand hem opendoen omdat ik de enige zou zijn die daar achter mocht komen, en dan zou het altijd netjes zijn
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als wij zo'n kast hadden dan zou dat ook kunnen, want dan zou het mijn kast zijn en zou er wel ruimte zijn om te zitten
De bijkeuken van @archito:quote:Op donderdag 3 september 2020 19:50 schreef Charlie86 het volgende:
Oeh leuk topic!
Wij zijn inmiddels bijna klaar met onze grote verbouwing en de laatste ruimte - de bijkeuken - is nu aan de beurt. Aangezien we inmiddels een kleine hebben zou ik daar een combinatie van een knutsel/speelkamer willen in combi met de functie van een mud-room (stijlvolle bijkeuken, met zo'n wasmachine achter kastjes en zulks..)
[ afbeelding ]
Iemand inspiratie voor me vanuit eigen huizen?
Haha thanks! 😁quote:Op donderdag 3 september 2020 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De bijkeuken van @:archito:
[ afbeelding ]
Uit K&W / archito's jaren 30 klus(huis) #2
Deze is er ook nog en maar 17 cm diep.quote:Op zondag 6 september 2020 10:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Klopt wel, jouw kastje is 22 cm diep en die van HPKW 18 cm. De radiator zal rond de 15 cm zijn.
Binnenkort maar eens bij de verkopers langs om her en der wat op te meten.
Dank voor de suggestie, inderdaad weer iets smaller.quote:Op zondag 6 september 2020 10:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Deze is er ook nog en maar 17 cm diep.
Wel fors door de breedte
https://www.ikea.com/nl/n(...)vakken-wit-70178170/
Ja dat zou de ideale plek zijn, alle uitsteeksels aan 1 kant, maar dan moet het raampje wat daar zit dichtgemaakt worden. Ik moet even afwachten wat er gebeurd wanneer ik dat dichtmaak. Voor de hal maakt het denk ik niet veel verschil, maar voor de woonkamer wel.quote:Op zondag 6 september 2020 10:35 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Is het niet een optie om iets op te hangen boven die verwarming?
Lijkt me zeker voor de jassen een goede optie.
Voor de schoenen kun je natuurlijk ook planken maken met waar je dan de schoenen op kunt zetten die in het verlengde van je voordeur staan. Dan kom je vast met 10 cm een heel eind.
quote:Op zondag 30 augustus 2020 20:29 schreef Sometimes het volgende:
Laat ik hier ook eens mee gaan posten, kan wel wat hulp gebruiken.
Recent een ander huis gekocht; idee was om een wat kleiner huis te kopen, dat is min of meer wel gelukt, maar het is vooral ánders dan het standaard rijtjeshuis wat ik nu heb. Her en der worstel ik nog met wat uitdagingen. Het nieuwe huis is meer dan 100 jaar oud.
Begin november krijg ik de sleutel, dus het is voornamelijk nog voorpret. Maar het houdt me wel enorm bezig. Hypotheek is rond, huidige woning is zo goed als verkocht (financieel voorbehoud van de kopende partij is nog niet verlopen) en ik heb er ontzettend veel zin in om aan de gang te gaan.
Een van de uitdagingen waar ik nog niet uitkom is de hal. Die is vrij klein en ik wil daar graag ook de jassen en de schoenen kwijt. Voor de jassen zoek ik naar een brede enkele kapstok, of een dubbele waarbij de bovenste rij wat verder uitsteekt (zodat de jassen in mindere mate diagonaal de gang in steken). Dat is wel te vinden.
Een oplossing voor de schoenen heb ik nog niet gevonden. Eigenlijk moet daar iets voor komen waarbij de schoenen plat (met de zool) tegen de muur kunnen, al dan niet in een plat kastje. Waarbij aangetekend dat ik maatje zeeschuit heb en het dus waarschijnlijk niet zomaar past.
Plaatje voor de beeldvorming:
https://ibb.co/LPDxfF9
De jassen en de schoenen zou ik het liefst aan de kant van de radiator hebben om ruimte in de breedte te behouden. Meest ideale zou zijn dat de schoenen op een of andere manier boven die radiator kunnen en daar de jassen dan weer boven. In die muur zit ook nog een raampje waarbij je dus vanuit de gang naar de woonkamer kan kijken en andersom natuurlijk. Dat zou eventueel dichtgemaakt kunnen worden, volgens mij voegt dat raam niet zoveel toe.
De hoeveelheid jassen en schoenen is in principe beperkt, ik woon alleen.
Ik wil de jassen en de schoenen dus eigenlijk niet in de woonkamer hebben. Pas als ik het in de hal echt niet voor elkaar krijg wordt dat een optie.
Ik ga het maar eens uitproberen wanneer ik de sleutel heb. Even iets tegen de muur zetten wat dezelfde hoogte / diepte als de genoemde schoenenkasten heeft.quote:Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Die kast van de Ikea zie je trouwens veel in smalle hallen. Ik vind dit heel leuk: de ruimte erboven vrijhouden voor iets decoratiefs (o.a. een spiegel), een lang kleed in de hal en de kapstok naast de kast ophangen als daar ruimte voor is (eventueel in twee rijen, een hoge en een iets lagere). Mocht je nou een kinderwagen of zo hebben dan zou ik je dit niet aanraden, maar als je in je eentje woont dan gaat dit vast prima. Ik heb zelf ontdekt dat zoiets als een radiator niet zo'n punt is: de onderkant van je lichaam is relatief smal en je mist die ruimte zeer waarschijnlijk niet. Dat merk ikzelf met het bad in mijn badkamer. De badkamer voelt veel ruimer dan ik zelf tevoren had verwacht doordat het bad laag is en in de praktijk minder ruimte in beslag neemt dan op een plattegrond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je de plattegrond van de hele eerste verdieping hebt, dan kunnen we ook met je meekijken of er een andere goede oplossing is. Ik kan nu bijv. niet zien hoe de gang doorloopt.quote:Op zondag 6 september 2020 12:23 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ga het maar eens uitproberen wanneer ik de sleutel heb. Even iets tegen de muur zetten wat dezelfde hoogte / diepte als de genoemde schoenenkasten heeft.
Wachten duurt lang
OK, bij deze. De plattegrond van het woonkamerdeel van de begane grond.quote:Op zondag 6 september 2020 16:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Als je de plattegrond van de hele eerste verdieping hebt, dan kunnen we ook met je meekijken of er een andere goede oplossing is. Ik kan nu bijv. niet zien hoe de gang doorloopt.
mijn ervaring ookquote:Op zondag 6 september 2020 11:47 schreef Claudia_x het volgende:
Die kast van de Ikea zie je trouwens veel in smalle hallen. Ik vind dit heel leuk: de ruimte erboven vrijhouden voor iets decoratiefs (o.a. een spiegel), een lang kleed in de hal en de kapstok naast de kast ophangen als daar ruimte voor is (eventueel in twee rijen, een hoge en een iets lagere). Mocht je nou een kinderwagen of zo hebben dan zou ik je dit niet aanraden, maar als je in je eentje woont dan gaat dit vast prima. Ik heb zelf ontdekt dat zoiets als een radiator niet zo'n punt is: de onderkant van je lichaam is relatief smal en je mist die ruimte zeer waarschijnlijk niet. Dat merk ikzelf met het bad in mijn badkamer. De badkamer voelt veel ruimer dan ik zelf tevoren had verwacht doordat het bad laag is en in de praktijk minder ruimte in beslag neemt dan op een plattegrond.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ga nog diep nadenken, maar ik zag van de week een site waar je zelf onderstel en tafelblad kon combineren.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:03 schreef Sometimes het volgende:
Ik heb de zoektocht naar een schoenenkastje maar even opgegeven. Ga wel op zoek wanneer ik er eenmaal woon, dan weet ik beter wat kan en past (en wat niet).
Een andere uitdaging - die wel opgelost moet worden vóór de verhuizing - is de eettafel. Heb nu een massief eiken gelakte tafel van 190 x 90 met dikke houten poten op de hoeken en die past niet. Daarnaast wil ik over naar de industriële stijl.
Wat ik zoek is volgens mij relatief simpel, maar ik krijg het niet gevonden.
Een tafel met (niet te dun) eikenhouten blad, 160 x 90. Hoogte onderkant minimaal 69, bovenkant 77 of meer.
Zwarte / antraciete poten met U, N of O profiel of iets wat daar in de buurt komt.
Tussen de poten moeten 2 stoelen naast elkaar comfortabel kunnen staan.
Elke tafel die ik vind mist wel iets. Het meest dichtbij komt deze:
https://www.profijtmeubel(...)v3TZPchoCJsgQAvD_BwE
Voldoet eigenlijk aan alles behalve de houtsoort. Ga er binnenkort toch even naar kijken.
Budget tot ongeveer 750¤
Iemand met een leuke suggestie? Misschien zelfs inclusief stoelen want daar kom ik al helemaal niet uit.
Dit is niet de site die ik had gezien maar redelijk hetzelfde idee https://www.rdebmeubelsop(...)etkamer-tafelbladen/quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:03 schreef Sometimes het volgende:
Ik heb de zoektocht naar een schoenenkastje maar even opgegeven. Ga wel op zoek wanneer ik er eenmaal woon, dan weet ik beter wat kan en past (en wat niet).
Een andere uitdaging - die wel opgelost moet worden vóór de verhuizing - is de eettafel. Heb nu een massief eiken gelakte tafel van 190 x 90 met dikke houten poten op de hoeken en die past niet. Daarnaast wil ik over naar de industriële stijl.
Een tafel met (niet te dun) eikenhouten blad, 160 x 90. Hoogte onderkant minimaal 69, bovenkant 77 of meer.
Zwarte / antraciete poten met U, N of O profiel of iets wat daar in de buurt komt.
Voldoet eigenlijk aan alles behalve de houtsoort. Ga er binnenkort toch even naar kijken.
Budget tot ongeveer 750¤
Iemand met een leuke suggestie? Misschien zelfs inclusief stoelen want daar kom ik al helemaal niet uit.
Ik was al aan het zoeken na het lezen van je vorige post. Aanbieders genoeg.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dit is niet de site die ik had gezien maar redelijk hetzelfde idee https://www.rdebmeubelsop(...)etkamer-tafelbladen/
Sorry 😉quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:06 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik was al aan het zoeken na het lezen van je vorige post. Aanbieders genoeg.
Het wordt er niet makkelijker van. Ik kan dan redelijk krijgen wat ik wil maar zit dan snel op 1300 - 1500¤.
Het helpt weer met zoeken met andere termen. Heb net deze gevonden:quote:
Nee, vind dat echt niet mooi. Wel maximale ruimte om te zitten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 21:51 schreef Leandra het volgende:
Is een matrixpoot niet wat?
https://www.goossenswonen(...)e-blank-eiken/60954/
160 lang is kant-en-klaar bijna nergens te vinden. Aanrader is om het op maat te laten maken. Ik heb zelf goede ervaring met https://stalenframehoutenblad.nl/. Was goedkoper dan standaard uit de woonwinkel. Ik ben zelf wel fan van N poten zodat je ook op de kopse kant kunt zitten indien nodig.quote:Op zaterdag 12 september 2020 20:03 schreef Sometimes het volgende:
Budget tot ongeveer 750¤
Table du sud maakt dat precies zoals jij wil. Maar ligt wel net wat hoger qua prijs.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:25 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Nee, vind dat echt niet mooi. Wel maximale ruimte om te zitten.
De tafel die je linkt kan ook met zoals zij het noemen: sledepoten. Een U of O profiel.
Ziet er goed uit, maar de poten staan te dicht op elkaar om er bij een lengte van 1m60 fatsoenlijk tussen te kunnen zitten.
Ik klik dit soort sites (volledig zonder prijzen) gewoonlijk vlot weg. Ze zitten wat ver weg helaas. Mocht ik niet kunnen vinden wat ik wil dan hou ik 'm in gedachten.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:26 schreef Chicolade het volgende:
[..]
160 lang is kant-en-klaar bijna nergens te vinden. Aanrader is om het op maat te laten maken. Ik heb zelf goede ervaring met https://stalenframehoutenblad.nl/. Was goedkoper dan standaard uit de woonwinkel. Ik ben zelf wel fan van N poten zodat je ook op de kopse kant kunt zitten indien nodig.
Ja mooi spul maken die. Zijn inderdaad wat prijzig, maar alles is ook superdik / zwaar. De poten zijn enorm en de bladen 6 - 8 cm. Mijn nieuwe huis heeft houten vloeren en ik maak me wat zorgen of dat dan wel goed gaat.quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Table du sud maakt dat precies zoals jij wil. Maar ligt wel net wat hoger qua prijs.
Ik heb er een tafel vandaan en ben echt helemaal fan.
Maar ze kunnen dus alles customizen, dat is het fijne. Alles komt uit eigen fabriek. Ik zou gewoon eens contact opnemen.quote:Op zondag 13 september 2020 08:15 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik klik dit soort sites (volledig zonder prijzen) gewoonlijk vlot weg. Ze zitten wat ver weg helaas. Mocht ik niet kunnen vinden wat ik wil dan hou ik 'm in gedachten.
[..]
Ja mooi spul maken die. Zijn inderdaad wat prijzig, maar alles is ook superdik / zwaar. De poten zijn enorm en de bladen 6 - 8 cm. Mijn nieuwe huis heeft houten vloeren en ik maak me wat zorgen of dat dan wel goed gaat.
Vind het ook wel prettig als ik mijn eettafel zelf (met hulp) kan verplaatsen.
Ook Table du sud zet de poten relatief ver van de hoek af, dus ik betwijfel of de ruimte tussen de poten groot genoeg is voor 2 zitplaatsen.
Ze zitten niet ver hier vandaan, ga zaterdag een eettafel rondje maken, zal hier ook even langsrijden.quote:Op zondag 13 september 2020 08:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar ze kunnen dus alles customizen, dat is het fijne. Alles komt uit eigen fabriek. Ik zou gewoon eens contact opnemen.
Fijn, weer een horde genomenquote:Op zondag 13 september 2020 09:15 schreef Sometimes het volgende:
Ik denk dat ik gevonden heb wat ik zocht. Eigenlijk op basis van wat @:Kaatje1 aangaf, zelf combineren van onderstel en tafel.
Dat zou dan dit blad:
https://www.eikenvakman.n(...)-laag-108044375.html
In 160 x 90, geborsteld, noesten zwart gevuld, matte transparante lak en met profielen.
In combinatie met dit onderstel:
https://www.eikenvakman.n(...)224973463&quantity=1
Kleur antraciet.
Totaal inclusief bezorging zo'n 950¤.
Moet nog wel even informeren of de profielen de plek waar ik het onderstel wil hebben in de weg zitten. Die profielen worden 20 cm uit de kant geplaatst, het onderstel moet daar dus buiten komen.
Goed begin van de dag...
En daar ben ik blij meequote:
Je kunt zo wel doorsparen ipv iets kopen wat uiteindelijk niet past. En banken, veel uitproberen dan kan je al een heleboel winkels afschrijven voordat je daadwerkelijk iets gaat kopenquote:Op zondag 13 september 2020 10:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
En daar ben ik blij mee![]()
Ik denk dat ik er verstandig aan doe om met de rest te wachten tot na de verhuizing. Dan is het veel makkelijker dan nu, met de meubels van de huidige bewoners op de Funda foto's. Mijn eetkamerstoelen moeten vervangen worden, maar kunnen in eerste instantie natuurlijk best nog even mee.
Qua bank weet ik min of meer wel wat ik wil hebben (en waar ik die ga kopen), maar de exacte maten mis ik en hij moet wel zo breed als past. Zonde om een keus te maken op basis van een inschattingsfout. Dus het oude bankstel mag nog even mee.
Eens zien of ik bovenstaande ook in de praktijk kan volhouden. Nog 50 dagen...
Hmm ik vond alleen de kapstok leuk en die was 200¤quote:Op zaterdag 12 september 2020 22:26 schreef Chicolade het volgende:
[..]
160 lang is kant-en-klaar bijna nergens te vinden. Aanrader is om het op maat te laten maken. Ik heb zelf goede ervaring met https://stalenframehoutenblad.nl/. Was goedkoper dan standaard uit de woonwinkel. Ik ben zelf wel fan van N poten zodat je ook op de kopse kant kunt zitten indien nodig.
Ik ben lang (2 meter) en wil een bank waar ik goed in kan zitten. Dat maakt de spoeling ontzettend dun en het kiezen dus een stuk makkelijker. Rondje over een woonboulevard een tijdje terug was eigenlijk compleet zinloos.quote:Op zondag 13 september 2020 10:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
En banken, veel uitproberen dan kan je al een heleboel winkels afschrijven voordat je daadwerkelijk iets gaat kopen
I feel you...quote:Op zondag 13 september 2020 10:27 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik ben lang (2 meter) en wil een bank waar ik goed in kan zitten. Dat maakt de spoeling ontzettend dun en het kiezen dus een stuk makkelijker. Rondje over een woonboulevard een tijdje terug was eigenlijk compleet zinloos.
Het bedrijf waar ik de bank ga kopen heb ik al, het model ook. De indeling kan ik nog niet bepalen zonder de exacte maten van het huis.
Ik ben gewoon erg ongeduldig. Hoe ziet het nieuwe huis er uit met alles wat ik in gedachten heb.
Waar loopt het op vast dan?quote:Op zondag 13 september 2020 10:45 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
I feel you...
En hier hernieuwd in discussie over het koopcontract... dus eigenlijk gewoon weer terug bij de tekentafel.
Toch is in gedachten een redelijk deel van het huis al uitgedacht.
Moet ook.. want 2 complete huizen moet 1 huis worden.. dus vantevoren goed verzinnen wat je wil... is wel zo handig.
Maar ondertussen zitten we eigenlijk te trappelen voor een uitkomst van het verhaal.
Als het niet lukt.. ook goed. Dan kijken we gewoon verder.
Maar onze voorkeur is natuurlijk wel om er uit te komen dus wij doen ons best.
Nu de verkoper nog.. die doet lastig en dwars.
(Terwijl je je toch zou afvragen.. wie er nou een huis over heeft. Hij of wij?)
Wij hebben zelf n beter gevoel bij meneervanhout.nl zijn bij table du sud geweest maar het antwoord op de vraag of een tafel zoals wij wilden mogelijk was was nee, niet zonder doorhangen. Bij meneer van hout maken ze stalen frame onder het blad zodat het wel kanquote:Op zaterdag 12 september 2020 22:57 schreef SQ het volgende:
[..]
Table du sud maakt dat precies zoals jij wil. Maar ligt wel net wat hoger qua prijs.
Ik heb er een tafel vandaan en ben echt helemaal fan.
Afspraken gemaakt over wat er in her contract moet..quote:
Ik heb een jaar of wat geleden een tafel bij een (toen) kleine meubelmaker laten maken, helemaal naar mijn wensen, al hadden de inschuifbladen wel een aantal kilo’s lichter gemogenquote:Op zondag 13 september 2020 11:01 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben zelf n beter gevoel bij meneervanhout.nl zijn bij table du sud geweest maar het antwoord op de vraag of een tafel zoals wij wilden mogelijk was was nee, niet zonder doorhangen. Bij meneer van hout maken ze stalen frame onder het blad zodat het wel kan
Dat zou goed kunnen hoor. Ik zeg ook niet dat zij de enige goeien zijnquote:Op zondag 13 september 2020 11:01 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij hebben zelf n beter gevoel bij meneervanhout.nl zijn bij table du sud geweest maar het antwoord op de vraag of een tafel zoals wij wilden mogelijk was was nee, niet zonder doorhangen. Bij meneer van hout maken ze stalen frame onder het blad zodat het wel kan
Zou best kunnen dat ze in 5 jaar duurder geworden zijn. Ik klikte wat door de voorbeelden op de site en krijg inderdaad de indruk dat de prijzen nu hoger liggen.quote:Op zondag 13 september 2020 10:19 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik vond alleen de kapstok leuk en die was 200¤
Toch niet mijn eerste associatie met “goedkoper dan standaard uit de woonwinkel”
Vind het wel mooi trouwens.quote:Op zondag 13 september 2020 16:42 schreef Chicolade het volgende:
[..]
Zou best kunnen dat ze in 5 jaar duurder geworden zijn. Ik klikte wat door de voorbeelden op de site en krijg inderdaad de indruk dat de prijzen nu hoger liggen.
Ehmquote:Op zondag 13 september 2020 10:07 schreef Sometimes het volgende:
Eens zien of ik bovenstaande ook in de praktijk kan volhouden. Nog 50 dagen...
Plaat van plexiglas?quote:Op zondag 13 september 2020 18:35 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ehm![]()
Volgens mij ben ik er uit...
Mis voor dit stuk nog 1 detail waarvan ik denk te weten dat het bestaat maar ik kan het niet vinden.
ik wil iets tegen de muur plakken / monteren waar de neuzen van schoenen tegenaan kunnen en gaan komen zonder de boel te beschadigen en wat eenvoudig schoon te maken is.
Iets transparants tussen de planken waar de schoenen dan op komen. Ik wil die bescherming dus eigenlijk niet zien.
Meh.quote:
Verf schrobklasse 1, komt wel goed.quote:Op zondag 13 september 2020 20:13 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Meh.
Zal wel een houten plaat tegen de muur worden (duur en wil ik eigenlijk niet) of een hele sterke verf op dat muurtje. Als dat bestaat.
Dat ziet er goed uit. Moet wel een redelijk groot muurdeel ermee doen dan, maar dat is het wel waard.quote:Op zondag 13 september 2020 20:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verf schrobklasse 1, komt wel goed.
Je bent er al uit, maar ik bedacht dat je ook nog zoiets kunt doen:quote:Op zondag 13 september 2020 20:32 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit. Moet wel een redelijk groot muurdeel ermee doen dan, maar dat is het wel waard.
Goede tip!
Ik zal later deze week proberen uit te typen wat het gehele plan wordt. Zal vast nog wel veranderen, maar ik vind het altijd heel fijn wanneer er een startpunt is.
Leuk, en ook handig om te zien of je naar de schoenmaker moetquote:Op zondag 13 september 2020 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent er al uit, maar ik bedacht dat je ook nog zoiets kunt doen:
[ afbeelding ]
En of je in de ... hebt gestaan.quote:Op zondag 13 september 2020 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Leuk, en ook handig om te zien of je naar de schoenmaker moet
Deze had ik nog gevonden. Erg plat (te plat voor mijn schoenen) maar ze hebben ook een maatje (quote:Op zondag 13 september 2020 20:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je bent er al uit, maar ik bedacht dat je ook nog zoiets kunt doen:
[ afbeelding ]
Voor wie het leuk vindt:quote:Op zondag 13 september 2020 20:32 schreef Sometimes het volgende:
Ik zal later deze week proberen uit te typen wat het gehele plan wordt. Zal vast nog wel veranderen, maar ik vind het altijd heel fijn wanneer er een startpunt is.
Heb je in je huidige huis helemaal geen meubels?quote:Op maandag 14 september 2020 20:23 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Voor wie het leuk vindt:
Het huis wat ik gekocht heb bestaat op de begane grond uit 3 gedeelten; voorkamer (4,8 x 2,9), woonkamer (4,1 x 4) en keuken (4,9 x 4).
In de keuken komt een eettafel van rustiek geborsteld mat transparant gelakte 4 cm eiken in 160 x 90 met zwarte of antraciete dikke U-poten (4 x 10). De eetkamerstoelen moet ik nog uitzoeken, maar de stof moet qua kleur espresso worden.
In de woonkamer komt een hoekbank in espresso kleur met Ottoman, even afwachten wat er precies past. Daarbij een salontafel van 100 x 50 met 3 cm dik eiken blad; hetzelfde eiken als van de keukentafel. Ook hier zwarte of antraciete dikke U-poten (8 x 4).
In de voorkamer komt een bureau; zwart onderstel met een 2 cm dikke eiken plaat van 180 x 80 er op, zelfde hout als hierboven. De bureaustoel is ook zwart.
In het voorste deel van de woonkamer, tussen deur en meterkast, komen 5 planken boven elkaar van 2 cm dik eiken hout zoals hierboven, in 35 x 60 cm op zwarte houders. 2 Paar schoenen per laag, dus 8 paar totaal (bovenste plank blijft leeg, qua schoenen).
In de hoek van de voorkamer tegenover de schoenenplanken een hocker van 90 x 60 in de espresso stof van de bank en de eetkamerstoelen.
Volgens mij heb ik dan een mooie consequente lijn. De bekleding is overal hetzelfde en het hout ook. Buiten het genoemde staat er al een grote (3,4 x 0,7 schat ik) vaste lage op maat gemaakte kast van wagonhout met zwarte of antraciete buizen waar 4 grote laden in zitten. Om te kijken of dit enigszins bij elkaar past ga ik binnenkort naar het bedrijf wat ik gevonden heb voor het hout om het gekozen hout van dichtbij te bekijken.
Het bureau heeft een strak zwart onderstel en de beugels voor de planken zullen ook strak zwart zijn (en niet zichtbaar verwacht ik).
Woensdag ga ik kijken of het bedrijf waar ik de bank en de hocker koop ook eetkamerstoelen naar mijn zin heeft.
Suggesties of aanvullingen zijn welkom![]()
Ik heb nog anderhalve maand voor ik de sleutel krijg en ga bovengenoemde pas daarna bestellen, wanneer ik echt goed kan meten.
Zo klinkt het wel hequote:Op maandag 14 september 2020 20:24 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Heb je in je huidige huis helemaal geen meubels?
Het doel was eigenlijk om in elk van de 3 delen dezelfde elementen op een andere manier terug te laten komen. De kussens van de bank krijgen deels contrastkleuren.quote:Op maandag 14 september 2020 20:53 schreef SQ het volgende:
Vind je dat niet juist heel saai, alles van dezelfde kleuren en materialen?
En ga je dan nu zoveel kleiner wonen dat niets past?
Vertel, wat zouden jullie anders doen. Ik heb geen partner, dus mis die input.quote:
Ik denk dat het een kwestie van persoonlijke smaak isquote:Op maandag 14 september 2020 21:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Vertel, wat zouden jullie anders doen. Ik heb geen partner, dus mis die input.
Kleur toevoegenquote:Op maandag 14 september 2020 21:07 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Vertel, wat zouden jullie anders doen. Ik heb geen partner, dus mis die input.
Ik zou eerst echt een tijdje ergens willen wonen om te zien wat echt nodig is, en wat precies bij je nieuwe routines in het nieuwe huis past..quote:Op maandag 14 september 2020 21:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk dat het een kwestie van persoonlijke smaak isik zou meer variëren in kleur en materiaal, omdat het geheel dan meer dimensie krijgt een je wat minder het gevoel krijgt alsof je een showroominterieur hebt uitgekozenuit de folder. Om die reden zou ik ook nooit alles in 1 keer bestellen. Heb je dingen die nog prima even mee kunnen? Want dan kun je het ook gefaseerd doen.
Ik vind de industriële look erg mooi en eikenhout (de wat lichtere varianten) ook.quote:Op maandag 14 september 2020 21:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kleur toevoegen. Ik lees alleen maar: eiken, zwart, cappuccino.
Maar misschien doe je dat in de gordijnen, kleur op de muur, vloerkleed, kussens, kunst, planten, lampen, decoratie, accessoires, etc.
Wat een leuk huisquote:Op maandag 14 september 2020 21:26 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik vind de industriële look erg mooi en eikenhout (de wat lichtere varianten) ook.
Welke kleur stof daar goed bij zou passen vind ik lastig. Kleurtjes zijn niet mijn sterkste kant.
Dit zijn de Funda foto’s:
https://www.funda.nl/koop(...)neperweg-439/#foto-1
De huidige inrichting is erg kleurig en heel warm. Iets te kleurig voor mij.
Wat een tof huis!quote:Op maandag 14 september 2020 21:26 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik vind de industriële look erg mooi en eikenhout (de wat lichtere varianten) ook.
Welke kleur stof daar goed bij zou passen vind ik lastig. Kleurtjes zijn niet mijn sterkste kant.
Bij eikenhout past gelukkig vrijwel alles, dus dan zou ik de kleur kiezen die jij mooi vindt. Jij moet er natuurlijk in wonenquote:Op maandag 14 september 2020 21:26 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Geen zus of vriendin, ook niet echt vrienden (M/V) met een vergelijkbare smaak.quote:Op maandag 14 september 2020 21:31 schreef Molo het volgende:
Heb je geen zus of vriendin die keer mee kan wat plannen maken voor de ruimtes?
Natuurlijk. Ik kreeg mijn sleutel op 14 juni 2019 en heb nog lang niet alles afquote:Op maandag 14 september 2020 21:44 schreef Sometimes het volgende:
Begin november krijg ik de sleutel, dan 10 dagen de tijd voor reparaties, aanpassingen en schilderwerk.
Al kan er achteraf ook nog geschilderd worden natuurlijk.
Wat een leuk huis! En ik vind het tof dat je zo enthousiast bent en al druk bezig bent met voorbereiding. Je hebt hier goede tips gekregen: koop niet alles in één keer nieuw, koop niet alles in dezelfde stijl, laat niet uitsluitend één kleur terugkomen. Dat maakt een huis heel voorspelbaar.quote:Op maandag 14 september 2020 21:26 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Staat dat groen je wel aan? Lijkt me goed te combineren met jouw ideeën. Dan zoek je er nog een opvallend kleurtje bij om te knallen met een paar kussentjes, gordinnen, schilderijtje hier en daar (geel, oranje, een lichte tot felle blauw). En scheelt je wat schilderwerkquote:Op maandag 14 september 2020 21:26 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Een vriend gaf ook al aan dat ik beter kan wachten tot ik eenmaal in het huis zit. Had het liefst alles vooraf besteld, maar zie het nadeel van kiezen op basis van aannames ondertussen ook wel. Met het meeste kan ik wel wachten. De eettafel is wel echt treurig dan; dat wordt tijdelijk zo'n spierwit Ikea bureau van 120 x 70 of zo. Maar die wordt alleen gebruikt wanneer de kinderen er zijn, dus dat scheelt.quote:Op maandag 14 september 2020 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat een leuk huis! En ik vind het tof dat je zo enthousiast bent en al druk bezig bent met voorbereiding. Je hebt hier goede tips gekregen: koop niet alles in één keer nieuw, koop niet alles in dezelfde stijl, laat niet uitsluitend één kleur terugkomen. Dat maakt een huis heel voorspelbaar.
Ik begrijp - denk ik - wel wat je bedoelt, al druk je wel op flinke zwakke plekken.quote:Wat ik zou doen:
- een kleurenpalet kiezen
- meubels uitzoeken die je op zich mooi vindt zonder je al meteen af te vragen of ze goed combineren
- variëren met materialen (gelukkig kies je hout in aanvulling op staal, maar textiel doet ook veel!)
- persoonlijke spullen etaleren (foto's aan de muur, muziekinstrument neerzetten)
- als je ervan houdt wat tweedehands meubilair kopen
- nadenken over sfeervolle verlichting
- planten neerzetten
Ik vind dit een voorbeeld van een behoorlijk mannelijke en geslaagde inrichting, robuust maar ook sfeervol (en de kleur van het dekentje vult de kleur van het dekbed mooi aan!):
[ afbeelding ]
Met groen bedoel je de muur achter het wijnrek? Die wordt wit, voornamelijk uit noodzaak. Muur heeft last van optrekkend vocht (oud huis, muur is al geïnjecteerd, verder weinig tegen te doen).quote:Op maandag 14 september 2020 23:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Staat dat groen je wel aan? Lijkt me goed te combineren met jouw ideeën. Dan zoek je er nog een opvallend kleurtje bij om te knallen met een paar kussentjes, gordinnen, schilderijtje hier en daar (geel, oranje, een lichte tot felle blauw). En scheelt je wat schilderwerk.
Verder: leuk huismaar idd wel lastig om goed in te richten.
Dat vraag ik me al af sinds ik het gekocht heb. Toch zou ik van de huidige inrichting voor een groot deel zelf niet blij worden. Te onpraktisch en soms net te vol.quote:Op maandag 14 september 2020 23:25 schreef Leandra het volgende:
En ben je niet gewoon verliefd geworden op het huis in de huidige stijl?
welke kleur je ook maar mooi vind. Ik hou van mijn grote meubels in neutrale kleuren, omdat de rest van het huis al zoveel kleur meebrengt. We hebben een grijze bank.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:10 schreef Sometimes het volgende:
Omdat ik in mijn hoofd toch een beeld nodig heb: uitgaande van de industriële look (zwart metaal met licht eiken), welke kleur bank zouden jullie nemen? En welke kleur voor de muur erachter?
Nee joh! Espresso is bijna zwartbruinquote:Op dinsdag 15 september 2020 09:25 schreef SV-tje het volgende:
Alle kleuren kunnen maar ik zou niet de eetkamerstoelen en de bank dezelfde kleur nemen. En de kleur espresso komt weer zo dicht bij eiken dat ik dat sowieso niet zou doen voor de meubels.
Wat ik zelf gekozen heb staat op de vorige pagina. De feedback die ik hier krijg is helder en ik wil daar wat mee doen. Maar alternatieven zijn daarbij welkom omdat ik al snel in hetzelfde cirkeltje blijf rondrennen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:22 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
welke kleur je ook maar mooi vind. Ik hou van mijn grote meubels in neutrale kleuren, omdat de rest van het huis al zoveel kleur meebrengt. We hebben een grijze bank.
Ik denk dat je bij die industriële look van alles kunt doen. Ik zou vooral gewoon kijken naar wat je mooi vindt. Als je allerlei dingen kiest die je mooi vindt dan komt het vast goed.
Het kan ook zijn dat je in datzelfde cirkeltje blijft rondrennen omdat je dat nu eenmaal mooi vindt. Dat is ook een optie en ook helemaal oké, natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:35 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Wat ik zelf gekozen heb staat op de vorige pagina. De feedback die ik hier krijg is helder en ik wil daar wat mee doen. Maar alternatieven zijn daarbij welkom omdat ik al snel in hetzelfde cirkeltje blijf rondrennen.
quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:25 schreef SV-tje het volgende:
Alle kleuren kunnen maar ik zou niet de eetkamerstoelen en de bank dezelfde kleur nemen.
Espresso is inderdaad behoorlijk donker.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:31 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee joh! Espresso is bijna zwartbruin
Ik zou bij staal en eiken gaan voor nachtblauw, donkergroen, petrol, okergeel of paarsrood bijvoorbeeld. Geen pasteltinten of primaire tinten maar een beetje stevige kleuren.
Maar daar zou ik dan geen espressokleurige bank bij nemen
Bij petrol zou oranjebruin / cognac leer bijvoorbeeld erg mooi staan. Bij paarsrood vind ik het wat moeilijker, ik vind geeltinten daar wel tof bij, maar dat moet je wel durven natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
Espresso is inderdaad behoorlijk donker.
De kleuren die je noemt zijn dan voor op de muur neem ik aan? Petrol en paarsrood klinken niet verkeerd. Welke kleur bank zou daar wel bij passen?
Ja ik vind het mooi. Maar het risico van saaiheid voel ik wel.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat je in datzelfde cirkeltje blijft rondrennen omdat je dat nu eenmaal mooi vindt. Dat is ook een optie en ook helemaal oké, natuurlijk.
Dat is ongeveer wel het spoor waar ik op zat; kleuren met name in de details. De gordijnen zijn ook een mooie manier voor kleur in het huis. In mijn huidige huis zijn alle gordijnen wit of grijsquote:Ik zou voor de grotere, duurdere stukken vooral heel erg af gaan op wat je mooi vindt. Een muur toch een andere kleur geven, een andere kleur vloerkleed, kussentjes, plantenpotten, gordijnen zijn sneller en goedkoper te realiseren als je een verkeerde keuze maakt Met grote meubels is dat toch een beetje zonde van het geld.
Het is ook best lastig hoor. Wij, man en ik, hebben er zelf ook niet zoveel gevoel voor, en hebben ons voor het nieuwe huis laten adviseren door een interieurstyliste. Die heeft ons wat adviezen gegeven waar we zelf niet gauw voor zouden hebben durven kiezen, en waar we echt heel erg blij mee zijn. Soms heb je net even dat zetje nodigquote:Op dinsdag 15 september 2020 09:44 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ja ik vind het mooi. Maar het risico van saaiheid voel ik wel.
[..]
Dat is ongeveer wel het spoor waar ik op zat; kleuren met name in de details. De gordijnen zijn ook een mooie manier voor kleur in het huis. In mijn huidige huis zijn alle gordijnen wit of grijs![]()
En dat heb ik allemaal zelf gekozen.
Maar de bank in een andere kleur, dat spreekt me eigenlijk wel aan. Een lichtere kleur maakt de woonkamer ook wat groter denk ik.
Een gele bank heb ik vroeger wel eens gehad. Erg aanwezig en ook erg snel vies. Dat oranjebruin / cognac spreekt me wel aan.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:43 schreef SQ het volgende:
[..]
Bij petrol zou oranjebruin / cognac leer bijvoorbeeld erg mooi staan. Bij paarsrood vind ik het wat moeilijker, ik vind geeltinten daar wel tof bij, maar dat moet je wel durven natuurlijk.
En ja, die kleur zou ik dan nemen voor een muur.
Hoe makkelijk een bank viezig eruit gaat zien is niet alleen afhankelijk van de kleur maar ook van de stof zelf. Wol is bijvoorbeeld vuilafstotend. En vlekken vallen minder op in gemêleerde stoffen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:46 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Een gele bank heb ik vroeger wel eens gehad. Erg aanwezig en ook erg snel vies. Dat oranjebruin / cognac spreekt me wel aan.
Dank voor de tips, heb ik weer iets om over na te denken.
Dat lijkt me vooral afhangen van hoe je interieur er verder uitziet. Als je bijvoorbeeld een donkere muur hebt zoals hieronder, dan kun je een cognackleurige bank prima combineren met het walnootfineer van de Stockholmserie. Met een witte of lichtgrijze muur daarentegen zou het geheel misschien wat flets overkomen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 10:50 schreef Doedezemaar het volgende:
Bij onze meubels (tvmeubel en dressoir Stockholm van Ikea) past een cognackleurige bank niet zo geweldig, dat komt voor mijn gevoel te dicht bij elkaar qua kleur, maar anders was onze bank cognackleurig geworden ipv petrol.
Onze woonkamer is groen, geordend van Histor. Maar het fineer van de meubels wordt bizar snel licht, van het tvmeubel is alleen het onderstel nog donker en het dressoir dat nieuwer is begint ook al lichter te worden en de lichte kleur komt mij helaas te dicht bij cognac.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me vooral afhangen van hoe je interieur er verder uitziet. Als je bijvoorbeeld een donkere muur hebt zoals hieronder, dan kun je een cognackleurige bank prima combineren met het walnootfineer van de Stockholmserie. Met een witte of lichtgrijze muur daarentegen zou het geheel misschien wat flets overkomen.
[ afbeelding ]
Dat kan ook juist rust geven in een interieur. Contrasten kun je dan in andere zaken zoeken of ze zijn subtieler. Het is maar net waar je van houdt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 12:56 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Onze woonkamer is groen, geordend van Histor. Maar het fineer van de meubels wordt bizar snel licht, van het tvmeubel is alleen het onderstel nog donker en het dressoir dat nieuwer is begint ook al lichter te worden en de lichte kleur komt mij helaas te dicht bij cognac.
Ik ben er zo eentje die liever wat anoniem blijft op internet, vandaar dat er geen thuis-foto bij zitquote:Op dinsdag 15 september 2020 12:58 schreef Claudia_x het volgende:
Da's wel weinig informatie zo, @:loveli! Het is eenvoudiger om te bepalen wat mooi is als je foto's kunt delen van de bank en het vertrek waar de bank in komt te staan. Van de foto vind ik de kleur ook moeilijk te beoordelen. Wordt dat wat de kleur van de bekleding betreft zoiets? (Ik zou zelf die kleur mooier vinden met suède dan met glimmend leer.)
[ afbeelding ]
Ik vind leer heel moeilijk voor een bank. Bruin vind ik voor leer mooi - cognac bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ben er zo eentje die liever wat anoniem blijft op internet, vandaar dat er geen thuis-foto bij zit
Kleur komt volgens mij ongeveer met jouw foto overeen, ik moet nog stalen bestellen. Suede wordt het niet, daar ben ik geen fan van (en minder praktisch dan leer qua onderhoud). Er zijn weinig mooi met retro matchende kleuren te vinden als je op leer gaat zoeken.
Vergelijkbare bank, de mijne is iets lichter:
[ afbeelding ]
In mijn hoofd ziet de bank er met dat groen heel mooi uit, maar niet passend bij de rest.
Is er geen geverfd bordeaux leer te krijgen? Lijkt me prachtig!quote:Op dinsdag 15 september 2020 13:16 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik ben er zo eentje die liever wat anoniem blijft op internet, vandaar dat er geen thuis-foto bij zit
Kleur komt volgens mij ongeveer met jouw foto overeen, ik moet nog stalen bestellen. Suede wordt het niet, daar ben ik geen fan van (en minder praktisch dan leer qua onderhoud). Er zijn weinig mooi met retro matchende kleuren te vinden als je op leer gaat zoeken.
Vergelijkbare bank, de mijne is iets lichter:
[ afbeelding ]
In mijn hoofd ziet de bank er met dat groen heel mooi uit, maar niet passend bij de rest.
Cognac lijkt me er mooi bij, vooral als je dat groen wilt houden.quote:Op dinsdag 15 september 2020 09:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
[..]
Espresso is inderdaad behoorlijk donker.
De muur die groen is (en wit wordt) daar komt een groot bureau en een bankje of hocker.quote:Op dinsdag 15 september 2020 15:51 schreef Burdie het volgende:
[..]
Cognac lijkt me er mooi bij, vooral als je dat groen wilt houden.
Edit: lees net van niet.
Nou, bij een nieuwbouw instagram dat ik volg hebben ze de trap helemaal geel gemaakt, ik vind dat behoorlijk gewaagd.quote:Op dinsdag 15 september 2020 16:09 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De muur die groen is (en wit wordt) daar komt een groot bureau en een bankje of hocker.
De bank komt in het middelste deel. Die muur is nu wit. Ik weet nog niet goed welke kleur ik daar wil en wat handig is. De bank komt feitelijk in een (grote) nis en is dus al aan de donkere kant. Om dan de muur ook nog donker te gaan maken...
Heel licht geel zou misschien kunnen. Maar of ik dat durf..?
Ja da's wel heel erg geel inderdaad.quote:Op dinsdag 15 september 2020 16:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou, bij een nieuwbouw instagram dat ik volg hebben ze de trap helemaal geel gemaakt, ik vind dat behoorlijk gewaagd.
Maar goed, als het tegenvalt kun je ook gewoon weer een andere kleur er overheen knallen, en met een lichte kleur is dat makkelijker dan met een donkere kleur.
Dat goudgeel van de keuken is wel aardig idd, zou mijn keuze niet zijn maar ik weet ook niet of ik het direct zou weghalen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:04 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ja da's wel heel erg geel inderdaad.
Zit net te bedenken dat de wand boven de keuken goudkleurig is. Dan is een geeltint voor de muur in de woonkamer misschien ook wat teveel.
Goed puntquote:Op dinsdag 15 september 2020 17:09 schreef SQ het volgende:
Lichtgeel zou ik echt nooit aan beginnen op de muur. Dat ziet er doorrookt uit
Ik heb dezelfde afweging gemaakt. De keuken wil ik eigenlijk in het geheel vervangen, maar niet nu. Het model is echt bijzonder, maar ook nogal onpraktisch.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat goudgeel van de keuken is wel aardig idd, zou mijn keuze niet zijn maar ik weet ook niet of ik het direct zou weghalen.
Maar nog meer van dezelfde kleur of net een tintje lichter verderop in de kamer wordt dan wel tricky.
Dat hoor ik vaker. Ik ga zelf in die kamer slapen, wil toch wat anders denk ik. Maar ga nog even kijken hoe het er uit ziet wanneer de kamer leeg is. De lege strook aan de linker zijkant is ook niet mooi.quote:Ik vind de muur op de slaapkamer helemaal geweldig trouwens
Nou, 90 cm schijnt nog steeds de officiële standaardhoogte te zijn.... wat voor NL bizar laag is.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:28 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde afweging gemaakt. De keuken wil ik eigenlijk in het geheel vervangen, maar niet nu. Het model is echt bijzonder, maar ook nogal onpraktisch.
Aanrechthoogte van huidige keuken van 20 jaar oud is 100 cm en dat zou nog wel wat hoger mogen. Nieuwe huis heeft een hoogte van 91 cm![]()
We gaan kijken of 'ie een stukje omhoog kan, maar ik verwacht er niet teveel van.
Ook weer tijdelijk koken op gas, na 20 jaar inductie.
[..]
Dat hoor ik vaker. Ik ga zelf in die kamer slapen, wil toch wat anders denk ik. Maar ga nog even kijken hoe het er uit ziet wanneer de kamer leeg is. De lege strook aan de linker zijkant is ook niet mooi.
Omdat ik zo'n autist ben dat ik een naad in het werkblad niet kan handelen, en naadloos bij 360*110 wat lastig wordt in composiet, en we wel graag 100 cm willen bij het snijgedeelte maar dat helemaal niet nodig is om te koken, je moet immers in je pannen kunnen kijken.quote:Op dinsdag 15 september 2020 19:00 schreef SQ het volgende:
Waarom dan 86 bij het kookdeel
Ik heb de laagst mogelijke optie, bij onze keuken was dat iets van 95 centimeter. Mijn eerste keuken bestelde ik met 13 centimeter hakken aan. Dat was echt ontzettend dom
Denk het wel.quote:Op dinsdag 15 september 2020 18:49 schreef Leandra het volgende:
Maar als ik het zo lees dan zit er bij jou binnen een jaar een nieuwe keuken in
Zó herkenbaarquote:Op dinsdag 15 september 2020 19:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ik zo'n autist ben dat ik een naad in het werkblad niet kan handelen
Histor heeft een handige tool voor het uitproberen van een kleur, misschien is dat iets?quote:Op dinsdag 15 september 2020 16:09 schreef Sometimes het volgende:
[..]
De muur die groen is (en wit wordt) daar komt een groot bureau en een bankje of hocker.
De bank komt in het middelste deel. Die muur is nu wit. Ik weet nog niet goed welke kleur ik daar wil en wat handig is. De bank komt feitelijk in een (grote) nis en is dus al aan de donkere kant. Om dan de muur ook nog donker te gaan maken...
Heel licht geel zou misschien kunnen. Maar of ik dat durf..?
Handig, heb de link opgeslagen.quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Histor heeft een handige tool voor het uitproberen van een kleur, misschien is dat iets?
Ik houd zelf van oker en vind zo'n kleur geel als hieronder ook mooi (hebben wij in een slaapkamer gehad). Combineert goed met zwart.
[ afbeelding ]
Nu hebben we een lichtere tint in de hal op onze eerste verdieping. Wat ik ook nog wel een aanrader vind, is om wat meer naar zanderig te gaan. Flexa heeft in de Pure-lijn mooie tinten. Wij hebben Subtle Stone in de hal op de begane grond:
[ afbeelding ]
Muurkleuren zijn zo ontzettend makkelijk te veranderen. Juist dat zou ik voor de verhuizing doen, schilderen. Dan is alles lekker fris en naar jouw smaak. Als je donkere kleuren vermijdt, dan ga je er weer gemakkelijk overheen als een kleur je niet bevalt.quote:Op dinsdag 15 september 2020 22:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Handig, heb de link opgeslagen.
De kleur op de bovenste foto vind ik best mooi, maar zit dicht op de kleur in de keuken.
Was hier net een vriend die nog niet zo lang geleden een nieuw huis heeft ingericht. Heb hem gevraagd hoe hij dat gedaan heeft : meubels pas uitgezocht toen hij er in woonde, zoals de meesten hier ook aangeven.
Dus ik vroeg hoe hij het met de kleur op de muren had gedaan, want die zijn dan eerder aan de beurt. Hij gaf aan dat hij alles wit gemaakt heeft en in een later stadium gaat bepalen welke kleuren passen, ook met lichtval en dergelijke.
Vond het eigenlijk geeneens een gek idee.
Ik blijf het zelf moeilijk vinden. Wij hebben dat gedaan voor de vloer in ons vorige huis en ik heb uiteindelijk dagen naar die stalen zitten turen. Ik kwam er niet uit. Juist grijstinten zijn zo lastig! Maar mijn ervaring is ook dat als je iets uit een bekende lijn koopt, je zelden een miskoop doet. Hooguit pakt de kleur wat donkerder of lichter uit dan je had verwacht op die specifieke plek. Vandaar mijn tip voor Flexa Pure.quote:Op woensdag 16 september 2020 10:22 schreef miss_sly het volgende:
En bestel A5 stalen van kleuren die je wel wat lijken. En eventueel testers als je al wat meer een idee hebt welke kant je uit wil. Die dingen zijn allemaal niet gratis, maar het is een kleine investering om een beter beeld te hebben van de kleur die je op het scherm hebt gezien.
Wij zochten de juiste kleur grijs voor in de algemene ruimten (hal, overloop, zolderkamers) en kwamen daar maar niet uit. Toen hebben we iets van ongeveer 8 verschillende tinten een A5 staal opgevraagd en zijn daarmee door het huis gewandeld. Is toch iets groter dan de kleine staaltjes van de bouwmarkt en je kunt wat beter zien hoe het is in het licht of juist op een donkere muur.
Ik vond uitgerekend dat grijs echt heel erg moeilijk. Omdat grijs in zoveel tinten net kan neigen naar blauw, zwart, groen, bruin...we kwamen er echt helemaal niet uit. En met die stalen lukte dat zo goed. Met het bekijken van de stalen vielen er meteen al flink wat af. Toen zijn we met de overgebleven 3 of 4 stuks door het huis gelopen en bij alle muren waar deze moest komen hebben we gekeken en toen waren we er echt binnen tien minuten zonder twijfel uit.quote:Op woensdag 16 september 2020 10:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik blijf het zelf moeilijk vinden. Wij hebben dat gedaan voor de vloer in ons vorige huis en ik heb uiteindelijk dagen naar die stalen zitten turen. Ik kwam er niet uit. Juist grijstinten zijn zo lastig! Maar mijn ervaring is ook dat als je iets uit een bekende lijn koopt, je zelden een miskoop doet. Hooguit pakt de kleur wat donkerder of lichter uit dan je had verwacht op die specifieke plek. Vandaar mijn tip voor Flexa Pure.
Ik ben nu trouwens benieuwd naar jullie 'algemene ruimten'! Foto's in je eigen topic?![]()
Tx! Dat blauw/grijs staat er echt mooi bij en kan ook bij de rest. Het is leuk om met andere ogen te kunnen kijken, ik weet wel wat ik mooi vind, maar vaak niet hoe ik het optimaal kan combineren. Een nichtje van me maakte een opmerking dat de kleuren van een sculptuur op een rotonde zo ontzettend mooi bij elkaar pasten, mij was dat in 20 jaar ooit opgevallen. Hier in dit topic zie ik heel veel mensen met dat talent bij elkaar verzameldquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind leer heel moeilijk voor een bank. Bruin vind ik voor leer mooi - cognac bijvoorbeeld.Maar ik weet niet of dat goed combineert met kersenhout. Andere stoffen dan leer zijn volgens mij per definitie prima.
Ik zou zelf een voorkeur hebben voor een uitgesproken kleur. Dat past ook wat beter in het tijdgewricht waar je bank uit komt, is mijn indruk. Dat paars op je foto is fraai. Maar goed, uiteindelijk is het een kwestie van smaak. Een lichtere kleur moet ook kunnen, deze bijvoorbeeld:
[ afbeelding ]
Lichtgrijs is altijd goed:
[ afbeelding ]
Zoals ik al zei, zou ik zelf aan diepere kleuren denken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar dat past zo te horen niet in jouw interieur. Wat zachtere tinten betreft vind ik dit ook mooi en op basis van je foto zou dit wel eens kunnen passen, samen met de allereerste foto die ik deelde.
[ afbeelding ]
De combinatie kersenhout-blauwgrijs is sowieso fraai. Ik ben nu verliefd op deze stoel:
[ afbeelding ]
Misschien is dit de sfeer waar je naar op zoek bent?
[ afbeelding ]
Wat fantastisch dat je de bank zo koestert!quote:Op woensdag 16 september 2020 12:11 schreef loveli het volgende:
[..]
Tx! Dat blauw/grijs staat er echt mooi bij en kan ook bij de rest. Het is leuk om met andere ogen te kunnen kijken, ik weet wel wat ik mooi vind, maar vaak niet hoe ik het optimaal kan combineren. Een nichtje van me maakte een opmerking dat de kleuren van een sculptuur op een rotonde zo ontzettend mooi bij elkaar pasten, mij was dat in 20 jaar ooit opgevallen. Hier in dit topic zie ik heel veel mensen met dat talent bij elkaar verzameld
Misshien moet ik ook afstappen van leer. Het idee is in me opgekomen toen ik iets vond in een passende kleur bij de rest, beige met een beetje oud-roze zweem. De verkoper verzond de verkeerde huid (donker caramel, ril) en ik ben verder gaan zoeken naar een goed alternatief. Tenzij je de hoofdprijs betaalt is het lastig om kwalitatief goed leer in de juiste kleur te vinden.
Ik heb de bank nu ruim 20 jaar en eerder al 2x met neutrale stof bekleed die bij de rest past, dit keer mag de bank tot z'n recht komen.
Supergaaf tafeltjequote:Op zondag 18 oktober 2020 12:32 schreef Barreltje het volgende:
Zo.
Ik heb inspiratie nodig ..![]()
Ik ben een maandje geleden in mijn nieuwe Scandinavische (expat) appartementje getrokken en ben nog druk bezig met de inrichting. Omdat dit een woning is waar ik waarschijnlijk zon 3-5 jaar in ga wonende ik ook wat (oude) spullen meegenomen uit NL.
Daaronder een salontafel. (Die voor mij wat emotionele waarde heeft, maar niet in het NLse huis past)
Ooit heb ik een poging gedaan om het tafeltje te verfen, maar helaas zijn er nu enorm veel gebruikssporen te zien en moet het tafeltje een nieuw verfje krijgen.
Alleen welke kleur(en)?
Fotootje van het tafeltje:
[ afbeelding ]
De bank is de tijdelijke slaapbank. De eigenlijke bank komt eind december en zier er zo uit:
[ afbeelding ]
En de rest van de accenten in de inrichting zijn een beetje zo:
[ afbeelding ]
Ik zit er aan te denken om het onderstel een andere kleur te geven dan het blad. Ik denk dan aan zwart/grafiet voor de poten.
Voor het blad heb ik dan nog wel inspiratie nodig![]()
@:claudia_x kom er maak in met de kleuren![]()
Kan dat zacht roze dan wel bij de groene bank? Ik heb al dat kussentje in de grijze stoel liggen met roze. Dat kan nu prima met het oker geel, maar ik twijfel of het bij het groen kan..quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:58 schreef SQ het volgende:
Bij die bank denk ik eerder aan roodbruine tinten.
Mat petrol is vet, maar niet bij een mosgroene bank. En anders zacht roze
Ja kan zeker hoor!quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kan dat zacht roze dan wel bij de groene bank? Ik heb al dat kussentje in de grijze stoel liggen met roze. Dat kan nu prima met het oker geel, maar ik twijfel of het bij het groen kan..
Hmm.. sowieso kaal schuren.. ik zie er nogal tegenop.. handmatig (ik heb hier geen schuurmachine)quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:00 schreef SQ het volgende:
Kaal schuren en transparant aflakken lijkt me overigens ook mooi
Mn gordijnen zijn dus al okergeel.. en dat vind ik dan weer een beetje TE gestyled ofzo..quote:Op zondag 18 oktober 2020 12:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Supergaaf tafeltje. Qua kleuren... mijn eerste ingeving is okergeel. Maar da's vrij heftig en leidt alleen maar af van het mooie ontwerp. Wel leuk om het blad en de poten andere kleur te geven.
Afbijt gebruiken?quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hmm.. sowieso kaal schuren.. ik zie er nogal tegenop.. handmatig (ik heb hier geen schuurmachine)
*kuch* Ikea *kuch*quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Afbijt gebruiken?
Tof appartement en mooie inrichting trouwens
Niks mis mee hoorquote:
Ja het tafeltje is dus kersen denk ik.quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Niks mis mee hoor![]()
Team blank lakken trouwens
Gezien de vorm van het tafeltje zou ik op teakhout gokkenquote:Op zondag 18 oktober 2020 13:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja het tafeltje is dus kersen denk ik.
Iig ander kleurtje
[ afbeelding ]
zou ook kunnen, maar dat past kwa kleur ook nietquote:Op zondag 18 oktober 2020 13:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gezien de vorm van het tafeltje zou ik op teakhout gokken
Zou ik ook denken, Heul lang geleden hadden mijn ouders net zo’n tafeltje van teak (en een dressoir en een theekast en en en 😉)quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Gezien de vorm van het tafeltje zou ik op teakhout gokken
Ik heb dat ook vaak, dat ik denk kan zus of zo bij groen.quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kan dat zacht roze dan wel bij de groene bank? Ik heb al dat kussentje in de grijze stoel liggen met roze. Dat kan nu prima met het oker geel, maar ik twijfel of het bij het groen kan..
De goudaccenten verwijzen juist mooi naar de eetkamer en zijn chique in combinatie met het zwart-wit dat je elders hebt. Wordt heel mooi denk ik, maar da's subjectief.quote:Op zondag 18 oktober 2020 14:49 schreef Barreltje het volgende:
@:claudia_x![]()
![]()
Een kleed moet hier inderdaad nog komen..
De combi met goud vind ik zeker ook een toffe, maar ben bang dat het dan weer TE wordt.. ik heb op wat plekken al wat goud accenten..
Hier komen wat fotos
Ik vind het lastig om de balans te vinden tussen tof en TOO much..
quote:Op zondag 18 oktober 2020 14:49 schreef Barreltje het volgende:
@:claudia_x![]()
![]()
Een kleed moet hier inderdaad nog komen..
De combi met goud vind ik zeker ook een toffe, maar ben bang dat het dan weer TE wordt.. ik heb op wat plekken al wat goud accenten..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dit schilderij (nu nog ingepakt) moet ook nog boven de bank komen..
Ik vind het lastig om de balans te vinden tussen tof en TOO much..Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ghehe.. ja dat laatste is hier dus niet zo.. huis in NL is ons huis en dit is echt meer mijn voorkeur (al kwam mn lief op het idee van de ontbijt tafel(die met de gele stoelen)quote:Op zondag 18 oktober 2020 14:54 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De goudaccenten verwijzen juist mooi naar de eetkamer en zijn chique in combinatie met het zwart-wit dat je elders hebt. Wordt heel mooi denk ik, maar da's subjectief.Ik vind wel dat die laatste foto laat zien hoe je dat het beste subtiel aan kunt pakken. Gewoon eens beginnen met tafelpootjes en een lampje bijvoorbeeld. Een alternatief voor goudkleurig kan de kleur van het lampenkapje op die foto zijn. Dat is meer bronskleurig.
Het is dat ikzelf eeuwig word beperkt door de voorkeuren van mijn lief, anders zou ik helemaal losgaan, haha.
Ikeaquote:Op zondag 18 oktober 2020 15:01 schreef Claudia_x het volgende:
Wat een mooie gordijnen, @:Barreltje.![]()
En anders wacht je toch even tot de bank er staat? Soms heb je gewoon wat tijd nodig om te visualiseren hoe iets zal staan.
Ik was al fan en blijf fan.quote:
Als het massief is kun je het laten logen. Ik was 15 jaar geleden 125 euro kwijt voor het frame van een bank.quote:Op zondag 18 oktober 2020 13:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Hmm.. sowieso kaal schuren.. ik zie er nogal tegenop.. handmatig (ik heb hier geen schuurmachine)
oh ik heb wel een strand hier om de hoekquote:Op zondag 18 oktober 2020 16:13 schreef Burdie het volgende:
Je zou het misschien ook kunnen laten zandstralen.
Dat is wel een slimme tip! Hopelijk mag ik hier binnenkort ook advies vragenquote:Op maandag 9 november 2020 16:41 schreef SQ het volgende:
Je kunt ook met kleurvlakken werken op zo'n lange muur. Of bijvoorbeeld alleen de onderste helft donker schilderen voor een lambriseringseffect, dat is ook heel gaaf.
Ik hou overigens wel van een statement. Wat voor kleur krijgen de andere meubels?
Ik vind het zelf ook wel fijn om de tv tegen een donkere wand te hebben. Kijkt erg rustig en daardoor valt de lelijkheid van het apparaat ook wat weg
Alleen jammer van de ambilightquote:Op maandag 9 november 2020 16:45 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat is wel een slimme tip! Hopelijk mag ik hier binnenkort ook advies vragen.
Ambilight op donkere muur vind ik mooier dan op n witte muur.quote:Op maandag 9 november 2020 17:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Alleen jammer van de ambilight.
Ik wilde ook eigenlijk HUE play rond de tv. Dat de hele woonkamer mee zou kleuren met de tv. Maar das een kansloze missie bij ons.
Misschien een idee om Vantablack achter je tv te hangen?quote:Op maandag 9 november 2020 17:05 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ambilight op donkere muur vind ik mooier dan op n witte muur.
Lambrisering vind ik tof, maar dat heb ik nu al en ik wil nu echt voor een volledig beschilderde muur gaan.quote:Op maandag 9 november 2020 16:41 schreef SQ het volgende:
Je kunt ook met kleurvlakken werken op zo'n lange muur. Of bijvoorbeeld alleen de onderste helft donker schilderen voor een lambriseringseffect, dat is ook heel gaaf.
Ik hou overigens wel van een statement. Wat voor kleur krijgen de andere meubels?
Ik vind het zelf ook wel fijn om de tv tegen een donkere wand te hebben. Kijkt erg rustig en daardoor valt de lelijkheid van het apparaat ook wat weg
Beginnen met een donkere kleur in de nis, als je dan het hoekje om bent (net een randje meenemen) verspringen naar dezelfde kleur maar 1 tint lichter, en hetzelfde nog een keer bij het keukendeel.quote:Op maandag 9 november 2020 16:27 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
Hoi!
Ik weet niet of je hier ook om interieuradvies mag vragen.
Wij betrekken over een tijd onze nieuwbouwwoning (tussenwoning) en twijfelen welke muur we in een kleur zullen schilderen. We zijn erg gecharmeerd van het wat klassiekere donkerblauw ('Hague blauw'?) in combinatie met wat meer wittere en geel-achtige tinten. Echter willen we er geen bonte kermis van maken.
Bijgevoegd een plattegrondje. Zelf had ik het idee om de lange muur blauw te schilderen, alleen vindt mijn vriendin dat veel te heftig. Wat zou hier een goede keuze in kunnen zijn?
[ afbeelding ]
Je kunt de lange muur ook een kleur geven, maar dan niet helemaal dezelfde kleur.quote:Op maandag 9 november 2020 17:19 schreef f1goldmemberf1 het volgende:
[..]
Lambrisering vind ik tof, maar dat heb ik nu al en ik wil nu echt voor een volledig beschilderde muur gaan.
Zou je die donkere wand bij de TV dan doortrekken het hoekje om? Dus zeg maar het hoekje rechts van de TV ook?
De andere meubels komen er wss ongeveer zo uit te zien:
• Bank: grijs (wss wat lichter grijs)
• Stoel/Fauteuil: geel flueel (geen felgeel, meer richting goudachtig)
• Keukenkastjes: wss antraciet grijs, houtlook werkblad
• Tafel: industriële poten. Stoelen zijn we nog niet over uit. Vriendin wil geel, maar lijkt me too much.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de schuifpui naar het onkruidveld/tuin komen verticale lamellen. Voor het keukenraam denk ik een luxaflex achtig iets, en voor het andere grote raam aan de zijkant vitrage met overgordijnen. Ik denk zelf aan een soort grijs/blauwachtige kleur, maar mijn man vind dat te risky, zeker omdat het natuurlijk enorme ramen zijn (2.50 en 3.50 breed, bij 2.48 hoog).
Ik vind bij zulke keukens Hollandse witjes altijd supermooi.quote:Op maandag 9 november 2020 17:08 schreef Burdie het volgende:
Vraagje. Onze keuken heeft ongeveer dezelfde kleurstelling en sfeer als deze:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dus taupe kastjes en een zwart werkblad.
We hebben goudkleurige greepjes en er komen nog planken van wagondelen.
Wat voor muurtegels vinden jullie daarbij passen?.
Zoiets zit er nu (witjes, alleen dan een maatje kleiner) maar ik zou of iets moderners willen, of witjes met een kleurtje (we dachten eerst aan smaragdgroene witjes, maar ik ben bang dat dat de keuken uit verhouding brengt en snel gedateerd aan gaat voelen).quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik vind bij zulke keukens Hollandse witjes altijd supermooi.
Je zou ook kunnen kijken naar een mooie zwarte tegel met een glinstertje er in?
vt wonen heeft een mooie collectie wandtegels gepromoot, de Craft serie van Douglas & Jones. In een aantal mooie kleuren. Misschien is dat iets?quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zoiets zit er nu (witjes, alleen dan een maatje kleiner) maar ik zou of iets moderners willen, of witjes met een kleurtje (we dachten eerst aan smaragdgroene witjes, maar ik ben bang dat dat de keuken uit verhouding brengt en snel gedateerd aan gaat voelen).
Die bovenste zijn echt mooi! zag ze laatst bij Rhiannon Ashlee voorbijkomen, kun je schijnbaar prima zelf doen als beginner.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:37 schreef Burdie het volgende:
Dit lijkt me ook heel mooi:
[ afbeelding ]
Of honingraat tegels:
[ afbeelding ]
Of langwerpige witjes:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door SacreCoeur op 10-11-2020 20:45:13 ]
Die kende ik niet, gelijk maar even opgezocht. Ik vind het er bij haar niet super simpel uitzien, maar ze pakt het ook een beetje bijzonder aan. Sowieso is die vlog wat vermoeiend, 1 minuut aan die tegeltjes werken en dan 10 minuten een make-up look laten zien, dan weer even klussen, pannenkoeken bakken, spelletje doen, klussen, etc. Ik zou denken, edit dat dan anders.quote:Op dinsdag 10 november 2020 20:28 schreef SacreCoeur het volgende:
Die bovenste zijn echt mooi! zag ze laatst bij Rhiannon Ashlee voorbijkomen, kun je schijnbaar prima zelf doen als beginner.
Haha, oh ik vond het er juist makkelijk uitzien.quote:Op dinsdag 10 november 2020 22:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Die kende ik niet, gelijk maar even opgezocht. Ik vind het er bij haar niet super simpel uitzien, maar ze pakt het ook een beetje bijzonder aan. Sowieso is die vlog wat vermoeiend, 1 minuut aan die tegeltjes werken en dan 10 minuten een make-up look laten zien, dan weer even klussen, pannenkoeken bakken, spelletje doen, klussen, etc. Ik zou denken, edit dat dan anders.)
'Drek'quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:12 schreef SQ het volgende:
Jagar, ik zou weg blijven van blauwtinten.
Ik vind het een lastige kleur, zou zo snel niet weten wat daar nou mooi bij staat. Gevoelsmatig neig ik dan naar aardse tinten zoals olijf, drek (het midden tussen bruin en groen) of juist meer richting brons, als je een glansje leuk vindt.
quote:Op dinsdag 10 november 2020 17:47 schreef Jagärtrut het volgende:
Mooi kleurenpalet is dat, vind ik.
Wij zijn vrij laat in het project van ons nieuwe huis gestapt, met het resultaat dat zelfs de muren al geverfd zijn, en we geen energie hebben om ze opnieuw te verven. We hadden deze kleur niet zelf gekozen, maar kunnen er wel mee leven. Het is een soort beige/groen, moeilijk te beschrijven. Alle muren (en deuren) beneden zijn deze kleur. Nu zijn we op zoek naar gordijnen, die hierbij passen. Onze meubels zijn vrij neutraal, dat zal sowieso geen probleem zijn.
Iemand tips?
Bij goed licht:Ik zie heel donkerblauw wel werken hier, zie ook in dit kleurenpalet (en ik zou dan voor een fluwelen gordijn tot op de grond gaan).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de schuifpui naar het onkruidveld/tuin komen verticale lamellen. Voor het keukenraam denk ik een luxaflex achtig iets, en voor het andere grote raam aan de zijkant vitrage met overgordijnen. Ik denk zelf aan een soort grijs/blauwachtige kleur, maar mijn man vind dat te risky, zeker omdat het natuurlijk enorme ramen zijn (2.50 en 3.50 breed, bij 2.48 hoog).
En anders zwarte shutters!Resistance is futile.
Leuk inderdaad! Ik houd van tegels met kleurschakeringen. Ik ben verliefd geworden op deze:quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vt wonen heeft een mooie collectie wandtegels gepromoot, de Craft serie van Douglas & Jones. In een aantal mooie kleuren. Misschien is dat iets?
In je kas!quote:Op dinsdag 10 november 2020 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Leuk inderdaad! Ik houd van tegels met kleurschakeringen. Ik ben verliefd geworden op deze:
[ afbeelding ]
Waar ga ik een tweede badkamer maken...
Ik geloof dat je mijn zielsverwant bent!quote:
Het gaat in onze keuken om 2 m2 (inclusief snijverlies), dus de prijs is minder relevant dan wanneer je er 40 m2 mee moet doenquote:Op dinsdag 10 november 2020 22:36 schreef bleiblei het volgende:
Die schubbentegels zijn vooral griebusduur. Ook iets om rekening mee te houden.
Ja, dat scheelt wel idd. Bij ons vielen ze heel snel af in de badkamerquote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het gaat in onze keuken om 2 m2 (inclusief snijverlies), dus de prijs is minder relevant dan wanneer je er 40 m2 mee moet doen. Maar komt alsnog wel op iets van ¤350, ja
.
Voor 2m² moet je gewoon tegels nemen waar je verliefd op bent, of ze ¤ 40 of ¤ 140 per m² kosten maakt dan ook amper wat uit.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:42 schreef Burdie het volgende:
[..]
Het gaat in onze keuken om 2 m2 (inclusief snijverlies), dus de prijs is minder relevant dan wanneer je er 40 m2 mee moet doen. Maar komt alsnog wel op iets van ¤350, ja
.
Zijn die ergens te bezichtigen dat je weet? Ik zie op sommige foto's van die bruinige randjes zoals we nu ook hebben en wat ik dus niet mooi vind. De tegels an sich wel.quote:Op dinsdag 10 november 2020 19:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
vt wonen heeft een mooie collectie wandtegels gepromoot, de Craft serie van Douglas & Jones. In een aantal mooie kleuren. Misschien is dat iets?
Ik zou hier kijken naar een dealer in de buurt en even bellen om te vragen of ze de specifieke serie hebben.quote:Op woensdag 11 november 2020 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zijn die ergens te bezichtigen dat je weet? Ik zie op sommige foto's van die bruinige randjes zoals we nu ook hebben en wat ik dus niet mooi vind. De tegels an sich wel.
Als ik google kom ik op deze uit, maar daar zit je nou net niet meer in de buurtquote:Op woensdag 11 november 2020 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zijn die ergens te bezichtigen dat je weet? Ik zie op sommige foto's van die bruinige randjes zoals we nu ook hebben en wat ik dus niet mooi vind. De tegels an sich wel.
Bedankt voor de tips, allemaal!quote:Op dinsdag 10 november 2020 18:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou toch even andersom werken, @:Jagärtrut: wat voor sfeer wil je in huis hebben? Je kunt bijvoorbeeld een klein stuk verven om de sfeer meer naar jullie hand te zetten en je kunt accessoires hierop afstemmen. Als je dat duidelijk hebt, kun je daar de gordijnen bij kiezen.
Dat je meubels neutraal zijn is niet zo informatief: een grijze bank kan bijvoorbeeld een kille kleur grijs hebben of een warme kleur en dat is een belangrijk verschil. Dus foto's van je meubels zouden ook helpen!
En heb je een code van de kleur op de muur?
Zo'n soort kleur als onze gordijnen zou in ieder geval passen:
[ afbeelding ]
Maar ecru ook wel en bepaalde grijstinten ook (afhankelijk van je meubels). En als je wat meer groenaccenten in je interieur wilt, zou donkergroen ook mooi zijn, denk ik:
[ afbeelding ]
Ik kwam ze heel toevallig gewoon tegen bij de badkamerspecialist in het dorp verderop. Vandaar dat ik ze ken en weet dat ik ze mooi vind. Ik kan me die bruine randjes dus niet herinneren. En ik vond dat ze hele mooie, warme kleuren hebben, en die kleuren zijn dan moor geschakeerd.quote:Op woensdag 11 november 2020 10:36 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik zou alsnog voor een tint gaan net als de broek van je jongstequote:Op woensdag 11 november 2020 10:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips, allemaal!
@ Molo: dat schapenhek is van de buren, wij moeten nog een hekwerk verzinnen.
Verven voor verhuis gaat het niet meer worden, gezien werkperikelen/pandemie/geen opvang voor kinderen. Ik wil gaan voor een gezellig huis waar geleefd wordt, ik hou niet van vt wonen op en top gestylde huizen...
Kleur verf is deze:
[ afbeelding ]
Op deze foto zie je gedeelte bank/boekenkast:
[ afbeelding ]
Oh, ik vind dat best een mooie kleur! Leent zich prima voor combinaties met groen- en bruintinten. De bank pas er ook mooi bij. In feite zie je op de foto met de bank al een tof palet: beige, geel, bruin/cognac en roze. De kleur van het kussen past goed in het geheel!quote:Op woensdag 11 november 2020 10:55 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips, allemaal!
@ Molo: dat schapenhek is van de buren, wij moeten nog een hekwerk verzinnen.
Verven voor verhuis gaat het niet meer worden, gezien werkperikelen/pandemie/geen opvang voor kinderen. Ik wil gaan voor een gezellig huis waar geleefd wordt, ik hou niet van vt wonen op en top gestylde huizen...
Kleur verf is deze:
[ afbeelding ]
Op deze foto zie je gedeelte bank/boekenkast:
[ afbeelding ]
@Jagärtrut, ik denk dat de kleur van dit kleed ook mooi bij de muur staat (iets donkerder dan die broek van de jongste waar ik ook meteen van dacht, dat staat goed)quote:Op woensdag 11 november 2020 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens zou zoiets ook mooi zijn (wat @:Seven geloof ik al zei), een combinatie met bruin, geel en een heel diepe blauwtint:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 november 2020 11:11 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik zou alsnog voor een tint gaan net als de broek van je jongsteen dan in combinatie met zwarte shutters, lamellen, luxaflex whatever. Mooie planten (eventueel nepperts als je geen groene vingers hebt) en een groot vintage vloerkleed met franje.
Wat voor plant is dat? Ik zoek nog een nieuwe hoge smalle plant.quote:
Haha, snap ik! Zou ik me ook aan ergeren.quote:Op woensdag 11 november 2020 08:47 schreef Burdie het volgende:
Deze tegels zitten er nu:
https://imgshare.io/image/NcmouS
Op zich vind ik de tegeltjes wel mooi, maar ik ben zo klaar met die gekke bruine randjes die het geheel er smoezelig uit laten zien.
Ik liet de duutser dit plaatje zien, en hij vond dit helemaal perfect, van het kastje, naar de plant, naar de gordijnen....quote:
Het is volgens mij een olijfboompje. Ik zou wel even kijken hoe goed het boompje binnen te houden is, want ik vermoed dat het binnenklimaat niet altijd even prettig is voor de plant.quote:Op woensdag 11 november 2020 13:20 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Wat voor plant is dat? Ik zoek nog een nieuwe hoge smalle plant.
Zal binnenkort eens bij het tuincentrum gaan neuzenquote:Op woensdag 11 november 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is volgens mij een olijfboompje. Ik zou wel even kijken hoe goed het boompje binnen te houden is, want ik vermoed dat het binnenklimaat niet altijd even prettig is voor de plant.
Ik zie dat ze ze hier verkopen als binnenplant.quote:Op woensdag 11 november 2020 15:30 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Zal binnenkort eens bij het tuincentrum gaan neuzen
Daar heb je ook wel een punt. De muren zijn vorig jaar gestuct, en toen hebben we alles geschilderd, maar dat is natuurlijk geen argument om het schilderen niet nog een keer te doen. Het voelt makkelijker om de kleur mbv gordijnen toe te voegen, misschien is dat het.quote:Op vrijdag 13 november 2020 11:51 schreef SQ het volgende:
Wat is het bezwaar tegen een donkere slaapkamer? Wat doe je er nog meer naast slapen?
Mijn eerste ingeving is juist: kleur op de muur! En bij die retro meubelen kan een donkerder kleurtje juist erg goed
Nee hoor. Ruimtes ogen doorgaans klein door hoe je ze indeelt, niet door de kleur op de muren.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:21 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit naar plaatjes te kijken met donkere muren, en realiseer me dat ik ook bang ben dat het klein gaat ogen door donkere kleuren. Het plafond is namelijk vrij laag, en dat schuine helpt ook niet. Denken jullie niet dat dat gebeurt?
Met mooie meubels en goede wandverlichting wordt het niet een klein hok.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:21 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit naar plaatjes te kijken met donkere muren, en realiseer me dat ik ook bang ben dat het klein gaat ogen door donkere kleuren. Het plafond is namelijk vrij laag, en dat schuine helpt ook niet. Denken jullie niet dat dat gebeurt?
Kleed en beddengoed lijken te vloeken op beeld.quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:11 schreef Tuindier het volgende:
Overigens zat ik zelf al een tijdje op scandinavisch-achtige sfeer, dus dat lichte blauw/blauwgrijs van beddengoed/kleed past daar wel goed bij.
Qua lampen hebben we nog weinig mooie plafonieres gezien. Het plafond is vrij laag, dus een hanglamp is daar geen optie. De lamp is ook zelden aan, sfeer komt van de kleinere lampjes.
En ja, die airco. Die mag gecammoufleerd blijven inderdaad. Hoewel ik hem al amper meer zie.
Is wel hardnekkig misverstand ja. Ik hoor het ook echt heel vaak, maar denk dat je het even voor je moet zien om te kunnen'voelen'quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee hoor. Ruimtes ogen doorgaans klein door hoe je ze indeelt, niet door de kleur op de muren.
Oeh dat is een goede!quote:Op vrijdag 13 november 2020 12:21 schreef Molo het volgende:
Kappen van de airco met primer en matte lak in kleur van de muur meeschilderen. En dan de muur lekker poederig donker maken.
Mooie sfeer dan met die kast jonguh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |