abonnement Unibet Coolblue
pi_196183835
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:15 schreef Claudia_x het volgende:
Overigens zou zoiets ook mooi zijn (wat @:Seven geloof ik al zei), een combinatie met bruin, geel en een heel diepe blauwtint:

[ afbeelding ]
@Jagärtrut, ik denk dat de kleur van dit kleed ook mooi bij de muur staat (iets donkerder dan die broek van de jongste waar ik ook meteen van dacht, dat staat goed)
We have far more in common than that which devides us..
pi_196184033
Even kijken of ik het naar gordijnen kan vertalen.

De veilige optie: beige.




Het zou mijn keuze niet zijn maar het kan wel: oudroze/zalmkleurig.



Zo'n soort kleur als mijn gordijnen of nog een slag donkerder/meer cognackleurig:



Groen (liefst wat donkerder zoals op de tweede foto):




Deze kleur groen is eigenlijk perfect, want je kunt nauwelijks zien dat het groen is en het vult de muurkleur mooi aan:


@Jagärtrut

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 11-11-2020 11:36:45 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:11 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Ik zou alsnog voor een tint gaan net als de broek van je jongste :D en dan in combinatie met zwarte shutters, lamellen, luxaflex whatever. Mooie planten (eventueel nepperts als je geen groene vingers hebt) en een groot vintage vloerkleed met franje.
^O^

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196184593
Claudia, tijd om je carriere te veranderen!

Ik vind het groene inderdaad erg mooi, maar ook het cognac kleurige (zoals inderdaad de broek van mijn jongste!). Het beige niet zo, omdat ik bang ben dat alles zo'n fletse muur wordt....We gaan zaterdag bij een gordijnenboer kijken, en dan komt het weekend erop nog iemand bij ons thuis voor een advies....Bedankt voor alle input, trouwens!
pi_196185540
quote:
17s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

[ afbeelding ]
Wat voor plant is dat? Ik zoek nog een nieuwe hoge smalle plant.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 11 november 2020 @ 13:25:12 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196185605
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 08:47 schreef Burdie het volgende:
Deze tegels zitten er nu:

https://imgshare.io/image/NcmouS

Op zich vind ik de tegeltjes wel mooi, maar ik ben zo klaar met die gekke bruine randjes die het geheel er smoezelig uit laten zien.
Haha, snap ik! Zou ik me ook aan ergeren.
Resistance is futile.
pi_196185649
quote:
17s.gif Op woensdag 11 november 2020 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

^O^

[ afbeelding ]
Ik liet de duutser dit plaatje zien, en hij vond dit helemaal perfect, van het kastje, naar de plant, naar de gordijnen.... O+
pi_196187477
quote:
1s.gif Op woensdag 11 november 2020 13:20 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Wat voor plant is dat? Ik zoek nog een nieuwe hoge smalle plant.
Het is volgens mij een olijfboompje. Ik zou wel even kijken hoe goed het boompje binnen te houden is, want ik vermoed dat het binnenklimaat niet altijd even prettig is voor de plant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196187634
quote:
0s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is volgens mij een olijfboompje. Ik zou wel even kijken hoe goed het boompje binnen te houden is, want ik vermoed dat het binnenklimaat niet altijd even prettig is voor de plant.
Zal binnenkort eens bij het tuincentrum gaan neuzen
A mind with a heart of it's own
pi_196188333
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 15:30 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Zal binnenkort eens bij het tuincentrum gaan neuzen
Ik zie dat ze ze hier verkopen als binnenplant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_196219574
Ik zoek ook nog inspiratie voor de slaapkamer, want die is nu nog een beetje kaal:





Waar ik heel blij mee ben: dressoir, bed, nachtkastjes
Wat nog vervangen wordt: de stoel: die staat nu tijdelijk daar om te kijken of een leeshoekje leuk is. Maar nu missen we de stoel in de woonkamer, dus hier willen we iets nieuws voor kopen
Wat 'mag' gaan maar niet moet: vloerkleed, bedbedovertrek, gele lampje, nachtkastje-lampjes

Wat ik zoek: rustige sfeer, maar die mag best wat uitgesprokener zijn. Ik wilde dat doen door een combinatie van gordijnen/stoel/eventueel ander kleed en beddengoed. Tips voor gordijnen zijn dus ook welkom. We hebben een rolluik dus verduisterend hoeft het niet te zijn. Ik denk dat de aankleding niet te donker moet zijn omdat het raam niet heel groot is en het anders al snel te donker wordt.

Iemand een idee?
  vrijdag 13 november 2020 @ 11:51:01 #287
149959 SQ
snelle trees
pi_196219798
Wat is het bezwaar tegen een donkere slaapkamer? Wat doe je er nog meer naast slapen?
Mijn eerste ingeving is juist: kleur op de muur! En bij die retro meubelen kan een donkerder kleurtje juist erg goed :)
disclaimer
pi_196219841
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 11:51 schreef SQ het volgende:
Wat is het bezwaar tegen een donkere slaapkamer? Wat doe je er nog meer naast slapen?
Mijn eerste ingeving is juist: kleur op de muur! En bij die retro meubelen kan een donkerder kleurtje juist erg goed :)
Daar heb je ook wel een punt. De muren zijn vorig jaar gestuct, en toen hebben we alles geschilderd, maar dat is natuurlijk geen argument om het schilderen niet nog een keer te doen. Het voelt makkelijker om de kleur mbv gordijnen toe te voegen, misschien is dat het.
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:05:47 #289
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196219970
Kleed zou als eerste weghalen. :D
Je kan denk ik ook nog heel wat behalen met ander kleur beddengoed en een andere lamp aan het plafond.
Ik zou persoonlijk ook voor donkere muren gaan (en alles in dezelfde tint).
En als die basis er is zou ik pas kijken naar leuke aankleding voor op de muur.
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:09:58 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_196220024
Wat ook heel tof is bij zo'n schuine wand is die samen met het plafond in 1 tint verven en dan de andere muren in een complementaire kleur.

Gordijnen kunnen ook kleur brengen, maar eenheid creëer je vooral met muren is mijn mening.
Wel jammer van die afzichtelijke airco- unit. Misschien die muur dan wit houden, of alleen een lambrisering aanbrengen.
disclaimer
pi_196220036
Overigens zat ik zelf al een tijdje op scandinavisch-achtige sfeer, dus dat lichte blauw/blauwgrijs van beddengoed/kleed past daar wel goed bij.

Qua lampen hebben we nog weinig mooie plafonieres gezien. Het plafond is vrij laag, dus een hanglamp is daar geen optie. De lamp is ook zelden aan, sfeer komt van de kleinere lampjes.

En ja, die airco :'). Die mag gecammoufleerd blijven inderdaad. Hoewel ik hem al amper meer zie.
pi_196220038
Als dat groene stoeltje weggaat, dan zou ik een mooie groene kleur (zoals mijn favoriet Geordend van Histor) of nachtblauw op de muren doen, zodat je prachtige kastje mooi tot zijn recht komt. En dan voor de aankleding van je raam iets dat nog een andere kleur toevoegt en meteen de verwarmingsbuis verbergt. Kleed weg, geen kleed terug. Gele lamp zeker behouden, die past prachtig, wandlampjes in die stijl als nachtlampjes en de plafondlamp mag eventueel ook wel wat sfeervoller. Ik zit alleen een beetje met die airco waar je tegenaan kijkt.
Of gele lampje wel weg en je muren okergeel en dan de gordijnen nachtblauw of retro mosgroen
pi_196220069
Als je toch wat lichter wilt qua muren, dan is oudroze ook nog wel een optie, ik laat Claudia wel met exacte suggesties komen ;)
pi_196220152
Ik zit naar plaatjes te kijken met donkere muren, en realiseer me dat ik ook bang ben dat het klein gaat ogen door donkere kleuren. Het plafond is namelijk vrij laag, en dat schuine helpt ook niet. Denken jullie niet dat dat gebeurt?
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:21:26 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_196220157
Ik zou wel een kleed houden. De kleur van het bed en die van het laminaat gaan net niet lekker samen anders. En in de ochtend met blote voeten voelt dat fijn!
disclaimer
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:21:40 #296
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196220159
Kappen van de airco met primer en matte lak in kleur van de muur meeschilderen. En dan de muur lekker poederig donker maken.
Mooie sfeer dan met die kast jonguh _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:22:42 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_196220175
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:21 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit naar plaatjes te kijken met donkere muren, en realiseer me dat ik ook bang ben dat het klein gaat ogen door donkere kleuren. Het plafond is namelijk vrij laag, en dat schuine helpt ook niet. Denken jullie niet dat dat gebeurt?
Nee hoor. Ruimtes ogen doorgaans klein door hoe je ze indeelt, niet door de kleur op de muren.
disclaimer
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:23:42 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196220188
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:21 schreef Tuindier het volgende:
Ik zit naar plaatjes te kijken met donkere muren, en realiseer me dat ik ook bang ben dat het klein gaat ogen door donkere kleuren. Het plafond is namelijk vrij laag, en dat schuine helpt ook niet. Denken jullie niet dat dat gebeurt?
Met mooie meubels en goede wandverlichting wordt het niet een klein hok.
Het is nu een saai hok, het wordt juist veel meer sfeervol en open denk ik door er kleur in te brengen

Lange gordijnen in een iets lichtere tint dan de muren is ook optisch vergrotend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:23:43 #299
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196220189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:11 schreef Tuindier het volgende:
Overigens zat ik zelf al een tijdje op scandinavisch-achtige sfeer, dus dat lichte blauw/blauwgrijs van beddengoed/kleed past daar wel goed bij.

Qua lampen hebben we nog weinig mooie plafonieres gezien. Het plafond is vrij laag, dus een hanglamp is daar geen optie. De lamp is ook zelden aan, sfeer komt van de kleinere lampjes.

En ja, die airco :'). Die mag gecammoufleerd blijven inderdaad. Hoewel ik hem al amper meer zie.
Kleed en beddengoed lijken te vloeken op beeld.
Ik ben sowieso meer van een effe hoes in een mooi stof of met een structuur.

Lamp zonder dat ie aan is kan ook al sfeer brengen.
  vrijdag 13 november 2020 @ 12:24:27 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_196220198
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2020 12:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor. Ruimtes ogen doorgaans klein door hoe je ze indeelt, niet door de kleur op de muren.
Is wel hardnekkig misverstand ja. Ik hoor het ook echt heel vaak, maar denk dat je het even voor je moet zien om te kunnen'voelen'
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')