SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wat heb je nu? Waar wil je heen?quote:Op vrijdag 7 augustus 2020 16:29 schreef Burdie het volgende:
Ik kom er voor onszelf maar niet uit, qua inrichting. Als we gewoon bij elkaar zetten wat we mooi vinden, krijgen we niet het beoogde resultaat. Denk dat we maar eens een adviseur in de arm gaan nemen, die ons net even wat meer in de goede richting kan duwen.
Er staat nu een besta bovenkastje waar we twee blokjes onder hebben gezetquote:
Specifiek dressoir of hele huiskamer?quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:32 schreef Burdie het volgende:
Maar ik ben dus ook gewoon benieuwd wat jullie hebben staan, ter inspiratie.
Dressoirquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Specifiek dressoir of hele huiskamer?
Dan hoef ik niet verder te zoeken naar foto’squote:
Het is voor de eetkamer. Er staat een lichte eikenhouten tafel met een grote gouden kroonluchter er boven, groene velvet stoelen met gouden poten erbij, er staat een antieke wortelnoten piano, een witte schemerlamp met gouden poot, zwarte houtkachel, en dan die besta kastjesquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:31 schreef Puala het volgende:
Het moet wel bij de rest passen, hoe ziet dat er uit?
Wij zijn dus vanmorgen naar deze gaan kijken. Leek op de foto prachtig, was IRL om te janken zo lelijkquote:
Hij is wel erg leuk en zou goed passen bij jouw meubels (op het plaatje dan)quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij zijn dus vanmorgen naar deze gaan kijken. Leek op de foto prachtig, was IRL om te janken zo lelijk.
[ afbeelding ]
Het lijkt me net een andere kleur groen, zo van de foto's lijkt het me geen match.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Bleie het volgende:
Oh, zo’n topic zocht ik! Weggaan onze woonkamer restylen, en willen meer kleur. We hebben nu een donkergrijze bank, de Norsborg van Ikea, die aan een nieuwe hoes toe is. En we willen nieuw behang op de muur waar de bank tegenaan staat. Nou hebben we het idee om voor die bank een groene hoes te kopen, en we hebben leuk behang gezien, maar ik twijfel over de combinatie.
Gaat om deze bank
[ afbeelding ]
En dit behang
[ afbeelding ]
True, maar ik zou gewoon met een behangstaaltje naar de Ikea gaan om te kijken of het een match is.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Van de foto’s niet maar als de kleuren in het echt wel matchen is het vast heel gaaf
Zonde hoor, dat het dan zo vreselijk lelijk is in het echtquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 16:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij zijn dus vanmorgen naar deze gaan kijken. Leek op de foto prachtig, was IRL om te janken zo lelijk.
[ afbeelding ]
Saai bij elkaar, ik zou een contrasterende kleur nemen voor de bank. Geel, fuchsia, cognac, aubergine. Zoietsquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:15 schreef Bleie het volgende:
Oh, zo’n topic zocht ik! Weggaan onze woonkamer restylen, en willen meer kleur. We hebben nu een donkergrijze bank, de Norsborg van Ikea, die aan een nieuwe hoes toe is. En we willen nieuw behang op de muur waar de bank tegenaan staat. Nou hebben we het idee om voor die bank een groene hoes te kopen, en we hebben leuk behang gezien, maar ik twijfel over de combinatie.
Gaat om deze bank
[ afbeelding ]
En dit behang
[ afbeelding ]
De structuur van het hout was kunstmatig heel grof gemaakt, waardoor het een soort super lelijk fineer leek.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zonde hoor, dat het dan zo vreselijk lelijk is in het echt
Ja, daar kunnen grote verschillen in zitten.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
De structuur van het hout was kunstmatig heel grof gemaakt, waardoor het een soort super lelijk fineer leek.
Veel beter ja!quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:38 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleur van zo'n bank kan echt veel verschil maken.
Dat is ‘m, veel mooierquote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:38 schreef Burdie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kleur van zo'n bank kan echt veel verschil maken.
Al eens geïnformeerd bij Nobel flooring hier komt onze houten vloer vandaan geschikt voor vloerverwarming en koeling.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar kunnen grote verschillen in zitten.
Wij hebben helaas moeten besluiten dat het geen parket in de woonkamer wordt om het simpele feit dat parket en vloerverwarming vanwege de warmteweerstand al geen perfecte combinatie is, maar gezien de vloerverwarming ook kan koelen is hout helemaal geen strak plan, en als je een godsvermogen uitgeeft aan een warmtepomp die nagenoeg optimaal is is het natuurlijk een beetje dom om vervolgens voor een vloer te kiezen die dat volledig ondermijnt.
Wij zijn dus nu op zoek naar een PVC-vloer en daarin zijn de verschillen ook gigantisch, van een bijna natuurlijke groef tot totaal fake en komt niet in de buurt verhaal.
Nee joh, behang gewoon nemen als het mooi vindt. Dat groen en/of rood kun je in de rest van je interieur terug laten komen en dat hoeft echt niet in de hoes van je bank te zijn. Een kleur voor je bank kan heel mooi zijn, maar het is ook iets waar je lang aan vast zit en wat je niet zomaar vervangt. Waarom niet een grijze hoes voor de bank kopen en wat nieuwe kussenhoezen erbij nemen? Ik ben te spreken over het assortiment van de H&M. Voorbeelden:quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 20:45 schreef Bleie het volgende:
Dank! Ook voor het vinden de plaatjes, dat lukte niet op mijn iPad. Qua budget moet het wel echt een hoes van Ikea zelf worden, dus dan misschien toch maar zoeken naar ander behang.
Ik vond deze ook leuk, maar de kinderen niet (en ja, die hebben enige inspraak, zij wonen hier ook).
[ afbeelding ]
Het al dan niet geschikt is het punt niet meer, het vinden van een vloer die geschikt is in de zin van erop kunnen liggen lukt wel, maar als ik ¤ 15.000 extra uitgeef voor een grondgebonden warmtepomp dan is het vrij bizar om daar een vloer op te leggen die een warmteweerstand van 0.15 heeft terwijl een PVC-vloer 0.02 als warmteweerstand heeft.quote:Op vrijdag 28 augustus 2020 23:05 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Al eens geïnformeerd bij Nobel flooring hier komt onze houten vloer vandaan geschikt voor vloerverwarming en koeling.
Mee eens!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het al dan niet geschikt is het punt niet meer, het vinden van een vloer die geschikt is in de zin van erop kunnen liggen lukt wel, maar als ik ¤ 15.000 extra uitgeef voor een grondgebonden warmtepomp dan is het vrij bizar om daar een vloer op te leggen die een warmteweerstand van 0.15 heeft terwijl een PVC-vloer 0.02 als warmteweerstand heeft.
Oeh, die bovenste kussens met dat patroon zou ik wel op onze bank willen. @Leandra snapt wel waarom..quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 08:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee joh, behang gewoon nemen als het mooi vindt. Dat groen en/of rood kun je in de rest van je interieur terug laten komen en dat hoeft echt niet in de hoes van je bank te zijn. Een kleur voor je bank kan heel mooi zijn, maar het is ook iets waar je lang aan vast zit en wat je niet zomaar vervangt. Waarom niet een grijze hoes voor de bank kopen en wat nieuwe kussenhoezen erbij nemen? Ik ben te spreken over het assortiment van de H&M. Voorbeelden:
[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=source[/70/a2/70a2d0534fdcb91f95741164adc5287a50399ab1.jpg],origin[dam],category[home_cushions_cushioncover],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[w],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=quality[79],source[/4b/78/4b78dd22cdf89325ee67bbd6e09fff4101986e82.jpg],origin[dam],category[home_cushions_cushioncover],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[m],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=quality[79],source[/52/01/520135414c50ea49ba32c889c08b9c53f7c6f612.jpg],origin[dam],category[home_cushions_cushioncover],type[DESCRIPTIVESTILLLIFE],res[s],hmver[1]&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
Een niet nader te noemen vloerquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:15 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Oeh, die bovenste kussens met dat patroon zou ik wel op onze bank willen. @:Leandra snapt wel waarom..![]()
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur!quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die conclusie trekken was wel even slikken hoor, want ik was tegen dit patroon aangelopen en gelijk verliefd:
[ afbeelding ]
Nee dat hoeft niet eens, N heeft een PVC vloeren fabrikant gevonden die het maaktquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur.
Ik zou zelf linoleum nemen als we geen gietvloer hadden. Maar ik ben geloof ik een van de weinig mensen die een effen vloer mooi vindt. (Ik kan niet tegen materialen die proberen te lijken op andere materialen).
Boven wordt het marmoleum, we zijn vorig weekend even in Assendelft wezen kijken en daar wel gevonden wat we mooi vinden, het is alleen nog even een battle over de slaapkamervloer (ramen aan de zuid- en westzijde), want die wil ik eigenlijk effen en N wil een wolkje erin.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur!
Ik zou zelf linoleum nemen als we geen gietvloer hadden. Maar ik ben geloof ik een van de weinige mensen die een effen vloer mooi vindt. (Ik kan niet tegen materialen die proberen te lijken op andere materialen).
Nice! Dat willen wij dus ook gaan doen. Hoe hebben jullie dit technisch voor elkaar gekregen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:20 schreef miss_sly het volgende:
Wij hebben het zo gedaan: [ afbeelding ]
En we hebben een canvas print besteld van een werk van Ohara Koson dat we zo op gaan hangen:
[ afbeelding ]
Formaat dat we hebben besteld is denk ik iets kleiner. Dit is een voorbeeld gemaakt met de app van Werk aan de muur.
Werkt perfect. Deze heb ik niet zo gedaan, dat heeft de schilder gedaan, maar deze welquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 19:51 schreef LoaLoa het volgende:
[..]
Nice! Dat willen wij dus ook gaan doen. Hoe hebben jullie dit technisch voor elkaar gekregen?
Ik heb al gezocht en ik kom op het trucje afplaktape beschilderen, zodat het er niet meer eronder kan lopen, laten drogen en dan met de goede kleur schilderen. Is dit werkzaam?
Met kit kan je die scheidslijn echt haarscherp krijgenquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 18:06 schreef LoaLoa het volgende:
Tips en trucs gevraagd.
Wij hebben een lange muur. Deze willen we in twee kleuren schilderen. Halverwege een scheiding. Hoe kan je dat het beste voor elkaar krijgen? Afplaktape of andere hulpstukken? Of is er iets om de kleurovergang te verbergen met een kastje of decoratieve strip? Geen idee hoe je zoiets noemt.
Flubberen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 21:28 schreef Barreltje het volgende:
Goede schildertips![]()
In het verlengde, ik wil een lange muur half behangen en half schilderen.. eerst dan het schilderen en dan het behang lijkt me, maar gaat het behang dan niet flubberen? En hoe voorkom ik behanglijm op het schilderwerk
Flubberen? Wat moet ik me daar bij voorstellen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 21:28 schreef Barreltje het volgende:
Goede schildertips![]()
In het verlengde, ik wil een lange muur half behangen en half schilderen.. eerst dan het schilderen en dan het behang lijkt me, maar gaat het behang dan niet flubberen? En hoe voorkom ik behanglijm op het schilderwerk
Die hebben we wel hoor, maar dan in OUDquote:Op zaterdag 29 augustus 2020 21:31 schreef Holy_Goat het volgende:
Dit is zeker geen babykamer inspiratie topic he :p
Ik zit vast.
Wij wilden inderdaad ook geen hout patroon vloer, vandaar dat we blij waren met n bedrijf dat wel houten vloeren levert voor over vloerverwarming/koeling, en gezien onze honden is bijna alles een probleem met krassen. Boven wel marmoleum in effen grijs, voor de slaapkamer heel mooi maar ik zou er niet aan moeten denken dat op de begane grond te hebben. Een deuk of kras in echt hout is n stuk minder snel en duidelijk.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 09:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dan laat je een mooi meubel maken met zo'n patroon. Of je neemt een accentmuur!
Ik zou zelf linoleum nemen als we geen gietvloer hadden. Maar ik ben geloof ik een van de weinige mensen die een effen vloer mooi vindt. (Ik kan niet tegen materialen die proberen te lijken op andere materialen).
Krijg je dan zo snel beschadigingen in marmoleum? Ik dacht dat dat oersterk spul was.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 22:29 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Wij wilden inderdaad ook geen hout patroon vloer, vandaar dat we blij waren met n bedrijf dat wel houten vloeren levert voor over vloerverwarming/koeling, en gezien onze honden is bijna alles een probleem met krassen. Boven wel marmoleum in effen grijs, voor de slaapkamer heel mooi maar ik zou er niet aan moeten denken dat op de begane grond te hebben. Een deuk of kras in echt hout is n stuk minder snel en duidelijk.
Volgens mij is marmoleum afgeleid van linoleum, en dat wordt gebruikt in ziekenhuizen, scholen, en gymzalen. Dus dat moet wel tegen een stootje kunnen. Aan de andere kant is linoleum volgens mij ook dat spul waar je vroeger bij handenarbeid met een guts patroontjes in moest maken, dus ja...als je er met een scherp stuk metaal in gaat lopen hakken krijg je wel beschadigingen. Maar dat krijg je in dat geval met andere vloerbedekkende materialen ook.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Krijg je dan zo snel beschadigingen in marmoleum? Ik dacht dat dat oersterk spul was.
Het is wel sterk, maar druk belasting van bijvoorbeeld poten van n stoel ga je zien als de stoelen lang op 1 plek staan. De steel van de stofzuiger heeft ook n deuk achtergelaten. En doordat t effen is zie je veel meer dan in de gemarbelde vloeren in scholen etc.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Krijg je dan zo snel beschadigingen in marmoleum? Ik dacht dat dat oersterk spul was.
Marmoleum is een soort linoleum (het is een merk van Forbo). En inderdaad, eigenlijk zijn alle vloeren kwetsbaar, maar de ene vloer is wel kwetsbaarder dan de andere. Ik heb zelf ooit marmoleum serieus als optie onderzocht en als ik het me goed herinner hardt het materiaal ook nog een tijd uit.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Volgens mij is marmoleum afgeleid van linoleum, en dat wordt gebruikt in ziekenhuizen, scholen, en gymzalen. Dus dat moet wel tegen een stootje kunnen. Aan de andere kant is linoleum volgens mij ook dat spul waar je vroeger bij handenarbeid met een guts patroontjes in moest maken, dus ja...als je er met een scherp stuk metaal in gaat lopen hakken krijg je wel beschadigingen. Maar dat krijg je in dat geval met andere vloerbedekkende materialen ook.
Ja, dat van de meubelafdrukken wist ik. Dat vond ikzelf een groot nadeel. Het valt me wel tegen dat je al een deuk ziet als je een stofzuigersteel laat vallen. Dat hebben we met onze gietvloer niet. Er is wel een keer een lampje onhandig op de vloer gevallen met een scherpe rand op de vloer en dat heeft een beschadiging achtergelaten.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:24 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Het is wel sterk, maar druk belasting van bijvoorbeeld poten van n stoel ga je zien als de stoelen lang op 1 plek staan. De steel van de stofzuiger heeft ook n deuk achtergelaten. En doordat t effen is zie je veel meer dan in de gemarbelde vloeren in scholen etc.
Waar zijn dit stalen van?quote:
Rosemary green.quote:Op zaterdag 29 augustus 2020 10:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Boven wordt het marmoleum, we zijn vorig weekend even in Assendelft wezen kijken en daar wel gevonden wat we mooi vinden, het is alleen nog even een battle over de slaapkamervloer (ramen aan de zuid- en westzijde), want die wil ik eigenlijk effen en N wil een wolkje erin.
En Soneal (ramen aan de oost- en zuidzijde) wil graag een groene vloer, en was op het plaatje helemaal verliefd op bottle green, maar vond rosemary green ook mooi en uit de stalen die we van beiden meegeomen hebben zag hij zelf ook wel dat rosemary green net wat fraaier gaat zijn dan het hele donkere bottle green.
De overloop een lichte kleur; barbados (want geen daglicht op de overloop) en de logeerkamer (ramen aan de noord- en oostzijde) de iets kleurrijkere rosato.
En op zolder doet N maar wat hij wil; dat zal dan ook wel een PVC-vloer met een houtprint worden, maar wel een veel lichtere dan in de woonkamer, want er is niet veel daglicht op de zolderkamer.
Mijn ervaring is dat dat in de slaapkamers minder nodig is. Meubels hebben er vaker een vaste plek en er wordt niet zo intensief van gebruik gemaakt als bijvoorbeeld een keuken en woonkamer.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:32 schreef Leandra het volgende:
Het is overigens wel een mogelijke reden om die gemarblede versie die N op de slaapkamer wil te kiezen....
Nou ja, mijn kleur zijn patroon en dan daardoor ook optisch minder krasgevoelig.
Ja, maar hij wil de effen versie niet en ik wil de lilaquote:Op zondag 30 augustus 2020 10:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat dat in de slaapkamers minder nodig is. Meubels hebben er vaker een vaste plek en er wordt niet zo intensief van gebruik gemaakt als bijvoorbeeld een keuken en woonkamer.
Ik vind die rosemary green wel mooi maar ik hoef het niet in mijn slaapkamer, ik snap wel dat mijn dinokind een groene vloer wil en dat vind ik geen probleem.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Rosemary green.Ik ben jaloers! Waarom niet over de hele verdieping dezelfde vloer? Ik vind dat zelf zo mooi. Sterker nog, ik vind het zo mooi dat ik zelf in het hele huis dezelfde vloer wil, maar ik begrijp dat dat budgettechnisch niet voor iedereen even aantrekkelijk is.
Het is wel opvallend hoe snel vloerbedekking uit de gratie is geraakt. Toen ik 16 was en we gingen verhuizen was het nog heel normaal om vloerbedekking voor de slaapkamers te kiezen. Lekker zacht en warm. En mijn vader heeft na jaren eens een stoomreiniger gehuurd om de vloerbedekking op de slaapkamers weer mooi te krijgen.
Amtico merbau: https://www.amtico.com/flooring/products/product-search/AR0W7590/quote:
En dan levert het dit op:quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Amtico merbau: https://www.amtico.com/flooring/products/product-search/AR0W7590/
En die wil ik dan in dit patroon: https://www.amtico.com/fl(...)choice/castel-weave/
Ja, snap ik. Ik doe dat zelf eerder met de muurkleuren en aankleding in de slaapkamer doen, maar de vloerbedekking zou je natuurlijk ook zo kunnen zien.quote:Op zondag 30 augustus 2020 10:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind die rosemary green wel mooi maar ik hoef het niet in mijn slaapkamer, ik snap wel dat mijn dinokind een groene vloer wil en dat vind ik geen probleem.
Juist het feit dat je voor iedere ruimte vrij makkelijk een andere kleur kunt nemen vind ik er zo fijn aan, je kunt een ruimte op die manier een heel eigen sfeer geven.
Ah, duidelijk!quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:20 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
En dan levert het dit op:
[ afbeelding ]
Neuh.... gewoon een bed en een TV en ik denk de nachtkastjes die we al hebben.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Ik doe dat zelf eerder met de muurkleuren en aankleding in de slaapkamer doen, maar de vloerbedekking zou je natuurlijk ook zo kunnen zien.
Gemarbelde lila klinkt wel heel bijzonder.Heb je verder al ideeën over aankleding van je slaapkamer?
Ik heb eergisteren een paar andere stalen uit dezelfde serie schuin geknipt zodat ik dat patroon min of meer zou kunnen leggen (maar daar kwam ik net een staal voor tekort), en dat was een behoorlijke klus, qua knippen.quote:Op zondag 30 augustus 2020 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ah, duidelijk!
Wat vind je van de kwaliteit van de staal, @:Leandra? Al flink erin zitten krassen?
Nu zie ik dat de kast van Claudia van inzetkast.nl was en wat N gezien heeft is van kastinkast.nlquote:Op donderdag 5 juli 2012 17:49 schreef Claudia_x het volgende:
De kast van www.inzetkast.nl zit erin! Het was zo gepiept. Het is een stevig systeem, de kast gaat makkelijk open en lijkt me ontzettend handig. Ik had verwacht dat de kast tot helemaal bovenin zou komen, maar elke kast is om "bouwtechnische redenen" (zo staat dat op de site gemeld) maximaal 2 meter hoog. We hebben de kast, tegen een extra toeslag, wel in de breedte op maat laten maken. Inclusief alles (verzendkosten worden niet gerekend) waren we 230 euro kwijt.
De man die langskwam zei trouwens dat hij 14 kasten per dag monteert! Hij was vriendelijk en zoals gezegd efficiënt. Ook belde hij vantevoren even om te vragen of het goed was als hij een uur eerder kwam (we hadden een specifieke tijd afgesproken).
Foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bovenin zit een soort rail waarin de kast hangt, maar hij leunt ook op een tweede steun onderin aan de scharnierkant. Op de bovenste rail zit een ding dat de kast tegenhoudt zodat voorkomen wordt dat de kast te ver doordraait. De kast helt een heel klein beetje achterover waardoor die zelf, langzaam, dichtvalt als hij openstaat.
quote:Op woensdag 2 september 2020 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Om het gemakkelijker te maken: wij hadden hem via deze site:
https://handigekasten.nl/trapkast/
En waren erg tevreden: snel, goed, goede prijs.
quote:Let op! Vanaf 1 september wordt the prijs van een Inzetkast ¤ 290,- per stuk.
O, niet naar gekekenquote:
Ja, daar linkt inzetkast.nl ook naar door, dus dat is ook hun site, maar in 2012 gebruikte Claudia nog inzetkast.nl, vandaarquote:Op woensdag 2 september 2020 10:38 schreef miss_sly het volgende:
Om het gemakkelijker te maken: wij hadden hem via deze site:
https://handigekasten.nl/trapkast/
En waren erg tevreden: snel, goed, goede prijs.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
Oh, die kast... ik had m al in het topic van Stiemie gezien, maar darn wat is het mooi![]()
Het is dat we hier toch weg willen, maar anders had ik er zo zo'n kast in laten zetten, en dan mocht niemand hem opendoen omdat ik de enige zou zijn die daar achter mocht komen, en dan zou het altijd netjes zijn
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als wij zo'n kast hadden dan zou dat ook kunnen, want dan zou het mijn kast zijn en zou er wel ruimte zijn om te zitten
De bijkeuken van @archito:quote:Op donderdag 3 september 2020 19:50 schreef Charlie86 het volgende:
Oeh leuk topic!
Wij zijn inmiddels bijna klaar met onze grote verbouwing en de laatste ruimte - de bijkeuken - is nu aan de beurt. Aangezien we inmiddels een kleine hebben zou ik daar een combinatie van een knutsel/speelkamer willen in combi met de functie van een mud-room (stijlvolle bijkeuken, met zo'n wasmachine achter kastjes en zulks..)
[ afbeelding ]
Iemand inspiratie voor me vanuit eigen huizen?
Haha thanks! 😁quote:Op donderdag 3 september 2020 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De bijkeuken van @:archito:
[ afbeelding ]
Uit K&W / archito's jaren 30 klus(huis) #2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |